რა აღ­მო­ა­ჩი­ნეს სა­ა­კა­ძის დაღ­მარ­თის გა­დათხ­რი­სას

რა აღ­მო­ა­ჩი­ნეს სა­ა­კა­ძის დაღ­მარ­თის გა­დათხ­რი­სას

სა­ქარ­თვე­ლოს დე­და­ქა­ლაქ­ში გა­დათხ­რი­ლი ქუ­ჩე­ბის სიმ­რავ­ლე უკ­ვე თვალ­ში სა­ცე­მია - ზო­გან გზის სა­ფა­რის რე­ა­ბი­ლი­ტა­ცია მიმ­დი­ნა­რე­ობს, ზო­გან კი სა­კა­ნა­ლი­ზა­ციო მი­ლე­ბის შე­კე­თე­ბა. ეს ყვე­ლა­ფე­რი ძა­ლი­ან კარ­გი­ა, თუმ­ცა სა­მუ­შაო პრო­ცე­სი, რო­მე­ლიც რა­ტომ­ღაც ნე­ლი ტემ­პით მიმ­დი­ნა­რე­ობს, ტრან­სპორ­ტის მოძ­რა­ო­ბის შე­ფერ­ხე­ბა­სა და მოძ­რა­ო­ბის სე­რი­ო­ზულ პრობ­ლე­მებს ქმნის, რაც ჩვე­ნი თა­ნა­მო­ქა­ლა­ქე­ე­ბის გა­ღი­ზი­ა­ნე­ბას იწ­ვევს.

მა­გა­ლი­თად, სა­ა­კა­ძის დაღ­მარ­თზე მიმ­დი­ნა­რე სა­რე­ა­ბი­ლი­ტა­ციო სა­მუ­შა­ო­ე­ბი გზის ერ­თი ნა­წი­ლის პა­რა­ლი­ზე­ბას იწ­ვევს და ტრან­სპორ­ტის მოძ­რა­ო­ბას აფერ­ხებს, რაც თა­ვის­თა­ვად სა­ცო­ბებს ქმნის, გან­სა­კუთ­რე­ბით სა­ღა­მოს სა­ა­თებ­ში. ამ კონ­კრე­ტუ­ლი ობი­ექ­ტით იმი­ტომ და­ვინ­ტე­რეს­დი, რომ რჩე­ბა შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბა - ხშირ შემ­თხვე­ვა­ში იქ არა­ვინ მუ­შა­ობს.

"თით­ქმის ყო­ველ­დღე მი­წევს ამ გზის გავ­ლა და მუდ­მი­ვად ვაწყ­დე­ბი პრობ­ლე­მებს, გზის ამ­ხე­ლა მო­ნაკ­ვე­თის გა­და­კეტ­ვა სრულ ქა­ოსს ქმნის, კარ­გია თუ აკე­თე­ბენ, მაგ­რამ ასე­თი და­უს­რუ­ლე­ბე­ლი რა კეთ­დე­ბა? ვერც მუ­შებს ვხე­დავ, რომ ვკითხ­ო, რას აკე­თე­ბენ. უკ­ვე თვე­ე­ბია ასე გრძელ­დე­ბა, იმე­დია მა­ლე და­ად­გე­ბა საშ­ვე­ლი და მოგ­ვე­ცე­მა ნორ­მა­ლუ­რი გა­დაად­გი­ლე­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბა" - ამ­ბობს ერ­თ-ერ­თი მძღო­ლი.

იმის გა­სარ­კვე­ვად, თუ რა სა­მუ­შაოები მიმ­დი­ნა­რე­ობს სა­ა­კა­ძის დაღ­მარ­თზე, მე­რი­ის პრეს­ცენტრს მივ­მარ­თე, სა­ი­და­ნაც წე­რი­ლო­ბი­თი პა­სუ­ხი მი­ვი­ღე:

"სა­ა­კა­ძის დაღ­მარ­თზე მიმ­დი­ნა­რე­ობს რკი­ნა­ბე­ტო­ნის სა­ნი­აღ­ვრე კო­ლექ­ტო­რის (კვე­თით 2X2 მ) მოწყ­ო­ბის სა­მუ­შა­ო­ე­ბი, რო­მე­ლიც მო­ი­ცავს და­ზი­ა­ნე­ბუ­ლი გზის სა­ფა­რის რე­ა­ბი­ლი­ტა­ცი­ა­საც. სა­მუ­შა­ო­ე­ბი დაწყ­ე­ბუ­ლია მიმ­დი­ნა­რე წლის აგ­ვის­ტო­ში.

სა­მუ­შა­ო­ე­ბი მიმ­დი­ნა­რე­ობს საპ­რო­ექ­ტო დო­კუ­მენ­ტა­ცი­ის მი­ხედ­ვით, გზის ნიშ­ნუ­ლი­დან 2,5-3 მეტ­რის სიღ­რმე­ზე, შე­მო­ღო­ბილ უბან­ზე, რის გა­მოც ვი­ზუ­ა­ლუ­რად მუ­შა პრო­ცე­სის სრულ­ყო­ფი­ლად და­ნახ­ვა შე­უძ­ლე­ბე­ლი­ა. ამას­თან ერ­თად, სა­მუ­შა­ო­თა პრო­ცე­სი შე­ფერ­ხდა მი­წის­ქვეშ აღ­მო­ჩე­ნი­ლი ძვე­ლი, გეგ­მებ­ზე და­უ­ტა­ნე­ლი კო­მუ­ნი­კა­ცი­ე­ბის გა­მო, რომ­ლის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბა პრო­ექ­ტში შე­უძ­ლე­ბე­ლი იყო. სა­მუ­შა­ო­ე­ბის დას­რუ­ლე­ბა ხელ­შეკ­რუ­ლე­ბით გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბუ­ლია მიმ­დი­ნა­რე წლის ნო­ემ­ბერ­ში. ვა­დის დარ­ღვე­ვის შემ­თხვე­ვა­ში გა­ტა­რე­ბუ­ლი იქ­ნე­ბა ხელ­შეკ­რუ­ლე­ბით გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბუ­ლი ზო­მე­ბი.

ზო­გა­დად, მსგავ­სი სა­რე­ა­ბი­ლი­ტა­ციო სა­მუ­შა­ო­ე­ბი წარ­მო­ებს საპ­რო­ექ­ტო დო­კუ­მენ­ტა­ცი­ის და სამ­შე­ნებ­ლო ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ას­თან გა­ფორ­მე­ბუ­ლი ხელ­­შეკ­რუ­ლე­ბის პი­რო­ბე­ბის შე­სა­ბა­მი­სად. ვა­დე­ბის დარ­ღვე­ვის შემ­თხვე­ვა­ში, გაფ­რთხი­ლე­ბის შემ­დეგ ტარ­დე­ბა ხელ­შეკ­რუ­ლე­ბით გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბუ­ლი ზო­მე­ბი, მათ შო­რის სა­ჯა­რი­მო სან­ქცი­ე­ბი", - ნათ­ქვა­მია პრეს­ცენ­ტრის გან­ცხა­დე­ბა­ში.

ირაკ­ლი როს­ტო­მაშ­ვი­ლი, - მე­ნა­შე­ნე­თა ასო­ცი­ა­ცი­ის პრე­ზი­დენ­ტი: "მო­გეხ­სე­ნე­ბათ, რომ თბი­ლის­ში წყლი­სა და სა­კა­ნა­ლი­ზა­ციო კო­მუ­ნი­კა­ცია გაყ­ვა­ნი­ლი არ იყო. მე-20 სა­უ­კუ­ნის და­საწყ­ის­ში სა­ინ­ჟინ­რო კო­მუ­ნი­კა­ცი­ე­ბის გა­კე­თე­ბამ სა­ერ­თოდ მოს­პო ყვე­ლა­ფე­რი. ისე­დაც არას­წო­რად ჩა­მონ­ტა­ჟე­ბუ­ლი მი­ლე­ბის გა­ფუ­ჭე­ბას ხე­ლი შე­უწყო ბო­ლო დროს მომ­ხდარ­მა მი­წის­ძვრებ­მაც - და­ზი­ა­ნე­ბუ­ლია სა­ნი­აღ­ვრე სის­ტე­მე­ბი, ასე­ვე თვით­დი­ნე­ბით მი­დის ფე­კა­ლუ­რი წყლე­ბი.

უბე­დუ­რე­ბა ის არის, რომ სა­ინ­ჟინ­რო მი­მარ­თუ­ლე­ბა სადღ­აც ბო­ლო­შია გა­დას­რო­ლი­ლი და ამა­ზე არა­ვინ ფიქ­რობს, არც ქვე­ყა­ნა­ში და არც მე­რი­ის მას­შტა­ბით არ არ­სე­ბობს სპე­ცი­ა­ლუ­რი სა­ინ­ჟინ­რო სამ­სა­ხუ­რი. არა­და, გან­ვი­თა­რე­ბულ ქვეყ­ნებ­ში არ­ქი­ტექ­ტორ­თა სა­ინ­ჟინ­რო სამ­სა­ხუ­რი ყვე­ლა­ზე ძლი­ე­რი­ა, ჩვენ­თან კი ეს სფე­რო უგუ­ლე­ბელ­ყო­ფი­ლი­ა.

სხვა­დას­ხვა ად­გი­ლას ეს სა­რე­ა­ბი­ლი­ტა­ციო სა­მუ­შა­ო­ე­ბი მუდ­მი­ვად მიმ­დი­ნა­რე­ობს, რად­გან ერ­თი­ა­ნად ამის მოგ­ვა­რე­ბას დი­დი თან­ხე­ბი სჭირ­დე­ბა. ამი­ტომ, რო­ცა გა­ა­კე­თე­ბენ ერთს, ფუჭ­დე­ბა მე­ო­რე და პრო­ცე­სი ხდე­ბა უსას­რუ­ლო. ამას ზედ ერ­თვის პრო­ფე­სი­უ­ლი კად­რე­ბის არარ­სე­ბო­ბაც, რაც ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია ამ პრობ­ლე­მე­ბის მო­საგ­ვა­რებ­ლად".

მაკა ქობალია

ყოველკვირეული გაზეთი "ყველა სიახლე"

(გამოდის ოთხშაბათობით)

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია