ავტორი:

გუდაურში პარაპლანით ფრენისას უკრაინელი პილოტი დაიღუპა: "ტურისტთან ერთად უნდა აფრენილიყო, ვერ აფრინდნენ და ხრამში ჩაცვივდნენ"

გუდაურში პარაპლანით ფრენისას უკრაინელი პილოტი დაიღუპა: "ტურისტთან ერთად უნდა აფრენილიყო, ვერ აფრინდნენ და ხრამში ჩაცვივდნენ"

ტურისტული კომპანია "Ria Travel Georgia" - ს წარმომადგენლის, მარიამ ხოსროშვილის ინფორმაციით, დღეს გუდაურში პარაპლანით ფრენისას უკრაინელი პილოტი დაიღუპა, ხოლო დუბაიდან ჩამოსული ტურისტი დაშავდა და კლინიკაშია გადაყვანილი.

"დუბაიდან არიან ჩამოსული ტურისტები, ჩვენ გავამგზავრეთ გუდაურში. ტურისტი, რომელიც დაშავდა, 37 წლის ქალბატონია. გარდაცვლილი პილოტი კი უკრაინელი იყო. გუდაურში, იმ საფრენ ადგილას რომ გავიკითხეთ, ყველა იცნობდა და თქვეს, პროფესიონალი იყოო. რამ გამოიწვია ეს ტრაგიკული შემთხვევა, არ ვიცი, გამოძიება დაადგენს ალბათ. აფრენისას ჩაცვივდნენ ხრამში. პილოტი ადგილზე დაღუპულა, ჩაფხუტი მოსძვრაო. დაშავებული ტურისტი თბილისში გადაიყვანეს და მის სიცოცხლეს საფრთხე არ ემუქრება, როგორც ვიცი. არ არის მძიმედ დაშავებულიო. ჩემი სურვილია, რომ პარაპლანით ფრენის საკითხებს სახელმწიფო აკონტროლებდეს და გარკვეული რეგულირების მექანიზმები არსებობდეს. ვიცი, რომ არსებობს პარაგლაიდინგის ფედერაცია. საინტერესოა, რა ევალება და რას აკეთებენ ასეთი ტრაგედიების თავიდან ასაცილებლად" - ეუბნება AMBEBI.GE -ს მარიამ ხოსროშვილი.

გუდაურში მომხდარი ტრაგიკული ფაქტი AMBEBI.GE -ს "საქართველოს პარაგლაიდინგის ფედერაციის" წარმომადგენელმა ირაკლი კაპანაძემაც დაუდასტურა.

"ვიცი, რომ უკრაინელი პილოტი უნდა აფრენილიყო ტურისტთან ერთად, ვერ აფრინდნენ და ჩაცვივდნენ იქვე ხრამში. პილოტი ადგილზე გადრაიცვალა და ტურისტი დაშავდა. მხოლოდ ესაა რაც ვიცი. მსგავსი შემთხვევები ხდება პერიოდულად, სამწუხაროდ." - ამბობს ირაკლი კაპანაძე.

კითხვაზე, რა მექანიზმები გააჩნია "პარაგლაიდინგის ფედერაციას" პარაპლანით ფრენის პრობლემური საკითხების დარეგულირების მიმართულებით, ირაკლი კაპანაძე გვპასუხობს, რომ არანაირი. მისი თქმით, საქართველოში არ არსებობს საკანონმდებლო რეგულაცია, რომელიც აღნიშნულ საკითხს ეხება.

"თქვენ რომ ახლა ჯანდაცვის სამინიტროში დარეკოთ და იკითხოთ რამდენი აფთიაქია ქვეყანაში, ხომ გეტყვიან? იცით რატომ? - რადგან კანონი არეგულირებს აფთიაქების საქმიანობას. მე ვერ გეტყვით რამდენი ადამიანია პარაპლანით ფრენის ბიზნესში ჩართული, რადგან ჯერეჯრობით არ არსებობს საქართველოში ისეთი კანონი, რომელიც ამ კლასის საფრენი აპარატის საკითხებს არეგულირებდეს. "საქართველოს სააჰაერო კოდექსში" ასეთი კლასის აპარტებისთვის არანაირი რეგულაცია არ არის გაწერილი, შესაბამისად, არ მევალაება ამის კონტროლი და არც უფლებამოსილება მაქვს. ხდება ასეთი არაერთი შემთხვევა. იყო გარდაცვალების და დაშავების შემთხვევები ადრეც." - გვეუბნება ირაკლი კაპანაძე.