სამართალი
პოლიტიკა

2

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

პარასკევი, მთვარის მეექვსე დღე დაიწყება 08:23-ზე, მთვარე კირჩხიბშია მოაგვარეთ წვრილ-წვრილი საქმეები. სერიოზულები სხვა დროისთვის გადადეთ. კარგი დღეა კოლექტიური მუშაობისთვის, ბიზნესისთვის. მოაგვარეთ ფინანსური საკითხები. თუ არ გეჩქარებათ, უძრავ ქონებასთან დაკავშირებული საკითხები სხვა დღისთვის გადადეთ. ნეიტრალური დღეა ვაჭრობისა და სასამართლო საქმეებისთვის. კარგი დღეა სწავლისა და გამოცდების ჩასაბარებლად; ურთიერთობის გარჩევისათვის; ქორწინების, ნიშნობისთვის. ნეიტრალურია სამსახურის, საქმიანობის, საცხოვრებლის შეცვლა. მოერიდეთ ალკოჰოლს, ქიმიური პრეპარატების მიღებას. ნუ მიირთმევთ მძიმე საკვებს.
მსოფლიო
სამხედრო
მოზაიკა
Faceამბები
სპორტი
მეცნიერება
კულტურა/შოუბიზნესი
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"თბი­ლის­ში 120 კონ­ტრო­ლი­ორს სცე­მეს"
"თბი­ლის­ში 120 კონ­ტრო­ლი­ორს სცე­მეს"

სა­ზო­გა­დო­ებ­რივ ტრან­სპორ­ტში იმა­ტა კონ­ფლიქ­ტებ­მა, და­ვამ მგზავ­რებ­სა და კონ­ტრო­ლი­ო­რებს შო­რის. ახ­ლა­ხან, კოს­ტა­ვას ქუ­ჩა­ზე, N140 ავ­ტო­ბუს­ში ერ­თ-ერ­თი მგზავ­რი გარ­და­იც­ვა­ლა. რა მოთხ­ოვ­ნებს უნ­და აკ­მა­ყო­ფი­ლებ­დეს კონ­ტრო­ლი­ო­რი? რო­გორ რე­გუ­ლირ­დე­ბა ურ­თი­ერ­თო­ბა მგზავ­რებ­თან და რა სან­ქცი­ებს ით­ვა­ლის­წი­ნებს მის მი­ერ უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბის გა­და­ჭარ­ბე­ბა? - ამ სა­კითხ­ზე შპს "თბი­ლი­სის სატ­რან­სპორ­ტო კომ­პა­ნი­ის" მარ­კე­ტინ­გის მე­ნე­ჯერ თა­მაზ რო­ბა­ქი­ძეს მივ­მარ­თეთ:

- წელს კონ­ტრო­ლი­ო­რე­ბის მუ­შა­ო­ბა­ში ცვლი­ლე­ბა­ა. ამ­ჟა­მად თბი­ლის­ში ორი კა­ტე­გო­რი­ის კონ­ტრო­ლი­ო­რე­ბი მუ­შა­ო­ბენ - კონ­დუქ­ტო­რე­ბი და კონ­ტრო­ლი­ო­რე­ბი. სულ 105 კონ­ტრო­ლი­ო­რი და 610 კონ­დუქ­ტო­რი გვყავს, გან­სხვა­ვე­ბა ის არის, რომ კონ­დუქ­ტო­რებს ყვი­თე­ლი ფორ­მა აც­ვი­ათ, ერთ კონ­კრე­ტულ ავ­ტო­ბუსს დაჰ­ყვე­ბი­ან მთე­ლი დღე; ის მგზავ­რებს არ აჯა­რი­მებს, მხო­ლოდ მო­უ­წო­დებს, აი­ღონ ბი­ლე­თი, ეხ­მა­რე­ბა მათ შე­ძე­ნა­ში... კონ­დუქ­ტო­რე­ბის გა­მო­ჩე­ნამ თით­ქმის გა­ა­ორ­მა­გა ამ მარ­შრუ­ტებ­ზე ბი­ლე­თის ყიდ­ვა. კონ­ტრო­ლი­ო­რებს კი ახ­ლა­ხან შე­ვუ­კე­რეთ სპე­ცი­ა­ლუ­რი ცის­ფე­რი ფორ­მე­ბი, მათ ელექ­ტრო­ნუ­ლი ჯა­რი­მის ქვით­რის გა­მო­წე­რის სა­შუ­ა­ლე­ბაც აქვთ, ჰყავთ ოპე­რა­ტი­უ­ლი მან­ქა­ნე­ბი, რო­მელ­საც ად­გილ­ზე პრობ­ლე­მის წარ­მოქ­მნი­სას იძა­ხე­ბენ. ცო­ტა ხნის წინ თა­ნამ­შრომ­ლე­ბის "მის­ტი­კუ­რი" კვლე­ვა მო­ვა­წყვ­ეთ და ამ გზით შე­ვარ­ჩი­ეთ ის 105 ადა­მი­ა­ნი, რომ­ლე­ბიც კონ­ტრო­ლი­ო­რე­ბი გახ­დნენ. მათ უტარ­დე­ბათ ტრე­ნინ­გე­ბი კონ­ფლიქ­ტუ­რი სი­ტუ­ა­ცი­ე­ბის მარ­თვა­ში, მგზავ­რებ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბა­ში, მი­სალ­მე­ბაში და ა.შ. მის­ტი­კუ­რი კლი­ენ­ტე­ბით, ანუ წი­ნას­წარ დად­გმუ­ლი სცე­ნა­რით ვა­მოწ­მებთ, რო­გორ იქ­ცე­ვა ჩვე­ნი კონ­ტრო­ლი­ო­რი ამა თუ იმ სი­ტუ­ა­ცი­ა­ში.

- გახ­შირ­და სი­ტუ­ა­ცი­ა, რო­ცა კონ­ტრო­ლი­ო­რი მგზავრს ეკა­მა­თე­ბა, ეჩხ­უ­ბე­ბა. ვინ აკონ­ტრო­ლებს თა­ვად კონ­ტრო­ლი­ორს?

- კონ­ტრო­ლი­ო­რო­ბა ძნე­ლი­ა. სამ­წუ­ხა­როდ, მო­სახ­ლე­ო­ბის ნა­წილ­ში მათ მი­მართ აგ­რე­სი­ა­ა, რის გა­მოც თა­ვის დაც­ვა უწევთ. შარ­შან თბი­ლის­ში 120 კონ­ტრო­ლი­ორს სცე­მეს, ფი­ზი­კუ­რი შე­უ­რაცხ­ყო­ფა მი­ა­ყე­ნეს. რაც შე­ე­ხე­ბა კონ­ტრო­ლი­ო­რე­ბის მხრი­დან უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბის გა­და­ჭარ­ბე­ბას, სამ­სა­ხურ­ში მა­თი მი­ღე­ბი­სას დიდ მნიშ­ვნე­ლო­ბას ვა­ნი­ჭებთ კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის უნარს, შემ­დეგ კი 10 დღე გა­მოც­დილ კონ­ტრო­ლი­ორ­თან ერ­თად ვა­მუ­შა­ვებთ, ვაკ­ვირ­დე­ბით და მხო­ლოდ მის მე­რე აბა­რებს გა­მოც­დას სა­კა­ნონ­მდებ­ლო სა­კითხ­ებ­ში, ანუ რის სა­ფუძ­ველ­ზე უნ­და შე­ა­მოწ­მოს, და­ა­ჯა­რი­მოს მგზავ­რი. კონ­ტრო­ლი­ო­რის მუ­შა­ო­ბას ჯგუ­ფის უფ­რო­სე­ბი და კო­ორ­დი­ნა­ტო­რე­ბი აკონ­ტრო­ლე­ბენ, აუ­დი­ტის სამ­სა­ხუ­რი გა­უფ­რთხი­ლებ­ლად ამოწ­მებს, რო­გორ იქ­ცე­ვი­ან ავ­ტო­ბუს­ში. კონ­ტრო­ლი­ო­რის მხრი­დან უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბის გა­და­ჭარ­ბე­ბაა მგზავ­რის­თვის ნე­ბის­მი­ე­რი შე­უ­რაცხ­ყო­ფის მი­ყე­ნე­ბა, ბი­ლე­თი­ა­ნი იქ­ნე­ბა თუ უბი­ლე­თო, ყვი­რი­ლი, კონ­ფლიქ­ტის წარ­მოქ­მნა, ხე­ლით შე­ხე­ბა­ზე ლა­პა­რა­კიც ზედ­მე­ტი­ა. ამ­გვარ სი­ტუ­ა­ცი­ა­ში მგზავ­რებს შე­უძ­ლი­ათ და­რე­კონ ცხე­ლ ხაზ­ზე, რომ­ლის ნო­მე­რიც ავ­ტო­ბუ­სებ­ში­ა.

- რას იტყ­ვით N140 ავ­ტო­ბუს­ში მომ­ხდარ ტრა­გი­კულ ფაქ­ტზე? თქვენ თუ გქონ­დათ ში­და კვლე­ვა და ვი­სი ბრა­ლე­უ­ლო­ბა იკ­ვე­თე­ბა?

- ამ ფაქ­ტზე სის­ხლის სა­მარ­თლის საქ­მე აღიძ­რა, და­კითხ­ეს კონ­ტრო­ლი­ო­რი, ავ­ტო­ბუ­სის მძღო­ლი და მგზავ­რე­ბი, სა­ბო­ლოო დას­კნას გა­მო­ძი­ე­ბა გა­მო­ი­ტანს. ჩვე­ნი მხრი­დან შეგ­ვიძ­ლია ვთქვათ, რომ რო­გორც მძღო­ლის, ისე სხვა მგზავ­რე­ბის ინ­ფორ­მა­ცი­ით, გარ­დაც­ვლილ მგზავ­რთან კონ­ტრო­ლი­ო­რებს არა­ნა­ი­რი კონ­ფლიქ­ტი არ მოს­ვლი­ათ, მას ბი­ლე­თი ჰქონ­და.

- თუმ­ცა, მა­მა­კა­ცი სხვებს გა­მო­ე­სარ­ჩლა, ოჯა­ხის წევ­რე­ბი აცხ­ა­დე­ბენ, რომ მას გუ­ლის აპა­რა­ტი ედ­გა, რო­მე­ლიც შე­ხე­ბის გა­რე­შე არ გა­ი­თი­შე­ბო­და...

- ეს ფაქ­ტი ვე­რის ბაღ­თან მოხ­და; ავ­ტო­ბუს­ში მჯდომ რამ­დე­ნი­მე მგზავრს კონ­ტრო­ლი­ორ­მა, უფ­ლე­ბა­მო­ვა­ლე­ო­ბი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, უთხ­რა, რომ თუ ბი­ლეთს არ შე­ი­ძენ­დნენ, ჩა­სუ­ლიყ­ვნენ ავ­ტო­ბუ­სი­დან და მათ და­ა­ჯა­რი­მებ­დნენ, რის გა­მოც ავ­ტო­ბუ­სი გა­ჩე­რე­ბა­ზე შე­ყოვ­ნდა; იმ მა­მა­კაც­მა და რამ­დე­ნი­მე სხვა მგზავ­რმა ავ­ტო­ბუ­სის შე­ფერ­ხე­ბის გა­მო გა­მოთ­ქვეს პრე­ტენ­ზი­ა, კონ­ფლიქ­ტი არ ყო­ფი­ლა. ასე­თი პრე­ტენ­ზია კი არა მარ­ტო კონ­ტრო­ლი­ო­რის, მგზავ­რის მი­მარ­თაც შე­იძ­ლე­ბა გა­მოთ­ქმუ­ლი­ყო. ჩვე­ნი ინ­ფორ­მა­ცი­ით, ამის შემ­დეგ უბი­ლე­თო მგზავ­რებ­მა ბი­ლე­თი შე­ი­ძი­ნეს და ავ­ტო­ბუ­სი და­იძ­რა, მა­მა­კა­ცი შემ­დეგ გა­ჩე­რე­ბა­ზე გარ­და­იც­ვა­ლა...

ნინო კვი­ტაშ­ვი­ლი

ყო­ველკ­ვი­რე­უ­ლი გა­ზე­თი "ყვე­ლა სი­ახ­ლე"

(გა­მო­დის ოთხშა­ბა­თო­ბით)

"თბი­ლის­ში 120 კონ­ტრო­ლი­ორს სცე­მეს"

"თბი­ლის­ში 120 კონ­ტრო­ლი­ორს სცე­მეს"

სა­ზო­გა­დო­ებ­რივ ტრან­სპორ­ტში იმა­ტა კონ­ფლიქ­ტებ­მა, და­ვამ მგზავ­რებ­სა და კონ­ტრო­ლი­ო­რებს შო­რის. ახ­ლა­ხან, კოს­ტა­ვას ქუ­ჩა­ზე, N140 ავ­ტო­ბუს­ში ერ­თ-ერ­თი მგზავ­რი გარ­და­იც­ვა­ლა. რა მოთხ­ოვ­ნებს უნ­და აკ­მა­ყო­ფი­ლებ­დეს კონ­ტრო­ლი­ო­რი? რო­გორ რე­გუ­ლირ­დე­ბა ურ­თი­ერ­თო­ბა მგზავ­რებ­თან და რა სან­ქცი­ებს ით­ვა­ლის­წი­ნებს მის მი­ერ უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბის გა­და­ჭარ­ბე­ბა? - ამ სა­კითხ­ზე შპს "თბი­ლი­სის სატ­რან­სპორ­ტო კომ­პა­ნი­ის" მარ­კე­ტინ­გის მე­ნე­ჯერ თა­მაზ რო­ბა­ქი­ძეს მივ­მარ­თეთ:

- წელს კონ­ტრო­ლი­ო­რე­ბის მუ­შა­ო­ბა­ში ცვლი­ლე­ბა­ა. ამ­ჟა­მად თბი­ლის­ში ორი კა­ტე­გო­რი­ის კონ­ტრო­ლი­ო­რე­ბი მუ­შა­ო­ბენ - კონ­დუქ­ტო­რე­ბი და კონ­ტრო­ლი­ო­რე­ბი. სულ 105 კონ­ტრო­ლი­ო­რი და 610 კონ­დუქ­ტო­რი გვყავს, გან­სხვა­ვე­ბა ის არის, რომ კონ­დუქ­ტო­რებს ყვი­თე­ლი ფორ­მა აც­ვი­ათ, ერთ კონ­კრე­ტულ ავ­ტო­ბუსს დაჰ­ყვე­ბი­ან მთე­ლი დღე; ის მგზავ­რებს არ აჯა­რი­მებს, მხო­ლოდ მო­უ­წო­დებს, აი­ღონ ბი­ლე­თი, ეხ­მა­რე­ბა მათ შე­ძე­ნა­ში... კონ­დუქ­ტო­რე­ბის გა­მო­ჩე­ნამ თით­ქმის გა­ა­ორ­მა­გა ამ მარ­შრუ­ტებ­ზე ბი­ლე­თის ყიდ­ვა. კონ­ტრო­ლი­ო­რებს კი ახ­ლა­ხან შე­ვუ­კე­რეთ სპე­ცი­ა­ლუ­რი ცის­ფე­რი ფორ­მე­ბი, მათ ელექ­ტრო­ნუ­ლი ჯა­რი­მის ქვით­რის გა­მო­წე­რის სა­შუ­ა­ლე­ბაც აქვთ, ჰყავთ ოპე­რა­ტი­უ­ლი მან­ქა­ნე­ბი, რო­მელ­საც ად­გილ­ზე პრობ­ლე­მის წარ­მოქ­მნი­სას იძა­ხე­ბენ. ცო­ტა ხნის წინ თა­ნამ­შრომ­ლე­ბის "მის­ტი­კუ­რი" კვლე­ვა მო­ვაწყვ­ეთ და ამ გზით შე­ვარ­ჩი­ეთ ის 105 ადა­მი­ა­ნი, რომ­ლე­ბიც კონ­ტრო­ლი­ო­რე­ბი გახ­დნენ. მათ უტარ­დე­ბათ ტრე­ნინ­გე­ბი კონ­ფლიქ­ტუ­რი სი­ტუ­ა­ცი­ე­ბის მარ­თვა­ში, მგზავ­რებ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბა­ში, მი­სალ­მე­ბაში და ა.შ. მის­ტი­კუ­რი კლი­ენ­ტე­ბით, ანუ წი­ნას­წარ დად­გმუ­ლი სცე­ნა­რით ვა­მოწ­მებთ, რო­გორ იქ­ცე­ვა ჩვე­ნი კონ­ტრო­ლი­ო­რი ამა თუ იმ სი­ტუ­ა­ცი­ა­ში.

- გახ­შირ­და სი­ტუ­ა­ცი­ა, რო­ცა კონ­ტრო­ლი­ო­რი მგზავრს ეკა­მა­თე­ბა, ეჩხ­უ­ბე­ბა. ვინ აკონ­ტრო­ლებს თა­ვად კონ­ტრო­ლი­ორს?

- კონ­ტრო­ლი­ო­რო­ბა ძნე­ლი­ა. სამ­წუ­ხა­როდ, მო­სახ­ლე­ო­ბის ნა­წილ­ში მათ მი­მართ აგ­რე­სი­ა­ა, რის გა­მოც თა­ვის დაც­ვა უწევთ. შარ­შან თბი­ლის­ში 120 კონ­ტრო­ლი­ორს სცე­მეს, ფი­ზი­კუ­რი შე­უ­რაცხ­ყო­ფა მი­ა­ყე­ნეს. რაც შე­ე­ხე­ბა კონ­ტრო­ლი­ო­რე­ბის მხრი­დან უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბის გა­და­ჭარ­ბე­ბას, სამ­სა­ხურ­ში მა­თი მი­ღე­ბი­სას დიდ მნიშ­ვნე­ლო­ბას ვა­ნი­ჭებთ კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის უნარს, შემ­დეგ კი 10 დღე გა­მოც­დილ კონ­ტრო­ლი­ორ­თან ერ­თად ვა­მუ­შა­ვებთ, ვაკ­ვირ­დე­ბით და მხო­ლოდ მის მე­რე აბა­რებს გა­მოც­დას სა­კა­ნონ­მდებ­ლო სა­კითხ­ებ­ში, ანუ რის სა­ფუძ­ველ­ზე უნ­და შე­ა­მოწ­მოს, და­ა­ჯა­რი­მოს მგზავ­რი. კონ­ტრო­ლი­ო­რის მუ­შა­ო­ბას ჯგუ­ფის უფ­რო­სე­ბი და კო­ორ­დი­ნა­ტო­რე­ბი აკონ­ტრო­ლე­ბენ, აუ­დი­ტის სამ­სა­ხუ­რი გა­უფ­რთხი­ლებ­ლად ამოწ­მებს, რო­გორ იქ­ცე­ვი­ან ავ­ტო­ბუს­ში. კონ­ტრო­ლი­ო­რის მხრი­დან უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბის გა­და­ჭარ­ბე­ბაა მგზავ­რის­თვის ნე­ბის­მი­ე­რი შე­უ­რაცხ­ყო­ფის მი­ყე­ნე­ბა, ბი­ლე­თი­ა­ნი იქ­ნე­ბა თუ უბი­ლე­თო, ყვი­რი­ლი, კონ­ფლიქ­ტის წარ­მოქ­მნა, ხე­ლით შე­ხე­ბა­ზე ლა­პა­რა­კიც ზედ­მე­ტი­ა. ამ­გვარ სი­ტუ­ა­ცი­ა­ში მგზავ­რებს შე­უძ­ლი­ათ და­რე­კონ ცხე­ლ ხაზ­ზე, რომ­ლის ნო­მე­რიც ავ­ტო­ბუ­სებ­ში­ა.

- რას იტყ­ვით N140 ავ­ტო­ბუს­ში მომ­ხდარ ტრა­გი­კულ ფაქ­ტზე? თქვენ თუ გქონ­დათ ში­და კვლე­ვა და ვი­სი ბრა­ლე­უ­ლო­ბა იკ­ვე­თე­ბა?

- ამ ფაქ­ტზე სის­ხლის სა­მარ­თლის საქ­მე აღიძ­რა, და­კითხ­ეს კონ­ტრო­ლი­ო­რი, ავ­ტო­ბუ­სის მძღო­ლი და მგზავ­რე­ბი, სა­ბო­ლოო დას­კნას გა­მო­ძი­ე­ბა გა­მო­ი­ტანს. ჩვე­ნი მხრი­დან შეგ­ვიძ­ლია ვთქვათ, რომ რო­გორც მძღო­ლის, ისე სხვა მგზავ­რე­ბის ინ­ფორ­მა­ცი­ით, გარ­დაც­ვლილ მგზავ­რთან კონ­ტრო­ლი­ო­რებს არა­ნა­ი­რი კონ­ფლიქ­ტი არ მოს­ვლი­ათ, მას ბი­ლე­თი ჰქონ­და.

- თუმ­ცა, მა­მა­კა­ცი სხვებს გა­მო­ე­სარ­ჩლა, ოჯა­ხის წევ­რე­ბი აცხ­ა­დე­ბენ, რომ მას გუ­ლის აპა­რა­ტი ედ­გა, რო­მე­ლიც შე­ხე­ბის გა­რე­შე არ გა­ი­თი­შე­ბო­და...

- ეს ფაქ­ტი ვე­რის ბაღ­თან მოხ­და; ავ­ტო­ბუს­ში მჯდომ რამ­დე­ნი­მე მგზავრს კონ­ტრო­ლი­ორ­მა, უფ­ლე­ბა­მო­ვა­ლე­ო­ბი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, უთხ­რა, რომ თუ ბი­ლეთს არ შე­ი­ძენ­დნენ, ჩა­სუ­ლიყ­ვნენ ავ­ტო­ბუ­სი­დან და მათ და­ა­ჯა­რი­მებ­დნენ, რის გა­მოც ავ­ტო­ბუ­სი გა­ჩე­რე­ბა­ზე შე­ყოვ­ნდა; იმ მა­მა­კაც­მა და რამ­დე­ნი­მე სხვა მგზავ­რმა ავ­ტო­ბუ­სის შე­ფერ­ხე­ბის გა­მო გა­მოთ­ქვეს პრე­ტენ­ზი­ა, კონ­ფლიქ­ტი არ ყო­ფი­ლა. ასე­თი პრე­ტენ­ზია კი არა მარ­ტო კონ­ტრო­ლი­ო­რის, მგზავ­რის მი­მარ­თაც შე­იძ­ლე­ბა გა­მოთ­ქმუ­ლი­ყო. ჩვე­ნი ინ­ფორ­მა­ცი­ით, ამის შემ­დეგ უბი­ლე­თო მგზავ­რებ­მა ბი­ლე­თი შე­ი­ძი­ნეს და ავ­ტო­ბუ­სი და­იძ­რა, მა­მა­კა­ცი შემ­დეგ გა­ჩე­რე­ბა­ზე გარ­და­იც­ვა­ლა...

ნინო კვიტაშვილი

ყოველკვირეული გაზეთი "ყველა სიახლე"

(გამოდის ოთხშაბათობით)

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია