პოლიტიკა
მსოფლიო
სამხედრო
სპორტი
სამართალი
კულტურა/შოუბიზნესი
საზოგადოება
მოზაიკა
Faceამბები
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
ნოდიკო ტატიშვილი: „ვერ ვხვდები, რატომ გამოიწვია სოფო ნიჟარაძის ნათქვამმა კრიტიკა...“
ნოდიკო ტატიშვილი: „ვერ ვხვდები, რატომ გამოიწვია სოფო ნიჟარაძის ნათქვამმა კრიტიკა...“

რამ­დე­ნი­მე დღის წინ ბა­ქო­ში სპექ­ტაკ­ლი "ვე­რის უბ­ნის მე­ლო­დი­ე­ბი" ანშლა­გით გა­ი­მარ­თა. სპექ­ტაკლმა, რო­მე­ლიც თბი­ლის­ში აღარ გა­დის, აზერ­ბა­ი­ჯა­ნე­ლი მა­ყუ­რე­ბე­ლი აღაფრ­თო­ვა­ნა.

"სა­მარ­ცხვი­ნოა ის ადა­მი­ა­ნი, რო­მე­ლიც პო­ლი­ტი­კა­სა და ხე­ლოვ­ნე­ბას ერ­თმა­ნეთ­თან აკავ­ში­რებს", - ამ­ბობს მედ­რო­გე პავ­ლეს რო­ლის შემ­სრუ­ლე­ბე­ლი ნო­დი­კო ტა­ტიშ­ვი­ლი, რო­მე­ლიც დარ­წმუ­ნე­ბუ­ლია, რომ თი­თო­ე­უ­ლი ადა­მი­ა­ნის შრო­მა უნდა და­ფას­დეს, რომ­ლებ­მაც ასე­თი დო­ნის ღი­რე­ბუ­ლი რამ შექ­მნეს და მი­უ­ზიკ­ლის ნახ­ვის შე­საძ­ლებ­ლო­ბა ქარ­თველ მა­ყუ­რე­ბელს კი­დევ უნდა ჰქონ­დეს. ნო­დი­კოს ბა­ქო­ში გა­მარ­თულ მი­უ­ზიკლზე ვე­სა­უბ­რეთ.

- ნო­დი­კო, "ვე­რის უბ­ნის მე­ლო­დი­ე­ბი" აზერ­ბა­ი­ჯან­ში რო­გორ აღ­მოჩ­ნდა?

- რო­გორც ვიცი, თბი­ლის­ში ამ მი­უ­ზიკ­ლის ჩვე­ნე­ბას აზერ­ბა­ი­ჯა­ნი­დან ჩა­მო­სუ­ლი სტუმ­რე­ბიც და­ეს­წრნენ. ისე მო­ე­წო­ნათ, რომ ძა­ლი­ან მა­ლე­ვე და­ი­წყეს სა­უ­ბა­რი, მი­უ­ზიკ­ლი ბა­ქო­ში მი­ნი­მუმ ერთხელ მა­ინც უნდა აჩ­ვე­ნო­თო. ეს სპექ­ტაკ­ლი ზო­გა­დად ძვი­რად ღი­რე­ბუ­ლი პრო­ექ­ტია, აზერ­ბა­ი­ჯა­ნის მხა­რემ თქვა, ყვე­ლა­ფერს ჩვენს თავ­ზე ავი­ღებთ და სპექ­ტაკლს ბა­ქო­ში წა­ვი­ღებ­თო. ამ გას­ტროლ­მა ყვე­ლა­ნა­ი­რი მო­ლო­დი­ნი გა­ა­მარ­თლა. ათას­კა­ცი­ა­ნი დარ­ბა­ზი სავ­სე იყო. ბი­ლე­თე­ბი რამ­დე­ნი­მე კვი­რით ადრე გა­ი­ყი­და. "ვე­რის უბ­ნის მე­ლო­დი­ებს" არას­დროს აკ­ლდა აღი­ა­რე­ბა. მა­ყუ­რე­ბე­ლი ყო­ველ­თვის აღ­ნიშ­ნავ­და, რომ ეს იყო სა­ერ­თა­შო­რი­სო სტან­დარ­ტის მი­უ­ზიკ­ლი. ბა­ქო­შიც იგი­ვე თქვეს, ამ­ბობ­დნენ, რომ მსგავ­სი დო­ნის მი­უ­ზიკ­ლი შე­იძ­ლე­ბა, ამე­რი­კა­ში ნახო. ჩვენ ძა­ლი­ან გაგ­ვი­ხარ­და ასე­თი შე­ფა­სე­ბა.

- მი­უ­ზიკ­ლის ყვე­ლა მო­ნა­წი­ლე აღ­ნიშ­ნავს, რომ გული სწყდე­ბათ, რად­გან სპექ­ტაკ­ლი თბი­ლის­ში აღარ გა­დის. არის ლა­პა­რა­კი იმა­ზე, რომ მი­უ­ზიკ­ლი კვლავ და­უბ­რუნ­დეს თბი­ლი­სურ სცე­ნას?

- მსა­ხი­ო­ბებს ამის ძა­ლი­ან დიდი სურ­ვი­ლი გვაქვს. ამ სპექ­ტაკლზე თი­თო­ე­ულ­მა მო­ნა­წი­ლემ ძა­ლი­ან დიდი ენერ­გია და­ხარ­ჯა. ყვე­ლამ ჩვე­ნი შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბის მაქ­სი­მუ­მი გა­ვა­კე­თეთ. ვიშ­რო­მეთ, რომ მი­უ­ზიკ­ლის დონე სა­ერ­თა­შო­რი­სო ხა­რისხს გა­თა­ნაბ­რე­ბო­და და ვფიქ­რობ, ის ენ­თუ­ზი­აზ­მი და შრო­მა არ უნდა და­ი­კარ­გოს. სა­ბო­ლოო ჯამ­ში მარ­თლა კარ­გი სპექ­ტაკ­ლი გა­მოგ­ვი­ვი­და და ვა­მა­ყობ, რომ ქარ­თვე­ლებს ასე­თი მი­უ­ზიკ­ლი გვაქვს. ამას იმი­ტომ არ ვამ­ბობ, რომ სპექ­ტაკლში მთა­ვა­რი როლი მაქვს. მედ­რო­გე პავ­ლე რომც არ ვყო­ფი­ლი­ყა­ვი და უბ­რა­ლოდ მე­ნა­ხა სპექ­ტაკ­ლი, იმა­ვე­ნა­ი­რად შე­ვა­ფა­სებ­დი.

- ამ­ბო­ბენ, რად­გან მი­ხე­ილ სა­ა­კაშ­ვილს მოს­წონ­და ეს სპექ­ტაკ­ლი, იმი­ტო-მაც აღარ გა­დის ახლა თბი­ლის­ში. რო­გორ ფიქ­რობ, ასე­თია რე­ა­ლო­ბა?

- ამ სა­კი­თხთან და­კავ­ში­რე­ბით ძა­ლი­ან კონ­კრე­ტუ­ლი და მყა­რი შე­ხე­დუ­ლე­ბა მაქვს. როცა საქ­მე ეხე­ბა მუ­სი­კას, მომ­ღე­რალს და ზო­გა­დად კულ­ტუ­რა­სა და ხე­ლოვ­ნე­ბას, იქ არა­ფერ შუ­ა­ში არ უნდა იყოს პო­ლი­ტი­კა და პო­ლი­ტი­კო­სე­ბი. თუ ვი­ღაც პო­ლი­ტი­კუ­რი მო­საზ­რე­ბის გამო აკე­თებს იმას, რომ ეს სპექ­ტაკ­ლი თბი­ლის­ში აღარ უნდა გა­ვი­დეს, ჩემი აზ­რით, ეს ძა­ლი­ან ცუ­დია.

- სპექ­ტაკ­ლი თა­ვი­დან­ვე სკან­დალ­ში გა­ეხ­ვია. რო­დე­საც ცი­ხის კად­რე­ბი გავ­რცელ­და, პრე­ზი­დენ­ტი სპექ­ტაკლზე იმ­ყო­ფე­ბო­და და ხალ­ხმა ცი­ხე­ებ­ში მომ­ხდა­რი ამ­ბე­ბის გაპ­რო­ტეს­ტე­ბა ფი­ლარ­მო­ნი­ას­თან და­ი­წყო.

- რაც ჩემს ქვე­ყა­ნა­ში ხდე­ბა, ძა­ლი­ან მოქ­მე­დებს ჩემს გან­წყო­ბა­ზე, ხა­სი­ათ­ზე, მო­რა­ლურ მხა­რე­ზე, ვარ სუ­ლით ხორ­ცამ­დე ქარ­თვე­ლი და ჩემ­თვის მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია ყვე­ლა­ფე­რი, რაც ხდე­ბა ჩემს სამ­შობ­ლო­ში. თი­თო­ე­უ­ლი ის კად­რი, რაც მა­შინ ვი­ხი­ლე, ჩემ­თვის აბ­სო­ლუ­ტუ­რად მი­უ­ღე­ბე­ლი იყო, შე­მაძ­რწუ­ნე­ბე­ლი, მაგ­რამ აქ იყო სხვა მო­მენ­ტი და ვფიქ­რობ, კულ­ტუ­რა და პო­ლი­ტი­კა სხვა­დას­ხვა რა­მაა.

ჩვენ ბო­ლომ­დე ვი­დე­ქით სცე­ნა­ზე, სა­ნამ სპექ­ტაკ­ლი არ მო­იხ­სნა. სპექ­ტაკ­ლი კი მე­ო­რე დღეს­ვე იმი­ტომ არ მო­იხ­სნა, რომ ბი­ლე­თე­ბი გა­ყი­დუ­ლი იყო, თო­რემ ამა­ზე იყო სა­უ­ბა­რი. სი­მარ­თლე გი­თხრათ, ვერც მივ­ხვდი, რა­ტომ აყე­ნებ­დნენ შე­უ­რა­ცხყო­ფას იმ ხალ­ხს, ვინც სპექ­ტაკლზე მო­დი­ო­და. იმ დროს, რო­გორც მახ­სოვს, სხვა­დას­ხვა ქა­ლაქ­ში კონ­ცერ­ტე­ბი და კულ­ტუ­რუ­ლი ღო­ნის­ძი­ე­ბე­ბი მა­ინც იმარ­თე­ბო­და. ჩემ­თვის გა­უ­გე­ბა­რი იყო, რა­ტომ მა­ინ­ცდა­მა­ინც "ვე­რის უბ­ნის მე­ლო­დი­ე­ბი". ჩემ­თვის შე­უ­რა­ცხყო­ფა არა­ვის მო­უ­ყე­ნე­ბია. უპ­რობ­ლე­მოდ შევ­დი­ო­დი და გა­მოვ­დი­ო­დი ფი­ლარ­მო­ნი­ა­ში. მე ვარ მომ­ღე­რა­ლი და ესაა პრო­ფე­სია, რო­მელ­საც ძა­ლი­ან დიდ პა­ტივს ვცემ და ამ პრო­ფე­სი­ის ამო­სა­ვა­ლი წერ­ტი­ლი ხალ­ხის, მა­ყუ­რებ­ლის პა­ტი­ვის­ცე­მაა. რად­გან მთე­ლი ჯგუ­ფი შე­თან­ხმდა იმა­ზე, რომ 1000-1500 კაცი მო­დის სპექ­ტაკლზე და ის უნდა ჩა­ტარ­დეს, ვერ ვიქ­ნე­ბო­დი მე­ამ­ბო­ხე და ვერ ვი­ტყო­დი, მე არ მი­ვი­ღებ მო­ნა­წი­ლე­ო­ბას-მეთ­ქი.

ზო­გა­დად ხალ­ხს უყ­ვარს სკან­და­ლე­ბი, მაგ­რამ არ მინ­და, ასე მძაფ­რად შე­ხე­დონ ამ ყვე­ლა­ფერს. როცა მომ­ღე­რა­ლი ხარ, ხუთი ადა­მი­ა­ნიც რომ მო­ვი­დეს მო­სას­მე­ნად და სა­ნა­ხა­ვად, მა­ინც უნდა იმ­ღე­რო. მიმ­ღე­რია ას­კა­ცი­ან და რვა­ა­თას­კა­ცი­ან დარ­ბა­ზებ­შიც. ვი­ცო­დით, რომ იმ ასო­ბით მა­ყუ­რე­ბელს, რომ­ლე­ბიც მა­შინ სპექ­ტაკ­ლის სა­ნა­ხა­ვად მო­დი­ოდ­ნენ, ფი­ლარ­მო­ნი­ას­თან ბევრ ცუდ რა­მეს ეუბ­ნე­ბოდ­ნენ, მაგ­რამ ისი­ნი მა­ინც შე­მო­დი­ოდ­ნენ დარ­ბაზ­ში. ჩვენ ვერ ვი­ტყო­დით, სცე­ნა­ზე არ გა­მო­ვალ­თო…. სა­მარ­ცხვი­ნოა ის ადა­მი­ა­ნი, რო­მე­ლიც პო­ლი­ტი­კა­სა და ხე­ლოვ­ნე­ბას ერ­თმა­ნეთ­თან აკავ­ში­რებს.

იხი­ლეთ სტა­ტი­ის გაგ­რძე­ლე­ბა

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
გიორგი ბაჩიაშვილი - საქართველოს წარმომადგენლებმა, ივანიშვილის დავალებით, მიმართეს ბანდიტურ გზას და მოტაცებით ჩამომიყვანეს საქართველოში

ნოდიკო ტატიშვილი: „ვერ ვხვდები, რატომ გამოიწვია სოფო ნიჟარაძის ნათქვამმა კრიტიკა...“

ნოდიკო ტატიშვილი: „ვერ ვხვდები, რატომ გამოიწვია სოფო ნიჟარაძის ნათქვამმა კრიტიკა...“

რამდენიმე დღის წინ ბაქოში სპექტაკლი „ვერის უბნის მელოდიები“ ანშლაგით გაიმართა. სპექტაკლმა, რომელიც თბილისში აღარ გადის, აზერბაიჯანელი მაყურებელი აღაფრთოვანა.

„სამარცხვინოა ის ადამიანი, რომელიც პოლიტიკასა და ხელოვნებას ერთმანეთთან აკავშირებს“, - ამბობს მედროგე პავლეს როლის შემსრულებელი ნოდიკო ტატიშვილი, რომელიც დარწმუნებულია, რომ თითოეული ადამიანის შრომა უნდა დაფასდეს, რომლებმაც ასეთი დონის ღირებული რამ შექმნეს და მიუზიკლის ნახვის შესაძლებლობა ქართველ მაყურებელს კიდევ უნდა ჰქონდეს. ნოდიკოს ბაქოში გამართულ მიუზიკლზე ვესაუბრეთ.

- ნოდიკო, „ვერის უბნის მელოდიები“ აზერბაიჯანში როგორ აღმოჩნდა?

- როგორც ვიცი, თბილისში ამ მიუზიკლის ჩვენებას აზერბაიჯანიდან ჩამოსული სტუმრებიც დაესწრნენ. ისე მოეწონათ, რომ ძალიან მალევე დაიწყეს საუბარი, მიუზიკლი ბაქოში მინიმუმ ერთხელ მაინც უნდა აჩვენოთო. ეს სპექტაკლი ზოგადად ძვირად ღირებული პროექტია, აზერბაიჯანის მხარემ თქვა, ყველაფერს ჩვენს თავზე ავიღებთ და სპექტაკლს ბაქოში წავიღებთო. ამ გასტროლმა ყველანაირი მოლოდინი გაამართლა. ათასკაციანი დარბაზი სავსე იყო. ბილეთები რამდენიმე კვირით ადრე გაიყიდა. „ვერის უბნის მელოდიებს“ არასდროს აკლდა აღიარება. მაყურებელი ყოველთვის აღნიშნავდა, რომ ეს იყო საერთაშორისო სტანდარტის მიუზიკლი. ბაქოშიც იგივე თქვეს, ამბობდნენ, რომ მსგავსი დონის მიუზიკლი შეიძლება, ამერიკაში ნახო. ჩვენ ძალიან გაგვიხარდა ასეთი შეფასება.

- მიუზიკლის ყველა მონაწილე აღნიშნავს, რომ გული სწყდებათ, რადგან სპექტაკლი თბილისში აღარ გადის. არის ლაპარაკი იმაზე, რომ მიუზიკლი კვლავ დაუბრუნდეს თბილისურ სცენას?

- მსახიობებს ამის ძალიან დიდი სურვილი გვაქვს. ამ სპექტაკლზე თითოეულმა მონაწილემ ძალიან დიდი ენერგია დახარჯა. ყველამ ჩვენი შესაძლებლობების მაქსიმუმი გავაკეთეთ. ვიშრომეთ, რომ მიუზიკლის დონე საერთაშორისო ხარისხს გათანაბრებოდა და ვფიქრობ, ის ენთუზიაზმი და შრომა არ უნდა დაიკარგოს. საბოლოო ჯამში მართლა კარგი სპექტაკლი გამოგვივიდა და ვამაყობ, რომ ქართველებს ასეთი მიუზიკლი გვაქვს. ამას იმიტომ არ ვამბობ, რომ სპექტაკლში მთავარი როლი მაქვს. მედროგე პავლე რომც არ ვყოფილიყავი და უბრალოდ მენახა სპექტაკლი, იმავენაირად შევაფასებდი.

- ამბობენ, რადგან მიხეილ სააკაშვილს მოსწონდა ეს სპექტაკლი, იმიტო-მაც აღარ გადის ახლა თბილისში. როგორ ფიქრობ, ასეთია რეალობა?

- ამ საკითხთან დაკავშირებით ძალიან კონკრეტული და მყარი შეხედულება მაქვს. როცა საქმე ეხება მუსიკას, მომღერალს და ზოგადად კულტურასა და ხელოვნებას, იქ არაფერ შუაში არ უნდა იყოს პოლიტიკა და პოლიტიკოსები. თუ ვიღაც პოლიტიკური მოსაზრების გამო აკეთებს იმას, რომ ეს სპექტაკლი თბილისში აღარ უნდა გავიდეს, ჩემი აზრით, ეს ძალიან ცუდია.

- სპექტაკლი თავიდანვე სკანდალში გაეხვია. როდესაც ციხის კადრები გავრცელდა, პრეზიდენტი სპექტაკლზე იმყოფებოდა და ხალხმა ციხეებში მომხდარი ამბების გაპროტესტება ფილარმონიასთან დაიწყო.

- რაც ჩემს ქვეყანაში ხდება, ძალიან მოქმედებს ჩემს განწყობაზე, ხასიათზე, მორალურ მხარეზე, ვარ სულით ხორცამდე ქართველი და ჩემთვის მნიშვნელოვანია ყველაფერი, რაც ხდება ჩემს სამშობლოში. თითოეული ის კადრი, რაც მაშინ ვიხილე, ჩემთვის აბსოლუტურად მიუღებელი იყო, შემაძრწუნებელი, მაგრამ აქ იყო სხვა მომენტი და ვფიქრობ, კულტურა და პოლიტიკა სხვადასხვა რამაა.

ჩვენ ბოლომდე ვიდექით სცენაზე, სანამ სპექტაკლი არ მოიხსნა. სპექტაკლი კი მეორე დღესვე იმიტომ არ მოიხსნა, რომ ბილეთები გაყიდული იყო, თორემ ამაზე იყო საუბარი. სიმართლე გითხრათ, ვერც მივხვდი, რატომ აყენებდნენ შეურაცხყოფას იმ ხალხს, ვინც სპექტაკლზე მოდიოდა. იმ დროს, როგორც მახსოვს, სხვადასხვა ქალაქში კონცერტები და კულტურული ღონისძიებები მაინც იმართებოდა. ჩემთვის გაუგებარი იყო, რატომ მაინცდამაინც „ვერის უბნის მელოდიები“. ჩემთვის შეურაცხყოფა არავის მოუყენებია. უპრობლემოდ შევდიოდი და გამოვდიოდი ფილარმონიაში. მე ვარ მომღერალი და ესაა პროფესია, რომელსაც ძალიან დიდ პატივს ვცემ და ამ პროფესიის ამოსავალი წერტილი ხალხის, მაყურებლის პატივისცემაა. რადგან მთელი ჯგუფი შეთანხმდა იმაზე, რომ 1000-1500 კაცი მოდის სპექტაკლზე და ის უნდა ჩატარდეს, ვერ ვიქნებოდი მეამბოხე და ვერ ვიტყოდი, მე არ მივიღებ მონაწილეობას-მეთქი.

ზოგადად ხალხს უყვარს სკანდალები, მაგრამ არ მინდა, ასე მძაფრად შეხედონ ამ ყველაფერს. როცა მომღერალი ხარ, ხუთი ადამიანიც რომ მოვიდეს მოსასმენად და სანახავად, მაინც უნდა იმღერო. მიმღერია ასკაციან და რვაათასკაციან დარბაზებშიც. ვიცოდით, რომ იმ ასობით მაყურებელს, რომლებიც მაშინ სპექტაკლის სანახავად მოდიოდნენ, ფილარმონიასთან ბევრ ცუდ რამეს ეუბნებოდნენ, მაგრამ ისინი მაინც შემოდიოდნენ დარბაზში. ჩვენ ვერ ვიტყოდით, სცენაზე არ გამოვალთო…. სამარცხვინოა ის ადამიანი, რომელიც პოლიტიკასა და ხელოვნებას ერთმანეთთან აკავშირებს.

იხილეთ სტატიის გაგრძელება

სალომე ჭაჭუა უცხოეთში მიემგზავრება - რომელი ქვეყნის "ცეკვავენ ვარსკვლავებში" გამოჩნდება მოცეკვავე

"სადაც არ უნდა ყოფილიყო, ყოველთვის სახლში ბრუნდებოდა... თბილისში..." - რას წერს გენიალურ კომპოზიტორზე ხელოვნებათმცოდნე

„თბილისური ჩუქურთმა“ - იმპრესიონისტი მხატვრის გამოფენა, რომელიც თბილისობას ეძღვნება