მსოფლიო
პოლიტიკა
სამხედრო

25

მარტი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

სამშაბათი, მთვარის ოცდამეექვსე დღე დაიწყება 06:31-ზე, მთვარე მერწყულში საკმაოდ რთული დღეა. თავი შეიკავეთ ყოველგვარი კონფლიქტისგან. არ დაიწყოთ ახალი საქმეები. მოერიდეთ ფულის ხარჯვას; ვაჭრობაში არ მოტყუვდეთ. კარგი დღეა სწავლისა და გამოცდის ჩასაბარებლად. მოერიდეთ სამსახურის, საქმიანობის შეცვლას. უფროსთან კამათს. მგზავრობა და მივლინება სხვა დღისთვის გადადეთ. კარგია მსუბუქი ვარჯიში; საოჯახო საქმეების შესრულება. მოერიდეთ ხორციან კერძებს. სასურველია თევზისა და ბოსტნეულის. თავი შეიკავეთ მოწევისა და ალკოჰოლისგან. გაფრთხილდით, მოსალოდნელია ტრავმები და მოტეხილობები.
მოზაიკა
სამართალი
სპორტი
Faceამბები
კულტურა/შოუბიზნესი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რომელ პროდუქტებზე გაიზარდა მოთხოვნა ეპიდემიის პერიოდში – სტატისტიკა საქართველოდან, იტალიასა და აშშ–დან
რომელ პროდუქტებზე გაიზარდა მოთხოვნა ეპიდემიის პერიოდში – სტატისტიკა საქართველოდან, იტალიასა და აშშ–დან

მსოფ­ლი­ო­ში COVID-19–ის გა­მო­ჩე­ნის შემ­დეგ მა­რა­ვა­ლი რამ შე­იც­ვა­ლა და მათ შო­რის მო­თხოვ­ნა სხვა­დას­ხვა პრო­დუქ­ტებ­ზე. პირ­ვე­ლი შო­კის შემ­დეგ თით­ქმის ყვე­ლა ქვეყ­ნის სუ­პერ­მარ­კე­ტებ­ში ქა­ღალ­დის ხელ­სა­ხო­ცე­ბი­სა და ჰი­გი­ე­ნუ­რი ქა­ღალ­დე­ბის დახ­ლე­ბი და­ცა­რი­ელ­და, რა­საც სხვა პრო­დუქ­ტე­ბიც მიჰ­ყვა. ყვე­ლა ოჯახ­ში გაჩ­ნდა ჯერ აზრი და შემ­დეგ უკვე შიში, ხომ არ გვე­მუქ­რე­ბა საკ­ვე­ბი პრო­დუქ­ტე­ბის დე­ფი­ცი­ტი. სწო­რედ ამან გა­მო­იწ­ვია კონ­კრე­ტულ პრო­დუქ­ცი­ა­ზე მო­თხოვ­ნის გაზ­რდა. თუმ­ცა რო­გორც მოგ­ვი­ა­ნე­ბით გა­ირ­კვა, მსოფ­ლიო საკ­ვე­ბი პრო­დუქ­ტე­ბის დე­ფი­ცი­ტის წი­ნა­შე არ დგას და შე­სა­ბა­მი­სად, და­რე­გუ­ლირ­და მო­თხოვ­ნაც. თუმ­ცა შე­იც­ვა­ლა მო­თხოვ­ნის მაჩ­ვე­ნე­ბე­ლი სხვა­დას­ხვა პრო­დუქტზე.

უამ­რა­ვი ადა­მი­ა­ნი სახ­ლში ამოჩ­ნდა და თუ აქამ­დე ისი­ნი კა­ფე­ე­ბი­სა და რეს­ტორ­ნე­ბის ხში­რი სტუმ­რე­ბი იყ­ვნენ, ახლა იძუ­ლე­ბუ­ლი გახ­დნენ, სახ­ლში აკე­თონ კერ­ძე­ბო. სწო­რედ ეს გახ­და მი­ზე­ზი იმი­სა, რომ სა­ცა­ლო სა­მომ­ხმა­რებ­ლო ბა­ზარ­ზე გა­ი­ზარ­და მო­თხოვ­ნა ისეთ პრო­დუქ­ტებ­ზე რო­გო­რი­ცაა ფქვი­ლი, ბურ­ღუ­ლე­უ­ლი და სხვა.

ახლა გთა­ვა­ზობთ სტა­ტის­ტი­კურ მაჩ­ვე­ნებ­ლებს სამი ქვეყ­ნის­თვის, მათ შო­რის სა­ქარ­თვე­ლოს­თვის, თუ რო­მელ 10 საკ­ვებ პრო­დუქტზე გა­ი­ზარ­და მო­თხოვ­ნა ყვე­ლა­ზე მე­ტად.

იტა­ლია

იტა­ლი­ა­ში გა­მოქ­ვეყ­ნე­ბუ­ლი ოფი­ცი­ა­ლუ­რი სტა­ტის­ტი­კის მი­ხედ­ვით, ყვე­ლა­ზე მე­ტად მო­თხოვ­ნა გა­ი­ზარ­და ფქვილ­ზე, ხორ­ცის კონ­სერ­ვებ­სა და ბრინ­ჯზე. ამ ქვეყ­ნის ათე­ულ­ში დიდი ნა­წი­ლი მზა კერ­ძებს ან სწრა­ფად და მარ­ტი­ვად მო­სამ­ზა­დე­ბელ პრო­დუქ­ტებს უკა­ვია.

აშშ

აშშ–ს ათე­უ­ლი საკ­მა­ოდ მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნია. აქ არა მხო­ლოდ მზა კერ­ძებ­ზე, არა­მედ ჯან­საღ პრო­დუქ­ტებ­ზეც გა­ი­ზარ­და მო­თხოვ­ნა. პირ­ვე­ლი სა­მე­უ­ლი კი ასე გა­მო­ი­ყუ­რე­ბა: რძე, ხორ­ცი და ლო­ბიო.

სა­ქარ­თვე­ლო

იმის გა­სარ­კვე­ვად, თუ რო­მელ პრო­დუქ­ტებ­ზე გა­ი­ზარ­და ყვე­ლა­ზე მე­ტად მო­თხოვ­ნა სა­ქარ­თვე­ლო­ში,სუ­პერ­მარ­კეტ „ნი­კო­რას“ მივ­მარ­თეთ. კომ­პა­ნი­ის შეს­ყიდ­ვე­ბის ხელ­მძღვა­ნე­ლი სა­ლო­მე ხა­ბა­ლაშ­ვი­ლი გან­მარ­ტავს, რომ მომ­ხმა­რებ­ლის ქცე­ვა, ისე­ვე რო­გორც მო­თხოვ­ნა სხვა­დას­ხვა პრო­დუქტზე შე­იც­ვა­ლა, მაგ­რამ ეს მო­სა­ლოდ­ნე­ლი იყო მათ­თვის და ცვლი­ლე­ბას მზად დახ­ვდნენ.

„ეპი­დე­მი­ის პე­რი­ოდ­ში მომ­ხმა­რებ­ლის ქცე­ვა სხვა­დას­ხვაგ­ვა­რი იყო და პრო­დუქ­ცი­ა­ზე მო­თხოვ­ნის გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი ზრდა სამ ეტა­პად და­ფიქ­სირ­და. პირ­ვე­ლი დიდი ტალ­ღა და­ფიქ­სირ­და 26 თე­ბერ­ვალს, რო­დე­საც სა­ქარ­თვე­ლო­ში პირ­ვე­ლი ადა­მი­ანს და­უ­დას­ტურ­და კო­რო­ნა­ვირუ­სი. პირ­ვე­ლი, რა­ზეც გა­ი­ზარ­და მო­თხოვ­ნა, იყო კონ­სერ­ვა­ცია და გრძელ­ვა­და­ი­ნი პრო­დუქ­ცია. ასე­ვე პირ­ვე­ლი­ვე ეტაპ­ზე გა­ი­ზარ­და მპთხოვ­ნა ჰი­გი­ე­ნურ სა­შუ­ა­ლე­ბებ­ზე.

მე­ო­რე ეტაპ­ზე მო­თხოვ­ნა გა­ი­ზარ­და ისეთ საკ­ვებ პრო­დუქ­ტებ­ზეც, რო­გო­რე­ბი­ცაა“ნი­კო­რას“ მზა ხორ­ცპ­რო­დუქ­ტე­ბი, ხილ–ბოსტნე­უ­ლი, ბურ­ღუ­ლე­უ­ლი, შა­ქა­რი, მა­კა­რო­ნი, ზეთი...გა­ყიდ­ვე­ბის მი­მარ­თუ­ლე­ბით და­დე­ბი­თი ტენ­დენ­ცია შე­იმ­ჩნე­ო­და რძის პრო­დუქ­ტებ­სა და „მზა­რე­უ­ლის“ გა­ყი­ნუ­ლი პრო­დუქ­ტე­ბის მი­მარ­თუ­ლე­ბით.დრო­ის არც ერთ მო­ნაკ­ვეთ­ში არ შემ­ცი­რე­ბუ­ლა მო­თხოვ­ნა ამ ორ პრო­დუქ­ცი­ა­ზე, ასე­ვე გა­ყი­ნულ ქა­თამ­ზე.

ტკბი­ლე­უ­ლის მი­მარ­თუ­ლე­ბით, ზრდა და­ფიქ­სირ­და ასა­წონ პრო­დუქ­ცი­ა­ზე, ორ­ცხო­ბი­ლებ­სა და ვაფ­ლებ­ზე, რისი და­მა­რა­გე­ბაც ძი­რი­თა­დად ბავ­შვე­ბის­თვის და­ი­წყეს. შემ­ცირ­და მო­თხოვ­ნა ალ­კოჰო­ლურ სას­მელ­ზე, გარ­და ღვი­ნი­სა. კი­დევ ერთი სა­ინ­ტე­რე­სო ტენ­დენ­ცია იყო ის, რომ მომ­ხმა­რე­ბელ­მა ძვი­რი­ა­ნი ბრენ­დე­ბის ნაც­ვლად შე­და­რე­ბით ია­ფ­ფა­სა­ი­ნი პრო­დუქ­ცი­ის შე­ძე­ნა და­ი­წყო. ერ­თა­დერ­თი მი­მარ­თუ­ლე­ბა, რო­მელ­მაც ლო­ი­ლა­უ­რი მომ­ხმა­რებ­ლე­ბი შე­ი­ნარ­ჩუ­ნა, ეს იყო რძის პრო­დუქ­ტე­ბი,“ – გან­მარ­ტავს სა­ლო­მე ხა­ბა­ლაშ­ვი­ლი.

მო­წო­დე­ბუ­ლი ინ­ფორ­მა­ცი­ა­ზე დაყ­რდნო­ბით, იმ პრო­დუქ­ცი­ის ჩა­მო­ნათ­ვა­ლი, რომ­ლებ­ზეც სა­ქარ­თვე­ლო­ში, ეპი­დე­მი­ის პე­რი­ოდ­ში მო­თხოვ­ნა ყვე­ლა­ზე მე­ტად გა­ი­ზარ­და ასე გა­მო­ი­ყუ­რე­ბა (ინ­ფოგ­რა­ფი­კა­ზე მო­ცე­მუ­ლია ჯამ­ში სამი თვის მან­ძილ­ზე ყვე­ლა­ზე მო­თხოვ­ნა­დი პრო­დუქ­ტე­ბი):

ნინო
1

მთავარია ჩვენტან დაპირებული 9 პროდუქტი არ გაძვირდა (მხოლოდ 250%-ით) მოიმატა ფასმა,ესც მიღწევაა,რომ 800%-ით არ გააძვირეს,,,დიდ (მადლობა)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
"ერთა ლიგის" "პლეი ოფის" საპასუხო მატჩში საქართველოს ნაკრებმა სომხეთი ანგარიშით 6:1 დაამარცხა
ავტორი:

რომელ პროდუქტებზე გაიზარდა მოთხოვნა ეპიდემიის პერიოდში – სტატისტიკა საქართველოდან, იტალიასა და აშშ–დან

რომელ პროდუქტებზე გაიზარდა მოთხოვნა ეპიდემიის პერიოდში – სტატისტიკა საქართველოდან, იტალიასა და აშშ–დან

მსოფლიოში COVID-19–ის გამოჩენის შემდეგ მარავალი რამ შეიცვალა და მათ შორის მოთხოვნა სხვადასხვა პროდუქტებზე. პირველი შოკის შემდეგ თითქმის ყველა ქვეყნის სუპერმარკეტებში ქაღალდის ხელსახოცებისა და ჰიგიენური ქაღალდების დახლები დაცარიელდა, რასაც სხვა პროდუქტებიც მიჰყვა. ყველა ოჯახში გაჩნდა ჯერ აზრი და შემდეგ უკვე შიში, ხომ არ გვემუქრება საკვები პროდუქტების დეფიციტი. სწორედ ამან გამოიწვია კონკრეტულ პროდუქციაზე მოთხოვნის გაზრდა. თუმცა როგორც მოგვიანებით გაირკვა, მსოფლიო საკვები პროდუქტების დეფიციტის წინაშე არ დგას და შესაბამისად, დარეგულირდა მოთხოვნაც. თუმცა შეიცვალა მოთხოვნის მაჩვენებელი სხვადასხვა პროდუქტზე.

უამრავი ადამიანი სახლში ამოჩნდა და თუ აქამდე ისინი კაფეებისა და რესტორნების ხშირი სტუმრები იყვნენ, ახლა იძულებული გახდნენ, სახლში აკეთონ კერძებო. სწორედ ეს გახდა მიზეზი იმისა, რომ საცალო სამომხმარებლო ბაზარზე გაიზარდა მოთხოვნა ისეთ პროდუქტებზე როგორიცაა ფქვილი, ბურღულეული და სხვა.

ახლა გთავაზობთ სტატისტიკურ მაჩვენებლებს სამი ქვეყნისთვის, მათ შორის საქართველოსთვის, თუ რომელ 10 საკვებ პროდუქტზე გაიზარდა მოთხოვნა ყველაზე მეტად.

იტალია

იტალიაში გამოქვეყნებული ოფიციალური სტატისტიკის მიხედვით, ყველაზე მეტად მოთხოვნა გაიზარდა ფქვილზე, ხორცის კონსერვებსა და ბრინჯზე. ამ ქვეყნის ათეულში დიდი ნაწილი მზა კერძებს ან სწრაფად და მარტივად მოსამზადებელ პროდუქტებს უკავია.

აშშ

აშშ–ს ათეული საკმაოდ მრავალფეროვანია. აქ არა მხოლოდ მზა კერძებზე, არამედ ჯანსაღ პროდუქტებზეც გაიზარდა მოთხოვნა. პირველი სამეული კი ასე გამოიყურება: რძე, ხორცი და ლობიო.

საქართველო

იმის გასარკვევად, თუ რომელ პროდუქტებზე გაიზარდა ყველაზე მეტად მოთხოვნა საქართველოში,სუპერმარკეტ „ნიკორას“ მივმართეთ. კომპანიის შესყიდვების ხელმძღვანელი სალომე ხაბალაშვილი განმარტავს, რომ მომხმარებლის ქცევა, ისევე როგორც მოთხოვნა სხვადასხვა პროდუქტზე შეიცვალა, მაგრამ ეს მოსალოდნელი იყო მათთვის და ცვლილებას მზად დახვდნენ.

„ეპიდემიის პერიოდში მომხმარებლის ქცევა სხვადასხვაგვარი იყო და პროდუქციაზე მოთხოვნის განსაკუთრებული ზრდა სამ ეტაპად დაფიქსირდა. პირველი დიდი ტალღა დაფიქსირდა 26 თებერვალს, როდესაც საქართველოში პირველი ადამიანს დაუდასტურდა კორონავირუსი. პირველი, რაზეც გაიზარდა მოთხოვნა, იყო კონსერვაცია და გრძელვადაინი პროდუქცია. ასევე პირველივე ეტაპზე გაიზარდა მპთხოვნა ჰიგიენურ საშუალებებზე.

მეორე ეტაპზე მოთხოვნა გაიზარდა ისეთ საკვებ პროდუქტებზეც, როგორებიცაა“ნიკორას“ მზა ხორცპროდუქტები, ხილ–ბოსტნეული, ბურღულეული, შაქარი, მაკარონი, ზეთი...გაყიდვების მიმართულებით დადებითი ტენდენცია შეიმჩნეოდა რძის პროდუქტებსა და „მზარეულის“ გაყინული პროდუქტების მიმართულებით.დროის არც ერთ მონაკვეთში არ შემცირებულა მოთხოვნა ამ ორ პროდუქციაზე, ასევე გაყინულ ქათამზე.

ტკბილეულის მიმართულებით, ზრდა დაფიქსირდა ასაწონ პროდუქციაზე, ორცხობილებსა და ვაფლებზე, რისი დამარაგებაც ძირითადად ბავშვებისთვის დაიწყეს. შემცირდა მოთხოვნა ალკოჰოლურ სასმელზე, გარდა ღვინისა. კიდევ ერთი საინტერესო ტენდენცია იყო ის, რომ მომხმარებელმა ძვირიანი ბრენდების ნაცვლად შედარებით იაფფასაინი პროდუქციის შეძენა დაიწყო. ერთადერთი მიმართულება, რომელმაც ლოილაური მომხმარებლები შეინარჩუნა, ეს იყო რძის პროდუქტები,“ – განმარტავს სალომე ხაბალაშვილი.

მოწოდებული ინფორმაციაზე დაყრდნობით, იმ პროდუქციის ჩამონათვალი, რომლებზეც საქართველოში, ეპიდემიის პერიოდში მოთხოვნა ყველაზე მეტად გაიზარდა ასე გამოიყურება (ინფოგრაფიკაზე მოცემულია ჯამში სამი თვის მანძილზე ყველაზე მოთხოვნადი პროდუქტები):

EKIMO - მთელი ჯანდაცვა ერთ აპლიკაციაში, რომელიც გაგიმარტივებთ ჯანმრთელობაზე ზრუნვას მთელს ოჯახს!

კრედო ბანკის მხარდაჭერის კამპანია 71+ წლის მომხმარებლებისთვის

GM Pharma-ს ახალი სტრატეგიული პარტნიორი - ევროპული კომპანია „CINFA“