ერთსა და იმავე პროდუქტს განსხვავებული გემო აქვს იმის მიხედვით, მას სახლში მოიხმარენ თუ მაგალითად, რესტორანში. ოქსფორდის უნივერსიტეტის ფსიქოლოგებმა სცადეს გაერკვიათ, როგორ ახდენს გარემო გემოს შეგრძნებაზე გავლენას.
ექსპერიმენტის მსვლელობისას მოხალისეებს ერთსა და იმავე ხარისხის ვისკის გასინჯვას სთავაზობდნენ, მაგრამ ყოველ ჯერზე ახალ გარემოში. ვისკი იმის გამო შეირჩა, რომ მეცნიერების აზრით, ამ სასმელს უფრო "ერთნაირი" გემო აქვს, ვიდრე მაგალითად, ღვინოს. მონაწილეები სამ ჯგუფად დაყვეს და სამ ოთახში გადაანაწილეს. "ბალახიანში", სადაც ახლად მოჭრილი ბალახის სუნი იდგა და ცხვრის ბღავილი ისმოდა. "ტკბილში"- წითელი დეკორით გაფორმებული ოთახი ტკბილი არმომატებით იყო გაჯერებული და მასში ზარები ჟღერდნენ. და "ხის"- ხის პანელებით გაფორმებულ ოთახში შეშის ჩეხვის ხმა ისმოდა და ხის სუნი იდგა.
როგორც კვლევაში მონაწილეებმა განაცხადეს, "ბალახიან" ოთახში ვისკის ბალახის, ხოლო "ხის" ოთახში - ხის გემო დაჰკრავდა. "ტკბილ" ოთახში იგი ტკბილი მოეჩვენათ. ყველაზე მეტად ვისკის გემო კვლევაში მონაწილეებს "ხის" ოთახში მოეწონათ. შესაძლოა ამ კვლევის შედეგები თანამედროვე რესტორატორებს დააინტერესდეთ.
მომზადებულია MedNovelty-ის მიხედვით.