საზოგადოება
მსოფლიო
პოლიტიკა
სამხედრო
მეცნიერება
მოზაიკა
სამართალი
კულტურა/შოუბიზნესი
სპორტი
კონფლიქტები
Faceამბები
წიგნები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რატომ  მიმართავენ ინფლუენსერებს კომპანიები და კომუნიკაციების სპეციალისტები?
რატომ  მიმართავენ ინფლუენსერებს კომპანიები და კომუნიკაციების სპეციალისტები?

ციფ­რულ სამ­ყა­რო­ში ახალ­მა მე­დი­ამ და სო­ცი­ა­ლურ­მა ქსე­ლებ­მა და­ამ­კვიდ­რა და აქ­ტუ­ა­ლუ­რი გა­ხა­და სი­ტყვა ინფლუ­ენ­სინ­გი (გავ­ლე­ნის მოხ­დე­ნა). ინფლუ­ენ­სინგს სპე­ცი­ა­ლის­ტე­ბი ახა­სი­ა­თე­ბენ, რო­გორც სა­კო­მუ­ნი­კა­ციო შე­საძ­ლებ­ლო­ბას, რომ­ლის მი­ზა­ნია გავ­ლე­ნი­ა­ნი ადა­მი­ა­ნე­ბის ძა­ლის­ხმე­ვით მო­ახ­დი­ნონ წვდო­მა და ორ­მხრი­ვი კავ­ში­რე­ბის შექ­მნა თა­ვი­ანთ მიზ­ნობ­რივ ჯგუ­ფებ­თან, შე­იქ­მნან ცნო­ბა­დო­ბა და მო­ახ­დი­ნონ გა­ყიდ­ვე­ბის სტი­მუ­ლი­რე­ბა.

ინფლუ­ენ­სე­რე­ბი სო­ცი­ა­ლურ ქსელ­ში ჩარ­თუ­ლი ადა­მი­ა­ნე­ბი არი­ან, ისი­ნი აქ­ტი­უ­რად ქმნი­ან სა­ინ­ტე­რე­სო და გან­სხვა­ვე­ბულ კონ­ტენტს, ახ­დე­ნენ იდე­ე­ბის, პრო­დუქ­ტე­ბის და მომ­სა­ხუ­რე­ბის თა­ვი­ან­თი არ­ხის მეშ­ვე­ო­ბით გავ­რცე­ლე­ბას. ინფლუ­ენ­სე­რე­ბი მიმ­დევ­რებ­ში გა­მო­ირ­ჩე­ვი­ან ცოდ­ნით, კომ­პე­ტენ­ცი­ი­თა და ნდო­ბის მა­ღა­ლი ხა­რის­ხით.

ბოლო პე­რი­ოდ­ში მსოფ­ლი­ო­ში წამ­ყვა­ნი მარ­კე­ტინ­გი­სა და კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის ექ­სპერ­ტე­ბი სულ უფრო ხში­რად სა­უბ­რო­ბენ ინფლუ­ენ­სე­რებ­ზე და ინფლუ­ენ­სერ მარ­კე­ტინგზე.

რე­ი­ტინ­გუ­ლი გა­მო­ცე­მა "ფორბსი“ სტა­ტი­ა­ში გა­მო­კი­თხვის შე­დე­გებს გვაჩ­ვე­ნებს, ინ­ტერ­ნეტ მომ­ხმა­რებ­ლე­ბის 47 % ბლო­კავს ინ­ტერ­ნეტ რეკ­ლა­მას, რაც რეკ­ლა­მის ნაკ­ლე­ბე­ფექ­ტუ­რო­ბა­სა და და­ნა­ხარ­ჯე­ბის გაძ­ვი­რე­ბას იწ­ვევს, ასე­ვე ბოლო დროს საგ­რძნობ­ლად გაზ­რდი­ლია ინფლუ­ენ­სე­რებ­ზე და­ნა­ხარ­ჯე­ბი მარ­კე­ტინ­გულ ბი­უ­ჯე­ტებ­ში, ხოლო ონ­ლა­ინ მომ­ხმა­რებ­ლე­ბის 86 % ინფლუ­ენ­სე­რე­ბის­გან ავ­თენ­ტუ­რო­ბა­სა (ნამ­დვი­ლო­ბას) და ნდო­ბას ითხოვს, სწო­რედ ამი­ტომ გახ­და მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი ინფლუ­ენ­სინ­გი, სა­დაც მუ­შა­ობს "მე­სა­მე პი­რის ეფექ­ტი"– რო­დე­საც ერთი შე­ხედ­ვით და­უ­ინ­ტე­რე­სე­ბე­ლი მხა­რე რე­კო­მენ­და­ცი­ას უწევს პრო­დუქტს ან მომ­სა­ხუ­რე­ბას.

და მა­ინც, რა­ტომ მი­მარ­თა­ვენ ინფლუ­ენ­სე­რებს კომ­პა­ნი­ე­ბი და კო­მუ­ნი­კა­ცი­ე­ბის სპე­ცი­ა­ლის­ტე­ბი?

• რე­ი­ტინ­გი – ინფლუ­ენ­სე­რებს ჰყავთ დიდი რა­ო­დე­ნო­ბის მიმ­დევ­რე­ბი/გა­მომ­წე­რე­ბი;

• გავ­ლე­ნა – ისი­ნი გავ­ლე­ნი­ა­ნე­ბი და სან­დო­ე­ბი არი­ან თა­ვი­ან­თი გა­მომ­წე­რე­ბი­სა და მიმ­დევ­რე­ბის წრე­ში;

• კომ­პე­ტენ­ტუ­რო­ბა – მარ­ტი­ვად და სწრა­ფად ერ­კვე­ვი­ან ბრენ­დის არსში და არი­ან კომ­პე­ტენ­ტუ­რე­ბი;

• ვი­ზუ­ა­ლი და კონ­ტენ­ტი – მათ შე­უძ­ლი­ათ ტენ­დენ­ცი­უ­რი, გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი და სა­ინ­ტე­რე­სო ვი­ზუ­ა­ლუ­რი და ტექ­სტუ­ა­ლუ­რი მა­სა­ლის შექ­მნა და აუ­დი­ტო­რი­ის და­ინ­ტე­რე­სე­ბა;

• პერ­სო­ნა­ლუ­რო­ბა – პერ­სო­ნა­ლუ­რი გა­მოც­დი­ლე­ბა უფრო აინ­ტე­რე­სებს სო­ცი­ა­ლუ­რი ქსე­ლე­ბის მომ­ხმა­რებ­ლებს, ვიდ­რე ბრენ­დე­ბის გა­მოქ­ვეყ­ნე­ბუ­ლი შე­თა­ვა­ზე­ბე­ბი.

• სწრა­ფი შე­დე­გი – ინფლუ­ენ­სე­რე­ბის სი­ტყვა- ძა­ლი­ან სწრა­ფად ვრცელ­დე­ბა, რად­გან ინ­ტერ­ნეტ­ში იდე­ის გავ­რცე­ლე­ბა და მას­ზე რე­ა­გი­რე­ბა სწრა­ფად ხდე­ბა.

• თვლა­დი შე­დე­გი და სტა­ტის­ტი­კა – მარ­ტი­ვად შე­იძ­ლე­ბა ინფლუ­ენ­სე­რე­ბის მუ­შა­ო­ბის გა­ზომ­ვა და შე­დე­გე­ბის დე­მონ­სტრი­რე­ბა, რაც სხვა სა­კო­მუ­ნი­კა­ციო სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბის დროს მეტ დროს, რე­სურს და­ნა­ხარ­ჯებს მო­ი­ცავს.

• ხარჯთე­ფექ­ტუ­რო­ბა – ინფლუ­ენ­სე­რე­ბის სა­მუ­შაო "იაფი" არ ღირს, თუმ­ცა ბრენ­დის გა­დახ­დი­ლი თან­ხა შე­სა­ბა­მი­სო­ბა­ში უნდა მო­დი­ო­დეს მი­ღე­ბულ შე­დეგ­თან, კარ­გი ინფლე­უნ­სინ­გის შე­დე­გი მა­შინ არის მი­სა­ღე­ბი, რო­დე­საც მი­ნი­მა­ლუ­რი და­ნა­ხარ­ჯე­ბით მაქ­სი­მა­ლუ­რი ეფექ­ტის მი­ღე­ბაა შე­საძ­ლე­ბე­ლი.

პრო­დუქ­ტის ან ბრენ­დის რე­კო­მენ­და­ცი­ის გა­წე­ვა, მას­ზე სა­უ­ბა­რი და ლო­ი­ა­ლუ­რი მომ­ხმა­რებ­ლე­ბის გა­მოხ­მა­უ­რე­ბე­ბის გა­ზი­ა­რე­ბა არას­დროს ყო­ფი­ლა ისე­თი მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი და შე­დე­გი­ა­ნი, რო­გო­რიც დღეს არის. ბრენ­დე­ბი გა­ყიდ­ვე­ბის სტი­მუ­ლი­რე­ბის­თვის, იმი­ჯი­სა და რე­პუ­ტა­ცი­ის შექ­მნის­თვის სო­ლი­დურ თან­ხებს, დიდ დრო­სა და ენერ­გი­ას ხარ­ჯა­ვენ და სულ ეძე­ბენ ნაკ­ლებ­და­ნა­ხარ­ჯი­ან გზებს, რათა მი­ი­ტა­ნონ მომ­ხმა­რებ­ლე­ბამ­დე თა­ვი­ან­თი პრო­დუქ­ტი ან მომ­სა­ხუ­რე­ბა, შე­იქ­მნან ცნო­ბა­დო­ბა და და­დე­ბი­თი რე­პუ­ტა­ცია.

https://influencer.ge/ წამ­ყვა­ნი ინფლუ­ენ­სერ სა­ა­გენ­ტოა სა­ქარ­თვე­ლო­ში, რო­მე­ლიც ფლობს კვლე­ვებ­ზე და­ფუძ­ნე­ბულ მნიშ­ვნე­ლო­ვან ინ­ფორ­მა­ცი­ას ინფლუ­ენ­სერ მარ­კე­ტინ­გის ეფექ­ტუ­რი სტრა­ტე­გი­ე­ბი­სა და ქარ­თვე­ლი ინფლუ­ენ­სე­რე­ბის მუ­შა­ო­ბის სპე­ცი­ფი­კის შე­სა­ხებ, influencer.ge-ს გუნ­და წარ­მა­ტე­ბით გა­ნა­ხორ­ცი­ე­ლა სა­ერ­თა­შო­რი­სო და ად­გი­ლობ­რი­ვი ბრენ­დე­ბის ოცამ­დე ინფლუ­ენ­სერ კამ­პა­ნია.

მა­სა­ლა მო­ამ­ზა­და ჟურ­ნა­ლის­ტმა თა­მუ­ნა მა­ი­სუ­რა­ძემ

NS

sponsored by ContentRoom
დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
"დინამო არენაზე“ "ბარსელონას“ ლეგენდარული ფეხბურთელის, რონალდინიოს გულშემატკივარი შეიჭრა
ავტორი:

რატომ  მიმართავენ ინფლუენსერებს კომპანიები და კომუნიკაციების სპეციალისტები?

რატომ  მიმართავენ ინფლუენსერებს კომპანიები და კომუნიკაციების სპეციალისტები?

ციფრულ სამყაროში ახალმა მედიამ და სოციალურმა ქსელებმა დაამკვიდრა და აქტუალური გახადა სიტყვა ინფლუენსინგი (გავლენის მოხდენა). ინფლუენსინგს სპეციალისტები ახასიათებენ, როგორც საკომუნიკაციო შესაძლებლობას, რომლის მიზანია გავლენიანი ადამიანების ძალისხმევით მოახდინონ წვდომა და ორმხრივი კავშირების შექმნა თავიანთ მიზნობრივ ჯგუფებთან, შეიქმნან ცნობადობა და მოახდინონ გაყიდვების სტიმულირება.

ინფლუენსერები სოციალურ ქსელში ჩართული ადამიანები არიან, ისინი აქტიურად ქმნიან საინტერესო და განსხვავებულ კონტენტს, ახდენენ იდეების, პროდუქტების და მომსახურების თავიანთი არხის მეშვეობით გავრცელებას. ინფლუენსერები მიმდევრებში გამოირჩევიან ცოდნით, კომპეტენციითა და ნდობის მაღალი ხარისხით.

ბოლო პერიოდში მსოფლიოში წამყვანი მარკეტინგისა და კომუნიკაციის ექსპერტები სულ უფრო ხშირად საუბრობენ ინფლუენსერებზე და ინფლუენსერ მარკეტინგზე.

რეიტინგული გამოცემა ,,ფორბსი“ სტატიაში გამოკითხვის შედეგებს გვაჩვენებს, ინტერნეტ მომხმარებლების 47 % ბლოკავს ინტერნეტ რეკლამას, რაც რეკლამის ნაკლებეფექტურობასა და დანახარჯების გაძვირებას იწვევს, ასევე ბოლო დროს საგრძნობლად გაზრდილია ინფლუენსერებზე დანახარჯები მარკეტინგულ ბიუჯეტებში, ხოლო ონლაინ მომხმარებლების 86 % ინფლუენსერებისგან ავთენტურობასა (ნამდვილობას) და ნდობას ითხოვს, სწორედ ამიტომ გახდა მნიშვნელოვანი ინფლუენსინგი, სადაც მუშაობს ,,მესამე პირის ეფექტი"– როდესაც ერთი შეხედვით დაუინტერესებელი მხარე რეკომენდაციას უწევს პროდუქტს ან მომსახურებას.

და მაინც, რატომ მიმართავენ ინფლუენსერებს კომპანიები და კომუნიკაციების სპეციალისტები?

• რეიტინგი – ინფლუენსერებს ჰყავთ დიდი რაოდენობის მიმდევრები/გამომწერები;

• გავლენა – ისინი გავლენიანები და სანდოები არიან თავიანთი გამომწერებისა და მიმდევრების წრეში;

• კომპეტენტურობა – მარტივად და სწრაფად ერკვევიან ბრენდის არსში და არიან კომპეტენტურები;

• ვიზუალი და კონტენტი – მათ შეუძლიათ ტენდენციური, განსხვავებული და საინტერესო ვიზუალური და ტექსტუალური მასალის შექმნა და აუდიტორიის დაინტერესება;

• პერსონალურობა – პერსონალური გამოცდილება უფრო აინტერესებს სოციალური ქსელების მომხმარებლებს, ვიდრე ბრენდების გამოქვეყნებული შეთავაზებები.

• სწრაფი შედეგი – ინფლუენსერების სიტყვა- ძალიან სწრაფად ვრცელდება, რადგან ინტერნეტში იდეის გავრცელება და მასზე რეაგირება სწრაფად ხდება.

• თვლადი შედეგი და სტატისტიკა – მარტივად შეიძლება ინფლუენსერების მუშაობის გაზომვა და შედეგების დემონსტრირება, რაც სხვა საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენების დროს მეტ დროს, რესურს დანახარჯებს მოიცავს.

• ხარჯთეფექტურობა – ინფლუენსერების სამუშაო ,,იაფი" არ ღირს, თუმცა ბრენდის გადახდილი თანხა შესაბამისობაში უნდა მოდიოდეს მიღებულ შედეგთან, კარგი ინფლეუნსინგის შედეგი მაშინ არის მისაღები, როდესაც მინიმალური დანახარჯებით მაქსიმალური ეფექტის მიღებაა შესაძლებელი.

პროდუქტის ან ბრენდის რეკომენდაციის გაწევა, მასზე საუბარი და ლოიალური მომხმარებლების გამოხმაურებების გაზიარება არასდროს ყოფილა ისეთი მნიშვნელოვანი და შედეგიანი, როგორიც დღეს არის. ბრენდები გაყიდვების სტიმულირებისთვის, იმიჯისა და რეპუტაციის შექმნისთვის სოლიდურ თანხებს, დიდ დროსა და ენერგიას ხარჯავენ და სულ ეძებენ ნაკლებდანახარჯიან გზებს, რათა მიიტანონ მომხმარებლებამდე თავიანთი პროდუქტი ან მომსახურება, შეიქმნან ცნობადობა და დადებითი რეპუტაცია.

https://influencer.ge/ წამყვანი ინფლუენსერ სააგენტოა საქართველოში, რომელიც ფლობს კვლევებზე დაფუძნებულ მნიშვნელოვან ინფორმაციას ინფლუენსერ მარკეტინგის ეფექტური სტრატეგიებისა და ქართველი ინფლუენსერების მუშაობის სპეციფიკის შესახებ, influencer.ge-ს გუნდა წარმატებით განახორციელა საერთაშორისო და ადგილობრივი ბრენდების ოცამდე ინფლუენსერ კამპანია.

მასალა მოამზადა ჟურნალისტმა თამუნა მაისურაძემ

NS

27-28 აგვისტოს წვიმაა მოსალოდნელი - უახლოესი დღეების ამინდის პროგნოზი

"პაციენტების მდგომარეობა ამ ეტაპზე დადებითია" - რა ამბობს ლევან რატიანი  შატილის გზაზე მომხდარი ავარიისას დაშავებულთა ჯანმრთელობაზე

"დათო მართავს დალეწილ ორგანიზმს, სადამდეც შეუძლია" - ექიმს, რომელსაც "კომენდანტის საათის" გაუქმებისთანავე ავტომობილი დაეჯახა, დახმარება ესაჭროება