ავტორი:

ლევიტაციის ტექნოლოგია სატრანსპორტო სისტემაში - ჩინეთმა წარმატებით დატესტა მატარებელი, რომლის მსგავსი აქამდე არ შექმნილა

ლევიტაციის ტექნოლოგია სატრანსპორტო სისტემაში - ჩინეთმა წარმატებით დატესტა მატარებელი, რომლის მსგავსი აქამდე არ შექმნილა

ჩინეთმა წარმატებით დაასრულა ულტრამაღალსიჩქარიანი (UHS) “მაგლევი“ მატარებლის დემო ტესტი, რომელსაც შეუძლია საათში 621 მილამდე (1000 კმ/სთ) სიჩქარე განავითაროს, რაც მას ყველაზე სწრაფ მატარებლად აქცევს მსოფლიოში.

ტესტი, რომელიც ჩატარდა შანქსის პროვინციაში, მნიშვნელოვანი ეტაპია მოწინავე სატრანსპორტო სისტემისთვის.

  • რა არის მაგლევი და როგორ მუშაობს მაგნიტური ლევიტაცია?

მაგლევი, მოკლე მაგნიტური ლევიტაცია - არის ტექნოლოგია, რომელიც მატარებლების მსგავსი ობიექტების, მიწასთან შეხების გარეშე ასაწევად მაგნიტებს იყენებს.

ის მუშაობს მძლავრი მაგნიტების გამოყენებით მაგნიტური ველების შესაქმნელად, რომლებიც იზიდავენ ერთმანეთს, რაც ობიექტს საშუალებას აძლევს იცუროს და შეუფერხებლად გადაადგილებისას.

ტექნოლოგია გამორიცხავს ხახუნს, რაც მაგლევის სისტემებს ძალიან სწრაფ და ეფექტურს ხდის.

“UHS maglev“ სისტემა შეიმუშავა ჩინეთის აეროკოსმოსური მეცნიერებისა და ინდუსტრიის კორპორაციამ შანქსისთან თანამშრომლობით. ეს ტესტი იყო დაბალი ვაკუუმის მილის მაგნიტური ლევიტაციის ტექნოლოგიის პირველი სრულმასშტაბიანი ტესტირება. ჩინური მედია ადასტურებს, რომ ტესტი წარმატებული იყო და ყველა მოსალოდნელი შედეგი დააკმაყოფილა.

ანგარიშის თანახმად, სუპერგამტარი “მაგლევი“ მანქანა გამოიცადა 2 კილომეტრის სიგრძის მილსადენზე დაბალი ვაკუუმის გარემოში.

ტესტმა აჩვენა, რომ მაგლევის მატარებელს შეეძლო სიზუსტით ნავიგაცია, სტაბილური შეჩერების შენარჩუნება და უსაფრთხოდ გაჩერება. მან ასევე მოახერხა მარშრუტის გასწვრივ მოსახვევების ეფექტურად გატარება.

ტესტმა დაამტკიცა, რომ მანქანის მაქსიმალური სიჩქარე და დაკიდების სიმაღლე შეესაბამებოდა წინასწარ განსაზღვრულ მნიშვნელობებს. ანგარიში ასევე ადასტურებს, რომ ყველა სისტემა მუშაობდა ისე, როგორც მოსალოდნელი იყო. მატარებლის მოძრაობა სრულყოფილად ემთხვეოდა დაგეგმილ ტრაექტორიას.

  • ჩინეთის ამბიციები

“მაგლევის“ სატრანსპორტო სისტემის მშენებლობა ჩინეთმა იანგაოს ოლქში, 2022 წელს დაიწყო. ოფიციალური პირების თქმით, სისტემა აერთიანებს საჰაერო კოსმოსურ ტექნოლოგიას რკინიგზასთან.

იქამდე, 2021 წელს ჩინეთმა წარმოადგინა მაღალტემპერატურული სუპერგამტარი (HTS) “მაგლევი“ მატარებლის პროტოტიპი.

ჩინეთმა ადრე განაცხადა, რომ HTS maglev ტექნოლოგია იდეალურია მაღალი და ულტრა მაღალსიჩქარიანი სარკინიგზო ხაზებისთვის.

წყარო