პოლიტიკა
საზოგადოება
სამართალი

27

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

პარასკევი, მთვარის მესამე დღე დაიწყება 06:24-ზე, მთვარე ლომში გადავა 10:09-ზე – ენერგიული დღეა. მოქმედების დროა, ხელსაყრელია ფიზიკური დატვირთვა. მოერიდეთ აგრესიის ნებისმიერ გამოვლინებას. გამოიჩინეთ მონდომება და გამძლეობა. არ არის რეკომენდებული ფინანსური საკითხების მოგვარება, შესაძლებელია ფულადი დანაკარგები. აქტიური ორგანოებია გული, სისხლის მიმოქცევის სისტემა, არტერიები, ზურგი, დიაფრაგმა. ცილები და ხილი კარგად შეიწოვება. კარგია ოთახების მოლამაზება. ინტერიერის განახლება. აგრეთვე სადილის მომზადება და ცხობა.
მსოფლიო
სამხედრო
Faceამბები
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
მეცნიერება
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რამდენად აკმაყოფილებენ ავტომობილები ტექდათვალიერების პირობებს საქართველოში
რამდენად აკმაყოფილებენ ავტომობილები ტექდათვალიერების პირობებს საქართველოში

2015 წლის პირ­ვე­ლი მარ­ტი­დან სა­ქარ­თვე­ლო­ში ავ­ტო­სატ­რან­სპრორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბის­თვის ტექ­ნი­კუ­რი დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბა სა­ვალ­დე­ბუ­ლო გახ­დე­ბა.

ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბა ავ­ტო­სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბის ვარ­გი­სო­ბა­ზე სა­ვალ­დე­ბუ­ლო პე­რი­ო­დუ­ლი ტეს­ტი­რე­ბაა, რო­მე­ლიც და­ად­გენს, აკ­მა­ყო­ფი­ლებს თუ არა შე­სა­ბა­მი­სი ავ­ტო­მო­ბი­ლი გზა­ზე მოძ­რა­ო­ბის პი­რო­ბებს.

სა­ქარ­თვე­ლო­ში სა­ვალ­დე­ბუ­ლო ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბა 2004 წელს პრე­ზი­დენ­ტის ინი­ცი­ა­ტი­ვით გა­უქ­მდა, ხოლო მოგ­ვი­ა­ნე­ბით, აღ­ნიშ­ნუ­ლი წე­სის ამოქ­მე­დე­ბა 2013 წლამ­დე გა­და­ი­დო. გა­უქ­მე­ბის მთა­ვარ მი­ზე­ზად ამ სფე­რო­ში არ­სე­ბუ­ლი კო­რუფ­ცია და­სა­ხელ­და. მთავ­რო­ბის ცვლი­ლე­ბის შემ­დეგ კი, კა­ნო­ნის ამოქ­მე­დე­ბა 2015 წლის პირ­ვე­ლი მარ­ტამ­დე გა­და­ვად­და.

აღ­სა­ნიშ­ნა­ვია, რომ ევ­რო­კავ­ში­რის ერთ-ერთი რე­კო­მენ­და­ცი­ის თა­ნახ­მად, ასო­ცი­რე­ბის ხელ­შეკ­რუ­ლე­ბის და­დე­ბი­დან ოთხი წლის შემ­დეგ ანუ 2019 წლის­თვის, ავ­ტო­სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბის ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბა სა­ვალ­დე­ბუ­ლო უნდა გახ­დეს.

შსს-ს მომ­სა­ხუ­რე­ბის სა­ა­გენ­ტოს დი­რექ­ტო­რი ოთარ და­ნე­ლია გან­მარ­ტავს, რომ 2015 წელი ერ­თგვა­რი სას­ტარ­ტო პე­რი­ო­დია, რო­მე­ლიც სა­შუ­ა­ლე­ბას იძ­ლე­ვა ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბის შე­მო­ღე­ბა და და­ნერგვა ეტა­პობ­რი­ვად მოხ­დეს.

"პი­რო­ბი­თად, 2019 წელს რომ და­ვე­ლო­დოთ და ვთქვათ, რომ ხვა­ლი­დან ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბა სა­ვალ­დე­ბუ­ლო ხდე­ბა, სა­ზო­გა­დო­ე­ბის­თვის ეს საკ­მა­ოდ მძი­მე იქ­ნე­ბა. ამი­ტომ ჩვენ გვინ­და 4- 5 წლი­ა­ნი სა­მოქ­მე­დო გეგ­მით მი­ვუ­ახ­ლოვ­დეთ ევრო სტან­დარ­ტებს. ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბის შე­მო­ღე­ბის ძი­რი­თა­დი მი­ზე­ზი მხო­ლოდ ასო­ცი­რე­ბის ხელ­შეკ­რუ­ლე­ბა არ არის, აქ სა­უ­ბა­რია ზო­გა­დად ჩვენ­თან არ­სე­ბულ პრობ­ლე­მებ­ზე - საგ­ზაო უსაფრ­თო­ე­ბის ნორ­მებ­სა და ეკო­ლო­გი­ა­სა თუ ჯან­დაც­ვას­თან და­კავ­ში­რე­ბულ პრობ­ლე­მებ­ზე. ეს ის შემ­თხვე­ვაა, რო­დე­საც ყვე­ლა­ფე­რი სავ­სე­ბით შე­თავ­სე­ბუ­ლია ევ­რო­დი­რექ­ტი­ვას­თან და არა ის, რომ მხო­ლოდ და მხო­ლოდ ევ­რო­დი­რექ­ტი­ვის­თვის კეთ­დე­ბა, "- ამ­ბობს და­ნე­ლია.

ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბის შე­მო­ღე­ბას და­დე­ბი­თად აფა­სე­ბენ დარ­გის სპე­ცი­ა­ლის­ტე­ბი. რო­გორც სა­ავ­ტო­მო­ბი­ლო ფედ­რა­ცი­ის პრე­ზი­დენ­ტმა შალ­ვა ოგ­ბა­ი­ძემ BPN-თან სა­უ­ბა­რი­სას გა­ნა­ცხა­და, ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბა შე­ამ­ცი­რებს იმ სა­შიშ­რო­ე­ბას, რო­მელ­საც ტექ­ნი­კუ­რად გა­უ­მარ­თა­ვი ტრან­სპორ­ტი უქ­მნის ეკო­ლო­გი­ა­სა და ადა­მი­ა­ნე­ბის ჯან­მრთე­ლო­ბას.

"და­მა­ტე­ბი­თი ხარ­ჯის გა­წე­ვა, რაც ამ მომ­სა­ხუ­რე­ბის მი­ღე­ბას ეხე­ბა, არა­ვის უნდა, მაგ­რამ სა­კი­თხი უნდა და­ის­ვას ასე, რო­დემ­დე შე­იძ­ლე­ბა გაგ­რძელ­დეს სა­ქარ­თვე­ლოს ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის პარ­კის გამ­რავ­ლე­ბა ისე­თი ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბით, რო­მელ­თა ასა­კი ხშირ შემ­თხვე­ვა­ში 10 წელს აღე­მა­ტე­ბა და ამ მან­ქა­ნებ­მა რე­სურ­სი უკვე ამო­წუ­რეს ან ზღვარ­ზე არი­ან. მი­მაჩ­ნია, რომ გარ­კვე­უ­ლი დო­ზით პირ­ვე­ლი ნა­ბი­ჯე­ბი უნდა გა­და­იდ­გას. თუ რო­გორ და რა­ნა­ი­რად ამა­ზე უნდა იყოს ღია, გამ­ჭირ­ვა­ლე და აქ­ტი­უ­რი დე­ბა­ტე­ბი სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში. რა­საც ჯერ­ჯე­რო­ბით მე ვერ ვხე­დავ," - ამ­ბობს შალ­ვა ოგ­ბა­ი­ძე.

თბი­ლის­ში "ტო­ი­ო­ტას" ცენ­ტრის დი­რექ­ტო­რი ირაკ­ლი გურ­ჩი­ა­ნი მი­იჩ­ნევს, რომ ტექდ­თვა­ლი­ე­რე­ბის შე­მო­ღე­ბა უფრო ად­რეც უნდა მომ­ხდა­რი­ყო.

"გა­უ­მარ­თა­ვი მან­ქა­ნე­ბი პირ­ველ რიგ­ში ძა­ლი­ან ცუ­დად მოქ­მე­დებს ჩვენს სა­სი­ცო­ცხლო პი­რო­ბებ­ზე, ახალ­გაზ­რდა თა­ო­ბა­ზე, ბავ­შვებ­ზე. ძვე­ლი სა­ბუ­რა­ვე­ბი, გა­მო­ნა­ბოლ­ქვი, სა­ში­ნე­ლი ბენ­ზი­ნი, დი­ზე­ლი. სა­ქარ­თვე­ლო­ში ახლა და­ახ­ლო­ე­ბით 900 ათა­სი მან­ქა­ნაა, ამ მან­ქა­ნე­ბი­დან ნა­ხე­ვარ­ზე მე­ტის ქუ­ჩა­ში გაშ­ვე­ბა სა­ერ­თოდ არ შე­იძ­ლე­ბა. ეს არის ეკო­ლო­გი­უ­რი კა­ტას­ტრო­ფის მომ­ტა­ნი, სა­ბო­ლოო ჯამ­ში, ეს ყვე­ლა ჩვენ­გან­ზე მოქ­მე­დებს. ასე­ვე, ჩემი აზ­რით, უნდა აიკ­რძა­ლოს ნახ­მა­რი სა­ბუ­რა­ვე­ბი, რად­გან ხში­რად ის უფრო მავ­ნე­ბე­ლია, ვიდ­რე გა­მო­ნა­ბოლ­ქვი," - გა­ნა­ცხა­და გურ­ჩი­ან­მა.

ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბის შე­მო­ღე­ბას­თან ერ­თად სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში ჩნდე­ბა კი­თხვე­ბი: კვლავ ხომ არ იქ­მნე­ბა კო­რუფ­ცი­ის საფრ­თხე, რის გა­მოც თა­ვის დრო­ზე ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბა დღის წეს­რი­გი­დან მო­იხ­სნა? რამ­დე­ნად იქ­ნე­ბა გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბუ­ლი ქვე­ყა­ნა­ში არ­სე­ბუ­ლი სო­ცი­ა­ლურ - ეკო­ნო­მი­კუ­რი მდგო­მა­რე­ო­ბა?

შსს-ს მომ­სა­ხუ­რე­ბის სა­ა­გენ­ტოს უფ­რო­სი ირ­წმუ­ნე­ბა, რომ ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბის შე­მო­ღე­ბა კო­რუფ­ცი­ის რის­კებს არ შე­ი­ცავს.

"ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბა გა­უქ­მდა მხო­ლოდ მსუ­ბუქ ავ­ტო­მო­ბი­ლებ­ზე, ხოლო სატ­ვირ­თო და ავ­ტო­ბუ­სის ტი­პის ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბა დღე­საც სა­ვალ­დე­ბუ­ლოა. სატ­ვირ­თო­ზე და ავ­ტო­ბუ­სებ­ზე არ იყო კო­რუფ­ცია? ამი­ტომ, არ­გუ­მენ­ტი, თით­ქოს გა­უქ­მდა იმი­ტომ რომ კო­რუფ­ცი­ის ბუდე იყო, სუს­ტია. მე­ო­რე, ჩვენს მომ­სა­ხუ­რე­ბის სა­ა­გენ­ტო­ში ბევ­რი ისე­თი მომ­სა­ხუ­რე­ბა იყ­რის თავს, რო­მე­ლიც ადრე კო­რუფ­ცი­ის ბუდე იყო - მარ­თვის მოწ­მო­ბე­ბი, ავ­ტო­სატ­რან­სპორ­ტო სა­ნომ­რე ნიშ­ნე­ბი, მან­ქა­ნის გა­ფორ­მე­ბის მთლი­ა­ნი პრო­ცე­დუ­რა. დღეს ეს ყვე­ლა­ფე­რი კონ­ტროლს ექ­ვემ­დე­ბა­რე­ბა და კო­რუფ­ცი­ა­ზე სა­უ­ბა­რი სა­ერ­თოდ გა­მო­რი­ცხუ­ლია. ამ შემ­თხვე­ვა­შიც, ეს იქ­ნე­ბა ერთ-ერთი სერ­ვი­სის და­მა­ტე­ბა, რომ­ლის მარ­თვის პრო­ცეს­ში ჩვე­ნი სა­ა­გენ­ტო რა­ღაც დო­ზით ჩარ­თუ­ლი იქ­ნე­ბა, რად­გან ეს და­ე­ვა­ლა არა მხო­ლოდ შსს-ს, არა­მედ ეკო­ნო­მი­კის სა­მი­ნის­ტრო­საც. ეს ერ­თობ­ლი­ვი პრო­ექ­ტია, რო­მელ­შიც ყვე­ლა მხა­რე იქ­ნე­ბა ჩარ­თუ­ლი და ჩვენ არ­სე­ბულ თუ სა­ერ­თა­შო­რი­სო პრაქ­ტი­კას გა­მო­ვი­ყე­ნებთ იმის­თვის, რომ პრო­ცე­სი იყოს სრულ­ფა­სო­ვა­ნი და სრულ­ყო­ფი­ლი," - გა­ნა­ცხა­და და­ნე­ლი­ამ.

ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის კერ­ძო იმ­პორ­ტი­ო­რი ლე­ვან ჩარ­კვი­ა­ნი მომ­ხრეა, ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბა სა­ვალ­დე­ბუ­ლო გახ­დეს მი­უ­ხე­და­ვად იმ რის­კე­ბი­სა, რაც ამან ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის იმ­პორ­ტის ბიზ­ნეს­ში შე­იძ­ლე­ბა გა­მო­იწ­ვი­ოს.

იხი­ლეთ სტა­ტი­ის სრუ­ლი ვერ­სია

გი­ორ­გი მუშ­კუ­დი­ა­ნი, BPN.GE

რამდენად აკმაყოფილებენ ავტომობილები ტექდათვალიერების პირობებს საქართველოში

რამდენად აკმაყოფილებენ ავტომობილები ტექდათვალიერების პირობებს საქართველოში

2015 წლის პირველი მარტიდან საქართველოში ავტოსატრანსპრორტო საშუალებებისთვის ტექნიკური დათვალიერება სავალდებულო გახდება.

ტექდათვალიერება ავტოსატრანსპორტო საშუალებების ვარგისობაზე სავალდებულო პერიოდული ტესტირებაა, რომელიც დაადგენს, აკმაყოფილებს თუ არა შესაბამისი ავტომობილი გზაზე მოძრაობის პირობებს.

საქართველოში სავალდებულო ტექდათვალიერება 2004 წელს პრეზიდენტის ინიციატივით გაუქმდა, ხოლო მოგვიანებით, აღნიშნული წესის ამოქმედება 2013 წლამდე გადაიდო. გაუქმების მთავარ მიზეზად ამ სფეროში არსებული კორუფცია დასახელდა. მთავრობის ცვლილების შემდეგ კი, კანონის ამოქმედება 2015 წლის პირველი მარტამდე გადავადდა.

აღსანიშნავია, რომ ევროკავშირის ერთ-ერთი რეკომენდაციის თანახმად, ასოცირების ხელშეკრულების დადებიდან ოთხი წლის შემდეგ ანუ 2019 წლისთვის, ავტოსატრანსპორტო საშუალებების ტექდათვალიერება სავალდებულო უნდა გახდეს.

შსს-ს მომსახურების სააგენტოს დირექტორი ოთარ დანელია განმარტავს, რომ 2015 წელი ერთგვარი სასტარტო პერიოდია, რომელიც საშუალებას იძლევა ტექდათვალიერების შემოღება და დანერგვა ეტაპობრივად მოხდეს.

"პირობითად, 2019 წელს რომ დაველოდოთ და ვთქვათ, რომ ხვალიდან ტექდათვალიერება სავალდებულო ხდება, საზოგადოებისთვის ეს საკმაოდ მძიმე იქნება. ამიტომ ჩვენ გვინდა 4- 5 წლიანი სამოქმედო გეგმით მივუახლოვდეთ ევრო სტანდარტებს. ტექდათვალიერების შემოღების ძირითადი მიზეზი მხოლოდ ასოცირების ხელშეკრულება არ არის, აქ საუბარია ზოგადად ჩვენთან არსებულ პრობლემებზე - საგზაო უსაფრთოების ნორმებსა და ეკოლოგიასა თუ ჯანდაცვასთან დაკავშირებულ პრობლემებზე. ეს ის შემთხვევაა, როდესაც ყველაფერი სავსებით შეთავსებულია ევროდირექტივასთან და არა ის, რომ მხოლოდ და მხოლოდ ევროდირექტივისთვის კეთდება, "- ამბობს დანელია.

ტექდათვალიერების შემოღებას დადებითად აფასებენ დარგის სპეციალისტები. როგორც საავტომობილო ფედრაციის პრეზიდენტმა შალვა ოგბაიძემ BPN-თან საუბარისას განაცხადა, ტექდათვალიერება შეამცირებს იმ საშიშროებას, რომელსაც ტექნიკურად გაუმართავი ტრანსპორტი უქმნის ეკოლოგიასა და ადამიანების ჯანმრთელობას.

"დამატებითი ხარჯის გაწევა, რაც ამ მომსახურების მიღებას ეხება, არავის უნდა, მაგრამ საკითხი უნდა დაისვას ასე, როდემდე შეიძლება გაგრძელდეს საქართველოს ავტომობილების პარკის გამრავლება ისეთი ავტომობილებით, რომელთა ასაკი ხშირ შემთხვევაში 10 წელს აღემატება და ამ მანქანებმა რესურსი უკვე ამოწურეს ან ზღვარზე არიან. მიმაჩნია, რომ გარკვეული დოზით პირველი ნაბიჯები უნდა გადაიდგას. თუ როგორ და რანაირად ამაზე უნდა იყოს ღია, გამჭირვალე და აქტიური დებატები საზოგადოებაში. რასაც ჯერჯერობით მე ვერ ვხედავ," - ამბობს შალვა ოგბაიძე.

თბილისში "ტოიოტას" ცენტრის დირექტორი ირაკლი გურჩიანი მიიჩნევს, რომ ტექდთვალიერების შემოღება უფრო ადრეც უნდა მომხდარიყო.

"გაუმართავი მანქანები პირველ რიგში ძალიან ცუდად მოქმედებს ჩვენს სასიცოცხლო პირობებზე, ახალგაზრდა თაობაზე, ბავშვებზე. ძველი საბურავები, გამონაბოლქვი, საშინელი ბენზინი, დიზელი. საქართველოში ახლა დაახლოებით 900 ათასი მანქანაა, ამ მანქანებიდან ნახევარზე მეტის ქუჩაში გაშვება საერთოდ არ შეიძლება. ეს არის ეკოლოგიური კატასტროფის მომტანი, საბოლოო ჯამში, ეს ყველა ჩვენგანზე მოქმედებს. ასევე, ჩემი აზრით, უნდა აიკრძალოს ნახმარი საბურავები, რადგან ხშირად ის უფრო მავნებელია, ვიდრე გამონაბოლქვი," - განაცხადა გურჩიანმა.

ტექდათვალიერების შემოღებასთან ერთად საზოგადოებაში ჩნდება კითხვები: კვლავ ხომ არ იქმნება კორუფციის საფრთხე, რის გამოც თავის დროზე ტექდათვალიერება დღის წესრიგიდან მოიხსნა? რამდენად იქნება გათვალისწინებული ქვეყანაში არსებული სოციალურ - ეკონომიკური მდგომარეობა?

შსს-ს მომსახურების სააგენტოს უფროსი ირწმუნება, რომ ტექდათვალიერების შემოღება კორუფციის რისკებს არ შეიცავს.

"ტექდათვალიერება გაუქმდა მხოლოდ მსუბუქ ავტომობილებზე, ხოლო სატვირთო და ავტობუსის ტიპის ავტომობილების ტექდათვალიერება დღესაც სავალდებულოა. სატვირთოზე და ავტობუსებზე არ იყო კორუფცია? ამიტომ, არგუმენტი, თითქოს გაუქმდა იმიტომ რომ კორუფციის ბუდე იყო, სუსტია. მეორე, ჩვენს მომსახურების სააგენტოში ბევრი ისეთი მომსახურება იყრის თავს, რომელიც ადრე კორუფციის ბუდე იყო - მართვის მოწმობები, ავტოსატრანსპორტო სანომრე ნიშნები, მანქანის გაფორმების მთლიანი პროცედურა. დღეს ეს ყველაფერი კონტროლს ექვემდებარება და კორუფციაზე საუბარი საერთოდ გამორიცხულია. ამ შემთხვევაშიც, ეს იქნება ერთ-ერთი სერვისის დამატება, რომლის მართვის პროცესში ჩვენი სააგენტო რაღაც დოზით ჩართული იქნება, რადგან ეს დაევალა არა მხოლოდ შსს-ს, არამედ ეკონომიკის სამინისტროსაც. ეს ერთობლივი პროექტია, რომელშიც ყველა მხარე იქნება ჩართული და ჩვენ არსებულ თუ საერთაშორისო პრაქტიკას გამოვიყენებთ იმისთვის, რომ პროცესი იყოს სრულფასოვანი და სრულყოფილი," - განაცხადა დანელიამ.

ავტომობილების კერძო იმპორტიორი ლევან ჩარკვიანი მომხრეა, ტექდათვალიერება სავალდებულო გახდეს მიუხედავად იმ რისკებისა, რაც ამან ავტომობილების იმპორტის ბიზნესში შეიძლება გამოიწვიოს.

იხილეთ სტატიის სრული ვერსია

გიორგი მუშკუდიანი, BPN.GE

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია