Faceამბები
პოლიტიკა
მსოფლიო

25

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

კვირა, მთვარის ოცდამერვე დღე დაიწყება 03:43-ზე, მთვარე კუროშია – დღეს დაწყებული საქმეები წარმატებულად სრულდება. კარგი დღეა ფინანსური საკითხის მოსაგვარებლად; საყიდლებისთვის. შემოქმედებითი საქმიანობა წარმატებას მოგიტანთ. მოერიდეთ ურთიერთობის გარჩევას გარშემო მყოფებთან. კარგი დღეა სამსახურის, საქმიანობის შესაცვლელად. სასიამოვნო ემოციებს შეგძენთ ხანმოკლე მგზავრობა, ხანგრძლივი მოგზაურობა სხვა დღისთვის გადადეთ. კარგი დღეა ფიზიკური ვარჯიშებისთვის, საოჯახო საქმეების შესასრულებლად. მოერიდეთ ჭარბი საკვების მიღებას. აგრეთვე, არასასურველია სმა და მოწევა. მოერიდეთ ხის მოჭრას, ყვავილების მოწყვეტას. ყურადღება მიაქციეთ არტერიულ წნევას. გაუფრთხილდით თავს, არ გადაღალოთ ტვინი. კარგი დღეა ბუნებაში სასეირნოდ, მიწაზე სამუშაოდ. რაციონიდან გამორიცხეთ პროდუქტები, რომლებიც სახამებელსა და ნახშირწყლებს შეიცავს.
სამხედრო
სამართალი
სპორტი
საზოგადოება
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
მეცნიერება
წიგნები
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
დავა მემკვიდრეობის გარშემო - ვის დარჩება ცნობილი მხატვრის ტილოები?
დავა მემკვიდრეობის გარშემო - ვის დარჩება ცნობილი მხატვრის ტილოები?

თბი­ლის­ში ცნო­ბი­ლი მხატ­ვრის, ომარ დურ­მი­ში­ძის კო­ლექ­ცია სა­სა­მარ­თლო და­ვის სა­გა­ნი გახ­და. 200-ზე მეტი და­სა­ხე­ლე­ბის ფერ­წე­რულ ტი­ლო­ებ­სა და მხატ­ვრის პი­რად არ­ქივს ერ­თმა­ნეთს ომარ დურ­მი­ში­ძის ქა­ლიშ­ვი­ლი და მო­ქა­ლა­ქე ზუ­რაბ კუ­ხა­ლაშ­ვი­ლი ედა­ვე­ბი­ან. უკა­ნო­ნოდ მით­ვი­სე­ბუ­ლი ქო­ნე­ბის დაბ­რუ­ნე­ბა - ამ სა­ფუძ­ვლით წა­მო­ი­წყო სა­სა­მარ­თლო დავა თეა დურ­მი­ში­ძემ, რო­მე­ლიც თა­ვა­დაც ფერმ­წე­რი გახ­ლავთ. ვინ არის ზუ­რაბ კუ­ხა­ლაშ­ვი­ლი და რო­გორ ჩა­იგ­დო ხელ­ში ცნო­ბი­ლი მხატ­ვრის ტი­ლო­ე­ბი? სა­ნამ ამ დე­ტა­ლებს გა­გაც­ნობთ, გე­ტყვით იმას, რომ ომარ დურ­მი­ში­ძე 1994 წელს გარ­და­იც­ვა­ლა, მისი ნა­მუ­შევ­რე­ბი ამ­ჟა­მად არა­ერ­თი კერ­ძო კო­ლექ­ცი­ო­ნე­რის სა­კუთ­რე­ბაა, თუმ­ცა მხატ­ვა­რი წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში ერ­თა­დერ­თი ქა­ლიშ­ვი­ლის­თვის ქმნი­და კო­ლექ­ცი­ას, რო­მე­ლიც არას­დროს გა­უს­ხვი­სე­ბია. დურ­მი­ში­ძეს სა­ხე­ლოვ­ნე­ბო წრე­ებ­ში "ღა­მის მხატ­ვრის" მეტ­სა­ხე­ლი­თაც იც­ნო­ბენ, რად­გან ბევ­რი მისი ნა­მუ­შე­ვარ­ში სწო­რედ ღა­მის თბი­ლი­სის პე­ი­ზა­ჟე­ბია ასა­ხუ­ლი. მის­თვის და­მა­ხა­სი­ა­თე­ბე­ლი გახ­ლდათ ხატ­ვის გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი ტექ­ნო­ლო­გია, ე.წ. ნა­კაწ­რი... დღეს ომარ დურ­მი­ში­ძის შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი მემ­კვიდ­რე­ო­ბა, რო­გორც უკვე გი­თხა­რით და­ვის სა­გა­ნი გახ­და. თუ რა­ტომ ვერ იბ­რუ­ნებს მისი ერ­თა­დერ­თი მემ­კვიდ­რე მა­მის კო­ლექ­ცი­ას, ამას მხატ­ვრის ქა­ლიშ­ვი­ლი, თეა დურ­მი­ში­ძე გვი­ამ­ბობს:

- მა­მას სახ­ლში ჰქონ­და ნა­ხა­ტე­ბის მთე­ლი კო­ლექ­ცია, რო­მელ­საც არ ას­ხვი­სებ­და. ამ კო­ლექ­ცი­ას მიგ­რო­ვებ­და მე, მის ერ­თა­დერთ შვილს, თუ ვინ­მეს მო­ე­წო­ნე­ბო­და რო­მე­ლი­მე ნა­მუ­შე­ვა­რი ამ კო­ლექ­ცი­ი­დან ახალს უხა­ტავ­და, თუმ­ცა თვი­თონ კო­ლექ­ცი­ას ხელს არ ახ­ლებ­და. აცხა­დებ­და: ეს არ იყი­დე­ბა, თე­ა­სი­აო! მა­მას ჰყავ­და მე­ო­რე მე­უღ­ლე.

ჩემს დე­დი­ნაც­ვალ­თან მა­მას გარ­დაც­ვა­ლე­ბის შემ­დე­გაც შე­სა­ნიშ­ნა­ვი ურ­თი­ერ­თო­ბა მქონ­და. ამ ქალ­ბა­ტონ­მა მა­მას ბინა გა­ყი­და, რა­ზეც მე ერთი წუ­თი­თაც არ გა­მო­მით­ქვამს პრე­ტენ­ზია, გა­და­ვი­და სხვა სახ­ლში და შე­სა­ბა­მი­სად მთე­ლი კო­ლექ­ცია გა­და­ვი­ტა­ნეთ ამ სახ­ლში, ვი­ნა­დან დე­დი­ნაც­ვა­ლი მარ­ტო ცხოვ­რობ­და და ამის სა­შუ­ა­ლე­ბა იყო, მე თვი­თონ შე­სა­ბა­მი­სი და­ცუ­ლი სა­თავ­სო იმ დრო­ის­თვის არ მქონ­და და მა­მას მიერ ჩემ­თვის და­ტო­ვე­ბუ­ლი კო­ლექ­ცია ჩვე­უ­ლებ­რივ იქ ინა­ხე­ბო­და. ერთი წუ­თი­თაც არ და­მიშ­ვია, რომ შე­საძ­ლოა რა­ი­მე პრობ­ლე­მა შექ­მნი­ლი­ყო ამ ნა­მუ­შევ­რებ­თან და­კავ­ში­რე­ბით. გარ­და ნა­ხა­ტე­ბი­სა, იქ არის მა­მას მთე­ლი არ­ქი­ვი, პი­რა­დი ნივ­თე­ბი, ჩა­ნა­წე­რე­ბი და ათა­სი რამ. ვფიქ­რობ­დი გა­მე­კე­თე­ბი­ნა სახ­ლმუ­ზე­უ­მი, მაგ­რამ იმ ეტაპ­ზე ეს არ მო­ხერ­ხდა. მა­მას გარ­დაც­ვა­ლე­ბის შემ­დეგ მო­ვა­წყეთ მისი არა­ერ­თი გა­მო­ფე­ნაც და ჩვე­უ­ლებ­რივ ასე ვურ­თი­ერ­თობ­დით მე და ჩემი დე­დი­ნაც­ვა­ლი.

- და რო­დის შე­იქ­მნა პრობ­ლე­მე­ბი?

- ეს მოხ­და მას შემ­დეგ, რაც გარ­და­იც­ვა­ლა მა­მას მე­ო­რე ცოლი და ნას­ყი­დო­ბის ხელ­შეკ­რუ­ლე­ბით ბინა გა­დას­ცა ძმიშ­ვილს, თუმ­ცა ბი­ნის გარ­და, ამ ადა­მი­ა­ნის ხელ­ში აღ­მოჩ­ნდა მა­მა­ჩე­მის ნა­ხა­ტე­ბი და პი­რა­დი არ­ქი­ვი. მე ბი­ნა­ზე არა­ნა­ი­რი პრე­ტენ­ზია არ მაქვს და ვი­თხოვ მხო­ლოდ იმ კო­ლექ­ცი­ის დაბ­რუ­ნე­ბას, რო­მე­ლიც მა­მამ ჩემ­თვის შექ­მნა. ჩემს გარ­და ომარ დურ­მი­ში­ძეს შვი­ლი სა­ერ­თოდ არ ჰყო­ლია. დღეს კი ეს ადა­მი­ა­ნე­ბი მიმ­ტკი­ცე­ბენ, რომ მთე­ლი ეს შე­მოქ­მე­დე­ბა ეკუთ­ვნის არა მხატ­ვრის პირ­და­პირ მემ­კვიდ­რეს, არა­მედ მე­ო­რე ცო­ლის ძმის შვილს.

მე მი­ვე­დი კო­ლექ­ცი­ის წა­მო­სა­ღე­ბად, რა­ზეც მი­თხრეს, რომ შენ არა­ფე­რი გე­კუთ­ვნის და ყვე­ლა­ფე­რი ჩვე­ნი­აო. აქეთ მე­მუქ­რე­ბოდ­ნენ, რომ მთელ ნა­ხა­ტებს დავ­წვავ­თო. შე­ვი­ტა­ნე სარ­ჩე­ლი სა­სა­მარ­თლო­ში. ვნა­ხოთ რა გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბას მი­ი­ღებს სა­სა­მარ­თლო.

მი­რი­ან ბო­ქო­ლიშ­ვი­ლი

R

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ჩრდილოეთ კორეის ახალმა სამხედრო ხომალდმა კატასტროფა განიცადა

დავა მემკვიდრეობის გარშემო - ვის დარჩება ცნობილი მხატვრის ტილოები?

დავა მემკვიდრეობის გარშემო - ვის დარჩება ცნობილი მხატვრის ტილოები?

თბილისში ცნობილი მხატვრის, ომარ დურმიშიძის კოლექცია სასამართლო დავის საგანი გახდა. 200-ზე მეტი დასახელების ფერწერულ ტილოებსა და მხატვრის პირად არქივს ერთმანეთს ომარ დურმიშიძის ქალიშვილი და მოქალაქე ზურაბ კუხალაშვილი ედავებიან. უკანონოდ მითვისებული ქონების დაბრუნება - ამ საფუძვლით წამოიწყო სასამართლო დავა თეა დურმიშიძემ, რომელიც თავადაც ფერმწერი გახლავთ. ვინ არის ზურაბ კუხალაშვილი და როგორ ჩაიგდო ხელში ცნობილი მხატვრის ტილოები? სანამ ამ დეტალებს გაგაცნობთ, გეტყვით იმას, რომ ომარ დურმიშიძე 1994 წელს გარდაიცვალა, მისი ნამუშევრები ამჟამად არაერთი კერძო კოლექციონერის საკუთრებაა, თუმცა მხატვარი წლების განმავლობაში ერთადერთი ქალიშვილისთვის ქმნიდა კოლექციას, რომელიც არასდროს გაუსხვისებია. დურმიშიძეს სახელოვნებო წრეებში "ღამის მხატვრის" მეტსახელითაც იცნობენ, რადგან ბევრი მისი ნამუშევარში სწორედ ღამის თბილისის პეიზაჟებია ასახული. მისთვის დამახასიათებელი გახლდათ ხატვის განსაკუთრებული ტექნოლოგია, ე.წ. ნაკაწრი... დღეს ომარ დურმიშიძის შემოქმედებითი მემკვიდრეობა, როგორც უკვე გითხარით დავის საგანი გახდა. თუ რატომ ვერ იბრუნებს მისი ერთადერთი მემკვიდრე მამის კოლექციას, ამას მხატვრის ქალიშვილი, თეა დურმიშიძე გვიამბობს:

- მამას სახლში ჰქონდა ნახატების მთელი კოლექცია, რომელსაც არ ასხვისებდა. ამ კოლექციას მიგროვებდა მე, მის ერთადერთ შვილს, თუ ვინმეს მოეწონებოდა რომელიმე ნამუშევარი ამ კოლექციიდან ახალს უხატავდა, თუმცა თვითონ კოლექციას ხელს არ ახლებდა. აცხადებდა: ეს არ იყიდება, თეასიაო! მამას ჰყავდა მეორე მეუღლე.

ჩემს დედინაცვალთან მამას გარდაცვალების შემდეგაც შესანიშნავი ურთიერთობა მქონდა. ამ ქალბატონმა მამას ბინა გაყიდა, რაზეც მე ერთი წუთითაც არ გამომითქვამს პრეტენზია, გადავიდა სხვა სახლში და შესაბამისად მთელი კოლექცია გადავიტანეთ ამ სახლში, ვინადან დედინაცვალი მარტო ცხოვრობდა და ამის საშუალება იყო, მე თვითონ შესაბამისი დაცული სათავსო იმ დროისთვის არ მქონდა და მამას მიერ ჩემთვის დატოვებული კოლექცია ჩვეულებრივ იქ ინახებოდა. ერთი წუთითაც არ დამიშვია, რომ შესაძლოა რაიმე პრობლემა შექმნილიყო ამ ნამუშევრებთან დაკავშირებით. გარდა ნახატებისა, იქ არის მამას მთელი არქივი, პირადი ნივთები, ჩანაწერები და ათასი რამ. ვფიქრობდი გამეკეთებინა სახლმუზეუმი, მაგრამ იმ ეტაპზე ეს არ მოხერხდა. მამას გარდაცვალების შემდეგ მოვაწყეთ მისი არაერთი გამოფენაც და ჩვეულებრივ ასე ვურთიერთობდით მე და ჩემი დედინაცვალი.

- და როდის შეიქმნა პრობლემები?

- ეს მოხდა მას შემდეგ, რაც გარდაიცვალა მამას მეორე ცოლი და ნასყიდობის ხელშეკრულებით ბინა გადასცა ძმიშვილს, თუმცა ბინის გარდა, ამ ადამიანის ხელში აღმოჩნდა მამაჩემის ნახატები და პირადი არქივი. მე ბინაზე არანაირი პრეტენზია არ მაქვს და ვითხოვ მხოლოდ იმ კოლექციის დაბრუნებას, რომელიც მამამ ჩემთვის შექმნა. ჩემს გარდა ომარ დურმიშიძეს შვილი საერთოდ არ ჰყოლია. დღეს კი ეს ადამიანები მიმტკიცებენ, რომ მთელი ეს შემოქმედება ეკუთვნის არა მხატვრის პირდაპირ მემკვიდრეს, არამედ მეორე ცოლის ძმის შვილს.

მე მივედი კოლექციის წამოსაღებად, რაზეც მითხრეს, რომ შენ არაფერი გეკუთვნის და ყველაფერი ჩვენიაო. აქეთ მემუქრებოდნენ, რომ მთელ ნახატებს დავწვავთო. შევიტანე სარჩელი სასამართლოში. ვნახოთ რა გადაწყვეტილებას მიიღებს სასამართლო.

მირიან ბოქოლიშვილი

R

კორონავირუსზე ტესტის გაკეთება გენეტიკის ეროვნულ ინსტიტუტშიც შესაძლებელია

ქართული ყავა „მეამა“ Amazon-ზე გაიყიდება - კომპანია საექსპორტო ბაზრებზე გადის

როგორ გავახაროთ ქალები 8 მარტს - "ბილტმორ თბილისის" საუკეთესო შეთავაზება