საზოგადოება
სპორტი
პოლიტიკა

2

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ორშაბათი, მთვარის მეშვიდე დღე დაიწყება 11:53-ზე, მთვარე ქალწულს ესტუმრება 07:02-ზე – კარგია მოლაპარაკებების წარმოება. ახალი კავშირების დამყარება. სარეკლამო კამპანიების, კონფერენციების და მსგავსი ღონისძიებების ჩატარება. გამოიყენეთ სიტყვები პარტნიორების, ინვესტორების და სპონსორების დასარწმუნებლად. ბიზნესმენებმა ხელი უნდა შეუწყონ და დააფინანსონ შემოქმედებითი ადამიანები. ბევრმა მუშაობამ შეიძლება გამოიწვიოს გადაღლილობა. უმჯობესია თავი შეიკავოთ დიდი რაოდენობით ქონის, ლორის, ქაშაყის, დამუშავებული ყველის და მსგავსი პროდუქტების მიღებაზე.
სამხედრო
მოზაიკა
კონფლიქტები
კულტურა/შოუბიზნესი
მსოფლიო
სამართალი
Faceამბები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
მისაღებია თუ არა სუროგაცია და სინჯარაში ჩასახული ბავშვები რელიგიური კონფესიებისათვის
მისაღებია თუ არა სუროგაცია და სინჯარაში ჩასახული ბავშვები რელიგიური კონფესიებისათვის

მი­სა­ღე­ბია თუ არა სუ­რო­გა­ცია და სინ­ჯა­რა­ში ჩა­სა­ხუ­ლი ბავ­შვე­ბი რე­ლი­გი­უ­რი კონ­ფე­სი­ე­ბი­სათ­ვის - სა­ქარ­თვე­ლო­ში არ­სე­ბუ­ლი სამი დიდი რე­ლი­გი­უ­რი აღმსა­რებ­ლო­ბა - მარ­თლმა­დი­დებ­ლო­ბა, მუს­ლიმ­თა კავ­ში­რი და კა­თო­ლი­კუ­რი ეკ­ლე­სია - სუ­რო­გა­ცი­ას ეწი­ნა­აღ­მდე­გე­ბა.

რო­გორც "რე­ზო­ნანსთან" სა­უბ­რი­სას თე­ო­ლო­გი ლე­ვან აბა­ში­ძე აცხა­დებს, ქრის­ტი­ა­ნულ სამ­ყა­რო­ში დე­ბა­ტე­ბი და აზ­რთა გაც­ვლა-გა­მოც­ვლა დღე­საც მიმ­დი­ნა­რე­ობს და ამ მე­თო­დის მი­ღე­ბა-მი­უ­ღებ­ლო­ბა­ზე არც ერთ კონ­ფე­სი­ა­ში ერ­თი­ა­ნი აზრი ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბუ­ლი არ არის.

აბა­ში­ძის თქმით, კა­თო­ლი­ციზ­მი ყვე­ლა­ნა­ირ კონ­ტრა­ცეპ­ტივ­საც კი მი­უ­ღებ­ლად მი­იჩ­ნევს, მაგ­რამ ეს არ ნიშ­ნავს, რომ ყვე­ლა ეპის­კო­პო­სი ამას იზი­ა­რებს. ასე­ვეა მარ­თლმა­დი­დე­ბელ ეკ­ლე­სი­ა­შიც - შე­საძ­ლოა, რო­მე­ლი­ღაც ეპის­კო­პოს­მა სა­კუ­თარ მრევლს სუ­რო­გა­ცი­ა­ზე კურ­თხე­ვა მის­ცეს, ზოგ­მა - არა. არც ერთ ეკ­ლე­სი­ა­ში ამის შე­სა­ხებ ერ­თი­ა­ნი აზრი ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბუ­ლი არ არის და დე­ბა­ტე­ბი დღე­საც მიმ­დი­ნა­რე­ობს.

"შე­იძ­ლე­ბა ოჯა­ხი იყოს ბედ­ნი­ე­რი, სა­დაც სუ­რო­გა­ტი დე­დის მიერ და­ბა­დე­ბუ­ლი ბავ­შვი იზ­რდე­ბა? ეს პა­ტა­რა ხომ თა­ვი­დან­ვე გა­წი­რეს უსიყ­ვა­რუ­ლო­ბი­სათ­ვის, მი­უ­საფ­რო­ბი­სა და მარ­ტო­ო­ბი­სათ­ვის. იგი კე­თილ­დღე­ო­ბა­შიც რომ გა­ი­ზარ­დოს, მუც­ლად­ყოფ­ნის პე­რი­ო­დის ამ სიმ­ძი­მეს ვე­რა­ფე­რი შეც­ვლის და ეს აუ­ცი­ლებ­ლად იჩენს თავს ზრდას­რულ ასაკ­ში. პრობ­ლე­მა­ტურ­ნი იქ­ნე­ბი­ან ის ბავ­შვე­ბიც, რომ­ლე­ბიც ხე­ლოვ­ნუ­რი გა­ნა­ყო­ფი­ე­რე­ბით და­ი­ბად­ნენ და მათი სი­ცო­ცხლე მრა­ვა­ლი ემ­ბრი­ო­ნის გა­ნად­გუ­რე­ბის შე­დე­გად გან­ვი­თარ­და", - ეს არის სა­შო­ბაო ეპის­ტო­ლის ის ნა­წი­ლი, რო­მელ­მაც სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში დიდი ვნე­ბა­თა­ღელ­ვა გა­მო­იწ­ვია და რომ­ლის გა­მოც გუ­შინ სა­პატ­რი­არ­ქომ გან­მარ­ტე­ბაც გა­ა­კე­თა.

"ეკ­ლე­სია ასე­თი მე­თო­დით და­ბა­დე­ბულ ბავ­შვებს არ უპი­რის­პირ­დე­ბა, პი­რი­ქით, ამ პა­ტა­რებს ეკ­ლე­სი­ის­გან მეტი სით­ბო, სიყ­ვა­რუ­ლი და მეტი და­ლოც­ვა ჭირ­დე­ბათ. ამი­ტო­მაც არის, რომ ეს პა­ტა­რე­ბი პატ­რი­არ­ქის ნათ­ლუ­ლე­ბიც არი­ან და ამა­ში გა­საკ­ვი­რი არა­ფე­რია.

თუმ­ცა ეს არ ნიშ­ნავს იმას, თით­ქოს აღ­ნიშ­ნუ­ლი მე­თო­დი მი­სა­ღე­ბია. შევ­ნიშ­ნავთ იმა­საც, რომ თით­ქმის ყვე­ლა ტრა­დი­ცი­უ­ლი რე­ლი­გია ეწი­ნა­აღ­მდე­გე­ბა მას და ცოდ­ვად მი­იჩ­ნევს. კა­თო­ლი­კოს-პატ­რი­არ­ქიც და სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რე­ბიც ვალ­დე­ბულ­ნი არი­ან აღ­ნიშ­ნუ­ლის შე­სა­ხებ გა­აფრ­თხი­ლონ მრევ­ლი და სა­ერ­თოდ სა­ზო­გა­დო­ე­ბა. ეკ­ლე­სია პა­ტივს სცემს ნე­ბის­მი­ე­რი ადა­მი­ა­ნის თა­ვი­სუ­ფალ არ­ჩე­ვანს, მაგ­რამ სა­დაც თვლის, რომ არას­წორ ქმე­დე­ბას აქვს ად­გი­ლი, უთი­თებს. ეს ეკ­ლე­სი­ის მო­ვა­ლე­ო­ბაა", - გა­ნა­ცხა­და ახალ­ცი­ხის, ტაო-კლარ­ჯე­თი­სა და ლა­ზე­თის მიტ­რო­პო­ლიტ­მა, კა­თო­ლი­კოს-პატ­რი­არ­ქის ქო­რე­პის­კო­პოს­მა მე­უ­ფე თე­ო­დო­რემ.

ეპის­ტო­ლეს ირ­გვლივ ატე­ხი­ლი ვნე­ბა­თა­ღელ­ვის ფონ­ზე სა­ქარ­თვე­ლო­ში არ­სე­ბუ­ლი სხვა­დას­ხვა რე­ლი­გი­უ­რი აღმსა­რებ­ლო­ბის წარ­მო­მად­გენ­ლე­ბი სა­კუ­თარ პო­ზი­ცი­ას აფიქ­სი­რე­ბენ.

სრუ­ლი­ად სა­ქარ­თვე­ლოს მუფ­ტის, ჯა­მალ პაქ­სა­ძის გან­ცხა­დე­ბით, ის­ლა­მი სუ­რო­გა­ცი­ას გმობს.

"ჩვე­ნი სარ­წმუ­ნო­ე­ბა და სხვა ყვე­ლა ტრა­დი­ცი­უ­ლი რე­ლი­გია სუ­რო­გა­ცი­ას, რა თქმა უნდა, გმობს. თუკი ბავ­შვი ოფი­ცი­ა­ლუ­რი ქმრის­გან არ არის, აკ­რძა­ლუ­ლია. ჩვე­ნი სარ­წმუ­ნო­ე­ბი­სა­გან ინ-ვიტ­რო (ანუ როცა სა­ს­ქე­სო უჯრე­დებს ლა­ბო­რა­ტო­რი­ულ პი­რო­ბებ­ში ანა­ყო­ფი­ე­რე­ბენ და შემ­დეგ დე­დის საშ­ვი­ლოს­ნო­ში შეჰ­ყავთ - რედ.) გა­ნა­ყო­ფი­ე­რე­ბა და­საშ­ვე­ბია, თუკი ბავ­შვი ოფი­ცი­ა­ლუ­რი ქმრის­გან არის, სუ­რო­გა­ცია კი ოფი­ცი­ა­ლუ­რი ქმრის­გან ორ­სუ­ლო­ბას გა­მო­რი­ცხავს და ამი­ტო­მაც ამას წმინ­და ყუ­რა­ნი კრძა­ლავს. რაც შე­ე­ხე­ბა ბავ­შვებს, ჩვე­ნი რე­ლი­გია ქა­და­გებს მათ სიყ­ვა­რულს, შე­წყა­ლე­ბას, პა­ტი­ვის­ცე­მას და თავ­შე­საფ­რის მი­ცე­მას. ის, რომ ადა­მი­ან­მა ღვთის კა­ნო­ნე­ბი თა­ვი­სი გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბით მო­ირ­გოს, ასე არ არის. ჩვენ ღვთის კა­ნო­ნებს უნდა და­ვე­მორ­ჩი­ლოთ და რე­ლი­გი­უ­რე­ბი უნდა ვი­ყოთ. ვე­თან­ხმე­ბი შო­ბის ეპის­ტო­ლეს, იქ დიდი სიბ­რძნეა ჩა­დე­ბუ­ლი და ქარ­თვე­ლი ერი კი­დევ ერთხელ უნდა დავ­ფიქ­რდეთ, ეპის­ტო­ლე რას ეხე­ბო­და. ის ღვთი­უ­რი წიგ­ნე­ბის გა­ზი­ა­რე­ბას ეხე­ბა. კარ­გი იქ­ნე­ბა, ტე­ლე­ვი­ზი­ით ასეთ თე­მებ­ზე გა­და­ცე­მე­ბი იყოს და ყვე­ლა რე­ლი­გი­ის წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი აკე­თებ­დეს გან­მარ­ტე­ბას", - აცხა­დებს მუფ­ტი ჯე­მალ პაქ­სა­ძე.

ამი­ერ­კავ­კა­სი­ის ლა­თინ კა­თო­ლი­კე­თა სა­მო­ცი­ქუ­ლო ად­მი­ნის­ტრა­ტო­რი, ეპის­კო­პო­სი ჯუ­ზე­პე პა­ზო­ტო პატ­რი­არ­ქის სა­შო­ბაო ეპის­ტო­ლეს ირ­გვლივ აგო­რე­ბუ­ლი რე­აქ­ცი­ის გამო გა­ო­ცე­ბუ­ლია. რო­გორც ეპის­კო­პო­სი "ფე­ის­ბუ­კის" სა­კუ­თარ გვერ­დზე წერს, წე­რი­ლის ის ნა­წი­ლი, რო­მე­ლიც სუ­რო­გა­ტულ დე­დო­ბას, ინ-ვიტ­რო გა­ნა­ყო­ფი­ე­რე­ბა­სა და აბორ­ტს შე­ე­ხე­ბო­და, პირ­და­პი­რი ეთე­რით მო­ის­მი­ნა და ზო­გა­დად "პო­ზი­ტი­უ­რი შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბა დარ­ჩა".

"... ამ ეპის­ტო­ლეს ჩა­ნა­ფიქ­რში მსჯავრზე მე­ტად ამო­ვი­კი­თხე მწყემ­სის ზრუნ­ვა, რო­მე­ლიც სვამს კი­თხვას, თუ რა შე­დე­გი შე­იძ­ლე­ბა მოჰ­ყვეს იმ არ­ჩე­ვანს, რა­საც აკე­თებს დღე­ვან­დე­ლი სა­ზო­გა­დო­ე­ბა. ყუ­რა­დღე­ბით გა­და­ვი­კი­თხე ეპის­ტო­ლე დღე­საც და, ჩემი აზ­რით, ზო­გი­ერ­თი გა­მო­ნათ­ქვა­მი არ არის კარ­გად ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბუ­ლი და ცუდი ინ­ტერპრე­ტა­ცი­ის შე­საძ­ლებ­ლო­ბას იძ­ლე­ვა (მაგ. "შე­იძ­ლე­ბა ოჯა­ხი იყოს ბედ­ნი­ე­რი, სა­დაც სუ­რო­გა­ტი დე­დის მიერ და­ბა­დე­ბუ­ლი ბავ­შვი იზ­რდე­ბა?", "პრობ­ლე­მა­ტურ­ნი იქ­ნე­ბი­ან ის ბავ­შვე­ბიც, რომ­ლე­ბიც ხე­ლოვ­ნუ­რი გა­ნა­ყო­ფი­ე­რე­ბით და­ი­ბად­ნენ..." და სხვ.) მაგ­რამ პირ­ვე­ლი შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბა მა­ინც უც­ვლე­ლი დამ­რჩა", - წერს ეპის­კო­პო­სი პა­ზო­ტო.

მისი თქმით, "ამ ბოლო წლებ­ში კა­თო­ლი­კურ­მა ეკ­ლე­სი­ამ მარ­თლმა­დი­დე­ბელ ეკ­ლე­სი­ას­თან თა­ნამ­შრომ­ლო­ბით სა­ქარ­თვე­ლო­ში, შეძ­ლეს ერ­თობ­ლი­ვად ემ­სჯე­ლათ ზო­გი­ერთ ბი­ო­ე­თი­კურ სა­კი­თხზე და მრა­ვა­ლი სა­ერ­თო ხედ­ვა აღ­მო­ა­ჩი­ნეს; ამი­სათ­ვის მო­წყო­ბი­ლი იქნა სა­ერ­თა­შო­რი­სო სიმ­პო­ზი­უ­მე­ბი (ბოლო მათ­განს ად­გი­ლი ჰქონ­და 2013 წლის ოქ­ტომ­ბერ­ში, სუ­რო­გა­ტულ დე­დო­ბა­ზე). ერთი შე­ხედ­ვით, მო­ნა­წი­ლე­თა და­ბა­ლი რი­ცხვის გამო, ზედ­მე­ტად მა­ღალ და არა­აქ­ტუ­ა­ლურ თე­მებ­თან გვქონ­და საქ­მე. არა­და, რო­გორც აღ­მოჩ­ნდა, ძალ­ზე სა­ჭირ­ბო­რო­ტო ყო­ფი­ლა".

"მი­მაჩ­ნია, რომ ეკ­ლე­სი­ამ ყო­ველ­თვის სი­ფა­ქი­ზით და პა­ტი­ვის­ცე­მით უნდა შე­ხე­დოს დე­დო­ბის წყურ­ვილს (არა "უფ­ლე­ბას"), რაც ყო­ველ ქალ­შია, და შთა­მო­მავ­ლო­ბის წყურ­ვილს (არა "უფ­ლე­ბას"), რაც ყო­ველ ოჯახ­შია. ვფიქ­რობ, რომ ყვე­ლა­სათ­ვის ნა­თე­ლი უნდა იყოს ის, რომ შვი­ლე­ბი ღმერ­თის სა­ჩუ­ქა­რია ყო­ველ­თვის, რაგ­ვა­რა­დაც უნდა ხდე­ბო­დეს მათი გა­ჩე­ნა. სა­ჭი­როა მათი, რო­გორც ღვთის შვილ­თა, ღირ­სე­ბის მა­ტა­რე­ბელ­თა მი­ღე­ბა (ამა­ში მდგო­მა­რე­ობს აბორ­ტის და­უშ­ვებ­ლო­ბა), რა­მე­ნა­ი­რი დის­კრი­მი­ნა­ცი­ის გა­რე­შე (იქ­ნე­ბა ეს რე­ლი­გი­უ­რი, რა­სობ­რი­ვი, სო­ცი­ა­ლუ­რი კუთ­ვნი­ლე­ბის, ჯან­მრთე­ლო­ბის თუ გა­ნა­ყო­ფი­ე­რე­ბის ხერ­ხის ნიშ­ნით). და­უშ­ვე­ბე­ლია და­თან­ხმე­ბა იმ მო­საზ­რე­ბას­თან, თით­ქოს წი­ნაპ­რე­ბის რა­ი­მე ცოდ­ვა გა­და­დი­ო­დეს შთა­მო­მავ­ლო­ბა­ზე. სა­კუ­თარ ცოდ­ვებ­ზე თი­თო­ე­უ­ლი თა­ვად აგებს პა­სუხს ღმერ­თის წი­ნა­შე. მიჩ­ნდე­ბა კი­თხვა, ხომ არ შე­იძ­ლე­ბა იქ­ცეს ეს ეპის­ტო­ლე ბი­ო­ე­თი­კუ­რი სა­კი­თხე­ბის კვლე­ვი­სა და ჩაღ­რმა­ვე­ბის შე­საძ­ლებ­ლო­ბად არა ემო­ცი­ე­ბით, არა­მედ იმ ცივი გო­ნე­ბით, რო­მე­ლიც გვეხ­მა­რე­ბა სა­კუ­თარ გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბებს პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბით მო­ვე­კი­დოთ. რო­გორც კა­თო­ლი­კე ეკ­ლე­სი­ის მწყემ­სი სა­ქარ­თვე­ლო­ში, ვა­ცხა­დებ ჩემი ეკ­ლე­სი­ის მზა­ო­ბას, რათა სხვა კონ­ფე­სი­ებ­თან და სა­ზო­გა­დო­ე­ბის ჯგუ­ფებ­თან ერ­თად ხელი შე­ვუ­წყოთ და ვი­თა­ნამ­შრომ­ლოთ ამ პრობ­ლე­მე­ბის უკეთ გა­საც­ნო­ბად," - წერს ჯუ­ზე­პე პა­ზო­ტო.

ევან­გე­ლურ-ბაპ­ტის­ტუ­რი ეკ­ლე­სი­ის ეპის­კო­პო­სი რუ­სუ­დან გო­ცი­რი­ძე ამ­ბობს, რომ ნე­ბის­მი­ე­რი ბავ­შვი, ის სუ­რო­გა­ცი­ით იქ­ნე­ბა და­ბა­დე­ბუ­ლი თუ ინ-ვიტ­რო გა­ნა­ყო­ფი­ე­რე­ბით, ყვე­ლა ღმრთის ხა­ტად არის შექ­მნი­ლი და ყვე­ლას სი­ცო­ცხლე ძვირ­ფა­სია.

რუ­სუ­დან გო­ცი­რი­ძე: "პატ­რი­არ­ქის ეპის­ტო­ლის შე­ფა­სე­ბა არა­კო­რექ­ტუ­ლი იქ­ნე­ბა, მაგ­რამ შე­მიძ­ლია გი­თხრათ, ჩემი ეკ­ლე­სია სუ­რო­გა­ცი­ას და ინ-ვიტ­რო გა­ნა­ყო­ფი­ე­რე­ბას რო­გორ უყუ­რებს. სი­მარ­თლე გი­თხრათ, ჩვენს ეკ­ლე­სი­ას ამ თე­მა­ზე არ უმსჯე­ლია და არც რა­ი­მე დო­კუ­მენ­ტი მიგ­ვი­ღია, თუმ­ცა მე, რო­გორც ღვთის­მსა­ხურს, მი­მაჩ­ნია, რომ რა სი­შო­რე­საც არ უნდა წა­ვი­დეს მე­დი­ცი­ნა და მეც­ნი­ე­რე­ბა, ყვე­ლა სი­ცო­ცხლე ღმერ­თის ნა­ჩუ­ქა­რია. ის, რომ ამ ფორ­მით და­ბა­დე­ბულ ბავ­შვს პრობ­ლე­მას ეძა­ხი, ეს ცუდი სიგ­ნა­ლი იყო. ამ ბავ­შვე­ბის ქვეყ­ნად მოვ­ლი­ნე­ბის­თვის მშობ­ლებს ძა­ლი­ან დიდი ძა­ლის­ხმე­ვა დას­ჭირ­დათ, რო­გორც ფი­ნან­სუ­რი, ისე ემო­ცი­ურ მსხვერ­პლზე წა­ვიდ­ნენ და ამ ბავ­შვებს პრობ­ლე­მა და უსიყ­ვა­რუ­ლო­ბის­თვის გან­წი­რუ­ლე­ბი უწო­დო, ეს მათ სტიგ­მა­ტი­ზა­ცი­ას ემ­სა­ხუ­რე­ბა და მეტი არა­ფე­რი. ამ ეპის­ტო­ლე­ში ასე­ვე ლა­პა­რა­კი იყო იმა­ზეც, რომ უმ­ცი­რე­სო­ბე­ბის ჯგუ­ფე­ბი იყო პრობ­ლე­მა და სა­ქარ­თვე­ლოს­თვის ეს თავ­სმოხ­ვე­უ­ლი ფა­სე­უ­ლო­ბაა. ლა­პა­რა­კი იყო ასე­ვე სე­კუ­ლა­რი სა­ზო­გა­დო­ე­ბის შე­ნე­ბის საფრ­თხე­ზე და ჩემ­თვის ესეც ძა­ლი­ან მძი­მე სიგ­ნა­ლი იყო".

სა­ქარ­თვე­ლოს ებ­რა­ელ­თა სუ­ლი­ე­რი მო­ძღვა­რი, რა­ბი­ნი მეირ კოზ­ლოვ­სკი ამ­ბობს, რომ "ყვე­ლა ადა­მი­ანს სურს, რომ შვი­ლე­ბი ჰყავ­დეს, მაგ­რამ გა­სა­გე­ბია ისიც, რომ ყვე­ლა ადა­მი­ანს რე­ლი­გია აქ­ცევს ჩარ­ჩო­ებ­ში, იმ ჩარ­ჩო­ში შვი­ლე­ბი­სა და შთა­მო­მავ­ლო­ბის მი­ღე­ბი­სათ­ვის თუ რა არის და­საშ­ვე­ბი. მე ვერ ვერ­კვე­ვი, რას ამ­ბობს ქრის­ტი­ა­ნუ­ლი რე­ლი­გია და ამი­ტო­მაც არ შე­მიძ­ლია გი­თხრათ, რამ­დე­ნად არის ხე­ლოვ­ნუ­რი გა­ნა­ყო­ფი­ე­რე­ბა რე­ლი­გი­ას­თან შე­სა­ბა­მი­სი. მე გა­ვე­ცა­ნი ეპის­ტო­ლეს და დარ­წმუ­ნე­ბუ­ლი ვარ, რომ რა­საც ილია მე­ო­რე ლა­პა­რა­კობს, ეს ასე უნდა იყოს და ხალ­ხის­თვის ასე უკე­თე­სია".

სო­მეხ­თა სა­მო­ცი­ქუ­ლო წმინ­და ეკ­ლე­სი­ის სა­ქარ­თვე­ლოს ეპარ­ქი­ის იუ­რი­დი­ულ სა­კი­თხთა გან­ყო­ფი­ლე­ბის ხელ­მძღვა­ნე­ლი ლე­ვონ ისა­ხა­ნი­ა­ნი ამ თე­მის კო­მენ­ტა­რი­სა­გან თავს იკა­ვებს.

"მის­მა უწ­მინ­დე­სო­ბამ და სა­პატ­რი­არ­ქომ სა­კუ­თა­რი პო­ზი­ცია გა­მო­ხა­ტეს, რო­მე­ლიც ამ შემ­თხვე­ვა­ში სა­ქარ­თვე­ლოს მარ­თლმა­დი­დე­ბე­ლი ეკ­ლე­სი­ის პო­ზი­ცი­აა და ჩვენ მი­ზან­შე­წო­ნი­ლად არ მი­ვიჩ­ნევთ, რომ რა­ი­მე­ნა­ი­რი კო­მენ­ტა­რი გა­ვა­კე­თოთ ამ თე­მა­ზე. ის, თუ რა პო­ზი­ცია აქვს სომ­ხურ სა­მო­ცი­ქუ­ლო ეკ­ლე­სი­ას სუ­რო­გა­ცი­ა­სა და ინ-ვიტ­რო გა­ნა­ყო­ფი­ე­რე­ბას­თან და­კავ­ში­რე­ბით, ამი­სათ­ვის უშუ­ა­ლოდ წმინ­და ეჩ­მი­ა­ძინს მი­მარ­თეთ და სრულ­ყო­ფილ პა­სუხს მი­ი­ღებთ. ჩვენ ამ სა­კი­თხებ­თან და­კავ­ში­რე­ბით პა­სუხს ვერ გაგ­ცემთ. ეს სა­კი­თხე­ბი ჩვენ არ გვე­ვა­ლე­ბა", - ამ­ბობს ისა­ხა­ნი­ა­ნი.

თე­ო­ლო­გი ლე­ვან აბა­ში­ძე აცხა­დებს, რომ მარ­თლმა­დი­დე­ბე­ლი ეკ­ლე­სი­ის აზრი ეს არის სწავ­ლე­ბა სა­მე­ბის შე­სა­ხებ, რო­მე­ლიც სა­ეკ­ლე­სიო კრე­ბებ­ზეა მი­ღე­ბუ­ლი და იქ სუ­რო­გატ დე­დებ­ზე ერ­თი­ა­ნი აზრი არ არ­სე­ბობს. ამა­ზე აზ­რთა გაც­ვლა-გა­მოც­ვლა, დე­ბა­ტე­ბი მიმ­დი­ნა­რე­ობს და ეკ­ლე­სი­ის უმე­ტე­სო­ბა ამის წი­ნა­აღ­მდე­გია.

"მარ­თლმა­დი­დე­ბე­ლი ეკ­ლე­სი­ი­სა­გან გან­სხვა­ვე­ბით კა­თო­ლი­კურ ეკ­ლე­სი­ას პა­პის კან­ცე­ლა­რი­ი­დან ერ­თი­ა­ნი აზ­რის გად­მო­ცე­მა შე­უძ­ლია და ის არც სუ­რო­გა­ცი­ას მი­ე­სალ­მე­ბა და არც კოლ­ბა­ში (ინ-ვიტ­რო) გა­ნა­ყო­ფი­ე­რე­ბას. კა­თო­ლი­ციზ­მი ნე­ბის­მი­ერ კონ­ტრა­ცეფ­ცი­ა­საც კი კრძა­ლავს, მაგ­რამ ეს არ ნიშ­ნავს, რომ ყვე­ლა კა­თო­ლი­კე ამას იცავს. ეს იმა­საც არ ნიშ­ნავს, რომ ყვე­ლა კა­თო­ლი­კე მღვდე­ლი ამას ას­რუ­ლებს.

"ეკ­ლე­სია ღვთის­მი­ე­რი სხე­უ­ლია. ეკ­ლე­სია ღვთის ნე­ბას ეძი­ებს და, რო­გორც წესი, ახალ სა­კი­თხებ­ზე ეკ­ლე­სია კა­ტე­გო­რი­უ­ლი არ არის-ხოლ­მე. სუ­რო­გა­ცია და ინ-ვიტ­რო გა­ნა­ყო­ფი­ე­რე­ბა ეს მე­ო­ცე სა­უ­კუ­ნის ბოლო წლე­ბის პრობ­ლე­მაა და ეკ­ლე­სი­ას დრო სჭირ­დე­ბა, რომ ამ სა­კი­თხის დაღ­ვი­ნე­ბა და ერ­თი­ა­ნი აზ­რის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბა მოხ­დეს. სავ­სე­ბით შე­საძ­ლე­ბე­ლია იყ­ვნენ ეპის­კო­პო­სე­ბი, რომ­ლე­ბიც ოჯახს სუ­რო­გა­ცი­ის და "ინ ვიტ­რო" გა­ნა­ყო­ფი­ე­რე­ბის კურ­თხე­ვას მის­ცე­მენ და ამი­სათ­ვის მათ ვე­რა­ვინ გა­კი­ცხავს. ჩვენ წამ­ლით და ფი­ზი­ო­ლო­გი­უ­რი მე­თო­დით ვეხ­მა­რე­ბით ჩა­სახ­ვას, ამას ხომ არა­ვინ გმობს?! წა­მალს, პრო­ცე­დუ­რებ­სა და ქი­რურ­გი­ულ ჩა­რე­ვას არა­ვინ გმობს, მაგ­რამ სუ­რო­გა­ცია ახა­ლი მე­თო­დია და ამი­ტო­მაც არ­სე­ბობს აზ­რთა სხვა­დას­ხვა­ო­ბა. არც ერთ ოჯახს არ გა­აგ­დე­ბენ ეკ­ლე­სი­ი­დან ამი­სათ­ვის. ზო­გა­დად ტექ­ნი­კურ პროგ­რესს სა­ზო­გა­დო­ე­ბა ნე­გა­ტი­უ­რად იღებს, იგი­ვე იყო აც­რე­ბის თუ სის­ხლის გა­დას­ხმის შე­მო­ღე­ბი­სას. ეს ბუ­ნებ­რი­ვი პრო­ცე­სია. გავა ათე­უ­ლი წლე­ბი და ჩვენ ალ­ბათ ჩა­მოვ­ყა­ლიბ­დე­ბით, რა და რო­გორ არის მი­სა­ღე­ბი და ალ­ბათ ეკ­ლე­სი­აც შე­ი­მუ­შა­ვებს თა­ვის მიდ­გო­მას," - ამ­ბობს აბა­ში­ძე.

მისი თქმით, თა­ვად ეკ­ლე­სი­ის მიერ გა­კე­თე­ბუ­ლი გან­ცხა­დე­ბა, რომ სუ­რო­გა­ცი­ას ნუ მი­მარ­თავ­თო, ამა­ში საკ­ვირ­ვე­ლი არა­ფე­რია, მაგ­რამ სა­უ­ბა­რი იმა­ზე, რომ ეს ბავ­შვე­ბი მი­უ­სა­ფარ­ნი და უსიყ­ვა­რუ­ლო­ნი არი­ან, ეპის­ტო­ლე­ში ეს იყო ნე­გა­ტი­ვი.

"ორ უკი­დუ­რე­სო­ბა­ში არ უნდა გა­დავ­ვარ­დეთ, რომ ან უნდა დაგ­მო, ან უნდა აკურ­თხო. სხვა­ნა­ი­რად შე­იძ­ლე­ბა სა­კითხს მი­უდ­გე - სუ­რო­გა­ცია არ ვარ­გა, მაგ­რამ თუ ვი­ტყვით, რომ ეს ბავ­შვე­ბი უსიყ­ვა­რუ­ლო­ბის­თვის არი­ან გან­წი­რუ­ლე­ბი... ცოდ­ვა­ში ჩა­სა­ხუ­ლი თუ არ­ცოდ­ვა­ში, ღვთის წი­ნა­შე ყვე­ლა უნდა გვიყ­ვარ­დეს. ამა­ზეა ლა­პა­რა­კი", - დას­ძენს აბა­ში­ძე.

ეკა ბა­სი­ლა­ია

გა­ზე­თი "რე­ზო­ნან­სი"

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
გიორგი ბაჩიაშვილი - საქართველოს წარმომადგენლებმა, ივანიშვილის დავალებით, მიმართეს ბანდიტურ გზას და მოტაცებით ჩამომიყვანეს საქართველოში

მისაღებია თუ არა სუროგაცია და სინჯარაში ჩასახული ბავშვები რელიგიური კონფესიებისათვის

მისაღებია თუ არა სუროგაცია და სინჯარაში ჩასახული ბავშვები რელიგიური კონფესიებისათვის

მისაღებია თუ არა სუროგაცია და სინჯარაში ჩასახული ბავშვები რელიგიური კონფესიებისათვის - საქართველოში არსებული სამი დიდი რელიგიური აღმსარებლობა - მართლმადიდებლობა, მუსლიმთა კავშირი და კათოლიკური ეკლესია - სუროგაციას ეწინააღმდეგება.

როგორც "რეზონანსთან" საუბრისას თეოლოგი ლევან აბაშიძე აცხადებს, ქრისტიანულ სამყაროში დებატები და აზრთა გაცვლა-გამოცვლა დღესაც მიმდინარეობს და ამ მეთოდის მიღება-მიუღებლობაზე არც ერთ კონფესიაში ერთიანი აზრი ჩამოყალიბებული არ არის.

აბაშიძის თქმით, კათოლიციზმი ყველანაირ კონტრაცეპტივსაც კი მიუღებლად მიიჩნევს, მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ ყველა ეპისკოპოსი ამას იზიარებს. ასევეა მართლმადიდებელ ეკლესიაშიც - შესაძლოა, რომელიღაც ეპისკოპოსმა საკუთარ მრევლს სუროგაციაზე კურთხევა მისცეს, ზოგმა - არა. არც ერთ ეკლესიაში ამის შესახებ ერთიანი აზრი ჩამოყალიბებული არ არის და დებატები დღესაც მიმდინარეობს.

"შეიძლება ოჯახი იყოს ბედნიერი, სადაც სუროგატი დედის მიერ დაბადებული ბავშვი იზრდება? ეს პატარა ხომ თავიდანვე გაწირეს უსიყვარულობისათვის, მიუსაფრობისა და მარტოობისათვის. იგი კეთილდღეობაშიც რომ გაიზარდოს, მუცლადყოფნის პერიოდის ამ სიმძიმეს ვერაფერი შეცვლის და ეს აუცილებლად იჩენს თავს ზრდასრულ ასაკში. პრობლემატურნი იქნებიან ის ბავშვებიც, რომლებიც ხელოვნური განაყოფიერებით დაიბადნენ და მათი სიცოცხლე მრავალი ემბრიონის განადგურების შედეგად განვითარდა", - ეს არის საშობაო ეპისტოლის ის ნაწილი, რომელმაც საზოგადოებაში დიდი ვნებათაღელვა გამოიწვია და რომლის გამოც გუშინ საპატრიარქომ განმარტებაც გააკეთა.

"ეკლესია ასეთი მეთოდით დაბადებულ ბავშვებს არ უპირისპირდება, პირიქით, ამ პატარებს ეკლესიისგან მეტი სითბო, სიყვარული და მეტი დალოცვა ჭირდებათ. ამიტომაც არის, რომ ეს პატარები პატრიარქის ნათლულებიც არიან და ამაში გასაკვირი არაფერია.

თუმცა ეს არ ნიშნავს იმას, თითქოს აღნიშნული მეთოდი მისაღებია. შევნიშნავთ იმასაც, რომ თითქმის ყველა ტრადიციული რელიგია ეწინააღმდეგება მას და ცოდვად მიიჩნევს. კათოლიკოს-პატრიარქიც და სასულიერო პირებიც ვალდებულნი არიან აღნიშნულის შესახებ გააფრთხილონ მრევლი და საერთოდ საზოგადოება. ეკლესია პატივს სცემს ნებისმიერი ადამიანის თავისუფალ არჩევანს, მაგრამ სადაც თვლის, რომ არასწორ ქმედებას აქვს ადგილი, უთითებს. ეს ეკლესიის მოვალეობაა", - განაცხადა ახალციხის, ტაო-კლარჯეთისა და ლაზეთის მიტროპოლიტმა, კათოლიკოს-პატრიარქის ქორეპისკოპოსმა მეუფე თეოდორემ.

ეპისტოლეს ირგვლივ ატეხილი ვნებათაღელვის ფონზე საქართველოში არსებული სხვადასხვა რელიგიური აღმსარებლობის წარმომადგენლები საკუთარ პოზიციას აფიქსირებენ.

სრულიად საქართველოს მუფტის, ჯამალ პაქსაძის განცხადებით, ისლამი სუროგაციას გმობს.

"ჩვენი სარწმუნოება და სხვა ყველა ტრადიციული რელიგია სუროგაციას, რა თქმა უნდა, გმობს. თუკი ბავშვი ოფიციალური ქმრისგან არ არის, აკრძალულია. ჩვენი სარწმუნოებისაგან ინ-ვიტრო (ანუ როცა სასქესო უჯრედებს ლაბორატორიულ პირობებში ანაყოფიერებენ და შემდეგ დედის საშვილოსნოში შეჰყავთ - რედ.) განაყოფიერება დასაშვებია, თუკი ბავშვი ოფიციალური ქმრისგან არის, სუროგაცია კი ოფიციალური ქმრისგან ორსულობას გამორიცხავს და ამიტომაც ამას წმინდა ყურანი კრძალავს. რაც შეეხება ბავშვებს, ჩვენი რელიგია ქადაგებს მათ სიყვარულს, შეწყალებას, პატივისცემას და თავშესაფრის მიცემას. ის, რომ ადამიანმა ღვთის კანონები თავისი გადაწყვეტილებით მოირგოს, ასე არ არის. ჩვენ ღვთის კანონებს უნდა დავემორჩილოთ და რელიგიურები უნდა ვიყოთ. ვეთანხმები შობის ეპისტოლეს, იქ დიდი სიბრძნეა ჩადებული და ქართველი ერი კიდევ ერთხელ უნდა დავფიქრდეთ, ეპისტოლე რას ეხებოდა. ის ღვთიური წიგნების გაზიარებას ეხება. კარგი იქნება, ტელევიზიით ასეთ თემებზე გადაცემები იყოს და ყველა რელიგიის წარმომადგენელი აკეთებდეს განმარტებას", - აცხადებს მუფტი ჯემალ პაქსაძე.

ამიერკავკასიის ლათინ კათოლიკეთა სამოციქულო ადმინისტრატორი, ეპისკოპოსი ჯუზეპე პაზოტო პატრიარქის საშობაო ეპისტოლეს ირგვლივ აგორებული რეაქციის გამო გაოცებულია. როგორც ეპისკოპოსი "ფეისბუკის" საკუთარ გვერდზე წერს, წერილის ის ნაწილი, რომელიც სუროგატულ დედობას, ინ-ვიტრო განაყოფიერებასა და აბორტს შეეხებოდა, პირდაპირი ეთერით მოისმინა და ზოგადად "პოზიტიური შთაბეჭდილება დარჩა".

"... ამ ეპისტოლეს ჩანაფიქრში მსჯავრზე მეტად ამოვიკითხე მწყემსის ზრუნვა, რომელიც სვამს კითხვას, თუ რა შედეგი შეიძლება მოჰყვეს იმ არჩევანს, რასაც აკეთებს დღევანდელი საზოგადოება. ყურადღებით გადავიკითხე ეპისტოლე დღესაც და, ჩემი აზრით, ზოგიერთი გამონათქვამი არ არის კარგად ჩამოყალიბებული და ცუდი ინტერპრეტაციის შესაძლებლობას იძლევა (მაგ. "შეიძლება ოჯახი იყოს ბედნიერი, სადაც სუროგატი დედის მიერ დაბადებული ბავშვი იზრდება?", "პრობლემატურნი იქნებიან ის ბავშვებიც, რომლებიც ხელოვნური განაყოფიერებით დაიბადნენ..." და სხვ.) მაგრამ პირველი შთაბეჭდილება მაინც უცვლელი დამრჩა", - წერს ეპისკოპოსი პაზოტო.

მისი თქმით, "ამ ბოლო წლებში კათოლიკურმა ეკლესიამ მართლმადიდებელ ეკლესიასთან თანამშრომლობით საქართველოში, შეძლეს ერთობლივად ემსჯელათ ზოგიერთ ბიოეთიკურ საკითხზე და მრავალი საერთო ხედვა აღმოაჩინეს; ამისათვის მოწყობილი იქნა საერთაშორისო სიმპოზიუმები (ბოლო მათგანს ადგილი ჰქონდა 2013 წლის ოქტომბერში, სუროგატულ დედობაზე). ერთი შეხედვით, მონაწილეთა დაბალი რიცხვის გამო, ზედმეტად მაღალ და არააქტუალურ თემებთან გვქონდა საქმე. არადა, როგორც აღმოჩნდა, ძალზე საჭირბოროტო ყოფილა".

"მიმაჩნია, რომ ეკლესიამ ყოველთვის სიფაქიზით და პატივისცემით უნდა შეხედოს დედობის წყურვილს (არა "უფლებას"), რაც ყოველ ქალშია, და შთამომავლობის წყურვილს (არა "უფლებას"), რაც ყოველ ოჯახშია. ვფიქრობ, რომ ყველასათვის ნათელი უნდა იყოს ის, რომ შვილები ღმერთის საჩუქარია ყოველთვის, რაგვარადაც უნდა ხდებოდეს მათი გაჩენა. საჭიროა მათი, როგორც ღვთის შვილთა, ღირსების მატარებელთა მიღება (ამაში მდგომარეობს აბორტის დაუშვებლობა), რამენაირი დისკრიმინაციის გარეშე (იქნება ეს რელიგიური, რასობრივი, სოციალური კუთვნილების, ჯანმრთელობის თუ განაყოფიერების ხერხის ნიშნით). დაუშვებელია დათანხმება იმ მოსაზრებასთან, თითქოს წინაპრების რაიმე ცოდვა გადადიოდეს შთამომავლობაზე. საკუთარ ცოდვებზე თითოეული თავად აგებს პასუხს ღმერთის წინაშე. მიჩნდება კითხვა, ხომ არ შეიძლება იქცეს ეს ეპისტოლე ბიოეთიკური საკითხების კვლევისა და ჩაღრმავების შესაძლებლობად არა ემოციებით, არამედ იმ ცივი გონებით, რომელიც გვეხმარება საკუთარ გადაწყვეტილებებს პასუხისმგებლობით მოვეკიდოთ. როგორც კათოლიკე ეკლესიის მწყემსი საქართველოში, ვაცხადებ ჩემი ეკლესიის მზაობას, რათა სხვა კონფესიებთან და საზოგადოების ჯგუფებთან ერთად ხელი შევუწყოთ და ვითანამშრომლოთ ამ პრობლემების უკეთ გასაცნობად," - წერს ჯუზეპე პაზოტო.

ევანგელურ-ბაპტისტური ეკლესიის ეპისკოპოსი რუსუდან გოცირიძე ამბობს, რომ ნებისმიერი ბავშვი, ის სუროგაციით იქნება დაბადებული თუ ინ-ვიტრო განაყოფიერებით, ყველა ღმრთის ხატად არის შექმნილი და ყველას სიცოცხლე ძვირფასია.

რუსუდან გოცირიძე: "პატრიარქის ეპისტოლის შეფასება არაკორექტული იქნება, მაგრამ შემიძლია გითხრათ, ჩემი ეკლესია სუროგაციას და ინ-ვიტრო განაყოფიერებას როგორ უყურებს. სიმართლე გითხრათ, ჩვენს ეკლესიას ამ თემაზე არ უმსჯელია და არც რაიმე დოკუმენტი მიგვიღია, თუმცა მე, როგორც ღვთისმსახურს, მიმაჩნია, რომ რა სიშორესაც არ უნდა წავიდეს მედიცინა და მეცნიერება, ყველა სიცოცხლე ღმერთის ნაჩუქარია. ის, რომ ამ ფორმით დაბადებულ ბავშვს პრობლემას ეძახი, ეს ცუდი სიგნალი იყო. ამ ბავშვების ქვეყნად მოვლინებისთვის მშობლებს ძალიან დიდი ძალისხმევა დასჭირდათ, როგორც ფინანსური, ისე ემოციურ მსხვერპლზე წავიდნენ და ამ ბავშვებს პრობლემა და უსიყვარულობისთვის განწირულები უწოდო, ეს მათ სტიგმატიზაციას ემსახურება და მეტი არაფერი. ამ ეპისტოლეში ასევე ლაპარაკი იყო იმაზეც, რომ უმცირესობების ჯგუფები იყო პრობლემა და საქართველოსთვის ეს თავსმოხვეული ფასეულობაა. ლაპარაკი იყო ასევე სეკულარი საზოგადოების შენების საფრთხეზე და ჩემთვის ესეც ძალიან მძიმე სიგნალი იყო".

საქართველოს ებრაელთა სულიერი მოძღვარი, რაბინი მეირ კოზლოვსკი ამბობს, რომ "ყველა ადამიანს სურს, რომ შვილები ჰყავდეს, მაგრამ გასაგებია ისიც, რომ ყველა ადამიანს რელიგია აქცევს ჩარჩოებში, იმ ჩარჩოში შვილებისა და შთამომავლობის მიღებისათვის თუ რა არის დასაშვები. მე ვერ ვერკვევი, რას ამბობს ქრისტიანული რელიგია და ამიტომაც არ შემიძლია გითხრათ, რამდენად არის ხელოვნური განაყოფიერება რელიგიასთან შესაბამისი. მე გავეცანი ეპისტოლეს და დარწმუნებული ვარ, რომ რასაც ილია მეორე ლაპარაკობს, ეს ასე უნდა იყოს და ხალხისთვის ასე უკეთესია".

სომეხთა სამოციქულო წმინდა ეკლესიის საქართველოს ეპარქიის იურიდიულ საკითხთა განყოფილების ხელმძღვანელი ლევონ ისახანიანი ამ თემის კომენტარისაგან თავს იკავებს.

"მისმა უწმინდესობამ და საპატრიარქომ საკუთარი პოზიცია გამოხატეს, რომელიც ამ შემთხვევაში საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიის პოზიციაა და ჩვენ მიზანშეწონილად არ მივიჩნევთ, რომ რაიმენაირი კომენტარი გავაკეთოთ ამ თემაზე. ის, თუ რა პოზიცია აქვს სომხურ სამოციქულო ეკლესიას სუროგაციასა და ინ-ვიტრო განაყოფიერებასთან დაკავშირებით, ამისათვის უშუალოდ წმინდა ეჩმიაძინს მიმართეთ და სრულყოფილ პასუხს მიიღებთ. ჩვენ ამ საკითხებთან დაკავშირებით პასუხს ვერ გაგცემთ. ეს საკითხები ჩვენ არ გვევალება", - ამბობს ისახანიანი.

თეოლოგი ლევან აბაშიძე აცხადებს, რომ მართლმადიდებელი ეკლესიის აზრი ეს არის სწავლება სამების შესახებ, რომელიც საეკლესიო კრებებზეა მიღებული და იქ სუროგატ დედებზე ერთიანი აზრი არ არსებობს. ამაზე აზრთა გაცვლა-გამოცვლა, დებატები მიმდინარეობს და ეკლესიის უმეტესობა ამის წინააღმდეგია.

"მართლმადიდებელი ეკლესიისაგან განსხვავებით კათოლიკურ ეკლესიას პაპის კანცელარიიდან ერთიანი აზრის გადმოცემა შეუძლია და ის არც სუროგაციას მიესალმება და არც კოლბაში (ინ-ვიტრო) განაყოფიერებას. კათოლიციზმი ნებისმიერ კონტრაცეფციასაც კი კრძალავს, მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ ყველა კათოლიკე ამას იცავს. ეს იმასაც არ ნიშნავს, რომ ყველა კათოლიკე მღვდელი ამას ასრულებს.

"ეკლესია ღვთისმიერი სხეულია. ეკლესია ღვთის ნებას ეძიებს და, როგორც წესი, ახალ საკითხებზე ეკლესია კატეგორიული არ არის-ხოლმე. სუროგაცია და ინ-ვიტრო განაყოფიერება ეს მეოცე საუკუნის ბოლო წლების პრობლემაა და ეკლესიას დრო სჭირდება, რომ ამ საკითხის დაღვინება და ერთიანი აზრის ჩამოყალიბება მოხდეს. სავსებით შესაძლებელია იყვნენ ეპისკოპოსები, რომლებიც ოჯახს სუროგაციის და "ინ ვიტრო" განაყოფიერების კურთხევას მისცემენ და ამისათვის მათ ვერავინ გაკიცხავს. ჩვენ წამლით და ფიზიოლოგიური მეთოდით ვეხმარებით ჩასახვას, ამას ხომ არავინ გმობს?! წამალს, პროცედურებსა და ქირურგიულ ჩარევას არავინ გმობს, მაგრამ სუროგაცია ახალი მეთოდია და ამიტომაც არსებობს აზრთა სხვადასხვაობა. არც ერთ ოჯახს არ გააგდებენ ეკლესიიდან ამისათვის. ზოგადად ტექნიკურ პროგრესს საზოგადოება ნეგატიურად იღებს, იგივე იყო აცრების თუ სისხლის გადასხმის შემოღებისას. ეს ბუნებრივი პროცესია. გავა ათეული წლები და ჩვენ ალბათ ჩამოვყალიბდებით, რა და როგორ არის მისაღები და ალბათ ეკლესიაც შეიმუშავებს თავის მიდგომას," - ამბობს აბაშიძე.

მისი თქმით, თავად ეკლესიის მიერ გაკეთებული განცხადება, რომ სუროგაციას ნუ მიმართავთო, ამაში საკვირველი არაფერია, მაგრამ საუბარი იმაზე, რომ ეს ბავშვები მიუსაფარნი და უსიყვარულონი არიან, ეპისტოლეში ეს იყო ნეგატივი.

"ორ უკიდურესობაში არ უნდა გადავვარდეთ, რომ ან უნდა დაგმო, ან უნდა აკურთხო. სხვანაირად შეიძლება საკითხს მიუდგე - სუროგაცია არ ვარგა, მაგრამ თუ ვიტყვით, რომ ეს ბავშვები უსიყვარულობისთვის არიან განწირულები... ცოდვაში ჩასახული თუ არცოდვაში, ღვთის წინაშე ყველა უნდა გვიყვარდეს. ამაზეა ლაპარაკი", - დასძენს აბაშიძე.

ეკა ბასილაია

გაზეთი ”რეზონანსი”

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია