მსოფლიო
პოლიტიკა
სამართალი

26

მარტი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ოთხშაბათი, მთვარის ოცდამეშვიდე დღე დაიწყება 06:43-ზე, მთვარე თევზებში გადავა 23:28-ზე კარგი დღეა ახალი საქმეების დასაწყებად. შანსი მოგეცემათ მოაგვაროთ ძველი პრობლემები. კარგი დღეა ბიზნესისა და სავაჭრო საქმეებისთვის; უფროს თაობასთან ურთიერთობისთვის, მათგან რჩევის მიღება. ურთიერთობის, საქმეების გარჩევას არ გირჩევთ. კარგი დღეა საქმიანობის, სამუშაო ადგილის შესაცვლელად. კარგია მოგზაურობის დაწყება. მცირე ფიზიკური დატვირთვა არ გაწყენთ, კარგი დღეა საოჯახო საქმეების შესასრულებლად. მოერიდეთ დიდი რაოდენობით სითხის, განსაკუთრებით ალკოჰოლის მიღებას. გაუფრთხილდით ფეხებს.
საზოგადოება
მეცნიერება
სპორტი
მოზაიკა
კონფლიქტები
სამხედრო
Faceამბები
კულტურა/შოუბიზნესი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
უახლესი მონაცემები საქართველოში ჩამოყვანილ ავტომობილებზე, ყველაზე გაყიდვად მარკებსა და მილიონებზე, რომელიც ამ ბიზნესში ტრიალებს
უახლესი მონაცემები საქართველოში ჩამოყვანილ ავტომობილებზე, ყველაზე გაყიდვად მარკებსა და მილიონებზე, რომელიც ამ ბიზნესში ტრიალებს

ში­ნა­გან საქ­მე­თა სა­მი­ნის­ტროს ანა­ლი­ტი­კუ­რი დე­პარ­ტა­მენ­ტის ბოლო კვლე­ვის მი­ხედ­ვით, სა­ქარ­თვე­ლო­ში ყვე­ლა­ზე ხში­რად მსუ­ბუ­ქი ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბი ია­პო­ნი­ი­დან შე­მო­დის, სა­ქარ­თვე­ლო­დან კი, ყვე­ლა­ზე ხში­რად რე­ექ­სპორ­ტი სომ­ხეთ­სა და აზერ­ბა­ი­ჯან­ში ხდე­ბა.

2014 წელს იმ­პორ­ტის მო­ცუ­ლო­ბა 21%-ით გა­ი­ზარ­და, ხოლო ექ­სპორტ-რე­ექ­სპორ­ტი 38%-ით შემ­ცირ­და. იმ­პორ­ტი­ო­რი ქვეყ­ნე­ბი­დან ლი­დე­რობს ია­პო­ნია. 2014 წელს ია­პო­ნი­ი­დან წინა წელ­თან შე­და­რე­ბით 2,5-ჯერ მეტი ავ­ტო­მან­ქა­ნა შე­მო­ვი­და და სა­ერ­თო იმ­პორ­ტის 39% შე­ად­გი­ნა. ია­პო­ნი­ას მოს­დევს გერ­მა­ნია, აშშ, ჰო­ლან­დია, ბელ­გია, დიდი ბრი­ტა­ნე­თი და ა.შ.

ექ­სპორტ-რე­ექ­სპორ­ტის ანა­ლი­ზით ირ­კვე­ვა, რომ 2014 წელს ქვეყ­ნი­დან წინა წელ­თან შე­და­რე­ბით 38%-ით ნაკ­ლე­ბი ავ­ტო­მან­ქა­ნა გა­ვი­და. გა­სუ­ლი ავ­ტო­მან­ქა­ნე­ბის უმ­რავ­ლე­სო­ბა კვლავ სომ­ხეთ­სა (51%) და აზერ­ბა­ი­ჯან­ზე (40%) მო­დის, თუმ­ცა აზერ­ბა­ი­ჯან­ში გა­სუ­ლი ავ­ტო­მან­ქა­ნე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბა წინა წელ­თან შე­და­რე­ბით 60%-ით არის შემ­ცი­რე­ბუ­ლი.

5 ყვე­ლა­ზე გავ­რცე­ლე­ბუ­ლი ავ­ტო­მარ­კის იმ­პორ­ტის დი­ნა­მი­კი­დან ჩანს, რომ MERCEDES BENZ-ის, BMW-ს და MITSUBISHI-ის იმ­პორ­ტი ბოლო 3 წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში სტა­ბი­ლუ­რად იზ­რდე­ბა.

ყვე­ლა­ზე ხში­რად იმ­პორ­ტი­რე­ბუ­ლი მსუ­ბუ­ქი ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის 10 პო­პუ­ლა­რუ­ლი მარ­კაა: MERCEDES-BENZ, NISSAN, OPEL, TOYOTA, BMW, HONDA, MITSUBISHI, SUBARU, VOLKSWAGEN, MAZDA.

2014 წელს მარ­ჯვე­ნა სა­ჭი­ა­ნი ავ­ტო­მან­ქა­ნე­ბის იმ­პორ­ტმა მკვეთ­რად იმა­ტა და მთე­ლი იმ­პორ­ტის 33% შე­ად­გი­ნა. ასე­ვე იმა­ტა მარ­ჯვე­ნა სა­ჭი­ა­ნი ავ­ტო­მან­ქა­ნე­ბის რე­ექ­სპორ­ტმაც, რო­მელ­მაც სა­ერ­თო რე­ექ­სპორ­ტის 5% შე­ად­გი­ნა.

რაც შე­ე­ხე­ბა მარ­ცხე­ნა და მარ­ჯვე­ნა­სა­ჭი­ა­ნი ავ­ტო­მან­ქა­ნე­ბის თა­ნა­ფარ­დო­ბას, 2014 წელს სა­ქარ­თვე­ლო­ში იმ­პორ­ტი­რე­ბუ­ლი მან­ქა­ნე­ბი­დან 66,9% იყო მარ­ცხე­ნა­სა­ჭი­ა­ნი ხოლო 33,1% მარ­ჯვე­ნა­სა­ჭი­ა­ნი.

2013 წელს 85,7% იყო მარ­ცხე­ნა სა­ჭი­ა­ნი, 14,3% კი მარ­ჯვე­ნა სა­ჭი­ა­ნი. 2012 წელს 90,9% იყო მარ­ცხე­ნა სა­ჭი­ა­ნი, 9,1% კი მარ­ჯვე­ნა სა­ჭი­ა­ნი.

მო­ნა­ცე­მე­ბით ირ­კვე­ვა, რომ 2014 წელს მარ­ჯვე­ნა სა­ჭი­ა­ნი ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის იმ­პორ­ტმა სა­ქარ­თვე­ლო­ში საგ­რძნობ­ლად იმა­ტა.

რაც შე­ე­ხე­ბა ავ­ტო­მან­ქა­ნე­ბის ექ­სპორტ/რე­ექ­სპორ­ტის დი­ნა­მი­კას ექ­სპორ­ტი­ო­რი ქვეყ­ნე­ბის მი­ხედ­ვით, 2010-2014 წლებ­ში, პირ­ველ ად­გილ­ზეა აზერ­ბა­ი­ჯა­ნი, სა­დაც გა­დის სა­ქარ­თვე­ლო­დან მან­ქა­ნე­ბი, მას მოჰ­ყვე­ბა სომ­ხე­თი, რუ­სე­თი, ყა­ზა­ხე­თი, ბელ­გია, არა­ბე­თის გა­ერ­თი­ა­ნე­ბუ­ლი სა­ა­მი­რო­ე­ბი.

სა­ქარ­თვე­ლო­დან ყვე­ლა­ზე ხში­რად შემ­დე­გი 10 მარ­კის მსუ­ბუ­ქი ავ­ტო­მო­ბი­ლის ექ­სპორ­ტი-რე­ექ­სპორ­ტი ხდე­ბა: MERCEDES-BENZ, OPEL, TOYOTA, NISSAN, VOLKSWAGEN, BMW, LEXUS, MITSUBISHI, HONDA, KIA.

საქსტა­ტის მო­ნა­ცე­მე­ბით, 2014 წელს სა­ქარ­თვე­ლო­ში ია­პო­ნი­ი­დან 44 143 ცალი მსუ­ბუ­ქი მან­ქა­ნა შე­მო­ვი­და, რო­მელ­თა ღი­რე­ბუ­ლე­ბამ 350 მი­ლი­ონ დო­ლარ­ზე მეტი შე­ად­გი­ნა. იმა­ვე წელს აშშ-დან შე­მო­სუ­ლი 21 532 ავ­ტო­მო­ბი­ლის ღი­რე­ბუ­ლე­ბა 176 მი­ლი­ო­ნი დო­ლა­რი იყო. ხოლო გერ­მა­ნი­ი­დან შე­მო­სულ­მა 18 803 ცალი მსუ­ბუ­ქი ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის ღი­რე­ბუ­ლე­ბამ 94 მი­ლი­ო­ნი დო­ლა­რი შე­ად­გი­ნა.

2014 წელს სა­ქარ­თვე­ლო­დან აზერ­ბა­ი­ჯან­ში 267 მი­ლი­ო­ნი დო­ლა­რის ღი­რე­ბუ­ლე­ბის 17 553 ცალი მსუ­ბუ­ქი ავ­ტო­მო­ბი­ლის ექ­სპორ­ტი გან­ხორ­ცი­ელ­და. სომ­ხეთ­ში გა­ვი­და 23 647 ცალი ავ­ტო­მო­ბი­ლი, რო­მელ­თა ღი­რე­ბუ­ლე­ბამ 129 მი­ლი­ო­ნო დო­ლა­რი შე­ად­გი­ნა, ხოლო მათ მოჰ­ყვე­ბა ბელ­გია, სა­დაც 627 ცალი ავ­ტო­მო­ბი­ლის ექ­სპორ­ტი მოხ­და და მათი ღი­რე­ბუ­ლე­ბა 31 მი­ლი­ო­ნი დო­ლა­რია.

თაკო ესე­ბუა

AMBEBI.GE

სქ­რი­ნი| კად­რი ვირუ­სუ­ლი ვი­დე­ო­დან, რო­მე­ლიც რუს­თავ­ში მოქ­მედ­მა ავ­ტო­ბაზ­რო­ბა AUTOPAPA-მ გა­და­ი­ღო.

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
უძრავი ქონება საქართველოში: ეკონომიკაზე გავლენა, ტენდენციები და პროგნოზები

უახლესი მონაცემები საქართველოში ჩამოყვანილ ავტომობილებზე, ყველაზე გაყიდვად მარკებსა და მილიონებზე, რომელიც ამ ბიზნესში ტრიალებს

უახლესი მონაცემები საქართველოში ჩამოყვანილ ავტომობილებზე, ყველაზე გაყიდვად მარკებსა და მილიონებზე, რომელიც ამ ბიზნესში ტრიალებს

შინაგან საქმეთა სამინისტროს ანალიტიკური დეპარტამენტის ბოლო კვლევის მიხედვით, საქართველოში ყველაზე ხშირად მსუბუქი ავტომობილები იაპონიიდან შემოდის, საქართველოდან კი, ყველაზე ხშირად რეექსპორტი სომხეთსა და აზერბაიჯანში ხდება.

2014 წელს იმპორტის მოცულობა 21%-ით გაიზარდა, ხოლო ექსპორტ-რეექსპორტი 38%-ით შემცირდა. იმპორტიორი ქვეყნებიდან ლიდერობს იაპონია. 2014 წელს იაპონიიდან წინა წელთან შედარებით 2,5-ჯერ მეტი ავტომანქანა შემოვიდა და საერთო იმპორტის 39% შეადგინა. იაპონიას მოსდევს გერმანია, აშშ, ჰოლანდია, ბელგია, დიდი ბრიტანეთი და ა.შ.

ექსპორტ-რეექსპორტის ანალიზით ირკვევა, რომ 2014 წელს ქვეყნიდან წინა წელთან შედარებით 38%-ით ნაკლები ავტომანქანა გავიდა. გასული ავტომანქანების უმრავლესობა კვლავ სომხეთსა (51%) და აზერბაიჯანზე (40%) მოდის, თუმცა აზერბაიჯანში გასული ავტომანქანების რაოდენობა წინა წელთან შედარებით 60%-ით არის შემცირებული.

5 ყველაზე გავრცელებული ავტომარკის იმპორტის დინამიკიდან ჩანს, რომ MERCEDES BENZ-ის, BMW-ს და MITSUBISHI-ის იმპორტი ბოლო 3 წლის განმავლობაში სტაბილურად იზრდება.

ყველაზე ხშირად იმპორტირებული მსუბუქი ავტომობილების 10 პოპულარული მარკაა: MERCEDES-BENZ, NISSAN, OPEL, TOYOTA, BMW, HONDA, MITSUBISHI, SUBARU, VOLKSWAGEN, MAZDA.

2014 წელს მარჯვენა საჭიანი ავტომანქანების იმპორტმა მკვეთრად იმატა და მთელი იმპორტის 33% შეადგინა. ასევე იმატა მარჯვენა საჭიანი ავტომანქანების რეექსპორტმაც, რომელმაც საერთო რეექსპორტის 5% შეადგინა.

რაც შეეხება მარცხენა და მარჯვენასაჭიანი ავტომანქანების თანაფარდობას, 2014 წელს საქართველოში იმპორტირებული მანქანებიდან 66,9% იყო მარცხენასაჭიანი ხოლო 33,1% მარჯვენასაჭიანი.

2013 წელს 85,7% იყო მარცხენა საჭიანი, 14,3% კი მარჯვენა საჭიანი. 2012 წელს 90,9% იყო მარცხენა საჭიანი, 9,1% კი მარჯვენა საჭიანი.

მონაცემებით ირკვევა, რომ 2014 წელს მარჯვენა საჭიანი ავტომობილების იმპორტმა საქართველოში საგრძნობლად იმატა.

რაც შეეხება ავტომანქანების ექსპორტ/რეექსპორტის დინამიკას ექსპორტიორი ქვეყნების მიხედვით, 2010-2014 წლებში, პირველ ადგილზეა აზერბაიჯანი, სადაც გადის საქართველოდან მანქანები, მას მოჰყვება სომხეთი, რუსეთი, ყაზახეთი, ბელგია, არაბეთის გაერთიანებული საამიროები.

საქართველოდან ყველაზე ხშირად შემდეგი 10 მარკის მსუბუქი ავტომობილის ექსპორტი-რეექსპორტი ხდება: MERCEDES-BENZ, OPEL, TOYOTA, NISSAN, VOLKSWAGEN, BMW, LEXUS, MITSUBISHI, HONDA, KIA.

საქსტატის მონაცემებით, 2014 წელს საქართველოში იაპონიიდან 44 143 ცალი მსუბუქი მანქანა შემოვიდა, რომელთა ღირებულებამ 350 მილიონ დოლარზე მეტი შეადგინა. იმავე წელს აშშ-დან შემოსული 21 532 ავტომობილის ღირებულება 176 მილიონი დოლარი იყო. ხოლო გერმანიიდან შემოსულმა 18 803 ცალი მსუბუქი ავტომობილების ღირებულებამ 94 მილიონი დოლარი შეადგინა.

2014 წელს საქართველოდან აზერბაიჯანში 267 მილიონი დოლარის ღირებულების 17 553 ცალი მსუბუქი ავტომობილის ექსპორტი განხორციელდა. სომხეთში გავიდა 23 647 ცალი ავტომობილი, რომელთა ღირებულებამ 129 მილიონო დოლარი შეადგინა, ხოლო მათ მოჰყვება ბელგია, სადაც 627 ცალი ავტომობილის ექსპორტი მოხდა და მათი ღირებულება 31 მილიონი დოლარია.

თაკო ესებუა

AMBEBI.GE

სქრინი| კადრი ვირუსული ვიდეოდან, რომელიც რუსთავში მოქმედმა ავტობაზრობა AUTOPAPA-მ გადაიღო.

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია