მნიშვნელოვანი ინფორმაცია
პოლიტიკა
სამართალი
Faceამბები

22

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

პარასკევი, მთვარის ოცდამეექვსე დღე დაიწყება 03:27-ზე, მთვარე ვერძშია – საკმაოდ რთული დღეა. თავი შეიკავეთ ყოველგვარი კონფლიქტისგან. არ დაიწყოთ ახალი საქმეები. მოერიდეთ ფულის ხარჯვას; ვაჭრობაში არ მოტყუვდეთ. კარგი დღეა სწავლისა და გამოცდის ჩასაბარებლად. მოერიდეთ სამსახურის, საქმიანობის შეცვლას. უფროსთან კამათს. მგზავრობა და მივლინება სხვა დღისთვის გადადეთ. კარგია მსუბუქი ვარჯიში; საოჯახო საქმეების შესრულება. მოერიდეთ ხორციან კერძებს. სასურველია თევზისა და ბოსტნეულის. თავი შეიკავეთ მოწევისა და ალკოჰოლისგან. თავის ტკივილი რომ აირიდოთ, არ გადაიღალოთ გონებრივი სამუშაოთი. მოერიდეთ დიდხანს კითხვასა და ტელევიზორის ყურებას.
მსოფლიო
მეცნიერება
სამხედრო
საზოგადოება
მოზაიკა
კონფლიქტები
კულტურა/შოუბიზნესი
სპორტი
მნიშვნელოვანი ინფორმაცია
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები

"ტექდათვალიერება შესაძლოა, მანქანების 50%-მა ვერ გაიაროს"

"ტექდათვალიერება შესაძლოა, მანქანების 50%-მა ვერ გაიაროს"

სა­ქარ­თვე­ლო­ში ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბის შე­მო­ღე­ბის აუ­ცი­ლებ­ლო­ბა­ზე მსჯე­ლო­ბა და კა­მა­თი უკ­ვე კარ­გა ხა­ნია მიმ­დი­ნა­რე­ობს. გან­კარ­გუ­ლე­ბის პრო­ექ­ტი, რო­მე­ლიც სპე­ცი­ა­ლუ­რად ამ სა­კითხ­ის გა­მო შე­მუ­შავ­და, მთავ­რო­ბამ უკ­ვე მო­ი­წო­ნა. ავ­ტო­მან­ქა­ნე­ბის პე­რი­ო­დულ ტეს­ტი­რე­ბას, ანუ ე.წ. ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბას, სა­ვა­რა­უ­დოდ, სა­ერ­თა­შო­რი­სო კომ­პა­ნია TUV Rheiland Group გა­ნა­ხორ­ცი­ე­ლებს. ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბა სა­ქარ­თვე­ლო­ში 2015 წლის 1-ლი მარ­ტი­დან და­იწყ­ე­ბა. გან­კარ­გუ­ლე­ბის თა­ნახ­მად, სა­ქარ­თვე­ლოს ეკო­ნო­მი­კი­სა და ში­ნა­გან საქ­მე­თა სა­მი­ნის­ტრო­ებს და­ე­ვა­ლათ, მო­ლა­პა­რა­კე­ბე­ბი აწარ­მო­ონ კომ­პა­ნია TUV Rheiland Group­-თან, სა­ქარ­თვე­ლოს მთავ­რო­ბის სა­ხე­ლით გა­სა­ფორ­მე­ბე­ლი მე­მო­რან­დუ­მი შე­ი­მუ­შა­ონ და მთავ­რო­ბის სხდო­მა­ზე გან­სა­ხილ­ვე­ლად წა­რად­გი­ნონ. ტეს­ტი­რე­ბას სა­ქარ­თვე­ლოს ტე­რი­ტო­რი­ა­ზე არ­სე­ბუ­ლი და რე­გის­ტრი­რე­ბუ­ლი ყვე­ლა კა­ტე­გო­რი­ის ავ­ტო­სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბა გა­ივ­ლის და მას 22 აკ­რე­დი­ტე­ბუ­ლი ცენ­ტრი უზ­რუნ­ველ­ყოფს. გვესაუბრება ტრან­სპორ­ტის პროფ­კავ­ში­რის პრე­ზი­დენ­ტი ლავ­რენ­ტი ალა­ნია:

- სა­ერ­თოდ, ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბა ნიშ­ნავს, რომ ქვე­ყა­ნა­ში გა­მარ­თუ­ლი ავ­ტო­სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბი უნ­და და­დი­ო­დეს. მით უმე­ტეს, რო­ცა ამ სფე­რო­ში სა­გან­გა­შო მდგო­მა­რე­ო­ბაა და ავ­ტო­ა­ვა­რი­ე­ბიც უფ­რო ხში­რად იმით არის გა­მოწ­ვე­უ­ლი, რომ ჩვენს გზებ­ზე გა­უ­მარ­თა­ვი ავ­ტო­მან­ქა­ნე­ბის ბუ­მი­ა. რაც შე­ე­ხე­ბა ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბის ფასს, ფა­სის დად­გე­ნა ხდე­ბა იქი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, თუ რა უჯ­დე­ბა ამა თუ იმ კომ­პა­ნი­ას ერ­თი მან­ქა­ნის ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბა. ამი­ტომ, ფა­სე­ბი ოპე­რა­ტორ­მა კომ­პა­ნი­ამ უნ­და და­ად­გი­ნოს, აქე­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, ჯერ­ჯე­რო­ბით ძნე­ლია ით­ქვას, რა შე­იძ­ლე­ბა იყოს ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბის ფა­სი. თუმ­ცა, რა­ღაც ზღვა­რი უნ­და და­წეს­დეს. ეს მომ­სა­ხუ­რე­ბა ათა­სი ლა­რი რომ გახ­დეს, ამას ბუ­ნებ­რი­ვი­ა, ყვე­ლა წინ აღუდ­გე­ბა. TUV Rheiland Group, რო­მელ­თა­ნაც მე­მო­რან­დუ­მი უნ­და გა­ფორ­მდეს, არის ოპე­რა­ტო­რი კომ­პა­ნი­ა, რო­მე­ლიც სა­ერ­თა­შო­რი­სო ბა­ზარ­ზე დი­დი ხა­ნია არ­სე­ბობს და მას­ზე ბევ­რი რამ იქ­ნე­ბა და­მო­კი­დე­ბუ­ლი. თუმ­ცა, ჯერ ყვე­ლა­ფე­რი მხო­ლოდ მე­მო­რან­დუ­მის დო­ნე­ზეა და მოვ­ლე­ნებს წინ ნუ გა­ვუს­წრებთ, ვნა­ხოთ, რა და რო­გორ იქ­ნე­ბა. ამას­თან, ძა­ლი­ან ბევ­რი კითხ­ვა ჩნდე­ბა, რო­მე­ლიც ხე­ლი­სუფ­ლე­ბას უნ­და და­ვუს­ვათ: თუ ერ­თი კომ­პა­ნია იქ­ნე­ბა, ხომ არ იქ­ნე­ბა ის მო­ნო­პო­ლი­ურ მდგო­მა­რე­ო­ბა­ში? თა­ნაც, დღეს სა­ქარ­თვე­ლოს ტე­რი­ტო­რი­ა­ზე რე­გის­ტრი­რე­ბუ­ლია 900 ათა­სამ­დე ავ­ტო­სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბა და რამ­დე­ნად შეძ­ლებს 22 ობი­ექ­ტი მათ მომ­სა­ხუ­რე­ბას? ჩე­მი აზ­რით, 22 ტეს­ტი­რე­ბის ცენ­ტრი ამ საქ­მეს არ ეყო­ფა.

- სა­კითხ­ა­ვია ისიც, რამ­დე­ნი მან­ქა­ნა ვერ გა­ივ­ლის ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბის პრო­ცე­დუ­რას.

- შე­გახ­სე­ნებთ, რომ 1-ელ მარ­ტამ­დე ყვე­ლას ეძ­ლე­ვა სა­შუ­ა­ლე­ბა თა­ვი­სი ტრან­სპორ­ტი გა­მარ­თოს. სამ­წუ­ხა­როდ, დღეს ამის კონ­ტრო­ლი არ არ­სე­ბობს, უამ­რა­ვი მან­ქა­ნის მდგო­მა­რე­ო­ბა არ შე­ე­სა­ბა­მე­ბა სტან­დარ­ტებს და თუ სი­ტუ­ა­ცია არ გა­მოს­წორ­და, რე­გის­ტრი­რე­ბუ­ლი 900 ათა­სი ავ­ტო­მან­ქა­ნი­დან ნა­ხე­ვარ­ზე მე­ტი შე­იძ­ლე­ბა ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბის გა­რე­შე დარ­ჩეს. მო­გეხ­სე­ნე­ბათ, რომ ავ­ტო­მან­ქა­ნას უნ­და ჰქონ­დეს კა­ტა­ლი­ზა­ტო­რი, რო­მე­ლიც გა­მო­ნა­ბოლქვს ფილ­ტრავს, უამ­რავ მან­ქა­ნა­ში ის ამო­ღე­ბუ­ლია, იმი­ტომ, რომ ავ­ტო­მან­ქა­ნას გა­წე­ვა არა აქვს. თით­ქმის ყვე­ლა უცხ­ო­უ­რი ტი­პის ავ­ტო­მან­ქა­ნას აქვს ეს პრობ­ლე­მა, ზოგს ხუნ­დე­ბი ან მუხ­რუ­ჭე­ბი არა აქვს წეს­რიგ­ში, ზოგს - ფა­რე­ბი და ა.შ… ასე რომ, 1-ელ მარ­ტამ­დე ყვე­ლა მძღოლ­მა მან­ქა­ნა წეს­რიგ­ში უნ­და მო­იყ­ვა­ნოს და ეს სა­სი­ა­მოვ­ნო სი­ახ­ლე­ა.

- ხომ არ და­ა­ზა­რა­ლებს ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბის შე­მო­ღე­ბა მო­სახ­ლე­ო­ბის იმ ფე­ნას, რო­მელ­საც ძი­რი­თა­დად ძვე­ლი ავ­ტო­მან­ქა­ნე­ბი ჰყავს?

- რა­ტომ და­ა­ზა­რა­ლებს, რო­ცა შე­იძ­ლე­ბა ამ ხალ­ხმა მან­ქა­ნა გა­მარ­თოს? მან­ქა­ნის სიძ­ვე­ლეს, მის წლო­ვა­ნე­ბას მნიშ­ვნე­ლო­ბა არა აქვს, მთა­ვა­რი მი­სი ტექ­ნი­კუ­რი მდგო­მა­რე­ო­ბა­ა. ასეთ დროს ერ­თი მარ­ტი­ვი კითხ­ვა მიჩ­ნდე­ბა - რა აზ­რი აქვს ტექ­ნი­კუ­რად გა­უ­მარ­თა­ვი ავ­ტო­მან­ქა­ნით სი­ა­რულს, ეს მან­ქა­ნა დღეს თუ ხვალ ხომ მა­ინც გა­მო­ვა მწყობ­რი­დან და გა­ჩერ­დე­ბა?

ხა­თუ­ნა ჩი­გო­გი­ძე

ყოველკვირეული გაზეთი "ყველა სიახლე"

(გამოდის ოთხშაბათობით)

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია