საზოგადოება
პოლიტიკა
კონფლიქტები

30

მარტი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

კვირა, მთვარის მეორე დღე დაიწყება 07:11-ზე, მთვარე ვერძშია კარგი დღეა ნებისმიერი საქმის დასაწყებად; ფინანსური საკითხების მოსაგვარებლად; ვაჭრობისთვის. არ იკამათოთ, გადადეთ სასამართლო საქმეები. კარგ დღეა შემოქმედებითი და სამეცნიერო საქმეებისთვის. სწავლისთვის და გამოცდების ჩასაბარებლად. უფროსთან შეხვედრა სიკეთეს არ მოგიტანთ. კარგი დღეა საქმიანობის, სამსახურის შესაცვლელად. თამამად გაემგზავრეთ სამოგზაუროდ, მივლინებაში. სხვა დღისთვის გადადეთ ნიშნობა და ქორწინება. შეამცირეთ ალკოჰოლისა და სასმლის დოზა. მოერიდეთ ყოველგვარ ოპერაციასა და პროცედურას: თვალებზე, პირის ღრუში, ყურებზე; აგრეთვე დიდხანს კითხვასა და ტელევიზორის ყურებას.
კულტურა/შოუბიზნესი
მსოფლიო
სამართალი
Faceამბები
მეცნიერება
სამხედრო
მოზაიკა
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
როგორ მოვემზადოთ დიდი მარხვისთვის
როგორ მოვემზადოთ დიდი მარხვისთვის

აღ­დგო­მის მარ­ხვა ყვე­ლა­ზე მძი­მეა. რო­გორ უნდა მო­იქ­ცნენ ქრის­ტი­ა­ნე­ბი, რომ მარ­ხვა ღირ­სე­უ­ლად და­იც­ვან, კი­თხვებს, წმინ­და მო­წა­მე კვი­რი­კე­სა და ივ­ლი­ტას ტაძ­რის მო­ძღვა­რი ლე­ვან ალა­დაშ­ვი­ლი პა­სუ­ხობს.

გა­მოგ­ზავ­ნი­ლი კი­თხვე­ბი:

ნანა: სა­ჭი­როა თუ არა მარ­ხვის შე­ნახ­ვა­ზე კურ­თხე­ვის აღე­ბა, რო­გორ მო­ვიქ­ცეთ თუ ვერ მო­ვა­ხერ­ხეთ მო­ძღვარ­თან მის­ვლა მარ­ხვის და­წყე­ბამ­დე?

-ყო­ვე­ლი ახა­ლი მარ­ხვის და­წყე­ბის დროს არ არის აუ­ცი­ლე­ბე­ლი ლოც­ვა-კურ­თხე­ვის აღე­ბა. ეს მარ­ხვე­ბი არის სა­ყო­ველ­თაო და არის ყვე­ლას­თის ეკ­ლე­სი­ის მიერ და­წე­სე­ბუ­ლი და ყვე­ლა ქრის­ტი­ან­ბი ვალ­დე­ბუ­ლია ეს მარ­ხვე­ბი შე­ი­ნა­ხოს. კურ­თხე­ვა მა­შინ არის სა­ჭი­რო როცა რა­ღაც გა­მო­ნაკ­ლი­სია და ადა­მი­ანს სურ­ვი­ლი აქვს უფრო მკაც­რად იმარ­ხუ­ლოს ან პრობ­ლე­მი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე მსუ­ბუ­ქად იმარ­ხუ­ლოს. ამ შემ­თხვე­ვა­ში სჭირ­დე­ბა კურ­თხე­ვის აღე­ბა, რომ რძის პრო­დუქ­ტე­ბი ჭა­მოს, ამ შმ­თხვე­ვა­ში სა­ჭი­როა კურ­თხე­ვა და მო­ძღვრის­გან რჩე­ვის მი­ღე­ბა. ზო­გა­დად თუ ადა­მი­ანს მარ­ხვა უნდა და­ი­წყოს და ამ­ბობს რომ არ მაკვს კურ­თხე­ვა და ამი­ტომ არ იწყებს მარ­ხვას ეს არას­წო­რია. ეს სა­ზო­გა­დო მარ­ხვე­ბია, რო­მე­ლიც სა­ვალ­დე­ბუ­ლოა ყვე­ლა ქრის­ტი­ა­ნის­თვის.

მა­რი­ა­მი: ადა­მი­ა­ნე­ბი, რომ­ლებ­საც მარ­ხვის შე­ნახ­ვა არ შე­უძ­ლი­ათ, რო­გორ უნდა მო­იქ­ცნენ. გა­სა­გე­ბია, რომ აუ­ცი­ლე­ბე­ლია ყვე­ლა­ფერს სწო­რად ვა­კე­თებ­დეთ, მაგ­რამ რო­დე­საც გინ­და "აკ­რძა­ლუ­ლი" კერ­ძი მი­ი­ღო, თუმ­ცა თავს იკა­ვებ რად­გან მარ­ხვაა, ეს რამ­დე­ნად გა­მარ­თლე­ბუ­ლია სუ­ლი­ე­რი მდგო­მა­რე­ო­ბის­თვის?

-მარ­ხვა არის თავ­შე­კა­ვე­ბა, რა­ღა­ცა­ზე უა­რის თქმა. ეს რა­ღა­ცა არ არის აუ­ცი­ლე­ბე­ლი საკ­ვე­ბი იყოს, ადა­მი­ან­მა შე­იძ­ლე­ბა სხვა რა­მე­ზე უთხრას უარი სა­კუ­თარ თავს. თუ ვერ მარ­ხუ­ლობს ადა­მი­ა­ნი იმის გამო რომ ან ავად არის ან მოგ­ზა­უ­რობს ან სხვა მი­ზე­ზის გამო, ამ შემ­თხვე­ვა­ში ეკ­ლე­სი­ას აქვს რჩე­ვე­ბი თუ რა უნდა გა­ა­კე­თოს. ეკ­ლე­სია არ არის ჩარ­ჩო­ებ­ში ჩას­მუ­ლი, ყვე­ლა ადა­მი­ა­ნი ინ­დი­ვი­დია და ეკ­ლე­სი­აც ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რად უდ­გე­ბა ყვე­ლას. აუ­ცი­ლე­ბე­ლია ხში­რად მო­ძღვრის ნახ­ვა, ხში­რი სა­ხა­რე­ბის კი­თხვა, ხში­რად ზი­ა­რე­ბა, ამის შემ­დეგ ბევ­რი ეს პრობ­ლე­მე­ბი გა­და­ლა­ხუ­ლია და ადა­მი­ანს აღარ უჩ­ნდე­ბა ასე­თი კი­თხვე­ბი. მარ­ხვა არ არის მი­ზა­ნი, ეს არის სა­შუ­ა­ლე­ბა, რომ შევ­ძლოთ სა­კუ­თარ თავ­ზე მაღ­ლა დად­გო­მა. თუ ამ სა­შუ­ა­ლე­ბა­ზე უარს ვი­ტყვით რო­გორ გან­ვი­თარ­დე­ბით სუ­ლი­ე­რად? ქრის­ტი­ა­ნის ერთ-ერთი დე­ვი­ზია- "მა­რა­დის სა­კუ­თარ თავ­ზე მაღ­ლა," რო­გორ დავ­დგე­ბით სა­კუ­თარ თავ­ზე მაღ­ლა, თუ არა­ფერ­ზე უარს არ ვი­ტყვით?ყვე­ლა ვნე­ბას არ უნდა ავ­ყვეთ და უნდა დავ­დგეთ სა­კუ­თარ თავ­ზე მაღ­ლა.

თეკ­ლე: რო­მე­ლი ლოც­ვე­ბი იკი­თხე­ბა დიდ მარ­ხვა­ში, რო­მე­ლი და­უჯ­დო­მე­ლი ვი­კი­თხოთ და რამ­დე­ნად ხში­რად?

-ლოც­ვი­თი კა­ნო­ნიც ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რია, გა­აჩ­ნია რა სა­შუ­ა­ლე­ბა აქვს ადა­მი­ანს და რამ­დე­ნი დრო რომ იკი­თხოს ლოც­ვე­ბი. ესეც მო­ძღვარ­თან შე­თან­ხმე­ბით ხდე­ბა, თუმ­ცა არის აუ­ცი­ლე­ბე­ლი ლოც­ვე­ბი დიდ მარ­ხვა­ში, მა­გა­ლი­თად პირ­ველ კვი­რას ან­დრია კრი­ტე­ლის სი­ნა­ნუ­ლის კა­ნო­ნი იკი­თხე­ბა. თუმ­ცა ზოგი ამა­საც ვერ ახერ­ხებს სხვა­დას­ხვა მი­ზე­ზის გამო. ყვე­ლას­თვის ხელ­მი­საწ­ვდო­მი და სა­ყო­ველ­თაო არის ეფ­რემ ასუ­რის ლოც­ვა, რო­მე­ლიც დიდ მარ­ხვა­ში ემა­ტე­ბა დი­ლის და სა­ღა­მოს ლოც­ვებს, ეს არის სი­ნა­ნუ­ლის კა­ნო­ნი. ეს ყვე­ლას­თვის ხელ­მი­საწ­ვდო­მია, არც დი­დია და არც სპე­ცი­ა­ლუ­რი ლოც­ვე­ბის წიგ­ნის შე­ძე­ნა არის სა­ჭი­რო. ამ ლოც­ვის წა­კი­თხვა ადა­მი­ა­ნის სუ­ლის­თვის ძა­ლი­ან სა­სარ­გებ­ლოა.

ლალი: ძა­ლი­ან ხში­რად მეს­მის, ტა­ძარ­ში თუ არ და­დი­ხარ აზრი არ აქვს მარ­ხვას და ა. შ. რა მად­ლი აქვს ან ასე­თი ადა­მი­ა­ნის ტა­ძარ­ში სი­ა­რულს, ან ერთი უბ­რა­ლო ადა­მი­ა­ნის ტა­ძარ­ში მი­უს­ვლე­ლო­ბას, რო­მე­ლიც რა­ღაც მი­ზე­ზე­ბის გამო ვერ მი­დის, მაგ­რამ გუ­ლით კე­თი­ლი და ღვთის­მო­სა­ვია?

-თი­თო­ე­უ­ლი ადა­მი­ა­ნი არის ძა­ლი­ან ძვირ­ფა­სი უფ­ლის წი­ნა­შე, თი­თო­ე­უ­ლი ადა­მი­ანს უფრთხილ­დე­ბა და თი­თო­ე­უ­ლი ადა­მი­ა­ნის­თვის ეცვა იესო ჯვარს. თი­თო­ე­უ­ლი ადა­მი­ა­ნი ღვთის ხატი არის, იმის თქმას კი ჩემს მის­ვლა არ მის­ვლას რა მნიშ­ვნე­ლო­ბა აქვს არას­წო­რია. სა­ხა­რე­ბა­ში წე­რია, რომ თი­თო­ე­უ­ლი მოქ­ცე­უ­ლი ადა­მი­ა­ნის გამო ძა­ლი­ან დიდი სი­ხა­რუ­ლია ცათა შინა.არის კა­ტე­გო­ი­რია ადა­მი­ა­ნე­ბის რომ­ლე­ბიც არ და­დი­ან ეკ­ლე­სი­ა­ში და ფიქ­რო­ბენ რომ ისი­ნი კე­თი­ლე­ბი და კარ­გე­ბი არი­ან და ეკ­ლე­სი­ა­ში მის­ვლა არ სჭირ­დე­ბათ. ეს არას­წო­რი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბაა, ფა­რი­სევ­ლის და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბაა. ზოგს ფა­რი­სე­ვე­ლი მა­ტყუ­ა­რა გო­ნია, არა­და ეს ისე­თი ადა­მი­ა­ნია, რო­მე­ლიც სა­კუ­თა­რი თა­ვით იყო მო­ხიბ­ლუ­ლი და თვითკმა­ყო­ფი­ლი. ყვე­ლა ადა­მი­ა­ნის­თვის აუ­ცი­ლე­ბე­ლია ეკ­ლე­სი­ი­დან მი­ღე­ბა მად­ლის, იმ სა­ი­დუმ­ლო­ე­ბე­ბის მეშ­ვე­ო­ბით რა სა­ი­დუმ­ლო­ე­ბებ­საც ვე­ზი­ა­რე­ბით. როცა ადა­მი­ა­ნი მარ­ხუ­ლობს, ლო­ცუ­ლობს, მაგ­რამ ვერ მი­დის ეკ­ლე­სი­ა­ში ეს კიდე სხვა მდგო­მა­რე­ო­ბაა და ყვე­ლა ასე­თი ადა­მი­ა­ნის მდგო­მა­რე­ო­ბას ით­ვა­ლის­წი­ნებს ეკ­ლე­სია. თუ ადა­მი­ა­ნი ცი­ხე­ში ზის, ცი­ხე­ში აზი­ა­რებს ეკ­ლე­სია, თუ სა­ა­ვად­მყო­ფო­შია, იქ მი­დის და იქ აზი­ა­რებს. თ მუ­შა­ობს 24 სა­ა­თი, მათ­თვის თით­ქმის ყვე­ლა დროს ტარ­დე­ბა ზი­ა­რე­ბე­ბი. მთა­ვა­რი არის რომ ადა­მი­ანს ამ ყვე­ლაფ­რის სურ­ვი­ლი ქონ­დეს.

მა­რი­ა­მი: რას მირ­ჩევთ ადა­მი­ანს, რო­მელ­მაც ცხოვ­რე­ბა­ში ბევ­რი გან­საც­დე­ლი გა­მო­ვი­ა­რე, ღვთის წყა­ლო­ბით ყვე­ლა გან­საც­დელს გა­ვუ­ძე­ლი და გა­მო­ვე­დი რთუ­ლი სი­ტუ­ა­ცი­ე­ბი­დან, მაგ­რამ ვერა და ვერ ვი­პო­ვე სუ­ლის სიმ­შვი­დე.

-და­სა­კონ­კრე­ტე­ბე­ლია კი­თხვის ავ­ტო­რი რო­გორ ცხოვ­რობს, და­დის თუ არა ეკ­ლე­სი­ა­ში. უფა­ლი ამ­ბობს: "მო­ვე­დით ჩემ­და მაშ­ვრალ­ნი და ტვირ­თმძი­მე და მე გან­გის­ვე­ნებთ თქვენ, უღე­ლი ჩემი ტკბილ არს და ტვირ­თი ჩემი მსუ­ბუქ არს." უნდა მო­ვი­დეს ეკ­ლე­სი­ა­ში მა­რი­ა­მი , უნდა და­ე­ლა­პა­რა­კოს მო­ძღვარს, უნდა ადი­დოს უფა­ლი გან­საც­დე­ლე­ბის გა­და­ლახ­ვის გამო, რჩე­ვა უნდა კი­თხოს მო­ძღვარს და უნდა უთხრას რა უკარ­გავს სუ­ლი­ერ სიმ­შვი­დეს. უკე­თე­სი იქ­ნე­ბა ინ­დი­ვი­დუ­ლა­უ­რად და­ე­ლა­პა­რა­კოს მო­ძღვარს.

ნანა: სიმ­დიდ­რის ფლო­ბა­სა და ამ­ქვეყ­ნი­ურ კე­თილ­დღე­ო­ბა­ზე რას გვე­ტყო­დით?

-კარ­გია ამ­ქვეყ­ნი­უ­რი კე­თილ­დღე­ო­ბა, ყვე­ლას გვინ­და მა­ტე­რი­ა­ლუ­რი უზ­რუნ­ველ­ყო­ფა. ამას არ გმობს ეკ­ლე­სია, მაგ­რამ მთა­ვარს არ უნდა ავ­ცდეთ. მა­ცხო­ვა­რი ამ­ბობს: "ეძი­ებ­დეთ სა­სუ­ფე­ველ­სა ღვთი­სა დი­დე­ბა­სა მის­სა, ესე ყო­ვე­ლი შე­გე­ძი­ნოს თქვენ." მთა­ვარ მი­ზანს არ უნდა ავ­ცდეთ, ქრის­ტეს გზას, ხოლო ამ გზა­ზე თუ მდიდ­რე­ბი ვიქ­ნე­ბით უფალს უნდა ვუ­მად­ლო­დეთ. წმინ­და წე­რი­ლი­დან არის ბევ­რი ასე­თი შემ­თხვე­ვა, მა­გა­ლი­თად აბ­რა­ა­მი იმ დრო­ის­თვის ძა­ლი­ან მდი­და­რი იყო, თუმ­ცა ღვთის მა­დი­დე­ბე­ლი იყო და ღვთის გა­მორ­ჩე­უ­ლი ადა­მი­ა­ნი იყო. არის იგა­ვი უძ­ლურ ლა­ზა­რე­ზე, ის სა­ერ­თოდ რა­რი­ბი იყო არა­ფე­რი გა­აჩ­ნდა არც ჯან­მრთე­ლო­ბა, არც ცოლ-შვი­ლი, თუმ­ცა აღ­მოჩ­ნდა რომ სუ­ლი­ე­რად მდი­და­რი ყო­ფი­ლა და აბ­რა­ა­მის წი­ა­ღი და­იმ­კვიდ­რა. ეს ორი­ვე შემ­თხვე­ვა იობ­ში ერ­თი­ან­დე­ბა. ის მდი­და­რიც იყო, თუმ­ცა შემ­დეგ ყვე­ლა­ფე­რი და­კარ­გა, მაგ­რამ მა­ინც ღვთის მა­დი­დე­ბე­ლად რჩე­ბო­და. მა­ტე­რი­ა­ში ვცხოვ­რობთ და ყვე­ლას უნდა კე­თილ­დღე­ო­ბა, წარ­მა­ტე­ბა, კე­თილ­დღე­ო­ბა, ჯან­მრთე­ლი შვი­ლე­ბი, მაგ­რამ ამით ადა­მი­ა­ნის სუ­ლი­ე­რე­ბა არ გა­ნი­სა­ზღვრე­ბა. ბევ­რზე ამ­ქვეყ­ნი­უ­რი კე­თილ­დღე­ო­ბა და­მაბ­რკო­ლებ­ლად მოქ­მე­დებს. მე ვიც­ნობ­დი, ადა­მი­ა­ნებს რომ­ლე­ბასც კე­თილ­დღე­ო­ბა ქონ­დათ და ყვე­ლას ზე­მო­დან უყუ­რებ­დნენ, თუმ­ცა შემ­დეგ შე­ექ­მნათ გან­საც­დე­ლი, ბავ­შვი გა­უჩ­ნდათ, რო­მელ­საც ჯან­მრთე­ლო­ბის პრობ­ლე­მა ქონ­და. ეს ბავ­შვი ძა­ლი­ან თბი­ლი და მო­სიყ­ვა­რუ­ლე იყო, ამ ბავ­შვზე ზრუ­ინ­ვამ ისი­ნი ადა­მი­ა­ნე­ბად აქ­ცია, მათ გა­უთ­ბათ გა­ყი­ნუ­ლი გული. ეკ­ლე­სია არ გმობს მა­ტე­რი­ა­ლურ კე­თილ­დღე­ო­ბას და ამას უკე­თუ­რო­ბას არ ეძა­ხის, მაგ­რამ უფ­ლის გზას არ უნდა ავ­ცდეთ. თუ უფ­ლის იმედ­ზე ვცხოვ­რობთ ყვე­ლა­ფე­რი მოგ­ვე­ცე­მა.

ნანა: მყავს 7 წლის შვი­ლი. რო­გორ შე­ვუ­ნარ­ჩუ­ნოთ ბავ­შვს სუ­ლი­ე­რი სიწ­მინ­დე და სი­ჯან­სა­ღე?

-ნა­ნას თუ უნდა რომ მტკი­ცედ და­ა­ყე­ნოს თა­ვის შვი­ლი ამ გზა­ზე აუ­ცი­ლე­ბე­ლია ტავს არ მო­ახ­ვი­ოს რამე ზა­ლით, თუნ­დაც ეკ­ლე­სი­ა­ში წაყ­ვა­ნა ძა­ლით და­უშ­ვე­ბე­ლია. თი­თის ქნე­ვით და ყვი­რი­ლით არ შე­იძ­ლე­ბა ზნე­ობ­რი­ვი და­რი­გე­ბე­ბი. პირ­ველ რიგ­ში ის უნდა იყოს ტა­ვი­სი შვი­ლის მე­გო­ბა­რი და ზე­მო­დან არ უნდა ელა­პა­რა­კოს. ასეთ შემ­თხვე­ვაშ იმ ზნე­ობ­რივ პრინ­ცი­პებს კი რო­მე­ლიც მის­თვის მი­სა­ღე­ბია უფრო ად­ვი­ლად მი­ი­ტანს ტა­ვის შვი­ლამ­დე. როცა ადა­მი­ანს გინ­და რამე გა­ა­გე­ბი­ნო იმის სი­მაღ­ლე უნდა გახ­დე, ბავ­შვთან უნდა ჩა­ი­ცუცქო, თვა­ლებ­ში ჩა­ხე­დო და უთხრა მე­გობ­რუ­ლად. შენ თუ მას­თან მე­გობ­რობ და ერ­თმა­ნე­ტის მი­მართ სიყ­ვა­რუ­ლი და ხათ­ღი გაქვთ ბავ­შვს ყვე­ლა­ფერს გა­ა­გე­ბი­ნებ.

მა­რი­ა­მი: ძა­ლი­ან ემო­ცი­უ­რი ვარ, დიდი ხნის წინ მო­ყე­ნე­ბუ­ლი ტკი­ვი­ლი დღემ­დე ვერ და­ვი­ვი­წყე, მი­უ­ხე­და­ვად ლოც­ვე­ბი­სა, ჩემი გო­ნე­ბა და სული მა­ინც შეშ­ფო­თე­ბუ­ლია. რას მირ­ჩევთ?

-ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რია ეს ყვე­ლა­ფე­რი. ზო­გა­დი რე­ცეპ­ტი არ არ­სე­ბობს. ვურ­ჩევ კი­თხვის ავ­ტორს მო­ძღვარს და­ე­ლა­პა­რა­კოს, მე­გობ­რუ­ლად გა­და­უ­სა­ლოს გული და აუხ­სნას ტა­ვი­სი ტკი­ვი­ლი. ამ შემ­თხვე­ვა­ში იქ­ნე­ბა უფრო ად­ვი­ლი მის­თვის. ზო­გა­დი რე­ცეპ­ტი შე­იძ­ლე­ბა ვთქვათ, მაგ­რამ ეს თუ ერთ ადა­მი­ანს და­ეხ­მა­რე­ბა, შე­იძ­ლე­ბა სხვას არ და­ეხ­მა­როს. ჯო­ბია მო­ძღვარ­თან მი­ვი­დეს და ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რად და­ე­ლა­პა­რა­კოს.

მი­რი­ა­ნი: დაგ­ვლო­ცეთ მა­მაო, რო­გორ უნდა იცხოვ­როს ქრის­ტი­ან­მა, მო­გეხ­სე­ნე­ბათ დღეს ადა­მი­ა­ნის ძი­რი­თა­დი საზ­რუ­ნა­ვი ყო­ფი­თი პრობ­ლე­მე­ბის მოგ­ვა­რე­ბაა. ოჯა­ხი, შვი­ლე­ბი, სამ­სა­ხუ­რი, ამ ყვე­ლა­ფე­რის­თვის გა­დატ­ვირ­თუ­ლი რე­ჟი­მი, ნერ­ვი­უ­ლო­ბაც მი­წევს. რო­გორ მო­ვიქ­ცე, რომ სუ­ლი­ე­რად მა­ინც მო­ვი­პო­ვო სიმ­შვი­დე.

-ღმერ­თმა და­ლო­ცოს მი­რი­ა­ნი და გა­აძ­ლი­ე­როს. ყვე­ლა ადა­მი­ანს თა­ვი­სე­ბუ­რად აქვს ცხოვ­რე­ბა მო­წყო­ბი­ლი, ზოგს რთუ­ლი სა­მუ­შაო გრა­ფი­კი აქვს, ზოგს ავად­მყო­ფის მოვ­ლა უწევს, ზოგს ბავ­შვე­ბი ჰყავს. ყვე­ლა­ზე მთა­ვა­რია, იმ საქ­მეს, რა­საც აკე­თებ აკე­თებ­დე პა­ტი­ოს­ნად და ღვთის სიყ­ვა­რუ­ლით, ლოც­ვით. ეკ­ლე­სი­უ­რად ცხოვ­რე­ბა არ ნიშ­ნავს მარ­ტო ეკ­ლე­სი­ა­ში ყოფ­ნას. ეს ნიშ­ნავს ქრის­ტეს მცნე­ბე­ბით ცხოვ­რე­ბას. სა­დაც არ უნდა იყოს ადა­მი­ა­ნი და რა­საც არ უნდა აკე­თებ­დეს ყველ­გან შე­იძ­ლე­ბა იცხოვ­რო ქრის­ტი­ა­ნუ­ლად.

ნა­ხეთ სი­უ­ჟე­ტი

რუბრიკის სხვა სიახლეები

როგორ მოვემზადოთ დიდი მარხვისთვის

როგორ მოვემზადოთ დიდი მარხვისთვის

აღდგომის მარხვა ყველაზე მძიმეა. როგორ უნდა მოიქცნენ ქრისტიანები, რომ მარხვა ღირსეულად დაიცვან, კითხვებს, წმინდა მოწამე კვირიკესა და ივლიტას ტაძრის მოძღვარი ლევან ალადაშვილი პასუხობს.

გამოგზავნილი კითხვები:

ნანა: საჭიროა თუ არა მარხვის შენახვაზე კურთხევის აღება, როგორ მოვიქცეთ თუ ვერ მოვახერხეთ მოძღვართან მისვლა მარხვის დაწყებამდე?

-ყოველი ახალი მარხვის დაწყების დროს არ არის აუცილებელი ლოცვა-კურთხევის აღება. ეს მარხვები არის საყოველთაო და არის ყველასთის ეკლესიის მიერ დაწესებული და ყველა ქრისტიანბი ვალდებულია ეს მარხვები შეინახოს. კურთხევა მაშინ არის საჭირო როცა რაღაც გამონაკლისია და ადამიანს სურვილი აქვს უფრო მკაცრად იმარხულოს ან პრობლემიდან გამომდინარე მსუბუქად იმარხულოს. ამ შემთხვევაში სჭირდება კურთხევის აღება, რომ რძის პროდუქტები ჭამოს, ამ შმთხვევაში საჭიროა კურთხევა და მოძღვრისგან რჩევის მიღება. ზოგადად თუ ადამიანს მარხვა უნდა დაიწყოს და ამბობს რომ არ მაკვს კურთხევა და ამიტომ არ იწყებს მარხვას ეს არასწორია. ეს საზოგადო მარხვებია, რომელიც სავალდებულოა ყველა ქრისტიანისთვის.

მარიამი: ადამიანები, რომლებსაც მარხვის შენახვა არ შეუძლიათ, როგორ უნდა მოიქცნენ. გასაგებია, რომ აუცილებელია ყველაფერს სწორად ვაკეთებდეთ, მაგრამ როდესაც გინდა "აკრძალული" კერძი მიიღო, თუმცა თავს იკავებ რადგან მარხვაა, ეს რამდენად გამართლებულია სულიერი მდგომარეობისთვის?

-მარხვა არის თავშეკავება, რაღაცაზე უარის თქმა. ეს რაღაცა არ არის აუცილებელი საკვები იყოს, ადამიანმა შეიძლება სხვა რამეზე უთხრას უარი საკუთარ თავს. თუ ვერ მარხულობს ადამიანი იმის გამო რომ ან ავად არის ან მოგზაურობს ან სხვა მიზეზის გამო, ამ შემთხვევაში ეკლესიას აქვს რჩევები თუ რა უნდა გააკეთოს. ეკლესია არ არის ჩარჩოებში ჩასმული, ყველა ადამიანი ინდივიდია და ეკლესიაც ინდივიდუალურად უდგება ყველას. აუცილებელია ხშირად მოძღვრის ნახვა, ხშირი სახარების კითხვა, ხშირად ზიარება, ამის შემდეგ ბევრი ეს პრობლემები გადალახულია და ადამიანს აღარ უჩნდება ასეთი კითხვები. მარხვა არ არის მიზანი, ეს არის საშუალება, რომ შევძლოთ საკუთარ თავზე მაღლა დადგომა. თუ ამ საშუალებაზე უარს ვიტყვით როგორ განვითარდებით სულიერად? ქრისტიანის ერთ-ერთი დევიზია- "მარადის საკუთარ თავზე მაღლა," როგორ დავდგებით საკუთარ თავზე მაღლა, თუ არაფერზე უარს არ ვიტყვით?ყველა ვნებას არ უნდა ავყვეთ და უნდა დავდგეთ საკუთარ თავზე მაღლა.

თეკლე: რომელი ლოცვები იკითხება დიდ მარხვაში, რომელი დაუჯდომელი ვიკითხოთ და რამდენად ხშირად?

-ლოცვითი კანონიც ინდივიდუალურია, გააჩნია რა საშუალება აქვს ადამიანს და რამდენი დრო რომ იკითხოს ლოცვები. ესეც მოძღვართან შეთანხმებით ხდება, თუმცა არის აუცილებელი ლოცვები დიდ მარხვაში, მაგალითად პირველ კვირას ანდრია კრიტელის სინანულის კანონი იკითხება. თუმცა ზოგი ამასაც ვერ ახერხებს სხვადასხვა მიზეზის გამო. ყველასთვის ხელმისაწვდომი და საყოველთაო არის ეფრემ ასურის ლოცვა, რომელიც დიდ მარხვაში ემატება დილის და საღამოს ლოცვებს, ეს არის სინანულის კანონი. ეს ყველასთვის ხელმისაწვდომია, არც დიდია და არც სპეციალური ლოცვების წიგნის შეძენა არის საჭირო. ამ ლოცვის წაკითხვა ადამიანის სულისთვის ძალიან სასარგებლოა.

ლალი: ძალიან ხშირად მესმის, ტაძარში თუ არ დადიხარ აზრი არ აქვს მარხვას და ა. შ. რა მადლი აქვს ან ასეთი ადამიანის ტაძარში სიარულს, ან ერთი უბრალო ადამიანის ტაძარში მიუსვლელობას, რომელიც რაღაც მიზეზების გამო ვერ მიდის, მაგრამ გულით კეთილი და ღვთისმოსავია?

-თითოეული ადამიანი არის ძალიან ძვირფასი უფლის წინაშე, თითოეული ადამიანს უფრთხილდება და თითოეული ადამიანისთვის ეცვა იესო ჯვარს. თითოეული ადამიანი ღვთის ხატი არის, იმის თქმას კი ჩემს მისვლა არ მისვლას რა მნიშვნელობა აქვს არასწორია. სახარებაში წერია, რომ თითოეული მოქცეული ადამიანის გამო ძალიან დიდი სიხარულია ცათა შინა.არის კატეგოირია ადამიანების რომლებიც არ დადიან ეკლესიაში და ფიქრობენ რომ ისინი კეთილები და კარგები არიან და ეკლესიაში მისვლა არ სჭირდებათ. ეს არასწორი დამოკიდებულებაა, ფარისევლის დამოკიდებულებაა. ზოგს ფარისეველი მატყუარა გონია, არადა ეს ისეთი ადამიანია, რომელიც საკუთარი თავით იყო მოხიბლული და თვითკმაყოფილი. ყველა ადამიანისთვის აუცილებელია ეკლესიიდან მიღება მადლის, იმ საიდუმლოებების მეშვეობით რა საიდუმლოებებსაც ვეზიარებით. როცა ადამიანი მარხულობს, ლოცულობს, მაგრამ ვერ მიდის ეკლესიაში ეს კიდე სხვა მდგომარეობაა და ყველა ასეთი ადამიანის მდგომარეობას ითვალისწინებს ეკლესია. თუ ადამიანი ციხეში ზის, ციხეში აზიარებს ეკლესია, თუ საავადმყოფოშია, იქ მიდის და იქ აზიარებს. თ მუშაობს 24 საათი, მათთვის თითქმის ყველა დროს ტარდება ზიარებები. მთავარი არის რომ ადამიანს ამ ყველაფრის სურვილი ქონდეს.

მარიამი: რას მირჩევთ ადამიანს, რომელმაც ცხოვრებაში ბევრი განსაცდელი გამოვიარე, ღვთის წყალობით ყველა განსაცდელს გავუძელი და გამოვედი რთული სიტუაციებიდან, მაგრამ ვერა და ვერ ვიპოვე სულის სიმშვიდე.

-დასაკონკრეტებელია კითხვის ავტორი როგორ ცხოვრობს, დადის თუ არა ეკლესიაში. უფალი ამბობს: "მოვედით ჩემდა მაშვრალნი და ტვირთმძიმე და მე განგისვენებთ თქვენ, უღელი ჩემი ტკბილ არს და ტვირთი ჩემი მსუბუქ არს." უნდა მოვიდეს ეკლესიაში მარიამი , უნდა დაელაპარაკოს მოძღვარს, უნდა ადიდოს უფალი განსაცდელების გადალახვის გამო, რჩევა უნდა კითხოს მოძღვარს და უნდა უთხრას რა უკარგავს სულიერ სიმშვიდეს. უკეთესი იქნება ინდივიდულაურად დაელაპარაკოს მოძღვარს.

ნანა: სიმდიდრის ფლობასა და ამქვეყნიურ კეთილდღეობაზე რას გვეტყოდით?

-კარგია ამქვეყნიური კეთილდღეობა, ყველას გვინდა მატერიალური უზრუნველყოფა. ამას არ გმობს ეკლესია, მაგრამ მთავარს არ უნდა ავცდეთ. მაცხოვარი ამბობს: "ეძიებდეთ სასუფეველსა ღვთისა დიდებასა მისსა, ესე ყოველი შეგეძინოს თქვენ." მთავარ მიზანს არ უნდა ავცდეთ, ქრისტეს გზას, ხოლო ამ გზაზე თუ მდიდრები ვიქნებით უფალს უნდა ვუმადლოდეთ. წმინდა წერილიდან არის ბევრი ასეთი შემთხვევა, მაგალითად აბრაამი იმ დროისთვის ძალიან მდიდარი იყო, თუმცა ღვთის მადიდებელი იყო და ღვთის გამორჩეული ადამიანი იყო. არის იგავი უძლურ ლაზარეზე, ის საერთოდ რარიბი იყო არაფერი გააჩნდა არც ჯანმრთელობა, არც ცოლ-შვილი, თუმცა აღმოჩნდა რომ სულიერად მდიდარი ყოფილა და აბრაამის წიაღი დაიმკვიდრა. ეს ორივე შემთხვევა იობში ერთიანდება. ის მდიდარიც იყო, თუმცა შემდეგ ყველაფერი დაკარგა, მაგრამ მაინც ღვთის მადიდებელად რჩებოდა. მატერიაში ვცხოვრობთ და ყველას უნდა კეთილდღეობა, წარმატება, კეთილდღეობა, ჯანმრთელი შვილები, მაგრამ ამით ადამიანის სულიერება არ განისაზღვრება. ბევრზე ამქვეყნიური კეთილდღეობა დამაბრკოლებლად მოქმედებს. მე ვიცნობდი, ადამიანებს რომლებასც კეთილდღეობა ქონდათ და ყველას ზემოდან უყურებდნენ, თუმცა შემდეგ შეექმნათ განსაცდელი, ბავშვი გაუჩნდათ, რომელსაც ჯანმრთელობის პრობლემა ქონდა. ეს ბავშვი ძალიან თბილი და მოსიყვარულე იყო, ამ ბავშვზე ზრუინვამ ისინი ადამიანებად აქცია, მათ გაუთბათ გაყინული გული. ეკლესია არ გმობს მატერიალურ კეთილდღეობას და ამას უკეთურობას არ ეძახის, მაგრამ უფლის გზას არ უნდა ავცდეთ. თუ უფლის იმედზე ვცხოვრობთ ყველაფერი მოგვეცემა.

ნანა: მყავს 7 წლის შვილი. როგორ შევუნარჩუნოთ ბავშვს სულიერი სიწმინდე და სიჯანსაღე? 

-ნანას თუ უნდა რომ მტკიცედ დააყენოს თავის შვილი ამ გზაზე აუცილებელია ტავს არ მოახვიოს რამე ზალით, თუნდაც ეკლესიაში წაყვანა ძალით დაუშვებელია. თითის ქნევით და ყვირილით არ შეიძლება ზნეობრივი დარიგებები. პირველ რიგში ის უნდა იყოს ტავისი შვილის მეგობარი და ზემოდან არ უნდა ელაპარაკოს. ასეთ შემთხვევაშ იმ ზნეობრივ პრინციპებს კი რომელიც მისთვის მისაღებია უფრო ადვილად მიიტანს ტავის შვილამდე. როცა ადამიანს გინდა რამე გააგებინო იმის სიმაღლე უნდა გახდე, ბავშვთან უნდა ჩაიცუცქო, თვალებში ჩახედო და უთხრა მეგობრულად. შენ თუ მასთან მეგობრობ და ერთმანეტის მიმართ სიყვარული და ხათღი გაქვთ ბავშვს ყველაფერს გააგებინებ.

მარიამი: ძალიან ემოციური ვარ, დიდი ხნის წინ მოყენებული ტკივილი დღემდე ვერ დავივიწყე, მიუხედავად ლოცვებისა, ჩემი გონება და სული მაინც შეშფოთებულია. რას მირჩევთ?

-ინდივიდუალურია ეს ყველაფერი. ზოგადი რეცეპტი არ არსებობს. ვურჩევ კითხვის ავტორს მოძღვარს დაელაპარაკოს, მეგობრულად გადაუსალოს გული და აუხსნას ტავისი ტკივილი. ამ შემთხვევაში იქნება უფრო ადვილი მისთვის. ზოგადი რეცეპტი შეიძლება ვთქვათ, მაგრამ ეს თუ ერთ ადამიანს დაეხმარება, შეიძლება სხვას არ დაეხმაროს. ჯობია მოძღვართან მივიდეს და ინდივიდუალურად დაელაპარაკოს.

მირიანი: დაგვლოცეთ მამაო, როგორ უნდა იცხოვროს ქრისტიანმა, მოგეხსენებათ დღეს ადამიანის ძირითადი საზრუნავი ყოფითი პრობლემების მოგვარებაა. ოჯახი, შვილები, სამსახური, ამ ყველაფერისთვის გადატვირთული რეჟიმი, ნერვიულობაც მიწევს. როგორ მოვიქცე, რომ სულიერად მაინც მოვიპოვო სიმშვიდე.

-ღმერთმა დალოცოს მირიანი და გააძლიეროს. ყველა ადამიანს თავისებურად აქვს ცხოვრება მოწყობილი, ზოგს რთული სამუშაო გრაფიკი აქვს, ზოგს ავადმყოფის მოვლა უწევს, ზოგს ბავშვები ჰყავს. ყველაზე მთავარია, იმ საქმეს, რასაც აკეთებ აკეთებდე პატიოსნად და ღვთის სიყვარულით, ლოცვით. ეკლესიურად ცხოვრება არ ნიშნავს მარტო ეკლესიაში ყოფნას. ეს ნიშნავს ქრისტეს მცნებებით ცხოვრებას. სადაც არ უნდა იყოს ადამიანი და რასაც არ უნდა აკეთებდეს ყველგან შეიძლება იცხოვრო ქრისტიანულად.

ნახეთ სიუჟეტი

ალკოჰოლის მიღება და უზიარებლობა მარხვის დროს - რა უნდა იცოდეს მართლმადიდებელმა მარხვის შესახებ

რა არის აზიური ფაროსანა და უქმნის თუ არა ჯანმრთელობას საფრთხეს?

რა არის დეჰიდრატაცია და როგორ ვუმკურნალოთ მას