პოლიტიკა
სამართალი

6

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

პარასკევი, მთვარის მეთერთმეტე დღე დაიწყება 17:02-ზე, მთვარე სასწორშია – ერთ-ერთი ყველაზე ენერგიული, წარმატებული და ძლიერი დღეა. ნებისმიერი დავალების შესრულებისას საჭიროა სიფრთხილე და ყურადღება. იმოქმედეთ გადამწყვეტად, ბიზნესში თუ სამსახურში. განხორციელდეთ ის, რაც ჩაფიქრებული გქონდათ. გააფორმეთ კონტრაქტები, დაიკავეთ ახალი პოზიცია. დაასრულეთ რაც დაიწყეთ. დღის საუკეთესო საკვებად ითვლება წვენები და ხილი. გამოიჩინეთ მზრუნველობა და სიყვარული საყვარელი ადამიანის მიმართ, მიართვათ საჩუქარი.
Faceამბები
საზოგადოება
მოზაიკა
სპორტი
მეცნიერება
კულტურა/შოუბიზნესი
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
გაუთავებელი საცობების, "სითი პარკისა" და "სტაიანკების" ყოველდღიურად გაუარესებული პრობლემა თბილისში
გაუთავებელი საცობების, "სითი პარკისა" და "სტაიანკების" ყოველდღიურად გაუარესებული პრობლემა თბილისში

თბი­ლი­სე­ლი მძღო­ლე­ბი პარ­კი­რე­ბის გა­უ­ა­რე­სე­ბულ პრობ­ლე­მებ­ზე ჩი­ვი­ან და ამ­ბო­ბენ, რომ ქა­ლა­ქის ცენ­ტრში მან­ქა­ნის გა­ჩე­რე­ბა თით­ქმის შე­უძ­ლე­ბე­ლია. "სითი პარკში" კი აცხა­დე­ბენ, რომ პარ­კინ­გის ად­გი­ლე­ბის გა­მო­ყო­ფა მე­რი­ის პრე­რო­გა­ტი­ვაა და ისი­ნი მხო­ლოდ იმ ად­გი­ლე­ბის მო­წყო­ბას უზ­რუნ­ველ­ყო­ფენ, რო­მელ­საც მე­რია გა­მო­ყოფს. მე­რი­ა­ში გვა­ი­მე­დე­ბენ, რომ პრობ­ლე­მის მოგ­ვა­რე­ბა­ზე მუდ­მი­ვად ზრუ­ნა­ვენ, თუმ­ცა ისიც ცხა­დია, რომ ეს "ზრუნ­ვა" თბი­ლი­სელ მძღო­ლებს ჯერ არ უგ­რძვნი­ათ.

თბი­ლის­ში, ალ­ბათ, არ არ­სე­ბობს ადა­მი­ა­ნი, რო­მე­ლიც პარ­კი­რე­ბის პრობ­ლე­მებს და არა­საკ­მა­რი­სი ად­გი­ლე­ბის უქონ­ლო­ბის გამო შექ­მნილ სა­ცო­ბებს არ შე­უ­წუ­ხე­ბია. ვახ­ტანგ გა­წე­რე­ლი­ას მძღო­ლო­ბის 12-წლი­ა­ნი სტა­ჟი აქვს. ამ­ბობს, რომ ყო­ველ­დღი­უ­რად მან­ქა­ნის გა­ჩე­რე­ბის პრობ­ლე­მა უამ­რავ დროს და ენერ­გი­ას არ­თმევს და მის ნერ­ვულ სის­ტე­მა­საც საგ­რძნობ­ლად აზი­ა­ნებს.

"სტა­ი­ან­კე­ბის" პრობ­ლე­მა ყო­ველ­დღი­უ­რად უა­რეს­დე­ბა. თუმ­ცა, ბოლო ერთი წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში გან­სა­კუთ­რე­ბით გა­უ­ა­რეს­და. თბი­ლი­სის ცენ­ტრში, ფი­ლარ­მო­ნი­ას­თან ვმუ­შა­ობ და ხში­რად მან­ქა­ნის გა­ჩე­რე­ბა გმირ­თა მო­ე­დან­ზე მი­წევს.

"მა­ინ­ტე­რე­სებს, რაში ვუხ­დით "სითი პარკს" 50 ლარს? ამ თან­ხა­ში რა­ღაც სერ­ვი­სი მა­ინც ხომ უნდა შე­ვი­დეს? იგი არა­ფერს გვთა­ვა­ზობს. მის­გან არა­ვი­თა­რი დახ­მა­რე­ბა არ მი­ნა­ხავს და არ მიგ­რძვნია. მხო­ლოდ თეთ­რი ხა­ზე­ბი გა­ავ­ლეს იქ, სა­დაც მა­ნამ­დეც იყო გა­სა­ჩე­რე­ბე­ლი ად­გი­ლი და თუ გა­დახ­დი­ლი არ გაქვს, 10 ლა­რით გა­ჯა­რი­მე­ბენ", - ამ­ბობს ბა­ტო­ნი ვახ­ტან­გი და დას­ძენს, რომ ამის მოგ­ვა­რე­ბა ად­გი­ლობ­რი­ვი ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის ძი­რი­თა­დი საზ­რუ­ნა­ვი უნდა იყოს, ვი­ნა­ი­დან, მისი აზ­რით, მო­მა­ვალ წელს თბი­ლი­სის ცენ­ტრში მან­ქა­ნის გა­ჩე­რე­ბა არა თუ ძნე­ლი, სა­ერ­თოდ შე­უძ­ლე­ბე­ლი იქ­ნე­ბა.

პრობ­ლე­მის მოგ­ვა­რე­ბის გზებ­ზე სა­უბ­რობს არ­ქი­ტექ­ტორ-ურ­ბა­ნის­ტი ირაკ­ლი მურ­ღუ­ლია და აცხა­დებს, რომ შე­დე­გის მი­საღ­წე­ვად კომ­პლექ­სუ­რი მიდ­გო­მაა სა­ჭი­რო. ამ კომ­პლექ­სურ გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბებ­ში კი, მისი თქმით, შე­დის არა მხო­ლოდ მე­ქა­ნი­კუ­რი სამ­შე­ნებ­ლო საქ­მი­ა­ნო­ბა, არა­მედ ორ­გა­ნი­ზა­ცი­უ­ლიც.

მურ­ღუ­ლი­ას აზ­რით, ქა­ლაქ­ში სიმ­ჭიდ­რო­ვის გა­და­მოწ­მე­ბა უნდა მოხ­დეს, ანუ სად რამ­დე­ნი ადა­მი­ა­ნი ცხოვ­რობს, სად რა რე­სურ­სია და ამის მი­ხედ­ვით უნდა დად­გინ­დეს, რო­მე­ლი ტე­რი­ტო­რი­ე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბაა შე­საძ­ლე­ბე­ლი და რომ­ლის არა.

"სა­დაც ეს პრობ­ლე­მა მწვა­ვედ დგას, ახა­ლი მშე­ნებ­ლო­ბე­ბი მაქ­სი­მა­ლუ­რად უნდა შე­ი­ზღუ­დოს. ეს იმის პრე­ვენ­ცი­აა, რომ მდგო­მა­რე­ო­ბა არ გა­უ­ა­რეს­დეს.

"რაც შე­ე­ხე­ბა გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბას, პირ­ველ რიგ­ში აუ­ცი­ლე­ბე­ლია ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბის აღ­დგე­ნა, რათა გა­უ­მარ­თავ­მა მან­ქა­ნებ­მა აღარც გა­რე­მო და­ა­ბინ­ძუ­რონ და გა­მო­იხ­ში­რონ კი­დეც. მან­ქა­ნის რა­ო­დე­ნო­ბის კლე­ბა პრობ­ლე­მებ­საც შე­ამ­ცი­რებს. და­მო­უ­კი­დებ­ლად ამის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბა შე­უძ­ლე­ბე­ლია, თუ ამას სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი ტრან­სპორ­ტით მომ­სა­ხუ­რე­ბის გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბის მიზ­ნით შე­სა­ბა­მი­სი პრო­ექ­ტე­ბი არ მოჰ­ყვა", - ამ­ბობს მურ­ღუ­ლია და დას­ძენს, რომ ყვე­ლა ქვე­ყა­ნამ, რო­მე­ლიც ამ პრობ­ლე­მის წი­ნა­შე დად­გა, ის სწო­რედ ამ გზით გა­დაჭ­რა. ანუ, მაქ­სი­მა­ლუ­რად გა­ა­უმ­ჯო­ბე­სეს სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი ტრრან­სპორ­ტით მომ­სა­ხუ­რე­ბა.

"ეს ძი­რი­თა­დად სა­ხელ­მწი­ფოს და­ფი­ნან­სე­ბით გა­ი­აფ­და და ხა­რის­ხიც გა­უმ­ჯო­ბეს­და. ამას ისიც ემა­ტე­ბა, რომ შე­საძ­ლე­ბე­ლია მო­ე­წყოს ე.წ. "ბას­ლა­ი­ნე­ბი" ანუ ავ­ტო­ბუ­სის­თვის გა­მო­ყო­ფი­ლი ცალ­კე ხა­ზე­ბი, რის შე­დე­გა­დაც, ავ­ტო­ბუ­სის მოძ­რა­ო­ბა არა­სო­დეს შე­ფერ­ხდე­ბა, ვი­ნა­ი­დან სხვა მან­ქა­ნას ამ ხაზ­ზე გა­დას­ვლის უფ­ლე­ბა არ ექ­ნე­ბა. შე­სა­ბა­მი­სად, ადა­მი­ანს კონ­კრე­ტულ ად­გილ­ზე მის­ვლა სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი ტრან­სპორ­ტით უფრო სწრა­ფად შე­ეძ­ლე­ბა, ვიდ­რე თა­ვი­სი ავ­ტო­მან­ქა­ნით", - აცხა­დებს მურ­ღუ­ლია.

გარ­და ამი­სა, მისი თქმით, ბუ­ფე­რუ­ლი ტე­რი­ტო­რი­ე­ბის შექ­მნაც აუ­ცი­ლე­ბე­ლია, ანუ გარ­კვე­ულ ტე­რი­ტო­რი­ებ­ზე უცხო მან­ქა­ნე­ბის შეს­ვლის აკ­რძალ­ვა. მურ­ღუ­ლი­ას აზ­რით, თბი­ლის­ში ორი ბუ­ფე­რუ­ლი ზონა უნდა შე­იქ­მნას. პირ­ვე­ლი ქა­ლაქს არა­ქა­ლა­ქის მან­ქა­ნე­ბის­გან და­ი­ცავს. ანუ, მა­გა­ლი­თად, თუ სტუ­მა­რი ლა­გო­დე­ხი­დან მო­დის, ის მან­ქა­ნას ქა­ლა­ქის მი­სად­გო­მებ­თან გა­ა­ჩე­რებს და იქი­დან ქა­ლაქ­ში უკვე სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი ტრან­სპორ­ტით იმოძ­რა­ვებს.

მურ­ღუ­ლი­ას თქმით, ეს იმ­დე­ნად მო­სა­ხერ­ხე­ბე­ლი უნდა იყოს, რომ მას ქა­ლაქ­ში მან­ქა­ნით შე­მოს­ვლა არ უნდა უღირ­დეს. მე­ო­რე ბუ­ფე­რუ­ლი ზონა კი ქა­ლა­ქის მცხოვ­რებ­ლე­ბის­თვის უნდა შე­იქ­მნას ის­ტო­რი­ულ უბ­ნებ­თან მი­სას­ვლე­ლად.

არ­ქი­ტექ­ტო­რი მსოფ­ლიო პრაქ­ტი­კა­ზეც გვე­სა­უბ­რე­ბა და ამ­ბობს, რომ ეს პრობ­ლე­მა მხო­ლოდ თბი­ლისს არ აწუ­ხებს და რომ ის დიდ ქა­ლა­ქებ­ში გა­ცი­ლე­ბით მწვა­ვედ დგას.

"მა­გა­ლი­თის­თვის ლონ­დო­ნი ავი­ღოთ, სა­დაც პრობ­ლე­მას ვერც ახა­ლი ავ­ტო­სად­გო­მე­ბის მშე­ნებ­ლო­ბით გა­უმკლავ­დნენ, ვერც პარ­კინ­გის ახა­ლი ად­გი­ლე­ბის და­მა­ტე­ბით. სა­ბო­ლო­ოდ, ასეთ ხერ­ხს მი­მარ­თეს – ქა­ლა­ქის ცენ­ტრში შეს­ვლა ფა­სი­ა­ნი გა­ხა­დეს და იქ პარ­კინ­გის ად­გი­ლე­ბი შე­ამ­ცი­რეს. შე­დე­გად მი­ი­ღეს ის, რომ ადა­მი­ა­ნებ­მა სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი ტრან­სპო­რრ­ტით და­ი­წყეს მოძ­რა­ო­ბა, ქა­ლა­ქის ცენ­ტრში სა­ცო­ბე­ბი აღარ არის და სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი ტრან­სპორ­ტი­დან მი­ღე­ბუ­ლი შე­მო­სა­ვა­ლიც გა­ი­ზარ­და", - ამ­ბობს ირაკ­ლი მურ­ღუ­ლია.

პრობ­ლე­მის სამ დო­ნე­ზე სა­უბ­რობს "რე­ზო­ნანსთან" არ­ქი­ტექ­ტო­რი ლადო ვარ­დო­სა­ნი­ძე: "პირ­ვე­ლი - ქა­ლაქ­გეგ­მა­რე­ბი­თი ღო­ნის­ძი­ე­ბე­ბი, რე­კონ­სტრუქ­ცია და ა.შ. მე­ო­რე დო­ნეა ად­მი­ნის­ტრი­რე­ბა, ანუ მოძ­რა­ო­ბის ორ­გა­ნი­ზე­ბა და მე­სა­მე დონე, რო­მე­ლიც ჩემი აზ­რით, ყვე­ლა­ზე მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია, ესაა მო­სახ­ლე­ო­ბის მენ­ტა­ლი­ტე­ტის შეც­ვლა თუნ­დაც იმი­ტომ, რომ მან­ქა­ნა თბი­ლი­სე­ლე­ბის­თვის იდე­ა­ფიქ­სი გახ­და", - ამ­ბობს ვარ­დო­სა­ნი­ძე.

კომ­პა­ნია "სითი პარკში", რო­მელ­საც ქა­ლა­ქის პარ­კი­რე­ბის ზო­ნე­ბის მო­წყო­ბა­ზე ზრუნ­ვა უკვე რამ­დე­ნი­მე წე­ლია, აბა­რია, აცხა­დე­ბენ, რომ პარ­კი­რე­ბის ად­გი­ლე­ბი მას შემ­დეგ გა­მო­ი­ყო­ფა, რაც ტე­რი­ტო­რი­ას შე­ის­წავ­ლი­ან. შემ­დგომ ამ ად­გი­ლებს "სითი პარკს" მე­რია გა­დას­ცემს, ისი­ნი პარ­კი­რე­ბის­თვის ამ­ზა­დე­ბენ, ანუ ხა­ზა­ვენ, შე­სა­ბა­მის ნიშ­ნებს აყე­ნე­ბენ და ა.შ. კომ­პა­ნი­ის პრეს­სამ­სა­ხუ­რის უფ­რო­სის, ლე­ვან ტა­ბი­ძის თქმით, "სითი პარ­კი" არ წყვეტს, თუ რა ად­გი­ლას მო­ე­წყო­ბა პარ­კინ­გი, ან რა ად­გი­ლას აიკ­რძა­ლე­ბა.

"თბი­ლი­სი ასე­თია, ასე­თი და­გეგ­მა­რე­ბა აქვს. ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბაც მო­ჭარ­ბე­ბუ­ლია და ჩვენც და მე­რი­აც მაქ­სი­მა­ლუ­რად ვცდი­ლობთ, პარ­კი­რე­ბის რაც შე­იძ­ლე­ბა მეტი ად­გი­ლი გა­მო­ი­ნა­ხოს", - გა­ნუ­ცხა­და "რე­ზო­ნანსს" ლე­ვან ტა­ბი­ძემ.

მე­რი­ა­ში აღი­ა­რეს, რომ პრობ­ლე­მა მარ­თლაც არ­სე­ბობს და დას­ძი­ნეს, რომ მის გა­და­საჭ­რე­ლად მუდ­მი­ვად მუ­შა­ო­ბენ. მათ ისიც გან­გვი­მარ­ტეს, თუ რო­გორ გა­მო­ი­ყო­ფა ქა­ლაქ­ში ად­გი­ლი ავ­ტო­სად­გო­მე­ბის­თვის.

"პარ­კი­რე­ბის ად­გი­ლე­ბი გზის გამ­ტა­რუ­ნა­რი­ა­ნო­ბი­სა და გე­ო­მეტ­რი­უ­ლი ზო­მე­ბის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბით გა­ნი­სა­ზღვრე­ბა. ანუ, იმ გზებ­ზე, სა­დაც პარ­კი­რე­ბის ად­გი­ლის გა­მო­ყო­ფა შე­საძ­ლე­ბე­ლია, აუ­ცი­ლებ­ლად გა­მო­ი­ყო­ფა კი­დეც. მა­გა­ლი­თად, ვაჟა-ფშა­ვე­ლას გამ­ზირ­ზე შე­გიძ­ლი­ათ ნა­ხოთ, რომ ტრო­ტუ­ა­რე­ბი იჭ­რე­ბა და იქ ავ­ტო­სად­გო­მე­ბი თავ­სდე­ბა. რუს­თა­ვე­ლის გამ­ზირ­ზე კი ასე­თი რამ რომ გა­ვა­კე­თოთ, გზა გა­უ­ვა­ლი გხა­დე­ბა. ასე რომ, ჩვე­ნი სა­პატ­რუ­ლო პო­ლი­ცია იმ ქუ­ჩებს აღ­წერს, სა­დაც ტრო­ტუ­ა­რებ­ზე შე­საძ­ლე­ბე­ლია მან­ქა­ნე­ბის გა­ჩე­რე­ბა. შემ­დგომ ამ ად­გი­ლებს "სითი პარკს" გა­დავ­ცემთ, რათა მო­ა­წყონ, და­ხა­ზონ, შე­სა­ბა­მი­სი ნიშ­ნე­ბი და­ა­ყე­ნონ.

"რა თქმა უნდა, ეს პრობ­ლე­მა არა მხო­ლოდ ჩვენ­თან, არა­მედ მსოფ­ლი­ოს ყვე­ლა დიდ ქა­ლაქ­ში არ­სე­ბობს. ვფიქ­რობ, კერ­ძო ავ­ტო­ფა­რე­ხე­ბი უნდა გა­კეთ­დეს სახ­ლე­ბის ქვეშ. მე­რი­ამ, მო­გეხ­სე­ნე­ბათ, მი­წის­ქვე­შა ავ­ტო­სად­გო­მე­ბი გა­ა­კე­თა მა­გა­ლი­თად, რი­ყის პარ­კის ქვეშ. ამ კუ­თხით საკ­მა­ოდ ბევ­რს ვმუ­შა­ობთ და გარ­კვე­ულ ნა­ბი­ჯებ­საც ვდგამთ. თუმ­ცა, რა თქმა უნდა, ქა­ლა­ქის ცენ­ტრში პარ­კი­რე­ბის პრობ­ლე­მის მოგ­ვა­რე­ბა ად­ვი­ლი არ არის", - უთხრა "რე­ზო­ნანსს" თბი­ლი­სის მე­რი­ის ტრან­სპორ­ტის სა­ქა­ლა­ქო სამ­სა­ხუ­რის უფ­როს­მა აკა­კი ჯო­ხა­ძემ.

თაკო მა­თეშ­ვი­ლი

გა­ზე­თი "რე­ზო­ნან­სი"

ასე­ვე და­გა­ინ­ტე­რე­სებთ:

5 ყვე­ლა­ზე "გა­ჭე­დი­ლი" ად­გი­ლი თბი­ლის­ში: შსს-ს ოფი­ცი­ა­ლუ­რი მო­ნა­ცე­მე­ბი

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ქართულ კომერციულ ბანკებში დაახლოებით 2 მილიარდი რუსული რუბლი ინახება

გაუთავებელი საცობების, "სითი პარკისა" და "სტაიანკების" ყოველდღიურად გაუარესებული პრობლემა თბილისში

გაუთავებელი საცობების, "სითი პარკისა" და "სტაიანკების" ყოველდღიურად გაუარესებული პრობლემა თბილისში

თბილისელი მძღოლები პარკირების გაუარესებულ პრობლემებზე ჩივიან და ამბობენ, რომ ქალაქის ცენტრში მანქანის გაჩერება თითქმის შეუძლებელია. "სითი პარკში" კი აცხადებენ, რომ პარკინგის ადგილების გამოყოფა მერიის პრეროგატივაა და ისინი მხოლოდ იმ ადგილების მოწყობას უზრუნველყოფენ, რომელსაც მერია გამოყოფს. მერიაში გვაიმედებენ, რომ პრობლემის მოგვარებაზე მუდმივად ზრუნავენ, თუმცა ისიც ცხადია, რომ ეს "ზრუნვა" თბილისელ მძღოლებს ჯერ არ უგრძვნიათ.

თბილისში, ალბათ, არ არსებობს ადამიანი, რომელიც პარკირების პრობლემებს და არასაკმარისი ადგილების უქონლობის გამო შექმნილ საცობებს არ შეუწუხებია. ვახტანგ გაწერელიას მძღოლობის 12-წლიანი სტაჟი აქვს. ამბობს, რომ ყოველდღიურად მანქანის გაჩერების პრობლემა უამრავ დროს და ენერგიას ართმევს და მის ნერვულ სისტემასაც საგრძნობლად აზიანებს.

"სტაიანკების" პრობლემა ყოველდღიურად უარესდება. თუმცა, ბოლო ერთი წლის განმავლობაში განსაკუთრებით გაუარესდა. თბილისის ცენტრში, ფილარმონიასთან ვმუშაობ და ხშირად მანქანის გაჩერება გმირთა მოედანზე მიწევს.

"მაინტერესებს, რაში ვუხდით "სითი პარკს" 50 ლარს? ამ თანხაში რაღაც სერვისი მაინც ხომ უნდა შევიდეს? იგი არაფერს გვთავაზობს. მისგან არავითარი დახმარება არ მინახავს და არ მიგრძვნია. მხოლოდ თეთრი ხაზები გაავლეს იქ, სადაც მანამდეც იყო გასაჩერებელი ადგილი და თუ გადახდილი არ გაქვს, 10 ლარით გაჯარიმებენ", - ამბობს ბატონი ვახტანგი და დასძენს, რომ ამის მოგვარება ადგილობრივი ხელისუფლების ძირითადი საზრუნავი უნდა იყოს, ვინაიდან, მისი აზრით, მომავალ წელს თბილისის ცენტრში მანქანის გაჩერება არა თუ ძნელი, საერთოდ შეუძლებელი იქნება.

პრობლემის მოგვარების გზებზე საუბრობს არქიტექტორ-ურბანისტი ირაკლი მურღულია და აცხადებს, რომ შედეგის მისაღწევად კომპლექსური მიდგომაა საჭირო. ამ კომპლექსურ გადაწყვეტილებებში კი, მისი თქმით, შედის არა მხოლოდ მექანიკური სამშენებლო საქმიანობა, არამედ ორგანიზაციულიც.

მურღულიას აზრით, ქალაქში სიმჭიდროვის გადამოწმება უნდა მოხდეს, ანუ სად რამდენი ადამიანი ცხოვრობს, სად რა რესურსია და ამის მიხედვით უნდა დადგინდეს, რომელი ტერიტორიების განვითარებაა შესაძლებელი და რომლის არა.

"სადაც ეს პრობლემა მწვავედ დგას, ახალი მშენებლობები მაქსიმალურად უნდა შეიზღუდოს. ეს იმის პრევენციაა, რომ მდგომარეობა არ გაუარესდეს.

"რაც შეეხება გაუმჯობესებას, პირველ რიგში აუცილებელია ტექდათვალიერების აღდგენა, რათა გაუმართავმა მანქანებმა აღარც გარემო დააბინძურონ და გამოიხშირონ კიდეც. მანქანის რაოდენობის კლება პრობლემებსაც შეამცირებს. დამოუკიდებლად ამის განხორციელება შეუძლებელია, თუ ამას საზოგადოებრივი ტრანსპორტით მომსახურების გაუმჯობესების მიზნით შესაბამისი პროექტები არ მოჰყვა", - ამბობს მურღულია და დასძენს, რომ ყველა ქვეყანამ, რომელიც ამ პრობლემის წინაშე დადგა, ის სწორედ ამ გზით გადაჭრა. ანუ, მაქსიმალურად გააუმჯობესეს საზოგადოებრივი ტრრანსპორტით მომსახურება.

"ეს ძირითადად სახელმწიფოს დაფინანსებით გაიაფდა და ხარისხიც გაუმჯობესდა. ამას ისიც ემატება, რომ შესაძლებელია მოეწყოს ე.წ. "ბასლაინები" ანუ ავტობუსისთვის გამოყოფილი ცალკე ხაზები, რის შედეგადაც, ავტობუსის მოძრაობა არასოდეს შეფერხდება, ვინაიდან სხვა მანქანას ამ ხაზზე გადასვლის უფლება არ ექნება. შესაბამისად, ადამიანს კონკრეტულ ადგილზე მისვლა საზოგადოებრივი ტრანსპორტით უფრო სწრაფად შეეძლება, ვიდრე თავისი ავტომანქანით", - აცხადებს მურღულია.

გარდა ამისა, მისი თქმით, ბუფერული ტერიტორიების შექმნაც აუცილებელია, ანუ გარკვეულ ტერიტორიებზე უცხო მანქანების შესვლის აკრძალვა. მურღულიას აზრით, თბილისში ორი ბუფერული ზონა უნდა შეიქმნას. პირველი ქალაქს არაქალაქის მანქანებისგან დაიცავს. ანუ, მაგალითად, თუ სტუმარი ლაგოდეხიდან მოდის, ის მანქანას ქალაქის მისადგომებთან გააჩერებს და იქიდან ქალაქში უკვე საზოგადოებრივი ტრანსპორტით იმოძრავებს.

მურღულიას თქმით, ეს იმდენად მოსახერხებელი უნდა იყოს, რომ მას ქალაქში მანქანით შემოსვლა არ უნდა უღირდეს. მეორე ბუფერული ზონა კი ქალაქის მცხოვრებლებისთვის უნდა შეიქმნას ისტორიულ უბნებთან მისასვლელად.

არქიტექტორი მსოფლიო პრაქტიკაზეც გვესაუბრება და ამბობს, რომ ეს პრობლემა მხოლოდ თბილისს არ აწუხებს და რომ ის დიდ ქალაქებში გაცილებით მწვავედ დგას.

"მაგალითისთვის ლონდონი ავიღოთ, სადაც პრობლემას ვერც ახალი ავტოსადგომების მშენებლობით გაუმკლავდნენ, ვერც პარკინგის ახალი ადგილების დამატებით. საბოლოოდ, ასეთ ხერხს მიმართეს – ქალაქის ცენტრში შესვლა ფასიანი გახადეს და იქ პარკინგის ადგილები შეამცირეს. შედეგად მიიღეს ის, რომ ადამიანებმა საზოგადოებრივი ტრანსპორრტით დაიწყეს მოძრაობა, ქალაქის ცენტრში საცობები აღარ არის და საზოგადოებრივი ტრანსპორტიდან მიღებული შემოსავალიც გაიზარდა", - ამბობს ირაკლი მურღულია.

პრობლემის სამ დონეზე საუბრობს "რეზონანსთან" არქიტექტორი ლადო ვარდოსანიძე: "პირველი - ქალაქგეგმარებითი ღონისძიებები, რეკონსტრუქცია და ა.შ. მეორე დონეა ადმინისტრირება, ანუ მოძრაობის ორგანიზება და მესამე დონე, რომელიც ჩემი აზრით, ყველაზე მნიშვნელოვანია, ესაა მოსახლეობის მენტალიტეტის შეცვლა თუნდაც იმიტომ, რომ მანქანა თბილისელებისთვის იდეაფიქსი გახდა", - ამბობს ვარდოსანიძე.

კომპანია "სითი პარკში", რომელსაც ქალაქის პარკირების ზონების მოწყობაზე ზრუნვა უკვე რამდენიმე წელია, აბარია, აცხადებენ, რომ პარკირების ადგილები მას შემდეგ გამოიყოფა, რაც ტერიტორიას შეისწავლიან. შემდგომ ამ ადგილებს "სითი პარკს" მერია გადასცემს, ისინი პარკირებისთვის ამზადებენ, ანუ ხაზავენ, შესაბამის ნიშნებს აყენებენ და ა.შ. კომპანიის პრესსამსახურის უფროსის, ლევან ტაბიძის თქმით, "სითი პარკი" არ წყვეტს, თუ რა ადგილას მოეწყობა პარკინგი, ან რა ადგილას აიკრძალება.

"თბილისი ასეთია, ასეთი დაგეგმარება აქვს. ავტომობილების რაოდენობაც მოჭარბებულია და ჩვენც და მერიაც მაქსიმალურად ვცდილობთ, პარკირების რაც შეიძლება მეტი ადგილი გამოინახოს", - განუცხადა "რეზონანსს" ლევან ტაბიძემ.

მერიაში აღიარეს, რომ პრობლემა მართლაც არსებობს და დასძინეს, რომ მის გადასაჭრელად მუდმივად მუშაობენ. მათ ისიც განგვიმარტეს, თუ როგორ გამოიყოფა ქალაქში ადგილი ავტოსადგომებისთვის.

"პარკირების ადგილები გზის გამტარუნარიანობისა და გეომეტრიული ზომების გათვალისწინებით განისაზღვრება. ანუ, იმ გზებზე, სადაც პარკირების ადგილის გამოყოფა შესაძლებელია, აუცილებლად გამოიყოფა კიდეც. მაგალითად, ვაჟა-ფშაველას გამზირზე შეგიძლიათ ნახოთ, რომ ტროტუარები იჭრება და იქ ავტოსადგომები თავსდება. რუსთაველის გამზირზე კი ასეთი რამ რომ გავაკეთოთ, გზა გაუვალი გხადება. ასე რომ, ჩვენი საპატრულო პოლიცია იმ ქუჩებს აღწერს, სადაც ტროტუარებზე შესაძლებელია მანქანების გაჩერება. შემდგომ ამ ადგილებს "სითი პარკს" გადავცემთ, რათა მოაწყონ, დახაზონ, შესაბამისი ნიშნები დააყენონ.

"რა თქმა უნდა, ეს პრობლემა არა მხოლოდ ჩვენთან, არამედ მსოფლიოს ყველა დიდ ქალაქში არსებობს. ვფიქრობ, კერძო ავტოფარეხები უნდა გაკეთდეს სახლების ქვეშ. მერიამ, მოგეხსენებათ, მიწისქვეშა ავტოსადგომები გააკეთა მაგალითად, რიყის პარკის ქვეშ. ამ კუთხით საკმაოდ ბევრს ვმუშაობთ და გარკვეულ ნაბიჯებსაც ვდგამთ. თუმცა, რა თქმა უნდა, ქალაქის ცენტრში პარკირების პრობლემის მოგვარება ადვილი არ არის", - უთხრა "რეზონანსს" თბილისის მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურის უფროსმა აკაკი ჯოხაძემ.

თაკო მათეშვილი

გაზეთი ”რეზონანსი”

ასევე დაგაინტერესებთ:

5 ყველაზე "გაჭედილი" ადგილი თბილისში: შსს-ს ოფიციალური მონაცემები

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია