საზოგადოება
პოლიტიკა
კონფლიქტები
კულტურა/შოუბიზნესი
მსოფლიო
სამართალი
Faceამბები
მეცნიერება
სამხედრო
მოზაიკა
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
თამარ ივერი: "ლამაზად დადგმულ ეროტიკაში მივიღებდი მონაწილეობას"
თამარ ივერი: "ლამაზად დადგმულ ეროტიკაში მივიღებდი მონაწილეობას"

მომ­ღე­რა­ლი თა­მარ ჯა­ვა­ხიშ­ვი­ლი, რო­მელ­საც ყვე­ლა თა­მარ ივე­რად იც­ნობს, გა­სულ კვი­რას რამ­დე­ნი­მე დღით ჩა­მო­ვი­და სა­ქარ­თვე­ლო­ში. ძა­ლი­ან და­კა­ვე­ბუ­ლი იყო, თუმ­ცა ჩვენ­თან შეხ­ვედ­რა მო­ა­ხერ­ხა და თა­ვის ცხოვ­რე­ბა­ზე გუ­ლახ­დი­ლად გვე­სა­უბ­რა.

რა თან­ხას იხ­დი­და სა­კონ­ტრო­ლოს და­წე­რა­ში

- მშობ­ლე­ბის ახალ­გაზ­რდო­ბის­დრო­ინ­დე­ლი ფოტო ძა­ლი­ან მიყ­ვარს. დე­და­ჩე­მი, მერი ყი­ფი­ა­ნი, გა­თხო­ვე­ბის შემ­დეგ ჯა­ვა­ხიშ­ვი­ლი გახ­და. თა­ვი­სი გვა­რით ძა­ლი­ან ამა­ყობს. ჯა­ვა­ხიშ­ვილ­ზე მე­უღ­ლის სიყ­ვა­რუ­ლით გა­და­ვი­და, მაგ­რამ მთე­ლი ცხოვ­რე­ბა ში­ნა­გა­ნად ყი­ფი­ა­ნად დარ­ჩა. დე­დამ ძა­ლი­ან დიდი წვლი­ლი შე­ი­ტა­ნა ჩემს მომ­ღერ­ლად ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბა­ში. მამა - ავ­თან­დილ ჯა­ვა­ხიშ­ვი­ლი, ოპე­რის თე­ატ­რის სო­ლის­ტი გახ­ლდათ. ის ჩემი პირ­ვე­ლი პე­და­გო­გი და პირ­ვე­ლი მრჩე­ვე­ლი იყო. თუ დღეს რა­მეს წარ­მო­ვად­გენ, ეს ყვე­ლა­ფე­რი მა­მის რჩე­ვე­ბის დამ­სა­ხუ­რე­ბაა. სამ­წუ­ხა­როდ, ცხრა­მე­ტი წლის ვი­ყა­ვი, როცა ხე­ლი­დან გა­მო­მე­ცა­ლა. მა­შინ ყვე­ლა­ფერ­ზე ხელი ჩა­ვიქ­ნიე. ფრთებ­შეკ­ვე­ცი­ლი ვი­ყა­ვი. ვფიქ­რობ­დი, რომ სა­ერ­თოდ და­ვა­ნე­ბებ­დი თავს სიმ­ღე­რას. ფი­ლო­ლო­გი­ის ფა­კულ­ტეტ­ზე ჩა­ბა­რე­ბას ვა­პი­რებ­დი. დე­დამ და­მარ­წმუ­ნა, სიმ­ღე­რა ამერ­ჩია. მი­თხრა, მა­მა­შე­ნის სული ბედ­ნი­ე­რი იქ­ნე­ბა, თუ მის საქ­მეს გა­აგ­რძე­ლე­ბო.

- მამა რო­გორ გარ­და­იც­ვა­ლა?

- ქუ­ჩა­ში გახ­და ცუ­დად და სას­წრა­ფომ ვერ მო­უს­წრო. 1991 წელი იყო. სა­ქარ­თვე­ლო­ში სა­ში­ნე­ლი პე­რი­ო­დი იდგა. სას­წრა­ფომ ნა­ხე­ვა­რი სა­ა­თით და­იგ­ვი­ა­ნა. სულ ვფიქ­რობ, სას­წრა­ფოს რომ არ და­ეგ­ვი­ა­ნა, იქ­ნებ, მამა გა­დარ­ჩე­ნი­ლი­ყო-მეთ­ქი. სა­ქარ­თვე­ლოს სას­წრა­ფო­ებ­ზე ძა­ლი­ან და­ბოღ­მი­ლი ვარ. ბე­ბია რომ გარ­და­იც­ვა­ლა, მა­ში­ნაც ძა­ლი­ან გვი­ან მო­ვი­და სას­წრა­ფო და სულ ვამ­ბობ, ღმერ­თმა ნუ გა­მი­ხა­დოს საქ­მე, რომ ქარ­თუ­ლი სას­წრა­ფოს დახ­მა­რე­ბის იმე­დად ვიყო-მეთ­ქი.

- შემ­დე­გი ფოტო ახალ წელს გაქვთ გა­და­ღე­ბუ­ლი.

- ეს ჩემი პირ­ვე­ლი ახა­ლი წე­ლია და მგო­ნი, პირ­ვე­ლი ფო­ტოა, რო­მე­ლიც გა­და­მი­ღეს.

- დედ­მა­მიშ­ვი­ლი გყავთ?

- დე­დი­სერ­თა ვარ. სამ­წუ­ხა­როდ, ჯერ­ჯე­რო­ბით შვი­ლიც არ მყავს და ძაღ­ლე­ბით ვერ­თო­ბი. ორი ძაღ­ლი მყავს. იმე­დი მაქვს, ბავ­შვი მალე მე­ყო­ლე­ბა. მომ­ღერ­ლის­თვის აუ­ცი­ლე­ბე­ლია შვი­ლი. ყვე­ლა­ფე­რი წარ­მა­ვა­ლია. პო­პუ­ლა­რო­ბაც და კა­რი­ე­რაც. ცა­რი­ელ სახ­ლში არ უნდა დაბ­რუნ­დე და სი­ბე­რე­ში მარ­ტო შენს გა­მოს­ვლებს არ უნდა უს­მენ­დე. უნდა გყავ­დეს შვი­ლი და შვი­ლიშ­ვი­ლი.

- ბავ­შვო­ბა რო­გორ გახ­სენ­დე­ბათ?

- მდი­და­რი ოჯა­ხი არ მქო­ნია. ბა­ბუა ჟურ­ნა­ლის­ტი იყო. შემ­დე­გი ფოტო ბა­ბუ­ას­თან ერ­თად მაქვს გა­და­ღე­ბუ­ლი. ის ძა­ლი­ან ბევ­რს შრო­მობ­და. სტა­ტი­ე­ბის წერა ღამე უყ­ვარ­და. ბე­ბია სულ ეჩხუ­ბე­ბო­და, ათი მა­ნე­თის სი­ნათ­ლეს წვავ და სახ­ლში ხუთი მა­ნე­თი მო­გაქ­ვსო. ნა­ხა­ლოვ­კა­ში ცხოვ­რობ­დნენ. პირ­ვე­ლი შვი­ლიშ­ვი­ლი ვი­ყა­ვი ოჯახ­ში და ძა­ლი­ან მა­ნე­ბივ­რებ­დნენ. ნა­ხევ­რად ბე­ბი­ას გაზ­რდი­ლი ვარ. ბა­თუმ­ში პირ­ვე­ლად 13-14 წლის ასაკ­ში წა­ვე­დი. მა­ნამ­დე სულ გაგ­რა­ში ვის­ვე­ნებ­დით. ძა­ლი­ან მტკი­ვა აფხა­ზე­თის და­კარ­გვა. გაგ­რა ნე­ბის­მი­ერ სხვა კუ­რორ­ტს მირ­ჩევ­ნია. რომ მკი­თხონ, სად ისურ­ვებ­დი წას­ვლა­სო, და­უ­ფიქ­რებ­ლად გაგ­რას ვი­ტყო­დი. გაგ­რა­ში ძა­ლი­ან ბედ­ნი­ე­რი ვი­ყა­ვი. იქ ვნა­ხე პირ­ვე­ლად ზღვა. ზე­პი­რად ვი­ცო­დი, სად რა მა­ღა­ზი­ე­ბი იყო. ყო­ველ­თვის ერთ ოჯახ­ში ჩავ­დი­ო­დით და­სას­ვე­ნებ­ლად. ახ­ლაც შე­მიძ­ლია ჩა­ვი­დე, რად­გან სა­ქარ­თვე­ლო­სა და ავ­სტრი­ის მო­ქა­ლა­ქე ვარ, მაგ­რამ ამ ნა­ბიჯს არ გა­დავ­დგამ.

- რო­მელ სკო­ლა­ში სწავ­ლობ­დით?

- 150-ე სკო­ლა მაქვს დამ­თავ­რე­ბუ­ლი. მომ­დევ­ნო ფოტო კლა­სე­ლებ­თან ერ­თად ბოლო კლას­ში გა­და­ვი­ღე.

- კარ­გად სწავ­ლობ­დით?

- ვერ გე­ტყვით, გა­და­სა­რე­ვი ხუ­თო­სა­ნი ვი­ყა­ვი-მეთ­ქი. ოთხე­ბიც მყავ­და. ხუ­თე­ბი ჰუ­მა­ნი­ტა­რულ საგ­ნებ­ში მყავ­და. სა­მი­ა­ნიც და ორი­ა­ნიც მი­მი­ღია. ალ­გებ­რას, გე­ო­მეტ­რი­ას, ფი­ზი­კა­სა და ქი­მი­ას ძა­ლი­ან ცუ­დად ვსწავ­ლობ­დი.

- გუ­ლახ­დი­ლი ხართ. ალ­ბათ ბევ­რს მი­უ­ღია ორი­ა­ნი, მაგ­რამ ინ­ტერ­ვი­უ­ში არა­ვის უთ­ქვამს.

- პირ­და­პი­რი ადა­მი­ა­ნი ვარ. ალ­გებ­რა­ში სა­შე­მოდ­გო­მოც გა­მომ­ყო­ლია. ჩემი პე­და­გო­გი ჰამ­ლეტ ჭი­რი­კაშ­ვი­ლი გახ­ლდათ. ჩემ უკან მჯდომ­მა ბიჭ­მა კარ­გად იცო­და მა­თე­მა­ტი­კა. მახ­სოვს, სულ უკან ვი­ყუ­რე­ბო­დი. სა­კონ­ტრო­ლო წერა რომ გვქონ­და, სულ ვეხ­ვე­წე­ბო­დი, გა­და­მა­წე­რი­ნე-მეთ­ქი. ხელს აფა­რებ­და. მე­უბ­ნე­ბო­და, კატ­ლეტს და პურს თუ მი­ყი­დი, გა­და­გა­წე­რი­ნე­ბო. ბო­ლოს მთე­ლი სა­კონ­ტრო­ლო ხუთი კატ­ლე­ტი მიჯ­დე­ბო­და. ძა­ლი­ან ძვი­რი გა­მო­დი­ო­და. ჩა­მო­ივ­ლი­და ჰამ­ლეტ მას­წავ­ლე­ბე­ლი და მე­ტყო­და ხოლ­მე, ეეჰ, ჯა­ვა­ხიშ­ვი­ლი, ჯა­ვა­ხიშ­ვი­ლი, ემანდ, ექ­ვსი­ა­ნის მა­გივ­რად ცხრი­ა­ნი არ და­მი­წე­როო. ზოგ­ჯერ სულ უშეც­დო­მოდ მქონ­და და­წე­რი­ლი. მი­ა­წერ­და ხოლ­მე, გა­და­წე­რი­ლი­აო. ვერ და­მიმ­ტკი­ცებ­დნენ, რომ ვი­წერ­დი, მაგ­რამ ხომ იცოდ­ნენ, რა "ბა­გა­ჟიც" მქონ­და. მა­ინც ვე­რა­ვის ვე­რა­ფერს გა­მო­ვა­პა­რებ­დი. სა­მა­გი­ე­როდ, გერ­მა­ნუ­ლის ოლიმ­პი­ა­დებ­ზე ვი­მარ­ჯვებ­დი, ალ­ბათ იმი­ტო­მაც და­ვი­დე ბინა ავ­სტრი­ა­ში.

ვის და რას აპა­ტი­ებს "რე­ი­ტინ­გის" სა­შუ­ა­ლე­ბით

- ნა­ხა­ლოვ­კა­ში ბე­ბი­ა­სა და ბა­ბუ­ას­თან რომ მივ­დი­ო­დით, იტა­ლი­ურ ეზო­ებ­ში დავ­დი­ო­დი და მო­ხუც ხალ­ხს "ო, სოლე მიოს" ვუმ­ღე­რო­დი. "აბა, და­მა­ცა­დე­ში" კურ­დღე­ლი რომ მღე­რის, ზუს­ტად ისე ვმღე­რო­დი. სა­მა­გი­ე­როდ მან­და­რი­ნებს, და­თუ­ნია შო­კო­ლა­დებს მაძ­ლევ­დნენ. ერთ-ერთი ამ "ო, სოლე მიოს" სიმ­ღე­რი­სას უც­ბად დე­და­ჩე­მი ჩა­მაფ­რინ­და ყურ­ში. შე, უბ­ნის ჯამ­ბა­ზო, რო­გორ არ გრცხვე­ნია. მე­უბ­ნე­ბოდ­ნენ მე­ზობ­ლე­ბი, რომ და­ეთ­რე­ო­დი და ყვე­ლა ეზო­ში მღე­რო­დი და მარ­თლა ასე თუ იყო, არ მე­გო­ნაო. მას მერე მე­ზობ­ლე­ბის­თვის აღარ მიმ­ღე­რია. დე­დამ ასე­თი კარ­გი ბიზ­ნე­სი და­მა­კარ­გვი­ნა. სუ­რა­თი სწო­რედ იმ ასაკ­ში მაქვს გა­და­ღე­ბუ­ლი, როცა სა­კუ­თა­რი ბიზ­ნე­სი წა­მო­ვი­წყე.

- პირ­ვე­ლად რო­მელ­მა ნა­წარ­მო­ებ­მა მო­ახ­დი­ნა თქვენ­ზე წა­რუშ­ლე­ლი შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბა?

- ბე­ლი­ნის "კას­ტა დივა" მო­მა­ს­მე­ნი­ნა მა­მამ პირ­ვე­ლად და გა­და­ვი­რიე, ისე მო­მე­წო­ნა. პატ­რი­არ­ქთან რომ მივ­დი­ვარ, ყო­ველ­თვის მთხოვს, "კას­ტა დივა" წა­იმ­ღე­რეო. ულა­მა­ზე­სი არი­აა. მა­მამ ფირ­ფი­ტა რომ მო­ი­ტა­ნა, გავ­გიჟ­დი, ისე მო­მე­წო­ნა და ორი დღე შე­უს­ვე­ნებ­ლად ვუს­მენ­დი. მახ­სოვს, მა­მას ვკი­თხე, ასე კარ­გად თუ შევ­ძლებ სიმ­ღე­რას-მეთ­ქი. თუ კარ­გად იმე­ცა­დი­ნებ, და­ახ­ლო­ე­ბით ერთ თვე­ში იმ­ღე­რე­ბო. მე­ცა­დი­ნე­ო­ბა რომ და­ვი­წყე, სა­ო­პე­რო სამ­ყა­რომ ჩა­მით­რია. ორი თვე გა­ვი­და და მა­მას ვუ­თხა­რი, რა­ღაც არ გა­მომ­დის ამ არი­ის შეს­რუ­ლე­ბა, სუნ­თქვა არ მყოფ­ნის-მეთ­ქი. მი­თხრა, მინ­დო­და გა­მე­გო, ოპე­რა თუ და­გა­ინ­ტე­რე­სებ­და, თო­რემ ამ არი­ას ორ თვე­ში კი არა, ათ წელ­ში ვერ იმ­ღე­რებ, ისე­თი რთუ­ლი­აო. ეს ჩემ­თვის შოკი იყო, მაგ­რამ ოპე­რამ უკვე ძა­ლი­ან და­მა­ინ­ტე­რე­სა და მარ­თლაც ათი-თორ­მე­ტი წლის მერე ვიმ­ღე­რე ეს არია. შე­იძ­ლე­ბა ით­ქვას, "კას­ტა დი­ვამ" "დამ­ღუ­პა".

- სტუ­დენ­ტო­ბის წლე­ბი ძა­ლი­ან რთუ­ლი იქ­ნე­ბო­და. მა­შინ ხომ სა­ქარ­თვე­ლო­ში არა­ფე­რი ხდე­ბო­და.

- ვერ ვი­ტყვი, რომ კონ­სერ­ვა­ტო­რი­ა­ში ფუ­რო­რით შე­ვე­დი. სა­ხელ­და­ხე­ლოდ ჩა­ვა­ბა­რე. ნო­დარ ან­დღუ­ლა­ძემ მი­თხრა, ულა­მა­ზე­სი ხმა გაქვს, ჩა­ბა­რე­ბის დო­ნე­ზე არ ხარ, მაგ­რამ შენ ისე­თი ადა­მი­ა­ნის შვი­ლი ხარ, რომ კონ­სერ­ვა­ტო­რი­ა­ში უნდა ის­წავ­ლოო. რამ­დე­ნი­მე წლის მერე მი­ვე­დი იმ ფორ­მამ­დე, რა­საც სე­რი­ო­ზუ­ლი სა­ო­პე­რო სიმ­ღე­რა ჰქვია. კარ­გი სტუ­დენ­ტო­ბა მქონ­და. ძლი­ე­რი კურ­სი გვქონ­და. ჩემი კურ­სე­ლე­ბი იყ­ვნენ გი­ორ­გი გაგ­ნი­ძე, რო­მე­ლიც დღეს "მეტ­რო­პო­ლი­ტენ ოპე­რა­ში" მღე­რის, ზაზა ხა­მა­თაშ­ვი­ლი, რო­მე­ლიც თბი­ლი­სი­სა და ბა­თუ­მის ოპე­რის თე­ატ­რებ­ში წამ­ყვან არი­ებს ას­რუ­ლებს. კი­დევ ბევ­რი სხვა ჩემი კურ­სე­ლი ოპე­რა­ში მოღ­ვა­წე­ობს. ეს ფოტო, მახ­სოვს, პირ­ველ კურ­სზე გა­და­ვი­ღე.

- რო­გორ აღ­მოჩ­ნდით ბა­თუ­მის თე­ატ­რში?

- მე­სა­მე კურ­სზე ვი­ყა­ვი, რო­დე­საც ალექ­სან­დრე ხო­მე­რიკ­მა ბა­თუ­მის სა­ო­პე­რო თე­ატ­რი შექ­მნა. ბა­ტო­ნი ალექ­სან­დრე მა­მას მე­გო­ბა­რი და კო­ლე­გა იყო. მახ­სოვს, მი­თხრეს, პა­ტა­რა რო­ლე­ბის შე­სას­რუ­ლებ­ლად ბა­თუმ­ში თუ წა­მოხ­ვა­ლო და ვუ­თხა­რი, რა­ტო­მაც არა-მეთ­ქი. ბა­თუ­მის თე­ატ­რში სამ­ჯერ და ოთხჯერ უფრო მა­ღა­ლი ხელ­ფა­სი იყო, ვიდ­რე თბი­ლი­სის ოპე­რის თე­ატ­რში. მომ­დევ­ნო სუ­რა­თი ბა­თუ­მის თე­ატ­რში მოღ­ვა­წე­ო­ბის დრო­საა გა­და­ღე­ბუ­ლი. პირ­ვე­ლად "აბე­სა­ლომ და ეთერ­ში" მა­რე­ხი ვი­თა­მა­შე. ეს როლი დღემ­დე მიყ­ვარს. ძა­ლი­ან გავ­რის­კე და მა­ლე­ვე ვიმ­ღე­რე დეზ­დე­მო­ნას როლი. სა­ბედ­ნი­ე­როდ, ძა­ლი­ან კარ­გად ვიმ­ღე­რე. შემ­დეგ რამ­დე­ნი­მე სა­ერ­თა­შო­რი­სო კონ­კურ­სზე გა­ვი­მარ­ჯვე. მათ შო­რის, მო­ცარ­ტის სამ­შობ­ლო­ში მო­ცარ­ტის სა­ხე­ლო­ბის კონ­კურ­სში, ის ოთხ წე­ლი­წად­ში ერთხელ ტარ­დე­ბა. ურ­თუ­ლე­სი კონ­კურ­სი იყო. მერე ვერ­დის კონ­კურ­სშიც გა­ვი­მარ­ჯვე ვერ­დის სამ­შობ­ლო­ში. ამ ორი გა­მარ­ჯვე­ბის შემ­დეგ ავ­სტრი­ა­ში გრა­ცის თე­ატ­რის ხელ­მძღვა­ნელ­მა შე­მამ­ჩნია და თა­ვის თე­ატ­რში სო­ლის­ტად მი­მიწ­ვია. ჩემი ევ­რო­პუ­ლი დე­ბი­უ­ტი შედ­გა ქა­ლაქ ბონ­ში, სა­დაც ელი­სა­ბე­დის რო­ლის მსურ­ველ 30 კან­დი­და­ტუ­რას შო­რის მე ამარ­ჩი­ეს და "დონ კარ­ლოს­ში" და­მა­კა­ვეს.

- თქვენს ცხოვ­რე­ბა­ში ჭო­რიც ბევ­რი იყო. მახ­სოვს, ას­ლან აბა­ში­ძეს­თან გა­კავ­ში­რებ­დნენ.

- არ ვიცი, ეს ჭორი რა­ტომ გავ­რცელ­და. რო­დე­საც ას­ლან აბა­ში­ძემ გა­ი­გო, რომ კონ­კურ­სზე ვა­პი­რებ­დი წას­ვლას, ბა­თუმ­ში უკვე საკ­მა­ოდ ცნო­ბი­ლი მომ­ღე­რა­ლი ვი­ყა­ვი. ეს ის პე­რი­ო­დი იყო, რო­დე­საც სპონ­სორს ვე­ძებ­დი და იტა­ლი­ა­ში წას­ვლა მინ­დო­და. ას­ლან­მა ქა­ლა­ქის მერს, ას­ლან სმირ­ბას და­ა­ვა­ლა ჩემი და­ფი­ნან­სე­ბა. რო­დე­საც იტა­ლი­ა­ში გა­ვი­მარ­ჯვე, რო­გორც ბა­თუ­მის თე­ატ­რის სო­ლის­ტმა, იტა­ლი­ის გა­ზე­თებ­ში სულ აღ­ნიშ­ნავ­დნენ, რომ ბა­თუ­მის თე­ატ­რის მომ­ღე­რალ­მა გა­ი­მარ­ჯვა. იმ პე­რი­ოდ­ში ბა­თუ­მის თე­ატრს დიდი რეკ­ლა­მა გა­უ­კეთ­და. მო­ცარ­ტის ფეს­ტი­ვალ­ზეც ბა­თუ­მის თე­ატ­რი­დან ვი­ყა­ვი და სწო­რედ იმ პე­რი­ოდ­ში ას­ლან აბა­ში­ძე სა­ხელ­მწი­ფო შეხ­ვედ­რებ­ზე მპა­ტი­ჟებ­და, რომ სტუმ­რე­ბის­თვის წარ­ვედ­გი­ნე. სწო­რედ ეს გახ­და ჭო­რის სა­ფუძ­ვე­ლი. სა­ღა­მო­ებ­ზე ას­ლა­ნის მე­უღ­ლე, ქალ­ბა­ტო­ნი მა­გუ­ლი და მისი ოჯა­ხის წევ­რე­ბი სულ იყ­ვნენ. ამ შეხ­ვედ­რე­ბის გარ­და ას­ლანს არ­სად შევ­ხვედ­რი­ვარ და ხე­ლიც არ ჩა­მო­მირ­თმე­ვია.

- იქ­ნებ, შუ­რი­ან­მა კონ­კუ­რენ­ტებ­მა გა­ავ­რცე­ლეს ეს ჭორი.

- მე ვიცი, ეს ყვე­ლა­ფე­რი სა­ი­დან მო­დის. ვინც ეს ჭორი გა­ავ­რცე­ლა, დღეს ხელ­მო­ცა­რუ­ლია, მაგ­რამ მოდი იმ ადა­მი­ა­ნებს თა­ვი­ანთ გზა­ზე გა­უ­მარ­ჯოთ. მათ­ზე არ ვბრაზ­დე­ბი და თქვე­ნი ჟურ­ნა­ლის სა­შუ­ა­ლე­ბით ვა­პა­ტი­ებ.

რო­გორ იზი­და­ვენ მა­ყუ­რე­ბელს ოპე­რა­ში

- თქვენს კა­რი­ე­რა­ში სკან­და­ლუ­რი სპექ­ტაკ­ლე­ბი იყო. შიშ­ველ მსა­ხი­ო­ბებ­თან მო­გიხ­დათ სიმ­ღე­რა "დონ კარ­ლოს­ში".

- სა­ო­პე­რო სამ­ყა­რო ძა­ლი­ან სხვა­ნა­ი­რი გახ­და. უკვე დიდი ბრძო­ლა გი­წევს რე­ჟი­სო­რებ­თან, რომ შენი პერ­სო­ნა­ჟი არ და­ამ­ცი­რონ. ელი­სა­ბედს 21-ე სა­უ­კუ­ნე­ში არ უნდა ჩა­აც­ვა ჯინ­სის შარ­ვა­ლი და სი­გა­რე­ტი არ უნდა და­ა­ჭე­რი­ნო ხელ­ში. ვერ­დიმ ეს სხვა ეპო­ქა­ში და­წე­რა. ავი­ღოთ თუნ­დაც "ევ­გე­ნი ონე­გი­ნი". დღეს ტა­ტი­ა­ნა ნამ­დვი­ლად არ და­წერს სამ­სა­ა­თი­ან წე­რილს ონე­გი­ნის­თვის. ან მე­სიჯს მის­წერს, ან "ფე­ის­ბუქ­ზე" და­უ­წერს, რისი თქმაც უნდა. ძვე­ლი ეპო­ქის თა­ნა­მედ­რო­ვე­ო­ბა­ში კარ­გად გად­მო­ტა­ნა ძა­ლი­ან რთუ­ლია. "ევ­გე­ნი ონე­გი­ნი" ისე გა­და­ა­კე­თეს, რომ ლენ­სკი და ონე­გი­ნი ცის­ფე­რი წყვი­ლია. ოლ­გას დას­ცი­ნი­ან, რომ შე­აყ­ვა­რეს თავი და თვი­თონ ერ­თად არი­ან. მა­შინ გა­უ­გე­ბა­რია, რა­ტომ იმარ­თე­ბა მათ შო­რის დუ­ე­ლი. აბ­სურ­დამ­დე და­დი­ან რე­ჟი­სო­რე­ბი. ასე­ვე მოხ­და "დონ კარ­ლოს­ში". სცე­ნა­ზე გა­მო­იყ­ვა­ნეს შიშ­ვე­ლი ტყვე­ე­ბი, რომ­ლებ­საც ფე­ხებ­ზე თო­კე­ბი ჰქონ­დათ გა­მობ­მუ­ლი. მერე მათ ზე­მოთ ას­წე­ვენ და ცე­ცხლს უკი­დე­ბენ. ამაზ­რზე­ნი სცე­ნა იყო. შე­იძ­ლე­ბა, ფი­ლიპ მე­ო­რის დროს მარ­თლა ასე ხდე­ბო­და, მაგ­რამ ეს ყვე­ლა­ფე­რი სა­ო­პე­რო სცე­ნა­ზე რა­ტომ უნდა გად­მო­ი­ტა­ნო და ხალ­ხი უხერ­ხულ სი­ტუ­ა­ცი­ა­ში რა­ტომ უნდა ჩა­აგ­დო, ბავ­შვე­ბიც ხომ მო­დი­ან სპექ­ტაკ­ლებ­ზე. ხალ­ხი ცუ­დად გახ­და.

- ყვე­ლა­ფე­რი, რო­გორც ვხვდე­ბი, იმი­ტომ ხდე­ბა, რომ მა­ყუ­რე­ბე­ლი მი­ი­ზი­დონ.

- რა თქმა უნდა. და­ახ­ლო­ე­ბით იგი­ვე ხდე­ბა "დონ ჟუ­ან­ში". დონ ჟუ­ა­ნი შიშ­ვე­ლი გა­მო­დის სცე­ნა­ზე და შხაპს იღებს, სა­ნამ ქა­ლებ­ში წავა.

- თქვენ­თვის შე­მო­უ­თა­ვა­ზე­ბი­ათ მსგავს სცე­ნებ­ში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა?

- ჯერ­ჯე­რო­ბით არა. სულ ისეთ რო­ლებს ვთა­მა­შობ, სა­დაც დე­დო­ფა­ლი ვარ.

- რე­ჟი­სორ­მა შე­იძ­ლე­ბა ჩათ­ვა­ლოს, რომ დე­დოფ­ლის გა­შიშ­ვლე­ბა მა­ყუ­რე­ბელს კარ­გად მი­ი­ზი­დავს. მა­შინ რო­გორ მო­იქ­ცე­ვით?

- თუ და­მა­ჯე­რებს, რომ ეს აუ­ცი­ლე­ბე­ლია და ლა­მა­ზად კეთ­დე­ბა, შე­იძ­ლე­ბა მთლად შიშ­ვე­ლი არ ვიყო, მაგ­რამ ლა­მა­ზად დად­გმულ ერო­ტი­კა­ში მი­ვი­ღებ მო­ნა­წი­ლე­ო­ბას. მო­ცარ­ტის "ტი­ტუ­სის მო­წყა­ლე­ბა­ში" სექ­სტუსს და ვი­ტე­ლი­ასს უყ­ვართ ერ­თმა­ნე­თი. სექ­სტუ­სის როლს მე­ცო­სოპ­რა­ნო ქალი ას­რუ­ლებს. მთე­ლი თვე და­ვი­ღა­ლეთ მე და ის ქალი კოც­ნით და ფე­რე­ბით. ბო­ლოს რე­ჟი­სორს ვუ­თხა­რი, გინ­დათ, რომ ლეს­ბო­სე­ლი გავ­ხდე-მეთ­ქი. იმ გო­გოს სქელ ტუ­ჩის სა­ცხს უს­ვამ­დნენ. ვამ­ბობ­დი, და­ვი­ღა­ლე ამ გო­გოს "ბლეს­კის" ჭა­მით-მეთ­ქი, მაგ­რამ რე­ჟი­სო­რი ბო­ლომ­დე გვა­ი­ძუ­ლებ­და, გვე­თა­მა­შა და ყო­ვე­ლი არი­ის მერე ტუ­ჩებ­ში ვკოც­ნი­დით ერ­თმა­ნეთს. მერე რე­ჟი­სორ­მა სხვა რა­ღა­ცე­ბის გა­კე­თე­ბა მო­ინ­დო­მა და ერთი თვე მე და ის გოგო ერ­თმა­ნე­თის ფე­რე­ბით და­ვი­ღა­ლეთ. ბო­ლოს ვთქვი, არ შე­იძ­ლე­ბა, კაცი ტე­ნო­რი მო­მიყ­ვა­ნოთ-მეთ­ქი. არა, ასეა გა­და­წყვე­ტი­ლი, რომ სექ­სტუ­სის როლს ქალი უნდა ას­რუ­ლებ­დე­სო. მარ­თა­ლია, მა­ყუ­რებ­ლის­თვის ჩან­და, რომ სექ­სტუ­სი კაცი იყო, მაგ­რამ მე ხომ ვი­ცო­დი, რომ ქალს ვკოც­ნი­დი. მაგ­რამ რა უნდა გა­ა­კე­თო, როცა კონ­ტრაქ­ტზე გაქვს ხელი მო­წე­რი­ლი და ფულს გიხ­დი­ან? ვა­ღი­ა­რებ, ყვე­ლა­ფე­რი ლა­მა­ზად იყო გა­კე­თე­ბუ­ლი, მაგ­რამ და­ვი­ტან­ჯე. ფოტო ამ სპექ­ტაკ­ლი­და­ნაა.

- ამარ­თლებს ხოლ­მე მსგავ­სი ეპა­ტა­ჟი სცენ­ზე? უფრო მეტი მა­ყუ­რე­ბე­ლი მო­დის?

- თქვენ წარ­მო­იდ­გი­ნეთ, უფრო მეტი მა­ყუ­რე­ბე­ლი ეს­წრე­ბა ასეთ სპექ­ტაკ­ლებს. გან­სა­კუთ­რე­ბით მო­ხუც თა­ო­ბას უყ­ვარს სი­შიშ­ვლე და ვე­ლუ­რი სცე­ნე­ბი. ეტყო­ბა, მათ ცხოვ­რე­ბა­ში ასე­თი რა­ღა­ცე­ბის ნაკ­ლე­ბო­ბაა.

- მომ­დევ­ნო თქვე­ნი ქორ­წი­ლის ფო­ტოა. მე­უღ­ლის, რაულ ცხა­და­ძის გაც­ნო­ბის ამ­ბა­ვი მოგ­ვი­ყე­ვით.

- ერ­თმა­ნე­თი სიყ­ვა­რუ­ლის ქა­ლაქ ვე­რო­ნა­ში გა­ვი­ცა­ნით. ჩემს სპექ­ტაკლს და­ეს­წრო. თა­ვი­დან არც მი­ფიქ­რია, რომ ჩვენ შო­რის რამე მოხ­დე­ბო­და. მა­მა­კა­ცებ­ზე მო­ნა­დი­რე ქალი არას­დროს ვყო­ფილ­ვარ. დიდი სით­ბო ვიგ­რძე­ნი მის­გან. თან ის ვერ და­ვი­ნა­ხე, რაც ბევრ ქარ­თველ მა­მა­კაცს აქვს, ეგო­იზ­მი და მბრძა­ნებ­ლუ­რი მა­ჩოს მო­მენ­ტი. რა­უ­ლი სულ ცდი­ლობს, გემ­სა­ხუ­როს და იმა­ზე ფიქ­რობს, რო­გორ შე­გიქ­მნას კომ­ფორ­ტი. ეს ქარ­თველ მა­მა­კა­ცებ­ში დიდი იშ­ვი­ა­თო­ბაა. რა­უ­ლი ბრაზ­დე­ბა, ინ­ტერ­ვი­უ­ებ­ში ჩემ­ზე რა­ტომ ამ­ბობ, ლაბ­რა­დო­რის ლეკ­ვი­ვით არი­სო. მარ­თლა ლაბ­რა­დო­რის ლეკ­ვი­ვით იყო, რომ გა­ვი­ცა­ნი - დიდი, კე­თი­ლი და ფუმ­ფუ­ლა. ბევ­რი სი­კე­თე და და­დე­ბი­თი ენერ­გია მო­დი­ო­და მის­გან.

- თქვე­ნი სიყ­ვა­რუ­ლით ოპე­რის მომ­ღერ­ლო­ბას ხომ არ სწავ­ლობს?

- ხმა აქვს, მაგ­რამ ცოტა ინ­ტო­ნა­ცი­ებ­ში ვი­ჭე­დე­ბით. სუფ­რულ სიმ­ღე­რებს კარ­გად მღე­რის. მო­ჭი­და­ვეა. დიდი წარ­მა­ტე­ბე­ბი ჰქონ­და. იტა­ლი­ა­ში ტოს­კა­ნის ჩემ­პი­ო­ნი იყო. ვე­ნის ჩემ­პი­ო­ნი გახ­და. სა­ქარ­თვე­ლოს ჩემ­პი­ო­ნატ­ზე გა­სას­ვლე­ლად ემ­ზა­დე­ბო­და, მაგ­რამ ტრავ­მა მი­ი­ღო მუხ­ლზე და რამ­დე­ნი­მე წელი გა­ჩე­რე­ბა გა­და­წყვი­ტა. მოგ­ვი­ა­ნე­ბით შე­იძ­ლე­ბა, სპორ­ტს და­უბ­რუნ­დეს. პა­რა­ლე­ლუ­რად ბიზ­ნე­სიც აქვს.

მერი კო­ბი­აშ­ვი­ლი

ჟურ­ნა­ლი "რე­ი­ტინ­გი"

(გა­მო­დის ორ­შა­ბა­თო­ბით)

თამარ ივერი: "ლამაზად დადგმულ ეროტიკაში მივიღებდი მონაწილეობას"

თამარ ივერი: "ლამაზად დადგმულ ეროტიკაში მივიღებდი მონაწილეობას"

მომღერალი თამარ ჯავახიშვილი, რომელსაც ყველა თამარ ივერად იცნობს, გასულ კვირას რამდენიმე დღით ჩამოვიდა საქართველოში. ძალიან დაკავებული იყო, თუმცა ჩვენთან შეხვედრა მოახერხა და თავის ცხოვრებაზე გულახდილად გვესაუბრა.

რა თანხას იხდიდა საკონტროლოს დაწერაში

-  მშობლების ახალგაზრდობისდროინდელი ფოტო ძალიან მიყვარს. დედაჩემი, მერი ყიფიანი, გათხოვების შემდეგ ჯავახიშვილი გახდა. თავისი გვარით ძალიან ამაყობს. ჯავახიშვილზე მეუღლის სიყვარულით გადავიდა, მაგრამ მთელი ცხოვრება შინაგანად ყიფიანად დარჩა. დედამ ძალიან დიდი წვლილი შეიტანა ჩემს მომღერლად ჩამოყალიბებაში. მამა - ავთანდილ ჯავახიშვილი, ოპერის თეატრის სოლისტი გახლდათ. ის ჩემი პირველი პედაგოგი და პირველი მრჩეველი იყო. თუ დღეს რამეს წარმოვადგენ, ეს ყველაფერი მამის რჩევების დამსახურებაა. სამწუხაროდ, ცხრამეტი წლის ვიყავი, როცა ხელიდან გამომეცალა. მაშინ ყველაფერზე ხელი ჩავიქნიე. ფრთებშეკვეცილი ვიყავი. ვფიქრობდი, რომ საერთოდ დავანებებდი თავს სიმღერას. ფილოლოგიის ფაკულტეტზე ჩაბარებას ვაპირებდი. დედამ დამარწმუნა, სიმღერა ამერჩია. მითხრა, მამაშენის სული ბედნიერი იქნება, თუ მის საქმეს გააგრძელებო.

-  მამა როგორ გარდაიცვალა?

-  ქუჩაში გახდა ცუდად და სასწრაფომ ვერ მოუსწრო. 1991 წელი იყო. საქართველოში საშინელი პერიოდი იდგა. სასწრაფომ ნახევარი საათით დაიგვიანა. სულ ვფიქრობ, სასწრაფოს რომ არ დაეგვიანა, იქნებ, მამა გადარჩენილიყო-მეთქი. საქართველოს სასწრაფოებზე ძალიან დაბოღმილი ვარ. ბებია რომ გარდაიცვალა, მაშინაც ძალიან გვიან მოვიდა სასწრაფო და სულ ვამბობ, ღმერთმა ნუ გამიხადოს საქმე, რომ ქართული სასწრაფოს დახმარების იმედად ვიყო-მეთქი.

-  შემდეგი ფოტო ახალ წელს გაქვთ გადაღებული.

-  ეს ჩემი პირველი ახალი წელია და მგონი, პირველი ფოტოა, რომელიც გადამიღეს.

-  დედმამიშვილი გყავთ?

-  დედისერთა ვარ. სამწუხაროდ, ჯერჯერობით შვილიც არ მყავს და ძაღლებით ვერთობი. ორი ძაღლი მყავს. იმედი მაქვს, ბავშვი მალე მეყოლება. მომღერლისთვის აუცილებელია შვილი. ყველაფერი წარმავალია. პოპულარობაც და კარიერაც. ცარიელ სახლში არ უნდა დაბრუნდე და სიბერეში მარტო შენს გამოსვლებს არ უნდა უსმენდე. უნდა გყავდეს შვილი და შვილიშვილი.

-  ბავშვობა როგორ გახსენდებათ?

-  მდიდარი ოჯახი არ მქონია. ბაბუა ჟურნალისტი იყო. შემდეგი ფოტო ბაბუასთან ერთად მაქვს გადაღებული. ის ძალიან ბევრს შრომობდა. სტატიების წერა ღამე უყვარდა. ბებია სულ ეჩხუბებოდა, ათი მანეთის სინათლეს წვავ და სახლში ხუთი მანეთი მოგაქვსო. ნახალოვკაში ცხოვრობდნენ. პირველი შვილიშვილი ვიყავი ოჯახში და ძალიან მანებივრებდნენ. ნახევრად ბებიას გაზრდილი ვარ. ბათუმში პირველად 13-14 წლის ასაკში წავედი. მანამდე სულ გაგრაში ვისვენებდით. ძალიან მტკივა აფხაზეთის დაკარგვა. გაგრა ნებისმიერ სხვა კურორტს მირჩევნია. რომ მკითხონ, სად ისურვებდი წასვლასო, დაუფიქრებლად გაგრას ვიტყოდი. გაგრაში ძალიან ბედნიერი ვიყავი. იქ ვნახე პირველად ზღვა. ზეპირად ვიცოდი, სად რა მაღაზიები იყო. ყოველთვის ერთ ოჯახში ჩავდიოდით დასასვენებლად. ახლაც შემიძლია ჩავიდე, რადგან საქართველოსა და ავსტრიის მოქალაქე ვარ, მაგრამ ამ ნაბიჯს არ გადავდგამ.

-  რომელ სკოლაში სწავლობდით?

-  150-ე სკოლა მაქვს დამთავრებული. მომდევნო ფოტო კლასელებთან ერთად ბოლო კლასში გადავიღე.

-  კარგად სწავლობდით?

-  ვერ გეტყვით, გადასარევი ხუთოსანი ვიყავი-მეთქი. ოთხებიც მყავდა. ხუთები ჰუმანიტარულ საგნებში მყავდა. სამიანიც და ორიანიც მიმიღია. ალგებრას, გეომეტრიას, ფიზიკასა და ქიმიას ძალიან ცუდად ვსწავლობდი.

-  გულახდილი ხართ. ალბათ ბევრს მიუღია ორიანი, მაგრამ ინტერვიუში არავის უთქვამს.

-  პირდაპირი ადამიანი ვარ. ალგებრაში საშემოდგომოც გამომყოლია. ჩემი პედაგოგი ჰამლეტ ჭირიკაშვილი გახლდათ. ჩემ უკან მჯდომმა ბიჭმა კარგად იცოდა მათემატიკა. მახსოვს, სულ უკან ვიყურებოდი. საკონტროლო წერა რომ გვქონდა, სულ ვეხვეწებოდი, გადამაწერინე-მეთქი. ხელს აფარებდა. მეუბნებოდა, კატლეტს და პურს თუ მიყიდი, გადაგაწერინებო. ბოლოს მთელი საკონტროლო ხუთი კატლეტი მიჯდებოდა. ძალიან ძვირი გამოდიოდა. ჩამოივლიდა ჰამლეტ მასწავლებელი და მეტყოდა ხოლმე, ეეჰ, ჯავახიშვილი, ჯავახიშვილი, ემანდ, ექვსიანის მაგივრად ცხრიანი არ დამიწეროო. ზოგჯერ სულ უშეცდომოდ მქონდა დაწერილი. მიაწერდა ხოლმე, გადაწერილიაო. ვერ დამიმტკიცებდნენ, რომ ვიწერდი, მაგრამ ხომ იცოდნენ, რა "ბაგაჟიც" მქონდა. მაინც ვერავის ვერაფერს გამოვაპარებდი. სამაგიეროდ, გერმანულის ოლიმპიადებზე ვიმარჯვებდი, ალბათ იმიტომაც დავიდე ბინა ავსტრიაში.

ვის და რას აპატიებს "რეიტინგის" საშუალებით

-  ნახალოვკაში ბებიასა და ბაბუასთან რომ მივდიოდით, იტალიურ ეზოებში დავდიოდი და მოხუც ხალხს "ო, სოლე მიოს" ვუმღეროდი. "აბა, დამაცადეში" კურდღელი რომ მღერის, ზუსტად ისე ვმღეროდი. სამაგიეროდ მანდარინებს, დათუნია შოკოლადებს მაძლევდნენ. ერთ-ერთი ამ "ო, სოლე მიოს" სიმღერისას უცბად დედაჩემი ჩამაფრინდა ყურში. შე, უბნის ჯამბაზო, როგორ არ გრცხვენია. მეუბნებოდნენ მეზობლები, რომ დაეთრეოდი და ყველა ეზოში მღეროდი და მართლა ასე თუ იყო, არ მეგონაო. მას მერე მეზობლებისთვის აღარ მიმღერია. დედამ ასეთი კარგი ბიზნესი დამაკარგვინა. სურათი სწორედ იმ ასაკში მაქვს გადაღებული, როცა საკუთარი ბიზნესი წამოვიწყე.

-  პირველად რომელმა ნაწარმოებმა მოახდინა თქვენზე წარუშლელი შთაბეჭდილება?

-  ბელინის "კასტა დივა" მომასმენინა მამამ პირველად და გადავირიე, ისე მომეწონა. პატრიარქთან რომ მივდივარ, ყოველთვის მთხოვს, "კასტა დივა" წაიმღერეო. ულამაზესი არიაა. მამამ ფირფიტა რომ მოიტანა, გავგიჟდი, ისე მომეწონა და ორი დღე შეუსვენებლად ვუსმენდი. მახსოვს, მამას ვკითხე, ასე კარგად თუ შევძლებ სიმღერას-მეთქი. თუ კარგად იმეცადინებ, დაახლოებით ერთ თვეში იმღერებო. მეცადინეობა რომ დავიწყე, საოპერო სამყარომ ჩამითრია. ორი თვე გავიდა და მამას ვუთხარი, რაღაც არ გამომდის ამ არიის შესრულება, სუნთქვა არ მყოფნის-მეთქი. მითხრა, მინდოდა გამეგო, ოპერა თუ დაგაინტერესებდა, თორემ ამ არიას ორ თვეში კი არა, ათ წელში ვერ იმღერებ, ისეთი რთულიაო. ეს ჩემთვის შოკი იყო, მაგრამ ოპერამ უკვე ძალიან დამაინტერესა და მართლაც ათი-თორმეტი წლის მერე ვიმღერე ეს არია. შეიძლება ითქვას, "კასტა დივამ" "დამღუპა".

-  სტუდენტობის წლები ძალიან რთული იქნებოდა. მაშინ ხომ საქართველოში არაფერი ხდებოდა.

-  ვერ ვიტყვი, რომ კონსერვატორიაში ფურორით შევედი. სახელდახელოდ ჩავაბარე. ნოდარ ანდღულაძემ მითხრა, ულამაზესი ხმა გაქვს, ჩაბარების დონეზე არ ხარ, მაგრამ შენ ისეთი ადამიანის შვილი ხარ, რომ კონსერვატორიაში უნდა ისწავლოო. რამდენიმე წლის მერე მივედი იმ ფორმამდე, რასაც სერიოზული საოპერო სიმღერა ჰქვია. კარგი სტუდენტობა მქონდა. ძლიერი კურსი გვქონდა. ჩემი კურსელები იყვნენ გიორგი გაგნიძე, რომელიც დღეს "მეტროპოლიტენ ოპერაში" მღერის, ზაზა ხამათაშვილი, რომელიც თბილისისა და ბათუმის ოპერის თეატრებში წამყვან არიებს ასრულებს. კიდევ ბევრი სხვა ჩემი კურსელი ოპერაში მოღვაწეობს. ეს ფოტო, მახსოვს, პირველ კურსზე გადავიღე.

-  როგორ აღმოჩნდით ბათუმის თეატრში?

-  მესამე კურსზე ვიყავი, როდესაც ალექსანდრე ხომერიკმა ბათუმის საოპერო თეატრი შექმნა. ბატონი ალექსანდრე მამას მეგობარი და კოლეგა იყო. მახსოვს, მითხრეს, პატარა როლების შესასრულებლად ბათუმში თუ წამოხვალო და ვუთხარი, რატომაც არა-მეთქი. ბათუმის თეატრში სამჯერ და ოთხჯერ უფრო მაღალი ხელფასი იყო, ვიდრე თბილისის ოპერის თეატრში. მომდევნო სურათი ბათუმის თეატრში მოღვაწეობის დროსაა გადაღებული. პირველად "აბესალომ და ეთერში" მარეხი ვითამაშე. ეს როლი დღემდე მიყვარს. ძალიან გავრისკე და მალევე ვიმღერე დეზდემონას როლი. საბედნიეროდ, ძალიან კარგად ვიმღერე. შემდეგ რამდენიმე საერთაშორისო კონკურსზე გავიმარჯვე. მათ შორის, მოცარტის სამშობლოში მოცარტის სახელობის კონკურსში, ის ოთხ წელიწადში ერთხელ ტარდება. ურთულესი კონკურსი იყო. მერე ვერდის კონკურსშიც გავიმარჯვე ვერდის სამშობლოში. ამ ორი გამარჯვების შემდეგ ავსტრიაში გრაცის თეატრის ხელმძღვანელმა შემამჩნია და თავის თეატრში სოლისტად მიმიწვია. ჩემი ევროპული დებიუტი შედგა ქალაქ ბონში, სადაც ელისაბედის როლის მსურველ 30 კანდიდატურას შორის მე ამარჩიეს და "დონ კარლოსში" დამაკავეს.

-  თქვენს ცხოვრებაში ჭორიც ბევრი იყო. მახსოვს, ასლან აბაშიძესთან გაკავშირებდნენ.

-  არ ვიცი, ეს ჭორი რატომ გავრცელდა. როდესაც ასლან აბაშიძემ გაიგო, რომ კონკურსზე ვაპირებდი წასვლას, ბათუმში უკვე საკმაოდ ცნობილი მომღერალი ვიყავი. ეს ის პერიოდი იყო, როდესაც სპონსორს ვეძებდი და იტალიაში წასვლა მინდოდა. ასლანმა ქალაქის მერს, ასლან სმირბას დაავალა ჩემი დაფინანსება. როდესაც იტალიაში გავიმარჯვე, როგორც ბათუმის თეატრის სოლისტმა, იტალიის გაზეთებში სულ აღნიშნავდნენ, რომ ბათუმის თეატრის მომღერალმა გაიმარჯვა. იმ პერიოდში ბათუმის თეატრს დიდი რეკლამა გაუკეთდა. მოცარტის ფესტივალზეც ბათუმის თეატრიდან ვიყავი და სწორედ იმ პერიოდში ასლან აბაშიძე სახელმწიფო შეხვედრებზე მპატიჟებდა, რომ სტუმრებისთვის წარვედგინე. სწორედ ეს გახდა ჭორის საფუძველი. საღამოებზე ასლანის მეუღლე, ქალბატონი მაგული და მისი ოჯახის წევრები სულ იყვნენ. ამ შეხვედრების გარდა ასლანს არსად შევხვედრივარ და ხელიც არ ჩამომირთმევია.

-  იქნებ, შურიანმა კონკურენტებმა გაავრცელეს ეს ჭორი.

-  მე ვიცი, ეს ყველაფერი საიდან მოდის. ვინც ეს ჭორი გაავრცელა, დღეს ხელმოცარულია, მაგრამ მოდი იმ ადამიანებს თავიანთ გზაზე გაუმარჯოთ. მათზე არ ვბრაზდები და თქვენი ჟურნალის საშუალებით ვაპატიებ.

როგორ იზიდავენ მაყურებელს ოპერაში

-  თქვენს კარიერაში სკანდალური სპექტაკლები იყო. შიშველ მსახიობებთან მოგიხდათ სიმღერა "დონ კარლოსში".

-  საოპერო სამყარო ძალიან სხვანაირი გახდა. უკვე დიდი ბრძოლა გიწევს რეჟისორებთან, რომ შენი პერსონაჟი არ დაამცირონ. ელისაბედს 21-ე საუკუნეში არ უნდა ჩააცვა ჯინსის შარვალი და სიგარეტი არ უნდა დააჭერინო ხელში. ვერდიმ ეს სხვა ეპოქაში დაწერა. ავიღოთ თუნდაც "ევგენი ონეგინი". დღეს ტატიანა ნამდვილად არ დაწერს სამსაათიან წერილს ონეგინისთვის. ან მესიჯს მისწერს, ან "ფეისბუქზე" დაუწერს, რისი თქმაც უნდა. ძველი ეპოქის თანამედროვეობაში კარგად გადმოტანა ძალიან რთულია. "ევგენი ონეგინი" ისე გადააკეთეს, რომ ლენსკი და ონეგინი ცისფერი წყვილია. ოლგას დასცინიან, რომ შეაყვარეს თავი და თვითონ ერთად არიან. მაშინ გაუგებარია, რატომ იმართება მათ შორის დუელი. აბსურდამდე დადიან რეჟისორები. ასევე მოხდა "დონ კარლოსში". სცენაზე გამოიყვანეს შიშველი ტყვეები, რომლებსაც ფეხებზე თოკები ჰქონდათ გამობმული. მერე მათ ზემოთ ასწევენ და ცეცხლს უკიდებენ. ამაზრზენი სცენა იყო. შეიძლება, ფილიპ მეორის დროს მართლა ასე ხდებოდა, მაგრამ ეს ყველაფერი საოპერო სცენაზე რატომ უნდა გადმოიტანო და ხალხი უხერხულ სიტუაციაში რატომ უნდა ჩააგდო, ბავშვებიც ხომ მოდიან სპექტაკლებზე. ხალხი ცუდად გახდა.

-  ყველაფერი, როგორც ვხვდები, იმიტომ ხდება, რომ მაყურებელი მიიზიდონ.

-  რა თქმა უნდა. დაახლოებით იგივე ხდება "დონ ჟუანში". დონ ჟუანი შიშველი გამოდის სცენაზე და შხაპს იღებს, სანამ ქალებში წავა.

-  თქვენთვის შემოუთავაზებიათ მსგავს სცენებში მონაწილეობა?

-  ჯერჯერობით არა. სულ ისეთ როლებს ვთამაშობ, სადაც დედოფალი ვარ.

-  რეჟისორმა შეიძლება ჩათვალოს, რომ დედოფლის გაშიშვლება მაყურებელს კარგად მიიზიდავს. მაშინ როგორ მოიქცევით?

-  თუ დამაჯერებს, რომ ეს აუცილებელია და ლამაზად კეთდება, შეიძლება მთლად შიშველი არ ვიყო, მაგრამ ლამაზად დადგმულ ეროტიკაში მივიღებ მონაწილეობას. მოცარტის "ტიტუსის მოწყალებაში" სექსტუსს და ვიტელიასს უყვართ ერთმანეთი. სექსტუსის როლს მეცოსოპრანო ქალი ასრულებს. მთელი თვე დავიღალეთ მე და ის ქალი კოცნით და ფერებით. ბოლოს რეჟისორს ვუთხარი, გინდათ, რომ ლესბოსელი გავხდე-მეთქი. იმ გოგოს სქელ ტუჩის საცხს უსვამდნენ. ვამბობდი, დავიღალე ამ გოგოს "ბლესკის" ჭამით-მეთქი, მაგრამ რეჟისორი ბოლომდე გვაიძულებდა, გვეთამაშა და ყოველი არიის მერე ტუჩებში ვკოცნიდით ერთმანეთს. მერე რეჟისორმა სხვა რაღაცების გაკეთება მოინდომა და ერთი თვე მე და ის გოგო ერთმანეთის ფერებით დავიღალეთ. ბოლოს ვთქვი, არ შეიძლება, კაცი ტენორი მომიყვანოთ-მეთქი. არა, ასეა გადაწყვეტილი, რომ სექსტუსის როლს ქალი უნდა ასრულებდესო. მართალია, მაყურებლისთვის ჩანდა, რომ სექსტუსი კაცი იყო, მაგრამ მე ხომ ვიცოდი, რომ ქალს ვკოცნიდი. მაგრამ რა უნდა გააკეთო, როცა კონტრაქტზე გაქვს ხელი მოწერილი და ფულს გიხდიან? ვაღიარებ, ყველაფერი ლამაზად იყო გაკეთებული, მაგრამ დავიტანჯე. ფოტო ამ სპექტაკლიდანაა.

-  ამართლებს ხოლმე მსგავსი ეპატაჟი სცენზე? უფრო მეტი მაყურებელი მოდის?

-  თქვენ წარმოიდგინეთ, უფრო მეტი მაყურებელი ესწრება ასეთ სპექტაკლებს. განსაკუთრებით მოხუც თაობას უყვარს სიშიშვლე და ველური სცენები. ეტყობა, მათ ცხოვრებაში ასეთი რაღაცების ნაკლებობაა.

-  მომდევნო თქვენი ქორწილის ფოტოა. მეუღლის, რაულ ცხადაძის გაცნობის ამბავი მოგვიყევით.

-  ერთმანეთი სიყვარულის ქალაქ ვერონაში გავიცანით. ჩემს სპექტაკლს დაესწრო. თავიდან არც მიფიქრია, რომ ჩვენ შორის რამე მოხდებოდა. მამაკაცებზე მონადირე ქალი არასდროს ვყოფილვარ. დიდი სითბო ვიგრძენი მისგან. თან ის ვერ დავინახე, რაც ბევრ ქართველ მამაკაცს აქვს, ეგოიზმი და მბრძანებლური მაჩოს მომენტი. რაული სულ ცდილობს, გემსახუროს და იმაზე ფიქრობს, როგორ შეგიქმნას კომფორტი. ეს ქართველ მამაკაცებში დიდი იშვიათობაა. რაული ბრაზდება, ინტერვიუებში ჩემზე რატომ ამბობ, ლაბრადორის ლეკვივით არისო. მართლა ლაბრადორის ლეკვივით იყო, რომ გავიცანი - დიდი, კეთილი და ფუმფულა. ბევრი სიკეთე და დადებითი ენერგია მოდიოდა მისგან.

-  თქვენი სიყვარულით ოპერის მომღერლობას ხომ არ სწავლობს?

-  ხმა აქვს, მაგრამ ცოტა ინტონაციებში ვიჭედებით. სუფრულ სიმღერებს კარგად მღერის. მოჭიდავეა. დიდი წარმატებები ჰქონდა. იტალიაში ტოსკანის ჩემპიონი იყო. ვენის ჩემპიონი გახდა. საქართველოს ჩემპიონატზე გასასვლელად ემზადებოდა, მაგრამ ტრავმა მიიღო მუხლზე და რამდენიმე წელი გაჩერება გადაწყვიტა. მოგვიანებით შეიძლება, სპორტს დაუბრუნდეს. პარალელურად ბიზნესიც აქვს.

მერი კობიაშვილი

ჟურნალი "რეიტინგი"

(გამოდის ორშაბათობით)

სალომე ჭაჭუა უცხოეთში მიემგზავრება - რომელი ქვეყნის "ცეკვავენ ვარსკვლავებში" გამოჩნდება მოცეკვავე

"სადაც არ უნდა ყოფილიყო, ყოველთვის სახლში ბრუნდებოდა... თბილისში..." - რას წერს გენიალურ კომპოზიტორზე ხელოვნებათმცოდნე

„თბილისური ჩუქურთმა“ - იმპრესიონისტი მხატვრის გამოფენა, რომელიც თბილისობას ეძღვნება