მსოფლიო
სამხედრო

24

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

კვირა, მთვარის ოცდამერვე დღე დაიწყება 03:43-ზე, მთვარე კუროშია – დღეს დაწყებული საქმეები წარმატებულად სრულდება. კარგი დღეა ფინანსური საკითხის მოსაგვარებლად; საყიდლებისთვის. შემოქმედებითი საქმიანობა წარმატებას მოგიტანთ. მოერიდეთ ურთიერთობის გარჩევას გარშემო მყოფებთან. კარგი დღეა სამსახურის, საქმიანობის შესაცვლელად. სასიამოვნო ემოციებს შეგძენთ ხანმოკლე მგზავრობა, ხანგრძლივი მოგზაურობა სხვა დღისთვის გადადეთ. კარგი დღეა ფიზიკური ვარჯიშებისთვის, საოჯახო საქმეების შესასრულებლად. მოერიდეთ ჭარბი საკვების მიღებას. აგრეთვე, არასასურველია სმა და მოწევა. მოერიდეთ ხის მოჭრას, ყვავილების მოწყვეტას. ყურადღება მიაქციეთ არტერიულ წნევას. გაუფრთხილდით თავს, არ გადაღალოთ ტვინი. კარგი დღეა ბუნებაში სასეირნოდ, მიწაზე სამუშაოდ. რაციონიდან გამორიცხეთ პროდუქტები, რომლებიც სახამებელსა და ნახშირწყლებს შეიცავს.
სამართალი
სპორტი
საზოგადოება
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
მეცნიერება
წიგნები
Faceამბები
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
მიხეილ ჯოჯუა "დინამოში" ლავრენტი ბერიას გადაწყვეტილებით მოხვდა
მიხეილ ჯოჯუა "დინამოში" ლავრენტი ბერიას გადაწყვეტილებით მოხვდა

მი­ხე­ილ ჯო­ჯუ­ას ცხოვ­რე­ბა სპორ­ტსა და კულ­ტუ­რის სფე­რო­ში, კერ­ძოდ ფეხ­ბურ­თსა და ესტრა­და­ზე მოღ­ვა­წე­ო­ბის­გან შედ­გე­ბა. ის ოცი წელი თა­მა­შობ­და ფეხ­ბურთს, ხოლო ხე­ლოვ­ნე­ბას ნა­ხე­ვა­რი სა­უ­კუ­ნე ემ­სა­ხუ­რა. არა­ერთ ადა­მი­ანს უკ­ვირ­და, რო­გორ და­უ­კავ­ში­რა სპორ­ტსმენ­მა თა­ვი­სი გზა ხე­ლოვ­ნე­ბას, რა­საც დღეს თა­ვად გვიხ­სნის. ორი­ვე სფე­რო­ზე ერ­თნა­ი­რი სიყ­ვა­რუ­ლით ლა­პა­რა­კობს და ამ­ბობს, რომ სპორ­ტი­სა და ხე­ლოვ­ნე­ბის სიყ­ვა­რულს მას­ში თა­ნა­ბა­რი სი­მაღ­ლე­ე­ბი უკა­ვია.

"დი­ნა­მოს" პირ­ვე­ლი თა­ო­ბი­დან მარ­ტო მე ვარ დარ­ჩე­ნი­ლი. 88-ე წელ­ში ვარ. ჩემ მერე "დი­ნა­მო­ში" მო­სუ­ლი თა­ო­ბე­ბი­დან იმ ქვეყ­ნად უკვე არა­ერ­თია წა­სუ­ლი", - გუ­ლის­ტკი­ვი­ლით აღ­ნიშ­ნა სა­უბ­რის და­სა­წყის­ში მი­ხე­ილ ჯო­ჯუ­ამ, რო­მელ­საც დღეს­დღე­ო­ბით მშობ­ლე­ბი, ძმე­ბი და არა­ერ­თი კო­ლე­გა გვერ­დით აღარ ჰყავს. გარ­დაც­ვლი­ლე­ბი არი­ან მისი შვი­ლი და მე­უღ­ლეც... ეს გახ­ლავთ 88 წელს მი­ტა­ნე­ბუ­ლი მი­ხე­ილ ჯო­ჯუა, თა­ვი­სი ცხოვ­რე­ბის ტკი­ვი­ლი­თა და სი­ხა­რუ­ლით...

- თბი­ლის­ში, გო­რის ქუ­ჩა­ზე და­ვი­ბა­დე. როცა პირ­ვე­ლად "დი­ნა­მოს" სტა­დი­ო­ნი შენ­დე­ბო­და, იქ 36 ათა­სი კაცი ეტე­ო­და, მე­ო­რედ რე­კონ­სტრუქ­ცი­ი­სას სტა­დი­ო­ნი 50-ათა­სი­ა­ნი გახ­და, ახლა კი 90 ათას მა­ყუ­რე­ბელს იტევს. სამი ძმა ვი­ყა­ვით. ერთი ფეხ­ბურ­თე­ლი და კომ­პო­ზი­ტო­რი იყო, მე­ო­რემ სა­სოფ­ლო-სა­მე­ურ­ნეო ინ­სტი­ტუ­ტი და­ამ­თავ­რა.

1944 წელს, სტა­ლი­ნის ბრძა­ნე­ბით, შე­იქ­მნა ე. წ. "შრო­მი­თი რე­ზერ­ვე­ბი", სა­დაც ომის დროს ობ­ლად დარ­ჩე­ნილ ბავ­შვებს სხვა­დას­ხვა ხე­ლო­ბას ას­წავ­ლიდ­ნენ. ფეხ­ბურ­თელ­თა გუნ­დის კა­პი­ტა­ნი მე ვი­ყა­ვი. იმა­ვე წელს მოს­კოვ­ში "შრო­მი­თი რე­ზერ­ვე­ბის" პირ­ვე­ლო­ბა­ზე მიგ­ვიწ­ვი­ეს. პირ­ვე­ლი ად­გი­ლი და­ვი­კა­ვეთ და იქვე დამ­ტო­ვეს. ფეხ­ბურთს ვთა­მა­შობ­დი და მოს­კოვ­ში­ვე მუ­სი­კა­ლუ­რი ტექ­ნი­კუ­მი და­ვამ­თავ­რე, 1945 წლი­დან კი მოს­კო­ვის "კრი­ლია სო­ვე­ტოვ­ში" და­ვი­წყე თა­მა­ში, შემ­დეგ მოვ­ხვდი "დი­ნა­მო­ში", მაგ­რამ ამა­ზე მოგ­ვი­ა­ნე­ბით...

ფეხ­ბურ­თე­ლი კი ვი­ყა­ვი, მაგ­რამ ვმღე­რო­დი, ვცეკ­ვავ­დი. მრა­ვალ­წლი­ა­ნი ურ­თი­ერ­თო­ბა მა­კავ­ში­რებ­და და ჩემი მე­გობ­რე­ბი იყ­ვნენ რეზო ლა­ღი­ძე, შოთა მი­ლო­რა­ვა, გოგი ცა­ბა­ძე, არ­ჩილ ჩხარ­ტიშ­ვი­ლი, არ­ჩილ კე­რე­სე­ლი­ძე. "დი­ნა­მო­ში" რომ ვთა­მა­შობ­დი, ბი­ლე­თე­ბი ძნე­ლად იშო­ვე­ბო­და და ვა­რი­გებ­დი. ეს კომ­პო­ზი­ტო­რე­ბი მუ­სი­კას და სიმ­ღე­რებს რომ წერ­დნენ, მე მამ­ღე­რებ­დნენ ხოლ­მე. დრა­მა­ტუ­ლი ტე­ნო­რი მქონ­და. ფილმში "სა­ბუ­და­რე­ლი ჭა­ბუ­კი" მე ვმღე­რო­დი. 1951 წელს თბი­ლი­სის "დი­ნა­მო" პო­ლო­ნეთ­ში ჩა­ვე­დით. სტა­ლი­ნის პა­ტივ­სა­ცე­მად გა­მარ­თულ ერთ-ერთ შეხ­ვედ­რა-ბან­კეტ­ზე სიმ­ფო­ნი­ურ ორ­კესტრთან ერ­თად "ტოს­კას" არია ვიმ­ღე­რე. ტა­შით და­ინ­გრა დარ­ბა­ზი.

ბო­ლოს ესტრა­და­ზეც აღ­მოვ­ჩნდი. ამის­კენ ჩემ­მა ძმა­კა­ცებ­მა მი­ბიძ­გეს. არ­ჩილ ჩხარ­ტიშ­ვი­ლის მე­თა­უ­რო­ბით მი­ნი­ა­ტუ­რე­ბის თე­ატ­რი - "მოვ­დი­ვართ, მოგ­ვი­ხა­რია" შევ­ქმე­ნით, შემ­დეგ - "მე­გობ­რო­ბის თე­ატ­რი". ხალ­ხი მო­დი­ო­და და გაკ­ვირ­ვე­ბუ­ლი ამ­ბობ­და, ფეხ­ბურ­თე­ლი იყო, "ტრუ­სიკ­ში" ვხე­დავ­დით და ახლა კოს­ტი­უ­მი აც­ვია და ვარ­სკვლა­ვებს წყვეტ­სო.

ესტრა­დის მსა­ხი­ო­ბო­ბის შემ­დეგ, მუ­სი­კა­ლუ­რი თე­ატ­რი­სა და თუ­მა­ნიშ­ვი­ლის თე­ატ­რის დი­რექ­ტო­რი ვი­ყა­ვი. ეს იმ დროს, როცა მუს­კო­მე­დი­ის თე­ატ­რში გიგა ლორ­თქი­ფა­ნი­ძე მუ­შა­ობ­და, ხოლო კი­ნომ­სა­ხი­ობ­თა თე­ატ­რის რე­ჟი­სო­რი მიშა თუ­მა­ნიშ­ვი­ლი იყო. რამ­დე­ნი­მე წელი "ფუ­ნი­კუ­ლი­ო­რის" დი­რექ­ტო­რიც გახ­ლდით. წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში იმ დრო­ის უამ­რა­ვი ცნო­ბი­ლი მომ­ღე­რა­ლი, მსა­ხი­ო­ბი და თე­ატ­რა­ლუ­რი დასი ჩა­მომ­ყავ­და. ლა­მა­ზი და და­სა­მახ­სოვ­რე­ბე­ლი დღე­ე­ბი გა­ვი­ა­რე...

რაც შე­ე­ხე­ბა "მე­გობ­რო­ბის თე­ატრს", ის 1974 წელს თე­ატ­რა­ლურ სა­ზო­გა­დო­ე­ბას­თან შე­იქ­მნა. ბი­ლე­თებ­ზე გრძე­ლი რი­გე­ბი იდგა. "მე­გობ­რო­ბის თე­ატ­რის" დი­რექ­ტო­რად რომ დამ­ნიშ­ნეს, შე­ნო­ბა­ში არ­სე­ბუ­ლი მცი­რე სცე­ნა გა­ვა­დი­დე, რად­გან ძა­ლი­ან ბევ­რი მა­ყუ­რე­ბე­ლი გვყავ­და. მე­ო­რე სარ­თულ­ზე დოდო ალექ­სი­ძის კა­ბი­ნე­ტი იყო, პირ­ველ­ზე - სა­ლა­რო. დო­დოს ხალ­ხი უყ­ვი­რო­და, დოდო, გახ­სე­ნი სა­ლა­რო! დოდო კი მე მე­ძახ­და, რა ხდე­ბა, რა გა­ა­კე­თე ასე­თი, რომ ხალ­ხის ნა­კა­დი არ წყდე­ბაო. ჩვე­ნი თე­ატ­რის სტუმ­რე­ბი იყ­ვნენ ალი­სა ფრე­ინდლი­ხი, ლუ­ბოვ ორ­ლო­ვა და სხვა მომ­ღერ­ლე­ბი და მსა­ხი­ო­ბე­ბი. იმ ხა­ნად ავ­ტო­მო­ბი­ლი "პო­ბე­და" მხო­ლოდ მე მყავ­და და ერთი კვი­რის გან­მავ­ლო­ბა­ში ორ­ლო­ვას თბი­ლი­სის ქუ­ჩებ­ში და­ვა­სე­ირ­ნებ­დი.

იხი­ლეთ ინ­ტერ­ვი­უს სრუ­ლი ვერ­სია

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ჩრდილოეთ კორეის ახალმა სამხედრო ხომალდმა კატასტროფა განიცადა

მიხეილ ჯოჯუა "დინამოში" ლავრენტი ბერიას გადაწყვეტილებით მოხვდა

მიხეილ ჯოჯუა "დინამოში" ლავრენტი ბერიას გადაწყვეტილებით მოხვდა

მიხეილ ჯოჯუას ცხოვრება სპორტსა და კულტურის სფეროში, კერძოდ ფეხბურთსა და ესტრადაზე მოღვაწეობისგან შედგება. ის ოცი წელი თამაშობდა ფეხბურთს, ხოლო ხელოვნებას ნახევარი საუკუნე ემსახურა. არაერთ ადამიანს უკვირდა, როგორ დაუკავშირა სპორტსმენმა თავისი გზა ხელოვნებას, რასაც დღეს თავად გვიხსნის. ორივე სფეროზე ერთნაირი სიყვარულით ლაპარაკობს და ამბობს, რომ სპორტისა და ხელოვნების სიყვარულს მასში თანაბარი სიმაღლეები უკავია.

"დინამოს" პირველი თაობიდან მარტო მე ვარ დარჩენილი. 88-ე წელში ვარ. ჩემ მერე "დინამოში" მოსული თაობებიდან იმ ქვეყნად უკვე არაერთია წასული", - გულისტკივილით აღნიშნა საუბრის დასაწყისში მიხეილ ჯოჯუამ, რომელსაც დღესდღეობით მშობლები, ძმები და არაერთი კოლეგა გვერდით აღარ ჰყავს. გარდაცვლილები არიან მისი შვილი და მეუღლეც... ეს გახლავთ 88 წელს მიტანებული მიხეილ ჯოჯუა, თავისი ცხოვრების ტკივილითა და სიხარულით...

- თბილისში, გორის ქუჩაზე დავიბადე. როცა პირველად "დინამოს" სტადიონი შენდებოდა, იქ 36 ათასი კაცი ეტეოდა, მეორედ რეკონსტრუქციისას სტადიონი 50-ათასიანი გახდა, ახლა კი 90 ათას მაყურებელს იტევს. სამი ძმა ვიყავით. ერთი ფეხბურთელი და კომპოზიტორი იყო, მეორემ სასოფლო-სამეურნეო ინსტიტუტი დაამთავრა.

1944 წელს, სტალინის ბრძანებით, შეიქმნა ე. წ. "შრომითი რეზერვები", სადაც ომის დროს ობლად დარჩენილ ბავშვებს სხვადასხვა ხელობას ასწავლიდნენ. ფეხბურთელთა გუნდის კაპიტანი მე ვიყავი. იმავე წელს მოსკოვში "შრომითი რეზერვების" პირველობაზე მიგვიწვიეს. პირველი ადგილი დავიკავეთ და იქვე დამტოვეს. ფეხბურთს ვთამაშობდი და მოსკოვშივე მუსიკალური ტექნიკუმი დავამთავრე, 1945 წლიდან კი მოსკოვის "კრილია სოვეტოვში" დავიწყე თამაში, შემდეგ მოვხვდი "დინამოში", მაგრამ ამაზე მოგვიანებით...

ფეხბურთელი კი ვიყავი, მაგრამ ვმღეროდი, ვცეკვავდი. მრავალწლიანი ურთიერთობა მაკავშირებდა და ჩემი მეგობრები იყვნენ რეზო ლაღიძე, შოთა მილორავა, გოგი ცაბაძე, არჩილ ჩხარტიშვილი, არჩილ კერესელიძე. "დინამოში" რომ ვთამაშობდი, ბილეთები ძნელად იშოვებოდა და ვარიგებდი. ეს კომპოზიტორები მუსიკას და სიმღერებს რომ წერდნენ, მე მამღერებდნენ ხოლმე. დრამატული ტენორი მქონდა. ფილმში "საბუდარელი ჭაბუკი" მე ვმღეროდი. 1951 წელს თბილისის "დინამო" პოლონეთში ჩავედით. სტალინის პატივსაცემად გამართულ ერთ-ერთ შეხვედრა-ბანკეტზე სიმფონიურ ორკესტრთან ერთად "ტოსკას" არია ვიმღერე. ტაშით დაინგრა დარბაზი.

ბოლოს ესტრადაზეც აღმოვჩნდი. ამისკენ ჩემმა ძმაკაცებმა მიბიძგეს. არჩილ ჩხარტიშვილის მეთაურობით მინიატურების თეატრი - "მოვდივართ, მოგვიხარია" შევქმენით, შემდეგ - "მეგობრობის თეატრი". ხალხი მოდიოდა და გაკვირვებული ამბობდა, ფეხბურთელი იყო, "ტრუსიკში" ვხედავდით და ახლა კოსტიუმი აცვია და ვარსკვლავებს წყვეტსო.

ესტრადის მსახიობობის შემდეგ, მუსიკალური თეატრისა და თუმანიშვილის თეატრის დირექტორი ვიყავი. ეს იმ დროს, როცა მუსკომედიის თეატრში გიგა ლორთქიფანიძე მუშაობდა, ხოლო კინომსახიობთა თეატრის რეჟისორი მიშა თუმანიშვილი იყო. რამდენიმე წელი "ფუნიკულიორის" დირექტორიც გახლდით. წლების განმავლობაში იმ დროის უამრავი ცნობილი მომღერალი, მსახიობი და თეატრალური დასი ჩამომყავდა. ლამაზი და დასამახსოვრებელი დღეები გავიარე...

რაც შეეხება "მეგობრობის თეატრს", ის 1974 წელს თეატრალურ საზოგადოებასთან შეიქმნა. ბილეთებზე გრძელი რიგები იდგა. "მეგობრობის თეატრის" დირექტორად რომ დამნიშნეს, შენობაში არსებული მცირე სცენა გავადიდე, რადგან ძალიან ბევრი მაყურებელი გვყავდა. მეორე სართულზე დოდო ალექსიძის კაბინეტი იყო, პირველზე - სალარო. დოდოს ხალხი უყვიროდა, დოდო, გახსენი სალარო! დოდო კი მე მეძახდა, რა ხდება, რა გააკეთე ასეთი, რომ ხალხის ნაკადი არ წყდებაო. ჩვენი თეატრის სტუმრები იყვნენ ალისა ფრეინდლიხი, ლუბოვ ორლოვა და სხვა მომღერლები და მსახიობები. იმ ხანად ავტომობილი "პობედა" მხოლოდ მე მყავდა და ერთი კვირის განმავლობაში ორლოვას თბილისის ქუჩებში დავასეირნებდი.

იხილეთ ინტერვიუს სრული ვერსია

ბაია პატარაიას თათია სამსახარაძე და უფლებადამცველები დაუპირისპირდნენ - „სამი წელია პირში წყალი მაქვს დაგუბებული...“

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"