მსოფლიო
სამხედრო

24

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

კვირა, მთვარის ოცდამერვე დღე დაიწყება 03:43-ზე, მთვარე კუროშია – დღეს დაწყებული საქმეები წარმატებულად სრულდება. კარგი დღეა ფინანსური საკითხის მოსაგვარებლად; საყიდლებისთვის. შემოქმედებითი საქმიანობა წარმატებას მოგიტანთ. მოერიდეთ ურთიერთობის გარჩევას გარშემო მყოფებთან. კარგი დღეა სამსახურის, საქმიანობის შესაცვლელად. სასიამოვნო ემოციებს შეგძენთ ხანმოკლე მგზავრობა, ხანგრძლივი მოგზაურობა სხვა დღისთვის გადადეთ. კარგი დღეა ფიზიკური ვარჯიშებისთვის, საოჯახო საქმეების შესასრულებლად. მოერიდეთ ჭარბი საკვების მიღებას. აგრეთვე, არასასურველია სმა და მოწევა. მოერიდეთ ხის მოჭრას, ყვავილების მოწყვეტას. ყურადღება მიაქციეთ არტერიულ წნევას. გაუფრთხილდით თავს, არ გადაღალოთ ტვინი. კარგი დღეა ბუნებაში სასეირნოდ, მიწაზე სამუშაოდ. რაციონიდან გამორიცხეთ პროდუქტები, რომლებიც სახამებელსა და ნახშირწყლებს შეიცავს.
სამართალი
სპორტი
საზოგადოება
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
მეცნიერება
წიგნები
Faceამბები
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
ქართული ტელესერიალის "მამა" და რამაზ ჩხიკვაძის უკანასკნელი როლი
ქართული ტელესერიალის "მამა" და რამაზ ჩხიკვაძის უკანასკნელი როლი

რე­ჟი­სორ ავთო ვარ­სი­მაშ­ვილს საკ­მა­ოდ მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნი ბი­ოგ­რა­ფია აქვს და სხვა­დას­ხვა თე­ატ­რში მუ­შა­ო­ბი­სას, არა­ერ­თი სა­ინ­ტე­რე­სო და "ხმა­უ­რი­ა­ნი" სპექ­ტაკ­ლიც და­უდ­გამს. მისი ფილ­მე­ბი კი ყო­ველ­თვის იწ­ვევს მა­ყუ­რებ­ლის ინ­ტე­რესს. რე­ჟი­სო­რი აღ­ნიშ­ნავს, რომ "სახ­ლი ძველ უბან­ში" მისი "შე­დევ­რი" არ არის. ყვე­ლა­ზე მე­ტად ნიკო გო­მე­ლა­უ­რი­სა და "სა­კუ­თა­რი თა­ვის­თვის" გა­და­ღე­ბუ­ლი ფილ­მე­ბი მოს­წონს.

პლას­ტი­ლი­ნის ფი­გუ­რე­ბით და­წყე­ბუ­ლი კა­რი­ე­რა

- რე­ჟი­სო­რო­ბა ბავ­შვო­ბი­დან­ვე მინ­დო­და, ოღონდ - 4-5 წლის ასაკ­ში მულ­ტფილ­მე­ბის გა­და­ღე­ბა­ზე ვოც­ნე­ბობ­დი. ჯერ სკო­ლა­შიც არ დავ­დი­ო­დი, რო­დე­საც პლას­ტი­ლი­ნით პერ­სო­ნა­ჟებს ვძერ­წავ­დი, მათ ერ­თმა­ნეთ­თან ვა­ლა­პა­რა­კებ­დი და სპექ­ტაკ­ლებს ვდგამ­დი... სკო­ლა­ში დრამ­წრე ჩა­მო­ვა­ყა­ლი­ბე და იქ ბევ­რი სპექ­ტაკ­ლი დავ­დგი. მა­გა­ლი­თად, "საბ­რალ­დე­ბო დას­კვნა". თა­მა­ში არას­დროს მიყ­ვარ­და, მაგ­რამ იმ შემ­თხვე­ვა­ში, თუ რო­მე­ლი­მე მსა­ხი­ო­ბი გვაკ­ლდა, მეც ვმო­ნა­წი­ლე­ობ­დი. ასე გრძელ­დე­ბო­და და­ახ­ლო­ე­ბით მე­ცხრე კლა­სამ­დე, მერე კი არ­ტოს ბაღ­ში, გოგი თო­და­ძის სა­ბავ­შვო თე­ატ­რში მოვ­ხვდი და სკო­ლის დამ­თავ­რე­ბის შემ­დეგ თე­ატ­რა­ლურ ინ­სტი­ტუ­ტში ჩა­ვა­ბა­რე.

ბავ­შვო­ბის დრო­ინ­დე­ლი გა­ტა­ცე­ბა

- მუ­სი­კა ყო­ველ­თვის ჩემი ცხოვ­რე­ბის ნა­წი­ლი იყო. 6 წლის ვი­ყა­ვი, რო­დე­საც მუ­სი­კა­ლურ სკო­ლა­ში ფორ­ტე­პი­ა­ნოს კლას­ში შე­მიყ­ვა­ნეს და შემ­დეგ მო­ვინ­დო­მე, ჩე­ლო­ზე დაკ­ვრა მეს­წავ­ლა. კონ­ცერ­ტე­ბიც მქონ­და, ტრი­ო­სა და კა­მე­რულ ორ­კესტრში ვუკ­რავ­დი. როცა პრო­ფე­სი­უ­ლი არ­ჩე­ვა­ნის გა­კე­თე­ბა მო­მიხ­და, თე­ატ­რა­ლუ­რი ინ­სტი­ტუ­ტის ერთ-ერთი ალ­ტერ­ნა­ტი­ვა, კონ­სერ­ვა­ტო­რია იყო, მაგ­რამ მუ­სი­კო­სო­ბას მა­ინც რე­ჟი­სო­რო­ბამ სძლია.

ამ­ბა­ვი, რო­მე­ლიც ფილ­მებ­ში ხდე­ბა

- პირ­ველ კურ­სზე ქალ­ბა­ტონ ლილი იო­სე­ლი­ან­თან ვსწავ­ლობ­დი, II-III კურ­სებ­ზე - გიგა ლორ­თქი­ფა­ნი­ძეს­თან, IV-V-ზე კი უკვე რო­ბერტ სტუ­რუ­ას­თან. მე­ო­თხე­კურ­სე­ლი, რუს­თა­ვე­ლის თე­ატ­რში მოვ­ხვდი და ამის მერე აღ­მოვ­ჩნდი ბა­ტონ რო­ბი­კოს­თან. ჩემს ცხოვ­რე­ბა­ში ეს ძა­ლი­ან უც­ნა­უ­რი და მო­უ­ლოდ­ნე­ლი რამ იყო, მსგავ­სი რამ შე­იძ­ლე­ბა, კი­ნო­ში მოხ­დეს: თბი­ლის­ში პირ­ვე­ლი სა­ერ­თა­შო­რი­სო თე­ატ­რა­ლუ­რი ფეს­ტი­ვა­ლი ტარ­დე­ბო­და და გა­ნა­ცხა­დი შე­ვი­ტა­ნე, რომ ჩემი სტუ­დენ­ტუ­რი სპექ­ტაკ­ლი სა­კონ­კურ­სო პროგ­რა­მა­ში ჩა­ერ­თოთ. თა­ვი­დან უარი მი­თხრეს, მაგ­რამ არ და­ვი­ზა­რე, მა­შინ­დე­ლი კულ­ტუ­რის მი­ნის­ტრის - ოთარ თაქთა­ქიშ­ვი­ლის კა­ბი­ნეტ­ში შე­ვაღ­წიე და ვთხო­ვე, კო­მი­სია გა­მო­ე­ყოთ, რათა სპექ­ტაკ­ლი ენა­ხათ და თუ არ მო­ე­წო­ნე­ბო­დათ, უარი მერე ეთ­ქვათ. ოთარ თაქთა­ქიშ­ვი­ლი საკ­მა­ოდ გუ­ლის­ხმი­ე­რი ადა­მი­ა­ნი იყო. შე­იძ­ლე­ბა, რა­ღაც ინ­ტუ­ი­ცი­აც ჰქონ­და და კო­მი­სია გა­მოგ­ზავ­ნა. სა­ბო­ლო­ოდ, ჩემი სპექ­ტაკ­ლი - "კა­ცია-ადა­მი­ა­ნი?!" სა­კონ­კურ­სო პროგ­რა­მა­ში ჩას­ვეს. მთა­ვარ როლს იმ დროს მე­ო­რე კურ­სის სტუ­დენ­ტი - გია ბურ­ჯა­ნა­ძე ას­რუ­ლებ­და. მოკ­ლედ, იმ ფეს­ტი­ვალ­ზე ახალ­გაზ­რდე­ბი, ე.წ. არაპრო­ფე­სი­ო­ნა­ლე­ბი მხო­ლოდ ჩვენ ვი­ყა­ვით, და­ნარ­ჩე­ნე­ბი სხვა­დას­ხვა ქვეყ­ნი­დან ჩა­მო­სუ­ლი, საკ­მა­ოდ ცნო­ბი­ლი რე­ჟი­სო­რე­ბიც კი იყ­ვნენ. ჟი­უ­რის თავ­მჯდო­მა­რე ლატ­ვი­ე­ლი რე­ჟი­სო­რი - ადოლფ შა­პი­რო გახ­ლდათ. არც მი­ფიქ­რია, რომ იმ ფეს­ტი­ვალ­ზე შე­იძ­ლე­ბო­და, რა­ი­მე ჯილ­დო მი­მე­ღო, ამი­ტომ და­ხურ­ვა­ზე არც კი მივ­სულ­ვარ. ზუს­ტად იმ დროს, ჯორ­ჯი­აშ­ვი­ლის ქუ­ჩა­ზე, ლი­ტე­რა­ტუ­რის მუ­ზე­უმ­ში ვთა­მა­შობ­დით სპექ­ტაკ­ლებს და წარ­მოდ­გე­ნის დას­რუ­ლე­ბის შემ­დეგ, როცა რუს­თა­ველ­ზე ამო­ვე­დით, ხალ­ხი უკვე თე­ატ­რი­დან გა­მო­დი­ო­და. ყვე­ლა ჩვენ­კენ მო­ი­წევ­და და გვი­ლო­ცავ­და. რო­გორც მერე გა­ვი­გეთ, სა­უ­კე­თე­სო რე­ჟი­სუ­რის­თვის პრი­ზი მოგ­ვცეს. ეს ძა­ლი­ან მო­უ­ლოდ­ნე­ლი და სა­სი­ხა­რუ­ლო ამ­ბა­ვი იყო ჩემ­თვის.

რუს­თა­ვე­ლის თე­ატ­რი

- მე­ო­რე დღეს გუ­რამ სა­ღა­რა­ძის მე­უღ­ლემ - ტა­ნია ბუხ­მინ­დერ­მა და­მი­რე­კა და მი­თხრა: რო­ბერტ სტუ­რუ­ამ სპექ­ტაკ­ლის ნახ­ვა ითხო­ვა და ეს რო­დის იქ­ნე­ბა შე­საძ­ლე­ბე­ლიო? მე­ო­რე დღეს სპექ­ტაკ­ლი სპე­ცი­ა­ლუ­რად მის­თვის, დღის 2 სა­ათ­ზე დავ­ნიშ­ნეთ. ნახა და მი­თხრა: ხვალ მოდი, და­ვი­ლა­პა­რა­კო­თო. ვი­ფიქ­რე, გა­საკ­რი­ტი­კებ­ლად მი­ბა­რებს-მეთ­ქი. მა­შინ თე­ატ­რის დი­რექ­ტო­რი აკა­კი ბაქ­რა­ძე იყო. ბა­ტონ­მა რო­ბი­კომ მი­თხრა, აკა­კის­თან ადი, გან­ცხა­დე­ბა და­წე­რე, თე­ატ­რში რე­ჟის­ო­რად მი­გი­ღე­ბო. 19 წლის ბი­ჭის­თვის ეს აბ­სო­ლუ­ტუ­რი შოკი იყო. გან­ცხა­დე­ბას რომ ვწერ­დი, ბა­ტონ­მა კა­კომ მი­თხრა: დიპ­ლო­მი მო­ი­ტა­ნეო. გა­მე­ცი­ნა, ჯერ სტუ­დენ­ტი ვარ-მეთ­ქი. ჩემ­მა პა­სუხ­მა ცოტა არ იყოს, და­აბ­ნია... ინ­სტი­ტუტს რომ ვამ­თავ­რებ­დი, რუს­თა­ვე­ლის თე­ატ­რში უკვე სამი სპექ­ტაკ­ლი მქონ­და დად­გმუ­ლი: "რექ­ვი­ე­მი" - ომში და­ღუ­პუ­ლი ქარ­თვე­ლი პო­ე­ტე­ბის ლექ­სებ­ზე გა­კე­თე­ბუ­ლი ექ­სპე­რი­მენ­ტუ­ლი სპექ­ტაკ­ლი; "ვა­რი­ა­ცი­ე­ბი თა­ნა­მედ­რო­ვე თე­მა­ზე" - მე და ბა­ტონ­მა რო­ბი­კომ პი­ე­საც ერ­თად დავ­წე­რეთ და დავ­დგით კი­დეც, და კარ­ლო გოლ­დო­ნის "მშვე­ნი­ე­რი ქარ­თვე­ლი ქალი". მას შემ­დეგ რუს­თა­ვე­ლის თე­ატ­რში კი­დევ 13 წელი ვი­მუ­შა­ვე.

გა­მორ­ჩე­უ­ლი პე­და­გო­გე­ბი და "გა­საკ­ვი­რი" ამ­ბე­ბი

- ინ­სტი­ტუ­ტის პე­რი­ო­დი და­დე­ბი­თად მა­გონ­დე­ბა. ის ადა­მი­ა­ნე­ბი გა­ვი­ცა­ნი, რომ­ლებ­თან ერ­თა­დაც შემ­დგომ­ში მთე­ლი ცხოვ­რე­ბა გა­ვა­ტა­რე და ვმე­გობ­რობ. მა­გა­ლი­თად: გოგი მარ­გვე­ლაშ­ვი­ლი, ვასო კიკ­ნა­ძე. რე­ჟი­სუ­რა­ში ცოტა უც­ნა­უ­რა­დაა საქ­მე - შე­იძ­ლე­ბა, ადა­მი­ა­ნი შე­სა­ნიშ­ნა­ვი პე­და­გო­გი იყოს, მაგ­რამ მას­თან შენი თან­ხვედ­რა არ მოხ­დეს. ჩემს შემ­თხვე­ვა­ში, ასე იყო, მა­გა­ლი­თად - ქალ­ბა­ტონ ლილი იო­სე­ლი­ან­თან, რო­მე­ლიც, რა თქმა უნდა, არაჩ­ვე­უ­ლებ­რი­ვი პე­და­გო­გია და ქარ­თუ­ლი თე­ატ­რის არა­ერ­თი თა­ო­ბა აღ­ზარ­და, მაგ­რამ ჩემ­თვის დღემ­დე მი­უ­ღე­ბე­ლია ის თე­ატ­რი, რო­მელ­საც ქალ­ბა­ტო­ნი ლილი ქა­და­გებს. მე უფრო სა­ნა­ხა­ო­ბი­თი თე­ატ­რის მომ­ხრე ვარ, ის კი - ფსი­ქო­ლო­გი­უ­რის, ნა­ტუ­რა­ლის­ტუ­რის. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ დღემ­დე უდი­დეს პა­ტივს ვცემ, ჩემი დიდი სურ­ვი­ლი იყო, გიგა ლორ­თქი­ფა­ნი­ძის ჯგუფ­ში გა­დავ­სუ­ლი­ყა­ვი. ბა­ტო­ნი გიგა შე­სა­ნიშ­ნა­ვი პი­როვ­ნე­ბა გახ­ლდათ. ისეთ ამ­ბებს გვიყ­ვე­ბო­და, ცალ­კე ის უდ­რი­და ყვე­ლა­ნა­ირ რე­ჟი­სო­რულ გაკ­ვე­თილს. მის­გან ის­ტო­რი­ე­ბის კას­კა­დი დამ­რჩა და ხში­რად, როცა რა­ი­მეს ვყვე­ბი, უკ­ვირთ, - შენ ეს სა­ი­დან იციო?! ჩვე­ნი პე­და­გო­გე­ბი­დან გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლად გა­მოვ­ყოფ­დი ვასო კიკ­ნა­ძეს, რო­მელ­მაც უბ­რა­ლოდ კი არ მას­წავ­ლა, არა­მედ შე­მაყ­ვა­რა მთე­ლი ქარ­თუ­ლი თე­ატ­რი და მისი ის­ტო­რია. მის მე­გობ­რო­ბას ძა­ლი­ან ვა­ფა­სებ და ვუფრ­თხილ­დე­ბი.

სა­ე­ტა­პო სპექ­ტაკ­ლე­ბი რუს­თა­ვე­ლის თე­ატ­რში

- ყვე­ლა თე­ატ­რში სხვა­დას­ხვა სა­ე­ტა­პო სპექ­ტაკ­ლი იყო. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ რუს­თა­ვე­ლის თე­ატ­რში ცხრა სპე­ქტაკ­ლი დავ­დგი, გა­მოვ­ყოფ­დი - "ათ­ვი­ნი­ე­რე­ბენ მი­მი­ნოს", რად­გან რე­ა­ლუ­რად, ჩემი ხელ­წე­რა იქი­დან და­ი­წყო. მა­ნამ­დე დად­გმულ სპექ­ტაკ­ლებ­ში რო­ბერტ სტუ­რუ­ას დიდი გავ­ლე­ნა იგ­რძნო­ბო­და. რა თქმა უნდა, მისი გავ­ლე­ნის ქვეშ ვი­ყა­ვი და ქვეც­ნო­ბი­ე­რად, მას ვბა­ძავ­დი კი­დეც, მაგ­რამ მერე შე­ვე­ცა­დე, რა­დი­კა­ლუ­რად გა­დავხრი­ლი­ყა­ვი სხვა მხა­რეს; მის­გან ბევ­რი რამ ამე­ღო, მაგ­რამ რა­ღაც ჩემი გა­მე­კე­თე­ბი­ნა... "კვა­ჭი კვა­ჭან­ტი­რა­ძეს" გა­მოვ­ყოფ­დი იმი­ტომ, რომ ვფიქ­რობ, ეს პირ­ვე­ლი სე­რი­ო­ზუ­ლი, მას­შტა­ბუ­რი სპექ­ტაკ­ლი და მცდე­ლო­ბა იყო იმი­სა, რომ კლა­სი­კა მთლი­ა­ნად თა­ნა­მედ­რო­ვე­ო­ბის­კენ მო­მეტ­რი­ა­ლე­ბი­ნა. ბოლო სპექ­ტაკ­ლი, რომ­ლის შემ­დე­გაც რუს­თა­ვე­ლის თე­ატ­რი­დან წა­მო­ვე­დი, ვფიქ­რობ, ყვე­ლა­ზე სრულ­ყო­ფი­ლი გახ­ლდათ. ეს იყო შექ­სპი­რის "ტი­ტუს ან­დრო­ნი­კუ­სი".

"სარ­დაფ­ში" გა­მარ­თუ­ლი "სიკ­ვდი­ლის როკ­ვა"

- "სიკ­ვდი­ლის როკ­ვა", რომ­ლი­თაც "თე­ატ­რა­ლუ­რი სარ­და­ფი" გავ­ხსე­ნი, ჩემს ბი­ოგ­რა­ფი­ა­ში ერთ-ერთ ყვე­ლა­ზე მნიშ­ვნე­ლო­ვან სპექ­ტაკ­ლად რჩე­ბა თუნ­დაც იმი­ტომ, რომ მას­ში გე­ნი­ა­ლურ­მა მსა­ხი­ობ­მა - რა­მაზ ჩხიკ­ვა­ძემ ბოლო როლი ითა­მა­შა. ამას მოჰ­ყვა ჩემი მე­ო­რე სპექ­ტაკ­ლი - "ჰამ­ლე­ტი", რო­მე­ლიც ასე­ვე მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია, რად­გან შემ­დგომ­ში უამ­რა­ვი სი­ხა­რუ­ლი მოგ­ვი­ტა­ნა - ეს იქ­ნე­ბო­და სა­ხელ­მწი­ფო პრე­მია თუ არა­ერ­თი გას­ტრო­ლი.

გრი­ბო­ე­დო­ვის თე­ატ­რი

- მა­შინ ქვე­ყა­ნა­სა და თე­ატ­რშიც მძი­მე პე­რი­ო­დი იყო და რო­დე­საც დას­მა შე­მომ­თა­ვა­ზა, სა­თა­ვე­ში ჩავ­დგო­მო­დი, ეს, რო­გორც ბე­დის გა­მოწ­ვე­ვა, ისე მი­ვი­ღე და, რა თქმა უნდა, დავ­თან­ხმდი. ეს იყო სრუ­ლი­ად უღო­ნო მდგო­მა­რე­ო­ბა­ში ჩა­ვარ­დნი­ლი თე­ატ­რი, რო­მელ­საც მა­ყუ­რე­ბე­ლიც არ ჰყავ­და. ის, რომ დღეს გრი­ბო­ე­დო­ვის თე­ატ­რი სა­ქარ­თვე­ლო­ში ერთ-ერთი ყვე­ლა­ზე "დას­წრე­ბა­დია", ვფიქ­რობ, კარ­გი რე­ზულ­ტა­ტია. აქა­უ­რი სპექ­ტაკ­ლე­ბი­დან, პირ­ველ რიგ­ში, "ოს­ტატ­სა და მარ­გა­რი­ტას" გა­მოვ­ყოფ, რო­მე­ლიც ოთხსა­ათ-ნა­ხევ­რის გან­მავ­ლო­ბა­ში მიმ­დი­ნა­რე­ობ­და და არ მახ­სოვს წარ­მოდ­გე­ნა, დარ­ბა­ზი­დან ერთი ადა­მი­ა­ნი მა­ინც გა­სუ­ლი­ყო ნა­ად­რე­ვად, ბო­ლომ­დე დიდი ინ­ტე­რე­სით უყუ­რებ­დნენ ხოლ­მე. ასე­ვე გა­მოვ­ყოფ­დი სპექ­ტაკლს - "ღუს­სი­ან ბლუზ", რო­მელ­მაც პე­ტერ­ბურ­გში საკ­მა­ოდ დიდი სკან­და­ლი გა­მო­იწ­ვია - მა­ყუ­რე­ბე­ლი დე­მონ­სტრა­ცი­უ­ლად ტო­ვებ­და დარ­ბაზს, სკა­მებს სპე­ცი­ა­ლუ­რად ახ­მა­უ­რებ­დნენ და ისე გა­დი­ოდ­ნენ. თავი შე­უ­რა­ცხყო­ფი­ლად იგ­რძნეს, რად­გან რე­ა­ლუ­რად, ისი­ნი სცე­ნა­ზე სა­კუ­თარ თავს ხე­დავ­დნენ. მა­ყუ­რებ­ლის მე­ო­რე ნა­ხე­ვარ­მა, რო­მე­ლიც ბო­ლომ­დე დარ­ჩა, ისე­თი ოვა­ცია გაგ­ვი­მარ­თა, რომ სპექ­ტაკ­ლი სულ ტრი­უმფში გა­და­ი­ზარ­და. ამ ორი უკი­დუ­რე­სო­ბის შერ­წყმამ ეს წარ­მოდ­გე­ნა ძა­ლი­ან და­მა­მახ­სოვ­რა.

"სახ­ლი ძველ უბან­ში"

- ამ ფილმმა მარ­თა­ლია, პოპუ­ლა­რუ­ლი გამ­ხა­და, მაგ­რამ რომ გი­თხრათ, ჩემს დიდ მიღ­წე­ვად მი­ვიჩ­ნევ-მეთ­ქი, მო­გა­ტყუ­ებთ. მა­შინ ტერ­მი­ნი "ქარ­თუ­ლი ტე­ლე­სე­რი­ა­ლი" არ არ­სე­ბობ­და. მე­გო­ნა, მრა­ვალ­სე­რი­ი­ან სა­ტე­ლე­ვი­ზიო მხატ­ვრულ ფილ­მს ვი­ღებ­დი და წლე­ბის შემ­დეგ გა­ვი­გე, რომ ქარ­თუ­ლი ტე­ლე­სე­რი­ა­ლის "მამა" ვყო­ფილ­ვარ. რე­ჟი­სო­რის მო­ვა­ლე­ო­ბაა, თუნ­დაც ინ­ტუ­ი­ცი­უ­რად იგ­რძნოს, რა სჭირ­დე­ბა მა­ყუ­რე­ბელს, რა იმუ­შა­ვებს მას­ზე. რა თქმა უნდა, მა­შინ აქ­ტუ­ა­ლურ თე­მას შე­ვე­ჭი­დე: მო­გეხ­სე­ნე­ბათ, ქვე­ყა­ნა­ში შავ­ბნე­ლი და დათ­რგუნ­ვი­ლი პე­რი­ო­დი, შიში და მის­ტი­კა აქ­ტუ­ა­ლუ­რი გახ­ლდათ. თა­ნაც, რე­ა­ლუ­რად, ერთი ტე­ლე­არ­ხი გვქონ­და და მი­უ­ხე­და­ვად უშუ­ქო­ბი­სა, ამ სე­რი­ალ­მა ყვე­ლა მი­ა­ჯაჭ­ვა ეკ­რანს. ეს კარ­გად გათ­ვლი­ლი კო­მერ­ცი­უ­ლი პრო­ექ­ტი გახ­ლდათ, რო­მე­ლიც მა­ღა­ლი ხე­ლოვ­ნე­ბის ნი­მუ­ში ვერ იქ­ნე­ბო­და, მაგ­რამ პრო­ფე­სი­უ­ლად იყო გა­კე­თე­ბუ­ლი და მას­ში სუ­პერპრო­ფე­სი­ო­ნა­ლი მსა­ხი­ო­ბე­ბი თა­მა­შობ­დნენ. ამ სე­რი­ა­ლამ­დე ერთი ფილ­მი მქონ­და გა­და­ღე­ბუ­ლი, რო­მე­ლიც ქარ­თველ მა­ყუ­რე­ბელს არ უნა­ხავს. ეს გახ­ლდათ იტა­ლი­ე­ლი პრო­დი­უ­სე­რის, ან­ტო­ნიო ძი­ნა­რის შეკ­ვე­თით, იტა­ლი­ა­ში გა­და­ღე­ბუ­ლი "თვი­ნი­ე­რი" - დოს­ტო­ევ­სკის მო­თხრო­ბის ეკ­რა­ნი­ზა­ცია რუ­სულ ენა­ზე. ფილ­მი 1990 წელს გა­მო­ვი­და და იტა­ლი­ა­ში კარ­გი გა­მოხ­მა­უ­რე­ბა მოჰ­ყვა. თით­ქმის ყვე­ლა იქა­უ­რი ტე­ლე­ვი­ზი­ის ეკ­რან­ზე უჩ­ვე­ნეს, მერე - ევ­რო­პის ქვეყ­ნებ­შიც, სა­ქარ­თვე­ლო­ში კი მხო­ლოდ ერთხელ - კი­ნოს სახ­ლში გა­ი­მარ­თა ჩვე­ნე­ბა.

გა­ეკ­რა­ნე­ბუ­ლი სპექ­ტაკ­ლე­ბი

- 2008 წელს ჩვენს ხელ­ში შე­სა­ნიშ­ნა­ვი კა­მე­რა აღ­მოჩ­ნდა. კი­ნე­მა­ტოგ­რა­ფი­უ­ლი შე­დევ­რის გა­და­ღე­ბა არც გვი­ფიქ­რია, უბ­რა­ლოდ გა­დავ­წყვი­ტეთ, ჩვე­ნი­ვე სპექ­ტაკ­ლი - "იდი­ო­ტოკ­რა­ტია" დაგ­ვე­ფიქ­სი­რე­ბი­ნა, თუნ­დაც - არ­ქივ­ში შე­სა­ნა­ხად. ვფიქ­რობ­დით, რომ ყვე­ლა სპექ­ტაკლს ასე გა­და­ვი­ღებ­დით, მაგ­რამ ეს საკ­მა­ოდ რთუ­ლი პრო­ცე­სია. ნამ­დვი­ლად არ ვე­ლო­დით, რომ "იდი­ო­ტოკ­რა­ტი­ას" ასე­თი კო­მერ­ცი­უ­ლი წარ­მა­ტე­ბა ექ­ნე­ბო­და: რე­ა­ლუ­რად რაც დავ­ხარ­ჯეთ, ისიც და­ვიბ­რუ­ნეთ და მარ­თა­ლია, ცოტა, მაგ­რამ რა­ღაც თან­ხაც დარ­ჩა. ამის შემ­დეგ გაჩ­ნდა მო­თხოვ­ნი­ლე­ბა, გაგ­რძე­ლე­ბა გა­დაგ­ვე­ღო. შემ­კვე­თიც გა­მოჩ­ნდა და და­ი­ბა­და - "ყვე­ლა­ფე­რი კარ­გად იქ­ნე­ბა", რო­მელ­მაც ბოლო 20 წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში ქარ­თუ­ლე­ნო­ვან "კი­ნო­ებს" შო­რის ყვე­ლა­ზე დიდი სა­მა­ყუ­რებ­ლო რე­ი­ტინ­გი და­აგ­რო­ვა. ამის შემ­დეგ, სამ­წუ­ხა­როდ, ნიკო გო­მე­ლა­უ­რი გარ­და­იც­ვა­ლა და მო­მინ­და, ისე­თი ფილ­მი გა­და­მე­ღო, რო­მელ­საც მას მი­ვუ­ძღვნი­დი. ზუს­ტად ვი­ცო­დი, ეს არა­კო­მერ­ცი­უ­ლი იქ­ნე­ბო­და. ასე და­ი­ბა­და ფილ­მი: "მიდი, ძმაო, მიდი". რაც შე­ე­ხე­ბა "ის­პა­ჰან-ბა­თუმს" - ეს ირა­ნე­ლე­ბის შეკ­ვე­თა იყო. გა­და­ღე­ბა მთხო­ვეს და შე­ვე­ცა­დე, პა­ტი­ოს­ნად შე­მეს­რუ­ლე­ბი­ნა. ბოლო ფილ­მი - "სახ­ლი, რო­მე­ლიც ფან­ჯრი­დან გა­ი­პა­რა", ალ­ბათ პირ­ვე­ლია, რო­მე­ლიც ჩემ­თვის გა­და­ვი­ღე. ძა­ლი­ან მი­ხა­რია, რომ მას­ში ჩემ­თვის საყ­ვა­რე­ლი ადა­მი­ა­ნე­ბი მო­ნა­წი­ლე­ო­ბენ. ნინო ანა­ნი­აშ­ვი­ლი ძა­ლი­ან მიყ­ვარს. მას დიდ პა­ტივს ვცემ არა მხო­ლოდ რო­გორც ბა­ლე­რი­ნას, არა­მედ რო­გორც ადა­მი­ანს, მე­გო­ბარს და მო­ხა­რუ­ლი ვარ, რომ მას­თან ერ­თად გა­და­სა­ღებ მო­ე­დან­ზე მო­მი­წია მუ­შა­ო­ბამ. ჩემი ფილ­მე­ბი­დან ყვე­ლა­ზე მე­ტად ეს ორი მომ­წონს, თუმ­ცა ყვე­ლა­ზე მეტი პო­პუ­ლა­რო­ბა მო­ი­ტა­ნა სუ­რათ­მა - "ყვე­ლა­ფე­რი კარ­გად იქ­ნე­ბა".

ჰობი - კუ­ლი­ნა­რია

- კერ­ძე­ბის მომ­ზა­დე­ბა ჩემი ჰო­ბია, მაგ­რამ იმ­დე­ნი დრო არ მაქვს, რომ ეს საქ­მე ხში­რად ვა­კე­თო. ვთვლი, რომ ესეც რე­ჟი­სუ­რაა, მო­გო­ნე­ბა, შე­თხზვა და ა.შ. როცა დრო და სა­შუ­ა­ლე­ბა მაქვს, კერ­ძებს ვამ­ზა­დებ.

სი­ახ­ლე­ე­ბი

- მოს­კოვ­ში გას­ტროლ­ზე "ცხე­ნის ის­ტო­რია" წა­ვი­ღეთ. გრი­ბო­ე­დო­ვის თე­ატ­რი რუ­სე­თის სა­ზღვრებს გა­რეთ არ­სე­ბულ (ასე­თი 300-მდე თე­ატ­რია - უკ­რა­ი­ნა­ში, კა­ნა­და­ში და ა.შ.) თე­ატ­რებს შო­რის სა­უ­კე­თე­სო რუ­სუ­ლე­ნო­ვან თე­ატ­რად და­ა­სა­ხე­ლეს. ვახ­ტან­გო­ვის თე­ატ­რში დიდი ცე­რე­მო­ნი­ა­ლი ჩა­ტარ­და, სა­დაც პრი­ზი გად­მო­მე­ცა. გარ­და ამი­სა, სერ­გეი ბეზ­რუ­კო­ვის თე­ატ­რში სპექ­ტაკ­ლი ვუჩ­ვე­ნეთ. "თა­ვი­სუ­ფალ თე­ატ­რში" "რი­ჩარდ მე­სა­მეს" ვდგამ, რომ­ლის პრე­მი­ე­რა იან­ვარ­ში შედ­გე­ბა და მთა­ვარ როლ­ში აპო­ლონ კუბ­ლაშ­ვი­ლი და გოგა ბარ­ბა­ქა­ძე ერ­თმა­ნე­თის დუბ­ლე­ბი იქ­ნე­ბი­ან. მას­ში მთე­ლი და­სია და­კა­ვე­ბუ­ლი.

თამ­თა და­დე­შე­ლი

ჟურ­ნა­ლი "გზა"

(გა­მო­დის ხუთ­შა­ბა­თო­ბით)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ჩრდილოეთ კორეის ახალმა სამხედრო ხომალდმა კატასტროფა განიცადა

ქართული ტელესერიალის "მამა" და რამაზ ჩხიკვაძის უკანასკნელი როლი

ქართული ტელესერიალის "მამა" და რამაზ ჩხიკვაძის უკანასკნელი როლი

რეჟისორ ავთო ვარსიმაშვილს საკმაოდ მრავალფეროვანი ბიოგრაფია აქვს და სხვადასხვა თეატრში მუშაობისას, არაერთი საინტერესო და "ხმაურიანი" სპექტაკლიც დაუდგამს. მისი ფილმები კი ყოველთვის იწვევს მაყურებლის ინტერესს. რეჟისორი აღნიშნავს, რომ "სახლი ძველ უბანში" მისი "შედევრი" არ არის. ყველაზე მეტად ნიკო გომელაურისა და "საკუთარი თავისთვის" გადაღებული ფილმები მოსწონს.

პლასტილინის ფიგურებით დაწყებული კარიერა

- რეჟისორობა ბავშვობიდანვე მინდოდა, ოღონდ - 4-5 წლის ასაკში მულტფილმების გადაღებაზე ვოცნებობდი. ჯერ სკოლაშიც არ დავდიოდი, როდესაც პლასტილინით პერსონაჟებს ვძერწავდი, მათ ერთმანეთთან ვალაპარაკებდი და სპექტაკლებს ვდგამდი... სკოლაში დრამწრე ჩამოვაყალიბე და იქ ბევრი სპექტაკლი დავდგი. მაგალითად, "საბრალდებო დასკვნა". თამაში არასდროს მიყვარდა, მაგრამ იმ შემთხვევაში, თუ რომელიმე მსახიობი გვაკლდა, მეც ვმონაწილეობდი. ასე გრძელდებოდა დაახლოებით მეცხრე კლასამდე, მერე კი არტოს ბაღში, გოგი თოდაძის საბავშვო თეატრში მოვხვდი და სკოლის დამთავრების შემდეგ თეატრალურ ინსტიტუტში ჩავაბარე.

ბავშვობის დროინდელი გატაცება

- მუსიკა ყოველთვის ჩემი ცხოვრების ნაწილი იყო. 6 წლის ვიყავი, როდესაც მუსიკალურ სკოლაში ფორტეპიანოს კლასში შემიყვანეს და შემდეგ მოვინდომე, ჩელოზე დაკვრა მესწავლა. კონცერტებიც მქონდა, ტრიოსა და კამერულ ორკესტრში ვუკრავდი. როცა პროფესიული არჩევანის გაკეთება მომიხდა, თეატრალური ინსტიტუტის ერთ-ერთი ალტერნატივა, კონსერვატორია იყო, მაგრამ მუსიკოსობას მაინც რეჟისორობამ სძლია.

ამბავი, რომელიც ფილმებში ხდება

- პირველ კურსზე ქალბატონ ლილი იოსელიანთან ვსწავლობდი, II-III კურსებზე - გიგა ლორთქიფანიძესთან, IV-V-ზე კი უკვე რობერტ სტურუასთან. მეოთხეკურსელი, რუსთაველის თეატრში მოვხვდი და ამის მერე აღმოვჩნდი ბატონ რობიკოსთან. ჩემს ცხოვრებაში ეს ძალიან უცნაური და მოულოდნელი რამ იყო, მსგავსი რამ შეიძლება, კინოში მოხდეს: თბილისში პირველი საერთაშორისო თეატრალური ფესტივალი ტარდებოდა და განაცხადი შევიტანე, რომ ჩემი სტუდენტური სპექტაკლი საკონკურსო პროგრამაში ჩაერთოთ. თავიდან უარი მითხრეს, მაგრამ არ დავიზარე, მაშინდელი კულტურის მინისტრის - ოთარ თაქთაქიშვილის კაბინეტში შევაღწიე და ვთხოვე, კომისია გამოეყოთ, რათა სპექტაკლი ენახათ და თუ არ მოეწონებოდათ, უარი მერე ეთქვათ. ოთარ თაქთაქიშვილი საკმაოდ გულისხმიერი ადამიანი იყო. შეიძლება, რაღაც ინტუიციაც ჰქონდა და კომისია გამოგზავნა. საბოლოოდ, ჩემი სპექტაკლი - "კაცია-ადამიანი?!" საკონკურსო პროგრამაში ჩასვეს. მთავარ როლს იმ დროს მეორე კურსის სტუდენტი - გია ბურჯანაძე ასრულებდა. მოკლედ, იმ ფესტივალზე ახალგაზრდები, ე.წ. არაპროფესიონალები მხოლოდ ჩვენ ვიყავით, დანარჩენები სხვადასხვა ქვეყნიდან ჩამოსული, საკმაოდ ცნობილი რეჟისორებიც კი იყვნენ. ჟიურის თავმჯდომარე ლატვიელი რეჟისორი - ადოლფ შაპირო გახლდათ. არც მიფიქრია, რომ იმ ფესტივალზე შეიძლებოდა, რაიმე ჯილდო მიმეღო, ამიტომ დახურვაზე არც კი მივსულვარ. ზუსტად იმ დროს, ჯორჯიაშვილის ქუჩაზე, ლიტერატურის მუზეუმში ვთამაშობდით სპექტაკლებს და წარმოდგენის დასრულების შემდეგ, როცა რუსთაველზე ამოვედით, ხალხი უკვე თეატრიდან გამოდიოდა. ყველა ჩვენკენ მოიწევდა და გვილოცავდა. როგორც მერე გავიგეთ, საუკეთესო რეჟისურისთვის პრიზი მოგვცეს. ეს ძალიან მოულოდნელი და სასიხარულო ამბავი იყო ჩემთვის.

რუსთაველის თეატრი

- მეორე დღეს გურამ საღარაძის მეუღლემ - ტანია ბუხმინდერმა დამირეკა და მითხრა: რობერტ სტურუამ სპექტაკლის ნახვა ითხოვა და ეს როდის იქნება შესაძლებელიო? მეორე დღეს სპექტაკლი სპეციალურად მისთვის, დღის 2 საათზე დავნიშნეთ. ნახა და მითხრა: ხვალ მოდი, დავილაპარაკოთო. ვიფიქრე, გასაკრიტიკებლად მიბარებს-მეთქი. მაშინ თეატრის დირექტორი აკაკი ბაქრაძე იყო. ბატონმა რობიკომ მითხრა, აკაკისთან ადი, განცხადება დაწერე, თეატრში რეჟისორად მიგიღებო. 19 წლის ბიჭისთვის ეს აბსოლუტური შოკი იყო. განცხადებას რომ ვწერდი, ბატონმა კაკომ მითხრა: დიპლომი მოიტანეო. გამეცინა, ჯერ სტუდენტი ვარ-მეთქი. ჩემმა პასუხმა ცოტა არ იყოს, დააბნია... ინსტიტუტს რომ ვამთავრებდი, რუსთაველის თეატრში უკვე სამი სპექტაკლი მქონდა დადგმული: "რექვიემი" - ომში დაღუპული ქართველი პოეტების ლექსებზე გაკეთებული ექსპერიმენტული სპექტაკლი; "ვარიაციები თანამედროვე თემაზე" - მე და ბატონმა რობიკომ პიესაც ერთად დავწერეთ და დავდგით კიდეც, და კარლო გოლდონის "მშვენიერი ქართველი ქალი". მას შემდეგ რუსთაველის თეატრში კიდევ 13 წელი ვიმუშავე.

გამორჩეული პედაგოგები და "გასაკვირი" ამბები

- ინსტიტუტის პერიოდი დადებითად მაგონდება. ის ადამიანები გავიცანი, რომლებთან ერთადაც შემდგომში მთელი ცხოვრება გავატარე და ვმეგობრობ. მაგალითად: გოგი მარგველაშვილი, ვასო კიკნაძე. რეჟისურაში ცოტა უცნაურადაა საქმე - შეიძლება, ადამიანი შესანიშნავი პედაგოგი იყოს, მაგრამ მასთან შენი თანხვედრა არ მოხდეს. ჩემს შემთხვევაში, ასე იყო, მაგალითად - ქალბატონ ლილი იოსელიანთან, რომელიც, რა თქმა უნდა, არაჩვეულებრივი პედაგოგია და ქართული თეატრის არაერთი თაობა აღზარდა, მაგრამ ჩემთვის დღემდე მიუღებელია ის თეატრი, რომელსაც ქალბატონი ლილი ქადაგებს. მე უფრო სანახაობითი თეატრის მომხრე ვარ, ის კი - ფსიქოლოგიურის, ნატურალისტურის. მიუხედავად იმისა, რომ დღემდე უდიდეს პატივს ვცემ, ჩემი დიდი სურვილი იყო, გიგა ლორთქიფანიძის ჯგუფში გადავსულიყავი. ბატონი გიგა შესანიშნავი პიროვნება გახლდათ. ისეთ ამბებს გვიყვებოდა, ცალკე ის უდრიდა ყველანაირ რეჟისორულ გაკვეთილს. მისგან ისტორიების კასკადი დამრჩა და ხშირად, როცა რაიმეს ვყვები, უკვირთ, - შენ ეს საიდან იციო?! ჩვენი პედაგოგებიდან განსაკუთრებულად გამოვყოფდი ვასო კიკნაძეს, რომელმაც უბრალოდ კი არ მასწავლა, არამედ შემაყვარა მთელი ქართული თეატრი და მისი ისტორია. მის მეგობრობას ძალიან ვაფასებ და ვუფრთხილდები.

საეტაპო სპექტაკლები რუსთაველის თეატრში

- ყველა თეატრში სხვადასხვა საეტაპო სპექტაკლი იყო. მიუხედავად იმისა, რომ რუსთაველის თეატრში ცხრა სპე­ქტაკლი დავდგი, გამოვყოფდი - "ათვინიერებენ მიმინოს", რადგან რეალურად, ჩემი ხელწერა იქიდან დაიწყო. მანამდე დადგმულ სპექტაკლებში რობერტ სტურუას დიდი გავლენა იგრძნობოდა. რა თქმა უნდა, მისი გავლენის ქვეშ ვიყავი და ქვეცნობიერად, მას ვბაძავდი კიდეც, მაგრამ მერე შევეცადე, რადიკალურად გადავხრილიყავი სხვა მხარეს; მისგან ბევრი რამ ამეღო, მაგრამ რაღაც ჩემი გამეკეთებინა... "კვაჭი კვაჭანტირაძეს" გამოვყოფდი იმიტომ, რომ ვფიქრობ, ეს პირველი სერიოზული, მასშტაბური სპექტაკლი და მცდელობა იყო იმისა, რომ კლასიკა მთლიანად თანამედროვეობისკენ მომეტრიალებინა. ბოლო სპექტაკლი, რომლის შემდეგაც რუსთაველის თეატრიდან წამოვედი, ვფიქრობ, ყველაზე სრულყოფილი გახლდათ. ეს იყო შექსპირის "ტიტუს ანდრონიკუსი".

"სარდაფში" გამართული "სიკვდილის როკვა"

- "სიკვდილის როკვა", რომლითაც "თეატრალური სარდაფი" გავხსენი, ჩემს ბიოგრაფიაში ერთ-ერთ ყველაზე მნიშვნელოვან სპექტაკლად რჩება თუნდაც იმიტომ, რომ მასში გენიალურმა მსახიობმა - რამაზ ჩხიკვაძემ ბოლო როლი ითამაშა. ამას მოჰყვა ჩემი მეორე სპექტაკლი - "ჰამლეტი", რომელიც ასევე მნიშვნელოვანია, რადგან შემდგომში უამრავი სიხარული მოგვიტანა - ეს იქნებოდა სახელმწიფო პრემია თუ არაერთი გასტროლი.

გრიბოედოვის თეატრი

- მაშინ ქვეყანასა და თეატრშიც მძიმე პერიოდი იყო და როდესაც დასმა შემომთავაზა, სათავეში ჩავდგომოდი, ეს, როგორც ბედის გამოწვევა, ისე მივიღე და, რა თქმა უნდა, დავთანხმდი. ეს იყო სრულიად უღონო მდგომარეობაში ჩავარდნილი თეატრი, რომელსაც მაყურებელიც არ ჰყავდა. ის, რომ დღეს გრიბოედოვის თეატრი საქართველოში ერთ-ერთი ყველაზე "დასწრებადია", ვფიქრობ, კარგი რეზულტატია. აქაური სპექტაკლებიდან, პირველ რიგში, "ოსტატსა და მარგარიტას" გამოვყოფ, რომელიც ოთხსაათ-ნახევრის გან­მავლობაში მიმდინარეობდა და არ მახსოვს წარმოდგენა, დარბაზი­დან ერთი ადამიანი მაინც გასულიყო ნაადრევად, ბოლომდე დიდი ინტერესით უყურებდნენ ხოლმე. ასევე გამოვყოფდი სპექტაკლს - "ღუსსიან ბლუზ", რომელმაც პეტერბურგში საკმაოდ დიდი სკანდალი გამოიწვია - მაყურებელი დემონსტრაციულად ტოვებდა დარბაზს, სკამებს სპეციალურად ახმაურებდნენ და ისე გადიოდნენ. თავი შეურაცხყოფილად იგრძნეს, რადგან რეალურად, ისინი სცენაზე საკუთარ თავს ხედავდნენ. მაყურებლის მეორე ნახევარმა, რომელიც ბოლომდე დარჩა, ისეთი ოვაცია გაგვიმართა, რომ სპექტაკლი სულ ტრიუმფში გადაიზარ­და. ამ ორი უკიდურესობის შერწყმამ ეს წარმოდგენა ძალიან დამამახსოვრა.

"სახლი ძველ უბანში"

- ამ ფილმმა მართალია, პოპუ­ლარული გამხადა, მაგრამ რომ გი­თხრათ, ჩემს დიდ მიღწევად მივიჩნევ-მეთქი, მოგატყუებთ. მაშინ ტერმინი "ქართული ტელესერიალი" არ არსებობდა. მეგონა, მრავალსერიიან სატელევიზიო მხატვრულ ფილმს ვიღებდი და წლების შემდეგ გავიგე, რომ ქართული ტელესერიალის "მამა" ვყოფილვარ. რეჟისორის მოვალეობაა, თუნდაც ინტუიციურად იგრძნოს, რა სჭირდება მაყურებელს, რა იმუშავებს მასზე. რა თქმა უნდა, მაშინ აქტუალურ თემას შევეჭიდე: მოგეხსენებათ, ქვეყანაში შავბნელი და დათრგუნვილი პერიოდი, შიში და მისტიკა აქტუალური გახლდათ. თანაც, რეალურად, ერთი ტელეარხი გვქონდა და მიუხედავად უშუქობისა, ამ სერიალმა ყველა მიაჯაჭვა ეკრანს. ეს კარგად გათვლილი კომერციული პროექტი გახლდათ, რომელიც მაღალი ხელოვნების ნიმუში ვერ იქნებოდა, მაგრამ პროფესიულად იყო გაკეთებული და მასში სუპერპროფესიონალი მსახიობები თამაშობდნენ. ამ სერიალამდე ერთი ფილმი მქონდა გადაღებული, რომელიც ქართველ მაყურებელს არ უნახავს. ეს გახლდათ იტალიელი პროდიუსერის, ანტონიო ძინარის შეკვეთით, იტალიაში გადაღებული "თვინიერი" - დოსტოევსკის მოთხრობის ეკრანიზაცია რუსულ ენაზე. ფილმი 1990 წელს გამოვიდა და იტალიაში კარგი გამოხმაურება მოჰყვა. თითქმის ყველა იქაური ტელევიზიის ეკრანზე უჩვენეს, მერე - ევროპის ქვეყნებშიც, საქართველოში კი მხოლოდ ერთხელ - კინოს სახლში გაიმართა ჩვენება.

გაეკრანებული სპექტაკლები

- 2008 წელს ჩვენს ხელში შესანიშნავი კამერა აღმოჩნდა. კინემატოგრაფიული შედევრის გადაღება არც გვიფიქრია, უბრალოდ გადავწყვიტეთ, ჩვენივე სპექტაკლი - "იდიოტოკრატია" დაგვეფიქსირებინა, თუნდაც - არქივში შესანახად. ვფიქრობდით, რომ ყველა სპექტაკლს ასე გადავიღებდით, მაგრამ ეს საკმაოდ რთული პროცესია. ნამდვილად არ ველოდით, რომ "იდიოტოკრატიას" ასეთი კომერციული წარმატება ექნებოდა: რეალურად რაც დავხარჯეთ, ისიც დავიბრუნეთ და მართალია, ცოტა, მაგრამ რაღაც თანხაც დარჩა. ამის შემდეგ გაჩნდა მოთხოვნილება, გაგრძელება გადაგვეღო. შემკვეთიც გამოჩნდა და დაიბადა - "ყველაფერი კარგად იქნება", რომელმაც ბოლო 20 წლის განმავლობაში ქართულენოვან "კინოებს" შორის ყველაზე დიდი სამაყურებლო რეიტინგი დააგროვა. ამის შემდეგ, სამწუხაროდ, ნიკო გომელაური გარდაიცვალა და მომინდა, ისეთი ფილმი გადამეღო, რომელსაც მას მივუძღვნიდი. ზუსტად ვიცოდი, ეს არაკომერციული იქნებოდა. ასე დაიბადა ფილმი: "მიდი, ძმაო, მიდი". რაც შეეხება "ისპაჰან-ბათუმს" - ეს ირანელების შეკვეთა იყო. გადაღება მთხოვეს და შევეცადე, პატიოსნად შემესრულებინა. ბოლო ფილმი - "სახლი, რომელიც ფანჯრიდან გაიპარა", ალბათ პირველია, რომელიც ჩემთვის გადავიღე. ძალიან მიხარია, რომ მასში ჩემთვის საყვარელი ადამიანები მონაწილეობენ. ნინო ანანიაშვილი ძალიან მიყვარს. მას დიდ პატივს ვცემ არა მხოლოდ როგორც ბალერინას, არამედ როგორც ადამიანს, მეგობარს და მოხარული ვარ, რომ მასთან ერთად გადასაღებ მოედანზე მომიწია მუშაობამ. ჩემი ფილმებიდან ყველაზე მეტად ეს ორი მომწონს, თუმცა ყველაზე მეტი პოპულარობა მოიტანა სურათმა - "ყველაფერი კარგად იქნება".

ჰობი - კულინარია

- კერძების მომზადება ჩემი ჰობია, მაგრამ იმდენი დრო არ მაქვს, რომ ეს საქმე ხშირად ვაკეთო. ვთვლი, რომ ესეც რეჟისურაა, მოგონება, შეთხზვა და ა.შ. როცა დრო და საშუალება მაქვს, კერძებს ვამზადებ.

სიახლეები

- მოსკოვში გასტროლზე "ცხენის ისტორია" წავიღეთ. გრიბოედოვის თეატრი რუსეთის საზღვრებს გარეთ არსებულ (ასეთი 300-მდე თეატრია - უკრაინაში, კანადაში და ა.შ.) თეატრებს შორის საუკეთესო რუსულენოვან თე­ატრად დაასახელეს. ვახტანგოვის თეატრში დიდი ცერემონიალი ჩატარდა, სადაც პრიზი გადმომეცა. გარდა ამისა, სერგეი ბეზრუკოვის თეატრში სპექტაკლი ვუჩვენეთ. "თავისუფალ თეატრში" "რიჩარდ მესამეს" ვდგამ, რომლის პრემიერა იანვარში შედგება და მთავარ როლში აპოლონ კუბლაშვილი და გოგა ბარბაქაძე ერთმანეთის დუბლები იქნებიან. მასში მთელი დასია დაკავებული.

თამთა დადეშელი

ჟურნალი ”გზა”

(გამოდის ხუთშაბათობით)

სალომე ჭაჭუა უცხოეთში მიემგზავრება - რომელი ქვეყნის "ცეკვავენ ვარსკვლავებში" გამოჩნდება მოცეკვავე

"სადაც არ უნდა ყოფილიყო, ყოველთვის სახლში ბრუნდებოდა... თბილისში..." - რას წერს გენიალურ კომპოზიტორზე ხელოვნებათმცოდნე

„თბილისური ჩუქურთმა“ - იმპრესიონისტი მხატვრის გამოფენა, რომელიც თბილისობას ეძღვნება