საზოგადოება
მსოფლიო
პოლიტიკა
სამხედრო
მეცნიერება
მოზაიკა
სამართალი
კულტურა/შოუბიზნესი
სპორტი
კონფლიქტები
Faceამბები
წიგნები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
მედიამონიტორინგის კურიოზები ანუ ოჰ, ეს დილეტანტიზმი...
მედიამონიტორინგის კურიოზები ანუ ოჰ, ეს დილეტანტიზმი...

წი­ნა­სა­არ­ჩევ­ნოდ მე­დი­ა­ში არ­სე­ბუ­ლი ტენ­დენ­ცი­ე­ბის კვლე­ვა სე­რი­ო­ზუ­ლი, მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი საქ­მეა. და­სავ­ლუ­რი ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ე­ბიც ასე მი­იჩ­ნე­ვენ და მხარს უჭე­რენ სხვა­დას­ხვა არა­სამ­თავ­რო­ბო ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ის მიერ მე­დი­ა­მო­ნი­ტო­რინ­გის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბას - პირ­ველ რიგ­ში, გრან­ტე­ბით.

ყვე­ლა არა­სამ­თავ­რო­ბო ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ას თა­ვი­სი მე­თო­დო­ლო­გია აქვს. თუმ­ცა, ალ­ბათ, ბუ­ნე­ბა­ში არ არ­სე­ბობს მე­თო­დო­ლო­გია, რომ­ლის თა­ნახ­მად, ამა თუ იმ მე­დი­ა­სა­შუ­ა­ლე­ბა­ზე უნდა იმ­სჯე­ლო იქ გან­თავ­სე­ბუ­ლი რეკ­ლა­მი­თა თუ სა­რეკ­ლა­მო სტა­ტი­ე­ბით.

აბა, გა­მო­ი­ცა­ნით, სად მოხ­და მსგა­ვის კუ­რი­ო­ზი? მარ­თა­ლი ბრძან­დე­ბით - სა­ქარ­თვე­ლო­ში. თუმ­ცა ყვე­ლა­ფერს თან­მიმ­დევ­რო­ბით მივ­ყვეთ.

სა­მარ­თლი­ა­ნი არ­ჩევ­ნე­ბი­სა და დე­მოკ­რა­ტი­ის სა­ერ­თა­შო­რი­სო სა­ზო­გა­დო­ე­ბამ საპ­რე­ზი­დენ­ტო არ­ჩევ­ნებ­თან და­კავ­ში­რე­ბით პრო­ექ­ტის "პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლუ­რი მე­დია არ­ჩევ­ნე­ბის­თვის" ფარ­გლებ­ში შუ­ა­ლე­დუ­რი ან­გა­რი­ში გა­მო­აქ­ვეყ­ნა (15 ივ­ლი­სი­დან 15 აგ­ვის­ტომ­დე).

ან­გა­რი­შის ეპი­ზოდ­ში, რო­მე­ლიც "კვი­რის პა­ლიტ­რას" ეხე­ბა, ასე­თი პა­სა­ჟია: "კვი­რის პა­ლიტ­რა­ში" საპ­რე­ზი­დენ­ტო კან­დი­და­ტე­ბის შე­სა­ხებ ნე­იტ­რა­ლუ­რი მა­სა­ლა გვხვდე­ბა. თუმ­ცა ერთ-ერთი საპ­რე­ზი­დენ­ტო კან­დი­და­ტის, ნინო ბურ­ჯა­ნა­ძის­თვის დათ­მო­ბი­ლი ფარ­თო­ბის 76% პო­ზი­ტი­უ­რი ტო­ნია. ამის შე­სა­ხებ ერთ-ერთი სტა­ტი­ის ავ­ტო­რი, პა­ა­ტა გი­გა­უ­რი, სა­ქარ­თვე­ლოს პარ­ლა­მენ­ტის აპა­რა­ტის ყო­ფი­ლი თა­ნამ­შრო­მე­ლი წერს:" ვის ხე­ლე­წი­ფე­ბა ის რთუ­ლი მი­სია, რომ სა­თა­ვე­ში ჩა­უდ­გეს თა­ვის ქვე­ყა­ნას და თა­ვის გუნდთან ერ­თად, არ­სე­ბულ მთავ­რო­ბას­თან ნა­ყო­ფი­ე­რი თა­ნამ­შრომ­ლო­ბის ფორ­მატ­ში, მო­ა­ხერ­ხოს სა­ზო­გა­დო­ე­ბის მო­ბი­ლი­ზე­ბა, რათა გა­მოს­წორ­დეს სი­ტუ­ა­ცია, გან­ვი­თარ­დეს წარ­მო­ე­ბა, და­ლაგ­დეს სა­გა­რეო ურ­თი­ერ­თო­ბა რუ­სეთ­თან, აღ­დგეს ქვეყ­ნის ტე­რი­ტო­რი­უ­ლი მთლი­ა­ნო­ბა...ჩემი აზ­რით, ეს გახ­ლავთ ქალ­ბა­ტო­ნი ნინო ბურ­ჯა­ნა­ძე."

კუ­რი­ო­ზი ისაა, რომ ზე­მოხ­სე­ნე­ბუ­ლი ცი­ტა­ტა ამო­წე­რი­ლია სა­რეკ­ლა­მო სტა­ტი­ი­დან. ასე­თე­ბი კი ნამ­დვი­ლად საკ­მა­ო­დაა "კვი­რის პა­ლიტ­რა­ში"და ყვე­ლა მათ­გა­ნი აღ­ნიშ­ნუ­ლია ლა­თი­ნუ­რი ასო­თი "R". ჰოდა, ალ­ბათ, მარ­თლაც ის­ტო­რი­ულ შემ­თხვე­ვას­თან გვაქვს ად­გი­ლი, რომ რეკ­ლა­მა მო­ნი­ტო­რინ­გის ან­გა­რიშ­ში აი­სა­ხა.

წარ­მო­იდ­გი­ნეთ, რომ თქვენ ატა­რებთ კვლე­ვას – რო­გორ აშუ­ქე­ბენ მე­დი­ა­სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბი ალ­კოჰოლ­თან და­კავ­ში­რე­ბულ პრობ­ლე­მას და გა­ზეთ­ში გა­მოქ­ვეყ­ნე­ბულ ლუ­დის ან ღვი­ნის რეკ­ლა­მე­ბით იმ­სჯე­ლოთ, შემ­დეგ კი და­წე­როთ: ალ­კოჰო­ლის პრობ­ლე­მის­თვის დათ­მო­ბი­ლი ფარ­თო­ბის 80% პო­ზი­ტი­უ­რი ტო­ნი­აო.

რაც მთა­ვა­რია – ან­გა­რი­შის გა­მოქ­ვეყ­ნე­ბამ­დე ზე­მოხ­სე­ნე­ბუ­ლი პა­სა­ჟის შე­სა­ხებ ცნო­ბი­ლი გახ­და "კვი­რის პა­ლიტ­რის­თვის" და რე­დაქ­ცი­ამ აც­ნო­ბა კვლე­ვის ავ­ტო­რებს წე­რი­ლის სა­რეკ­ლა­მო ხა­სი­ა­თის შე­სა­ხებ (რაც სა­ჭი­რო, წე­სით არ უნდა ყო­ფი­ლი­ყო, რად­გან წე­რი­ლის ბო­ლოს დიდი ლა­თი­ნუ­რი "R" იყო გან­თავ­სე­ბუ­ლი), მაგ­რამ აღ­ნიშ­ნუ­ლი პა­სა­ჟი ან­გა­რიშ­ში მა­ინც მოხ­ვდა.

ეს უკვე სხვა კი­თხვებს აჩენს, მი­ნი­მუმ ეჭ­ვის ქვეშ დგე­ბა კვლე­ვის ავ­ტო­რე­ბის პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლიზ­მი და ის, რამ­დე­ნად სე­რი­ო­ზუ­ლად მო­ე­კიდ­ნენ ისი­ნი საქ­მეს.

ასე­თი უხე­ში შეც­დო­მე­ბი თქვენს ავ­ტო­რი­ტეტს ძირს გა­მო­უ­თხრის და პირ­ველ რიგ­ში, იმათ და­ა­ფიქ­რებს, ვინც თქვენ გრან­ტებს გაძ­ლევთ და ეს თქვენ­თვის­ვე იქ­ნე­ბა ცუდი. სხვა­თა შო­რის, თქვე­ნი მონა-მორ­ჩი­ლი ელო­დე­ბა გან­მარ­ტე­ბას კვლე­ვის ავ­ტო­რე­ბის­გან ამ კუ­რი­ოზ­ზე.

ოჰ, ეს დი­ლე­ტან­ტიზ­მი...

გი­ორ­გი კვი­ტაშ­ვი­ლი

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
"დინამო არენაზე“ "ბარსელონას“ ლეგენდარული ფეხბურთელის, რონალდინიოს გულშემატკივარი შეიჭრა

მედიამონიტორინგის კურიოზები ანუ ოჰ, ეს დილეტანტიზმი...

მედიამონიტორინგის კურიოზები ანუ ოჰ, ეს დილეტანტიზმი...

წინასაარჩევნოდ მედიაში არსებული ტენდენციების კვლევა სერიოზული, მნიშვნელოვანი საქმეა. დასავლური ორგანიზაციებიც ასე მიიჩნევენ და მხარს უჭერენ სხვადასხვა არასამთავრობო ორგანიზაციის მიერ მედიამონიტორინგის განხორციელებას - პირველ რიგში, გრანტებით.

ყველა არასამთავრობო ორგანიზაციას თავისი მეთოდოლოგია აქვს. თუმცა, ალბათ, ბუნებაში არ არსებობს მეთოდოლოგია, რომლის თანახმად, ამა თუ იმ მედიასაშუალებაზე უნდა იმსჯელო იქ განთავსებული რეკლამითა თუ სარეკლამო სტატიებით.

აბა, გამოიცანით, სად მოხდა მსგავის კურიოზი? მართალი ბრძანდებით - საქართველოში. თუმცა ყველაფერს თანმიმდევრობით მივყვეთ.

სამართლიანი არჩევნებისა და დემოკრატიის საერთაშორისო საზოგადოებამ საპრეზიდენტო არჩევნებთან დაკავშირებით პროექტის "პროფესიონალური მედია არჩევნებისთვის" ფარგლებში შუალედური ანგარიში გამოაქვეყნა (15 ივლისიდან 15 აგვისტომდე).

ანგარიშის ეპიზოდში, რომელიც "კვირის პალიტრას" ეხება, ასეთი პასაჟია: "კვირის პალიტრაში" საპრეზიდენტო კანდიდატების შესახებ ნეიტრალური მასალა გვხვდება. თუმცა ერთ-ერთი საპრეზიდენტო კანდიდატის, ნინო ბურჯანაძისთვის დათმობილი ფართობის 76% პოზიტიური ტონია. ამის შესახებ ერთ-ერთი სტატიის ავტორი, პაატა გიგაური, საქართველოს პარლამენტის აპარატის ყოფილი თანამშრომელი წერს:" ვის ხელეწიფება ის რთული მისია, რომ სათავეში ჩაუდგეს თავის ქვეყანას და თავის გუნდთან ერთად, არსებულ მთავრობასთან ნაყოფიერი თანამშრომლობის ფორმატში, მოახერხოს საზოგადოების მობილიზება, რათა გამოსწორდეს სიტუაცია, განვითარდეს წარმოება, დალაგდეს საგარეო ურთიერთობა რუსეთთან, აღდგეს ქვეყნის ტერიტორიული მთლიანობა...ჩემი აზრით, ეს გახლავთ ქალბატონი ნინო ბურჯანაძე."

კურიოზი ისაა, რომ ზემოხსენებული ციტატა ამოწერილია სარეკლამო სტატიიდან. ასეთები კი ნამდვილად საკმაოდაა "კვირის პალიტრაში"და ყველა მათგანი აღნიშნულია ლათინური ასოთი "R". ჰოდა, ალბათ, მართლაც ისტორიულ შემთხვევასთან გვაქვს ადგილი, რომ რეკლამა მონიტორინგის ანგარიშში აისახა.

წარმოიდგინეთ, რომ თქვენ ატარებთ კვლევას – როგორ აშუქებენ მედიასაშუალებები ალკოჰოლთან დაკავშირებულ პრობლემას და გაზეთში გამოქვეყნებულ ლუდის ან ღვინის რეკლამებით იმსჯელოთ, შემდეგ კი დაწეროთ: ალკოჰოლის პრობლემისთვის დათმობილი ფართობის 80% პოზიტიური ტონიაო.

რაც მთავარია – ანგარიშის გამოქვეყნებამდე ზემოხსენებული პასაჟის შესახებ ცნობილი გახდა "კვირის პალიტრისთვის" და რედაქციამ აცნობა კვლევის ავტორებს წერილის სარეკლამო ხასიათის შესახებ (რაც საჭირო, წესით არ უნდა ყოფილიყო, რადგან წერილის ბოლოს დიდი ლათინური "R" იყო განთავსებული), მაგრამ აღნიშნული პასაჟი ანგარიშში მაინც მოხვდა.

ეს უკვე სხვა კითხვებს აჩენს, მინიმუმ ეჭვის ქვეშ დგება კვლევის ავტორების პროფესიონალიზმი და ის, რამდენად სერიოზულად მოეკიდნენ ისინი საქმეს.

ასეთი უხეში შეცდომები თქვენს ავტორიტეტს ძირს გამოუთხრის და პირველ რიგში, იმათ დააფიქრებს, ვინც თქვენ გრანტებს გაძლევთ და ეს თქვენთვისვე იქნება ცუდი.  სხვათა შორის, თქვენი მონა-მორჩილი ელოდება განმარტებას კვლევის ავტორებისგან ამ კურიოზზე.

ოჰ, ეს დილეტანტიზმი...

გიორგი კვიტაშვილი

"იბერიას" ჟურნალისტები განცხადებას ავრცელებენ

უჩა მამაცაშვილი "იბერიასა" და "ომეგა ჯგუფის" ირგვლივ მიმდინარე პროცესებზე პროკურატურას მიმართავს

ქართული ტელევიზიების მეპატრონეები, მათი ინტერესები და გავლენები