მსოფლიო
Faceამბები
სამართალი
კონფლიქტები
სამხედრო
პოლიტიკა
სპორტი
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
მეცნიერება
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
მერაბ მეტრეველის პოსტს სოციალურ ქსელში მწვავე გამოხმაურება მოჰყვა
მერაბ მეტრეველის პოსტს სოციალურ ქსელში მწვავე გამოხმაურება მოჰყვა

ჟურ­ნა­ლისტ მე­რაბ მეტ­რე­ვე­ლის პოსტს, რო­მელ­შიც მან სო­ხუ­მე­ლი ქარ­თვე­ლე­ბის მხრი­დან ბო­დი­შის მოხ­და­ზე ისა­უბ­რა, სო­ცი­ა­ლურ ქსელ­ში დიდი გა­მოხ­მა­უ­რე­ბა მოჰ­ყვა. პოსტს ჟურ­ნა­ლის­ტის პი­რად "ფე­ის­ბუქ-გვერ­დზე" კო­მენ­ტა­რი გა­უ­კე­თა არა­ერ­თმა ცნო­ბილ­მა ადა­მი­ან­მა:

ლაშა ბე­რუ­ლა­ვა (ჟურ­ნა­ლის­ტი): მე­რაბ, რა გე­მარ­თე­ბა ხოლ­მე ზოგ­ჯერ? გა­ო­ცე­ბუ­ლი ვარ:(.

მაგ ომამ­დე იყო 1989 წლის 15 ივ­ლი­სი და ვოვა ვე­კუ­ას მკვლე­ლო­ბა, მაგ ომამ­დე იყო ლიხ­ნის თავ­ყრი­ლო­ბა და დო­კუ­მენ­ტი, მაგ ომამ­დე ბევ­რად ადრე იქა­უ­რი აფხა­ზი ეროვ­ნე­ბის მო­ქა­ლა­ქე­ე­ბის ნა­წი­ლი ფულს დებ­და და ია­რაღს ყი­დუ­ლობ­და, მე­რაბ, იმათ წი­ნა­აღ­მდეგ, ვინც მერე, შენი თქმით, ია­რა­ღი აის­ხა. ვის-ვის და შენ არ უნდა გეშ­ლე­ბო­დეს ამ­დე­ნი...

ისე, და­ვუშ­ვათ, შენი ბოლო პოს­ტუ­ლა­ტი სწო­რია. იმ აფხა­ზებ­მა ისი­ნიც ხომ კარ­გად იცი­ან, ვინც არ აიღო ია­რა­ღი და გა­ე­რი­და მაგ ომს? ყვე­ლას ვი­ნა­ო­ბა იცი­ან - ვინ იყო, სად იყო, რას აკე­თებ­და. მათი დაბ­რუ­ნე­ბის წი­ნა­აღ­მდე­გიც რომ არი­ან, ამას რით ახ­სნი? მათ­გან რისი და­ვი­წყე­ბა უჭირთ?

ნიკა გვა­რა­მია ("რუს­თა­ვი 2"-ის გე­ნე­რა­ლუ­რი დი­რექ­ტო­რი): რაო? შენ მავ­ნებ­ლობ ახლა თუ უახ­ლე­სი ის­ტო­რი­ის (და არამ­ხო­ლოდ) სრუ­ლი არ­ცოდ­ნის დე­მონ­სტრი­რე­ბა გა­და­წყვი­ტე?

კობა ბენ­დე­ლი­ა­ნი (ჟურ­ნა­ლის­ტი): მე­რაბ, გონ­ზე არა ხარ და აბა რა გი­თხრა­ა­აა. არ გამ­კვი­რე­ბია, აფხა­ზე­თის ურ­თუ­ლეს სა­კი­თხში კი არა ძა­ლი­ან ბევრ სა­კი­თხში ზე­და­პი­რუ­ლო­ბა გა­ხა­სი­ა­თებს. ეს მარ­ტო შენი პრობ­ლე­მა კი არა ქარ­თუ­ლი ჟურ­ნა­ლის­ტი­კის პრობ­ლე­მაა. მეს­მის იმ გო­გო­ნას ის­ტო­რია, მაგ­რამ გარ­წმუ­ნებ ომამ­დე, ანუ 1992 წლის 14 აგ­ვის­ტომ­დე ასე­თი ის­ტო­რია იმ­დენ ქარ­თველს აქვს, რომ იცო­დე ან გა­გიკ­ვირ­დე­ბა, ან არ და­ი­ჯე­რებ. მაგ­რამ ახლა შენ ეს ნამ­დვი­ლად არ და­გა­ინ­ტე­რე­სებს. და კი­დევ, შენ რომ ოდე­სა­ში ახ­ლა­ხან ბა­თუ­მელ და სო­ხუმ­ში გა­და­ბარ­გე­ბულ რ. ა-ს შეხ­ვდი, ის ისე­თი ქარ­თვე­ლის ბი­ნა­ში ცხოვ­რობს, რო­მელ­საც არც ომში მი­უ­ღია მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა და სა­ერ­თოდ, ქა­თა­მიც არ ექ­ნე­ბა დაკ­ლუ­ლი, მაგ­რამ ა-ს მას­თან იმის გამო არ მო­უნ­დე­ბა სა­უ­ბა­რი, რომ მა­შინ ის იმ ბი­ნი­დან უნდა გა­მო­ვი­დეს, რო­მე­ლიც მას სო­ხუ­მის ხე­ლი­სუფ­ლე­ბამ ქარ­თვე­ლე­ბის წი­ნა­აღ­მდეგ ომში გა­მო­ჩე­ნი­ლი ვაჟ­კა­ცო­ბის­თვის გა­დას­ცა. ვი­მე­ო­რებ, გონ­ზე არა ხარ და ვე­რაფ­რით გიშ­ვე­ლი. ვერც ვე­რა­ფერს გა­გა­გო­ნებ და წა­გა­კი­თხებ. სე­რი­ო­ზუ­ლად გე­უბ­ნე­ბი, მარ­თლა არც მწყინს და არც გამ­კვირ­ვე­ბია, ვი­ნა­ი­დან კარ­გად მახ­სოვს - კო­კა­სა ში­გან რაცა დგას, იგი­ვე წა­მო­დინ­დე­ბის...

იქ­ნებ რუ­სებს აქვთ მო­სახ­დე­ლი ბო­დი­ში ქარ­თვე­ლე­ბი­სათ­ვის. ქარ­თვე­ლებს რუ­სებ­მა აფხა­ზე­ბი და ოსე­ბი მხო­ლოდ იმის გამო მი­უ­სი­ვეს, რომ ქარ­ვე­ლებ­მა და­მო­უ­კი­დებ­ლო­ბა მო­ი­სურ­ვეს. ამ გან­ზრა­ხი­ვის­თვი­საც ხომ არ მოგ­ვე­ხა­და ბო­დი­ში? თუ გნე­ბავთ, მო­ი­ხა­დეთ, ეგ თქვე­ნი გა­და­სა­წყვე­ტი­ა­ა­ა­ა­აა.

კოკა კვირ­კვა­ლია (რა­დი­ო­წამ­ყვა­ნი): თუ იცო­დი რო ჩა­გ­ქო­ლავ­დნენ რას წერ­დი, გირ­ჩიე მე შენ რეზო გა­ჩე­ჩი­ლა­ძე.

კობა ბენ­დე­ლი­ა­ნი კოკა კვირ­კვე­ლი­ას: რას ქვია ჩა­ქო­ლა­ვენ. არა­ვინ არ ქო­ლავს. მის­თვის დიდი პა­ტი­ვია ჩა­ქოლვლის ობი­ექ­ტად გახ­დო­მა. რა ქნას, გრან­ტი მო­დის ბო­დი­შის­ტე­ბის­თვის და იმ სას­ტავ­ში უნდა მოხ­ვედ­რა. ადრე ამ თე­მას ლო­ბი­რებ­და უჩა ნა­ნუ­აშ­ვი­ლი, ახლა ეტყო­ბა სხვა მო­ძებ­ნა ამის საყ­ვირ­ლად, ხოდა მე­რაბ­ჩიკ­მაც და­ა­ღო პირი...

რა­ტომ გგო­ნია, რომ შენი მო­წო­დე­ბა რა­მეს შე­იძ­ლე­ბა ნიშ­ნავ­დეს, გა­უ­გე­ბა­რია ნამ­დვი­ლად. თუ ე.წ. "ცნო­ბა­დი სა­ხე­ო­ბა" გა­ლა­პა­რა­კებს, ცნო­ბა­დო­ბა კვა­ლი­ფი­ცი­უ­რო­ბას სუ­ლაც არ ნიშ­ნავს. რაც შე­ე­ხე­ბა მე­ო­რე მხრი­დან შე­ხედ­ვას, დარ­წმუ­ნე­ბუ­ლი ვარ ამი­თაა და­კა­ვე­ბუ­ლი ძა­ლი­ან ბევ­რი, ვი­საც ქვეყ­ნის ბედი აწუ­ხებს. მო­ცე­მულ ეტაპ­ზე თუ რა უნდა კეთ­დე­ბო­დეს, ამა­ზე პა­სუ­ხი აფხა­ზე­თის სა­კი­თხებ­ში პრე­ზი­დენტ პუ­ტი­ნის პი­რა­დი წარ­მო­მად­გენ­ლის, სურ­კო­ვის სო­ხუმ­ში ვი­ზი­ტის შე­დე­გე­ბის გაც­ნო­ბა იქ­ნე­ბო­და სა­უ­კე­თე­სო გზამ­კვლე­ვი. თუ ინ­ტერ­ნეტ­ში მო­ი­ძი­ებთ, თა­ვად მიხ­ვდე­ბით, რომ იმ ვი­თა­რე­ბას, რაც იქაა ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბუ­ლი ე.წ. ბო­დი­ში არ შვე­ლის. ისე, მად­ლო­ბაც უნდა გი­თხრა მე­რაბ, იმის­თვის, ფბ-მა უფრო კარ­გად გა­მა­გე­ბი­ნა ვინ ვი­ნა­ა­ა­აა. მ ა დ ლ ო ბ ა

თეა სი­ჭი­ნა­ვა (ტე­ლე­წამ­ყვა­ნი): ეს რამ და­გა­წე­რი­ნა? :((((((

მე­რაბ, შენ იცი რო­გორ პა­ტივს გცემ და გა­ფა­სებ, მაგ­რამ მგო­ნი რომ რამ­დე­ნი­მე ას­პექ­ტში ცდე­ბი. ჯერ ერთი, აფხა­ზეთ­ში მცხოვ­რე­ბი ქარ­თვე­ლე­ბის ნა­წილს ია­რა­ღი ხელ­ში არ აუ­ღია, სწო­რედ იმ მო­საზ­რე­ბის გამო, რაც შენ და­წე­რე. იმი­ტომ რომ მე­ზობ­ლე­ბი ვი­ყა­ვით, ერ­თად ვცხოვ­რობ­დით, შე­რე­უ­ლი ოჯა­ხე­ბიც შევ­ქმე­ნით და მარ­თლა გვიყ­ვარ­და ერ­თმა­ნე­თი, სწო­რედ იმ მი­ზე­ზით, თვა­ლი რო­გორ გა­ვუს­წო­რო აფხაზ­სო, ბევ­რმა ქარ­თველ­მა თავი შე­ი­კა­ვა ომში ჩა­რე­ვის­გან, მაგ­რამ ბო­ლომ­დე აფხა­ზეთ­ში დარ­ჩა, ია­რა­ღით თუ არა იქ ყოფ­ნით ინარ­ჩუ­ნებ­და მი­წას. მე­ო­რე ნა­წილ­მა კი აიღო ხელ­ში ია­რა­ღი და ვერც იმათ გა­ამ­ტყუ­ნებ. არც მე ვიცი რას ვი­ზამ ოჯა­ხის წევ­რს რომ მო­მიკ­ლა­ვენ და ვერც შენ და­დებ თავს იმა­ზე, რომ გულ­ხელ­დაკ­რე­ფი­ლი დაჯ­დე­ბი. ის­ტო­რი­ე­ბი ბევ­რი მსმე­ნია ისე­თი, რომ შე­იძ­ლე­ბა ერთი კვი­რა თვალ­ზე ცრემ­ლი არ შე­გაშ­რეს. ჩემი მე­გობ­რის დედა ერთი წელი სარ­დაფ­ში ცხოვ­რობ­და, სწო­რედ იმი­ტომ რომ ქარ­თვე­ლი იყო და აფხა­ზი მოს­დევ­და, მაგ­რამ დღეს მას არამ­გო­ნია შუ­რის­ძი­ე­ბა რომ სწყურ­დეს. რაც შე­ე­ხე­ბა ბო­დიშს, ჩემ­ზე გა­უ­ბე­დუ­რე­ბუ­ლი ადა­მი­ა­ნე­ბიც არ­სე­ბო­ბენ ამ ომის შემ­დეგ და მათი სა­ხე­ლით ვე­რა­ფერს გე­ტყვი, მაგ­რამ პი­რა­დად მე, ადა­მი­ანს, რო­მელ­საც ხელ­ში ია­რა­ღი არ მჭე­რია, არც და­მი­შა­ვე­ბია აფხა­ზის­თვის რა­ი­მე (იმ მარ­ტი­ვი მი­ზე­ზის გამო, რომ პა­ტა­რა ვი­ყა­ვი) არც გა­მი­ჭირ­დე­ბა ჩემი წილი ბო­დი­ში მო­ვი­ხა­დო. მაგ­რამ არ ფიქ­რობ, რომ მეც და­მი­შა­ვეს და ჩემ­ნა­ირ ადა­მი­ა­ნებ­თა­ნაც სა­ბო­დი­შოა? გსმე­ნია ასე­თი რამ მე­ო­რე მხრი­დან? მე არ მსმე­ნია და არც ვი­თხოვ მათ­გან ბო­დიშს. მე ბო­დი­ში არ მინ­და, მე მინ­და რომ ისევ ერ­თად ვი­ცხოვ­როთ.....".

ეკა­ტე­რი­ნე ლო­მი­ძე (ჟურ­ნა­ლის­ტი): მე­რაბ, ძა­ლი­ან ემო­ცი­უ­რი, უკაც­რა­ვად და და­უ­ფიქ­რე­ბე­ლი გა­ნა­ცხა­დია. ჩემი ბი­ძაშ­ვი­ლის მა­მამ­თი­ლი 70 წლის კაცი, ბიჭ­ვინ­თა­ში, სკამ­ზე და­ა­ბეს და ისე დაწ­ვეს იმ აფხა­ზებ­მა, რო­მელ­თა გა­მოც თა­ვის სის­ხლსა და ხორც გა­და­უდ­გა წინ, თხოვ­ნით, არ მოკ­ლათ ეს ბი­ჭე­ბი, ჩემს ხელ­ში დაზ­რდი­ლე­ბი არი­ა­ნო. იმ დაზ­რდი­ლებ­მა და ვერ აღ­ზრდი­ლებ­მა, რო­გორც კი ბიჭ­ვინ­თა სა­თა­ვი­სოდ იგუ­ლეს, პირ­ვე­ლი გამ­ზრდელ მო­ხუცს გა­მო­უყ­ვა­ნეს წირ­ვა. სა­ნამ ცე­ცხლს მი­უ­კი­დებ­დნენ, სა­შინ­ლად აწა­მეს. ეს გა­ა­კე­თეს იმ აფხა­ზებ­მა, რომ­ლე­ბიც წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში ია­რაღს ყი­დუ­ლობ­დნენ და საბ­რძო­ლო არ­სე­ნალს აგ­რო­ვებ­დნენ იმი­ტომ, რომ უნდა ეო­მათ და სწო­რედ თა­ვის გვერ­დით გაზ­რდი­ლი ქარ­თვე­ლე­ბის­თვის გა­მო­ეყ­ვა­ნათ წირ­ვა. ჩვე­ნი შეც­დო­მა ის არის, რომ ომის პრო­ვო­ცი­რე­ბის შე­საძ­ლებ­ლო­ბა მი­ვე­ცით აფხაზს და რუსს და თუ ვინ­მეს უნდა მო­უ­ხა­დოს მე­ო­მარ­მა ქარ­თვე­ლებ­მა ბო­დი­ში, ისევ იმ თა­ო­ბებს, რო­მელ­თაც ამ ომის გამო ძა­ლი­ან ბევ­რი და­აკ­ლდათ, პირ­ველ რიგ­ში ნორ­მა­ლუ­რი ოჯა­ხუ­რი გა­რე­მო.

და კი­დევ, რა შუ­ა­შია გორ­ში რომ რუ­სებს ეცხოვ­რათ, ამ მა­გა­ლი­თის აფხა­ზეთ­თან შე­და­რე­ბა? გორ­ში მცხოვ­რე­ბი რუსი ყვე­ლა შემ­თხვე­ვა­ში სხვი­სი მი­წა­ზე მცხოვ­რე­ბი სხვა ეთ­ნო­სი იქ­ნე­ბო­და, აფხა­ზე­თი კი, იქ­ნებ გინ­და თქვა, რომ ჩვე­ნი მიწა არ არის და სა­მად­ლოდ ვი­ყა­ვით იქ და­სახ­ლე­ბუ­ლი? ალო­გი­კუ­რი შე­და­რე­ბაა".

სა­კუ­თა­რი პოს­ტის კო­მენ­ტა­ტო­რებს მე­რაბ მეტ­რე­ველ­მა კვლავ "ფე­ის­ბუ­ქის" სა­კუ­თარ გვერ­დზე უპა­სუ­ხა:

"კი ვი­ცო­დი, რომ ჩემს პოსტს აფხა­ზეთ­ზე დიდი აზ­რთა სხვა­დახ­ვა­ო­ბა მოყ­ვე­ბო­და, მაგ­რამ ასეთ აგ­რე­სი­ას ნამ­დვი­ლად არ ვე­ლო­დი. რაც არ უნდა მი­უ­ღე­ბე­ლი იყოს, ეს ხომ მხო­ლოდ აზ­რია და მეტი არა­ფე­რი. თან მრჩე­ბა შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბა, რომ ზოგ­მა ვერც გა­ი­გო რას ეხე­ბო­და ეს პოს­ტი. დღეს ბევ­რი ამ­ბობს, რომ აფხა­ზეთ­ში ომის და­წყე­ბა შეც­დო­მა იყო. რა გა­მო­დის, ისი­ნიც ვინ­მეს ამით შე­უ­რა­ცხყო­ფას აყე­ნე­ბენ? მე არა­ვის­გან ბო­დი­შის მოხ­და არ მო­მი­თხო­ვია, მხო­ლოდ სა­კუ­თა­რი შეც­დო­მე­ბის გა­ა­ნა­ლი­ზე­ბა შე­მოგ­თა­ვა­ზეც, რაც სუ­ლაც არ ნიშ­ნავს იმას, რომ აფხა­ზებს არ აქვთ თა­ვი­ან­თი წილი პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბა ამ ყვე­ლა­ფერ­ში, არ ნიშ­ნავს, რომ ისი­ნი ან­გე­ლო­ზე­ბი არი­ან და მხო­ლოდ ქარ­თვლებ­მა და­ა­შა­ვეს. უბ­რა­ლოდ, ჩვენ მარ­ტო სხვის ნაკლზე კი არა ჩვენ­სა­ზეც უნდა ვი­სა­უბ­როთ. მე ვფიქ­რობ, რომ ვიდ­რე ვერ შევ­ძლებთ კონ­ფლიქტს მე­ო­რე მხა­რის პო­ზი­ცი­ი­და­ნაც შევ­ხე­დოთ, მა­ნამ­დე მას ვერ მო­ვაგ­ვა­რებთ. სულ ესაა. ჩვე­ნი სა­ზო­გა­დო­ე­ბა ჯერ შე­რი­გე­ბის­თვის და შეც­დო­მე­ბის აღი­ა­რე­ბის­თვის კი არა, რო­გორც გა­მოჩ­ნდა, გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი აზ­რის მოს­მე­ნის­თვი­საც არაა მზად", - წერს მე­რაბ მეტ­რე­ვე­ლი.

იხი­ლეთ ასე­ვე: მე­რაბ მეტ­რე­ვე­ლი: ვი­საც ბო­დი­ში აქვს მო­სახ­დე­ლი, ეს სწო­რედ სო­ხუ­მე­ლი ქარ­თვე­ლე­ბი არი­ან

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ევროკავშირმა რუსეთის წინააღმდეგ ყირიმის ანექსიისთვის დაწესებული სანქციები ერთი წლით გაახანგრძლივა

მერაბ მეტრეველის პოსტს სოციალურ ქსელში მწვავე გამოხმაურება მოჰყვა

მერაბ მეტრეველის პოსტს სოციალურ ქსელში მწვავე გამოხმაურება მოჰყვა

ჟურნალისტ მერაბ მეტრეველის პოსტს, რომელშიც მან სოხუმელი ქართველების მხრიდან ბოდიშის მოხდაზე ისაუბრა, სოციალურ ქსელში დიდი გამოხმაურება მოჰყვა. პოსტს ჟურნალისტის პირად "ფეისბუქ-გვერდზე" კომენტარი გაუკეთა არაერთმა ცნობილმა ადამიანმა:

ლაშა ბერულავა (ჟურნალისტი): მერაბ, რა გემართება ხოლმე ზოგჯერ? გაოცებული ვარ:(.

მაგ ომამდე იყო 1989 წლის 15 ივლისი და ვოვა ვეკუას მკვლელობა, მაგ ომამდე იყო ლიხნის თავყრილობა და დოკუმენტი, მაგ ომამდე ბევრად ადრე იქაური აფხაზი ეროვნების მოქალაქეების ნაწილი ფულს დებდა და იარაღს ყიდულობდა, მერაბ, იმათ წინააღმდეგ, ვინც მერე, შენი თქმით, იარაღი აისხა. ვის-ვის და შენ არ უნდა გეშლებოდეს ამდენი...

ისე, დავუშვათ, შენი ბოლო პოსტულატი სწორია. იმ აფხაზებმა ისინიც ხომ კარგად იციან, ვინც არ აიღო იარაღი და გაერიდა მაგ ომს? ყველას ვინაობა იციან - ვინ იყო, სად იყო, რას აკეთებდა. მათი დაბრუნების წინააღმდეგიც რომ არიან, ამას რით ახსნი? მათგან რისი დავიწყება უჭირთ?

ნიკა გვარამია ("რუსთავი 2"-ის გენერალური დირექტორი): რაო? შენ მავნებლობ ახლა თუ უახლესი ისტორიის (და არამხოლოდ) სრული არცოდნის დემონსტრირება გადაწყვიტე?

კობა ბენდელიანი (ჟურნალისტი): მერაბ, გონზე არა ხარ და აბა რა გითხრაააა. არ გამკვირებია, აფხაზეთის ურთულეს საკითხში კი არა ძალიან ბევრ საკითხში ზედაპირულობა გახასიათებს. ეს მარტო შენი პრობლემა კი არა ქართული ჟურნალისტიკის პრობლემაა. მესმის იმ გოგონას ისტორია, მაგრამ გარწმუნებ ომამდე, ანუ 1992 წლის 14 აგვისტომდე ასეთი ისტორია იმდენ ქართველს აქვს, რომ იცოდე ან გაგიკვირდება, ან არ დაიჯერებ. მაგრამ ახლა შენ ეს ნამდვილად არ დაგაინტერესებს. და კიდევ, შენ რომ ოდესაში ახლახან ბათუმელ და სოხუმში გადაბარგებულ რ. ა-ს შეხვდი, ის ისეთი ქართველის ბინაში ცხოვრობს, რომელსაც არც ომში მიუღია მონაწილეობა და საერთოდ, ქათამიც არ ექნება დაკლული, მაგრამ ა-ს მასთან იმის გამო არ მოუნდება საუბარი, რომ მაშინ ის იმ ბინიდან უნდა გამოვიდეს, რომელიც მას სოხუმის ხელისუფლებამ ქართველების წინააღმდეგ ომში გამოჩენილი ვაჟკაცობისთვის გადასცა. ვიმეორებ, გონზე არა ხარ და ვერაფრით გიშველი. ვერც ვერაფერს გაგაგონებ და წაგაკითხებ. სერიოზულად გეუბნები, მართლა არც მწყინს და არც გამკვირვებია, ვინაიდან კარგად მახსოვს - კოკასა შიგან რაცა დგას, იგივე წამოდინდების...

იქნებ რუსებს აქვთ მოსახდელი ბოდიში ქართველებისათვის. ქართველებს რუსებმა აფხაზები და ოსები მხოლოდ იმის გამო მიუსივეს, რომ ქარველებმა დამოუკიდებლობა მოისურვეს. ამ განზრახივისთვისაც ხომ არ მოგვეხადა ბოდიში? თუ გნებავთ, მოიხადეთ, ეგ თქვენი გადასაწყვეტიაააააა.

კოკა კვირკვალია (რადიოწამყვანი): თუ იცოდი რო ჩაგქოლავდნენ რას წერდი, გირჩიე მე შენ რეზო გაჩეჩილაძე.

კობა ბენდელიანი კოკა კვირკველიას: რას ქვია ჩაქოლავენ. არავინ არ ქოლავს. მისთვის დიდი პატივია ჩაქოლვლის ობიექტად გახდომა. რა ქნას, გრანტი მოდის ბოდიშისტებისთვის და იმ სასტავში უნდა მოხვედრა. ადრე ამ თემას ლობირებდა უჩა ნანუაშვილი, ახლა ეტყობა სხვა მოძებნა ამის საყვირლად, ხოდა მერაბჩიკმაც დააღო პირი...

რატომ გგონია, რომ შენი მოწოდება რამეს შეიძლება ნიშნავდეს, გაუგებარია ნამდვილად. თუ ე.წ. "ცნობადი სახეობა" გალაპარაკებს, ცნობადობა კვალიფიციურობას სულაც არ ნიშნავს. რაც შეეხება მეორე მხრიდან შეხედვას, დარწმუნებული ვარ ამითაა დაკავებული ძალიან ბევრი, ვისაც ქვეყნის ბედი აწუხებს. მოცემულ ეტაპზე თუ რა უნდა კეთდებოდეს, ამაზე პასუხი აფხაზეთის საკითხებში პრეზიდენტ პუტინის პირადი წარმომადგენლის, სურკოვის სოხუმში ვიზიტის შედეგების გაცნობა იქნებოდა საუკეთესო გზამკვლევი. თუ ინტერნეტში მოიძიებთ, თავად მიხვდებით, რომ იმ ვითარებას, რაც იქაა ჩამოყალიბებული ე.წ. ბოდიში არ შველის. ისე, მადლობაც უნდა გითხრა მერაბ, იმისთვის, ფბ-მა უფრო კარგად გამაგებინა ვინ ვინააააა. მ ა დ ლ ო ბ ა

თეა სიჭინავა (ტელეწამყვანი): ეს რამ დაგაწერინა? :((((((

მერაბ, შენ იცი როგორ პატივს გცემ და გაფასებ, მაგრამ მგონი რომ რამდენიმე ასპექტში ცდები. ჯერ ერთი, აფხაზეთში მცხოვრები ქართველების ნაწილს იარაღი ხელში არ აუღია, სწორედ იმ მოსაზრების გამო, რაც შენ დაწერე. იმიტომ რომ მეზობლები ვიყავით, ერთად ვცხოვრობდით, შერეული ოჯახებიც შევქმენით და მართლა გვიყვარდა ერთმანეთი, სწორედ იმ მიზეზით, თვალი როგორ გავუსწორო აფხაზსო, ბევრმა ქართველმა თავი შეიკავა ომში ჩარევისგან, მაგრამ ბოლომდე აფხაზეთში დარჩა, იარაღით თუ არა იქ ყოფნით ინარჩუნებდა მიწას. მეორე ნაწილმა კი აიღო ხელში იარაღი და ვერც იმათ გაამტყუნებ. არც მე ვიცი რას ვიზამ ოჯახის წევრს რომ მომიკლავენ და ვერც შენ დადებ თავს იმაზე, რომ გულხელდაკრეფილი დაჯდები. ისტორიები ბევრი მსმენია ისეთი, რომ შეიძლება ერთი კვირა თვალზე ცრემლი არ შეგაშრეს. ჩემი მეგობრის დედა ერთი წელი სარდაფში ცხოვრობდა, სწორედ იმიტომ რომ ქართველი იყო და აფხაზი მოსდევდა, მაგრამ დღეს მას არამგონია შურისძიება რომ სწყურდეს. რაც შეეხება ბოდიშს, ჩემზე გაუბედურებული ადამიანებიც არსებობენ ამ ომის შემდეგ და მათი სახელით ვერაფერს გეტყვი, მაგრამ პირადად მე, ადამიანს, რომელსაც ხელში იარაღი არ მჭერია, არც დამიშავებია აფხაზისთვის რაიმე (იმ მარტივი მიზეზის გამო, რომ პატარა ვიყავი) არც გამიჭირდება ჩემი წილი ბოდიში მოვიხადო. მაგრამ არ ფიქრობ, რომ მეც დამიშავეს და ჩემნაირ ადამიანებთანაც საბოდიშოა? გსმენია ასეთი რამ მეორე მხრიდან? მე არ მსმენია და არც ვითხოვ მათგან ბოდიშს. მე ბოდიში არ მინდა, მე მინდა რომ ისევ ერთად ვიცხოვროთ.....".

ეკატერინე ლომიძე (ჟურნალისტი): მერაბ, ძალიან ემოციური, უკაცრავად და დაუფიქრებელი განაცხადია. ჩემი ბიძაშვილის მამამთილი 70 წლის კაცი, ბიჭვინთაში, სკამზე დააბეს და ისე დაწვეს იმ აფხაზებმა, რომელთა გამოც თავის სისხლსა და ხორც გადაუდგა წინ, თხოვნით, არ მოკლათ ეს ბიჭები, ჩემს ხელში დაზრდილები არიანო. იმ დაზრდილებმა და ვერ აღზრდილებმა, როგორც კი ბიჭვინთა სათავისოდ იგულეს, პირველი გამზრდელ მოხუცს გამოუყვანეს წირვა. სანამ ცეცხლს მიუკიდებდნენ, საშინლად აწამეს. ეს გააკეთეს იმ აფხაზებმა, რომლებიც წლების განმავლობაში იარაღს ყიდულობდნენ და საბრძოლო არსენალს აგროვებდნენ იმიტომ, რომ უნდა ეომათ და სწორედ თავის გვერდით გაზრდილი ქართველებისთვის გამოეყვანათ წირვა. ჩვენი შეცდომა ის არის, რომ ომის პროვოცირების შესაძლებლობა მივეცით აფხაზს და რუსს და თუ ვინმეს უნდა მოუხადოს მეომარმა ქართველებმა ბოდიში, ისევ იმ თაობებს, რომელთაც ამ ომის გამო ძალიან ბევრი დააკლდათ, პირველ რიგში ნორმალური ოჯახური გარემო.

და კიდევ, რა შუაშია გორში რომ რუსებს ეცხოვრათ, ამ მაგალითის აფხაზეთთან შედარება? გორში მცხოვრები რუსი ყველა შემთხვევაში სხვისი მიწაზე მცხოვრები სხვა ეთნოსი იქნებოდა, აფხაზეთი კი, იქნებ გინდა თქვა, რომ ჩვენი მიწა არ არის და სამადლოდ ვიყავით იქ დასახლებული? ალოგიკური შედარებაა".

საკუთარი პოსტის კომენტატორებს მერაბ მეტრეველმა კვლავ "ფეისბუქის" საკუთარ გვერდზე უპასუხა:

"კი ვიცოდი, რომ ჩემს პოსტს აფხაზეთზე დიდი აზრთა სხვადახვაობა მოყვებოდა, მაგრამ ასეთ აგრესიას ნამდვილად არ ველოდი. რაც არ უნდა მიუღებელი იყოს, ეს ხომ მხოლოდ აზრია და მეტი არაფერი. თან მრჩება შთაბეჭდილება, რომ ზოგმა ვერც გაიგო რას ეხებოდა ეს პოსტი. დღეს ბევრი ამბობს, რომ აფხაზეთში ომის დაწყება შეცდომა იყო. რა გამოდის, ისინიც ვინმეს ამით შეურაცხყოფას აყენებენ? მე არავისგან ბოდიშის მოხდა არ მომითხოვია, მხოლოდ საკუთარი შეცდომების გაანალიზება შემოგთავაზეც, რაც სულაც არ ნიშნავს იმას, რომ აფხაზებს არ აქვთ თავიანთი წილი პასუხისმგებლობა ამ ყველაფერში, არ ნიშნავს, რომ ისინი ანგელოზები არიან და მხოლოდ ქართვლებმა დააშავეს. უბრალოდ, ჩვენ მარტო სხვის ნაკლზე კი არა ჩვენსაზეც უნდა ვისაუბროთ. მე ვფიქრობ, რომ ვიდრე ვერ შევძლებთ კონფლიქტს მეორე მხარის პოზიციიდანაც შევხედოთ, მანამდე მას ვერ მოვაგვარებთ. სულ ესაა. ჩვენი საზოგადოება ჯერ შერიგებისთვის და შეცდომების აღიარებისთვის კი არა, როგორც გამოჩნდა, განსხვავებული აზრის მოსმენისთვისაც არაა მზად", - წერს მერაბ მეტრეველი.

იხილეთ ასევე: მერაბ მეტრეველი: ვისაც ბოდიში აქვს მოსახდელი, ეს სწორედ სოხუმელი ქართველები არიან

"ჩემი ლედი" - ლელა წურწუმიას და "მამულიჩას" ემოციური ფოტო კონცერტის კულისებიდან

ჰააგაში, უძველესი ტაძრის სამრეკლოდან გია ყანჩელის მელოდიები მისი ხსოვნის პატივსაცემად აჟღერდა

"მშვიდობით..." - სოფიკო შევარდნაძე "ინსტაგრამზე" გია ყანჩელის იტორიულ ფოტოს აქვეყნებს