თბილისის 63-ე სკოლა 1862 წელს აგებულ შენობაში მდებარეობს, რომელიც თავის დროზე საცხოვრებელი სახლი იყო. 1976-1978 წლებში კი გადააკეთეს, დამატებითი ფლიგელი მიაშენეს. ძველი შენობა 2003 წლის მიწისძვრის დროს მნიშვნელოვნად დაზიანდა, 2004 წელს თითქოს კაპიტალურად შეკეთდა, მაგრამ შენობის ავარიულობის პრობლემა კვლავაც დღის წესრიგში დგას. დღეს სკოლაში 1266 მოსწავლე სწავლობს. შენობის ერთი ნაწილი ავარიულობის გამო დანარჩენი შენობისგან იზოლირებულია, თუმცა მშობლები შიშობენ, რომ მათ შვილებს მაინც არ უწევთ უსაფრთხო გარემოში სწავლა. დავინტერესდით, რას აკეთებს ხელისუფლება შენობის რეაბილიტაციისთვის და ზოგადად ქვეყანაში რა ვითარებაა ამ თვალსაზრისით. გვესაუბრება განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს სამეცნიერო და საგანმანათლებლო ინფრასტრუქტურის სააგენტოს უფროსი გიგა უმეკაშვილი:
- 63-ე სკოლის შენობის ნაწილი ნამდვილად ავარიულია, ეს შეეხება ფასადის მხარეს. 2013 წელს დავიწყეთ ამ ნაწილის გამაგრებითი სამუშაოები, რომლის დროსაც იხსნება საძირკველი, სწორედ მაშინ მოხდა თბილისში მცირე სიმძლავრის მიწისძვრა, რამაც კიდევ უფრო დააზიანა შენობა, ბზარები გაიზარდა. ამის გამო იძულებული გავხდით, სამუშაოები შეგვეჩერებინა და გადაგვეხედა ობიექტის გამაგრების პროექტისთვის. საჭირო გახდა გარკვეული კორექტივების შეტანა. ახლა მიმდინარეობს საპროექტო სამუშაო, როგორც კი ეს დასრულდება, დაიწყება შენობის გამაგრება. ვიდრე გამაგრებითი სამუშაო დაიწყებოდა, სკოლის დირექცია და მოსწავლეები ინფორმირებული იყვნენ შენობის ავარიულობის შესახებ. მოსწავლეები გადაიყვანეს უკანა ფლიგელებში, სადაც უსაფრთხო გარემოა, ავარიული ნაწილი მთლიანად იზოლირებულია.
- თუმცა, როგორც ავარიული, ისე სხვა ფლიგელებიც ერთი შენობის ნაწილებია, ეს პრობლემებს არ შეუქმნის დაუზიანებელ ნაწილს?
- დანამდვილებით შემიძლია გითხრათ, რომ ის ნაწილი, რომელშიც ბავშვები სწავლობენ, უსაფრთხოა. ასე რომ არ იყოს, ჩვენ პირველები მივიღებდით ზომებს და მოსწავლეებს იქიდან გავიყვანდით. სპეციალისტები მუდმივად მიდიან და ამოწმებენ ამ ობიექტს. განგაშის მიზეზი არ არსებობს.
- მხოლოდ გამაგრებაა დაგეგმილი, თუ შენობის სრულ რეაბილიტაციას გეგმავთ?
- ჯერ ჩატარდება გამაგრებითი სამუშაოები, შემდგომ - მთელი შენობის რეაბილიტაცია. წელს გამაგრებისთვის საჭირო თანხა ბიუჯეტში იყო გათვალისწინებული, მაგრამ ალბათ, პროექტის გადახედვა მოითხოვს ბიუჯეტის გადახედვასაც. ვფიქრობთ, რომ წელსვე მოვახერხებთ გამაგრებითი სამუშაოების დასრულებას.
- რა მდგომარეობაა სხვა სკოლებში, როგორც ვიცი, მსგავსი პრობლემა იყო თბილისის 103-ე სკოლაშიც, არანაკლებ რთული ვითარებაა რეგიონებშიც.
- არის ავარიული შენობები, თუმცა რამდენი - ჯერჯერობით ზუსტად ამის თქმა ძნელია, რადგან შესწავლის პროცესში ვართ. მთელი ქვეყნის მასშტაბით გამაგრებითი სამუშაოები სჭირდება 50-60 სკოლის შენობას, თუმცა ეს არ ნიშნავს, რომ ეს შენობები ინგრევა. სწორად აღნიშნეთ, მწვავე პრობლემა იდგა 103-ე სკოლაში. ამიტომ იქ სასწავლო პროცესი შევაჩერეთ და ბავშვები დროებით სხვა სკოლაში გადავიყვანეთ. გადაწყდა, რომ სკოლის ახალ შენობას გაისად დავაპროექტებთ და ავაშენებთ. პრობლემაა 61-ე სკოლაშიც, სადაც დღესაც მიმდინარეობს სამუშაოები, თუმცა აქაც კარგად უნდა შევისწავლოთ - გამაგრება უფრო რენტაბელური იქნება თუ ახლის აშენება. თუმცა ობიექტები, სადაც შენობის ავარიულობის პრობლემა მწვავეა, ბევრი არ არის.
- რა ხდება რეგიონებში? მე ვნახე აჭარის მაღალმთიანი სოფლების სკოლები, სადაც შენობები ვერანაირ კრიტიკას ვერ უძლებს.
- დიახ, ეს პრობლემა აჭარაშიც და სხვა მაღალმთიან სოფლებშიც დგას. ეს ძირითადად მცირე კონტინგენტიანი სკოლებია, რომელთა შენობები იმდენად ავარიული კი არ არის, რამდენადაც მათი კეთილმოწყობაა პრობლემა. ერთბაშად ყველაფერი ვერ გაკეთდება, დღეს ჩვენთვის უმთავრესი სკოლის ძველი შენობებია, რომელთაც, დაახლოებით 20 წელია, ხელი არ შეხებია, ვმუშაობთ, რომ მათი რეაბილიტაცია მომავალი წლის გეგმაში ჩავსვათ.
ნათია დოლიძე
ყოველკვირეული გაზეთი "ყველა სიახლე"
(გამოდის ოთხშაბათობით)