სამართალი
სამხედრო
მსოფლიო

1

აპრილი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

სამშაბათი, მთვარის მეოთხე დღე დაიწყება 07:33-ზე, მთვარე კუროშია კარგი დღეა ახალი საქმეების დასაწყებად. აგრეთვე დაკარგული ნივთების, ადამიანების მოსაძებნად. გააფართოეთ ბიზნესი, დაარეგულირეთ ურთიერთობა ბიზნესპარტნიორებთან. მოაგვარეთ ფინანსური საკითხები. არასასურველია უძრავი ქონებით ვაჭრობა. მოერიდეთ კამათს, საქმეების გარჩევას. კარგი დღეა სწავლისთვის, სამეცნიერო სამუშაოსთვის, გამოცდის ჩაბარება სხვა დღისთვის გადადეთ. ცუდი დღეა მოგზაურობის დასაწყებად, შორ მანძილზე მგზავრობისთვის. შეძლებისდაგვარად მოუარეთ ყვავილებს, დარგეთ ხეები, გაისეირნეთ ბუნებაში. მოერიდეთ ალკოჰოლს, სიგარეტს, კუჭის გადატვირთვას; ოპერაციების ჩატარებას კისერსა და ყელზე. რაციონიდან გამორიცხეთ პროდუქტები, რომლებიც სახამებელსა და ნახშირწყლებს შეიცავს.
პოლიტიკა
საზოგადოება
Faceამბები
მოზაიკა
კონფლიქტები
მეცნიერება
კულტურა/შოუბიზნესი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რუსების მიერ კომკავშირიდან გარიცხული ქართველი მსახიობი
რუსების მიერ კომკავშირიდან გარიცხული ქართველი მსახიობი

დღის გან­მავ­ლო­ბა­ში უამ­რა­ვი საქ­მის მოგ­ვა­რე­ბა უწევს: უპირ­ვე­ლე­სი სამ­სა­ხუ­რი მარ­ჯა­ნიშ­ვი­ლის თე­ატ­რი გახ­ლავთ, სა­დაც რამ­დე­ნი­მე სპექ­ტაკლშია და­კა­ვე­ბუ­ლი; ამას­თან, წლე­ბია, მა­ყუ­რე­ბელს ტე­ლე­ეკ­რან­ზე მის მიერ ქარ­თუ­ლად გახ­მო­ვა­ნე­ბუ­ლი უცხო­უ­რი ფილ­მე­ბი­სა და სე­რი­ა­ლე­ბის ყუ­რე­ბაც უწევს; თა­მა­შობს ახალ სე­რი­ალ­ში - "ჩვე­ნი ამ­ბა­ვი" და იმა­ვე "იმე­დის" არხზე რე­ი­ტინ­გუ­ლი შოუ - "ახა­ლი ხმაც" მიჰ­ყავს. "რაც უფრო მეტი საქ­მე გაქვს, ყვე­ლაფ­რის ზუს­ტად და­გეგ­მვა და დრო­ის ზუს­ტი გა­ნა­წი­ლე­ბა გი­წევს. რო­დე­საც უსაქ­მოდ ვარ, ისე­თი შეგ­რძნე­ბა მაქვს, რომ დროს ვკარ­გავ", - ამ­ბობს მსა­ხი­ო­ბი დიმა ტა­ტიშ­ვი­ლი.

როლი სე­რი­ალ­ში

- ცნო­ბი­ლი და პო­პუ­ლა­რუ­ლი სე­რი­ა­ლი - "შუა ქა­ლაქ­ში" და­ი­ხუ­რა და და­ი­წყო ახა­ლი - "ჩვე­ნი ამ­ბა­ვი", რო­მელ­შიც "შუა ქა­ლა­ქის" მსა­ხი­ო­ბე­ბი­დან მხო­ლოდ თქვენ დარ­ჩით...

- როცა გა­ვი­გე, რომ სე­რი­ალს - "შუა ქა­ლაქ­ში" ხუ­რავ­დნენ, მე­გო­ნა, ახალ პრო­ექ­ტში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბის მი­სა­ღე­ბად არც მე და­მი­ძა­ხებ­დნენ, რად­გან სრუ­ლი­ად გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი სე­რი­ა­ლი, სხვა მსა­ხი­ო­ბე­ბი­თა და სხვა ამ­ბით იწყე­ბო­და...

- ახალ სე­რი­ალ­ში მოქ­მე­დე­ბა რამ­დე­ნი­მე მე­გობ­რის გარ­შე­მო ხდე­ბა. თქვენ მწერ­ლის, მთხრობ­ლის ძმა ხართ, რო­მელ­საც სი­ცო­ცხლეს უმ­წა­რებთ...

- (იღი­მის) ჰო და ამა­ვე დროს, მა­მუ­კა (ჩემი პერ­სო­ნა­ჟი) სამ­ხედ­რო­ცაა, რო­მელ­საც თა­ვი­სე­ბუ­რი ხა­სი­ა­თი აქვს. ის მაქ­სი­მა­ლის­ტია...

- თქვე­ნი ეს პერ­სო­ნა­ჟი რა­დი­კა­ლუ­რად გან­სხვავ­დე­ბა გია მი­რო­ტა­ძის­გან, არა?

- გია მი­რო­ტა­ძე ერთი უღიმ­ღა­მო კაცი იყო. მგო­ნია, რომ მის­ნა­ი­რი ადა­მი­ა­ნი რე­ა­ლურ ცხოვ­რე­ბა­ში ჩემი მე­გო­ბა­რი ვერ გახ­დე­ბო­და. თუმ­ცა, ვი­ღა­ცას შე­იძ­ლე­ბა, მოს­წონ­და კი­დეც... მა­მუ­კა ცოტა არ იყოს, გი­ჟია, მთე­ლი ცხოვ­რე­ბა ჯარ­ში მსა­ხუ­რობს, მაგ­რამ გულ­ჩვი­ლი, ერ­თგუ­ლი და პა­ტი­ო­სა­ნი კა­ცია. ის მა­ხა­ლი­სებს, გია კი მო­ხარ­შუ­ლი თევ­ზი­ვით იყო...

დი­სი­დენ­ტუ­რი წარ­სუ­ლი

- საბ­ჭო­თა კავ­ში­რის ჯარ­ში 1985 წელს გა­მიწ­ვი­ეს და ბე­ლო­რუ­სი­ა­ში 2 წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში ვმსა­ხუ­რობ­დი. თან, ცოტა დი­სი­დენ­ტუ­რი წარ­სუ­ლიც მაქვს (იღი­მის).

- რას გუ­ლის­ხმობთ?

- იმას, რომ იმა­ვე წელს ჯარ­ში კომ­კავ­ში­რის რი­გე­ბი­დან გამ­რი­ცხეს. ჯერ და­მე­მუქრნენ, გაგ­რი­ცხავ­თო. ვუ­თხა­რი, - გამ­რი­ცხეთ-მეთ­ქი. ჩემი პა­სუ­ხით გაკ­ვირ­ვე­ბუ­ლე­ბი დარ­ჩნენ, რად­გან მა­შინ კომ­კავ­ში­რი­დან გა­რი­ცხვა ცუდ რა­მეს ნიშ­ნავ­და. მერე კრე­ბა ჩა­ა­ტა­რეს და თქვეს: "ისკლუ­ჩიტ ტა­ვა­რიშ­ჩა ტა­ტიშ­ვი­ლი!" და სა­რა­კე­ტო, საჩ­ვე­ნე­ბე­ლი ნა­წი­ლი­დან სხვა ნა­წილ­ში გა­და­მიყ­ვა­ნეს. იქ გა­მომ­კი­თხეს, რა რო­გორ მოხ­და. ყვე­ლა­ფე­რი გულ­წრფე­ლად მოვ­ყე­ვი. მახ­სოვს, სა­გან­გე­ბო გან­ყო­ფი­ლე­ბას მა­ი­ო­რი გა­ლა­ვა­ნო­ვი ხელ­მძღვა­ნე­ლობ­და, რო­მელ­მაც მთე­ლი დი­ვი­ზი­ის წევ­რე­ბის ბი­ოგ­რა­ფი­ე­ბი ზე­პი­რად იცო­და; ისიც იცო­და, რომ ჩემი პე­და­გო­გი მი­ხე­ილ თუ­მა­ნიშ­ვი­ლი იყო. გა­ნათ­ლე­ბუ­ლი ადა­მი­ა­ნი გახ­ლდათ, თა­ვი­სი საქ­მის მცოდ­ნე.

- რა იყო კომ­კავ­ში­რი­დან თქვე­ნი გა­რი­ცხვის მი­ზე­ზი?

- ვი­ჩხუ­ბე და ჩი­ნით უფ­როსს შე­უ­რა­ცხყო­ფა მი­ვა­ყე­ნე. ჰა­უფტ­ვახ­ტში ორი კვი­რა ვი­ჯე­ქი. გა­დავ­რჩი, რომ "დის­ბატ­ში" (დის­ციპ­ლი­ნურ ბა­ტა­ლი­ონ­ში) არ გა­მიშ­ვეს. ვი­ნა­ი­დან საჩ­ვე­ნე­ბე­ლი ნა­წი­ლი იყო, არ უნ­დო­დათ, ასე­თი ფაქ­ტი გახ­მა­უ­რე­ბუ­ლი­ყო...

- რუ­სებ­თან "კარ­გი" ურ­თი­ერ­თო­ბა გქო­ნი­ათ და კარ­გა­დაც შე­გის­წავ­ლი­ათ მათი ხა­სი­ა­თი. ალ­ბათ ამი­ტო­მაც იყო, რომ ლე­ვან წუ­ლა­ძის სპექ­ტაკლში - "ეთ­სე­ტე­რა", რო­მე­ლიც წლე­ბის წინ "თე­ატ­რა­ლურ სარ­დაფ­ში" იდ­გმე­ბო­და, რუსი ჩი­ნოვ­ნი­კის როლს სა­ო­ცა­რი და­მა­ჯე­რებ­ლო­ბით თა­მა­შობ­დით...

- (იღი­მის) ის პერ­სო­ნა­ჟი (ზბიგ­ნე­ვი) პე­რი­ო­დუ­ლად იც­ვლე­ბო­და ხოლ­მე, რაც იმა­ზე იყო და­მო­კი­დე­ბუ­ლი, თუ რო­გო­რი ურ­თი­ერ­თო­ბა ჰქონ­და ჩვენს ქვე­ყა­ნას რუ­სეთ­თან... ეს სპექ­ტაკ­ლი 5 წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში გა­დი­ო­და სცე­ნა­ზე.

ბოლ­შე­ვი­კუ­რი უტიფ­რო­ბა

- ცოტა ხნის წინ ნინო შუბ­ლა­ძის მიერ მოს­კოვ­ში დმიტ­რი მედ­ვე­დევ­თან ჩა­წე­რი­ლი ინ­ტერ­ვიუ ქარ­თუ­ლად გა­ახ­მო­ვა­ნეთ. ვფიქ­რობ, ესეც ერ­თგვა­რი როლი იყო. რო­გორც მახ­სოვს, ცდი­ლობ­დით, მისი ხა­სი­ა­თი და­გე­ჭი­რათ. რას იტყვით ამა­ზე?

- კარ­გად ვიცი, ეგე­ნი რო­გო­რი ტი­პე­ბი არი­ან. მედ­ვე­დევ­საც ვა­ტყობ, რა კა­ციც არის: რო­გორ ლა­პა­რა­კობს, რო­გო­რი მზე­რა აქვს, რო­გორ მსჯე­ლობს... ის ტი­პუ­რი "კა­გე­ბეშ­ნი­კია". ნი­ნოს სულ თვა­ლებ­ში უყუ­რებ­და და თუ ატყობ­და, რომ ფიქ­რებ­ში მი­დი­ო­და, მას სა­ხე­ლით მი­მარ­თავ­და. ნი­ნომ მი­თხრა: კი­თხვე­ბი ფურ­ცელ­ზე მქონ­და ჩა­მო­წე­რი­ლი, რამე რომ არ დამ­ვი­წყე­ბო­და, მაგ­რამ თვა­ლებ­ში ისე მი­ყუ­რებ­და, ჩა­ხედ­ვა ვერ მო­ვა­ხერ­ხეო. ეს ბოლ­შე­ვი­კუ­რი უტიფ­რო­ბაა, როცა თვა­ლებ­ში გი­ყუ­რებს და აშ­კა­რად, გა­ტყუ­ებს... მოკ­ლედ, მისი ტექ­სტის ქარ­თუ­ლი ვერ­სი­ის კი­თხვი­სას თა­მა­ში არც მო­მე­თხო­ვე­ბო­და და დიდი ძა­ლის­ხმე­ვა არც დამ­ჭირ­ვე­ბია, რომ ინ­ტერ­ვიუ გა­მეხ­მო­ვა­ნე­ბი­ნა.

დიდი მა­ესტროს შე­გირ­დი

- მი­ხე­ილ თუ­მა­ნიშ­ვი­ლი ახ­სე­ნეთ, რას იტყვით თქვენს პე­და­გოგ­ზე?

- მი­ხე­ილ ივა­ნიჩს ჩემი და­ხა­სი­ა­თე­ბა არ სჭირ­დე­ბა. ის ბრძე­ნი ადა­მი­ა­ნი იყო, რო­მელ­საც ჩემი სი­სუ­ლე­ლით, თა­ვის დრო­ზე, ლექ­ცი­ებ­ზე ყუ­რა­დღე­ბით არ ვუს­მენ­დი, მა­შინ ხომ პა­ტა­რა და თავ­ქა­რი­ა­ნი ვი­ყა­ვი. სხვა­თა შო­რის, მისი ფრა­ზე­ბი მას მერე უფრო ხში­რად მახ­სენ­დე­ბო­და, როცა უკვე ცო­ცხა­ლი აღარ იყო ანუ, შე­იძ­ლე­ბა ით­ქვას, რომ სიკ­ვდი­ლის შემ­დე­გაც რა­ღა­ცებს მას­წავ­ლი­და. გა­მო­მად­გა მისი რჩე­ვა-და­რი­გე­ბა. შე­სა­ნიშ­ნა­ვად იცო­და ჩვე­ნი საქ­მე და შე­ეძ­ლო მსა­ხი­ო­ბის "თე­ატ­რის ადა­მი­ა­ნად" ქცე­ვა, ამის ოს­ტა­ტი გახ­ლდათ. რაც მთა­ვა­რია, ჩვენს ნა­მუ­შე­ვარს ყო­ველ­თვის ობი­ექ­ტუ­რად აფა­სებ­და...

უარი ვო­კა­ლურ კა­რი­ერ­ზე

- შოუ - "ახა­ლი ხმა" მიგ­ყავთ. კონ­კურ­სან­ტებ­სა და მათ გულ­შე­მატ­კივ­რებს, პარტნი­ორ ქალ­ბა­ტონ­თან ერ­თად, კუ­ლი­სებ­ში მხარ­ში უდ­გა­ხართ. სა­ინ­ტე­რე­სოა, თა­ვად თუ მღე­რით?

- ვმღე­რი მხო­ლოდ ჩემ­თვის. თუმ­ცა, თე­ატ­რა­ლურ ინ­სტი­ტუ­ტში ვო­კა­ლის გან­ხრით, მე­ო­რა­დი ფა­კულ­ტე­ტი და­ვამ­თავ­რე. 2 წელი ზუ­რაბ ან­ჯა­ფა­რი­ძეს­თან ვსწავ­ლობ­დი. ის დიდი მომ­ღე­რა­ლი იყო. მარ­თა­ლია, მისი გა­მოს­ვლა ოპე­რის სცე­ნა­ზე არ მი­ნა­ხავს, მაგ­რამ არა­ერ­თი ჩა­ნა­წე­რი მო­მის­მე­ნია ან­ჯა­ფა­რი­ძის შეს­რუ­ლე­ბით. ძა­ლი­ან თბი­ლი პი­როვ­ნე­ბა იყო.

- ვო­კა­ლის გან­ხრით რა­ტომ არ გა­ნაგ­რძეთ კა­რი­ე­რა?

- მსა­ხი­ო­ბო­ბა უფრო მე­ტად მი­ზი­დავ­და, არ მეთ­მო­ბო­და. ხან­და­ხან ვფიქ­რობ, - ვო­კა­ლის­თვის სე­რი­ო­ზუ­ლი ყუ­რა­დღე­ბა რომ მი­მექ­ცია, კარ­გი იქ­ნე­ბო­და-მეთ­ქი, მაგ­რამ ამ შემ­თხვე­ვა­ში, სხვას ვე­რა­ფერს გა­ვა­კე­თებ­დი. თან, სა­შუ­ა­ლო დო­ნის "ვარ­სკვლა­ვო­ბაც" არ მი­ზი­დავ­და. სა­ერ­თოდ, ცხოვ­რე­ბა­ში მაქ­სი­მა­ლის­ტი ვარ. ვცდი­ლობ, საქ­მე კე­თილ­სინ­დი­სი­ე­რად და რაც შე­იძ­ლე­ბა კარ­გად გა­ვა­კე­თო. ხან­და­ხან გა­მომ­დის, უმე­ტეს შემ­თხვე­ვა­ში - არა.

- თვითკრი­ტი­კუ­ლიც ყო­ფილ­ხართ...

- ჩემს ამა თუ იმ როლ­ზე რომ მე­უბ­ნე­ბი­ან, - ვნა­ხეთ და მოგ­ვე­წო­ნაო, გულ­ში ვფიქ­რობ: ან გულ­წრფე­ლე­ბი არ არი­ან, ან კარ­გსა და ცუდს ვერ არ­ჩე­ვენ-მეთ­ქი. სა­კუ­თა­რი ნა­მუ­შევ­რით კმა­ყო­ფი­ლი იშ­ვი­ა­თად ვარ. სულ მგო­ნია, რომ უკე­თე­სი მო­მა­ვალ­ში უნდა მოხ­დეს. მი­ხე­ილ ივა­ნი­ჩი გვე­უბ­ნე­ბო­და: "სა­სი­ა­მოვ­ნოა, რომ დღეს ხალ­ხმა სპექ­ტაკლზე ტაში და­გიკ­რათ, მაგ­რამ ხვალ ეს აღარ უნდა გახ­სოვ­დეთ". რა­ტომ არ უნდა მახ­სოვ­დეს-მეთ­ქი? - მიკ­ვირ­და. - ის, რაც დღეს გა­ა­კე­თე, უნდა და­ი­ვი­წყო და ხვალ რას გა­ა­კე­თებ, იმა­ზე იფიქ­რეო. ასეა, - არ უნდა დაკ­მა­ყო­ფილ­დე იმით, რა­საც მი­აღ­წიე...

კინო და თე­ატ­რი

- სე­რი­ალ­ში თა­მაშს ზო­გი­ერ­თი ხე­ლო­ვა­ნი სე­რი­ო­ზულ საქ­მი­ა­ნო­ბად არ მი­იჩ­ნევს. ამა­ზე რას იტყვით?

- რა უნდა ვთქვა? ყო­ველ ოთხშა­ბათს, "იმე­დის" მე­ექ­ვსე პა­ვი­ლი­ონ­ში პრე­მი­ე­რა მაქვს და ამის ფონ­ზე, ცოტა ხნის წინ ვთქვი კი­დეც, - თე­ატ­რში პრე­მი­ე­რის წინ წა­მი­თაც აღარ ავ­ღელ­დე­ბი-მეთ­ქი... თე­ატ­რში სპექ­ტაკ­ლის­თვის რე­პე­ტი­ცი­ე­ბი თვე­ე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში მიმ­დი­ნა­რე­ობს და მა­ყუ­რებ­ლის წი­ნა­შე მხო­ლოდ ამის შემ­დეგ გი­წევს რო­ლის წარ­დგე­ნა, აქ კი როლს ორ-სამ დღე­ში ვამ­ზა­დებთ და არა­ვინ თქვას, რომ ეს ნაკ­ლე­ბი პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბაა. მო­საზ­რე­ბა: "მთა­ვა­რი თე­ატ­რია, სე­რი­ა­ლი კი მე­ო­რე­ხა­რის­ხო­ვა­ნი", - არას­წო­რად მი­მაჩ­ნია. მა­ყუ­რე­ბე­ლი ჰყავს ტე­ლე­ეკ­რან­საც და თე­ატრსაც. მე­კი­თხე­ბი­ან ხოლ­მე: - კინო თუ თე­ატ­რი? ვპა­სუ­ხობ: - ამ ორ სი­ტყვას შო­რის "თუ" ამო­ი­ღეთ და ჩას­ვით "და"... ისე, თე­ატ­რში, სცე­ნა­ზე ყოფ­ნა სა­ინ­ტე­რე­სო და ინ­ტი­მუ­რი რამ არის. თე­ატ­რის გა­რე­შე სა­კუ­თა­რი თავი ვერც კი წარ­მო­მიდ­გე­ნია. ვეც­დე­ბი, სა­ინ­ტე­რე­სო რო­ლე­ბი ერ­თმა­ნეთს შე­ვუ­თავ­სო და ასე­თი არ­ჩე­ვა­ნის წი­ნა­შე არა­სო­დეს დავ­დგე.

"კაცი-ხმა" და მი­ღე­ბუ­ლი სი­კე­თე

- გახ­მო­ვა­ნე­ბამ ბევ­რი რამ შემ­ძი­ნა. რომ არა ეს საქ­მი­ა­ნო­ბა, ბევრ ფილ­მს ვერც ვნა­ხავ­დი. გახ­მო­ვა­ნე­ბუ­ლი ფილ­მე­ბის დიდი პრო­ცენ­ტი სა­შუ­ა­ლო ხა­რის­ხის ნა­მუ­შევ­რე­ბია, მაგ­რამ ამის ყუ­რე­ბაც სა­სარ­გებ­ლოა თუნ­დაც იმის­თვის, რომ ნახო, რო­გორ არ უნდა ითა­მა­შო. ჩემ­ზე რომ ამ­ბო­ბენ: "კაცი-ხმა­აო", ამა­ზე აბა, რა უნდა ვთქვა? ასე­თი ხმა მაქვს და ამის­თვის სპე­ცი­ა­ლურ ვი­ტა­მი­ნებს ნამ­დვი­ლად არ ვი­ღებ (იღი­მის).

- იმი­ჯი შეც­ვლი­ლი გაქვთ - ულ­ვა­ში მო­გიშ­ვი­ათ...

- როცა სე­რი­ა­ლის "შუა ქა­ლაქ­ში" გა­და­ღე­ბე­ბი და­ვამ­თავ­რეთ, წვე­რი მო­ვუშ­ვი. აგ­ვის­ტო­ში "ღა­მის შოუს სტუ­დი­ი­დან" და­მი­რე­კეს. როცა მი­ვე­დი, მი­თხრეს, შენ­თვის ახალ სე­რი­ალ­ში როლი გვაქ­ვსო და დას­ძი­ნეს: ულ­ვა­ში არ მო­ი­პარ­სო. სა­დამ­დეც შეძ­ლებ, გქონ­დე­სო. ერ­თა­დერ­თი, ულ­ვა­ში დამ­რჩა, რაც არ გამ­ჭა­ღა­რა­ვე­ბია და მეც და­ვი­ტო­ვე (იღი­მის).

მზრუნ­ვე­ლი მამა და მე­უღ­ლე

- სა­ო­ჯა­ხო საქ­მი­ა­ნო­ბა გე­ხერ­ხე­ბათ?

- მე ოჯა­ხის ბი­უ­ჯეტს ვავ­სებ. ვცდი­ლობ, რაც შე­იძ­ლე­ბა უკეთ და­ვა­ფი­ნან­სო მე­უღ­ლე და შვი­ლე­ბი. თუ შინ "შტეფ­სე­ლი" გა­ფუჭ­დე­ბა, მის შე­კე­თე­ბას შევ­ძლებ. თუ სახ­ლში არა­ვინ არის და ოთა­ხი და­სა­ლა­გე­ბე­ლია, უსუფ­თა­ო­ბას ვერ შე­ვე­გუ­ე­ბი - სუ­ლაც არ მე­თა­კი­ლე­ბა ცო­ცხი­სა და აქან­და­ზის ხელ­ში აღე­ბა.

- შვი­ლე­ბის მი­მართ მკაც­რი ხართ?

- მკაც­რი კი არა, სა­მარ­თლი­ა­ნი ვარ!

- თქვენს გო­გო­ნებს, რომ­ლე­ბიც უკვე ზრდას­რუ­ლი ადა­მი­ა­ნე­ბი არი­ან, მა­ინც აკონ­ტრო­ლებთ?

- სი­ტუ­ა­ცია, რა თქმა უნდა, კონ­ტროლ­ზე უნდა იყოს (იღი­მის). ვიდ­რე მათი მის­ვლა-მოს­ვლა მე მე­კი­თხე­ბა, ვიდ­რე ჩემს სახ­ლში არი­ან, ჩემი სახ­ლის წე­სე­ბი უნდა და­იც­ვან, რო­მე­ლიც არ­ცთუ ისე მკაც­რია. ყვე­ლა მშო­ბელს აღელ­ვებს შვი­ლის მდგო­მა­რე­ო­ბა. მათ­თვის სა­კუ­თა­რი მო­საზ­რე­ბა არას­დროს მო­მიხ­ვე­ვია, მაგ­რამ ხან­და­ხან რჩე­ვა სჭირ­დე­ბათ... სამ­წუ­ხა­როდ, 17 წლი­სას არც ერთი მშო­ბე­ლი აღარ მყავ­და ცო­ცხა­ლი: 12 წლის ვი­ყა­ვი, დედა რომ გარ­და­იც­ვა­ლა, მამა კი 17 წლი­სამ დავ­კარ­გე. დამ­რჩა 2 უფ­რო­სი და და ბე­ბია (დე­დის დედა), რო­მე­ლიც თა­ვის შვილს გლო­ვობ­და. ჩემი მა­კონ­ტრო­ლე­ბე­ლი არა­ვინ იყო. დე­ი­და და ბიძა კი მყავ­და, მაგ­რამ ისი­ნი კა­ხეთ­ში ცხოვ­რობ­დნენ და ჩვენ­თან იშ­ვი­ა­თად ჩა­მო­დი­ოდ­ნენ. ასე რომ, უფ­რო­სე­ბის და­რი­გე­ბას შეჩ­ვე­უ­ლი არ ვარ და თავს უფ­ლე­ბას არ ვაძ­ლევ, სხვებს მივ­ცე რჩე­ვა. მაგ­რამ თუ ვგრძნობ, რომ ვი­ღა­ცას - ახალ­გაზ­რდა კო­ლე­გა იქ­ნე­ბა თუ ჩემი შვი­ლი, - ეს სჭირ­დე­ბა, ამის­თვის შე­სა­ფა­რი­სი მო­მენ­ტის შერ­ჩე­ვას ვცდი­ლობ.

ლალი ფა­ცია

ჟურ­ნა­ლი "გზა"

(გა­მო­დის ხუთ­შა­ბა­თო­ბით)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
კადრები: რა ხდებოდა 2 ძლიერი მიწისძვრის დროს მიანმარში? - დაღუპულთა რაოდენობა 1 000-ს გასცდა

რუსების მიერ კომკავშირიდან გარიცხული ქართველი მსახიობი

რუსების მიერ კომკავშირიდან გარიცხული ქართველი მსახიობი

დღის განმავლობაში უამრავი საქმის მოგვარება უწევს: უპირველესი სამსახური მარჯანიშვილის თეატრი გახლავთ, სადაც რამდენიმე სპექტაკლშია დაკავებული; ამასთან, წლებია, მაყურებელს ტელეეკრანზე მის მიერ ქართულად გახმოვანებული უცხოური ფილმებისა და სერიალების ყურებაც უწევს; თამაშობს ახალ სერიალში - "ჩვენი ამბავი" და იმავე "იმედის" არხზე რეიტინგული შოუ - "ახალი ხმაც" მიჰყავს. "რაც უფრო მეტი საქმე გაქვს, ყველაფრის ზუსტად დაგეგმვა და დროის ზუსტი განაწილება გიწევს. როდესაც უსაქმოდ ვარ, ისეთი შეგრძნება მაქვს, რომ დროს ვკარგავ", - ამბობს მსახიობი დიმა ტატიშვილი.

როლი სერიალში

- ცნობილი და პოპულარული სერიალი - "შუა ქალაქში" დაიხურა და დაიწყო ახალი - "ჩვენი ამბავი", რომელშიც "შუა ქალაქის" მსახიობებიდან მხოლოდ თქვენ დარჩით...

- როცა გავიგე, რომ სერიალს - "შუა ქალაქში" ხურავდნენ, მეგონა, ახალ პროექტში მონაწილეობის მისაღებად არც მე დამიძახებდნენ, რადგან სრულიად განსხვავებული სერიალი, სხვა მსახიობებითა და სხვა ამბით იწყებოდა...

- ახალ სერიალში მოქმედება რამდენიმე მეგობრის გარშემო ხდება. თქვენ მწერლის, მთხრობლის ძმა ხართ, რომელსაც სიცოცხლეს უმწარებთ...

- (იღიმის) ჰო და ამავე დროს, მამუკა (ჩემი პერსონაჟი) სამხედროცაა, რომელსაც თავისებური ხასიათი აქვს. ის მაქსიმალისტია...

- თქვენი ეს პერსონაჟი რადიკალურად განსხვავდება გია მიროტაძისგან, არა?

- გია მიროტაძე ერთი უღიმღამო კაცი იყო. მგონია, რომ მისნაირი ადამიანი რეალურ ცხოვრებაში ჩემი მეგობარი ვერ გახდებოდა. თუმცა, ვიღაცას შეიძლება, მოსწონდა კიდეც... მამუკა ცოტა არ იყოს, გიჟია, მთელი ცხოვრება ჯარში მსახურობს, მაგრამ გულჩვილი, ერთგული და პატიოსანი კაცია. ის მახალისებს, გია კი მოხარშული თევზივით იყო...

დისიდენტური წარსული

- საბჭოთა კავშირის ჯარში 1985 წელს გამიწვიეს და ბელორუსიაში 2 წლის განმავლობაში ვმსახურობდი. თან, ცოტა დისიდენტური წარსულიც მაქვს (იღიმის).

- რას გულისხმობთ?

- იმას, რომ იმავე წელს ჯარში კომკავშირის რიგებიდან გამრიცხეს. ჯერ დამემუქრნენ, გაგრიცხავთო. ვუთხარი, - გამრიცხეთ-მეთქი. ჩემი პასუხით გაკვირვებულები დარჩნენ, რადგან მაშინ კომკავშირიდან გარიცხვა ცუდ რამეს ნიშნავდა. მერე კრება ჩაატარეს და თქვეს: "ისკლუჩიტ ტავარიშჩა ტატიშვილი!" და სარაკეტო, საჩვენებელი ნაწილიდან სხვა ნაწილში გადამიყვანეს. იქ გამომკითხეს, რა როგორ მოხდა. ყველაფერი გულწრფელად მოვყევი. მახსოვს, საგანგებო განყოფილებას მაიორი გალავანოვი ხელმძღვანელობდა, რომელმაც მთელი დივიზიის წევრების ბიოგრაფიები ზეპირად იცოდა; ისიც იცოდა, რომ ჩემი პედაგოგი მიხეილ თუმანიშვილი იყო. განათლებული ადამიანი გახლდათ, თავისი საქმის მცოდნე.

- რა იყო კომკავშირიდან თქვენი გარიცხვის მიზეზი?

- ვიჩხუბე და ჩინით უფროსს შეურაცხყოფა მივაყენე. ჰაუფტვახტში ორი კვირა ვიჯექი. გადავრჩი, რომ "დისბატში" (დისციპლინურ ბატალიონში) არ გამიშვეს. ვინაიდან საჩვენებელი ნაწილი იყო, არ უნდოდათ, ასეთი ფაქტი გახმაურებულიყო...

- რუსებთან "კარგი" ურთიერთობა გქონიათ და კარგადაც შეგისწავლიათ მათი ხასიათი. ალბათ ამიტომაც იყო, რომ ლევან წულაძის სპექტაკლში - "ეთსეტერა", რომელიც წლების წინ "თეატრალურ სარდაფში" იდგმებოდა, რუსი ჩინოვნიკის როლს საოცარი დამაჯერებლობით თამაშობდით...

- (იღიმის) ის პერსონაჟი (ზბიგნევი) პერიოდულად იცვლებოდა ხოლმე, რაც იმაზე იყო დამოკიდებული, თუ როგორი ურთიერთობა ჰქონდა ჩვენს ქვეყანას რუსეთთან... ეს სპექტაკლი 5 წლის განმავლობაში გადიოდა სცენაზე.

ბოლშევიკური უტიფრობა

- ცოტა ხნის წინ ნინო შუბლაძის მიერ მოსკოვში დმიტრი მედვედევთან ჩაწერილი ინტერვიუ ქართულად გაახმოვანეთ. ვფიქრობ, ესეც ერთგვარი როლი იყო. როგორც მახსოვს, ცდილობდით, მისი ხასიათი დაგეჭირათ. რას იტყვით ამაზე?

- კარგად ვიცი, ეგენი როგორი ტიპები არიან. მედვედევსაც ვატყობ, რა კაციც არის: როგორ ლაპარაკობს, როგორი მზერა აქვს, როგორ მსჯელობს... ის ტიპური "კაგებეშნიკია". ნინოს სულ თვალებში უყურებდა და თუ ატყობდა, რომ ფიქრებში მიდიოდა, მას სახელით მიმართავდა. ნინომ მითხრა: კითხვები ფურცელზე მქონდა ჩამოწერილი, რამე რომ არ დამვიწყებოდა, მაგრამ თვალებში ისე მიყურებდა, ჩახედვა ვერ მოვახერხეო. ეს ბოლშევიკური უტიფრობაა, როცა თვალებში გიყურებს და აშკარად, გატყუებს... მოკლედ, მისი ტექსტის ქართული ვერსიის კითხვისას თამაში არც მომეთხოვებოდა და დიდი ძალისხმევა არც დამჭირვებია, რომ ინტერვიუ გამეხმოვანებინა.

დიდი მაესტროს შეგირდი

- მიხეილ თუმანიშვილი ახსენეთ, რას იტყვით თქვენს პედაგოგზე?

- მიხეილ ივანიჩს ჩემი დახასიათება არ სჭირდება. ის ბრძენი ადამიანი იყო, რომელსაც ჩემი სისულელით, თავის დროზე, ლექციებზე ყურადღებით არ ვუსმენდი, მაშინ ხომ პატარა და თავქარიანი ვიყავი. სხვათა შორის, მისი ფრაზები მას მერე უფრო ხშირად მახსენდებოდა, როცა უკვე ცოცხალი აღარ იყო ანუ, შეიძლება ითქვას, რომ სიკვდილის შემდეგაც რაღაცებს მასწავლიდა. გამომადგა მისი რჩევა-დარიგება. შესანიშნავად იცოდა ჩვენი საქმე და შეეძლო მსახიობის "თეატრის ადამიანად" ქცევა, ამის ოსტატი გახლდათ. რაც მთავარია, ჩვენს ნამუშევარს ყოველთვის ობიექტურად აფასებდა...

უარი ვოკალურ კარიერზე

- შოუ - "ახალი ხმა" მიგყავთ. კონკურსანტებსა და მათ გულშემატკივრებს, პარტნიორ ქალბატონთან ერთად, კულისებში მხარში უდგახართ. საინტერესოა, თავად თუ მღერით?

- ვმღერი მხოლოდ ჩემთვის. თუმცა, თეატრალურ ინსტიტუტში ვოკალის განხრით, მეორადი ფაკულტეტი დავამთავრე. 2 წელი ზურაბ ანჯაფარიძესთან ვსწავლობდი. ის დიდი მომღერალი იყო. მართალია, მისი გამოსვლა ოპერის სცენაზე არ მინახავს, მაგრამ არაერთი ჩანაწერი მომისმენია ანჯაფარიძის შესრულებით. ძალიან თბილი პიროვნება იყო.

- ვოკალის განხრით რატომ არ განაგრძეთ კარიერა?

- მსახიობობა უფრო მეტად მიზიდავდა, არ მეთმობოდა. ხანდახან ვფიქრობ, - ვოკალისთვის სერიოზული ყურადღება რომ მიმექცია, კარგი იქნებოდა-მეთქი, მაგრამ ამ შემთხვევაში, სხვას ვერაფერს გავაკეთებდი. თან, საშუალო დონის "ვარსკვლავობაც" არ მიზიდავდა. საერთოდ, ცხოვრებაში მაქსიმალისტი ვარ. ვცდილობ, საქმე კეთილსინდისიერად და რაც შეიძლება კარგად გავაკეთო. ხანდახან გამომდის, უმეტეს შემთხვევაში - არა.

- თვითკრიტიკულიც ყოფილხართ...

- ჩემს ამა თუ იმ როლზე რომ მეუბნებიან, - ვნახეთ და მოგვეწონაო, გულში ვფიქრობ: ან გულწრფელები არ არიან, ან კარგსა და ცუდს ვერ არჩევენ-მეთქი. საკუთარი ნამუშევრით კმაყოფილი იშვიათად ვარ. სულ მგონია, რომ უკეთესი მომავალში უნდა მოხდეს. მიხეილ ივანიჩი გვეუბნებოდა: "სასიამოვნოა, რომ დღეს ხალხმა სპექტაკლზე ტაში დაგიკრათ, მაგრამ ხვალ ეს აღარ უნდა გახსოვდეთ". რატომ არ უნდა მახსოვდეს-მეთქი? - მიკვირდა. - ის, რაც დღეს გააკეთე, უნდა დაივიწყო და ხვალ რას გააკეთებ, იმაზე იფიქრეო. ასეა, - არ უნდა დაკმაყოფილდე იმით, რასაც მიაღწიე...

კინო და თეატრი

- სერიალში თამაშს ზოგიერთი ხელოვანი სერიოზულ საქმიანობად არ მიიჩნევს. ამაზე რას იტყვით?

- რა უნდა ვთქვა? ყოველ ოთხშაბათს, "იმედის" მეექვსე პავილიონში პრემიერა მაქვს და ამის ფონზე, ცოტა ხნის წინ ვთქვი კიდეც, - თეატრში პრემიერის წინ წამითაც აღარ ავღელდები-მეთქი... თეატრში სპექტაკლისთვის რეპეტიციები თვეების განმავლობაში მიმდინარეობს და მაყურებლის წინაშე მხოლოდ ამის შემდეგ გიწევს როლის წარდგენა, აქ კი როლს ორ-სამ დღეში ვამზადებთ და არავინ თქვას, რომ ეს ნაკლები პასუხისმგებლობაა. მოსაზრება: "მთავარი თეატრია, სერიალი კი მეორეხარისხოვანი", - არასწორად მიმაჩნია. მაყურებელი ჰყავს ტელეეკრანსაც და თეატრსაც. მეკითხებიან ხოლმე: - კინო თუ თეატრი? ვპასუხობ: - ამ ორ სიტყვას შორის "თუ" ამოიღეთ და ჩასვით "და"... ისე, თეატრში, სცენაზე ყოფნა საინტერესო და ინტიმური რამ არის. თეატრის გარეშე საკუთარი თავი ვერც კი წარმომიდგენია. ვეცდები, საინტერესო როლები ერთმანეთს შევუთავსო და ასეთი არჩევანის წინაშე არასოდეს დავდგე.

"კაცი-ხმა" და მიღებული სიკეთე

- გახმოვანებამ ბევრი რამ შემძინა. რომ არა ეს საქმიანობა, ბევრ ფილმს ვერც ვნახავდი. გახმოვანებული ფილმების დიდი პროცენტი საშუალო ხარისხის ნამუშევრებია, მაგრამ ამის ყურებაც სასარგებლოა თუნდაც იმისთვის, რომ ნახო, როგორ არ უნდა ითამაშო. ჩემზე რომ ამბობენ: "კაცი-ხმააო", ამაზე აბა, რა უნდა ვთქვა? ასეთი ხმა მაქვს და ამისთვის სპეციალურ ვიტამინებს ნამდვილად არ ვიღებ (იღიმის).

- იმიჯი შეცვლილი გაქვთ - ულვაში მოგიშვიათ...

- როცა სერიალის "შუა ქალაქში" გადაღებები დავამთავრეთ, წვერი მოვუშვი. აგვისტოში "ღამის შოუს სტუდიიდან" დამირეკეს. როცა მივედი, მითხრეს, შენთვის ახალ სერიალში როლი გვაქვსო და დასძინეს: ულვაში არ მოიპარსო. სადამდეც შეძლებ, გქონდესო. ერთადერთი, ულვაში დამრჩა, რაც არ გამჭაღარავებია და მეც დავიტოვე (იღიმის).

მზრუნველი მამა და მეუღლე

- საოჯახო საქმიანობა გეხერხებათ?

- მე ოჯახის ბიუჯეტს ვავსებ. ვცდილობ, რაც შეიძლება უკეთ დავაფინანსო მეუღლე და შვილები. თუ შინ "შტეფსელი" გაფუჭდება, მის შეკეთებას შევძლებ. თუ სახლში არავინ არის და ოთახი დასალაგებელია, უსუფთაობას ვერ შევეგუები - სულაც არ მეთაკილება ცოცხისა და აქანდაზის ხელში აღება.

- შვილების მიმართ მკაცრი ხართ?

- მკაცრი კი არა, სამართლიანი ვარ!

- თქვენს გოგონებს, რომლებიც უკვე ზრდასრული ადამიანები არიან, მაინც აკონტროლებთ?

- სიტუაცია, რა თქმა უნდა, კონტროლზე უნდა იყოს (იღიმის). ვიდრე მათი მისვლა-მოსვლა მე მეკითხება, ვიდრე ჩემს სახლში არიან, ჩემი სახლის წესები უნდა დაიცვან, რომელიც არცთუ ისე მკაცრია. ყველა მშობელს აღელვებს შვილის მდგომარეობა. მათთვის საკუთარი მოსაზრება არასდროს მომიხვევია, მაგრამ ხანდახან რჩევა სჭირდებათ... სამწუხაროდ, 17 წლისას არც ერთი მშობელი აღარ მყავდა ცოცხალი: 12 წლის ვიყავი, დედა რომ გარდაიცვალა, მამა კი 17 წლისამ დავკარგე. დამრჩა 2 უფროსი და და ბებია (დედის დედა), რომელიც თავის შვილს გლოვობდა. ჩემი მაკონტროლებელი არავინ იყო. დეიდა და ბიძა კი მყავდა, მაგრამ ისინი კახეთში ცხოვრობდნენ და ჩვენთან იშვიათად ჩამოდიოდნენ. ასე რომ, უფროსების დარიგებას შეჩვეული არ ვარ და თავს უფლებას არ ვაძლევ, სხვებს მივცე რჩევა. მაგრამ თუ ვგრძნობ, რომ ვიღაცას - ახალგაზრდა კოლეგა იქნება თუ ჩემი შვილი, - ეს სჭირდება, ამისთვის შესაფარისი მომენტის შერჩევას ვცდილობ.

ლალი ფაცია

ჟურნალი ”გზა”

(გამოდის ხუთშაბათობით)

სალომე ჭაჭუა უცხოეთში მიემგზავრება - რომელი ქვეყნის "ცეკვავენ ვარსკვლავებში" გამოჩნდება მოცეკვავე

"სადაც არ უნდა ყოფილიყო, ყოველთვის სახლში ბრუნდებოდა... თბილისში..." - რას წერს გენიალურ კომპოზიტორზე ხელოვნებათმცოდნე

„თბილისური ჩუქურთმა“ - იმპრესიონისტი მხატვრის გამოფენა, რომელიც თბილისობას ეძღვნება