რო­მელ თა­ო­ბამ­დე გრძელ­დე­ბა სის­ხ­ლის­მი­ე­რი ნა­თე­სა­უ­რი კავ­ში­რი

რო­მელ თა­ო­ბამ­დე გრძელ­დე­ბა სის­ხ­ლის­მი­ე­რი ნა­თე­სა­უ­რი კავ­ში­რი

რამ­დე­ნი­მე ხნის წინ ასე­თი მე­სი­ჯი მი­ვი­ღეთ: "მა­ინ­ტე­რე­სებს, მე­რამ­დე­ნე თა­ო­ბამ­დე გრძელ­დე­ბა სის­ხ­ლის­მი­ე­რი ნა­თე­სა­უ­რი კავ­ში­რი? რო­მელ თა­ო­ბა­ში შე­იძ­ლე­ბა ქორ­წი­ნე­ბა? სა­ერ­თოდ, რამ­დე­ნად დი­დი ცოდ­ვაა სის­ხ­ლით ნა­თე­სა­ვებს შო­რის ქორ­წი­ნე­ბა და აისა­ხე­ბა თუ არა ამ­გ­ვა­რი კავ­ში­რი შთა­მო­მავ­ლო­ბა­ზე?" ამ­ჯე­რად სწო­რედ ნა­თე­სა­ვებს შო­რის ქორ­წი­ნე­ბის სა­კითხს შე­ვე­ხე­ბით...

არ­ქი­მან­დ­რი­ტი მა­კა­რი

(ა­ბე­სა­ძე):

- კა­ცობ­რი­ო­ბის გამ­რავ­ლე­ბამ­დე, ადა­მი­სა და ევას შვი­ლე­ბი ერ­თ­მა­ნეთ­ში ქორ­წინ­დე­ბოდ­ნენ. ის შე­ხე­დუ­ლე­ბა, რომ ნა­თე­სა­ვებს შო­რის ქორ­წი­ნე­ბა და­უშ­ვე­ბე­ლია, ჩა­მო­ყა­ლიბ­და მოგ­ვი­ა­ნე­ბით, წარ­ღ­ვ­ნის შემ­დ­გომ პე­რი­ოდ­ში. ჯერ კი­დევ ძვე­ლი აღ­თ­ქ­მის ეკ­ლე­სი­ამ, შემ­დ­გომ ქრის­ტი­ა­ნულ­მა ეკ­ლე­სი­ამ და ზო­გი­ერ­თ­მა რე­ლი­გი­ამ, ნა­თე­სა­ვებს შო­რის ქორ­წი­ნე­ბა აკ­რ­ძა­ლეს. ამას აქვს მეც­ნი­ე­რუ­ლი საფუძველიც - ნა­თე­სა­უ­რი ქორ­წი­ნე­ბის დროს ხდე­ბა შთა­მო­მავ­ლო­ბის დეგ­რა­და­ცია. იმ პე­რი­ოდ­ში, რო­დე­საც ადა­მი­ა­ნის გე­ნე­ტი­კა ჯერ კი­დევ არ იყო და­ზი­ა­ნე­ბუ­ლი სხვა­დას­ხ­ვა და­ა­ვა­დე­ბით, ნა­თე­სა­ვებს შო­რის ქორ­წი­ნე­ბა ხდე­ბო­და, შემ­დეგ, უძ­ვე­ლე­სი დრო­ი­დან, პირ­ვე­ლად და-ძმას შო­რის ქორ­წი­ნე­ბა აიკ­რ­ძა­ლა, ამას მოჰ­ყ­ვა პირ­ვე­ლი და მე­ო­რე რი­გის ნა­თე­სა­ვებს შო­რის ქორ­წი­ნე­ბის აკ­რ­ძალ­ვა, რაც სა­ბო­ლო­ოდ მეშ­ვი­დე თა­ო­ბამ­დე ნა­თე­სა­ვებს შო­რის ქორ­წი­ნე­ბის აკ­რ­ძალ­ვამ­დე მი­ვი­და. სჯუ­ლის კა­ნო­ნის თა­ნახ­მად, მეშ­ვი­დე თავ­ში, ანუ მე­ხუ­თე თა­ო­ბა­ში - უკ­ვე შვილ­თაშ­ვი­ლე­ბის შვი­ლე­ბის თა­ო­ბა­ში ქორ­წი­ნე­ბა შე­იძ­ლე­ბა. ტრა­დი­ცი­ე­ბი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, ქარ­თ­ვე­ლებ­ში ნა­თე­სა­უ­რი ქორ­წი­ნე­ბის პრობ­ლე­მა არ არ­სე­ბობს, თით­ქ­მის არ ხდება ქორ­წი­ნე­ბა ასეთ ახ­ლო ნა­თე­სა­ო­ბა­ში, მაგ­რამ ჩვენ­თან არ­სე­ბობს ნათ­ლი­ო­ბით და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი ნა­თე­სა­ო­ბის პრობ­ლე­მა, რო­მე­ლიც ზუს­ტად ისე­ვე ვრცელ­დე­ბა, რო­გორც სის­ხ­ლის­მი­ე­რი ნა­თე­სა­ო­ბა. მე­ხუ­თე თა­ო­ბა­ში თით­ქ­მის აღა­რა­ვის ახ­სოვს, ვინ იყ­ვ­ნენ მი­სი წი­ნაპ­რე­ბის ნათ­ლი­ე­ბი. ეს სე­რი­ო­ზუ­ლი პრობ­ლე­მაა, ამი­ტომ ყუ­რადღე­ბა უნ­და მი­ვაქ­ცი­ოთ არა მხო­ლოდ იმას, სის­ხ­ლის­მი­ე­რად, ხორ­ცი­ე­ლად რა ნა­თე­სა­უ­რი კავ­ში­რი გვაქვს ადა­მი­ა­ნებ­თან, არა­მედ სუ­ლი­ე­რად, ნა­თელ­მი­რო­ნო­ბით რა ნა­თე­სა­უ­რი კავ­ში­რი გვა­კავ­ში­რებს. რო­გორც სის­ხ­ლის­მი­ე­რი ნა­თე­სა­ო­ბის დროს ქორ­წი­ნე­ბას­თან და­კავ­ში­რე­ბულ დად­გე­ნი­ლე­ბებს აღ­ვას­რუ­ლებთ, ნა­თელ­მი­რო­ნო­ბით ნა­თე­სა­ო­ბით და­კავ­ში­რე­ბულ ადა­მი­ა­ნებ­თა­ნაც იგი­ვე წე­სი უნ­და აღ­ს­რულ­დეს. სა­ერ­თოდ, უნ­და ვი­ცო­დეთ, რომ უფა­ლი უბ­რა­ლოდ არა­ფერს გვიკ­რ­ძა­ლავს. რაც ადა­მის დროს და წარ­ღ­ვ­ნამ­დელ პე­რი­ოდ­ში არ იყო აკ­რ­ძა­ლუ­ლი და შემ­დეგ აიკ­რ­ძა­ლა, ეს მოხ­და არა იმის გა­მო, რომ ღმერთს მო­ე­სურ­ვა ასე, არა­მედ იმი­ტომ, რომ ეს უკ­ვე სა­ზი­ა­ნო გახ­და ადა­მი­ა­ნე­ბის­თ­ვის. პირ­ვე­ლად უფალ­მა ადამ­სა და ევას აუკ­რ­ძა­ლა კე­თი­ლი­სა და ბო­რო­ტის ცნო­ბა­დის ხის ნა­ყო­ფის მი­ღე­ბა. ეს უფალს იმის გა­მო არ გა­უ­კე­თე­ბია, რომ ასე სურ­და. იმ დრო­ი­სათ­ვის ჯერ კი­დევ ად­რე იყო სი­კე­თი­სა და ბო­რო­ტის შეც­ნო­ბა ადა­მი­ა­ნის­თ­ვის, ჯერ კი­დევ არ იყო სუ­ლი­ე­რად მომ­წი­ფე­ბუ­ლი, რომ ეს ნა­ყო­ფი მი­ე­ღო. უფალ­მა არა სა­მუ­და­მოდ, არა­მედ გარ­კ­ვე­ულ დრომ­დე აუკ­რ­ძა­ლა პირ­ველ ადა­მი­ა­ნებს ამ ნა­ყო­ფის მი­ღე­ბა. რო­დე­საც ადა­მი და ევა მი­აღ­წევ­დ­ნენ სუ­ლი­ე­რე­ბის იმ დო­ნეს, რო­ცა ბო­რო­ტე­ბის შეც­ნო­ბას შეძ­ლებ­დ­ნენ და მიდ­რე­კი­ლი არ იქ­ნე­ბოდ­ნენ ბო­რო­ტის­კენ, ამ ნა­ყო­ფის მი­ღე­ბაც შე­ეძ­ლე­ბო­დათ. ასე­ვეა ნე­ბის­მი­ერ შემ­თხ­ვე­ვა­ში, რო­დე­საც უფა­ლი რა­ი­მეს გიკ­რ­ძა­ლავს. უნ­და ვი­ცო­დეთ, რომ ეს სა­ზი­ა­ნოა ჩვე­ნი სუ­ლის­თ­ვის, ხორ­ცის­თ­ვის, ან ორი­ვეს­თ­ვის ერ­თად. ამი­ტო­მა­ცაა აუცი­ლე­ბე­ლი, რომ ღვთის მი­ერ და­წე­სე­ბუ­ლი მცნე­ბე­ბი შე­ვას­რუ­ლოთ, რა­თა ეს შემ­დეგ სა­ზი­ა­ნო არ იყოს.

- რა შე­იძ­ლე­ბა გა­კეთ­დეს იმ შემ­თხ­ვე­ვა­ში, თუ­კი სის­ხ­ლის­მი­ერ ნა­თე­სა­ვებს შო­რის ქორ­წი­ნე­ბა მოხ­და?

- და­ვუშ­ვათ, სის­ხ­ლის­მი­ერ­მა ან ნა­თელ­მი­რო­ნო­ბით ნა­თე­სა­ურ კავ­შირ­ში მყოფ­მა ადა­მი­ა­ნებ­მა ოჯა­ხი შექ­მ­ნეს. ასე­თი ქორ­წი­ნე­ბე­ბის ორი კა­ტე­გო­რია არ­სე­ბობს. ერთ შემ­თხ­ვე­ვა­ში - თუ ქორ­წი­ნე­ბა მოხ­და ისე­თი კა­ტე­გო­რი­ის ნა­თე­სა­ვებს შო­რის, რო­დე­საც ერ­თი ნა­ბი­ჯია დარ­ჩე­ნი­ლი ნა­თე­სა­ო­ბა­სა და არა­ნა­თე­სა­ო­ბას შო­რის, მღვდელ­მ­თავ­რის მი­ერ წყვილს ეძ­ლე­ვა სა­ეკ­ლე­სიო სას­ჯე­ლი, ხდე­ბა ოჯა­ხის შე­ნარ­ჩუ­ნე­ბა, ხო­ლო თუ ეს ქორ­წი­ნე­ბა ძა­ლი­ან ახ­ლო ნა­თე­სა­ვებს შო­რის მოხ­და, ოჯა­ხი აუცი­ლებ­ლად უნ­და და­ინ­გ­რეს.

ჟურნალი ”გზა”

(გამოდის ხუთშაბათობით)

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია