პოლიტიკა
საზოგადოება

13

იანვარი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

სამშაბათი, მთვარის მეთექვსმეტე დღე დაიწყება 17:36-ზე, მთვარე ლომში გადაბრძანდება 13:16-ზე მშვიდობიანი საქმეები წარმატებით დასრულდება. კაპიტალდაბანდებებს მოერიდეთ. კარგი დღეა იურიდიული საკითხების მოსაგვარებლად, სასამართლო პროცესების დასაწყებად. კარგი დღეა შემოქმედებითი საქმიანობისთვის. გარშემო მყოფებთან ურთიერთობისას გამოიჩინეთ ტაქტი. უფროსს მნიშვნელოვან საკითხებზე საუბრისთვის ნუ შეხვდებით; წვრილ-წვრილი საკითხები მოაგვარეთ. კარგი დღეა დასვენების, მოგზაურობის, ფიზიკური დატვირთვისა და საოჯახო საქმეების შესრულებისთვის. მოერიდეთ ალკოჰოლის მიღებას, მოწევას. არც იშიმშილოთ და არც კუჭი გადატვირთოთ. უმჯობესდება ფსიქოემოციური ფონი. ადამიანი უფრო ხალისიანი ხდება. კარგად გამოიძინეთ, მიიღეთ მზის აბაზანები და დიდხანს ისეირნეთ.
კულტურა/შოუბიზნესი
სამართალი
Faceამბები
სპორტი
მოზაიკა
მეცნიერება
სამხედრო
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
მამა თეოდორე სასულიერო პირების ფრაქციის შექმნაზე
მამა თეოდორე სასულიერო პირების ფრაქციის შექმნაზე

უნდა ერე­ო­დეს თუ არა პო­ლი­ტი­კურ პრო­ცე­სებ­ში სამ­ღვდე­ლო­ე­ბა და რამ­დე­ნად გა­მარ­თლე­ბუ­ლია პარ­ლა­მენ­ტში სა­სუ­ლი­ე­რო პირ­თა ფრაქ­ცი­ის შექ­მნა, რა როლი შე­ას­რუ­ლა სა­ქარ­თვე­ლოს ეკ­ლე­სი­ამ ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის ცვლი­ლე­ბა­ში და რა­ტომ ვერ გა­თა­ვი­სუფ­ლდა ეკ­ლე­სია სრუ­ლად საბ­ჭო­თა კავ­ში­რის გავ­ლე­ნის­გან, "ვერ­სი­ას" ჯვარ­თა­მაღ­ლე­ბის ტაძ­რის წი­ნამ­ძღვა­რი, დე­კა­ნო­ზი თე­ო­დო­რე გიგ­ნა­ძე ესა­უბ­რა.

ექ­სკლუ­ზი­უ­რი ინ­ტერ­ვიუ დე­კა­ნოზ თე­ო­დო­რე გიგ­ნა­ძეს­თან:

- პარ­ლა­მენ­ტში ჯდო­მა და სა­ხელ­მწი­ფო პო­ლი­ტი­კის წარ­მო­ე­ბა მღვდლის საქ­მე არ არის. ამის­თვის ვერც ერთ სა­სუ­ლი­ე­რო პირს ვერ გა­ვი­მე­ტებ. თა­ნაც სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რე­ბის მო­ვა­ლე­ო­ბა ადა­მი­ა­ნე­ბის ქრის­ტეს­თან მიყ­ვა­ნაა, რად­გან ჩვენ ქრის­ტეს მო­ცი­ქუ­ლე­ბი ვართ. წარ­მო­უდ­გე­ნე­ლი ფაქ­ტი იქ­ნე­ბო­და, პეტ­რე და პავ­ლე მო­ცი­ქუ­ლე­ბი რო­მის სე­ნატ­ში პო­ლი­ტი­კურ დე­ბა­ტებ­ში რომ ეხი­ლათ. ასე რომ, არ მინ­და, ვინ­მეს კონ­კრე­ტუ­ლად შე­ვე­ხო, მაგ­რამ ვინც პარ­ლა­მენ­ტში სა­სუ­ლი­ე­რო პირ­თა ფრაქ­ცი­ის შექ­მნა­ზე სა­უბ­რობს, ქრის­ტი­ა­ნო­ბა­ზე წარ­მოდ­გე­ნა არ აქვს.

- შე­გახ­სე­ნებთ, ამ ფრაქ­ცი­ის შექ­მნის ინი­ცი­ა­ტი­ვა სწო­რედ სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რებს ეკუთ­ვნის.

- შე­საძ­ლოა, მათი ნა­წი­ლი ამ სა­კითხს ის­ტო­რი­ულ ჭრილ­ში გა­ნი­ხი­ლავს და გი­ორ­გი ჭყონ­დი­დე­ლი ახ­სენ­დე­ბა, მაგ­რამ უნდა გვეს­მო­დეს, რომ მა­შინ პო­ლი­ტი­კუ­რი მდგო­მა­რე­ო­ბაც გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი იყო. ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის სა­თა­ვე­ში იდგა წმინ­და­ნი, და­ვით აღ­მა­შე­ნე­ბე­ლი, რო­მელ­მაც "გა­ლო­ბა­ნი სი­ნა­ნუ­ლი­სა­ნი" და­წე­რა. შე­სა­ბა­მი­სად, გი­ორ­გი ჭყონ­დი­დე­ლის მა­გა­ლი­თი არ გა­მოგ­ვად­გე­ბა, რად­გან და­ვი­თი არ გვყავს და, სამ­წუ­ხა­როდ, ალ­ბათ, ვერც გვე­ყო­ლე­ბა.

- სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რის­გან პო­ლი­ტი­კუ­რი პარ­ტი­ის წყევ­ლაც მო­ვის­მი­ნეთ. სად გა­დის ზღვა­რი მო­ძღვრის პო­ლი­ტი­კურ ინ­ტე­რეს­სა და სა­სუ­ლი­ე­რო მოღ­ვა­წე­ო­ბას შო­რის?

- ზღვა­რი სინ­დის­ზე გა­დის! თუ სა­სუ­ლი­ე­რო პირი ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბას ზნე­ობ­რი­ვი კუ­თხით აფა­სებს, ეს უშუ­ა­ლოდ, მის ვალ­დე­ბუ­ლე­ბა­ში შე­დის და პო­ლი­ტი­კა­ში ჩა­რე­ვას სუ­ლაც არ გუ­ლის­ხმობს. შე­უძ­ლე­ბე­ლია, სა­სუ­ლი­ე­რო პირ­მა ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის ან კა­ნონ­შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი ორ­გა­ნოს მხრი­დან უზ­ნე­ო­ბის პრო­პა­გან­და­ზე თვა­ლი და­ხუ­ჭოს. შე­საძ­ლოა, გარ­კვე­უ­ლი პო­ლი­ტი­კუ­რი დაჯ­გუ­ფე­ბის მი­მართ სიმ­პა­თი­ე­ბი გა­მაჩ­ნია და ამა­ზე ახ­ლობ­ლე­ბის ვიწ­რო წრე­ში ვსა­უბ­რობ კი­დეც, მაგ­რამ რო­გორც მღვდე­ლი, პო­ლი­ტი­კურ პო­ზი­ცი­ას სა­ჯა­როდ არ გა­ვახ­მო­ვა­ნებ. რაც შე­ე­ხე­ბა წყევ­ლას, მსგავ­სი ფე­ნო­მე­ნი ეკ­ლე­სი­ა­ში არ არ­სე­ბობს. ეკ­ლე­სი­ის სწავ­ლე­ბა და ქრის­ტი­ა­ნუ­ლი დოქ­ტრი­ნა ასეთ ფე­ნო­მენს არ იც­ნობს. შე­საძ­ლოა, ერთი კონ­კრე­ტუ­ლი მღვდე­ლი გაბ­რაზ­დეს და უც­ნო­ბი ადა­მი­ა­ნი სცე­მოს, შე­ა­გი­ნოს კი­დეც, მაგ­რამ ამას ეკ­ლე­სი­ას­თან კავ­ში­რი არ აქვს.

- ცალ­კე­უ­ლი მა­გა­ლი­თე­ბი სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში ეკ­ლე­სი­ის იმიჯ­ზე არ მოქ­მე­დებს?

- რა თქმა უნდა, არა, რად­გან ერთი პე­და­გო­გის უზ­ნეო საქ­ცი­ე­ლი სრუ­ლი­ად გა­ნათ­ლე­ბის სის­ტე­მას­თან არ ასო­ცირ­დე­ბა. დღეს თი­თო­ე­უ­ლი მღვდე­ლი ვალ­დე­ბუ­ლია, მის სი­ტყვას მი­სი­ო­ნე­რუ­ლი დატ­ვირ­თვა ჰქონ­დეს, თუმ­ცა, სამ­წუ­ხა­როდ, გა­მო­ნაკ­ლი­სე­ბიც არ­სე­ბობს, რომ­ლებ­საც ეს ნაკ­ლე­ბად ეს­მით.

- ვინც სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რის პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბა სრუ­ლად ვერ გა­ი­აზ­რა, რა­ტომ ინარ­ჩუ­ნებს ამ სტა­ტუსს?

- ამა­ზე სა­უ­ბა­რი ჩემს კომ­პე­ტენ­ცი­ა­ში არ შე­დის. ისე, მღვდლად­კურ­თხე­ვის კო­მი­სია არ­სე­ბობს, რო­მე­ლიც ვალ­დე­ბუ­ლია, სამ­ღვდე­ლო საქ­მე­ზე წარ­მოდ­გე­ნი­ლი კან­დი­და­ტე­ბი­დან ღირ­სე­უ­ლი შე­არ­ჩი­ოს. თუმ­ცა არ არ­სე­ბობს ოფი­ცი­ა­ლუ­რი ფილტრი, რო­მე­ლიც ხარ­ვე­ზე­ბის გა­პარ­ვას სრუ­ლად უზ­რუნ­ველ­ყოფს, არ­სე­ბობს სა­ეკ­ლე­სიო სა­სა­მარ­თლოც, რო­მე­ლიც მსგავს გა­დაც­დო­მებ­ზე რე­ა­გი­რებს. უნდა გა­ვით­ვა­ლის­წი­ნოთ, რომ საბ­ჭო­თა კავ­ში­რის პე­რი­ოდ­ში, 70 წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში ეკ­ლე­სი­ის ინ­სტი­ტუ­ცი­უ­რი მხა­რე და­ზი­ა­ნე­ბუ­ლი იყო. მა­შინ ღირ­სე­უ­ლი ადა­მი­ა­ნი მღვდე­ლი ვერ გახ­დე­ბო­და ან 50 შემ­თხვე­ვი­დან, შე­საძ­ლოა, 2-3 სა­სუ­ლი­ე­რო პირი კე­თილ­სინ­დი­სი­ე­რი აღ­მო­ჩე­ნი­ლი­ყო. დღეს სწო­რედ ამის შე­დე­გებს ვიმ­კით.

- ანუ ეკ­ლე­სია საბ­ჭო­თა კავ­ში­რის­დრო­ინ­დე­ლი აგენ­ტუ­რის­გან სრუ­ლად დღემ­დე ვერ გა­თა­ვი­სუფ­ლდა?

- ძა­ლი­ან ცოტა დრო გა­ვი­და – ეკ­ლე­სი­ას 70 წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში ან­გრევ­დნენ, ამი­ტომ მისი სრუ­ლი აღ­დგე­ნა 20 წე­ლი­წად­ში შე­უძ­ლე­ბე­ლია.

- ახლო წარ­სულ­ში სა­ხელ­მწი­ფოს მხრი­დან ეკ­ლე­სი­ის საქ­მი­ა­ნო­ბა­ში ჩა­რე­ვის მცდე­ლო­ბა არ ყო­ფი­ლა, მა­გა­ლი­თად, წინა ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის პი­რო­ბებ­ში, მამა ლუ­კას (კო­კო­რაშ­ვი­ლი) გან­ცხა­დე­ბით, კუდ-მა და სოდ-მა ის ვერ გა­ა­ა­გენ­ტა?!

- რა თქმა უნდა, წინა ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის­გან მსგავ­სი მცდე­ლო­ბა იყო - უმე­ტეს შემ­თხვე­ვა­ში, ამას ვერ ახერ­ხებ­დნენ, ზოგ­ჯერ კი სა­წა­დელს აღ­წევ­დნენ, თუმ­ცა არ­გუ­მენ­ტი­რე­ბუ­ლად ამა­ზე სა­უ­ბა­რი მი­ჭირს, რად­გან პი­რა­დად მე, პრო­ცე­სებ­ში ჩარ­თუ­ლი არა­სო­დეს ვყო­ფილ­ვარ. რო­გორც მღვდე­ლი მო­უ­რი­დებ­ლად ვი­ტყვი, რომ წინა ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის დამ­ხო­ბის სა­ფუძ­ვე­ლი ეკ­ლე­სი­ი­სად­მი არა­ჯან­სა­ღი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა გახ­და. სა­ქარ­თვე­ლო ღვთის­მშობ­ლის წილ­ხვედ­რი ქვე­ყა­ნაა, ამი­ტომ უფ­ლის სახ­ლის მი­მართ მსგავ­სი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა არა­ვის შერ­ჩე­ბა. წინა ხე­ლი­სუფ­ლე­ბას სურ­და, ეკ­ლე­სი­ის ინ­სტი­ტუ­ცი­ა­ში ჩა­რე­უ­ლი­ყო, თუმ­ცა როცა ამას ვერ ახერ­ხებ­და, უკ­ვირ­დათ, რა­ტომ ვერ ვე­რე­ვი­თო. სი­ნამ­დვი­ლე­ში, მათ ავი­წყდე­ბო­დათ, რომ ეკ­ლე­სია ქრის­ტეს სხე­უ­ლია. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ ნა­ცი­ო­ნა­ლურ მოძ­რა­ო­ბას ძა­ლა­უფ­ლე­ბის ნე­ბის­მი­ე­რი ფორ­მით შე­ნარ­ჩუ­ნე­ბა სურ­და, ხალ­ხის აზ­ვირ­თე­ბულ­მა ტალ­ღამ უთხრა – აღარ გვინ­დი­ხარ, წადი!

- ხალ­ხის ტალ­ღის აზ­ვირ­თე­ბა­ში ეკ­ლე­სი­ამ რა როლი შე­ას­რუ­ლა?

- მრევ­ლის უდი­დე­სი ნა­წი­ლი და­გი­დას­ტუ­რებთ, რომ წინა ხე­ლი­სუფ­ლე­ბა ქარ­თველ ხალ­ხს უზ­ნე­ო­ბის­კენ უბიძ­გებ­და. პი­რა­დად მე, ყო­ფილ მა­ღალ­ჩი­ნოს­ნებს შო­რის ბევ­რი ნაც­ნო­ბი მყავს და ზო­გი­ერ­თი მათ­გა­ნი ჩვე­ნი ეკ­ლე­სი­ის მრევ­ლიც ყო­ფი­ლა, შე­სა­ბა­მი­სად, ჩვე­ნი ურ­თი­ერ­თო­ბა ადა­მი­ა­ნურ დო­ნე­ზე ყო­ველ­თვის ნორ­მა­ლუ­რი იყო, მაგ­რამ გლო­ბა­ლუ­რად სა­ხელ­მწი­ფოს მი­მართ არა­ჯან­სა­ღი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა ჰქონ­დათ. რაც დღეს ვარ­დე­ბის მო­ე­დან­ზე ხდე­ბა, სა­დაც სტრიპ­ტი­ზკ­ლუ­ბე­ბი და გე­იკ­ლუ­ბე­ბი მა­სობ­რი­ვა­დაა გახ­სნი­ლი, სწო­რედ წინა ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის მიერ შექ­მნი­ლი უზ­ნე­ო­ბის მონ­სტრია. აღარ ვსა­უბ­რობ იმა­ზე, რომ მცი­რე ბიზ­ნე­სის მფლო­ბე­ლი პი­რე­ბი რეპ­რე­სი­ებს გა­ნიც­დიდ­ნენ. შე­საძ­ლოა, ამ ფაქ­ტე­ბი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე სა­ეკ­ლე­სიო პი­რებს უარ­ყო­ფი­თი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის მი­მართ, მარ­თლაც ჰქონ­დათ და ღი­ა­დაც ამ­ბობ­დნენ, რომ უზ­ნე­ო­ბი­სა და ურ­ჯუ­ლო­ე­ბის ქვე­ყა­ნა­ში გა­ბა­ტო­ნე­ბა არ სურ­დათ.

- ანუ გა­მო­ნაკ­ლის შემ­თხვე­ვებ­ში სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რის­გან პო­ლი­ტი­კუ­რი შე­ფა­სე­ბე­ბი და­საშ­ვე­ბია... სა­ინ­ტე­რე­სოა თქვე­ნი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა ამ­ჟა­მინ­დე­ლი ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის მი­მართ.

- თუ და­ვი­ნა­ხე, რომ ჩემი მე­ზობ­ლის ოჯახ­ში უცხო პირი შე­ვი­და და ავიწ­რო­ებს, ხმა არ ამო­ვი­ღო? თუ მღვდე­ლი ცდე­ბა გარ­კვე­უ­ლი სა­კი­თხე­ბის შე­ფა­სე­ბი­სას, ის ღვთის წი­ნა­შეა პა­სუ­ხის­მგე­ბე­ლი. მი­უ­ხე­და­ვად ამი­სა, უპი­რა­ტე­სო­ბას არც ერთ პო­ლი­ტი­კურ ძა­ლას არ ვა­ნი­ჭებ­დი, რად­გან ამის უფ­ლე­ბა სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რებს არ გვაქვს. პატ­რი­არ­ქიც პი­რად და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბას არა­სო­დეს გა­მო­ხა­ტავს და მრევლს მხო­ლოდ იმ პო­ლი­ტი­კუ­რი ძა­ლის არ­ჩე­ვას მო­უ­წო­დებს, რო­მე­ლიც სა­ქარ­თვე­ლოს ინ­ტე­რე­სებს და­ი­ცავს. ამ­ჟა­მინ­დე­ლი ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის უზ­ნე­ო­ბა­ზე ვერ ვი­სა­უბ­რებ, რად­გან ამის მა­გა­ლი­თე­ბი ჯერ­ჯე­რო­ბით არ გვაქვს.

- სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში კი­დევ ერთი სა­კი­თხი გახ­და სა­კა­მა­თო: "იდენ­ტო­ბას" მზრუნ­ვე­ლო­ბა­მოკ­ლე­ბუ­ლი ბავ­შვე­ბის­თვის თავ­შე­საფ­რის აშე­ნე­ბის შე­საძ­ლებ­ლო­ბა არ მი­ე­ცა იმ მო­ტი­ვით, რომ ორ­გა­ნი­ზა­ცია სექ­სუ­ა­ლუ­რი უმ­ცი­რე­სო­ბის უფ­ლე­ბებს იცავს. გა­მო­დის, ყვე­ლა ადა­მი­ანს სი­კე­თის კე­თე­ბის უფ­ლე­ბა არ აქვს?

- რა თქმა უნდა, თი­თო­ე­ულ­მა ადა­მი­ან­მა მხო­ლოდ სი­კე­თე უნდა აკე­თოს. უბ­რა­ლოდ, აღ­ვი­რახ­სნი­ლი ცხოვ­რე­ბის, ჰო­მო­სექ­სუ­ა­ლიზ­მი­სა და პე­დო­ფი­ლი­ის პრო­პა­გან­დის ავ­ტო­რე­ბის სი­კე­თე­ში ეჭვი მე­პა­რე­ბა ისე­ვე, რო­გორც ადა­მი­ან­მა სიძ­ვის ან ნარ­კო­მა­ნი­ის პრო­პა­გან­და და­ი­წყოს. ამ შემ­თხვე­ვა­ში სა­შიშ­რო­ე­ბის წი­ნა­შე ვდგა­ვართ – რა გა­რან­ტია გვაქვს, რომ ეს ადა­მი­ა­ნე­ბი ბავ­შვებს მა­თი­ვე ცხოვ­რე­ბის მა­გა­ლითს არ მის­ცე­მენ და აღ­ვი­რახ­სნი­ლო­ბის­კენ არ მო­უ­წო­დე­ბენ? მა­გა­ლი­თად, ჩემ­თან უცხო ადა­მი­ა­ნი მო­ვი­და და ტაძ­რის ასა­შე­ნებ­ლად ფულს მწი­რავს. თუ ვიცი, რომ ეს პირი ნარ­კო­ბა­რო­ნი ან ქურ­დია და ფი­ნან­სე­ბი სხვის უბე­დუ­რე­ბა­ზე აქვს ნა­შოვ­ნი, მის­გან სი­კე­თე უნდა მი­ვი­ღო? პი­რა­დად მე, შე­მიძ­ლია, ამ ფუ­ლით საკ­ვი­რაო სკო­ლა ავა­შე­ნო და ბავ­შვებს ქარ­თუ­ლი სული მივ­ცე, მაგ­რამ წარ­მო­უდ­გე­ნე­ლია, სი­კე­თე ბინ­ძუ­რი წარ­მო­მავ­ლო­ბის ფი­ნან­სე­ბით ვა­კე­თო.

- თუმ­ცა "კა­ნო­ნი­ე­რი ქურ­დე­ბიც" ხომ აშე­ნებ­დნენ ტაძ­რებს?

- მსგავ­სი რამ და­უშ­ვე­ბე­ლია. ე.წ. კა­ნო­ნი­ე­რი ქურ­დე­ბის­გან სი­კე­თის მი­ღე­ბა მხო­ლოდ იმ შემ­თხვე­ვა­შია შე­საძ­ლე­ბე­ლი, თუ ეს ადა­მი­ა­ნი იტყვის, რომ საქ­მი­ა­ნო­ბა სა­მუ­და­მოდ და­ას­რუ­ლა და უზ­ნე­ო­ბას არა­სო­დეს გა­ე­კა­რე­ბა. ცოდ­ვა მი­ე­ტე­ვე­ბა მას, ვინც აღარ სცო­დავს. ერთი შემ­თხვე­ვა მეც მახ­სენ­დე­ბა, როცა ერთი ადა­მი­ა­ნი ჩემ­თან მო­ვი­და და მი­თხრა – მოს­კოვ­ში ახლო მე­გო­ბა­რი ე.წ. კა­ნო­ნი­ე­რი ქურ­დი ჰყავ­და, რო­მელ­საც ეკ­ლე­სი­ის­თვის თან­ხის შე­მო­წირ­ვა და საკ­ვი­რაო სკო­ლის დას­რუ­ლე­ბა­ში წვლი­ლის შე­ტა­ნა უნ­დაო. დახ­მა­რე­ბა­ზე უარი ვუ­თხა­რი. ასე რომ, "იდენ­ტო­ბის" ირ­გვლივ უამ­რა­ვი კი­თხვა არ­სე­ბობს. ეს ადა­მი­ა­ნე­ბი ჰო­მო­სექ­სუ­ა­ლიზ­მი­სა და პე­დო­ფი­ლი­ის პრო­პა­გან­დას ეწე­ვი­ან. და­სავ­ლეთ­ში უკვე მი­დის სა­უ­ბა­რი იმა­ზე, რომ ზო­ო­ფი­ლია და პე­დო­ფი­ლია ნორ­მად უნდა ჩა­ით­ვა­ლოს. მსგავ­სი ადა­მი­ა­ნე­ბის­გან სი­კე­თე­სა და ბავ­შვე­ბის დახ­მა­რე­ბა­ზე სა­უ­ბა­რი წარ­მო­უდ­გენ­ლად მი­მაჩ­ნია

რუ­სუ­დან შე­ლია

გა­ზე­თი "ვერ­სია"

რუბრიკის სხვა სიახლეები
დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
რა როლი აქვს მიმდინარე პროცესებში საქართველოს მეხუთე პრეზიდენტს - როგორ აფასებენ დეპუტატები მის განცხადებებს

მამა თეოდორე სასულიერო პირების ფრაქციის შექმნაზე

მამა თეოდორე სასულიერო პირების ფრაქციის შექმნაზე

უნდა ერეოდეს თუ არა პოლიტიკურ პროცესებში სამღვდელოება და რამდენად გამართლებულია პარლამენტში სასულიერო პირთა ფრაქციის შექმნა, რა როლი შეასრულა საქართველოს ეკლესიამ ხელისუფლების ცვლილებაში და რატომ ვერ გათავისუფლდა ეკლესია სრულად საბჭოთა კავშირის გავლენისგან, "ვერსიას" ჯვართამაღლების ტაძრის წინამძღვარი, დეკანოზი თეოდორე გიგნაძე ესაუბრა.

ექსკლუზიური ინტერვიუ დეკანოზ თეოდორე გიგნაძესთან:

- პარლამენტში ჯდომა და სახელმწიფო პოლიტიკის წარმოება მღვდლის საქმე არ არის. ამისთვის ვერც ერთ სასულიერო პირს ვერ გავიმეტებ. თანაც სასულიერო პირების მოვალეობა ადამიანების ქრისტესთან მიყვანაა, რადგან ჩვენ ქრისტეს მოციქულები ვართ. წარმოუდგენელი ფაქტი იქნებოდა, პეტრე და პავლე მოციქულები რომის სენატში პოლიტიკურ დებატებში რომ ეხილათ. ასე რომ, არ მინდა, ვინმეს კონკრეტულად შევეხო, მაგრამ ვინც პარლამენტში სასულიერო პირთა ფრაქციის შექმნაზე საუბრობს, ქრისტიანობაზე წარმოდგენა არ აქვს.

- შეგახსენებთ, ამ ფრაქციის შექმნის ინიციატივა სწორედ სასულიერო პირებს ეკუთვნის.

- შესაძლოა, მათი ნაწილი ამ საკითხს ისტორიულ ჭრილში განიხილავს და გიორგი ჭყონდიდელი ახსენდება, მაგრამ უნდა გვესმოდეს, რომ მაშინ პოლიტიკური მდგომარეობაც განსაკუთრებული იყო. ხელისუფლების სათავეში იდგა წმინდანი, დავით აღმაშენებელი, რომელმაც "გალობანი სინანულისანი" დაწერა. შესაბამისად, გიორგი ჭყონდიდელის მაგალითი არ გამოგვადგება, რადგან დავითი არ გვყავს და, სამწუხაროდ, ალბათ, ვერც გვეყოლება.

- სასულიერო პირისგან პოლიტიკური პარტიის წყევლაც მოვისმინეთ. სად გადის ზღვარი მოძღვრის პოლიტიკურ ინტერესსა და სასულიერო მოღვაწეობას შორის?

- ზღვარი სინდისზე გადის! თუ სასულიერო პირი ხელისუფლების გადაწყვეტილებას ზნეობრივი კუთხით აფასებს, ეს უშუალოდ, მის ვალდებულებაში შედის და პოლიტიკაში ჩარევას სულაც არ გულისხმობს. შეუძლებელია, სასულიერო პირმა ხელისუფლების ან კანონშემოქმედებითი ორგანოს მხრიდან უზნეობის პროპაგანდაზე თვალი დახუჭოს. შესაძლოა, გარკვეული პოლიტიკური დაჯგუფების მიმართ სიმპათიები გამაჩნია და ამაზე ახლობლების ვიწრო წრეში ვსაუბრობ კიდეც, მაგრამ როგორც მღვდელი, პოლიტიკურ პოზიციას საჯაროდ არ გავახმოვანებ. რაც შეეხება წყევლას, მსგავსი ფენომენი ეკლესიაში არ არსებობს. ეკლესიის სწავლება და ქრისტიანული დოქტრინა ასეთ ფენომენს არ იცნობს. შესაძლოა, ერთი კონკრეტული მღვდელი გაბრაზდეს და უცნობი ადამიანი სცემოს, შეაგინოს კიდეც, მაგრამ ამას ეკლესიასთან კავშირი არ აქვს.

- ცალკეული მაგალითები საზოგადოებაში ეკლესიის იმიჯზე არ მოქმედებს?

- რა თქმა უნდა, არა, რადგან ერთი პედაგოგის უზნეო საქციელი სრულიად განათლების სისტემასთან არ ასოცირდება. დღეს თითოეული მღვდელი ვალდებულია, მის სიტყვას მისიონერული დატვირთვა ჰქონდეს, თუმცა, სამწუხაროდ, გამონაკლისებიც არსებობს, რომლებსაც ეს ნაკლებად ესმით.

- ვინც სასულიერო პირის პასუხისმგებლობა სრულად ვერ გაიაზრა, რატომ ინარჩუნებს ამ სტატუსს?

- ამაზე საუბარი ჩემს კომპეტენციაში არ შედის. ისე, მღვდლადკურთხევის კომისია არსებობს, რომელიც ვალდებულია, სამღვდელო საქმეზე წარმოდგენილი კანდიდატებიდან ღირსეული შეარჩიოს. თუმცა არ არსებობს ოფიციალური ფილტრი, რომელიც ხარვეზების გაპარვას სრულად უზრუნველყოფს, არსებობს საეკლესიო სასამართლოც, რომელიც მსგავს გადაცდომებზე რეაგირებს. უნდა გავითვალისწინოთ, რომ საბჭოთა კავშირის პერიოდში, 70 წლის განმავლობაში ეკლესიის ინსტიტუციური მხარე დაზიანებული იყო. მაშინ ღირსეული ადამიანი მღვდელი ვერ გახდებოდა ან 50 შემთხვევიდან, შესაძლოა, 2-3 სასულიერო პირი კეთილსინდისიერი აღმოჩენილიყო. დღეს სწორედ ამის შედეგებს ვიმკით.

- ანუ ეკლესია საბჭოთა კავშირისდროინდელი აგენტურისგან სრულად დღემდე ვერ გათავისუფლდა?

- ძალიან ცოტა დრო გავიდა – ეკლესიას 70 წლის განმავლობაში ანგრევდნენ, ამიტომ მისი სრული აღდგენა 20 წელიწადში შეუძლებელია.

- ახლო წარსულში სახელმწიფოს მხრიდან ეკლესიის საქმიანობაში ჩარევის მცდელობა არ ყოფილა, მაგალითად, წინა ხელისუფლების პირობებში, მამა ლუკას (კოკორაშვილი) განცხადებით, კუდ-მა და სოდ-მა ის ვერ გაააგენტა?!

- რა თქმა უნდა, წინა ხელისუფლებისგან მსგავსი მცდელობა იყო - უმეტეს შემთხვევაში, ამას ვერ ახერხებდნენ, ზოგჯერ კი საწადელს აღწევდნენ, თუმცა არგუმენტირებულად ამაზე საუბარი მიჭირს, რადგან პირადად მე, პროცესებში ჩართული არასოდეს ვყოფილვარ. როგორც მღვდელი მოურიდებლად ვიტყვი, რომ წინა ხელისუფლების დამხობის საფუძველი ეკლესიისადმი არაჯანსაღი დამოკიდებულება გახდა. საქართველო ღვთისმშობლის წილხვედრი ქვეყანაა, ამიტომ უფლის სახლის მიმართ მსგავსი დამოკიდებულება არავის შერჩება. წინა ხელისუფლებას სურდა, ეკლესიის ინსტიტუციაში ჩარეულიყო, თუმცა როცა ამას ვერ ახერხებდა, უკვირდათ, რატომ ვერ ვერევითო. სინამდვილეში, მათ ავიწყდებოდათ, რომ ეკლესია ქრისტეს სხეულია. მიუხედავად იმისა, რომ ნაციონალურ მოძრაობას ძალაუფლების ნებისმიერი ფორმით შენარჩუნება სურდა, ხალხის აზვირთებულმა ტალღამ უთხრა – აღარ გვინდიხარ, წადი!

- ხალხის ტალღის აზვირთებაში ეკლესიამ რა როლი შეასრულა?

- მრევლის უდიდესი ნაწილი დაგიდასტურებთ, რომ წინა ხელისუფლება ქართველ ხალხს უზნეობისკენ უბიძგებდა. პირადად მე, ყოფილ მაღალჩინოსნებს შორის ბევრი ნაცნობი მყავს და ზოგიერთი მათგანი ჩვენი ეკლესიის მრევლიც ყოფილა, შესაბამისად, ჩვენი ურთიერთობა ადამიანურ დონეზე ყოველთვის ნორმალური იყო, მაგრამ გლობალურად სახელმწიფოს მიმართ არაჯანსაღი დამოკიდებულება ჰქონდათ. რაც დღეს ვარდების მოედანზე ხდება, სადაც სტრიპტიზკლუბები და გეიკლუბები მასობრივადაა გახსნილი, სწორედ წინა ხელისუფლების მიერ შექმნილი უზნეობის მონსტრია. აღარ ვსაუბრობ იმაზე, რომ მცირე ბიზნესის მფლობელი პირები რეპრესიებს განიცდიდნენ. შესაძლოა, ამ ფაქტებიდან გამომდინარე საეკლესიო პირებს უარყოფითი დამოკიდებულება ხელისუფლების მიმართ, მართლაც ჰქონდათ და ღიადაც ამბობდნენ, რომ უზნეობისა და ურჯულოების ქვეყანაში გაბატონება არ სურდათ.

- ანუ გამონაკლის შემთხვევებში სასულიერო პირისგან პოლიტიკური შეფასებები დასაშვებია... საინტერესოა თქვენი დამოკიდებულება ამჟამინდელი ხელისუფლების მიმართ.

- თუ დავინახე, რომ ჩემი მეზობლის ოჯახში უცხო პირი შევიდა და ავიწროებს, ხმა არ ამოვიღო? თუ მღვდელი ცდება გარკვეული საკითხების შეფასებისას, ის ღვთის წინაშეა პასუხისმგებელი. მიუხედავად ამისა, უპირატესობას არც ერთ პოლიტიკურ ძალას არ ვანიჭებდი, რადგან ამის უფლება სასულიერო პირებს არ გვაქვს. პატრიარქიც პირად დამოკიდებულებას არასოდეს გამოხატავს და მრევლს მხოლოდ იმ პოლიტიკური ძალის არჩევას მოუწოდებს, რომელიც საქართველოს ინტერესებს დაიცავს. ამჟამინდელი ხელისუფლების უზნეობაზე ვერ ვისაუბრებ, რადგან ამის მაგალითები ჯერჯერობით არ გვაქვს.

- საზოგადოებაში კიდევ ერთი საკითხი გახდა საკამათო: "იდენტობას" მზრუნველობამოკლებული ბავშვებისთვის თავშესაფრის აშენების შესაძლებლობა არ მიეცა იმ მოტივით, რომ ორგანიზაცია სექსუალური უმცირესობის უფლებებს იცავს. გამოდის, ყველა ადამიანს სიკეთის კეთების უფლება არ აქვს?

- რა თქმა უნდა, თითოეულმა ადამიანმა მხოლოდ სიკეთე უნდა აკეთოს. უბრალოდ, აღვირახსნილი ცხოვრების, ჰომოსექსუალიზმისა და პედოფილიის პროპაგანდის ავტორების სიკეთეში ეჭვი მეპარება ისევე, როგორც ადამიანმა სიძვის ან ნარკომანიის პროპაგანდა დაიწყოს. ამ შემთხვევაში საშიშროების წინაშე ვდგავართ – რა გარანტია გვაქვს, რომ ეს ადამიანები ბავშვებს მათივე ცხოვრების მაგალითს არ მისცემენ და აღვირახსნილობისკენ არ მოუწოდებენ? მაგალითად, ჩემთან უცხო ადამიანი მოვიდა და ტაძრის ასაშენებლად ფულს მწირავს. თუ ვიცი, რომ ეს პირი ნარკობარონი ან ქურდია და ფინანსები სხვის უბედურებაზე აქვს ნაშოვნი, მისგან სიკეთე უნდა მივიღო? პირადად მე, შემიძლია, ამ ფულით საკვირაო სკოლა ავაშენო და ბავშვებს ქართული სული მივცე, მაგრამ წარმოუდგენელია, სიკეთე ბინძური წარმომავლობის ფინანსებით ვაკეთო.

- თუმცა "კანონიერი ქურდებიც" ხომ აშენებდნენ ტაძრებს?

- მსგავსი რამ დაუშვებელია. ე.წ. კანონიერი ქურდებისგან სიკეთის მიღება მხოლოდ იმ შემთხვევაშია შესაძლებელი, თუ ეს ადამიანი იტყვის, რომ საქმიანობა სამუდამოდ დაასრულა და უზნეობას არასოდეს გაეკარება. ცოდვა მიეტევება მას, ვინც აღარ სცოდავს. ერთი შემთხვევა მეც მახსენდება, როცა ერთი ადამიანი ჩემთან მოვიდა და მითხრა – მოსკოვში ახლო მეგობარი ე.წ. კანონიერი ქურდი ჰყავდა, რომელსაც ეკლესიისთვის თანხის შემოწირვა და საკვირაო სკოლის დასრულებაში წვლილის შეტანა უნდაო. დახმარებაზე უარი ვუთხარი. ასე რომ, "იდენტობის" ირგვლივ უამრავი კითხვა არსებობს. ეს ადამიანები ჰომოსექსუალიზმისა და პედოფილიის პროპაგანდას ეწევიან. დასავლეთში უკვე მიდის საუბარი იმაზე, რომ ზოოფილია და პედოფილია ნორმად უნდა ჩაითვალოს. მსგავსი ადამიანებისგან სიკეთესა და ბავშვების დახმარებაზე საუბარი წარმოუდგენლად მიმაჩნია

რუსუდან შელია

გაზეთი "ვერსია"

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია