Faceამბები
სამართალი
პოლიტიკა

25

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

კვირა, მთვარის ოცდამერვე დღე დაიწყება 03:43-ზე, მთვარე კუროშია – დღეს დაწყებული საქმეები წარმატებულად სრულდება. კარგი დღეა ფინანსური საკითხის მოსაგვარებლად; საყიდლებისთვის. შემოქმედებითი საქმიანობა წარმატებას მოგიტანთ. მოერიდეთ ურთიერთობის გარჩევას გარშემო მყოფებთან. კარგი დღეა სამსახურის, საქმიანობის შესაცვლელად. სასიამოვნო ემოციებს შეგძენთ ხანმოკლე მგზავრობა, ხანგრძლივი მოგზაურობა სხვა დღისთვის გადადეთ. კარგი დღეა ფიზიკური ვარჯიშებისთვის, საოჯახო საქმეების შესასრულებლად. მოერიდეთ ჭარბი საკვების მიღებას. აგრეთვე, არასასურველია სმა და მოწევა. მოერიდეთ ხის მოჭრას, ყვავილების მოწყვეტას. ყურადღება მიაქციეთ არტერიულ წნევას. გაუფრთხილდით თავს, არ გადაღალოთ ტვინი. კარგი დღეა ბუნებაში სასეირნოდ, მიწაზე სამუშაოდ. რაციონიდან გამორიცხეთ პროდუქტები, რომლებიც სახამებელსა და ნახშირწყლებს შეიცავს.
მსოფლიო
სამხედრო
სპორტი
საზოგადოება
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
მეცნიერება
წიგნები
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
ავთო ვარსიმაშვილი: "ვერ გავიგე, რატომ ვითვლები მიშას ფავორიტად"
ავთო ვარსიმაშვილი: "ვერ გავიგე, რატომ ვითვლები მიშას ფავორიტად"

"ახლა ვხე­დავ ხალ­ხში გულ­წრფელ იმედს და იმის მო­ლო­დინს, რომ ყვე­ლა­ფე­რი უკე­თე­სო­ბის­კენ შე­იც­ვლე­ბა. რა თქმა უნდა, არი­ან ისე­თე­ბიც, ვინც რა­დი­კა­ლუ­რად უკ­მა­ყო­ფი­ლოა და პი­რი­ქით, მაგ­რამ მათ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბი­სას ვგრძნობ, რომ მოთ­მი­ნე­ბით არი­ან გამ­სჭვა­ლუ­ლი", - აცხა­დებს "თა­ვი­სუ­ფა­ლი თე­ატ­რის" სამ­ხატ­ვრო ხელ­მძღვა­ნე­ლი ავთო ვარ­სი­მაშ­ვი­ლი, რო­მელ­საც ბო­ლოდ­რო­ინ­დელ აქ­ტუ­ა­ლურ მოვ­ლე­ნებ­ზე ვე­სა­უბ­რეთ. რა შე­იც­ვა­ლა პო­ლი­ტი­კუ­რი ცვლი­ლე­ბის შემ­დეგ მის ცხოვ­რე­ბა­ში, ამა­ზე რე­ჟი­სო­რი თა­ვად გვი­ამ­ბობს.

- ბა­ტო­ნო ავთო, რა ხდე­ბა თქვ­ენს შე­მოქ­მე­დე­ბით საქ­მი­ა­ნო­ბა­ში?

- "თა­ვი­სუ­ფალ თე­ატ­რში" გარ­კ­ვე­უ­ლი სი­ახ­ლე­ე­ბი გვაქვს. ახ­ლა­ხან შედ­გა პრე­მი­ე­რა სპექ­ტაკ­ლი­სა "ვალ­სი ძი­ლის წინ". ეს არის ჩემი პი­ე­სა, რო­მე­ლიც თვი­თონ დავ­დგი და მას­ში "თა­ვი­სუ­ფა­ლი თე­ატ­რის" მსა­ხი­ობ ქალ­თა უმე­ტე­სო­ბა მო­ნა­წი­ლე­ობს ერ­თა­დერთ მა­მა­კაც­თან, კახა მი­ქი­აშ­ვილ­თან ერ­თად.

- ქალ­ბა­ტო­ნე­ბი ვინ არი­ან?

- მაია დო­ბორჯგი­ნი­ძე, მა­რი­ამ ჯო­ლო­გუა, თა­მუ­ნა ნი­კო­ლა­ძე, ქეთა ლორ­თქი­ფა­ნი­ძე, თიკო კორ­ძა­ძე, სა­ლო­მე ჭუ­ლუ­ხა­ძე, ნა­თია კვა­შა­ლი... ეს სპექ­ტაკ­ლი ჩვენს დე­დებს, ბე­ბი­ებ­სა და მათ მე­გობ­რებს მი­ვუ­ძღვე­ნი. სულ სამ­ჯერ იხი­ლა მა­ყუ­რე­ბელ­მა და უკვე დიდი სიყ­ვა­რუ­ლით სარ­გებ­ლობს.

- წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში არ­სე­ბობ­და მო­საზ­რე­ბა, რომ ავთო ვარ­სი­მაშ­ვი­ლი წინა ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის ფა­ვო­რი­ტი ხე­ლო­ვა­ნი იყო. პო­ლი­ტი­კუ­რი ცვლი­ლე­ბის შემ­დეგ რა შე­იც­ვა­ლა თქვენ­თვის?

- როცა ამას ამ­ბო­ბენ, ყვე­ლას მინ­და გულ­წრფე­ლად ვთხო­ვო, ერთხელ და სა­მუ­და­მოდ ამიხ­სნან, რაში გა­მო­ი­ხა­ტე­ბო­და ჩემი პრი­ვი­ლე­გი­რე­ბუ­ლი მდგო­მა­რე­ო­ბა იმ ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის დროს? ერთი ფაქ­ტი მა­ინც და­მი­სა­ხე­ლონ, რი­თიც მე სა­ა­კაშ­ვი­ლის გუნ­დმა წა­მა­ხა­ლი­სა. ამას რომ ვამ­ბობ, ვე­რა­ვინ ვე­რა­ფერს მი­სა­ხე­ლებს. ამ ცხრა წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში არ არ­სე­ბობს სა­ტე­ლე­ვი­ზიო გა­და­ცე­მა, სა­დაც მე გა­მო­ვე­დი და მათი პო­ზი­ცია და­ვი­ცა­ვი. ვე­რა­ვინ მე­ტყვის, რომ სა­ა­კაშ­ვი­ლის ხე­ლი­სუფ­ლე­ბა­ში ყოფ­ნის პე­რი­ოდ­ში რა­ი­მე მა­ღა­ლი თა­ნამ­დე­ბო­ბა მე­ჭი­რა, იმი­ტომ, რომ ამ ად­გილ­ზე შე­ვარ­დნა­ძის დრო­ი­დან ვმუ­შა­ობ და ყვე­ლა პრე­მია, მათ შო­რის სა­ხელ­მწი­ფო, მისი პრე­ზი­დენ­ტო­ბის დროს მაქვს მი­ღე­ბუ­ლი. შე­ვარ­დნა­ძის მმარ­თვე­ლო­ბის დროს მი­ვი­ღე ყვე­ლა სი­გე­ლი და მა­ინც ვერ გა­ვი­გე, რა­ტომ ვით­ვლე­ბი მი­შას ფა­ვო­რი­ტად... თუ ჩუ­მად ავი­ღე მის­გან რა­ღაც თან­ხა, ისიც "შე­მახ­სე­ნონ", იქ­ნებ არ მახ­სოვს...

- ინა­უ­გუ­რა­ცი­ას შე­გახ­სე­ნე­ბენ...

- ამა­ზეც მაქვს პა­სუ­ხი, - ეს ჩემი ბოლო შე­ხე­ბა იყო იმ სა­ხე­ლი­სუფ­ლე­ბო გუნდთან. წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში არც ერთ სა­ხელ­მწი­ფო პროგ­რა­მა­ში არ მი­მი­ღია მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა და არც სა­ხელ­მწი­ფო კონ­ცერ­ტი და­მიდ­გამს.

- რო­გორ ფიქ­რობთ, რა გახ­და ამ აზ­რის გავ­რცე­ლე­ბის სა­ფუძ­ვე­ლი?

- ისევ და ისევ ინა­უ­გუ­რა­ცია და კი­დევ ის, რომ მე არ ვაკ­რი­ტი­კებ­დი მათ, ისე­ვე, რო­გორც არც ერთ სხვა ხე­ლი­სუფ­ლე­ბას, რო­გორც მის წი­ნა­მორ­ბედს, ასე­ვე მის შემ­დგომს. არ არის ეს ჩემი საქ­მე და მი­მაჩ­ნია, რომ ხე­ლო­ვა­ნი ადა­მი­ა­ნი არც უნდა აკ­რი­ტი­კებ­დეს ხე­ლი­სუფ­ლე­ბას და არც კოჭს უგო­რებ­დეს. თა­ვი­სი პო­ზი­ცია რე­ჟი­სორ­მა სპექ­ტაკ­ლებ­ში უნდა გა­მო­ხა­ტოს. თუ ვინ­მეს ჩემი პო­ზი­ცი­ის გა­გე­ბა უნ­დო­და, ენა­ხა ჩემი სპექ­ტაკ­ლე­ბი და გა­ი­გებ­და. ბევ­რჯერ მქონ­და კარ­გი თა­ნამ­დე­ბო­ბე­ბის მი­ღე­ბის შან­სი, მაგ­რამ უარი ვთქვი, რად­გან ჩემს საყ­ვა­რელ საქ­მეს ვერ შე­ვე­ლიე.

- პო­ლი­ტი­კა­ში გთა­ვა­ზობ­დნენ ად­გილს თუ კულ­ტუ­რის სფე­რო­ში?

- ორი­ვე­გან. ინა­უ­გუ­რა­ცი­ის შემ­დეგ ვთქვი, რომ მე არ გავმხდარ­ვარ პრე­ზი­დენ­ტის მე­გო­ბა­რი, ჩემი მე­გო­ბა­რი გახ­და პრე­ზი­დენ­ტი-მეთ­ქი, მაგ­რამ ამას ყუ­რა­დღე­ბა არა­ვინ მი­აქ­ცია, სა­მა­გი­ე­როდ, ინა­უ­გუ­რა­ცია შე­მახ­სე­ნეს უამ­რავ­ჯერ... არ ვა­პი­რებ იმის და­მალ­ვას, რომ წინა ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის გუნდთან ვმე­გობ­რობ, მაგ­რამ ეს არას­დროს გა­მო­მი­ყე­ნე­ბია. არა­და, სურ­ვი­ლი რომ მქო­ნო­და, დე­პუ­ტა­ტიც გავ­ხდე­ბო­დი და სხვა, საკ­მა­ოდ მა­ღალ თა­ნამ­დე­ბო­ბა­საც მპირ­დე­ბოდ­ნენ. თუმ­ცა მა­ში­ნაც ვთქვი და ახ­ლაც ვამ­ბობ, მე არ მინ­და პო­ლი­ტი­კუ­რი თა­მა­ში, რად­გან ვე­რას­დროს გავ­ხდე­ბი ისე­თი პო­ლი­ტი­კო­სი, რო­გო­რე­ბიც ლე­ვან ბერ­ძე­ნიშ­ვი­ლი ან გიგა ბო­კე­რი არი­ან. ამ სფე­რო­ში ყო­ველ­თვის მეშ­ვი­დე პლან­ზე ვიქ­ნე­ბი და ბოლო ად­გილ­ზე ყოფ­ნის სურ­ვი­ლი არ მაქვს. ყვე­ლამ თა­ვი­სი საქ­მე უნდა აკე­თოს, მე პო­ლი­ტი­კო­სი არ ვარ. სა­კუ­თარ თავს ხე­ლო­ვან ადა­მი­ა­ნად მი­ვიჩ­ნევ და რა­ი­მე ღი­რე­ბუ­ლის შექ­მნის ამ­ბი­ცია მაქვს. რაც შე­ე­ხე­ბა იმას, რა შე­იც­ვა­ლა ჩემ­თვის ახა­ლი ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის პი­რო­ბებ­ში, ჯერ­ჯე­რო­ბით არა­ფე­რი, მაგ­რამ თუ შე­ვა­და­რებთ წინა ხე­ლი­სუფ­ლე­ბას, ახლა იმედს მა­ინც გვაძ­ლე­ვენ.

სა­ა­კაშ­ვი­ლის მოს­ვლამ­დე "თა­ვი­სუ­ფა­ლი თე­ატ­რი" მე­რი­ის­გან გრანტს იღებ­და, შემ­დგომ სულ რა­ღაც ერთი წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში გვქონ­და და­ფი­ნან­სე­ბა და გიგი უგუ­ლა­ვას მოს­ვლის შემ­დგომ შეგ­ვი­წყდა... გრი­ბო­ე­დო­ვის თე­ატრთან და­კავ­ში­რე­ბით დაგვპირ­დნენ, რომ მარ­ტი­დან და­ფი­ნან­სე­ბას გაგ­ვიზ­რდი­ან. სი­ა­მოვ­ნე­ბით მინ­და აღ­ვნიშ­ნო, კულ­ტუ­რის მი­ნის­ტრის მო­ად­გი­ლე ალექ­სან­დრე მარ­გოშ­ვი­ლი შეგ­ვპირ­და, რომ და­მო­უ­კი­დე­ბელ თე­ატ­რებს და­ა­ფი­ნან­სე­ბენ. ასე რომ, ოპ­ტი­მის­ტუ­რი გან­წყო­ბა მაქვს. თუ ბოლო სამ­თვი­ან მუ­შა­ო­ბას შე­ვა­ჯა­მებთ, ვი­ტყვი, რომ წინა ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის "ფა­ვო­რიტ" რე­ჟი­სორ­ზე არა­ნა­ი­რი ზე­წო­ლა არ ყო­ფი­ლა. პი­რი­ქით, ყუ­რა­დღე­ბას ვგრძნობთ იმ კუ­თხით, რომ კულ­ტუ­რის მი­ნის­ტრი ორ­ჯერ და­ეს­წრო გრი­ბო­ე­დო­ვის სა­ხე­ლო­ბის თე­ატ­რში გა­მარ­თულ სპექ­ტაკლს. ეს არის უპ­რე­ცე­დენ­ტო შემ­თხვე­ვა, რად­გან წინა მი­ნის­ტრე­ბი, არც ნიკა რუ­რუა და არც გოკა გა­ბაშ­ვი­ლი, არ მი­ნა­ხავს ჩვენს სპექ­ტაკ­ლებ­ზე. რაც შე­ე­ხე­ბა "თა­ვი­სუ­ფალ თე­ატრს", აქ ძა­ლი­ან უც­ნა­უ­რი შემ­თხვე­ვა მოხ­და, მო­პა­ტი­ჟე­ბის გა­რე­შე, სა­კუ­თა­რი სურ­ვი­ლით მო­ვი­და ალექ­სან­დრე მარ­გოშ­ვი­ლი, ჩემს სპექ­ტაკლს "მიყ­ვარ­ხარ, მიყ­ვარ­ხარ, მიყ­ვარ­ხარ" სა­კუ­თა­რი სურ­ვი­ლით და­ეს­წრო. რო­გორც ჩვე­უ­ლებ­რი­ვი მო­ქა­ლა­ქე, ისე მო­ვი­და. ცოტა სი­ვიწ­რო­ვე ყო­ფი­ლა, ჩემ­მა დი­რექ­ტორ­მა სკა­მე­ბი ჩა­უდ­გა თურ­მე და ახალ­გაზ­რდებ­თან ერ­თად დამ­ჯდა­რა. ეს ჩემ­თვის ძა­ლი­ან სა­სი­ა­მოვ­ნო მო­უ­ლოდ­ნე­ლო­ბა იყო, რად­გან წინა მი­ნის­ტრე­ბის მო­ად­გი­ლე­ე­ბის­გან ასე­თი ყუ­რა­დღე­ბით გა­ნე­ბივ­რე­ბუ­ლი არას­დროს ვყო­ფილ­ვართ. არ ვი­ცო­დი, თო­რემ უზ­რდე­ლი ხომ არ ვარ, მი­ვი­დო­დი და გა­ვე­სა­უბ­რე­ბო­დი. ერ­თა­დერ­თი, ვინც კულ­ტუ­რის სფე­რო­დან სპექ­ტაკ­ლებს ეს­წრე­ბო­და, მახ­სოვს, ვა­ლე­რი ასა­თი­ა­ნი იყო.

- ბა­ტო­ნო ავთო, თქვენს საყ­ვა­რელ რუს­თა­ვე­ლის თე­ატრზეც გკი­თხავთ, რომ­ლის მმარ­თვე­ლა­დაც რო­ბი­კო სტუ­რუა დაბ­რუნ­და. ამა­ზე რას ფიქ­რობთ, რა ცვლი­ლე­ბებს ელო­დე­ბით თე­ატ­რში მისი დაბ­რუ­ნე­ბის შემ­დეგ?

- უნდა ვა­ღი­ა­რო, რომ ამ ეტაპ­ზე ბა­ტონ რო­ბი­კო სტუ­რუ­ას­გან მა­ინ­ცდა­მა­ინც არა­ფერს ვე­ლო­დე­ბი. იმი­ტომ, რომ ბა­ტო­ნი სტუ­რუა, ეს ერთი წელი კი არა, ბოლო რამ­დე­ნი­მე ხა­ნია თა­ვი­სი შე­მოქ­მე­დე­ბით მა­ყუ­რებ­ლის მო­თხოვ­ნას სცილ­დე­ბა. მან და­კარ­გა ის, რა­საც ჩვენ მუდ­მი­ვად გვას­წავ­ლი­და - მუდ­მი­ვად გე­დოთ ხელი მა­ყუ­რებ­ლის მა­ჯის­ცე­მა­ზე და თქვე­ნი სპექ­ტაკ­ლე­ბი ამის პა­სუ­ხი უნდა იყო­სო. სწო­რედ ეს არის რე­ჟი­სო­რის უმ­თავ­რე­სი თვი­სე­ბა, თუმ­ცა ვა­ღი­ა­რებ, რომ რო­გორც ოს­ტა­ტი, ახლა უფრო დახ­ვე­წი­ლია, ვიდ­რე 30 წლის წინ იყო, რო­დე­საც დგამ­და შე­დევ­რებს - "კავ­კა­სი­ურ ცარ­ცის წრეს" და "რი­ჩარდ III"-ს. ახლა ის უფრო და­მა­ჯე­რე­ბე­ლია, მაგ­რამ ვერ გრძნობს მა­ყუ­რებ­ლის მა­ჯის­ცე­მას.

- რას გუ­ლის­ხმობთ?

- მის შეც­ვლას სხვა­დას­ხვა მი­ზე­ზი აქვს, ერთ-ერთი ის არის, რომ ის, რო­გორც ხე­ლო­ვა­ნი, და­წყნარ­და და აგიხ­სნით, რა­ტომ. რო­დე­საც რო­ბი­კო თა­ვი­სი სპექ­ტაკ­ლე­ბით დი­სი­დენ­ტი იყო და მისი ნა­მუ­შე­ვა­რი მა­ყუ­რებ­ლის გუ­ლე­ბამ­დე მი­დი­ო­და, ძა­ლი­ან კარგ ფორ­მა­ში იყო. რო­გორც კი მას პო­ლი­ტი­კუ­რი პლაც­დარ­მი გა­მო­ე­ცა­ლა, მო­ეშ­ვა. ეს მხო­ლოდ რო­ბერტ სტუ­რუ­ას დრა­მა არ არის. იმ თა­ო­ბის ყვე­ლა დიდ რე­ჟი­სორს ასე და­ე­მარ­თა. ვგუ­ლის­ხმობ საბ­ჭო­თა სივ­რცე­ში მოღ­ვა­წე რე­ჟი­სო­რებს, მათ შო­რის ლუ­ბი­მოვს, რო­მელ­თაც მთე­ლი თა­ვი­ან­თი შე­მოქ­მე­დე­ბა პო­ლი­ტი­კურ თე­ატრზე ჰქონ­დათ აწყო­ბი­ლი. რო­დე­საც მა­ყუ­რე­ბე­ლი ას­ჯერ მეტს ის­მენს ტე­ლე­ვი­ზი­ა­სა და რა­დი­ო­ში, გა­ცი­ლე­ბით მძაფრ სი­უ­ჟე­ტებს კი­თხუ­ლობს ჟურ­ნალ-გა­ზე­თებ­ში, რე­ჟი­სორს შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი მუზა ეც­ლე­ბა. ასე იცხოვ­რეს და იმუ­შა­ვეს მათ წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში და ამა­სო­ბა­ში ის გა­მორ­ჩათ, რაც დღეს უფრო მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია.

- რა არის დღე­ვან­დე­ლი მა­ყუ­რებ­ლის­თვის უფრო მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი?

- ადა­მი­ა­ნუ­რი ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბი, სო­ცი­ა­ლუ­რი სა­კი­თხე­ბი, კო­მუ­ნი­კა­ცია. ახლა ზე­პო­ლი­ტი­კუ­რი პრობ­ლე­მე­ბი სცე­ნა­ზე არა­ვის სჭირ­დე­ბა. ვა­ღი­ა­როთ, რომ ამ ოცი წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში ჩვენ რა­ღაც დო­ზით მა­ინც გავ­ხდით დე­მოკ­რა­ტი­უ­ლე­ბი და ხალ­ხს რაც აწუ­ხებს, ამ­ბობს კი­დეც. ის, რა­საც დღეს ტე­ლე­ვი­ზი­ით ვის­მენთ, საბ­ჭო­თა კავ­ში­რის დროს წარ­მო­უდ­გე­ნე­ლი იყო. ერთ მა­გა­ლითს მოგ­ვიყ­ვე­ბით, "რი­ჩარდ III"-ში იყო მო­მენ­ტი, რო­დე­საც გოგი გე­გეჭ­კო­რი მო­სას­ხამს სწევს და შიგ­ნით ჩანს წი­თე­ლი სარ­ჩუ­ლი, რო­მელ­საც გვერ­დზე მდგომს თავ­ზე აფა­რებს. ამის და­ნახ­ვა­ზე შოკ­ში ჩავცვივ­დით - კო­მუ­ნის­ტუ­რი პარ­ტია მი­წა­ში ჩა­დოო. ეს მა­შინ გმი­რო­ბის ტოლ­ფა­სი იყო. გარ­და ამი­სა, ეს რა­ღაც მიგ­ნე­ბის დიდი სიმ­ბო­ლო იყო, დღეს კი ეს ყვე­ლა­ფე­რი სა­სა­ცი­ლოა. თუ გინ­და, სცე­ნა­ზე დაწ­ვი საბ­ჭო­თა დრო­შა, ტაშ­საც არა­ვინ და­გიკ­რავს, რად­გან ეს თემა უკვე ყვე­ლას მოჰ­ბეზ­რდა.

მე საკ­მა­ოდ კარ­გად ვიც­ნობ ამ საქ­მეს და ვგრძნობ, რომ ეს იმ თა­ო­ბის ყვე­ლა­ზე მკვეთ­რი პრობ­ლე­მაა. ამას ისიც და­ე­მა­ტა, რომ იმ პე­რი­ო­დის მარ­თლაც გე­ნი­ა­ლუ­რი რე­ჟი­სო­რე­ბი იმ­დე­ნად მი­ეჩ­ვივ­ნენ სა­ყო­ველ­თაო აღი­ა­რე­ბას, რომ იმა­ვე რო­ბი­კო სტუ­რუ­ას­თვის და სხვე­ბის­თვი­საც დრა­მაა, მათ სპექ­ტაკ­ლებ­ზე ხალ­ხი რომ არ გიჟ­დე­ბა. სულ რა­ღაც 10-15 მა­ყუ­რე­ბე­ლი მო­დის და პარ­ტე­რიც არ ივ­სე­ბა.

- ამის მი­ზე­ზი ის ხომ არ იყო, რომ, მი­ზეზ­თა გამო, სპექ­ტაკ­ლის და­ა­ნონ­სე­ბა არ ხდე­ბო­და და კი­დევ ის, რომ ადა­მი­ა­ნებს თე­ატ­რის­თვის არ ეცა­ლათ?

- ამას ვერ და­ვი­ჯე­რებ. გთხოვთ კრი­ტი­კა­ში ნუ ჩა­მო­მარ­თმევთ, რად­გან ჩემი ღრმა რწმე­ნი­თა და დაკ­ვირ­ვე­ბით, რო­ბი­კო სტუ­რუა ქარ­თუ­ლი თე­ატ­რის ერთ-ერთი ყვე­ლა­ზე ძლი­ე­რი რე­ჟი­სო­რია, მაგ­რამ ეს იმას არ ნიშ­ნავს, რომ დღე­საც დგამს ისეთ სპექ­ტაკ­ლებს, რომ­ლის მი­მარ­თაც სა­ზო­გა­დო­ე­ბას ცხო­ვე­ლი ინ­ტე­რე­სი აქვს. ჩვენ­და სა­ბედ­ნი­ე­როდ, ქარ­თუ­ლი თე­ატ­რის ძი­რი­თა­დი მა­ყუ­რე­ბე­ლი არის ახალ­გაზ­რდა თა­ო­ბა და თუ ეს თა­ო­ბა ვერ ხე­დავს იმ პრობ­ლე­მებს სპექ­ტაკ­ლებ­ში, რო­მე­ლიც მას აღელ­ვებს, არც ინ­ტე­რეს­დე­ბა. ამი­ტომ არის მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი მა­ყუ­რებ­ლის მა­ჯის­ცე­მა.

- თუმ­ცა ხში­რად გვეს­მის, რომ ახა­ლი თა­ო­ბა მა­ინ­ცდა­მა­ინც მა­ღა­ლი კულ­ტუ­რუ­ლი გე­მოვ­ნე­ბით არ გა­მო­ირ­ჩე­ვა...

- თა­ო­ბა­თა შო­რის ბრძო­ლა ყო­ველ­თვის იყო და მო­დით, დროს მი­ვან­დოთ ყვე­ლა­ფე­რი. დღე­ვან­დე­ლი სა­ზო­გა­დო­ე­ბა ისე­დაც პო­ლი­ტი­ზე­ბუ­ლია და მე რა უნდა გი­თხრათ იმა­ზე მეტი სცე­ნი­დან, რაც თქვენ მე­გობ­რე­ბის­გან, კო­ლე­გე­ბი­სა და ახ­ლობ­ლე­ბის­გან გეს­მით. და თუ მა­ინც წახ­ვალთ ასეთ სპექ­ტაკლზე, მა­შინ თქვე­ნი ინ­ტე­რე­სის სფე­რო არც ისე მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნი ყო­ფი­ლა... ასე რომ, რო­ბი­კო სტუ­რუ­ას მოს­ვლის შემ­დეგ ჩემს საყ­ვა­რელ რუს­თა­ვე­ლის თე­ატ­რში სი­ახ­ლეს არ ვე­ლო­დე­ბი, ყვე­ლა­ფე­რი ისე გაგ­რძელ­დე­ბა, რო­გორც რამ­დე­ნი­მე წლის წინ იყო. ასე მხო­ლოდ ჩვენ­თან კი არა, მსოფ­ლი­ოს სხვა­დას­ხვა თე­ატ­რში ხდე­ბა, სა­ხელ­მწი­ფო აკა­დე­მი­უ­რი თე­ატ­რე­ბი თან­და­თან სა­მუ­ზე­უ­მო თე­ატ­რე­ბად იქ­ცე­ვი­ან, რო­მელ­თაც ჰყავთ არა მა­ყუ­რე­ბე­ლი, არა­მედ დამ­თვა­ლი­ე­რე­ბე­ლი. მე ხში­რად დავ­დი­ვარ პა­რიზ­ში, მაგ­რამ არას­დროს ვეს­წრე­ბი "კო­მე­დი ფრან­სე­ზის" სპექ­ტაკ­ლებს. არც ერთი ნორ­მა­ლუ­რი თე­ატ­რა­ლი იქ არ და­დის, ისი­ნი პა­ტა­რა თე­ატ­რებ­ში უფრო და­დი­ან. და­ახ­ლო­ე­ბით ასეთ ჭრილ­ში გა­და­ვა რუს­თა­ვე­ლის თე­ატ­რიც, და ეს არც ცუ­დია და არც კარ­გი.

ლალი პა­პას­კი­რი

ჟურ­ნა­ლი "რე­ი­ტინ­გი"

(გა­მო­დის ორ­შა­ბა­თო­ბით)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ჩრდილოეთ კორეის ახალმა სამხედრო ხომალდმა კატასტროფა განიცადა

ავთო ვარსიმაშვილი: "ვერ გავიგე, რატომ ვითვლები მიშას ფავორიტად"

ავთო ვარსიმაშვილი: "ვერ გავიგე, რატომ ვითვლები მიშას ფავორიტად"

"ახლა ვხედავ ხალხში გულწრფელ იმედს და იმის მოლოდინს, რომ ყველაფერი უკეთესობისკენ შეიცვლება. რა თქმა უნდა, არიან ისეთებიც, ვინც რადიკალურად უკმაყოფილოა და პირიქით, მაგრამ მათთან ურთიერთობისას ვგრძნობ, რომ მოთმინებით არიან გამსჭვალული", - აცხადებს "თავისუფალი თეატრის" სამხატვრო ხელმძღვანელი ავთო ვარსიმაშვილი, რომელსაც ბოლოდროინდელ აქტუალურ მოვლენებზე ვესაუბრეთ. რა შეიცვალა პოლიტიკური ცვლილების შემდეგ მის ცხოვრებაში, ამაზე რეჟისორი თავად გვიამბობს.

-  ბატონო ავთო, რა ხდება თქვ­ენს შემოქმედებით საქმიანობაში?

-  "თავისუფალ თეატრში" გარ­კ­ვეული სიახლეები გვაქვს. ახლახან შედგა პრემიერა სპექტაკლისა "ვალსი ძილის წინ". ეს არის ჩემი პიესა, რომელიც თვითონ დავდგი და მასში "თავისუფალი თეატრის" მსახიობ ქალთა უმეტესობა მონაწილეობს ერთადერთ მამაკაცთან, კახა მიქიაშვილთან ერთად.

-  ქალბატონები ვინ არიან?

-  მაია დობორჯგინიძე, მარიამ ჯოლოგუა, თამუნა ნიკოლაძე, ქეთა ლორთქიფანიძე, თიკო კორძაძე, სალომე ჭულუხაძე, ნათია კვაშალი... ეს სპექტაკლი ჩვენს დედებს, ბებიებსა და მათ მეგობრებს მივუძღვენი. სულ სამჯერ იხილა მაყურებელმა და უკვე დიდი სიყვარულით სარგებლობს.

-  წლების განმავლობაში არსებობდა მოსაზრება, რომ ავთო ვარსიმაშვილი წინა ხელისუფლების ფავორიტი ხელოვანი იყო. პო­ლიტიკური ცვლილების შემდეგ რა შეიცვალა თქვენთვის?

-  როცა ამას ამბობენ, ყველას მინდა გულწრფელად ვთხოვო, ერთხელ და სამუდამოდ ამიხსნან, რაში გამოიხატებოდა ჩემი პრივილეგირებული მდგომარეობა იმ ხელისუფლების დროს? ერთი ფაქტი მაინც დამისახელონ, რითიც მე სააკაშვილის გუნდმა წამახალისა. ამას რომ ვამბობ, ვერავინ ვერაფერს მისახელებს. ამ ცხრა წლის განმავლობაში არ არსებობს სატელევიზიო გადაცემა, სადაც მე გამოვედი და მათი პოზიცია დავიცავი. ვერავინ მეტყვის, რომ სააკაშვილის ხელისუფლებაში ყოფნის პერიოდში რაიმე მაღალი თანამდებობა მეჭირა, იმიტომ, რომ ამ ადგილზე შევარდნაძის დროიდან ვმუშაობ და ყველა პრემია, მათ შორის სახელმწიფო, მისი პრეზიდენტობის დროს მაქვს მიღებული. შევარდნაძის მმართველობის დროს მივიღე ყველა სიგელი და მაინც ვერ გავიგე, რატომ ვითვლები მიშას ფავორიტად... თუ ჩუმად ავიღე მისგან რაღაც თანხა, ისიც "შემახსენონ", იქნებ არ მახსოვს...

-  ინაუგურაციას შეგახსენებენ...

-  ამაზეც მაქვს პასუხი, - ეს ჩემი ბოლო შეხება იყო იმ სახელისუფლებო გუნდთან. წლების განმავლობაში არც ერთ სახელმწიფო პროგრამაში არ მიმიღია მონაწილეობა და არც სახელმწიფო კონცერტი დამიდგამს.

-  როგორ ფიქრობთ, რა გახდა ამ აზრის გავრცელების საფუძველი?

-  ისევ და ისევ ინაუგურაცია და კიდევ ის, რომ მე არ ვაკრიტიკებდი მათ, ისევე, როგორც არც ერთ სხვა ხელისუფლებას, როგორც მის წინამორბედს, ასევე მის შემდგომს. არ არის ეს ჩემი საქმე და მიმაჩნია, რომ ხელოვანი ადამიანი არც უნდა აკრიტიკებდეს ხელისუფლებას და არც კოჭს უგორებდეს. თავისი პოზიცია რეჟისორმა სპექტაკლებში უნდა გამოხატოს. თუ ვინმეს ჩემი პოზიციის გაგება უნდოდა, ენახა ჩემი სპექტაკლები და გაიგებდა. ბევრჯერ მქონდა კარგი თანამდებობების მიღების შანსი, მაგრამ უარი ვთქვი, რადგან ჩემს საყვარელ საქმეს ვერ შეველიე.

-  პოლიტიკაში გთავაზობდნენ ადგილს თუ კულტურის სფეროში?

-  ორივეგან. ინაუგურაციის შემდეგ ვთქვი, რომ მე არ გავმხდარვარ პრეზიდენტის მეგობარი, ჩემი მეგობარი გახდა პრეზიდენტი-მეთქი, მაგრამ ამას ყურადღება არავინ მიაქცია, სამაგიეროდ, ინაუგურაცია შემახსენეს უამრავჯერ... არ ვაპირებ იმის დამალვას, რომ წინა ხელისუფლების გუნდთან ვმეგობრობ, მაგრამ ეს არასდროს გამომიყენებია. არადა, სურვილი რომ მქონოდა, დეპუტატიც გავხდებოდი და სხვა, საკმაოდ მაღალ თანამდებობასაც მპირდებოდნენ. თუმცა მაშინაც ვთქვი და ახლაც ვამბობ, მე არ მინდა პოლიტიკური თამაში, რადგან ვერასდროს გავხდები ისეთი პოლიტიკოსი, როგორებიც ლევან ბერძენიშვილი ან გიგა ბოკერი არიან. ამ სფეროში ყოველთვის მეშვიდე პლანზე ვიქნები და ბოლო ადგილზე ყოფნის სურვილი არ მაქვს. ყველამ თავისი საქმე უნდა აკეთოს, მე პოლიტიკოსი არ ვარ. საკუთარ თავს ხელოვან ადამიანად მივიჩნევ და რაიმე ღირებულის შექმნის ამბიცია მაქვს. რაც შეეხება იმას, რა შეიცვალა ჩემთვის ახალი ხელისუფლების პირობებში, ჯერჯერობით არაფერი, მაგრამ თუ შევადარებთ წინა ხელისუფლებას, ახლა იმედს მაინც გვაძლევენ.

სააკაშვილის მოსვლამდე "თავისუფალი თეატრი" მერიისგან გრანტს იღებდა, შემდგომ სულ რაღაც ერთი წლის განმავლობაში გვქონდა დაფინანსება და გიგი უგულავას მოსვლის შემდგომ შეგვიწყდა... გრიბოედოვის თეატრთან დაკავშირებით დაგვპირდნენ, რომ მარტიდან დაფინანსებას გაგვიზრდიან. სიამოვნებით მინდა აღვნიშნო, კულტურის მინისტრის მოადგილე ალექსანდრე მარგოშვილი შეგვპირდა, რომ დამოუკიდებელ თეატრებს დააფინანსებენ. ასე რომ, ოპტიმისტური განწყობა მაქვს. თუ ბოლო სამთვიან მუშაობას შევაჯამებთ, ვიტყვი, რომ წინა ხელისუფლების "ფავორიტ" რეჟისორზე არანაირი ზეწოლა არ ყოფილა. პირიქით, ყურადღებას ვგრძნობთ იმ კუთხით, რომ კულტურის მინისტრი ორჯერ დაესწრო გრიბოედოვის სახელობის თეატრში გამართულ სპექტაკლს. ეს არის უპრეცედენტო შემთხვევა, რადგან წინა მინისტრები, არც ნიკა რურუა და არც გოკა გაბაშვილი, არ მინახავს ჩვენს სპექტაკლებზე. რაც შეეხება "თავისუფალ თეატრს", აქ ძალიან უცნაური შემთხვევა მოხდა, მოპატიჟების გარეშე, საკუთარი სურვილით მოვიდა ალექსანდრე მარგოშვილი, ჩემს სპექტაკლს "მიყვარხარ, მიყვარხარ, მიყვარხარ" საკუთარი სურვილით დაესწრო. როგორც ჩვეულებრივი მოქალაქე, ისე მოვიდა. ცოტა სივიწროვე ყოფილა, ჩემმა დირექტორმა სკამები ჩაუდგა თურმე და ახალგაზრდებთან ერთად დამჯდარა. ეს ჩემთვის ძალიან სასიამოვნო მოულოდნელობა იყო, რადგან წინა მინისტრების მოადგილეებისგან ასეთი ყურადღებით განებივრებული არასდროს ვყოფილვართ. არ ვიცოდი, თორემ უზრდელი ხომ არ ვარ, მივიდოდი და გავესაუბრებოდი. ერთადერთი, ვინც კულტურის სფეროდან სპექტაკლებს ესწრებოდა, მახსოვს, ვალერი ასათიანი იყო.

-  ბატონო ავთო, თქვენს საყვარელ რუსთაველის თეატრზეც გკითხავთ, რომლის მმართველადაც რობიკო სტურუა დაბრუნდა. ამაზე რას ფიქრობთ, რა ცვლილებებს ელოდებით თეატრში მისი დაბრუნების შემდეგ?

-  უნდა ვაღიარო, რომ ამ ეტაპზე ბატონ რობიკო სტურუასგან მაინცდამაინც არაფერს ველოდები. იმიტომ, რომ ბატონი სტურუა, ეს ერთი წელი კი არა, ბოლო რამდენიმე ხანია თავისი შემოქმედებით მაყურებლის მოთხოვნას სცილდება. მან დაკარგა ის, რასაც ჩვენ მუდმივად გვასწავლიდა - მუდმივად გედოთ ხელი მაყურებლის მაჯისცემაზე და თქვენი სპექტაკლები ამის პასუხი უნდა იყოსო. სწორედ ეს არის რეჟისორის უმთავრესი თვისება, თუმცა ვაღიარებ, რომ როგორც ოსტატი, ახლა უფრო დახვეწილია, ვიდრე 30 წლის წინ იყო, როდესაც დგამდა შედევრებს - "კავკასიურ ცარცის წრეს" და "რიჩარდ III"-ს. ახლა ის უფრო დამაჯერებელია, მაგრამ ვერ გრძნობს მაყურებლის მაჯისცემას.

-  რას გულისხმობთ?

-  მის შეცვლას სხვადასხვა მიზეზი აქვს, ერთ-ერთი ის არის, რომ ის, როგორც ხელოვანი, დაწყნარდა და აგიხსნით, რატომ. როდესაც რობიკო თავისი სპექტაკლებით დისიდენტი იყო და მისი ნამუშევარი მაყურებლის გულებამდე მიდიოდა, ძალიან კარგ ფორმაში იყო. როგორც კი მას პოლიტიკური პლაცდარმი გამოეცალა, მოეშვა. ეს მხოლოდ რობერტ სტურუას დრამა არ არის. იმ თაობის ყველა დიდ რეჟისორს ასე დაემართა. ვგულისხმობ საბჭოთა სივრცეში მოღვაწე რეჟისორებს, მათ შორის ლუბიმოვს, რომელთაც მთელი თავიანთი შემოქმედება პოლიტიკურ თეატრზე ჰქონდათ აწყობილი. როდესაც მაყურებელი ასჯერ მეტს ისმენს ტელევიზიასა და რადიოში, გაცილებით მძაფრ სიუჟეტებს კითხულობს ჟურნალ-გაზეთებში, რეჟისორს შემოქმედებითი მუზა ეცლება. ასე იცხოვრეს და იმუშავეს მათ წლების განმავლობაში და ამასობაში ის გამორჩათ, რაც დღეს უფრო მნიშვნელოვანია.

-  რა არის დღევანდელი მაყურებლისთვის უფრო მნიშვნელოვანი?

-  ადამიანური ურთიერთობები, სოციალური საკითხები, კომუნიკაცია. ახლა ზეპოლიტიკური პრობლემები სცენაზე არავის სჭირდება. ვაღიაროთ, რომ ამ ოცი წლის განმავლობაში ჩვენ რაღაც დოზით მაინც გავხდით დემოკრატიულები და ხალხს რაც აწუხებს, ამბობს კიდეც. ის, რასაც დღეს ტელევიზიით ვისმენთ, საბჭოთა კავშირის დროს წარმოუდგენელი იყო. ერთ მაგალითს მოგვიყვებით, "რიჩარდ III"-ში იყო მომენტი, როდესაც გოგი გეგეჭკორი მოსასხამს სწევს და შიგნით ჩანს წითელი სარჩული, რომელსაც გვერდზე მდგომს თავზე აფარებს. ამის დანახვაზე შოკში ჩავცვივდით - კომუნისტური პარტია მიწაში ჩადოო. ეს მაშინ გმირობის ტოლფასი იყო. გარდა ამისა, ეს რაღაც მიგნების დიდი სიმბოლო იყო, დღეს კი ეს ყველაფერი სასაცილოა. თუ გინდა, სცენაზე დაწვი საბჭოთა დროშა, ტაშსაც არავინ დაგიკრავს, რადგან ეს თემა უკვე ყველას მოჰბეზრდა.

მე საკმაოდ კარგად ვიცნობ ამ საქმეს და ვგრძნობ, რომ ეს იმ თაობის ყველაზე მკვეთრი პრობლემაა. ამას ისიც დაემატა, რომ იმ პერიოდის მართლაც გენიალური რეჟისორები იმდენად მიეჩვივნენ საყოველთაო აღიარებას, რომ იმავე რობიკო სტურუასთვის და სხვებისთვისაც დრამაა, მათ სპექტაკლებზე ხალხი რომ არ გიჟდება. სულ რაღაც 10-15 მაყურებელი მოდის და პარტერიც არ ივსება.

-  ამის მიზეზი ის ხომ არ იყო, რომ, მიზეზთა გამო, სპექტაკლის დაანონსება არ ხდებოდა და კიდევ ის, რომ ადამიანებს თეატრისთვის არ ეცალათ?

-  ამას ვერ დავიჯერებ. გთხოვთ კრიტიკაში ნუ ჩამომართმევთ, რადგან ჩემი ღრმა რწმენითა და დაკვირვებით, რობიკო სტურუა ქართული თეატრის ერთ-ერთი ყველაზე ძლიერი რეჟისორია, მაგრამ ეს იმას არ ნიშნავს, რომ დღესაც დგამს ისეთ სპექტაკლებს, რომლის მიმართაც საზოგადოებას ცხოველი ინტერესი აქვს. ჩვენდა საბედნიეროდ, ქართული თეატრის ძირითადი მაყურებელი არის ახალგაზრდა თაობა და თუ ეს თაობა ვერ ხედავს იმ პრობლემებს სპექტაკლებში, რომელიც მას აღელვებს, არც ინტერესდება. ამიტომ არის მნიშვნელოვანი მაყურებლის მაჯისცემა.

-  თუმცა ხშირად გვესმის, რომ ახალი თაობა მაინცდამაინც მაღალი კულტურული გემოვნებით არ გამოირჩევა...

-  თაობათა შორის ბრძოლა ყოველთვის იყო და მოდით, დროს მივანდოთ ყველაფერი. დღევანდელი საზოგადოება ისედაც პოლიტიზებულია და მე რა უნდა გითხრათ იმაზე მეტი სცენიდან, რაც თქვენ მეგობრებისგან, კოლეგებისა და ახლობლებისგან გესმით. და თუ მაინც წახვალთ ასეთ სპექტაკლზე, მაშინ თქვენი ინტერესის სფერო არც ისე მრავალფეროვანი ყოფილა... ასე რომ, რობიკო სტურუას მოსვლის შემდეგ ჩემს საყვარელ რუსთაველის თეატრში სიახლეს არ ველოდები, ყველაფერი ისე გაგრძელდება, როგორც რამდენიმე წლის წინ იყო. ასე მხოლოდ ჩვენთან კი არა, მსოფლიოს სხვადასხვა თეატრში ხდება, სახელმწიფო აკადემიური თეატრები თანდათან სამუზეუმო თეატრებად იქცევიან, რომელთაც ჰყავთ არა მაყურებელი, არამედ დამთვალიერებელი. მე ხშირად დავდივარ პარიზში, მაგრამ არასდროს ვესწრები "კომედი ფრანსეზის" სპექტაკლებს. არც ერთი ნორმალური თეატრალი იქ არ დადის, ისინი პატარა თეატრებში უფრო დადიან. დაახლოებით ასეთ ჭრილში გადავა რუსთაველის თეატრიც, და ეს არც ცუდია და არც კარგი.

ლალი პაპასკირი

ჟურნალი "რეიტინგი"

(გამოდის ორშაბათობით)

სალომე ჭაჭუა უცხოეთში მიემგზავრება - რომელი ქვეყნის "ცეკვავენ ვარსკვლავებში" გამოჩნდება მოცეკვავე

"სადაც არ უნდა ყოფილიყო, ყოველთვის სახლში ბრუნდებოდა... თბილისში..." - რას წერს გენიალურ კომპოზიტორზე ხელოვნებათმცოდნე

„თბილისური ჩუქურთმა“ - იმპრესიონისტი მხატვრის გამოფენა, რომელიც თბილისობას ეძღვნება