რუ­სე­ბი ოქ­როს საწ­მის­ში გვე­ცი­ლე­ბი­ან? - რო­გორ ამა­ხინ­ჯებს ის­ტო­რი­ას რუ­სუ­ლი მე­დია

რუ­სე­ბი ოქ­როს საწ­მის­ში გვე­ცი­ლე­ბი­ან? - რო­გორ ამა­ხინ­ჯებს ის­ტო­რი­ას რუ­სუ­ლი მე­დია

რუ­სულ­მა ტე­ლე­არ­ხ­მა "კულ­ტუ­რამ" გა­და­ცე­მა­ში "სად არის ოქ­როს საწ­მი­სის სამ­შობ­ლო?" მსოფ­ლი­ო­ში ერთ-ერ­თი ყვე­ლა­ზე ცნო­ბი­ლი და პო­პუ­ლა­რუ­ლი მი­თის, ის­ტო­რი­უ­ლი მოვ­ლე­ნე­ბის "ორი­გი­ნა­ლუ­რი" ინ­ტერ­პ­რე­ტა­ცია შე­მოგ­ვ­თა­ვა­ზა. და­საწყის­ში­ვე აღი­ნიშ­ნა, რომ სა­მი წლის წინ რუს არ­ქე­ო­ლო­გებს და მხა­რეთ­მ­ცოდ­ნე­ებს სო­ჭის მდი­ნა­რე­ებ­ში, მა­თი წყლის შე­მად­გენ­ლო­ბა­ში ოქ­როს მა­ღა­ლი შემ­ც­ვე­ლო­ბა აღ­მო­უ­ჩე­ნი­ათ, აქ­ვე მი­ა­ნიშ­ნეს, ის­ტო­რი­უ­ლ კოლ­ხეთ­ში, და­სავ­ლეთ სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში, რო­მე­ლიც ლე­გენ­დე­ბის თა­ნახ­მად, ოქ­როს საწ­მი­სის სამ­შობ­ლოდ ით­ვ­ლე­ბო­და, მეც­ნი­ე­რებ­მა ძი­ე­ბი­სას ოქ­როს, ოქ­როს წარ­მო­ე­ბის რა­ი­მე კვალს ვერ მი­აგ­ნე­სო. გა­და­ცე­მა­ში და­ის­ვა კითხ­ვა: სად არის ოქ­როს საწ­მი­სის სამ­შობ­ლო და რო­მელ მხა­რე­ში, სად იმოგ­ზა­უ­რეს არ­გო­ნავ­ტებ­მა?

აღ­სა­ნიშ­ნა­ვია ისიც, რომ აგ­ვის­ტოს ომამ­დე რამ­დე­ნი­მე თვით ად­რე სო­ჭის ცენ­ტ­რ­ში "ოქ­როს საწ­მი­სის" ქან­და­კე­ბა დად­გეს, რო­გორც სა­ბერ­ძ­ნე­თი­სა და ოლიმ­პი­უ­რი სო­ჭის ის­ტო­რი­უ­ლი ერ­თო­ბის სიმ­ბო­ლო... ჩანს, რუ­სუ­ლი მე­დია იმის დამ­ტ­კი­ცე­ბას აპი­რებს, რომ ოქ­როს საწ­მი­სის სამ­შობ­ლო კოლ­ხე­თი კი არა, სო­ჭია. ის­ტო­რიის მეც­ნი­ე­რე­ბა­თა დოქ­ტო­რი გი­ორ­გი ოთხ­მე­ზუ­რი:

"ოქ­როს ვერ­ძი სა­ქარ­თ­ვე­ლოს­თან არის და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი, მის მო­სა­პო­ვებ­ლად არ­გო­ნავ­ტებ­მა სა­ქარ­თ­ვე­ლოს ტე­რი­ტო­რი­ა­ზე იმოგ­ზა­უ­რეს, კერ­ძოდ, ლაპარაკია კოლ­ხეთ­ზე, და­სავ­ლეთ სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ზე. ამას პირ­და­პირ მი­უ­თი­თე­ბენ არა ქარ­თუ­ლი, არა­მედ ბერ­ძ­ნუ­ლი ის­ტო­რი­უ­ლი წყა­რო­ე­ბი, ის­ტო­რი­კო­სე­ბი, ისი­ნი ასა­ხე­ლე­ბენ კოლ­ხე­თის მე­ფე აიეტს, კოლ­ხეთს, ეს ხომ ჩვე­ნი მო­გო­ნი­ლი არ არის? ის­ტო­რი­ულ წყა­რო­ებ­ზე დაყ­რ­დ­ნო­ბით აქვს და­წე­რი­ლი ეპი­კოს­სა და სწავ­ლულ აპო­ლო­ნი­ოს რო­დო­სელს "არ­გო­ნავ­ტი­კა" და მას­ში ამა­ზე დაწ­ვ­რი­ლე­ბით სა­უბ­რობს; ხო­ლო ის, რომ სა­ქარ­თ­ვე­ლოს ტე­რი­ტო­რი­ა­ზე ოქ­რო მო­ი­პო­ვე­ბო­და, იწარ­მო­ე­ბო­და, დას­ტურ­დე­ბა თუნ­დაც იმით, რომ მარ­ტო ვა­ნის ნა­ქა­ლა­ქარ­ში უამ­რა­ვი ოქ­როს ნივ­თია აღ­მო­ჩე­ნი­ლი. შე­უძ­ლე­ბე­ლია ამ­დე­ნი ოქ­რო სხვა ქვეყ­ნე­ბი­დან შე­მო­ე­ტა­ნათ, თი­თო­ე­ულ სა­მარ­ხ­ში რამ­დე­ნი­მე ოქ­როს ნივ­თი აქვთ ჩა­ტა­ნე­ბუ­ლი, აღა­რა­ფერს ვამ­ბობ სხვა გათხ­რე­ბის შე­დე­გებ­ზე... სა­ი­დან მო­ი­ტა­ნეს, ქარ­თ­ველ­მა მეც­ნი­ე­რებ­მა კოლ­ხეთ­ში, და­სავ­ლეთ სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში ოქ­როს კვა­ლი ვერ აღ­მო­ა­ჩი­ნე­სო?

- რაც შე­ე­ხე­ბა ოქ­როს საწ­მი­სის კავ­შირს სო­ჭის ტე­რი­ტო­რი­ას­თან?

- ამ ტე­რი­ტო­რი­ა­ზე, უძ­ვე­ლეს ხა­ნა­ში სხვა­დას­ხ­ვა ტო­მე­ბი ცხოვ­რობ­დ­ნენ, რომ­ლე­ბიც ბერ­ძენ ის­ტო­რი­კო­სებს ჰყავთ მოხ­სე­ნი­ე­ბუ­ლი, მთის მო­სახ­ლე­ო­ბა შე­და­რე­ბით გან­ვი­თა­რე­ბის და­ბალ დო­ნე­ზე იყო. არ­გო­ნავ­ტე­ბის მითს ამ ტე­რი­ტო­რი­ას­თან არა­ვი­თა­რი კავ­ში­რი არა აქვს, არ­გო­ნავ­ტე­ბი მდი­ნა­რე ფა­ზი­სით შე­მო­ვიდ­ნენ კოლ­ხეთ­ში, კოლ­ხე­თის სა­მე­ფოს ცენ­ტ­რი სწო­რედ მდი­ნა­რე ფა­ზის­ზე, ანუ რი­ონ­ზე იყო გან­ლა­გე­ბუ­ლი. ასე რომ, ახ­ლან­დელ სო­ჭის ტე­რი­ტო­რი­ას­თან ოქ­როს საწ­მისს არა­ვი­თა­რი კავ­ში­რი არა აქვს და არც შე­იძ­ლე­ბა ჰქონ­დეს.

იახლე!

თუ დაინტერესებული ხართ მხოლოდ საზოგადოებრივი თემებით და არ გსურთ, მიიღოთ სხვა, თქვენთვის უინტერესო ინფორმაცია, მოიწონეთ გვერდი

"ბავშვის დედა კართან მუხლებზე მდგომი დამხვდა, სიტყვებს თავს ვერ უყრიდა" - სცენიდან ომში და ომიდან სამაშველო სამსახურში წასული ბიჭის ამბავი

"ბავშვის ოპერაცია 300 000 ევრო ჯდება და სანამ თანხას არ გადავურიცხავთ, არაფერს უკეთებენ" - პატარა ანიტას დახმარება სჭირდება

"ვაჟა გაფრინდაშვილი მონაწილეობდა 2008 წლის აგვისტოს მოვლენებში, როგორც ექიმი" - ე.წ.სამხრეთ ოსეთის დე ფაქტო КГБ