საზოგადოება
პოლიტიკა
კონფლიქტები
კულტურა/შოუბიზნესი
მსოფლიო
სამართალი
Faceამბები
მეცნიერება
სამხედრო
მოზაიკა
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
თემიკო ჭიჭინაძე - ქალს ბედნიერებისთვის სითბო და სიყვარული სჭირდება
თემიკო ჭიჭინაძე - ქალს ბედნიერებისთვის სითბო და სიყვარული სჭირდება

დიდ ტრა­დი­ცი­ულ ოჯახ­ში გა­ი­ზარ­და. ინ­ჟი­ნე­რი მამა არ­ტის­ტო­ბას არა­სე­რი­ო­ზულ პრო­ფე­სი­ად მი­იჩ­ნევ­და და ამი­ტომ სა­კუ­თა­რი პრო­ფე­სი­უ­ლი არ­ჩე­ვა­ნი თე­მი­კო ჭი­ჭი­ნა­ძემ პირ­ვე­ლად დე­დას გა­უმ­ხი­ლა. გა­უ­მარ­თლა და უმაღ­ლეს­ში პირ­ვე­ლი­ვე წელს ჩა­ი­რი­ცხა. მე­ო­თხე კურ­სზე­ვე რუს­თა­ვე­ლის თე­ატ­რში თა­მა­შობ­და. მას მერე მე­უღ­ლეს­თან, მსა­ხი­ობ ნინო თარ­ხან-მო­უ­რავ­თან ერ­თად ამ თე­ატ­რის მსა­ხი­ო­ბად ირი­ცხე­ბა. ექი­მის ხა­ლა­თი მო­ირ­გო სე­რი­ალ­ში "კლი­ნი­კა", ახ­ლა­ხან "ჩემი ცო­ლის და­ქა­ლებ­ში" გა­მოჩ­ნდა შეყ­ვა­რე­ბუ­ლი ემიგ­რან­ტის სტა­ტუ­სით. დღეს თე­მი­კო ჭი­ჭი­ნა­ძეს ცხოვ­რე­ბი­სე­ულ გა­მოც­დი­ლე­ბა­ზე ვე­სა­უბ­რეთ.

- დიდ ოჯახ­ში გა­ვი­ზარ­დე, რო­მე­ლიც ბე­ბია-ბა­ბუ­ას, მშობ­ლებ­სა და და-ძმას მო­ი­ცავ­და. ქა­შუ­ე­თის ეკ­ლე­სი­ას­თან ვცხოვ­რობ­დი. მშობ­ლე­ბი მუ­შა­ობ­დნენ და ბავ­შვებს ბე­ბია გვზრდი­და. დედა მუ­სი­კათმცოდ­ნე გახ­ლავთ, კონ­სერ­ვა­ტო­რია და­ამ­თავ­რა. "სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი მა­უ­წყებ­ლის" და­არ­სე­ბის დღი­დან იქ მუ­შა­ობ­და, მა­შინ ამ და­წე­სე­ბუ­ლე­ბას "ტელე-რა­დი­ო­კო­მი­ტე­ტი" ერ­ქვა. მუ­სი­კა­ლუ­რი რე­დაქ­ცი­ის ხელ­მძღვა­ნე­ლი იყო. 40 წელ­ზე მეტი იმუ­შა­ვა ტე­ლე­ვი­ზი­ა­ში. პირ­ვე­ლი­ვე რე­ფორ­მე­ბის დროს შე­ამ­ცი­რეს, როცა აღარ დას­ჭირ­დათ უფ­რო­სი თა­ო­ბის წარ­მო­მად­გენ­ლე­ბი. მამა ინ­ჟი­ნერ-მშე­ნე­ბე­ლი გახ­ლავთ. წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში სხვა­დას­ხვა ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ა­ში მუ­შა­ობ­და. არა­ერთ ცნო­ბილ ობი­ექ­ტზე უმუ­შა­ვია.

- მშობ­ლე­ბი­დან რო­მე­ლი უფრო მკაც­რი იყო?

- დიდი სიმ­კაც­რე არ ყო­ფი­ლა ოჯახ­ში, რა­დი­კა­ლურ ზო­მებს არ იღებ­დნენ ჩვენ და­სას­ჯე­ლად. პირ­ვე­ლი ინ­სტან­ცია იყო ბე­ბია. მის­გან მახ­სოვს ყვე­ლა­ფე­რი კარ­გი. დე­და­ჩე­მის დე­და­ზე ვსა­უბ­რობ. მათ ოჯახ­ში ვიზ­რდე­ბო­დით. დიდი ბე­ბი­აც მახ­სოვს. ყვე­ლა შვი­ლიშ­ვილს აქვს მო­სა­გო­ნა­რი ბე­ბი­ებ­ზე და მეც მათ შო­რის. გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი ბე­ბი­ე­ბი მყავ­და. რჩე­ვა-და­რი­გე­ბე­ბი მახ­სოვს მათ­გან. მა­შინ კი მე­გო­ნა, რომ ჩემ სა­წი­ნა­აღ­მდე­გოდ ლა­პა­რა­კობ­დნენ, რომ მტრე­ბი მყავ­და, მაგ­რამ დრო რომ გა­ვი­და, მივ­ხვდი, ჩემი სიყ­ვა­რუ­ლი ალა­პა­რა­კებ­დათ. ვინც ყვე­ლა­ზე მე­ტად გიყ­ვარს, იმას უფრო იმე­ტებ გა­საბ­რა­ზებ­ლად, ისე­თი საქ­ცი­ე­ლით პა­სუ­ხობ, რო­მე­ლიც არ ეკად­რე­ბა, მაგ­რამ იმ ასაკ­ში ვერ აც­ნო­ბი­ე­რებ ამას, ჭი­ჭყი­ნა, "კაპ­რი­ზუ­ლი" ბავ­შვი­ვით იქ­ცე­ვი.

- ხა­სი­ა­თით ვის ჰგავ­ხართ?

- რო­გორც ამ­ბო­ბენ, საგ­ვა­რე­უ­ლო ხა­სი­ა­თის თვი­სე­ბე­ბი მაქვს. ძა­ლი­ან უთ­ქმე­ლი ვარ სახ­ლში, ჩუ­მად მირ­ჩევ­ნია ჯდო­მა. რომ მე­ლა­პა­რა­კე­ბი­ან, თა­ვის მოძ­რა­ო­ბით ვპა­სუ­ხობ.

- ე.წ. ქუ­ჩის აკა­დე­მი­აც იყო ალ­ბათ თქვენს ცხოვ­რე­ბა­ში. რა მოგ­ცათ ამ ინ­სტი­ტუტ­მა გა­მოც­დი­ლე­ბის თვალ­საზ­რი­სით?

- პირ­ველ რიგ­ში, ბევ­რი მე­გო­ბა­რი შემ­ძი­ნა. ცოტა ხნის წინ სი­ტყვა "უბ­ნის" გა­მო­ყე­ნე­ბა ლა­მის გვეკ­რძა­ლე­ბო­და. ადა­მი­ა­ნე­ბი არ ამ­ბობ­დნენ, რომ უბან­ში გა­ი­ზარ­დნენ, რომ უბ­ნე­ლე­ბი ჰყავ­დათ. არა­ბუ­ნებ­რი­ვად მი­მაჩ­ნია ეს ყვე­ლა­ფე­რი. ეზო­ში რომ ჩა­დი­ხარ, ის უკვე შენი უბა­ნია. იქ ვი­ღა­ცას აირ­ჩევ სა­მე­გობ­როდ, ვი­ღა­ცას - არა. უბან­მა, სკო­ლამ, ამ ურ­თი­ერ­თო­ბებ­მა ძა­ლი­ან ბევ­რი მე­გო­ბა­რი შემ­ძი­ნა. ისე­თე­ბიც, რომ­ლე­ბიც დღე­საც ჩემ გვერ­დით არი­ან. არა­ფე­რი კრი­მი­ნა­ლუ­რი არ ჩაგ­ვი­დე­ნია. ქუ­ჩა­შიც ვმდგარ­ვართ, გვი­ჩხუ­ბია კი­დეც, უსი­ა­მოვ­ნე­ბაც გვქო­ნია, ფეხ­ბურ­თიც გვი­თა­მა­შია და ცხვი­რე­ბიც გაგ­ვი­ტე­ხია, ჩხუ­ბის­თვის თავი არ აგ­ვი­რი­დე­ბია, ვი­ღა­ცას და­ნაც გა­უხ­სნია. ყო­ფი­ლა ასე­თი ინ­ცი­დენ­ტე­ბიც, მაგ­რამ ჩემ­მა სა­მე­გობ­რო წრემ ისე გა­ვი­ა­რეთ ეს პე­რი­ო­დი, რომ ცუდი გზით სი­ა­რუ­ლის ცდუ­ნე­ბას ავ­ცდით.

- გო­გო­ნას გა­მოც გი­ჩხუ­ბი­ათ?

- რა თქმა უნდა. აქე­დან იწყე­ბა უსი­ა­მოვ­ნე­ბე­ბი ბი­ჭებს შო­რის. ძმა­კა­ცის შეყ­ვა­რე­ბუ­ლის გა­მოც მი­ჩხუ­ბია.

- ყო­ველ­თვის გი­მარ­თლებ­დათ სიყ­ვა­რულ­ში თუ ცალ­მხრი­ვად შეყ­ვა­რე­ბუ­ლიც იყა­ვით?

- ტრა­ბახს ხომ არ მოვ­ყვე­ბი. ცალ­მხრი­ვად შეყ­ვა­რე­ბუ­ლიც ვყო­ფილ­ვარ. იმ პე­რი­ოდ­ში ძა­ლი­ან რთუ­ლი იყო სიყ­ვა­რუ­ლის ახ­სნა გო­გო­ნას­თვის. თუ ამას მო­ა­ხერ­ხებ­დი "ზე­ნი­ჭით" და­ჯილ­დო­ე­ბუ­ლის იმიჯს აიკ­რავ­დი. ძა­ლი­ან მორ­ცხვი თა­ო­ბა ვი­ყა­ვით ამ მხრივ. გვერ­ჩივ­ნა, ჩუ­მად, ჩვენ­თვის გვყვა­რე­ბო­და, ვიდ­რე ამის აფი­ში­რე­ბა გაგ­ვე­კე­თე­ბი­ნა.

- ნინო რო­გორ გა­ი­ცა­ნით?

- თე­ატ­რა­ლურ­ში რომ ჩა­ვა­ბა­რე, მა­შინ. პირ­ვე­ლი კურ­სი­დან ვიც­ნობ. 22 წე­ლია ერ­თად ვართ.

- თქვე­ნი პრო­ფე­სი­ის ადა­მი­ა­ნებ­ში ამ­დენ­წლი­ა­ნი ცოლ­ქმრუ­ლი თა­ნა­ცხოვ­რე­ბა იშ­ვი­ა­თია. რით კვე­ბავთ ამ გრძნო­ბას, ამის რე­ცეპ­ტი არ­სე­ბობს?

- და­წე­რი­ლი რე­ცეპ­ტი არ გა­მაჩ­ნია, იმა­ვეს გი­პა­სუ­ხებთ ნი­ნოც. ადა­მი­ა­ნე­ბის ურ­თი­ერ­თო­ბა ეტა­პებს გა­დის, თა­ვი­დან სხვა ქი­მი­აა, სხვა ლტოლ­ვაა, მერე სხვა ეტა­პი იწყე­ბა, პა­ტი­ვის­ცე­მაა, შვი­ლე­ბი ჩნდე­ბი­ან... მთა­ვა­რი არ უნდა და­ი­ვი­წყო ამ წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში, თუ რა­ტომ ის და არა სხვა. ეს თუ გახ­სოვს, ე.ი. სიყ­ვა­რუ­ლის სახ­ლს ისევ აშე­ნებ. შე­იძ­ლე­ბა უც­ბად ჩა­მო­ინ­გრეს, ბზა­რი გაჩ­ნდეს, მაგ­რამ ამან არ უნდა შე­გა­ში­ნოს, უნდა გა­აგ­რძე­ლო შე­ნე­ბა.

- თქვენ გახ­სოვთ, რა­ტომ ნინო და არა სხვა?

- რა გი­თხრათ. ჩვენ დიდი ხნის გან­მავ­ლო­ბა­ში ვი­ყა­ვით მე­გობ­რე­ბი, კო­ლე­გე­ბი, ახ­ლოს გა­ვი­ცა­ნით ერ­თმა­ნე­თი. ერთი ნახ­ვით არ შეგვყვა­რე­ბია ერ­თმა­ნე­თი. უბ­რა­ლოდ, ერთ დღეს, გაც­ნო­ბი­დან რვა წლის თავ­ზე სხვაგ­ვა­რად შევ­ხე­დეთ ერ­თმა­ნეთს. რა­ტომ ნინო და არა სხვა? ძა­ლი­ან ლა­მა­ზია, არაჩ­ვე­უ­ლებ­რი­ვი მსა­ხი­ო­ბი, კარ­გი ოჯა­ხის შვი­ლი, ბევ­რი სა­ერ­თო ინ­ტე­რე­სი გვაქვს, სა­ერ­თო მე­გობ­რე­ბი გვყავს. არ არის მო­სა­წყე­ნი. მე შე­იძ­ლე­ბა ვიყო მო­სა­წყე­ნი, ნი­ნო­ზე ეს ნამ­დვი­ლად არ ით­ქმის. აკი გი­თხა­რით, უნდა ამომ­გლი­ჯო სი­ტყვე­ბი, წი­ნა­და­დე­ბე­ბი. მარ­ტო ნი­ნოს­თან არ ვარ ასე­თი, ზოგ­ჯერ მა­მა­ჩემს და დე­და­ჩემს ვა­გი­ჟებ ხოლ­მე. უც­ნა­უ­რი ბგე­რე­ბის გა­მოთ­ქმით ვიძ­ლე­ვი პა­სუ­ხებს. რამ­დენ ხანს შე­იძ­ლე­ბა ადა­მი­ანს "პრო­პოშ­ნი­კით" ამოგ­ლი­ჯო სი­ტყვე­ბი?! ზოგ­ჯერ თა­ვა­დაც კი ვბრა­ზობ სა­კუ­თარ თავ­ზე. ბი­ძა­ჩემს ვგა­ვარ ამით. იმი­ტომ ვამ­ბობ­დი, საგ­ვა­რე­უ­ლო ხა­სი­ა­თის თვი­სე­ბე­ბი მაქვს-მეთ­ქი.

- თე­მი­კო, ამ­დენ­წლი­ა­ნი ცოლ­ქმრუ­ლი ურ­თი­ერ­თო­ბი­დან რა დას­კვნა გა­მო­ი­ტა­ნეთ, რა სჭირ­დე­ბა ქალს, ცოლს ბედ­ნი­ე­რე­ბის­თვის?

- ბევ­რი რამ სჭირ­დე­ბა ქალს, ამა­ზე ორი აზრი არ არ­სე­ბობს, ყვე­ლა­ფე­რიც გჭირ­დე­ბათ და ყვე­ლა­ფე­რიც გე­კუთ­ვნით, მაგ­რამ უმ­თავ­რე­სი სით­ბო და სიყ­ვა­რუ­ლია. ფუ­ფუ­ნე­ბის კოშ­კე­ბის აგე­ბა და მა­ტე­რი­ა­ლუ­რი რა­ღა­ცე­ბის კე­თე­ბა შე­იძ­ლე­ბა, სუ­ლაც არ აღ­მოჩ­ნდეს ეფექ­ტუ­რი. ცა­რი­ე­ლი არ იყო, ესაა მთა­ვა­რი. გული თუ გაქვს სავ­სე სიყ­ვა­რუ­ლით, ესაა მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი.

- ამ სით­ბო­სა და სიყ­ვა­რულ­შიც უტყვი ხართ?

- (იღი­მე­ბა) არა მგო­ნია.

- ის პე­რი­ო­დი გა­მოგ­ვრჩა, როცა პრო­ფე­სია აირ­ჩი­ეთ...

- მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ ხე­ლოვ­ნე­ბას­თან მი­ახ­ლო­ე­ბულ წრე­ში გა­ვი­ზარ­დე, ჩემს მო­მა­ვალ პრო­ფე­სი­ად მსა­ხი­ო­ბო­ბა ნამ­დვი­ლად არ გა­ნი­ხი­ლე­ბო­და. იმ პე­რი­ო­დის­თვის ექი­მო­ბა იყო ძა­ლი­ან პო­პუ­ლა­რუ­ლი, სამ­ხატ­ვრო აკა­დე­მია და უნი­ვერ­სი­ტე­ტი პრეს­ტი­ჟულ სას­წავ­ლებ­ლე­ბად მი­იჩ­ნე­ო­და. მე­ცხრე კლა­სის ჩათ­ვლით არა­ფერ­ზე არ ვფიქ­რობ­დი, დი­ნე­ბას მივ­ყვე­ბო­დი. ცო­ტას ვსპორ­ტსმე­ნობ­დი კი­დეც, ფეხ­ბურთს ვთა­მა­შობ­დი.

- მა­შინ მუ­სი­კაც სა­ვალ­დე­ბუ­ლო იყო, ბავ­შვებს ძა­ლით და­ა­ტა­რებ­დნენ მუ­სი­კა­ლურ შვიდ­წლედ­ში.

- მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ დედა მუ­სი­კო­სი იყო და მშვე­ნივ­რად უკ­რავ­და ფორ­ტე­პი­ა­ნო­ზე, ერთი დღეც არ გვივ­ლია მე და ჩემს ძმას მუ­სი­კა­ზე. ნო­ტე­ბით სი­ა­რუ­ლი მა­შინ ძა­ლი­ან "ტე­ხავ­და". ეტყო­ბა, დე­და­მაც არ და­მა­ძა­ლა. ნე­ტავ და­ე­ძა­ლე­ბი­ნა და სიმ­კაც­რე გა­მო­ე­ჩი­ნა, დავ­რჩი მუ­სი­კა­ლუ­რად გა­უ­ნათ­ლე­ბე­ლი... მე-9 კლას­ში მე­გობ­რე­ბი თე­ატ­რში წა­ვე­დით, "კავ­კა­სი­უ­რი ცარ­ცის წრე" ვნა­ხეთ. და­მო­უ­კი­დებ­ლად, არა­ნა­ი­რი მი­თი­თე­ბით, ჩვე­ნი­ვე სურ­ვი­ლით. სპექ­ტაკ­ლი რომ დამ­თავ­რდა, კარ­გა ხანს არ გავ­დი­ო­დით დარ­ბა­ზი­დან. არა­და, დიდი თე­ატ­რა­ლე­ბი არ ვყო­ფილ­ვართ. თე­ატ­რი თავ­შე­საქ­ცე­ვი ად­გი­ლი იყო ჩვენ­თვის. არც ვუ­ყუ­რებ­დით სპექ­ტაკლს, სხვა ინ­ტე­რე­სე­ბი გვქონ­და, გო­გო­ებს ვეპ­რან­ჭე­ბო­დით. ამ სპექ­ტაკლმა შოკი მო­ახ­დი­ნა ჩვენ­ზე. იმ დღეს მო­მინ­და, სცე­ნა­ზე ვმდგა­რი­ყა­ვი და იმ ზე­ი­მის თა­ნა­მო­ნა­წი­ლე ვყო­ფი­ლი­ყა­ვი, რო­მე­ლიც იქი­დან მო­დი­ო­და. ამის თქმა ოჯახ­ში ცოტა რთუ­ლი იყო. მა­მა­ჩემს სხვა და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა ჰქონ­და ამ პრო­ფე­სი­ას­თან, არა­სე­რი­ო­ზულ პრო­ფე­სი­ად მი­აჩ­ნდა. თან მა­შინ ჩემი ძმა უკვე "გე­პე­ი­ში" სწავ­ლობ­და და მეც იქით მე­ქა­ჩე­ბო­და მამა. დე­დას გა­ვუმ­ხი­ლე ჩემი სურ­ვი­ლი. მისი დახ­მა­რე­ბი­თა და თა­ნად­გო­მით გა­დავ­ლა­ხე ეს ბა­რი­ე­რი... თე­ატ­რა­ლურ­ში ბევ­რად ადრე იყო გა­მოც­დე­ბი, ვიდ­რე და­ნარ­ჩენ უმაღ­ლე­სებ­ში. დე­დამ თქვა, თუ ვერ ჩა­ა­ბა­რებ, მერე "გე­პე­ი­ში" სცა­დე ბე­დიო. ამ წი­ნა­და­დე­ბას მამა და­თან­ხმდა.

- პირ­ვე­ლი­ვე წელს ჩა­ი­რი­ცხეთ?

- რომ არ ჩავ­რი­ცხუ­ლი­ყა­ვი, ახლა ინ­ჟი­ნე­რი ვიქ­ნე­ბო­დი და თქვენ ჩემ­თან ინ­ტერ­ვი­უ­ზე არ მოხ­ვი­დო­დით.

- პირ­ვე­ლი ხელ­ფა­სი, პირ­ვე­ლი სამ­სა­ხუ­რი...

- ინ­სტი­ტუ­ტში მე-2 კურ­სზე ვი­ყა­ვი, ტე­ლე­ვი­ზი­ა­ში სა­ა­ხალ­წლო გა­და­ცე­მას აკე­თებ­დნენ. დედა მა­შინ იქ მუ­შა­ობ­და. დახ­მა­რე­ბა მთხო­ვეს. სი­ხა­რუ­ლით გა­ვი­ქე­ცი. გა­მი­კე­თეს წვე­რი, გრი­მი, ჩა­მაც­ვეს თოვ­ლის ბა­ბუ­ის კოს­ტი­უ­მი, და­მა­ფა­რეს ქუდი და კა­ციშ­ვი­ლი ვერ მიხ­ვდე­ბო­და, რომ მე ვი­ყა­ვი. 34 მა­ნე­თი გა­და­მი­ხა­დეს ამ როლ­ში. მა­ნამ­დე სტი­პენ­დი­აც მქონ­და, ხუ­თოს­ნის - 50 მა­ნე­თი. იმ დრო­ის­თვის ეს კარ­გი ფული იყო.

- რუს­თა­ვე­ლის თე­ატ­რში ინ­სტი­ტუ­ტის დამ­თავ­რე­ბის­თა­ნა­ვე დარ­ჩით?

- გიზო ჟორ­და­ნი­ამ თა­ვის ჯგუფ­თან ერ­თად, რო­მელ­შიც იყ­ვნენ: მე­რაბ ნი­ნი­ძე, ნინო თარ­ხან-მო­უ­რა­ვი, ნა­ნუ­კა ხუს­კი­ვა­ძე, ნანა შო­ნია, გოჩა კა­პა­ნა­ძე, დაგ­ვა­კა­ვა თა­ვის სპექ­ტაკ­ლებ­ში ერთი კურ­სით უკა­ნა ჯგუ­ფის რამ­დე­ნი­მე სტუ­დენ­ტი: მე, გია გა­ჩე­ჩი­ლა­ძე, მალ­ხაზ ქვრი­ვიშ­ვი­ლი და დათო ბახ­ტა­ძე. ბი­ჭე­ბის დე­ფი­ცი­ტია ყო­ველ­თვის და დაგ­ვი­მა­ტეს ეს ოთხე­უ­ლი. რუს­თა­ვე­ლის თე­ატ­რში მე­ო­თხე კურ­სი­დან ვმუ­შა­ობ. თა­ვი­დან უშ­ტა­ტო თა­ნამ­შრო­მე­ლი გახ­ლდით, სა­ნამ ინ­სტი­ტუტს და­ვამ­თავ­რებ­დი. ასე რომ, 1986 წლი­დან ამ თე­ატ­რში ვარ. შე­იძ­ლე­ბა ით­ქვას, აქ გა­ვი­ზარ­დე.

- სე­რი­ა­ლებ­ში მუ­შა­ო­ბის გა­მოც­დი­ლე­ბაც გაქვთ. გვახ­სოვს თქვე­ნი გმი­რი სე­რი­ალ­ში "კლი­ნი­კა", ახ­ლა­ხან "ჩემი ცო­ლის და­ქა­ლებ­ში" გა­მოჩ­ნდით. რით ჰგავ­ხართ თქვენს ახალ გმირს?

- არაფ­რით. კა­ნა­და­ში გაზ­რდი­ლი კა­ცია, პი­ლო­ტი. არას­დროს მი­ცხოვ­რია უცხო­ეთ­ში ემიგ­რან­ტის სტა­ტუ­სით, თვითმფრი­ნავ­თა­ნაც საკ­მა­ოდ მწყრა­ლად ვარ. და­დე­ბი­თი გმი­რი ჩანს, თუმ­ცა არ ვიცი, რას მიმ­ზა­დე­ბენ სცე­ნა­რის­ტე­ბი.

- სხვა პრო­ფე­სი­ით გი­მუ­შა­ვი­ათ?

- კი, ერთი პე­რი­ო­დი მე­გობ­რებ­თან ნა­ყი­ნის ქარ­ხა­ნა­ში ვმუ­შა­ობ­დი.ფი­ზი­კუ­რი შრო­მის­თვის არ მი­მე­ტებ­დნენ მე­გობ­რე­ბი. პი­არ­სა და მარ­კე­ტინგს გან­ვა­გებ­დი, სა­რეკ­ლა­მო დი­რექ­ტო­რი გახ­ლდით. მძი­მე წლე­ბი იყო, 90-ია­ნე­ბი. პა­რა­ლე­ლურ რე­ჟიმ­ში ვი­ყა­ვი თე­ატ­რშიც.

- ერთი გო­გო­ნა გყავთ, რო­გორც მახ­სოვს...

- კი, 21 წლის ელი­სა­ბე­დი, სამ­ხატ­ვრო აკა­დე­მი­ა­ში სწავ­ლობს დი­ზა­ი­ნის ფა­კულ­ტეტ­ზე. მე­სა­მე კურ­სის სტუ­დენ­ტია.

- თა­ვად რა გა­მოც­დი­ლე­ბას უზი­ა­რებთ შვილს?

- მე­გობ­რუ­ლი ურ­თი­ერ­თო­ბა გვაქვს, თუმ­ცა არის სა­კი­თხე­ბი, რომ­ლებ­საც დე­დას უფრო უმ­ხელს.

- მა­გა­ლი­თად, თაყ­ვა­ნის­მცემ­ლებ­ზე გი­ამ­ბობთ?

- არა, არ მიყ­ვე­ბა. ნინო უფრო ახერ­ხებს ამ თე­მებ­ზე სა­უ­ბარს შვილ­თან. თუმ­ცა, თუ რამე სე­რი­ო­ზუ­ლი იქ­ნე­ბა, აუ­ცი­ლებ­ლად ჩა­მა­ყე­ნებს საქ­მის კურ­სში. მთა­ვა­რია, რომ ნდო­ბა არის ჩვენ შო­რის.

- თე­მი­კო, და­სას­რულ, შეც­დო­მებ­ზეც მინ­და ვი­სა­უბ­როთ. რას ნა­ნობთ, რას შეც­ვლი­დით ცხოვ­რე­ბა­ში?

- რომ შე­იძ­ლე­ბო­დეს, იმ ადა­მი­ა­ნებს და­ვიბ­რუ­ნებ­დი, რომ­ლე­ბიც ჩემ გვერ­დით აღარ არი­ან. თუნ­დაც ოჯა­ხის წევ­რე­ბი. უკან რომ დავ­ბრუ­ნე­ბუ­ლი­ყა­ვი, უფრო მე­ტად მო­ვუს­მენ­დი და გა­ვით­ვა­ლის­წი­ნებ­დი მათ რჩე­ვებს. არ ვექ­ცე­ო­დი ისე, რო­გორც ის ადა­მი­ა­ნე­ბი იმ­სა­ხუ­რებ­დნენ. არ ვი­ყა­ვი მარ­თა­ლი.

- ამ­ბო­ბენ, ჭკვი­ა­ნი ადა­მი­ა­ნე­ბი სა­კუ­თარ შეც­დო­მებ­ზე სწავ­ლო­ბენ, გე­ნი­ო­სე­ბი - სხვი­სა­ზე, ხოლო ბრიყ­ვე­ბი - ვერც ერ­თზეო.

- გე­ნი­ო­სო­ბა­ზე თავს ვერ დავ­დებ, მაგ­რამ სხვის შეც­დო­მებ­ზე სწავ­ლა უკე­თე­სია.

ნინო მჭედ­ლიშ­ვი­ლი

ჟურ­ნა­ლი "რე­ი­ტინ­გი"

(გა­მო­დის ორ­შა­ბა­თო­ბით)

თემიკო ჭიჭინაძე - ქალს ბედნიერებისთვის სითბო და სიყვარული სჭირდება

თემიკო ჭიჭინაძე - ქალს ბედნიერებისთვის სითბო და სიყვარული სჭირდება

დიდ ტრადიციულ ოჯახში გაიზარდა. ინჟინერი მამა არტისტობას არასერიოზულ პროფესიად მიიჩნევდა და ამიტომ საკუთარი პროფესიული არჩევანი თემიკო ჭიჭინაძემ პირველად დედას გაუმხილა. გაუმართლა და უმაღლესში პირველივე წელს ჩაირიცხა. მეოთხე კურსზევე რუსთაველის თეატრში თამაშობდა. მას მერე მეუღლესთან, მსახიობ ნინო თარხან-მოურავთან ერთად ამ თეატრის მსახიობად ირიცხება. ექიმის ხალათი მოირგო სერიალში "კლინიკა", ახლახან "ჩემი ცოლის დაქალებში" გამოჩნდა შეყვარებული ემიგრანტის სტატუსით. დღეს თემიკო ჭიჭინაძეს ცხოვრებისეულ გამოცდილებაზე ვესაუბრეთ.

- დიდ ოჯახში გავიზარდე, რომელიც ბებია-ბაბუას, მშობლებსა და და-ძმას მოიცავდა. ქაშუეთის ეკლესიასთან ვცხოვრობდი. მშობლები მუშაობდნენ და ბავშვებს ბებია გვზრდიდა. დედა მუსიკათმცოდნე გახლავთ, კონსერვატორია დაამთავრა. "საზოგადოებრივი მაუწყებლის" დაარსების დღიდან იქ მუშაობდა, მაშინ ამ დაწესებულებას "ტელე-რადიოკომიტეტი" ერქვა. მუსიკალური რედაქციის ხელმძღვანელი იყო. 40 წელზე მეტი იმუშავა ტელევიზიაში. პირველივე რეფორმების დროს შეამცირეს, როცა აღარ დასჭირდათ უფროსი თაობის წარმომადგენლები. მამა ინჟინერ-მშენებელი გახლავთ. წლების განმავლობაში სხვადასხვა ორგანიზაციაში მუშაობდა. არაერთ ცნობილ ობიექტზე უმუშავია.

- მშობლებიდან რომელი უფრო მკაცრი იყო?

- დიდი სიმკაცრე არ ყოფილა ოჯახში, რადიკალურ ზომებს არ იღებდნენ ჩვენ დასასჯელად. პირველი ინსტანცია იყო ბებია. მისგან მახსოვს ყველაფერი კარგი. დედაჩემის დედაზე ვსაუბრობ. მათ ოჯახში ვიზრდებოდით. დიდი ბებიაც მახსოვს. ყველა შვილიშვილს აქვს მოსაგონარი ბებიებზე და მეც მათ შორის. განსაკუთრებული ბებიები მყავდა. რჩევა-დარიგებები მახსოვს მათგან. მაშინ კი მეგონა, რომ ჩემ საწინააღმდეგოდ ლაპარაკობდნენ, რომ მტრები მყავდა, მაგრამ დრო რომ გავიდა, მივხვდი, ჩემი სიყვარული ალაპარაკებდათ. ვინც ყველაზე მეტად გიყვარს, იმას უფრო იმეტებ გასაბრაზებლად, ისეთი საქციელით პასუხობ, რომელიც არ ეკადრება, მაგრამ იმ ასაკში ვერ აცნობიერებ ამას, ჭიჭყინა, "კაპრიზული" ბავშვივით იქცევი.

- ხასიათით ვის ჰგავხართ?

- როგორც ამბობენ, საგვარეულო ხასიათის თვისებები მაქვს. ძალიან უთქმელი ვარ სახლში, ჩუმად მირჩევნია ჯდომა. რომ მელაპარაკებიან, თავის მოძრაობით ვპასუხობ.

- ე.წ. ქუჩის აკადემიაც იყო ალბათ თქვენს ცხოვრებაში. რა მოგცათ ამ ინსტიტუტმა გამოცდილების თვალსაზრისით?

- პირველ რიგში, ბევრი მეგობარი შემძინა. ცოტა ხნის წინ სიტყვა "უბნის" გამოყენება ლამის გვეკრძალებოდა. ადამიანები არ ამბობდნენ, რომ უბანში გაიზარდნენ, რომ უბნელები ჰყავდათ. არაბუნებრივად მიმაჩნია ეს ყველაფერი. ეზოში რომ ჩადიხარ, ის უკვე შენი უბანია. იქ ვიღაცას აირჩევ სამეგობროდ, ვიღაცას - არა. უბანმა, სკოლამ, ამ ურთიერთობებმა ძალიან ბევრი მეგობარი შემძინა. ისეთებიც, რომლებიც დღესაც ჩემ გვერდით არიან. არაფერი კრიმინალური არ ჩაგვიდენია. ქუჩაშიც ვმდგარვართ, გვიჩხუბია კიდეც, უსიამოვნებაც გვქონია, ფეხბურთიც გვითამაშია და ცხვირებიც გაგვიტეხია, ჩხუბისთვის თავი არ აგვირიდებია, ვიღაცას დანაც გაუხსნია. ყოფილა ასეთი ინციდენტებიც, მაგრამ ჩემმა სამეგობრო წრემ ისე გავიარეთ ეს პერიოდი, რომ ცუდი გზით სიარულის ცდუნებას ავცდით.

- გოგონას გამოც გიჩხუბიათ?

- რა თქმა უნდა. აქედან იწყება უსიამოვნებები ბიჭებს შორის. ძმაკაცის შეყვარებულის გამოც მიჩხუბია.

- ყოველთვის გიმართლებდათ სიყვარულში თუ ცალმხრივად შეყვარებულიც იყავით?

- ტრაბახს ხომ არ მოვყვები. ცალმხრივად შეყვარებულიც ვყოფილვარ. იმ პერიოდში ძალიან რთული იყო სიყვარულის ახსნა გოგონასთვის. თუ ამას მოახერხებდი "ზენიჭით" დაჯილდოებულის იმიჯს აიკრავდი. ძალიან მორცხვი თაობა ვიყავით ამ მხრივ. გვერჩივნა, ჩუმად, ჩვენთვის გვყვარებოდა, ვიდრე ამის აფიშირება გაგვეკეთებინა.

- ნინო როგორ გაიცანით?

- თეატრალურში რომ ჩავაბარე, მაშინ. პირველი კურსიდან ვიცნობ. 22 წელია ერთად ვართ.

- თქვენი პროფესიის ადამიანებში ამდენწლიანი ცოლქმრული თანაცხოვრება იშვიათია. რით კვებავთ ამ გრძნობას, ამის რეცეპტი არსებობს?

- დაწერილი რეცეპტი არ გამაჩნია, იმავეს გიპასუხებთ ნინოც. ადამიანების ურთიერთობა ეტაპებს გადის, თავიდან სხვა ქიმიაა, სხვა ლტოლვაა, მერე სხვა ეტაპი იწყება, პატივისცემაა, შვილები ჩნდებიან... მთავარი არ უნდა დაივიწყო ამ წლების განმავლობაში, თუ რატომ ის და არა სხვა. ეს თუ გახსოვს, ე.ი. სიყვარულის სახლს ისევ აშენებ. შეიძლება უცბად ჩამოინგრეს, ბზარი გაჩნდეს, მაგრამ ამან არ უნდა შეგაშინოს, უნდა გააგრძელო შენება.

- თქვენ გახსოვთ, რატომ ნინო და არა სხვა?

- რა გითხრათ. ჩვენ დიდი ხნის განმავლობაში ვიყავით მეგობრები, კოლეგები, ახლოს გავიცანით ერთმანეთი. ერთი ნახვით არ შეგვყვარებია ერთმანეთი. უბრალოდ, ერთ დღეს, გაცნობიდან რვა წლის თავზე სხვაგვარად შევხედეთ ერთმანეთს. რატომ ნინო და არა სხვა? ძალიან ლამაზია, არაჩვეულებრივი მსახიობი, კარგი ოჯახის შვილი, ბევრი საერთო ინტერესი გვაქვს, საერთო მეგობრები გვყავს. არ არის მოსაწყენი. მე შეიძლება ვიყო მოსაწყენი, ნინოზე ეს ნამდვილად არ ითქმის. აკი გითხარით, უნდა ამომგლიჯო სიტყვები, წინადადებები. მარტო ნინოსთან არ ვარ ასეთი, ზოგჯერ მამაჩემს და დედაჩემს ვაგიჟებ ხოლმე. უცნაური ბგერების გამოთქმით ვიძლევი პასუხებს. რამდენ ხანს შეიძლება ადამიანს "პროპოშნიკით" ამოგლიჯო სიტყვები?! ზოგჯერ თავადაც კი ვბრაზობ საკუთარ თავზე. ბიძაჩემს ვგავარ ამით. იმიტომ ვამბობდი, საგვარეულო ხასიათის თვისებები მაქვს-მეთქი.

- თემიკო, ამდენწლიანი ცოლქმრული ურთიერთობიდან რა დასკვნა გამოიტანეთ, რა სჭირდება ქალს, ცოლს ბედნიერებისთვის?

- ბევრი რამ სჭირდება ქალს, ამაზე ორი აზრი არ არსებობს, ყველაფერიც გჭირდებათ და ყველაფერიც გეკუთვნით, მაგრამ უმთავრესი სითბო და სიყვარულია. ფუფუნების კოშკების აგება და მატერიალური რაღაცების კეთება შეიძლება, სულაც არ აღმოჩნდეს ეფექტური. ცარიელი არ იყო, ესაა მთავარი. გული თუ გაქვს სავსე სიყვარულით, ესაა მნიშვნელოვანი.

- ამ სითბოსა და სიყვარულშიც უტყვი ხართ?

- (იღიმება) არა მგონია.

- ის პერიოდი გამოგვრჩა, როცა პროფესია აირჩიეთ...

- მიუხედავად იმისა, რომ ხელოვნებასთან მიახლოებულ წრეში გავიზარდე, ჩემს მომავალ პროფესიად მსახიობობა ნამდვილად არ განიხილებოდა. იმ პერიოდისთვის ექიმობა იყო ძალიან პოპულარული, სამხატვრო აკადემია და უნივერსიტეტი პრესტიჟულ სასწავლებლებად მიიჩნეოდა. მეცხრე კლასის ჩათვლით არაფერზე არ ვფიქრობდი, დინებას მივყვებოდი. ცოტას ვსპორტსმენობდი კიდეც, ფეხბურთს ვთამაშობდი.

- მაშინ მუსიკაც სავალდებულო იყო, ბავშვებს ძალით დაატარებდნენ მუსიკალურ შვიდწლედში.

- მიუხედავად იმისა, რომ დედა მუსიკოსი იყო და მშვენივრად უკრავდა ფორტეპიანოზე, ერთი დღეც არ გვივლია მე და ჩემს ძმას მუსიკაზე. ნოტებით სიარული მაშინ ძალიან "ტეხავდა". ეტყობა, დედამაც არ დამაძალა. ნეტავ დაეძალებინა და სიმკაცრე გამოეჩინა, დავრჩი მუსიკალურად გაუნათლებელი... მე-9 კლასში მეგობრები თეატრში წავედით, "კავკასიური ცარცის წრე" ვნახეთ. დამოუკიდებლად, არანაირი მითითებით, ჩვენივე სურვილით. სპექტაკლი რომ დამთავრდა, კარგა ხანს არ გავდიოდით დარბაზიდან. არადა, დიდი თეატრალები არ ვყოფილვართ. თეატრი თავშესაქცევი ადგილი იყო ჩვენთვის. არც ვუყურებდით სპექტაკლს, სხვა ინტერესები გვქონდა, გოგოებს ვეპრანჭებოდით. ამ სპექტაკლმა შოკი მოახდინა ჩვენზე. იმ დღეს მომინდა, სცენაზე ვმდგარიყავი და იმ ზეიმის თანამონაწილე ვყოფილიყავი, რომელიც იქიდან მოდიოდა. ამის თქმა ოჯახში ცოტა რთული იყო. მამაჩემს სხვა დამოკიდებულება ჰქონდა ამ პროფესიასთან, არასერიოზულ პროფესიად მიაჩნდა. თან მაშინ ჩემი ძმა უკვე "გეპეიში" სწავლობდა და მეც იქით მექაჩებოდა მამა. დედას გავუმხილე ჩემი სურვილი. მისი დახმარებითა და თანადგომით გადავლახე ეს ბარიერი... თეატრალურში ბევრად ადრე იყო გამოცდები, ვიდრე დანარჩენ უმაღლესებში. დედამ თქვა, თუ ვერ ჩააბარებ, მერე "გეპეიში" სცადე ბედიო. ამ წინადადებას მამა დათანხმდა.

- პირველივე წელს ჩაირიცხეთ?

- რომ არ ჩავრიცხულიყავი, ახლა ინჟინერი ვიქნებოდი და თქვენ ჩემთან ინტერვიუზე არ მოხვიდოდით.

- პირველი ხელფასი, პირველი სამსახური...

- ინსტიტუტში მე-2 კურსზე ვიყავი, ტელევიზიაში საახალწლო გადაცემას აკეთებდნენ. დედა მაშინ იქ მუშაობდა. დახმარება მთხოვეს. სიხარულით გავიქეცი. გამიკეთეს წვერი, გრიმი, ჩამაცვეს თოვლის ბაბუის კოსტიუმი, დამაფარეს ქუდი და კაციშვილი ვერ მიხვდებოდა, რომ მე ვიყავი. 34 მანეთი გადამიხადეს ამ როლში. მანამდე სტიპენდიაც მქონდა, ხუთოსნის - 50 მანეთი. იმ დროისთვის ეს კარგი ფული იყო.

- რუსთაველის თეატრში ინსტიტუტის დამთავრებისთანავე დარჩით?

- გიზო ჟორდანიამ თავის ჯგუფთან ერთად, რომელშიც იყვნენ: მერაბ ნინიძე, ნინო თარხან-მოურავი, ნანუკა ხუსკივაძე, ნანა შონია, გოჩა კაპანაძე, დაგვაკავა თავის სპექტაკლებში ერთი კურსით უკანა ჯგუფის რამდენიმე სტუდენტი: მე, გია გაჩეჩილაძე, მალხაზ ქვრივიშვილი და დათო ბახტაძე. ბიჭების დეფიციტია ყოველთვის და დაგვიმატეს ეს ოთხეული. რუსთაველის თეატრში მეოთხე კურსიდან ვმუშაობ. თავიდან უშტატო თანამშრომელი გახლდით, სანამ ინსტიტუტს დავამთავრებდი. ასე რომ, 1986 წლიდან ამ თეატრში ვარ. შეიძლება ითქვას, აქ გავიზარდე.

- სერიალებში მუშაობის გამოცდილებაც გაქვთ. გვახსოვს თქვენი გმირი სერიალში "კლინიკა", ახლახან "ჩემი ცოლის დაქალებში" გამოჩნდით. რით ჰგავხართ თქვენს ახალ გმირს?

- არაფრით. კანადაში გაზრდილი კაცია, პილოტი. არასდროს მიცხოვრია უცხოეთში ემიგრანტის სტატუსით, თვითმფრინავთანაც საკმაოდ მწყრალად ვარ. დადებითი გმირი ჩანს, თუმცა არ ვიცი, რას მიმზადებენ სცენარისტები.

- სხვა პროფესიით გიმუშავიათ?

- კი, ერთი პერიოდი მეგობრებთან ნაყინის ქარხანაში ვმუშაობდი.ფიზიკური შრომისთვის არ მიმეტებდნენ მეგობრები. პიარსა და მარკეტინგს განვაგებდი, სარეკლამო დირექტორი გახლდით. მძიმე წლები იყო, 90-იანები. პარალელურ რეჟიმში ვიყავი თეატრშიც.

- ერთი გოგონა გყავთ, როგორც მახსოვს...

- კი, 21 წლის ელისაბედი, სამხატვრო აკადემიაში სწავლობს დიზაინის ფაკულტეტზე. მესამე კურსის სტუდენტია.

- თავად რა გამოცდილებას უზიარებთ შვილს?

- მეგობრული ურთიერთობა გვაქვს, თუმცა არის საკითხები, რომლებსაც დედას უფრო უმხელს.

- მაგალითად, თაყვანისმცემლებზე გიამბობთ?

- არა, არ მიყვება. ნინო უფრო ახერხებს ამ თემებზე საუბარს შვილთან. თუმცა, თუ რამე სერიოზული იქნება, აუცილებლად ჩამაყენებს საქმის კურსში. მთავარია, რომ ნდობა არის ჩვენ შორის.

- თემიკო, დასასრულ, შეცდომებზეც მინდა ვისაუბროთ. რას ნანობთ, რას შეცვლიდით ცხოვრებაში?

- რომ შეიძლებოდეს, იმ ადამიანებს დავიბრუნებდი, რომლებიც ჩემ გვერდით აღარ არიან. თუნდაც ოჯახის წევრები. უკან რომ დავბრუნებულიყავი, უფრო მეტად მოვუსმენდი და გავითვალისწინებდი მათ რჩევებს. არ ვექცეოდი ისე, როგორც ის ადამიანები იმსახურებდნენ. არ ვიყავი მართალი.

- ამბობენ, ჭკვიანი ადამიანები საკუთარ შეცდომებზე სწავლობენ, გენიოსები - სხვისაზე, ხოლო ბრიყვები - ვერც ერთზეო.

- გენიოსობაზე თავს ვერ დავდებ, მაგრამ სხვის შეცდომებზე სწავლა უკეთესია.

ნინო მჭედლიშვილი

ჟურნალი "რეიტინგი"

(გამოდის ორშაბათობით)

სალომე ჭაჭუა უცხოეთში მიემგზავრება - რომელი ქვეყნის "ცეკვავენ ვარსკვლავებში" გამოჩნდება მოცეკვავე

"სადაც არ უნდა ყოფილიყო, ყოველთვის სახლში ბრუნდებოდა... თბილისში..." - რას წერს გენიალურ კომპოზიტორზე ხელოვნებათმცოდნე

„თბილისური ჩუქურთმა“ - იმპრესიონისტი მხატვრის გამოფენა, რომელიც თბილისობას ეძღვნება