საზოგადოება
მსოფლიო
პოლიტიკა
სამხედრო
მეცნიერება
მოზაიკა
სამართალი
კულტურა/შოუბიზნესი
სპორტი
კონფლიქტები
Faceამბები
წიგნები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი პროექტი  „ბიზნეს ინკუბატორის“ მეორე ნაკადის მიღებას  იწყებს
კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი პროექტი  „ბიზნეს ინკუბატორის“ მეორე ნაკადის მიღებას  იწყებს

რო­გორ უნდა მარ­თო წარ­მა­ტე­ბუ­ლი ბიზ­ნე­სი? შე­ი­ძი­ნო გა­ნათ­ლე­ბა ამ მი­მარ­თუ­ლე­ბით? იქ­ნებ თე­ო­რი­უ­ლი ცოდ­ნის მი­ღე­ბის პა­რა­ლე­ლუ­რად იმ­დე­ნი­ვე დო­ზით პრაქ­ტი­კის კომ­პო­ნენ­ტი­ცაა სა­ჭი­რო?

კავ­კა­სი­ის სა­ერ­თა­შო­რი­სო უნი­ვერ­სი­ტე­ტი ბიზ­ნე­სის ფა­კულ­ტე­ტის სტუ­დენ­ტებს სწო­რედ მე­ო­რე მიდ­გო­მით ამ­ზა­დებს: ფა­კულ­ტეტ­ზე პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლი, გა­მოც­დი­ლი და მა­ღალკ­ვა­ლი­ფი­ცი­უ­რი პრო­ფე­სორ-მას­წავ­ლებ­ლე­ბი ას­წავ­ლი­ან; სწავ­ლის პა­რა­ლე­ლუ­რად კი ფა­კულ­ტე­ტის ბა­ზა­ზე მოქ­მე­დებს „ბიზ­ნეს ინ­კუ­ბა­ტო­რი“, პრო­ექ­ტი, რომ­ლის მი­ზა­ნიც სტუ­დენ­ტებ­ში პრაქ­ტი­კუ­ლი უნარ-ჩვე­ვე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა და მე­წარ­მე­ო­ბის წა­ხა­ლი­სე­ბაა.

ბიზ­ნეს-ინ­კუ­ბა­ტო­რი CIU-ს შე­და­რე­ბით ახა­ლი პრო­ექ­ტია. იგი 2019 წელს შე­იქ­მნა. „მისი წყა­ლო­ბით სტუ­დენ­ტებს შე­საძ­ლებ­ლო­ბა ეძ­ლე­ვათ, ჩა­მო­ი­ყა­ლი­ბონ პრაქ­ტი­კუ­ლი უნარ-ჩვე­ვე­ბი, ასე­ვე ის­წავ­ლონ სა­კუ­თა­რი იდე­ე­ბის შე­მუ­შა­ვე­ბა, ანა­ლი­ზი, კონ­კრე­ტულ ქმე­დე­ბებ­ში ასახ­ვა, ბიზ­ნეს-გეგ­მის შე­მუ­შა­ვე­ბა და გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბა და სხვა“ - აღ­ნიშ­ნავს CIU ბიზ­ნეს ინ­კუ­ბა­ტო­რის ხელ­მძღვა­ნე­ლი, მა­რი­კა კლდი­აშ­ვი­ლი.

ინ­კუ­ბა­ცი­ის პრო­ცე­სი შემ­დეგ ეტა­პებს მო­ი­ცავს: პირ­ველ რიგ­ში ყა­ლიბ­დე­ბა სტუ­დენ­ტუ­რი გუნ­დე­ბი; შემ­დეგ ირ­ჩე­ვა ბიზ­ნეს იდე­ე­ბი და დგე­ბა ბიზ­ნეს გეგ­მე­ბი; მენ­ტო­რის მეთ­ვალ­ყუ­რე­ო­ბის ქვეშ სხვა­დას­ხვა ტი­პის პრაქ­ტი­კუ­ლი აქ­ტი­ვო­ბე­ბი ტარ­დე­ბა, გარ­და ამი­სა, სტუ­დენ­ტებს ევა­ლე­ბათ პო­ტენ­ცი­უ­რი კომ­პა­ნი­ის ბრენდ ელე­მენ­ტე­ბის შექ­მნაც.

თუკი პირ­ვე­ლი ბიზ­ნეს ინ­კუ­ბა­ტო­რი მხო­ლოდ ბიზ­ნე­სის ფა­კულ­ტე­ტის სტუ­დენ­ტე­ბის­თვის ჩა­ტარ­და, წელს პრო­ექ­ტის ხელ­მძღვა­ნე­ლებ­მა ეს წესი შეც­ვა­ლეს და CIU-ს ყვე­ლა ფა­კულ­ტე­ტი­სა და სა­ფე­ხუ­რის სტუ­დენტს მი­ე­ცა მას­ში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბა.

„ჩვენ ეს გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა მი­ვი­ღეთ იქი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, რომ სხვა ფა­კულ­ტე­ტებ­ზეც გვაქვს პო­ტენ­ცი­ა­ლი იმი­სა, რომ სტუ­დენ­ტე­ბის ნა­წი­ლი მე­წარ­მე­ო­ბის, ბიზ­ნე­სის კუ­თხით გან­ვი­თარ­დეს, მა­გა­ლი­თად, მე­ვე­ნა­ხე­ო­ბა-მეღ­ვი­ნე­ო­ბის ფა­კულ­ტე­ტის სტუ­დენ­ტე­ბი“, აღ­ნიშ­ნავს CIU-ს ბიზ­ნე­სის ფა­კულ­ტე­ტის დე­კა­ნი, ირმა ბა­რა­თაშ­ვი­ლი.

პირ­ველ­მა ინ­კუ­ბა­ტორ­მა სამი გუნ­დი გა­მო­უშ­ვა. ფი­ნა­ლის­ტებ­მა მი­ი­ღეს ფუ­ლა­დი სა­ჩუქ­რე­ბი უნი­ვერ­სი­ტე­ტის პარტნი­ო­რი კომ­პა­ნი­ის­გან იდე­ის შემ­დგო­მი გან­ვი­თა­რე­ბის­თვის.

„ამი­ტო­მაც, ჩვენ ვერ ვი­ტყვით, რომ ეს არის მხო­ლოდ სას­წავ­ლო პრო­ცე­სი და ინ­კუ­ბა­ტორს მხო­ლოდ თე­ო­რი­ის პრაქ­ტი­კა­ში გა­მოც­დის შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბი აქვს. არა­ვი­თარ შემ­თხვე­ვა­ში. ცხა­დია, ასეც არის, თუმ­ცა ძი­რი­თა­დად, სტუ­დენ­ტე­ბის­თვის მო­ტი­ვა­ცი­აა ის, რომ მათ შე­უძ­ლი­ათ თა­ვი­ან­თი სა­ოც­ნე­ბო იდე­ე­ბი რე­ა­ლურ პრო­ექ­ტე­ბად აქ­ცი­ონ და ამა­ში უნი­ვერ­სი­ტე­ტი ხელს ძა­ლი­ან უწყობს“, აღ­ნიშ­ნავს ბა­რა­თაშ­ვი­ლი.

პრო­ექ­ტის ხელ­მძღვა­ნე­ლი, მა­რი­კა კლდი­აშ­ვი­ლი გვიყ­ვე­ბა, რომ 2021 წლის მოვ­ლე­ნებ­მა გან­სა­კუთ­რე­ბით კარ­გად დაგ­ვა­ნა­ხა ყვე­ლას ახა­ლი იდე­ე­ბის, პრობ­ლე­მე­ბის ახ­ლე­ბუ­რად გა­დაჭ­რის გზე­ბის მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნე­ბა. მისი თქმით, ბიზ­ნეს ინ­კუ­ბა­ტო­რის ტი­პის პრო­ექ­ტე­ბი ხელს უწყობს მო­მა­ვალ მე­წარ­მე­ებს და სტუ­დენ­ტებს, და­ი­ნა­ხონ და შე­ამ­ჩნი­ონ შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბი იქ, სა­დაც სხვე­ბი მხო­ლოდ პრობ­ლე­მებს ხე­და­ვენ.

„ახალ­გაზ­რდებს ვურ­ჩევ­დი უწყვეტ რე­ჟიმ­ში გა­რე­მოს და მომ­ხმა­რებ­ლის სა­ჭი­რო­ე­ბე­ბის ანა­ლიზს, პრო­ტო­ტი­პი­რე­ბის ტექ­ნი­კის გა­მო­ყე­ნე­ბა­სა და რის­კე­ბის სა­პა­სუ­ხოდ სა­მოქ­მე­დო გეგ­მის შე­მუ­შა­ვე­ბას. ბევ­რი წარ­მა­ტე­ბუ­ლი კომ­პა­ნი­ის სა­ი­დუმ­ლო - მუდ­მი­ვი გან­ვი­თა­რე­ბა, ადაპ­ტა­ცია გა­რე­მო­ე­ბებ­ზე და პა­რა­ლე­ლუ­რად რის­კე­ბის კონ­ტრო­ლი. და რა თქმა უნდა - გუნ­დი - კვა­ლი­ფი­ცი­რე­ბუ­ლი, მო­ტი­ვი­რე­ბუ­ლი, თვი­თორ­გა­ნი­ზე­ბუ­ლი, ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი ზრდა­სა და გან­ვი­თა­რე­ბა­ზე“, აღ­ნიშ­ნავს მა­რი­კა კლდი­აშ­ვი­ლი.

„ბიზ­ნეს ინ­კუ­ბა­ტო­რის“ პრო­ექ­ტში და­რე­გის­ტრი­რე­ბა 27 აპ­რი­ლამ­დეა შე­საძ­ლე­ბე­ლი. პრო­ექ­ტის შე­სა­ხებ უფრო მეტი ინ­ფორ­მა­ცი­ის სა­ნა­ხა­ვად იხი­ლეთ ბმუ­ლი.

NS

sponsored by ContentRoom
დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
"დინამო არენაზე“ "ბარსელონას“ ლეგენდარული ფეხბურთელის, რონალდინიოს გულშემატკივარი შეიჭრა
ავტორი:

კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი პროექტი  „ბიზნეს ინკუბატორის“ მეორე ნაკადის მიღებას  იწყებს

კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი პროექტი  „ბიზნეს ინკუბატორის“ მეორე ნაკადის მიღებას  იწყებს

როგორ უნდა მართო წარმატებული ბიზნესი? შეიძინო განათლება ამ მიმართულებით? იქნებ თეორიული ცოდნის მიღების პარალელურად იმდენივე დოზით პრაქტიკის კომპონენტიცაა საჭირო?

კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი ბიზნესის ფაკულტეტის სტუდენტებს სწორედ მეორე მიდგომით ამზადებს: ფაკულტეტზე პროფესიონალი, გამოცდილი და მაღალკვალიფიციური პროფესორ-მასწავლებლები ასწავლიან; სწავლის პარალელურად კი ფაკულტეტის ბაზაზე მოქმედებს „ბიზნეს ინკუბატორი“, პროექტი, რომლის მიზანიც სტუდენტებში პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარება და მეწარმეობის წახალისებაა.

ბიზნეს-ინკუბატორი CIU-ს შედარებით ახალი პროექტია. იგი 2019 წელს შეიქმნა. „მისი წყალობით სტუდენტებს შესაძლებლობა ეძლევათ, ჩამოიყალიბონ პრაქტიკული უნარ-ჩვევები, ასევე ისწავლონ საკუთარი იდეების შემუშავება, ანალიზი, კონკრეტულ ქმედებებში ასახვა, ბიზნეს-გეგმის შემუშავება და განხორციელება და სხვა“ - აღნიშნავს CIU ბიზნეს ინკუბატორის ხელმძღვანელი, მარიკა კლდიაშვილი.

ინკუბაციის პროცესი შემდეგ ეტაპებს მოიცავს: პირველ რიგში ყალიბდება სტუდენტური გუნდები; შემდეგ ირჩევა ბიზნეს იდეები და დგება ბიზნეს გეგმები; მენტორის მეთვალყურეობის ქვეშ სხვადასხვა ტიპის პრაქტიკული აქტივობები ტარდება, გარდა ამისა, სტუდენტებს ევალებათ პოტენციური კომპანიის ბრენდ ელემენტების შექმნაც.

თუკი პირველი ბიზნეს ინკუბატორი მხოლოდ ბიზნესის ფაკულტეტის სტუდენტებისთვის ჩატარდა, წელს პროექტის ხელმძღვანელებმა ეს წესი შეცვალეს და CIU-ს ყველა ფაკულტეტისა და საფეხურის სტუდენტს მიეცა მასში მონაწილეობის საშუალება.

„ჩვენ ეს გადაწყვეტილება მივიღეთ იქიდან გამომდინარე, რომ სხვა ფაკულტეტებზეც გვაქვს პოტენციალი იმისა, რომ სტუდენტების ნაწილი მეწარმეობის, ბიზნესის კუთხით განვითარდეს, მაგალითად, მევენახეობა-მეღვინეობის ფაკულტეტის სტუდენტები“, აღნიშნავს CIU-ს ბიზნესის ფაკულტეტის დეკანი, ირმა ბარათაშვილი.

პირველმა ინკუბატორმა სამი გუნდი გამოუშვა. ფინალისტებმა მიიღეს ფულადი საჩუქრები უნივერსიტეტის პარტნიორი კომპანიისგან იდეის შემდგომი განვითარებისთვის.

„ამიტომაც, ჩვენ ვერ ვიტყვით, რომ ეს არის მხოლოდ სასწავლო პროცესი და ინკუბატორს მხოლოდ თეორიის პრაქტიკაში გამოცდის შესაძლებლობები აქვს. არავითარ შემთხვევაში. ცხადია, ასეც არის, თუმცა ძირითადად, სტუდენტებისთვის მოტივაციაა ის, რომ მათ შეუძლიათ თავიანთი საოცნებო იდეები რეალურ პროექტებად აქციონ და ამაში უნივერსიტეტი ხელს ძალიან უწყობს“, აღნიშნავს ბარათაშვილი.

პროექტის ხელმძღვანელი, მარიკა კლდიაშვილი გვიყვება, რომ 2021 წლის მოვლენებმა განსაკუთრებით კარგად დაგვანახა ყველას ახალი იდეების, პრობლემების ახლებურად გადაჭრის გზების მნიშვნელოვანება. მისი თქმით, ბიზნეს ინკუბატორის ტიპის პროექტები ხელს უწყობს მომავალ მეწარმეებს და სტუდენტებს, დაინახონ და შეამჩნიონ შესაძლებლობები იქ, სადაც სხვები მხოლოდ პრობლემებს ხედავენ.

„ახალგაზრდებს ვურჩევდი უწყვეტ რეჟიმში გარემოს და მომხმარებლის საჭიროებების ანალიზს, პროტოტიპირების ტექნიკის გამოყენებასა და რისკების საპასუხოდ სამოქმედო გეგმის შემუშავებას. ბევრი წარმატებული კომპანიის საიდუმლო - მუდმივი განვითარება, ადაპტაცია გარემოებებზე და პარალელურად რისკების კონტროლი. და რა თქმა უნდა - გუნდი - კვალიფიცირებული, მოტივირებული, თვითორგანიზებული, ორიენტირებული ზრდასა და განვითარებაზე“, აღნიშნავს მარიკა კლდიაშვილი.

„ბიზნეს ინკუბატორის“ პროექტში დარეგისტრირება 27 აპრილამდეა შესაძლებელი. პროექტის შესახებ უფრო მეტი ინფორმაციის სანახავად იხილეთ ბმული.

NS

კორონავირუსის  521 ახალი შემთხვევა და 18 გარდაცვლილი - როგორია მონაცემები რეგიონების მიხედვით და რამდენ ადამიანს ჩაუტარდა ტესტირება?

"მამაჩემიდან გამომდინარე გვაქვს კომუნიკაცია მეუფესთან და ვართ მრევლი იმ ტაძრის, სადაც ის აღავლენს ღვთისმსახურებას" - ვარლამ გოლეთიანი განმარტავს, თუ რატომ ჩავიდა ჭყონდიდის ეპარქიაში

რომელი ვაქცინით აცრა სურს საქართველოს მოსახლეობის უმეტესობას და სულ რამდენი ადამიანი დარეგისტრირდა ვებ-გვერდზე?