მსოფლიო
პოლიტიკა
საზოგადოება
სამართალი
Faceამბები
მოზაიკა
კონფლიქტები
მეცნიერება
კულტურა/შოუბიზნესი
სამხედრო
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
კულინარიული მასტერკლასი აჩოსგან და ქეთისგან და რჩევები, როგორ შევქმნათ სიახლე ქართულ სამზარეულოში
კულინარიული მასტერკლასი აჩოსგან და ქეთისგან და რჩევები, როგორ შევქმნათ სიახლე ქართულ სამზარეულოში

„რა­ტომ ვერ ვი­თარ­დე­ბა ქარ­თუ­ლი გას­ტრო­ნო­მია და რა უნდა ვქნათ?.. ახა­ლი ქარ­თუ­ლი სამ­ზა­რე­უ­ლოა შე­საქ­მნე­ლი.

აი, გა­სულ სა­უ­კუ­ნე­ში, ფრან­გულ გას­ტრო­ნო­მი­ა­ში რომ რე­ვო­ლუ­ცია მოხ­და (Nouvelle Cuisine) და სრუ­ლი­ად ახა­ლი სამ­ზა­რე­უ­ლო შე­იქ­მნა, აი ეგ გვჭირ­დე­ბა ჩვენც... მო­ბეზ­რდა ხალ­ხს, აღარ უკ­ვირს ეს ჟე­ლე­ე­ბი, მუ­სე­ბი, ქა­ფე­ბი და სფე­რო­ე­ბი.

უცხო და ახა­ლი გემო გვინ­და, ქარ­თუ­ლი გას­ტრო-რე­ვო­ლუ­ცია,“ - ეს ნა­წყვე­ტია არ­ჩილ ზამ­ბა­ხი­ძის პოს­ტი­დან, რო­მე­ლიც სო­ცი­ა­ლურ ქსელ­ში გა­მო­აქ­ვეყ­ნა და საკ­მა­ოდ დიდი გა­მოხ­მა­უ­რე­ბაც მოჰ­ყვა. არ­ჩილ ზამ­ბა­ხი­ძე ყვე­ლას­თვის ცნო­ბი­ლი წყვი­ლის აჩო­სა და ქე­თის აჩოა.

მხი­ა­რუ­ლი წყვი­ლი სა­ინ­ტე­რე­სო კუ­ლი­ნა­რი­უ­ლი ვი­დე­ო­ე­ბით - სწო­რედ ასე გა­იც­ნო ისი­ნი სა­ზო­გა­დო­ე­ბამ 2014 წელს, თუმ­ცა მას შემ­დეგ მათ კი­დევ უფრო მეტი სა­ინ­ტე­რე­სო და მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი საქ­მე გა­ა­კე­თეს ქარ­თუ­ლი გას­ტრო­ნო­მი­ის­თვის, ვიდ­რე მხო­ლოდ რე­ცეპ­ტე­ბის გა­ზი­ა­რე­ბაა. ქე­თი­სა და აჩოს წყვი­ლი დღეს ყვე­ლას ძა­ლი­ან უყ­ვარს რო­გორც პი­როვ­ნუ­ლი პო­ზი­ტი­ვის­თვის, ისე ქარ­თუ­ლი სამ­ზა­რე­უ­ლოს­თვის გა­კე­თე­ბუ­ლი საქ­მის­თვის. მათი მი­ზა­ნი ქარ­თუ­ლი სამ­ზა­რე­უ­ლოს ტრა­დი­ცი­ე­ბის აღ­დგე­ნა, შე­ნახ­ვა და ამავდრო­უ­ლად, ქარ­თულ კუ­ლი­ნა­რი­ა­ში თა­ნა­მედ­რო­ვე ტენ­დენ­ცი­ე­ბი­სა და რე­ცეპ­ტე­ბის შე­მო­ტა­ნაა.

ქარ­თულ გას­ტრო-რე­ვო­ლუ­ცი­ა­სა და სა­კუ­თარ თავ­ზე უფრო დე­ტა­ლუ­რად თა­ვად აჩო და ქეთი მოგ­ვიყ­ვე­ბი­ან.

ქეთი: Youtube არხი 2014 წელს გავ­ხსე­ნით. იმ პე­რი­ოდ­ში ჩვენ გავ­ხდით Jamie Oliver-ის Food Revolution Community-ს ოფი­ცი­ა­ლუ­რი წარ­მო­მად­გენ­ლე­ბი სა­ქარ­თვე­ლო­ში. პრო­ექ­ტის ფარ­გლებ­ში ჯან­სა­ღი კვე­ბის პო­პუ­ლა­რი­ზა­ცია უნდა გაგ­ვე­წია, რის­თვი­საც სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბი შე­ზღუ­დუ­ლი არ გვქონ­და. ჩვენც ვი­დე­ო­ე­ბის გა­და­ღე­ბა გა­დავ­წყვი­ტეთ. თა­ვი­დან მე­გო­ბა­რი გვი­მონ­ტა­ჟებ­და, შემ­დეგ კი უკვე თა­ვად ვის­წავ­ლეთ მონ­ტა­ჟიც და ყვე­ლა­ფერს და­მო­უ­კი­დებ­ლად ვა­კე­თებ­დით.

მოგ­ვი­ა­ნე­ბით იუ­თუ­ბე­რო­ბი­დან ბევ­რად სე­რი­ო­ზულ საქ­მი­ა­ნო­ბა­ზე გა­დახ­ვე­დით და წიგ­ნე­ბიც გა­მო­ე­ცით. მოგ­ვი­ყე­ვით თქვე­ნი წიგ­ნე­ბის შე­სა­ხებ

ქეთი: ეტა­პობ­რი­ვად გა­სე­რი­ო­ზულ­და ჩვე­ნი საქ­მი­ა­ნო­ბა. ჩვე­ნი პირ­ვე­ლი წიგ­ნი იყო „კუ­ლი­ნა­რია ჰო­ბად“, რო­მე­ლიც გა­მომ­ცემ­ლო­ბის წლის ბესტსე­ლე­რიც კი გახ­და. ამ პე­რი­ოდ­ში ჩვენს საქ­მი­ა­ნო­ბას კი­დევ უფრო სე­რი­ო­ზუ­ლად მი­ვუ­დე­ქით. მე კუ­ლი­ნა­რი­ის აკა­დე­მი­ა­ში სა­კონ­დიტ­როს კურ­სი გა­ვი­ა­რე. ერთ-ერთ წამ­ყვან ტე­ლე­ვი­ზი­ა­ში დი­ლის გა­და­ცე­მა­ში სამ­ზა­რე­უ­ლოს გან­ყო­ფი­ლე­ბა მოგ­ვე­ბა­რა.

სწო­რედ ამ დროს და­ვი­წყეთ მუ­შა­ო­ბა წიგნ­ზე „ქარ­თუ­ლი გე­მოს მემ­კვიდ­რე­ო­ბა“. ეს იყო ერთ-ერთი ყვე­ლა­ზე მას­შტა­ბუ­რი პრო­ექ­ტი ჩვენს საქ­მი­ა­ნო­ბა­ში. 3 წელი ვმუ­შა­ობ­დით ამ წიგნ­ზე, რაც საკ­მა­ოდ შრო­მა­ტე­ვა­დი პრო­ცე­სი იყო და კომ­პა­ნი­ე­ბი­სა და კულ­ტუ­რის სა­მი­ნის­ტროს დახ­მა­რე­ბა ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი აღ­მოჩ­ნდა. სა­კუ­თა­რი ხარ­ჯე­ბით დავ­დი­ოთ სა­ქარ­თვე­ლოს სხვა­დას­ხვა კუ­თხე­ში, ვე­სა­უბ­რე­ბო­დით ად­გი­ლობ­რი­ვებს, ვიკ­ვლევ­დით და ვი­წერ­დით ძველ რე­ცეპ­ტებს. აღ­ვად­გი­ნეთ ის რე­ცეპ­ტე­ბიც, რომ­ლე­ბიც ხალ­ხსაც აღარ ახ­სოვ­და და მათ შე­სა­ხებ ინ­ფორ­მა­ცია მხო­ლოდ ეროვ­ნულ არ­ქივ­ში იყო და­ცუ­ლი. შემ­დეგ მათ თა­ვად ვამ­ზა­დებთ და ფო­ტო­ებს ვი­ღებ­დით წიგ­ნის­თვის. იმ პე­რი­ოდ­ში ფი­ნან­სუ­რად დაგ­ვეხ­მა­რა „ნი­კო­რა“, რო­მელ­მაც ინ­გრე­დი­ენ­ტე­ბის­თვის სა­ჭი­რო თან­ხის ნა­წი­ლი მოგ­ვცა. „აჭა­რა ჯგუფ­მა“ გვი­ყი­და ფო­ტო­ა­პა­რა­ტი, რომ ხა­რის­ხი­ა­ნი ფო­ტო­ე­ბის გა­და­ღე­ბა შეგვძლე­ბო­და. კულ­ტუ­რის სა­მი­ნის­ტრომ წიგ­ნე­ბი დაგ­ვი­ბეჭ­და და ასე ერ­თობ­ლი­ვი ძა­ლის­ხმე­ვით ქარ­თუ­ლი სამ­ზა­რე­უ­ლოს­თვის ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი საქ­მის გა­კე­თე­ბა შევ­ძე­ლით.

ბოლო პე­რი­ოდ­ში კი კი­დევ ერთი წიგ­ნი გა­მო­ვე­ცით. ეს გახ­ლავთ „ქე­თის და აჩოს ფორ­მუ­ლა 51“. მას­ში თავ­მოყ­რი­ლია რე­ცეპ­ტე­ბი, რომ­ლე­ბიც გა­სულ სე­ზონ­ზე დი­ლის გა­და­ცე­მა­ში მო­ვამ­ზა­დეთ. ეს გახ­ლავთ კერ­ძე­ბი, რომ­ლე­ბიც ჩვე­ნი შექ­მნი­ლია და ამავდრო­უ­ლად, მო­სამ­ზა­დებ­ლად საკ­მა­ოდ მარ­ტი­ვია.

თქვე­ნი შე­ფა­სე­ბით, რო­გო­რია დღეს ქარ­თუ­ლი სამ­ზა­რე­უ­ლო?

აჩო: ქარ­თუ­ლი სამ­ზა­რე­უ­ლო 2000-იან წლე­ბამ­დე ძა­ლი­ან სტან­დარ­ტუ­ლი და ერ­თფე­რო­ვა­ნი იყო. მისი გან­ვი­თა­რე­ბა და დახ­ვე­წა 2006-2007 წლი­დან და­ი­წყო, რო­დე­საც შე­ფებ­მა პირ­ვე­ლი არას­ტან­დარ­ტუ­ლი კერ­ძე­ბის კე­თე­ბა და­ი­წყეს. სწო­რედ მა­შინ შე­იწ­ვა პირ­ვე­ლად ელარ­ჯის ბურ­თუ­ლე­ბი ზეთ­ში, გა­კეთ­და კრე­ვე­ტე­ბის ხარ­ჩო... ამას გარ­კვე­ულ­წი­ლად ნე­გა­ტი­უ­რი გა­მოხ­მა­უ­რე­ბაც მოჰ­ყვა, მაგ­რამ სა­ბო­ლო­ოდ მომ­ხმა­რე­ბელ­მა ეს სი­ახ­ლე მი­ი­ღო. ამა­ვე პე­რი­ოდ­ში და­ი­წყო კუ­ლი­ნა­რი­უ­ლი შო­უ­ე­ბი, რომ­ლებ­მაც ქარ­თუ­ლი სამ­ზა­რე­უ­ლო მნიშ­ვნე­ლოვ­ნად წა­წი­ეს წინ. გარ­კვე­ულ სი­მაღ­ლე­ზე ავე­დით, თუმ­ცა იქვე გავ­ჩერ­დით. დღეს შე­ფე­ბი და მზა­რე­უ­ლე­ბი აკე­თე­ბენ ერ­თსა და იმა­ვე კერ­ძე­ბის სხვა­დას­ხვა ვა­რი­ა­ცი­ას, იყე­ნე­ბენ ერ­თსა და იმა­ვე ტექ­ნო­ლო­გი­ას. სი­ახ­ლე ძა­ლი­ან გვაკ­ლია.

რა­ტომ არ იქ­მნე­ბა ახა­ლი კერ­ძე­ბი? ერთი მხრივ, შე­ფებს და, მე­ო­რე მხრივ, მომ­ხმა­რებ­ლებს გამ­ბე­და­ო­ბა ხომ არ აკ­ლი­ათ ახ­ლის შე­საქ­მნე­ლად და მი­სა­ღე­ბად?

აჩო: არა, გამ­ბე­და­ო­ბა არ გვაკ­ლია. ამის ბევ­რი მი­ზე­ზია, თუმ­ცა უმ­თავ­რე­სი გა­ნათ­ლე­ბის ნაკ­ლე­ბო­ბაა. ჩვენ უმე­ტე­სად გვყავს პრაქ­ტი­კო­სი მზა­რე­უ­ლე­ბი და არა აკა­დე­მი­უ­რი გა­ნათ­ლე­ბის მქო­ნე კად­რე­ბი. ისი­ნი მუ­შა­ო­ბენ სტან­დარ­ტულ მე­ნი­უ­ზე, რაც ად­გილ­ზე, რეს­ტო­რან­ში ის­წავ­ლეს. რო­დე­საც აკა­დე­მი­ურ დო­ნე­ზე სწავ­ლობ, კარ­გად ფლობ ქი­მი­ას, ფი­ზი­კას, მიკ­რო­ბი­ო­ლო­გი­ას, ეს ყვე­ლა­ფე­რი არა­ნორ­მა­ლურ გა­სა­ქანს გაძ­ლევს. აღ­ნიშ­ნუ­ლის დე­ფი­ცი­ტია დღეს სა­ქარ­თვე­ლო­ში და შე­დე­გად ძნე­ლია იპო­ვო გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი რეს­ტო­რა­ნი. ისი­ნი არა მხო­ლოდ მე­ნი­უ­თი, ჭურ­ჭლი­თა და სტი­ლი­თაც კი ერ­თმა­ნე­თის მსგავ­სია.

ქეთი: კი­დევ ერთი მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი მი­ზე­ზი მომ­ხმა­რებ­ლის ქცე­ვაა. ჩვენ არ გვყავს მომ­ხმა­რე­ბე­ლი, რო­მელ­საც ჩვე­ვა­ში აქვს, რომ კვი­რა­ში ერთხელ ოჯახ­თან ერ­თად რეს­ტო­რან­ში წა­ვი­დეს და რა­ღაც ახა­ლი და­ა­გე­მოვ­ნოს. სი­ახ­ლე­ებს ვი­ღებთ, მაგ­რამ მცი­რე რა­ო­დე­ნო­ბით. შეფ­მა მუდ­მი­ვად რა­ღაც ახალ­ზე რომ იმუ­შა­ოს, მას აუ­ცი­ლებ­ლად უნდა ჰყავ­დეს სტა­ბი­ლუ­რი მომ­ხმა­რე­ბე­ლი, რო­მე­ლიც ამ ახალს ინ­ტენ­სი­უ­რად და­ა­გე­მოვ­ნებს და მი­ი­ღებს.

თქვე­ნი წყვი­ლი სხვე­ბის­გან სრუ­ლი­ად გან­სხვა­ვე­ბუ­ლია და მუდ­მი­ვად ცდი­ლობს, სა­ზო­გა­დო­ე­ბას მაქ­სი­მა­ლუ­რად ბევ­რი ინ­ფორ­მა­ცია მი­ა­წო­დოს კუ­ლი­ნა­რი­ის შე­სა­ხებ, მხო­ლოდ შე­დე­გის გა­ზი­ა­რე­ბით არ შე­მო­ი­ფარ­გლე­ბით. რა­ტომ არის ეს მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი?

აჩო: სა­ზო­გა­დო­ე­ბას­თან ლა­პა­რა­კი და პრაქ­ტი­კუ­ლი ცოდ­ნის გა­ზი­ა­რე­ბა ძა­ლი­ან გვიყ­ვარს. ყო­ველ­თვის ვცდი­ლობთ, და­ინ­ტე­რე­სე­ბულ ადა­მი­ა­ნებს მი­ვა­წო­დოთ ინ­ფორ­მა­ცია, რო­მელ­საც სა­ო­ჯა­ხო სივ­რცე­ში ვერ მი­ი­ღე­ბენ. ეს არის ინ­ფორ­მა­ცია, რო­მე­ლიც ჩვენც ძა­ლი­ან გაგ­ვი­ხარ­დე­ბო­და, რომ საქ­მი­ა­ნო­ბის სა­წყის ეტაპ­ზე გვცოდ­ნო­და. კუ­ლი­ნა­რი­უ­ლი შო­უ­ე­ბი ძა­ლი­ან ბევ­რი გვაქვს, მაგ­რამ იქ ხომ მხო­ლოდ შე­დეგს გვი­ზი­ა­რე­ბენ.

ინ­ფორ­მა­ცი­ის გა­ზი­ა­რე­ბის ძა­ლი­ან კარ­გი ფორ­მა­ტია მას­ტერკლა­სი, რად­გან ამ დროს მუდ­მი­ვი სა­უ­ბა­რია ჩვენ­სა და მო­ნა­წი­ლე­ებს შო­რის, სა­უ­ბარ­ში ჩნდე­ბა ახა­ლი კი­თხვე­ბი და თე­ო­რი­უ­ლი ინ­ფორ­მა­ცი­ი­სა და პრაქ­ტი­კუ­ლი გა­მოც­დი­ლე­ბის გა­ზი­ა­რე­ბა ხდე­ბა. მა­გა­ლი­თად, 18 ივ­ნისს „ნი­კო­რა“ ატა­რებს მას­ტერკლასს, რო­მე­ლიც ძა­ლი­ან სა­ინ­ტე­რე­სო კუ­ლი­ნა­რი­ულ ექ­სპე­რი­მენტს შეს­თა­ვა­ზებს მო­ნა­წი­ლე­ებს.

მოგ­ვი­ყე­ვით მას­ტერკლას­ზე უფრო დე­ტა­ლუ­რად, ვის შე­უძ­ლია მას­ში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა?

ქეთი: „ნი­კო­რას“ მას­ტერკლას­ში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა უფა­სოა და მო­ნა­წი­ლე­ე­ბი შემ­თხვე­ვი­თო­ბის პრინ­ცი­პით შე­ირ­ჩე­ვი­ან. ამის­თვის მხო­ლოდ მას­ტერკლა­სის პოსტზე დაპ­ლი­უ­სე­ბაა სა­ჭი­რო. 10 იღ­ბლი­ან მო­ნა­წი­ლეს შე­საძ­ლებ­ლო­ბა ექ­ნე­ბა, უყუ­როს და ასე­ვე ჩა­ერ­თოს მომ­ზა­დე­ბის პრო­ცეს­ში, დას­ვას კი­თხვე­ბი და მი­ი­ღოს რჩე­ვე­ბი. მას­ტერკლას­ზე მომ­ზად­დე­ბა შემ­დე­გი კერ­ძე­ბი: ეს­პა­ნუ­რი რაგუ, ტარ­ხუ­ნის პას­ტი­თა და გარ­ნი­რით, სო­სი­სის ღვე­ზე­ლი ყვე­ლის ცო­მით, მჭა­დის ტა­კო­ე­ბი ქარ­თუ­ლი მო­ტი­ვე­ბით და სი­ცი­ლი­უ­რი კოქ­ტე­ი­ლი.

მას­ტერკლა­სის ფარ­გლებ­ში მო­ნა­წი­ლე­ებს გა­ვუ­ზი­ა­რებთ ისეთ ტექ­ნი­კურ დე­ტა­ლებს, რომ­ლებ­საც შემ­დეგ სამ­ზა­რე­უ­ლო­ში სხვა კერ­ძებ­შიც თა­ვი­სუფ­ლად გა­მო­ი­ყე­ნე­ბენ. ეს იქ­ნე­ბა მო­ტი­ვა­ცი­ი­სა და იდე­ე­ბის მიმ­ცე­მი, რო­მელ­საც მერე თა­ვად დახ­ვე­წენ და გა­ნა­ვი­თა­რე­ბენ.

ძა­ლი­ან გვი­ხა­რია, რომ არ­სე­ბობს კომ­პა­ნია, რო­მე­ლიც კუ­ლი­ნა­რი­ის გან­ვი­თა­რე­ბის მნიშ­ვნე­ლო­ბას აც­ნო­ბი­ე­რებს და ამ პრო­ცესს ხელს უწყო­ბენ. „ნი­კო­რა“ არა მხო­ლოდ მას­ტერკლა­სის ჩა­ტა­რე­ბით, არა­მედ ზო­გა­დად საქ­მი­ა­ნო­ბი­თაც ხელს უწყობს ამ პრო­ცესს. მა­გა­ლი­თად, ის პირ­ვე­ლი იყო, რო­მელ­მაც მო­ცა­რე­ლას ბურ­თუ­ლე­ბი ქარ­თვე­ლი მომ­ხმა­რებ­ლის­თვის ხელ­მი­საწ­ვდო­მი გა­ხა­და. ასე­ვე, ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია, რომ მათ­თან უმაღ­ლე­სი ხა­რის­ხის ხორ­ცია ხელ­მი­საწ­ვდო­მი, რო­მე­ლიც მუ­დამ ახა­ლია, ფრე­შია და ნად­ვი­ლად სა­უ­კე­თე­სოა გა­მო­ყე­ნე­ბის­თვის.

აჩო: მსგავ­სი მას­ტერკლა­სე­ბით სფე­რო ვი­თარ­დე­ბა, 10 მო­ნა­წი­ლე, რო­მე­ლიც სა­ჭი­რო და სა­ინ­ტე­რე­სო ინ­ფორ­მა­ცი­ას მი­ი­ღებს, შემ­დეგ მას თა­ვის წრე­ში გა­ავ­რცე­ლებს. შე­დე­გად მომ­ხმა­რებ­ლე­ბის მო­თხოვ­ნა და გე­მოვ­ნე­ბა და­იხ­ვე­წე­ბა და სა­ბო­ლო­ოდ შე­იძ­ლე­ბა საკ­მა­ოდ მას­შტა­ბუ­რი შე­დე­გიც კი მი­ვი­ღოთ, ვიდ­რე უბ­რა­ლოდ 10 ადა­მი­ა­ნის­თვის ჩა­ტა­რე­ბუ­ლი მას­ტერკლა­სია.

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
კადრები: რა ხდებოდა 2 ძლიერი მიწისძვრის დროს მიანმარში? - დაღუპულთა რაოდენობა 1 000-ს გასცდა
ავტორი:

კულინარიული მასტერკლასი აჩოსგან და ქეთისგან და რჩევები, როგორ შევქმნათ სიახლე ქართულ სამზარეულოში

კულინარიული მასტერკლასი აჩოსგან და ქეთისგან და რჩევები, როგორ შევქმნათ სიახლე ქართულ სამზარეულოში

„რატომ ვერ ვითარდება ქართული გასტრონომია და რა უნდა ვქნათ?.. ახალი ქართული სამზარეულოა შესაქმნელი.

აი, გასულ საუკუნეში, ფრანგულ გასტრონომიაში რომ რევოლუცია მოხდა (Nouvelle Cuisine) და სრულიად ახალი სამზარეულო შეიქმნა, აი ეგ გვჭირდება ჩვენც... მობეზრდა ხალხს, აღარ უკვირს ეს ჟელეები, მუსები, ქაფები და სფეროები.

უცხო და ახალი გემო გვინდა, ქართული გასტრო-რევოლუცია,“ - ეს ნაწყვეტია არჩილ ზამბახიძის პოსტიდან, რომელიც სოციალურ ქსელში გამოაქვეყნა და საკმაოდ დიდი გამოხმაურებაც მოჰყვა. არჩილ ზამბახიძე ყველასთვის ცნობილი წყვილის აჩოსა და ქეთის აჩოა.

მხიარული წყვილი საინტერესო კულინარიული ვიდეოებით - სწორედ ასე გაიცნო ისინი საზოგადოებამ 2014 წელს, თუმცა მას შემდეგ მათ კიდევ უფრო მეტი საინტერესო და მნიშვნელოვანი საქმე გააკეთეს ქართული გასტრონომიისთვის, ვიდრე მხოლოდ რეცეპტების გაზიარებაა. ქეთისა და აჩოს წყვილი დღეს ყველას ძალიან უყვარს როგორც პიროვნული პოზიტივისთვის, ისე ქართული სამზარეულოსთვის გაკეთებული საქმისთვის. მათი მიზანი ქართული სამზარეულოს ტრადიციების აღდგენა, შენახვა და ამავდროულად, ქართულ კულინარიაში თანამედროვე ტენდენციებისა და რეცეპტების შემოტანაა.

ქართულ გასტრო-რევოლუციასა და საკუთარ თავზე უფრო დეტალურად თავად აჩო და ქეთი მოგვიყვებიან.

ქეთი: Youtube არხი 2014 წელს გავხსენით. იმ პერიოდში ჩვენ გავხდით Jamie Oliver-ის Food Revolution Community-ს ოფიციალური წარმომადგენლები საქართველოში. პროექტის ფარგლებში ჯანსაღი კვების პოპულარიზაცია უნდა გაგვეწია, რისთვისაც საშუალებები შეზღუდული არ გვქონდა. ჩვენც ვიდეოების გადაღება გადავწყვიტეთ. თავიდან მეგობარი გვიმონტაჟებდა, შემდეგ კი უკვე თავად ვისწავლეთ მონტაჟიც და ყველაფერს დამოუკიდებლად ვაკეთებდით.

მოგვიანებით იუთუბერობიდან ბევრად სერიოზულ საქმიანობაზე გადახვედით და წიგნებიც გამოეცით. მოგვიყევით თქვენი წიგნების შესახებ

ქეთი: ეტაპობრივად გასერიოზულდა ჩვენი საქმიანობა. ჩვენი პირველი წიგნი იყო „კულინარია ჰობად“, რომელიც გამომცემლობის წლის ბესტსელერიც კი გახდა. ამ პერიოდში ჩვენს საქმიანობას კიდევ უფრო სერიოზულად მივუდექით. მე კულინარიის აკადემიაში საკონდიტროს კურსი გავიარე. ერთ-ერთ წამყვან ტელევიზიაში დილის გადაცემაში სამზარეულოს განყოფილება მოგვებარა.

სწორედ ამ დროს დავიწყეთ მუშაობა წიგნზე „ქართული გემოს მემკვიდრეობა“. ეს იყო ერთ-ერთი ყველაზე მასშტაბური პროექტი ჩვენს საქმიანობაში. 3 წელი ვმუშაობდით ამ წიგნზე, რაც საკმაოდ შრომატევადი პროცესი იყო და კომპანიებისა და კულტურის სამინისტროს დახმარება ძალიან მნიშვნელოვანი აღმოჩნდა. საკუთარი ხარჯებით დავდიოთ საქართველოს სხვადასხვა კუთხეში, ვესაუბრებოდით ადგილობრივებს, ვიკვლევდით და ვიწერდით ძველ რეცეპტებს. აღვადგინეთ ის რეცეპტებიც, რომლებიც ხალხსაც აღარ ახსოვდა და მათ შესახებ ინფორმაცია მხოლოდ ეროვნულ არქივში იყო დაცული. შემდეგ მათ თავად ვამზადებთ და ფოტოებს ვიღებდით წიგნისთვის. იმ პერიოდში ფინანსურად დაგვეხმარა „ნიკორა“, რომელმაც ინგრედიენტებისთვის საჭირო თანხის ნაწილი მოგვცა. „აჭარა ჯგუფმა“ გვიყიდა ფოტოაპარატი, რომ ხარისხიანი ფოტოების გადაღება შეგვძლებოდა. კულტურის სამინისტრომ წიგნები დაგვიბეჭდა და ასე ერთობლივი ძალისხმევით ქართული სამზარეულოსთვის ძალიან მნიშვნელოვანი საქმის გაკეთება შევძელით.

ბოლო პერიოდში კი კიდევ ერთი წიგნი გამოვეცით. ეს გახლავთ „ქეთის და აჩოს ფორმულა 51“. მასში თავმოყრილია რეცეპტები, რომლებიც გასულ სეზონზე დილის გადაცემაში მოვამზადეთ. ეს გახლავთ კერძები, რომლებიც ჩვენი შექმნილია და ამავდროულად, მოსამზადებლად საკმაოდ მარტივია.

თქვენი შეფასებით, როგორია დღეს ქართული სამზარეულო?

აჩო: ქართული სამზარეულო 2000-იან წლებამდე ძალიან სტანდარტული და ერთფეროვანი იყო. მისი განვითარება და დახვეწა 2006-2007 წლიდან დაიწყო, როდესაც შეფებმა პირველი არასტანდარტული კერძების კეთება დაიწყეს. სწორედ მაშინ შეიწვა პირველად ელარჯის ბურთულები ზეთში, გაკეთდა კრევეტების ხარჩო... ამას გარკვეულწილად ნეგატიური გამოხმაურებაც მოჰყვა, მაგრამ საბოლოოდ მომხმარებელმა ეს სიახლე მიიღო. ამავე პერიოდში დაიწყო კულინარიული შოუები, რომლებმაც ქართული სამზარეულო მნიშვნელოვნად წაწიეს წინ. გარკვეულ სიმაღლეზე ავედით, თუმცა იქვე გავჩერდით. დღეს შეფები და მზარეულები აკეთებენ ერთსა და იმავე კერძების სხვადასხვა ვარიაციას, იყენებენ ერთსა და იმავე ტექნოლოგიას. სიახლე ძალიან გვაკლია.

რატომ არ იქმნება ახალი კერძები? ერთი მხრივ, შეფებს და, მეორე მხრივ, მომხმარებლებს გამბედაობა ხომ არ აკლიათ ახლის შესაქმნელად და მისაღებად?

აჩო: არა, გამბედაობა არ გვაკლია. ამის ბევრი მიზეზია, თუმცა უმთავრესი განათლების ნაკლებობაა. ჩვენ უმეტესად გვყავს პრაქტიკოსი მზარეულები და არა აკადემიური განათლების მქონე კადრები. ისინი მუშაობენ სტანდარტულ მენიუზე, რაც ადგილზე, რესტორანში ისწავლეს. როდესაც აკადემიურ დონეზე სწავლობ, კარგად ფლობ ქიმიას, ფიზიკას, მიკრობიოლოგიას, ეს ყველაფერი არანორმალურ გასაქანს გაძლევს. აღნიშნულის დეფიციტია დღეს საქართველოში და შედეგად ძნელია იპოვო განსხვავებული რესტორანი. ისინი არა მხოლოდ მენიუთი, ჭურჭლითა და სტილითაც კი ერთმანეთის მსგავსია.

ქეთი: კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი მიზეზი მომხმარებლის ქცევაა. ჩვენ არ გვყავს მომხმარებელი, რომელსაც ჩვევაში აქვს, რომ კვირაში ერთხელ ოჯახთან ერთად რესტორანში წავიდეს და რაღაც ახალი დააგემოვნოს. სიახლეებს ვიღებთ, მაგრამ მცირე რაოდენობით. შეფმა მუდმივად რაღაც ახალზე რომ იმუშაოს, მას აუცილებლად უნდა ჰყავდეს სტაბილური მომხმარებელი, რომელიც ამ ახალს ინტენსიურად დააგემოვნებს და მიიღებს.

თქვენი წყვილი სხვებისგან სრულიად განსხვავებულია და მუდმივად ცდილობს, საზოგადოებას მაქსიმალურად ბევრი ინფორმაცია მიაწოდოს კულინარიის შესახებ, მხოლოდ შედეგის გაზიარებით არ შემოიფარგლებით. რატომ არის ეს მნიშვნელოვანი?

აჩო: საზოგადოებასთან ლაპარაკი და პრაქტიკული ცოდნის გაზიარება ძალიან გვიყვარს. ყოველთვის ვცდილობთ, დაინტერესებულ ადამიანებს მივაწოდოთ ინფორმაცია, რომელსაც საოჯახო სივრცეში ვერ მიიღებენ. ეს არის ინფორმაცია, რომელიც ჩვენც ძალიან გაგვიხარდებოდა, რომ საქმიანობის საწყის ეტაპზე გვცოდნოდა. კულინარიული შოუები ძალიან ბევრი გვაქვს, მაგრამ იქ ხომ მხოლოდ შედეგს გვიზიარებენ.

ინფორმაციის გაზიარების ძალიან კარგი ფორმატია მასტერკლასი, რადგან ამ დროს მუდმივი საუბარია ჩვენსა და მონაწილეებს შორის, საუბარში ჩნდება ახალი კითხვები და თეორიული ინფორმაციისა და პრაქტიკული გამოცდილების გაზიარება ხდება. მაგალითად, 18 ივნისს „ნიკორა“ ატარებს მასტერკლასს, რომელიც ძალიან საინტერესო კულინარიულ ექსპერიმენტს შესთავაზებს მონაწილეებს.

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FnikoraJSC%2Fposts%2F4742936299145848&show_text=true&width=500" width="500" height="1018" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowfullscreen="true" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; picture-in-picture; web-share"></iframe>

მოგვიყევით მასტერკლასზე უფრო დეტალურად, ვის შეუძლია მასში მონაწილეობა?

ქეთი: „ნიკორას“ მასტერკლასში მონაწილეობა უფასოა და მონაწილეები შემთხვევითობის პრინციპით შეირჩევიან. ამისთვის მხოლოდ მასტერკლასის პოსტზე დაპლიუსებაა საჭირო. 10 იღბლიან მონაწილეს შესაძლებლობა ექნება, უყუროს და ასევე ჩაერთოს მომზადების პროცესში, დასვას კითხვები და მიიღოს რჩევები. მასტერკლასზე მომზადდება შემდეგი კერძები: ესპანური რაგუ, ტარხუნის პასტითა და გარნირით, სოსისის ღვეზელი ყველის ცომით, მჭადის ტაკოები ქართული მოტივებით და სიცილიური კოქტეილი.

მასტერკლასის ფარგლებში მონაწილეებს გავუზიარებთ ისეთ ტექნიკურ დეტალებს, რომლებსაც შემდეგ სამზარეულოში სხვა კერძებშიც თავისუფლად გამოიყენებენ. ეს იქნება მოტივაციისა და იდეების მიმცემი, რომელსაც მერე თავად დახვეწენ და განავითარებენ.

ძალიან გვიხარია, რომ არსებობს კომპანია, რომელიც კულინარიის განვითარების მნიშვნელობას აცნობიერებს და ამ პროცესს ხელს უწყობენ. „ნიკორა“ არა მხოლოდ მასტერკლასის ჩატარებით, არამედ ზოგადად საქმიანობითაც ხელს უწყობს ამ პროცესს. მაგალითად, ის პირველი იყო, რომელმაც მოცარელას ბურთულები ქართველი მომხმარებლისთვის ხელმისაწვდომი გახადა. ასევე, ძალიან მნიშვნელოვანია, რომ მათთან უმაღლესი ხარისხის ხორცია ხელმისაწვდომი, რომელიც მუდამ ახალია, ფრეშია და ნადვილად საუკეთესოა გამოყენებისთვის.

აჩო: მსგავსი მასტერკლასებით სფერო ვითარდება, 10 მონაწილე, რომელიც საჭირო და საინტერესო ინფორმაციას მიიღებს, შემდეგ მას თავის წრეში გაავრცელებს. შედეგად მომხმარებლების მოთხოვნა და გემოვნება დაიხვეწება და საბოლოოდ შეიძლება საკმაოდ მასშტაბური შედეგიც კი მივიღოთ, ვიდრე უბრალოდ 10 ადამიანისთვის ჩატარებული მასტერკლასია.