მსოფლიო
სამართალი

22

მარტი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

შაბათი, მთვარის ოცდამესამე დღე დაიწყება 04:51-ზე, მთვარე მშვილდოსანშია კარგი დღეა ძველი საქმეების დასასრულებლად. ახლებს ნუ წამოიწყებთ. ნუ განახორციელებთ სერიოზულ ფინანსურ ოპერაციებს. სწავლისთვის ნეიტრალური დღეა, მაგრამ გამოცდა სხვა დროისთვის გადადეთ. უმჯობესია ეს დღე განმარტოებით, ბუნებაში გაატაროთ. მაქსიმალურად შეამცირეთ კონტაქტები, გულითადი საუბრები. მოერიდეთ ხელმძღვანელობასთან კონფლიქტს. სამსახურის, საქმიანობის შეცვლას. გათავისუფლდით უსარგებლო ნივთებისგან. არასასურველი დღეა ქორწინებისა და ნიშნობისთვის. მოერიდეთ ხორციან კერძებს. გაუფრთხილდით ღვიძლს. მოერიდეთ ღვიძლისა და ნაღვლის ბუშტის ოპერაციას.
საზოგადოება
Faceამბები
მეცნიერება
მოზაიკა
სპორტი
სამხედრო
კულტურა/შოუბიზნესი
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
ნანა შონია - "ქუდს ძირს დავდებდით და "ტირილს" ვიწყებდით, გამვლელები კი "გვეხმარებოდნენ"
ნანა შონია - "ქუდს ძირს დავდებდით და "ტირილს" ვიწყებდით, გამვლელები კი "გვეხმარებოდნენ"

ლაღი ბავ­შვო­ბა ჰქონ­და. მარ­თა­ლია, მშობ­ლე­ბი, გან­სა­კუთ­რე­ბით კი მამა მკაც­რად ზრდიდ­ნენ, მაგ­რამ მი­იჩ­ნევს, რომ ისი­ნი სიმ­კაც­რის გა­მო­ჩე­ნით შვი­ლის სწო­რად აღ­ზრდას ცდი­ლობ­დნენ და მარ­თლე­ბიც იყ­ვნენ, როცა მო­ზარდს სწავ­ლის­კენ, წიგ­ნის წა­კი­თხვის­კენ, ავი­სა და კარ­გის ერ­თმა­ნე­თის­გან გარ­ჩე­ვის­კენ უბიძ­გებ­დნენ. ნანა შო­ნია თი­ნე­ი­ჯე­რე­ბის­თვის სა­ინ­ტე­რე­სო მსა­ხი­ო­ბია - ამა­ზე მე­ტყვე­ლებს ის მე­სი­ჯე­ბი, რომ­ლე­ბიც მის სა­ხელ­ზე მო­მი­ვი­და.

ქალ­ბა­ტო­ნი ნანა სა­კუ­თარ წარ­სუ­ლი­დან ისეთ დე­ტა­ლებს გვიმ­ხელს, რაც ალ­ბათ, ბევ­რმა თქვენ­გან­მა არ იცო­და...

- მა­მის რიდი მქონ­და. დედა, რა თქმა უნდა, შე­და­რე­ბით "რბი­ლი" იყო და მას­თან მე­გობ­რო­ბა თა­ვი­დან­ვე გა­მომ­დი­ო­და, მა­მას კი მას შემ­დეგ და­ვუ­მე­გობ­რდი, რაც გა­ვი­ზარ­დე, უფრო მე­ტიც - ის ჩემ­თვის ყვე­ლა­ზე ახლო მე­გო­ბა­რი გახ­და. სამ­წუ­ხა­როდ, დღეს ჩემ გვერ­დით არ არის და ამას სა­ოც­რად გან­ვიც­დი; შე­უძ­ლე­ბე­ლია იმ ტკი­ვი­ლის აღ­წე­რა, რა­საც მა­მის გარ­დაც­ვა­ლე­ბის გამო ვგრძნობ. ხომ ამ­ბო­ბენ, რომ დრო ყვე­ლაფ­რის მკურ­ნა­ლია, მაგ­რამ მერ­წმუ­ნეთ, ეს ტკი­ვი­ლი ჩემ­გან არას­დროს წავა...

- მშობ­ლე­ბის სიმ­კაც­რე რაში გა­მო­ი­ხა­ტე­ბო­და?

- უნ­დო­დათ, კარ­გად მეს­წავ­ლა, ბევ­რი წიგ­ნი წა­მე­კი­თხა - ამ სა­კი­თხში სიმ­კაც­რეს გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლად იჩენ­დნენ. მახ­სოვს, მუ­სი­კა­ზეც კი ძა­ლით მა­ტა­რებ­დნენ, მაგ­რამ როცა ნა­ხეს, რომ იქ სი­ა­რუ­ლი მი­ჭირ­და, გა­მო­მიყ­ვა­ნეს... მა­მას არ უნ­დო­და, სამ­სა­ხი­ო­ბო­ზე ჩა­მე­ბა­რე­ბი­ნა, მაგ­რამ არა იმი­ტომ, რომ ამ პრო­ფე­სი­ა­ზე ცუდი შე­ხე­დუ­ლე­ბა ჰქონ­და, არა­მედ იმი­ტომ, რომ ფიქ­რობ­და, - თე­ატ­რა­ლურ­ში აუ­ცი­ლებ­ლად ვი­ღაც უნდა გყავ­დეს, რათა ამ სფე­რო­ში გზა გა­იკ­ვა­ლოო. არა­და, მე თუ მკი­თხავთ, ყვე­ლა­ფე­რი იღ­ბალ­ზე, ადა­მი­ა­ნის შრო­მის­მოყ­ვა­რე­ო­ბა­ზეა და­მო­კი­დე­ბუ­ლი...

- მსა­ხი­ო­ბო­ბის სურ­ვი­ლი პირ­ვე­ლად რო­დის გა­გიჩ­ნდათ?

- ბავ­შვო­ბა­ში მქონ­და ერთი უზარ­მა­ზა­რი ფუთა, რო­მელ­შიც ვტე­ნი­დი ქსო­ვი­ლებს, სამ­კა­უ­ლებს, რა­ღაც ნივ­თებს... მახ­სოვს, ხში­რად ვი­კე­ტე­ბო­დი ჩემს ოთახ­ში, ამ ფუ­თი­დან რა­ღა­ცებს ვი­ღებ­დი, ვიც­ვამ­დი, იმიჯს ვიც­ვლი­დი და მერე ვი­წყებ­დი თა­მაშს. მა­შინ არ ვი­ცო­დი, რას ვთა­მა­შობ­დი, რა მინ­დო­და, უბ­რა­ლოდ, სხვა­ნა­ი­რად გა­მო­წყო­ბი­ლი ვცეკ­ვავ­დი, ვმღე­რო­დი. მერე მივ­ხვდი, ეს ყვე­ლა­ფე­რი ერ­თი­ან­დე­ბა მსა­ხი­ო­ბო­ბა­ში: ცეკ­ვა, სიმ­ღე­რა, თა­მა­ში, გან­ცდე­ბი, ემო­ცია, ლექ­სე­ბი­სა თუ ტექ­სტე­ბის ხმა­მა­ღა­ლი კი­თხვა; რა­ღაც სი­ტუ­ა­ცი­ებს ვი­გო­ნებ­დი და მერე ამ სი­ტუ­ა­ცი­ე­ბის მი­ხედ­ვით "ვცხოვ­რობ­დი". მოკ­ლედ, ოთახ­ში გა­მო­კე­ტი­ლი ათას­ნა­ი­რად გარ­და­ვი­სა­ხე­ბო­დი ხოლ­მე (იღი­მის).

- თქვენს ოთახ­ში გა­მარ­თუ­ლი "სპექ­ტაკ­ლის" პირ­ვე­ლი მა­ყუ­რე­ბე­ლი, შემ­ფა­სე­ბე­ლი ვინ გახ­და?

- დედა, რო­მე­ლიც მა­შინ­ვე მიხ­ვდა, რომ ეს არ იყო მხო­ლოდ ბავ­შვუ­რი თა­მა­ში, გა­ტა­ცე­ბა... მა­ნამ­დე მან მხო­ლოდ ის იცო­და, რომ იმი­ტა­ცი­ის უნა­რი მქონ­და და ხან ვის მი­ბაძ­ვას ვცდი­ლობ­დი, ხან - ვი­სას. ოჯახ­ში ხში­რად მე­უბ­ნე­ბოდ­ნენ: აბა, ამის იმი­ტა­ცია გა­ა­კე­თე, ახლა - იმი­სიო. ჰოდა, მერე იყო ერთი ხორ­ხო­ცი. შინ ხომ ასე­თი თა­მა­მი ვი­ყა­ვი, მაგ­რამ სტუმ­რად ყოფ­ნი­სას, უცხო სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში ყო­ველ­თვის ჩუ­მად, წყნა­რად ვი­ყა­ვი...

- ეს კომ­პლექ­სე­ბის ბრა­ლი იყო თუ უბ­რა­ლოდ, იცო­დით, სად რო­გორ უნდა მოქ­ცე­უ­ლი­ყა­ვით?

- ალ­ბათ, კომ­პლექ­სის ბრა­ლი იყო. სხვა­თა შო­რის, ეს სი­მორ­ცხვე დიდ­ხანს გამ­ყვა და ბევრ რე­ჟი­სორს უთ­ქვამს ჩემ­თვის: ეს ხელს ძა­ლი­ან გიშ­ლი­სო... დღე­საც, უცხო და ბევ­რი ადა­მი­ა­ნის გა­რე­მოც­ვა­ში ყოფ­ნი­სას მირ­ჩევ­ნია, ჩუ­მად ვიყო, არ ვი­აქ­ტი­უ­რო. სა­მა­გი­ე­როდ, ახ­ლობ­ლე­ბის წრე­ში ფრთებს ვშლი და უფრო მე­ტიც - ზოგ­ჯერ მათ­თვის ერ­თგვარ სპექ­ტაკლსაც ვა­წყობ. მა­გა­ლი­თად, ამას წი­ნათ და­ქა­ლებ­თან ერ­თად ვი­ყა­ვი და მათ რა­ღა­ცას ვუყ­ვე­ბო­დი. ბო­ლოს, როცა და­შო­რე­ბის დრო მო­ვი­და, მი­თხრეს, - დღეს ჩვენ სპექ­ტაკლზე ვი­ყა­ვით და ძა­ლი­ან ვი­სი­ა­მოვ­ნე­თო. ახ­ლო­ბელ ადა­მი­ა­ნებ­თან ბო­ლომ­დე გახ­სნი­ლი ვარ. შე­იძ­ლე­ბა, ჩემი დღის რე­ჟი­მი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, მათ­თვის ხში­რად ვერ ვიც­ლი, მაგ­რამ ამ ადა­მი­ა­ნებ­ზე ყო­ველ­თვის ვფიქ­რობ.

- ყვე­ლა ადა­მი­ა­ნის­თვის ბედ­ნი­ე­რე­ბაა, როცა დღის გან­მავ­ლო­ბა­ში რა­ღაც საქ­მით არის და­კა­ვე­ბუ­ლი და უსაქ­მუ­რო­ბა არ კლავს...

- ამ მხრივ ჩემი პრო­ფე­სია არას­ტა­ბი­ლუ­რია. არის პე­რი­ო­დი, როცა რო­გორც მსა­ხი­ობს, საქ­მე არ მაქვს, მაგ­რამ მა­ში­ნაც ვერ ვა­ნა­წი­ლებ დროს: მთლი­ა­ნად ოჯა­ხის საქ­მე­ებ­ში ვერ­თვე­ბი. ქმა­რი, ორი შვი­ლი მყავს და მათ დიდი ყუ­რა­დღე­ბა სჭირ­დე­ბათ. მიყ­ვარს დი­ა­სახ­ლი­სის ამ­პლუ­ა­ში ყოფ­ნა, კერ­ძე­ბის მომ­ზა­დე­ბა - ამით დე­დას ვგა­ვარ. შე­იძ­ლე­ბა ძა­ლი­ან მა­გა­რი კუ­ლი­ნა­რი არ ვარ, მაგ­რამ ოჯა­ხი ჩემ­თვის ბევ­რს ნიშ­ნავს.

- როცა შე­მოქ­მე­დე­ბი­თად ხართ და­კა­ვე­ბუ­ლი და შვი­ლებს თქვე­ნი მზრუნ­ვე­ლო­ბით ვე­ღარ ანე­ბივ­რებთ, ისი­ნი არ გსაყ­ვე­დუ­რო­ბენ?

- ამ ყვე­ლა­ფერს მიჩ­ვე­უ­ლე­ბი არი­ან და არა­ფერს მსაყ­ვე­დუ­რო­ბენ. მათ იცი­ან, რომ ეს არის ჩემი სამ­სა­ხუ­რი და მე უბ­რა­ლოდ, ამის გა­რე­შე ცხოვ­რე­ბა არ შე­მიძ­ლია... ჩემი პრო­ფე­სი­ის ადა­მი­ა­ნებს ოჯა­ხი­დან ხელ­შე­წყო­ბა თუ არ ექ­ნე­ბათ, წარ­მა­ტე­ბის მიღ­წე­ვა გა­უ­ჭირ­დე­ბათ. გა­მი­მარ­თლა, რომ ქმა­რიც მი­გებს და შვი­ლე­ბიც ხელს მი­წყო­ბენ. ჩემ­მა მე­უღ­ლემ იცის, რას ნიშ­ნავს ხე­ლო­ვა­ნი ადა­მი­ა­ნის ცხოვ­რე­ბა - ბო­ლოს და ბო­ლოს, ისიც ხე­ლო­ვა­ნია, თე­ატ­რის მხატ­ვა­რი გახ­ლავთ... მსა­ხი­ო­ბე­ბი გა­უ­წო­ნას­წო­რე­ბე­ლი ხალ­ხი ვართ, ყვე­ლა­ფერს ზედ­მე­ტად ემო­ცი­უ­რად აღ­ვიქ­ვამთ, სულ ფაცი-ფუც­ში, ფო­რი­აქ­ში გახ­ლა­ვართ (ნუ, გა­მო­ნაკ­ლი­სე­ბიც არ­სე­ბო­ბენ) და ექ­სტრე­მა­ლუ­რი ცხოვ­რე­ბის სტი­ლი გვაქვს, ეს ყვე­ლა­ფე­რი კი ცხა­დია, თა­ვი­სე­ბურ დაღს ას­ვამს ჩვენს პი­რად ცხოვ­რე­ბას.

- ბავ­შვო­ბი­სას, როცა სა­კუ­თარ ოთახ­ში იკე­ტე­ბო­დით, ყვე­ლა­ზე მე­ტად, ვისი რო­ლის მორ­გე­ბა მოგ­წონ­დათ?

- ძა­ლი­ან მომ­წონ­და ტრა­გე­დი­ის გა­თა­მა­შე­ბა - ტი­რი­ლი, გან­ცდე­ბი... პა­რა­ლე­ლუ­რად, სულ ვცეკ­ვავ­დი - ეს იყო ჩემი დიდი გა­ტა­ცე­ბა. მინ­დო­და, ბა­ლე­რი­ნა გავმხდა­რი­ყა­ვი, მაგ­რამ არ გა­მო­ვი­და. ახლა ვფიქ­რობ, კი­დევ კარ­გი, ეს ოც­ნე­ბა არ ამიხ­და, თო­რემ ახლა კა­რი­ე­რა დამ­თავ­რე­ბუ­ლი მექ­ნე­ბო­და-მეთ­ქი. ბა­ლე­რი­ნო­ბას ისე­თი მო­ნა­ცე­მე­ბი სჭირ­დე­ბა, რო­მე­ლიც ალ­ბათ, მე არ მქონ­და, თან - ძა­ლი­ან ფუმ­ფუ­ლა ვი­ყა­ვი. მერე სა­მე­ჯლი­სო ცეკ­ვებ­ზე მი­მიყ­ვა­ნეს, სა­დაც მთე­ლი სუ­ლი­თა და გუ­ლით ვცეკ­ვავ­დი, მაგ­რამ კონ­ცერ­ტებ­ზე არ გავ­ყავ­დით - იქაც გამ­ხდა­რი გო­გო­ნე­ბი უნ­დო­დათ. როცა ჩემს თა­ნა­ტო­ლებს ლა­მაზ კა­ბებს უკე­რავ­დნენ, მე ამ ყვე­ლა­ფერს შო­რი­დან ვუ­ყუ­რებ­დი და ამის გამო რა თქმა უნდა, გული მტკი­ო­და, მაგ­რამ ამ ტკი­ვილ­საც მოთ­მი­ნე­ბით ვი­ტან­დი და ჩე­მე­ბუ­რად ვიბ­რძო­დი მიზ­ნის მი­საღ­წე­ვად. ბრძო­ლი­სუ­ნა­რი­ა­ნი აღ­მოვ­ჩნდი და სცე­ნის­კენ სა­ვა­ლი გზი­დან არ გა­და­ვუხ­ვიე... ინ­სტი­ტუ­ტში რომ ვა­ბა­რებ­დი, მა­ში­ნაც ზედ­მეტ კი­ლოგ­რა­მებ­ზე მი­მი­თი­თეს, მაგ­რამ მი­სა­ღებ გა­მოც­დებ­ზე იმ­დე­ნი გა­ვა­კე­თე, რომ მა­ინც ჩა­ვა­ბა­რე და ცოტა ხან­ში წო­ნა­შიც და­ვი­კე­ლი. დღემ­დე ვცდი­ლობ, ყო­ველ­თვის ფორ­მა­ში ვიყო.

- ძლი­ე­რი ქალი ყო­ფილ­ხართ...

- პი­რი­ქით - ჩემი და სულ იმას მე­უბ­ნე­ბა: ძა­ლი­ან მგრძნო­ბი­ა­რე, ჭი­ქის ადა­მი­ა­ნი ხარ და შე­იძ­ლე­ბა, ერთ დღეს "გა­ტყდეო". როცა რა­ღაც ცუდი ხდე­ბა, ოჯა­ხის წევ­რე­ბი ცდი­ლო­ბენ, ეს ამ­ბა­ვი და­მი­მა­ლონ, რად­გან იცი­ან, ყვე­ლა­ფერს სა­ოც­რად გან­ვიც­დი. მაგ­რამ მერ­წმუ­ნეთ, როცა სა­ჭი­როა და საქ­მე საქ­მე­ზე მიდ­გე­ბა, შე­მიძ­ლია ძალა მო­ვიკ­რი­ბო და გავძლი­ერ­დე... ცხოვ­რე­ბა­ში რთუ­ლი პე­რი­ო­დიც მქო­ნია, როცა ბევ­რი ტკი­ვი­ლის, იმედ­გა­ცუ­რე­ბის გა­და­ტა­ნა მო­მიხ­და; იმ­დე­ნად დიდი იყო ეს ტკი­ვი­ლი, რომ ვფიქ­რობ­დი, თე­ატ­რის სფე­რო­ში მუ­შა­ო­ბის გაგ­რძე­ლე­ბა ღირს თუ არა-მეთ­ქი? ბევ­რი მე­უბ­ნე­ბო­და: შენს ად­გი­ლას ამას ვერ გა­და­ვი­ტან­დიო, ზოგი კი ამ­ბობ­და: ნა­ნას ად­გი­ლას ბრი­ფინ­გებს მო­ვა­წყობ­დიო. მე ჩუ­მად ვი­ყა­ვი, ყვე­ლა­ფე­რი გა­და­ვი­ტა­ნე და რაც მთა­ვა­რია, ამ ამ­ბის შემ­დე­გაც არა­ვინ შემ­ძუ­ლე­ბია. თქვენ წარ­მო­იდ­გი­ნეთ, მე არ ვიცი, სი­ძულ­ვი­ლი რა გრძნო­ბაა. რა თქმა უნდა, გარ­შე­მო მყო­ფე­ბი­დან ზოგი უფრო მე­ტად მიყ­ვარს, ზოგი - ნაკ­ლე­ბად, ზო­გის მი­მართ კი სრუ­ლი­ად გულ­გრი­ლი ვარ, მაგ­რამ ბრაზს გულ­ში ვერ ვი­ჩე­რებ... მე მივ­ხვდი, გუ­ლის ტკი­ვი­ლი სა­ჩე­მოდ რო­გორ გა­მო­მე­ყე­ნე­ბი­ნა - ცხოვ­რე­ბი­სე­უ­ლი გა­მოც­დი­ლე­ბა, ტკი­ვი­ლი თუ გა­და­ტა­ნი­ლი სი­ხა­რუ­ლი მსა­ხი­ობს ბევრ რა­მე­ში ეხ­მა­რე­ბა...

- ვინ არის თქვენ­თვის მო­ხუ­ცი თი­ნე­ი­ჯე­რი: ის, ვინც ვთქვათ, 60 წლის ასაკ­ში 15 წლის გო­გო­სა­ვით გა­მო­ი­ყუ­რე­ბა თუ პა­ტა­რა გო­გო­ნა, რო­მე­ლიც მო­ხუ­ცი­ვით მსჯე­ლობს და იც­ვამს?

- იდე­ა­ლუ­რი ვა­რი­ან­ტია, როცა ადა­მი­ა­ნი ასა­კის შე­სა­ფე­რი­სად გა­მო­ი­ყუ­რე­ბა. თუმ­ცა, მეც მი­ნა­ხავს 15 წლის ბე­ბე­რი ადა­მი­ა­ნი და 75 წლის ახალ­გაზ­რდაც. პი­რა­დად მე, მხო­ლოდ ჩემი თა­ო­ბის ადა­მი­ა­ნებ­თან კი არა, ახალ­გაზ­რდებ­თა­ნაც ვმე­გობ­რობ და მათ­თან სა­უბ­რი­სას ჩვენ შო­რის ასა­კობ­რი­ვი ბა­რი­ე­რი არ არ­სე­ბობს... ვიც­ნობ გო­გო­ნას, რო­მე­ლიც თი­ნე­ი­ჯე­რია, მაგ­რამ ისე ლა­პა­რა­კობს, რო­გორც გა­მოც­დი­ლი ქალი და ვგრძნობ, ზოგ­ჯერ ჭკუ­ას მა­რი­გებს, ინ­ტე­ლექ­ტის გა­მომ­ჟღავ­ნე­ბით ცდი­ლობს, ჩემ­ზე ზე­წო­ლა მო­ახ­დი­ნოს. ვფიქ­რობ, ასე­თი ადა­მი­ა­ნი მო­სა­წყე­ნია. როცა მას ვუს­მენ, სურ­ვი­ლი მიჩ­ნდე­ბა, გა­ვიქ­ცე და იმ თი­ნე­ი­ჯე­რებ­თან ერ­თად გა­ვერ­თო, რომ­ლე­ბიც სი­გი­ჟე­ებს სჩა­დი­ან, ასა­კის შე­სა­ფე­რი­სად იქ­ცე­ვი­ან...

- რო­გორც ვიცი, თი­ნე­ი­ჯერ ვაჟ­თა­ნაც მე­გობ­რობთ. ამ­ბო­ბენ, რომ ზედ­მე­ტი არა­ფე­რი ვარ­გა და მათ შო­რის - არც შვი­ლი­სა და მშობ­ლის გა­და­ჭარ­ბე­ბუ­ლი მე­გობ­რო­ბა.

- ეს მარ­თა­ლია! არ ვიცი, ჩვენს ურ­თი­ერ­თო­ბა­ში ზღვა­რი სად არის, მაგ­რამ როცა ზედ­მე­ტი მომ­დის, ამას ინ­ტუ­ი­ცი­ით ვგრძნობ; როცა მის პი­რად ცხოვ­რე­ბა­ში ზედ­მე­ტად ვე­რე­ვი, შვი­ლის­გან რა­ღაც დო­ზით აგ­რე­სი­ას ვი­ღებ და ასეთ დრო ყო­ველ­თვის ვჩერ­დე­ბი. სა­ერ­თოდ, თი­ნე­ი­ჯე­რე­ბი უც­ნა­უ­რი ადა­მი­ა­ნე­ბი არი­ან და ჯო­ბია, მათ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბი­სას დის­ტან­ცია და­იც­ვა... თა­ვი­დან ჩემი შვი­ლის გა­ტა­ცე­ბებს "ცუდი თვა­ლით" ვუ­ყუ­რებ­დი, მაგ­რამ მერე ამ პრო­ცეს­ში მეც ჩა­ვერ­თე, და­ვი­წყე იმის ყუ­რე­ბა, რაც მას მოს­წონს, იმა­ზე ლა­პა­რა­კი, რაც სი­ა­მოვ­ნე­ბას ანი­ჭებს და ბო­ლოს, მისი გა­გე­ბაც შევ­ძე­ლი.

- თქვე­ნი აზ­რით, რა გან­სხვა­ვე­ბაა ახ­ლან­დელ და თქვე­ნი თა­ო­ბის მო­ზარ­დებს შო­რის?

- ბევ­რი არა­ფე­რი. უბ­რა­ლოდ, ესე­ნი ვირ­ტუ­ა­ლურ სამ­ყა­რო­ში არი­ან ჩარ­თუ­ლი, ჩვენ დროს კი ამის სა­შუ­ა­ლე­ბა არ იყო. ეს ყვე­ლა­ფე­რი ცხოვ­რე­ბამ მო­ი­ტა­ნა, სო­ცი­ა­ლუ­რი ქსე­ლი კი უკვე ყვე­ლამ იცის, რომ ადა­მი­ანს იო­ლად ით­რევს. ისე­ვე, რო­გორც სხვა დე­დებს, მეც მაქვს სურ­ვი­ლი, ჩემი შვი­ლი კომ­პი­უ­ტე­რით ნაკ­ლე­ბად იყოს გა­ტა­ცე­ბუ­ლი, მაგ­რამ "ლეპ­ტო­პთან" ჯდო­მას მა­ინც ვერ და­ვუშ­ლი; რომ წა­ვარ­თვა, ამას აუ­ცი­ლებ­ლად გა­აპ­რო­ტეს­ტებს და არ მეს­მის, ამით რა­ტომ უნდა გა­ვა­ღი­ზი­ა­ნო?!

- ეს იგი­ვე იქ­ნე­ბა, თა­ვის დრო­ზე მშობ­ლებს თქვენ­თვის წიგ­ნი რომ წა­ერ­თმი­ათ?

- იცი, რა, ბავ­შვო­ბა­ში მქონ­და პე­რი­ო­დი, როცა წიგ­ნე­ბის კი­თხვა არ მიყ­ვარ­და. 10 წლამ­დე სულ "მე­ჭი­და­ვე­ბოდ­ნენ": გინ­და თუ არა, რა­ი­მე წა­ი­კი­თხეო. რო­გორც კი ხელი ჩა­იქ­ნი­ეს და თავი და­მა­ნე­ბეს, თა­ვად გა­მიჩ­ნდა კი­თხვის სურ­ვი­ლი...

- თქვენ­თვის რას ნიშ­ნავს ვირ­ტუ­ა­ლუ­რი სამ­ყა­რო?

- ამ სამ­ყა­როს­თან შე­ხე­ბაც არ მაქვს!..

- სა­კი­თხავ ლი­ტე­რა­ტუ­რას ვინ­მე გირ­ჩევ­დათ?

- სა­ერ­თოდ, წიგ­ნი მა­მამ შე­მაყ­ვა­რა. მახ­სოვს, პირ­ვე­ლად პროს­პერ მე­რი­მეს "მა­ტეო ფალ­კო­ნე" ხმა­მაღ­ლა წა­მი­კი­თხა, მერე კი ამ წიგნ­ზე ბევ­რი ვი­სა­უბ­რეთ... რა­ღაც პე­რი­ო­დის შემ­დეგ ბრმა­ნაწ­ლა­ვის ოპე­რა­ცია გა­ვი­კე­თე და სა­ა­ვად­მყოფ­ში მო­მი­ტა­ნა "სამი მე­გო­ბა­რი". მი­თხრა: ეს წა­ი­კი­თხე, მო­გე­წო­ნე­ბაო... მა­მას აზრს ჩემ­თვის დიდი მნიშ­ვნე­ლო­ბა ჰქონ­და, მაგ­რამ მის წი­ნა­აღ­მდეგ მა­ინც წა­ვე­დი, როცა სამ­სა­ხი­ო­ბო­ზე ჩა­ვა­ბა­რე. სა­მა­გი­ე­როდ, მსა­ხი­ო­ბის ოს­ტა­ტო­ბა­ში ყვე­ლა­ზე მა­ღა­ლი ქულა რომ მი­ვი­ღე, ამან ძა­ლი­ან გა­ა­ხა­რა და მას მერე ცდი­ლობ­და, წარ­მა­ტე­ბის მიღ­წე­ვა­ში შეძ­ლე­ბის­დაგ­ვა­რად დამ­ხმა­რე­ბო­და. ერ­თმა­ნეთს ყო­ველ­თვის თვა­ლებ­ში ვუ­ყუ­რებ­დით. ყვე­ლა აღ­ნიშ­ნავს, რომ მა­მას ვგა­ვარ არა მარ­ტო არ­ტის­ტო­ბის ნი­ჭით, არა­მედ გა­რეგ­ნო­ბით, ხა­სი­ა­თით...

- როცა სცე­ნა­ზე პირ­ვე­ლად გნა­ხათ, თუ გახ­სოვთ, რა გი­თხრათ?

- მა­შინ ჯერ კი­დევ მე­ო­რე კურ­სის სტუ­დენ­ტი ვი­ყა­ვი. იზა გი­გოშ­ვილ­მა დად­გა სპექ­ტაკ­ლი, რო­მელ­შიც მეც მა­თა­მა­შა. ეს ჩემი ცხოვ­რე­ბის და­უ­ვი­წყა­რი ეპი­ზო­დია. მახ­სოვს, სპექ­ტაკლზე მა­მაც მო­ვი­და და იმ დღეს შე­მა­ქო კი­დეც. მას უხა­რო­და, რომ ასეთ კარგ ოს­ტატ­თან - იზა გი­გოშ­ვილ­თან ერ­თად ვი­დე­ქი სცე­ნა­ზე და მისი ხელი მე­ტყო­ბო­და. ამ სპექ­ტაკ­ლით, იღ­ბლი­ა­ნად და­ი­წყო ჩემი კა­რი­ე­რა... ბოლო წლებ­ში მა­მას ძა­ლი­ან უჭირ­და ჩემს სპექ­ტაკ­ლებ­ზე მოს­ვლა. მე­უბ­ნე­ბო­და: ვნერ­ვი­უ­ლობ, მამა და ამი­ტო­მაც ვი­კა­ვებ თავს თე­ატ­რში მოს­ვლის­გა­ნო. ბოლო სპექ­ტაკ­ლი, რო­მე­ლიც მან ნახა, "ხა­ნუ­მა" იყო... როცა ცუდი პე­რი­ო­დი მქონ­და ან რა­ღაც არ გა­მო­მი­ვი­დო­და, სულ იმა­ზე ვფიქ­რობ­დი: ვა­ი­მე, მამა რას იტყვის-მეთ­ქი?!

- რო­გორ მოს­წავ­ლე იყა­ვით?

- ყო­ფაქ­ცე­ვა­ში ფრი­ა­დო­სა­ნი ვი­ყა­ვი (იცი­ნის), მაგ­რამ სხვა საგ­ნე­ბის აბა, რა გი­თხრათ... ისე, ძა­ლი­ან მიყ­ვარ­და მა­თე­მა­ტი­კა და თა­ვი­სუ­ფა­ლი თე­მის წერა. ჩემს ნა­წე­რებს მას­წავ­ლებ­ლე­ბი ერ­თმა­ნეთს უჩ­ვე­ნებ­დნენ და ამ­ბობ­დნენ: ზარ­მა­ცია, მაგ­რამ ნახე, რო­გორ კარ­გად წერ­სო. მე, მე­რაბ ნი­ნი­ძე, ქეთი ჩხე­ი­ძე კლა­სე­ლე­ბი ვი­ყა­ვით და ხუ­ლიგ­ნუ­რი "პულ­კა" გვქონ­და; მე­ა­თე კლა­სი­დან არა­ვინ არა­ფერს გვე­კი­თხე­ბო­და, რად­გან იცოდ­ნენ, რომ სამ­სა­ხი­ო­ბო­ზე ვა­პი­რებ­დით ჩა­ბა­რე­ბას.

- "შა­ტა­ლო­ზე" თუ და­დი­ო­დით ხოლ­მე?

- უფ, "შა­ტა­ლო" ძა­ლი­ან გვიყ­ვარ­და. მე და მე­რა­ბი ერ­თმა­ნეთს ზუ­ბა­ლაშ­ვი­ლის ქუ­ჩა­ზე, სა­სა­მარ­თლოს­თან ვხვდე­ბო­დით და დავ­ხე­ტი­ა­ლებ­დით; დავ­ხე­ტი­ა­ლებ­დით მა­ნამ, ვიდ­რე დე­და­მი­სი სახ­ლი­დან წა­ვი­დო­და და მერე მას­თან მივ­დი­ო­დით ხოლ­მე... გვყავ­და ერთი მე­გო­ბა­რი - ირი­ნა, რო­მე­ლიც სა­ღა­მოს სკო­ლა­ში სწავ­ლობ­და. ჰოდა, ხან მას ვა­კი­თხავ­დით, ხან ის მო­დი­ო­და და სა­მი­ვე ერ­თად მაგ­რად ვერ­თო­ბო­დით. გვიყ­ვარ­და კი­ნო­ში, თე­ატ­რში სი­ა­რუ­ლი ან სუ­ლაც, ქუ­ჩა­ში წო­წი­ა­ლი. ყო­ველ­თვის რა­ღა­ცას ვყვე­ბო­დით, ვი­ცი­ნო­დით, ვმა­ი­მუ­ნობ­დით. მახ­სოვს, ზოგ­ჯერ ქუ­ჩა­ში უც­ნა­უ­რად ჩაც­მუ­ლე­ბი გავ­დი­ო­დით, დავ­რბო­დით და ხალ­ხს ვაწ­ვა­ლებ­დით. ხან­და­ხან, როცა ქუ­ჩა­ში მო­რი­გი წო­წი­ა­ლი­სას მოგ­ვშივ­დე­ბო­და და ფული არ გვქონ­და, რათა რა­ი­მე გვე­ყი­და, გამ­ვლე­ლებს ვე­უბ­ნე­ბო­დით: "2-კა­პი­კი­ა­ნი არ გაქვთ, და­რეკ­ვა მინ­და, რა". ბავ­შვებს დახ­მა­რე­ბა­ზე უარს არა­ვინ გვე­უბ­ნე­ბო­და (იცი­ნის).

- ანუ სხვე­ბის­გან გან­სხვა­ვე­ბით, თქვენ არ გიკ­ვირთ იმ მო­ზარ­დე­ბის საქ­ცი­ე­ლი, რომ­ლე­ბიც ქუ­ჩა­ში ხურ­და ფულს ითხო­ვენ?

- არა, არ მიკ­ვირს და უფრო მე­ტიც - მათ დახ­მა­რე­ბა­ზე უარს ვე­რას­დროს ვე­უბ­ნე­ბი. ბო­ლოს და ბო­ლოს, ეს ყვე­ლა­ფე­რი ხომ მეც გა­მო­ვი­ა­რე... სტუ­დენ­ტო­ბის პე­რი­ოდ­შიც ვმა­ი­მუ­ნობ­დით. მა­შინ ეს ჩვენ­თვის ერ­თგვა­რი თა­მა­ში იყო: ქუდს ძირს დავ­დებ­დით და "ტი­რილს" ვი­წყებ­დით, გამ­ვლე­ლე­ბი კი "გვეხ­მა­რე­ბოდ­ნენ". ასეთ დროს მე და ჭოლა სა­ოც­რე­ბებს ვა­კე­თებ­დით. სხვა­თა შო­რის, ფული უკან ბევ­რჯერ დაგ­ვიბ­რუ­ნე­ბია. მა­გა­ლი­თად, ერთხელ, მო­რი­გი ასე­თი თა­მა­ში­სას ვი­ღაც გა­ჭირ­ვე­ბულ­მა ქალ­მა მა­ნე­თი­ა­ნი მოგ­ვცა. გა­ვე­კი­დეთ და ფული და­ვუბ­რუ­ნეთ, თან - ავუხ­სე­ნით, რომ სა­ა­მი­სო არა­ფე­რი გვჭირ­და, რომ თე­ატ­რა­ლუ­რის სტუ­დენ­ტე­ბი უბ­რა­ლოდ, ვთა­მა­შობ­დით. ის ქალ­ბა­ტო­ნი გა­ო­ცე­ბუ­ლი გვი­ყუ­რებ­და და მგო­ნი, ფიქ­რობ­და: ესე­ნი ვერ არი­ა­ნო (იღი­მის).

- თი­ნე­ი­ჯე­რო­ბის ასაკ­ში სხვე­ბის­გან რა­ი­მე­თი - მა­გა­ლი­თად, ჩაც­მის სტი­ლით, ვარ­ცხნი­ლო­ბით და ა.შ. გა­მორ­ჩე­უ­ლი თუ იყა­ვით?

- არას­დროს მიც­დია, სხვე­ბის­გან გა­მორ­ჩე­უ­ლი ვყო­ფი­ლი­ყა­ვი. უბ­რა­ლოდ, მა­შინ ძა­ლი­ან ჭირ­და კარ­გი, ხა­რის­ხი­ა­ნი ტა­ნი­სა­მო­სის შე­ძე­ნა. ჰოდა, იყო ერთი ამ­ბა­ვი, ხელ­ზე მო­ვაჭ­რე­ებ­თან სირ­ბი­ლი და უჭერ­და თუ დიდი ჰქონ­და, ყვე­ლა ყვე­ლა­ფერს ყი­დუ­ლობ­და, რაც ხელ­ში ჩა­უ­ვარ­დე­ბო­და. პი­რა­დად მე, ყო­ველ­თვის სა­კუ­თა­რი გე­მოვ­ნე­ბით შე­კე­რილ ტან­საც­მელს ვა­ნი­ჭებ­დი უპი­რა­ტე­სო­ბას; მომ­წონ­და თა­ვად კერ­ვის პრო­ცე­სიც. ეს ახ­ლაც მომ­წონს და როცა მზა ტა­ნი­სა­მოსს ვყი­დუ­ლობ, ყო­ველ­თვის მის გა­და­კე­თე­ბას, სა­მო­სის­თვის რა­ღაც დე­ტა­ლის და­მა­ტე­ბას ვცდი­ლობ.

- რომ არა მსა­ხი­ო­ბი, ალ­ბათ კარ­გი დი­ზა­ი­ნე­რი იქ­ნე­ბო­დით...

- ჰო, ასეა. თქვენ წარ­მო­იდ­გი­ნეთ, სხვე­ბის­თვის სა­მო­სის შერ­ჩე­ვაც დიდ სი­ა­მოვ­ნე­ბას მა­ნი­ჭებს. შო­პინ­გით, სა­მო­სის შერ­ჩე­ვით ვერ­თო­ბი. ვოც­ნე­ბობ, მქონ­დეს ისე­თი მა­ღა­ზია, სა­დაც ცნო­ბი­ლი ადა­მი­ა­ნე­ბის ნა­ქო­ნი ნივ­თე­ბი გა­ი­ყი­დე­ბა... მე­ო­რე ოც­ნე­ბაც მაქვს: მინ­და გავ­ხსნა მო­ხუც­თა თავ­შე­სა­ფა­რი, ოღონდ ისე­თი, რო­გო­რიც სა­ზღვარ­გა­რეთ ყოფ­ნი­სას მი­ნა­ხავს და სა­დაც მო­ხუ­ცებს კომ­ფორ­ტი ექ­ნე­ბათ, სა­დაც ისი­ნი თავს მარ­ტო არ იგ­რძნო­ბენ.

- და­ბო­ლოს, რას ურ­ჩევთ მო­ზარ­დებს?

- კომ­პი­უ­ტერ­ში რამ­დე­ნი ინ­ფორ­მა­ცი­აც უნდა შე­აგ­რო­ვონ, რა ცოდ­ნაც უნდა მი­ი­ღონ, ეს არ არის საკ­მა­რი­სი. მერ­წმუ­ნეთ, წიგნ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბა სულ სხვა რა­მაა. კი­თხვის პრო­ცე­სი ეს მთე­ლი რი­ტუ­ა­ლია, თა­ნაც - ძა­ლი­ან სა­სი­ა­მოვ­ნო რი­ტუ­ა­ლი! და კი­დევ, ყვე­ლას ვურ­ჩევ, იყ­ვნენ უფრო მე­ტად გუ­ლის­ხმი­ე­რე­ბი გარ­შე­მო მყო­ფე­ბის მი­მართ და რაც მთა­ვა­რია, ადა­მი­ა­ნე­ბი უყ­ვარ­დეთ...

ლიკა ქა­ჯა­ია

ჟურ­ნა­ლი "გზა"

(გა­მო­დის ხუთ­შა­ბა­თო­ბით)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
შსს ფარულ ჩანაწერებს აქვეყნებს - დაკავებულია 3 პირი: კადრებში ჩანს, როგორ ყიდიან ნარკოტიკს

ნანა შონია - "ქუდს ძირს დავდებდით და "ტირილს" ვიწყებდით, გამვლელები კი "გვეხმარებოდნენ"

ნანა შონია - "ქუდს ძირს დავდებდით და "ტირილს" ვიწყებდით, გამვლელები კი "გვეხმარებოდნენ"

ლაღი ბავშვობა ჰქონდა. მართალია, მშობლები, განსაკუთრებით კი მამა მკაცრად ზრდიდნენ, მაგრამ მიიჩნევს, რომ ისინი სიმკაცრის გამოჩენით შვილის სწორად აღზრდას ცდილობდნენ და მართლებიც იყვნენ, როცა მოზარდს სწავლისკენ, წიგნის წაკითხვისკენ, ავისა და კარგის ერთმანეთისგან გარჩევისკენ უბიძგებდნენ. ნანა შონია თინეიჯერებისთვის საინტერესო მსახიობია - ამაზე მეტყველებს ის მესიჯები, რომლებიც მის სახელზე მომივიდა.

ქალბატონი ნანა საკუთარ წარსულიდან ისეთ დეტალებს გვიმხელს, რაც ალბათ, ბევრმა თქვენგანმა არ იცოდა...

- მამის რიდი მქონდა. დედა, რა თქმა უნდა, შედარებით "რბილი" იყო და მასთან მეგობრობა თავიდანვე გამომდიოდა, მამას კი მას შემდეგ დავუმეგობრდი, რაც გავიზარდე, უფრო მეტიც - ის ჩემთვის ყველაზე ახლო მეგობარი გახდა. სამწუხაროდ, დღეს ჩემ გვერდით არ არის და ამას საოცრად განვიცდი; შეუძლებელია იმ ტკივილის აღწერა, რასაც მამის გარდაცვალების გამო ვგრძნობ. ხომ ამბობენ, რომ დრო ყველაფრის მკურნალია, მაგრამ მერწმუნეთ, ეს ტკივილი ჩემგან არასდროს წავა...

- მშობლების სიმკაცრე რაში გამოიხატებოდა?

- უნდოდათ, კარგად მესწავლა, ბევრი წიგნი წამეკითხა - ამ საკითხში სიმკაცრეს განსაკუთრებულად იჩენდნენ. მახსოვს, მუსიკაზეც კი ძალით მატარებდნენ, მაგრამ როცა ნახეს, რომ იქ სიარული მიჭირდა, გამომიყვანეს... მამას არ უნდოდა, სამსახიობოზე ჩამებარებინა, მაგრამ არა იმიტომ, რომ ამ პროფესიაზე ცუდი შეხედულება ჰქონდა, არამედ იმიტომ, რომ ფიქრობდა, - თეატრალურში აუცილებლად ვიღაც უნდა გყავდეს, რათა ამ სფეროში გზა გაიკვალოო. არადა, მე თუ მკითხავთ, ყველაფერი იღბალზე, ადამიანის შრომისმოყვარეობაზეა დამოკიდებული...

- მსახიობობის სურვილი პირველად როდის გაგიჩნდათ?

- ბავშვობაში მქონდა ერთი უზარმაზარი ფუთა, რომელშიც ვტენიდი ქსოვილებს, სამკაულებს, რაღაც ნივთებს... მახსოვს, ხშირად ვიკეტებოდი ჩემს ოთახში, ამ ფუთიდან რაღაცებს ვიღებდი, ვიცვამდი, იმიჯს ვიცვლიდი და მერე ვიწყებდი თამაშს. მაშინ არ ვიცოდი, რას ვთამაშობდი, რა მინდოდა, უბრალოდ, სხვანაირად გამოწყობილი ვცეკვავდი, ვმღეროდი. მერე მივხვდი, ეს ყველაფერი ერთიანდება მსახიობობაში: ცეკვა, სიმღერა, თამაში, განცდები, ემოცია, ლექსებისა თუ ტექსტების ხმამაღალი კითხვა; რაღაც სიტუაციებს ვიგონებდი და მერე ამ სიტუაციების მიხედვით "ვცხოვრობდი". მოკლედ, ოთახში გამოკეტილი ათასნაირად გარდავისახებოდი ხოლმე (იღიმის).

- თქვენს ოთახში გამართული "სპექტაკლის" პირველი მაყურებელი, შემფასებელი ვინ გახდა?

- დედა, რომელიც მაშინვე მიხვდა, რომ ეს არ იყო მხოლოდ ბავშვური თამაში, გატაცება... მანამდე მან მხოლოდ ის იცოდა, რომ იმიტაციის უნარი მქონდა და ხან ვის მიბაძვას ვცდილობდი, ხან - ვისას. ოჯახში ხშირად მეუბნებოდნენ: აბა, ამის იმიტაცია გააკეთე, ახლა - იმისიო. ჰოდა, მერე იყო ერთი ხორხოცი. შინ ხომ ასეთი თამამი ვიყავი, მაგრამ სტუმრად ყოფნისას, უცხო საზოგადოებაში ყოველთვის ჩუმად, წყნარად ვიყავი...

- ეს კომპლექსების ბრალი იყო თუ უბრალოდ, იცოდით, სად როგორ უნდა მოქცეულიყავით?

- ალბათ, კომპლექსის ბრალი იყო. სხვათა შორის, ეს სიმორცხვე დიდხანს გამყვა და ბევრ რეჟისორს უთქვამს ჩემთვის: ეს ხელს ძალიან გიშლისო... დღესაც, უცხო და ბევრი ადამიანის გარემოცვაში ყოფნისას მირჩევნია, ჩუმად ვიყო, არ ვიაქტიურო. სამაგიეროდ, ახლობლების წრეში ფრთებს ვშლი და უფრო მეტიც - ზოგჯერ მათთვის ერთგვარ სპექტაკლსაც ვაწყობ. მაგალითად, ამას წინათ დაქალებთან ერთად ვიყავი და მათ რაღაცას ვუყვებოდი. ბოლოს, როცა დაშორების დრო მოვიდა, მითხრეს, - დღეს ჩვენ სპექტაკლზე ვიყავით და ძალიან ვისიამოვნეთო. ახლობელ ადამიანებთან ბოლომდე გახსნილი ვარ. შეიძლება, ჩემი დღის რეჟიმიდან გამომდინარე, მათთვის ხშირად ვერ ვიცლი, მაგრამ ამ ადამიანებზე ყოველთვის ვფიქრობ.

- ყველა ადამიანისთვის ბედნიერებაა, როცა დღის განმავლობაში რაღაც საქმით არის დაკავებული და უსაქმურობა არ კლავს...

- ამ მხრივ ჩემი პროფესია არასტაბილურია. არის პერიოდი, როცა როგორც მსახიობს, საქმე არ მაქვს, მაგრამ მაშინაც ვერ ვანაწილებ დროს: მთლიანად ოჯახის საქმეებში ვერთვები. ქმარი, ორი შვილი მყავს და მათ დიდი ყურადღება სჭირდებათ. მიყვარს დიასახლისის ამპლუაში ყოფნა, კერძების მომზადება - ამით დედას ვგავარ. შეიძლება ძალიან მაგარი კულინარი არ ვარ, მაგრამ ოჯახი ჩემთვის ბევრს ნიშნავს.

- როცა შემოქმედებითად ხართ დაკავებული და შვილებს თქვენი მზრუნველობით ვეღარ ანებივრებთ, ისინი არ გსაყვედურობენ?

- ამ ყველაფერს მიჩვეულები არიან და არაფერს მსაყვედურობენ. მათ იციან, რომ ეს არის ჩემი სამსახური და მე უბრალოდ, ამის გარეშე ცხოვრება არ შემიძლია... ჩემი პროფესიის ადამიანებს ოჯახიდან ხელშეწყობა თუ არ ექნებათ, წარმატების მიღწევა გაუჭირდებათ. გამიმართლა, რომ ქმარიც მიგებს და შვილებიც ხელს მიწყობენ. ჩემმა მეუღლემ იცის, რას ნიშნავს ხელოვანი ადამიანის ცხოვრება - ბოლოს და ბოლოს, ისიც ხელოვანია, თეატრის მხატვარი გახლავთ... მსახიობები გაუწონასწორებელი ხალხი ვართ, ყველაფერს ზედმეტად ემოციურად აღვიქვამთ, სულ ფაცი-ფუცში, ფორიაქში გახლავართ (ნუ, გამონაკლისებიც არსებობენ) და ექსტრემალური ცხოვრების სტილი გვაქვს, ეს ყველაფერი კი ცხადია, თავისებურ დაღს ასვამს ჩვენს პირად ცხოვრებას.

- ბავშვობისას, როცა საკუთარ ოთახში იკეტებოდით, ყველაზე მეტად, ვისი როლის მორგება მოგწონდათ?

- ძალიან მომწონდა ტრაგედიის გათამაშება - ტირილი, განცდები... პარალელურად, სულ ვცეკვავდი - ეს იყო ჩემი დიდი გატაცება. მინდოდა, ბალერინა გავმხდარიყავი, მაგრამ არ გამოვიდა. ახლა ვფიქრობ, კიდევ კარგი, ეს ოცნება არ ამიხდა, თორემ ახლა კარიერა დამთავრებული მექნებოდა-მეთქი. ბალერინობას ისეთი მონაცემები სჭირდება, რომელიც ალბათ, მე არ მქონდა, თან - ძალიან ფუმფულა ვიყავი. მერე სამეჯლისო ცეკვებზე მიმიყვანეს, სადაც მთელი სულითა და გულით ვცეკვავდი, მაგრამ კონცერტებზე არ გავყავდით - იქაც გამხდარი გოგონები უნდოდათ. როცა ჩემს თანატოლებს ლამაზ კაბებს უკერავდნენ, მე ამ ყველაფერს შორიდან ვუყურებდი და ამის გამო რა თქმა უნდა, გული მტკიოდა, მაგრამ ამ ტკივილსაც მოთმინებით ვიტანდი და ჩემებურად ვიბრძოდი მიზნის მისაღწევად. ბრძოლისუნარიანი აღმოვჩნდი და სცენისკენ სავალი გზიდან არ გადავუხვიე... ინსტიტუტში რომ ვაბარებდი, მაშინაც ზედმეტ კილოგრამებზე მიმითითეს, მაგრამ მისაღებ გამოცდებზე იმდენი გავაკეთე, რომ მაინც ჩავაბარე და ცოტა ხანში წონაშიც დავიკელი. დღემდე ვცდილობ, ყოველთვის ფორმაში ვიყო.

- ძლიერი ქალი ყოფილხართ...

- პირიქით - ჩემი და სულ იმას მეუბნება: ძალიან მგრძნობიარე, ჭიქის ადამიანი ხარ და შეიძლება, ერთ დღეს "გატყდეო". როცა რაღაც ცუდი ხდება, ოჯახის წევრები ცდილობენ, ეს ამბავი დამიმალონ, რადგან იციან, ყველაფერს საოცრად განვიცდი. მაგრამ მერწმუნეთ, როცა საჭიროა და საქმე საქმეზე მიდგება, შემიძლია ძალა მოვიკრიბო და გავძლიერდე... ცხოვრებაში რთული პერიოდიც მქონია, როცა ბევრი ტკივილის, იმედგაცურების გადატანა მომიხდა; იმდენად დიდი იყო ეს ტკივილი, რომ ვფიქრობდი, თეატრის სფეროში მუშაობის გაგრძელება ღირს თუ არა-მეთქი? ბევრი მეუბნებოდა: შენს ადგილას ამას ვერ გადავიტანდიო, ზოგი კი ამბობდა: ნანას ადგილას ბრიფინგებს მოვაწყობდიო. მე ჩუმად ვიყავი, ყველაფერი გადავიტანე და რაც მთავარია, ამ ამბის შემდეგაც არავინ შემძულებია. თქვენ წარმოიდგინეთ, მე არ ვიცი, სიძულვილი რა გრძნობაა. რა თქმა უნდა, გარშემო მყოფებიდან ზოგი უფრო მეტად მიყვარს, ზოგი - ნაკლებად, ზოგის მიმართ კი სრულიად გულგრილი ვარ, მაგრამ ბრაზს გულში ვერ ვიჩერებ... მე მივხვდი, გულის ტკივილი საჩემოდ როგორ გამომეყენებინა - ცხოვრებისეული გამოცდილება, ტკივილი თუ გადატანილი სიხარული მსახიობს ბევრ რამეში ეხმარება...

- ვინ არის თქვენთვის მოხუცი თინეიჯერი: ის, ვინც ვთქვათ, 60 წლის ასაკში 15 წლის გოგოსავით გამოიყურება თუ პატარა გოგონა, რომელიც მოხუცივით მსჯელობს და იცვამს?

- იდეალური ვარიანტია, როცა ადამიანი ასაკის შესაფერისად გამოიყურება. თუმცა, მეც მინახავს 15 წლის ბებერი ადამიანი და 75 წლის ახალგაზრდაც. პირადად მე, მხოლოდ ჩემი თაობის ადამიანებთან კი არა, ახალგაზრდებთანაც ვმეგობრობ და მათთან საუბრისას ჩვენ შორის ასაკობრივი ბარიერი არ არსებობს... ვიცნობ გოგონას, რომელიც თინეიჯერია, მაგრამ ისე ლაპარაკობს, როგორც გამოცდილი ქალი და ვგრძნობ, ზოგჯერ ჭკუას მარიგებს, ინტელექტის გამომჟღავნებით ცდილობს, ჩემზე ზეწოლა მოახდინოს. ვფიქრობ, ასეთი ადამიანი მოსაწყენია. როცა მას ვუსმენ, სურვილი მიჩნდება, გავიქცე და იმ თინეიჯერებთან ერთად გავერთო, რომლებიც სიგიჟეებს სჩადიან, ასაკის შესაფერისად იქცევიან...

- როგორც ვიცი, თინეიჯერ ვაჟთანაც მეგობრობთ. ამბობენ, რომ ზედმეტი არაფერი ვარგა და მათ შორის - არც შვილისა და მშობლის გადაჭარბებული მეგობრობა.

- ეს მართალია! არ ვიცი, ჩვენს ურთიერთობაში ზღვარი სად არის, მაგრამ როცა ზედმეტი მომდის, ამას ინტუიციით ვგრძნობ; როცა მის პირად ცხოვრებაში ზედმეტად ვერევი, შვილისგან რაღაც დოზით აგრესიას ვიღებ და ასეთ დრო ყოველთვის ვჩერდები. საერთოდ, თინეიჯერები უცნაური ადამიანები არიან და ჯობია, მათთან ურთიერთობისას დისტანცია დაიცვა... თავიდან ჩემი შვილის გატაცებებს "ცუდი თვალით" ვუყურებდი, მაგრამ მერე ამ პროცესში მეც ჩავერთე, დავიწყე იმის ყურება, რაც მას მოსწონს, იმაზე ლაპარაკი, რაც სიამოვნებას ანიჭებს და ბოლოს, მისი გაგებაც შევძელი.

- თქვენი აზრით, რა განსხვავებაა ახლანდელ და თქვენი თაობის მოზარდებს შორის?

- ბევრი არაფერი. უბრალოდ, ესენი ვირტუალურ სამყაროში არიან ჩართული, ჩვენ დროს კი ამის საშუალება არ იყო. ეს ყველაფერი ცხოვრებამ მოიტანა, სოციალური ქსელი კი უკვე ყველამ იცის, რომ ადამიანს იოლად ითრევს. ისევე, როგორც სხვა დედებს, მეც მაქვს სურვილი, ჩემი შვილი კომპიუტერით ნაკლებად იყოს გატაცებული, მაგრამ "ლეპტოპთან" ჯდომას მაინც ვერ დავუშლი; რომ წავართვა, ამას აუცილებლად გააპროტესტებს და არ მესმის, ამით რატომ უნდა გავაღიზიანო?!

- ეს იგივე იქნება, თავის დროზე მშობლებს თქვენთვის წიგნი რომ წაერთმიათ?

- იცი, რა, ბავშვობაში მქონდა პერიოდი, როცა წიგნების კითხვა არ მიყვარდა. 10 წლამდე სულ "მეჭიდავებოდნენ": გინდა თუ არა, რაიმე წაიკითხეო. როგორც კი ხელი ჩაიქნიეს და თავი დამანებეს, თავად გამიჩნდა კითხვის სურვილი...

- თქვენთვის რას ნიშნავს ვირტუალური სამყარო?

- ამ სამყაროსთან შეხებაც არ მაქვს!..

- საკითხავ ლიტერატურას ვინმე გირჩევდათ?

- საერთოდ, წიგნი მამამ შემაყვარა. მახსოვს, პირველად პროსპერ მერიმეს "მატეო ფალკონე" ხმამაღლა წამიკითხა, მერე კი ამ წიგნზე ბევრი ვისაუბრეთ... რაღაც პერიოდის შემდეგ ბრმანაწლავის ოპერაცია გავიკეთე და საავადმყოფში მომიტანა "სამი მეგობარი". მითხრა: ეს წაიკითხე, მოგეწონებაო... მამას აზრს ჩემთვის დიდი მნიშვნელობა ჰქონდა, მაგრამ მის წინააღმდეგ მაინც წავედი, როცა სამსახიობოზე ჩავაბარე. სამაგიეროდ, მსახიობის ოსტატობაში ყველაზე მაღალი ქულა რომ მივიღე, ამან ძალიან გაახარა და მას მერე ცდილობდა, წარმატების მიღწევაში შეძლებისდაგვარად დამხმარებოდა. ერთმანეთს ყოველთვის თვალებში ვუყურებდით. ყველა აღნიშნავს, რომ მამას ვგავარ არა მარტო არტისტობის ნიჭით, არამედ გარეგნობით, ხასიათით...

- როცა სცენაზე პირველად გნახათ, თუ გახსოვთ, რა გითხრათ?

- მაშინ ჯერ კიდევ მეორე კურსის სტუდენტი ვიყავი. იზა გიგოშვილმა დადგა სპექტაკლი, რომელშიც მეც მათამაშა. ეს ჩემი ცხოვრების დაუვიწყარი ეპიზოდია. მახსოვს, სპექტაკლზე მამაც მოვიდა და იმ დღეს შემაქო კიდეც. მას უხაროდა, რომ ასეთ კარგ ოსტატთან - იზა გიგოშვილთან ერთად ვიდექი სცენაზე და მისი ხელი მეტყობოდა. ამ სპექტაკლით, იღბლიანად დაიწყო ჩემი კარიერა... ბოლო წლებში მამას ძალიან უჭირდა ჩემს სპექტაკლებზე მოსვლა. მეუბნებოდა: ვნერვიულობ, მამა და ამიტომაც ვიკავებ თავს თეატრში მოსვლისგანო. ბოლო სპექტაკლი, რომელიც მან ნახა, "ხანუმა" იყო... როცა ცუდი პერიოდი მქონდა ან რაღაც არ გამომივიდოდა, სულ იმაზე ვფიქრობდი: ვაიმე, მამა რას იტყვის-მეთქი?!

- როგორ მოსწავლე იყავით?

- ყოფაქცევაში ფრიადოსანი ვიყავი (იცინის), მაგრამ სხვა საგნების აბა, რა გითხრათ... ისე, ძალიან მიყვარდა მათემატიკა და თავისუფალი თემის წერა. ჩემს ნაწერებს მასწავლებლები ერთმანეთს უჩვენებდნენ და ამბობდნენ: ზარმაცია, მაგრამ ნახე, როგორ კარგად წერსო. მე, მერაბ ნინიძე, ქეთი ჩხეიძე კლასელები ვიყავით და ხულიგნური "პულკა" გვქონდა; მეათე კლასიდან არავინ არაფერს გვეკითხებოდა, რადგან იცოდნენ, რომ სამსახიობოზე ვაპირებდით ჩაბარებას.

- "შატალოზე" თუ დადიოდით ხოლმე?

- უფ, "შატალო" ძალიან გვიყვარდა. მე და მერაბი ერთმანეთს ზუბალაშვილის ქუჩაზე, სასამართლოსთან ვხვდებოდით და დავხეტიალებდით; დავხეტიალებდით მანამ, ვიდრე დედამისი სახლიდან წავიდოდა და მერე მასთან მივდიოდით ხოლმე... გვყავდა ერთი მეგობარი - ირინა, რომელიც საღამოს სკოლაში სწავლობდა. ჰოდა, ხან მას ვაკითხავდით, ხან ის მოდიოდა და სამივე ერთად მაგრად ვერთობოდით. გვიყვარდა კინოში, თეატრში სიარული ან სულაც, ქუჩაში წოწიალი. ყოველთვის რაღაცას ვყვებოდით, ვიცინოდით, ვმაიმუნობდით. მახსოვს, ზოგჯერ ქუჩაში უცნაურად ჩაცმულები გავდიოდით, დავრბოდით და ხალხს ვაწვალებდით. ხანდახან, როცა ქუჩაში მორიგი წოწიალისას მოგვშივდებოდა და ფული არ გვქონდა, რათა რაიმე გვეყიდა, გამვლელებს ვეუბნებოდით: "2-კაპიკიანი არ გაქვთ, დარეკვა მინდა, რა". ბავშვებს დახმარებაზე უარს არავინ გვეუბნებოდა (იცინის).

- ანუ სხვებისგან განსხვავებით, თქვენ არ გიკვირთ იმ მოზარდების საქციელი, რომლებიც ქუჩაში ხურდა ფულს ითხოვენ?

- არა, არ მიკვირს და უფრო მეტიც - მათ დახმარებაზე უარს ვერასდროს ვეუბნები. ბოლოს და ბოლოს, ეს ყველაფერი ხომ მეც გამოვიარე... სტუდენტობის პერიოდშიც ვმაიმუნობდით. მაშინ ეს ჩვენთვის ერთგვარი თამაში იყო: ქუდს ძირს დავდებდით და "ტირილს" ვიწყებდით, გამვლელები კი "გვეხმარებოდნენ". ასეთ დროს მე და ჭოლა საოცრებებს ვაკეთებდით. სხვათა შორის, ფული უკან ბევრჯერ დაგვიბრუნებია. მაგალითად, ერთხელ, მორიგი ასეთი თამაშისას ვიღაც გაჭირვებულმა ქალმა მანეთიანი მოგვცა. გავეკიდეთ და ფული დავუბრუნეთ, თან - ავუხსენით, რომ საამისო არაფერი გვჭირდა, რომ თეატრალურის სტუდენტები უბრალოდ, ვთამაშობდით. ის ქალბატონი გაოცებული გვიყურებდა და მგონი, ფიქრობდა: ესენი ვერ არიანო (იღიმის).

- თინეიჯერობის ასაკში სხვებისგან რაიმეთი - მაგალითად, ჩაცმის სტილით, ვარცხნილობით და ა.შ. გამორჩეული თუ იყავით?

- არასდროს მიცდია, სხვებისგან გამორჩეული ვყოფილიყავი. უბრალოდ, მაშინ ძალიან ჭირდა კარგი, ხარისხიანი ტანისამოსის შეძენა. ჰოდა, იყო ერთი ამბავი, ხელზე მოვაჭრეებთან სირბილი და უჭერდა თუ დიდი ჰქონდა, ყველა ყველაფერს ყიდულობდა, რაც ხელში ჩაუვარდებოდა. პირადად მე, ყოველთვის საკუთარი გემოვნებით შეკერილ ტანსაცმელს ვანიჭებდი უპირატესობას; მომწონდა თავად კერვის პროცესიც. ეს ახლაც მომწონს და როცა მზა ტანისამოსს ვყიდულობ, ყოველთვის მის გადაკეთებას, სამოსისთვის რაღაც დეტალის დამატებას ვცდილობ.

- რომ არა მსახიობი, ალბათ კარგი დიზაინერი იქნებოდით...

- ჰო, ასეა. თქვენ წარმოიდგინეთ, სხვებისთვის სამოსის შერჩევაც დიდ სიამოვნებას მანიჭებს. შოპინგით, სამოსის შერჩევით ვერთობი. ვოცნებობ, მქონდეს ისეთი მაღაზია, სადაც ცნობილი ადამიანების ნაქონი ნივთები გაიყიდება... მეორე ოცნებაც მაქვს: მინდა გავხსნა მოხუცთა თავშესაფარი, ოღონდ ისეთი, როგორიც საზღვარგარეთ ყოფნისას მინახავს და სადაც მოხუცებს კომფორტი ექნებათ, სადაც ისინი თავს მარტო არ იგრძნობენ.

- დაბოლოს, რას ურჩევთ მოზარდებს?

- კომპიუტერში რამდენი ინფორმაციაც უნდა შეაგროვონ, რა ცოდნაც უნდა მიიღონ, ეს არ არის საკმარისი. მერწმუნეთ, წიგნთან ურთიერთობა სულ სხვა რამაა. კითხვის პროცესი ეს მთელი რიტუალია, თანაც - ძალიან სასიამოვნო რიტუალი! და კიდევ, ყველას ვურჩევ, იყვნენ უფრო მეტად გულისხმიერები გარშემო მყოფების მიმართ და რაც მთავარია, ადამიანები უყვარდეთ...

ლიკა ქაჯაია

ჟურნალი ”გზა”

(გამოდის ხუთშაბათობით)

სალომე ჭაჭუა უცხოეთში მიემგზავრება - რომელი ქვეყნის "ცეკვავენ ვარსკვლავებში" გამოჩნდება მოცეკვავე

"სადაც არ უნდა ყოფილიყო, ყოველთვის სახლში ბრუნდებოდა... თბილისში..." - რას წერს გენიალურ კომპოზიტორზე ხელოვნებათმცოდნე

„თბილისური ჩუქურთმა“ - იმპრესიონისტი მხატვრის გამოფენა, რომელიც თბილისობას ეძღვნება