პოლიტიკა
სამართალი
მსოფლიო

29

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

30 მაისი, პარასკევი, მთვარის მეოთხე დღე დაიწყება 07:23-ზე, მთვარე ლომში გადაბრძანდება 23:58-ზე – ნუ აჰყვებით პროვოკაციებს, მოერიდეთ კამათსა და კონფლიქტს. კარგია ახალი ინფორმაციის შეგროვება და დამუშავება. წარმოების გაზრდა. არ არის შესაფერისი დღე მოგზაურობის დასაწყებად ან მივლინებაში წასასვლელად. დღის ენერგიამ შეიძლება გამოიწვიოს გაურკვევლობა, ადამიანებში იმატებს კომპრომისზე წასვლის უუნარობა. ასევე, არ არის მიზანშეწონილი რომანტიკული პაემანი. კარგია ოთახების მოლამაზება. ინტერიერის განახლება. აგრეთვე სადილის მომზადება და ცხობა. საუკეთესოა თმის შეჭრა და შეღებვა. გაიკეთეთ თმისა და სახის ნიღაბი. მოუფრთხილდით გულს, სისხლის მიმოქცევის სისტემას, არტერიებს, ზურგს, დიაფრაგმას.
მოზაიკა
მეცნიერება
კულტურა/შოუბიზნესი
კონფლიქტები
საზოგადოება
Faceამბები
წიგნები
სამხედრო
სპორტი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
გიორგი სუხიტაშვილი: "იმდენად საშინელი ხასიათი მაქვს, ვერავის მივემსგავსები"
გიორგი სუხიტაშვილი: "იმდენად საშინელი ხასიათი მაქვს, ვერავის მივემსგავსები"

მუ­სი­კო­სე­ბის ოჯახ­ში გა­ი­ზარ­და. მის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბა­ში გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი გავ­ლე­ნა უფ­როს­მა თა­ო­ბამ, პაპა-ბე­ბი­ებ­მა იქო­ნი­ეს. ყვე­ლა­ზე მძი­მე წლე­ბი სო­ფელ კა­რა­ლეთ­ში გა­ა­ტა­რა. 14 წლის ასაკ­ში თბი­ლი­სის­კენ მარ­ტომ აიღო გეზი და საყ­ვა­რელ პრო­ფე­სი­ას, მუ­სი­კას და­ე­უფ­ლა.

სა­ზო­გა­დო­ე­ბამ ის "ჯე­ოს­ტა­რი­დან" გა­იც­ნო, მაგ­რამ ცო­ტამ თუ იცის, რომ გი­ორ­გი სუ­ხი­ტაშ­ვი­ლი საქ­ველ­მოქ­მე­დო ორ­გა­ნი­ზა­ცია "ბუ­დეს" დამ­ფუძ­ნე­ბე­ლია. არის საქ­ველ­მოქ­მე­დო ორ­გა­ნი­ზა­ცია "მე­ცა­მე­ტე რა­ი­ო­ნის" ერთ-ერთი წევ­რი და არა­ერთ კე­თილ საქ­მეს აკე­თებს მზრუნ­ვე­ლო­ბა­მოკ­ლე­ბუ­ლი ბავ­შვე­ბის­თვის. დღეს მომ­ღე­რალს ცხოვ­რე­ბი­სე­ულ გა­მოც­დი­ლე­ბა­ზე ვე­სა­უბ­რეთ.

- ქარ­თლში და­ვი­ბა­დე და გა­ვი­ზარ­დე, კერ­ძოდ, კა­რა­ლეთ­ში. სკო­ლა იქ და­ვამ­თავ­რე და იქ გა­ვა­ტა­რე ის "უდარ­დე­ლი" წლე­ბი, ბავ­შვო­ბას რომ ვე­ძა­ხით. თუმ­ცა ამ წლებს უდარ­დელს მა­ინც ვერ და­ვარ­ქმევ. 90-იანი წლე­ბის და­სა­წყი­სი­დან 2008 წლამ­დე არა­ერ­თი ომი გა­და­ვი­ტა­ნეთ. და­ძა­ბუ­ლი მდგო­მა­რე­ო­ბა იყო, ყა­ჩა­ღო­ბა, ქურ­დო­ბა, ხალ­ხს აუ­თო­ებ­დნენ, ამ სი­ტყვის პირ­და­პი­რი გა­გე­ბით. თუმ­ცა ჩემი მშობ­ლე­ბი ცდი­ლობ­დნენ, ის ვა­კუ­უ­მი, რაც შექ­მნი­ლი იყო მა­ტე­რი­ა­ლუ­რი თუ სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო კუ­თხით, სხვა­დას­ხვა ხერ­ხით შე­ევ­სოთ ჩვენ­თვის. მა­მა­ჩე­მი, ნუკ­რი სუ­ხი­ტაშ­ვი­ლი, მუ­სი­კო­სია. დედა - ნანა ღო­ლი­ჯაშ­ვი­ლი, ლექ­სებს წერს. შე­სა­ბა­მი­სად, კულ­ტუ­რუ­ლი კრი­ზი­სი ოჯახ­ში ნამ­დვი­ლად არ იგ­რძნო­ბო­და. ორი დედ­მა­მიშ­ვი­ლი მყავს - უფ­რო­სი ლე­ვა­ნი და უმ­ცრო­სი - ნინი. მე შუ­ა­თა­ნა ვარ. პრი­ვი­ლე­გი­რე­ბუ­ლი არც ერთი არ ვყო­ფილ­ვართ. უბ­რა­ლოდ, ნინი პა­ტა­რა იყო და მხო­ლოდ მშობ­ლე­ბი კი არა, ძმე­ბიც ვა­ნე­ბივ­რებ­დით.

- დედ­მა­მიშ­ვი­ლე­ბი არ ჩხუ­ბობ­დით?

- მე და ჩემი ძმა რომ ვკა­მა­თობ­დით, ასე­თი დე­ბა­ტე­ბი მგო­ნი, პარ­ლა­მენ­ტში არ იმარ­თე­ბა. დღე­საც ვკა­მა­თობთ ცალ­კე­ულ სა­კი­თხებ­ზე.

- მშობ­ლე­ბის­გან რო­მელ­თან უფ­რო მე­გობ­რუ­ლი ურ­თი­ერ­თო­ბა გაქვს?

- ორი­ვეს­თან. ჩვენს შო­რის ასა­კობ­რი­ვი სხვა­ო­ბა პა­ტა­რაა. 17 წლი­სა­ნი შე­უღლდნენ ჩვე­ნი მშობ­ლე­ბი და 18 წლის ასაკ­ში უკვე პირ­ვე­ლი შვი­ლი ეყო­ლათ. შე­სა­ბა­მი­სად, მე­გობ­რუ­ლი ურ­თი­ერ­თო­ბა მშობ­ლებ­თან არც ერთს არ გაგ­ვჭირ­ვე­ბია, თუმ­ცა ბა­რი­ე­რი ზრდი­ლო­ბის კუ­თხით ყო­ველ­თვის გვქონ­და. რა­ი­მეს თხო­ვაც არ მი­ჭირ­და მშობ­ლე­ბის­თვის, ეს ჩემს ძმას სჭირ­და. მერე მე და­მე­მარ­თა. გარ­და­ტე­ხის ასაკ­ში უკვე მიძ­ნელ­დე­ბო­და მშობ­ლებ­თან მის­ვლა და ფუ­ლის თხო­ვა. მერე მუ­შა­ო­ბაც და­ვი­წყე.

- რო­გო­რი იყო სო­ცი­ა­ლუ­რი ფონი, ფი­ნან­სუ­რი მდგო­მა­რე­ო­ბა ოჯახ­ში?

- ის გვქონ­და, რაც მა­შინ ყვე­ლას. მამა, რო­გორც გი­თხა­რით, მუ­სი­კო­სი იყო და ხში­რად ჰქონ­და გას­ტრო­ლე­ბი. იქი­დან ჩა­მოჰ­ქონ­და ჩვენ­თვის სა­თა­მა­შო­ე­ბი. პირ­ვე­ლი სა­ბავ­შვო კომ­პი­უ­ტე­რი, ტე­ლე­ვი­ზორ­ზე რომ ვა­ერ­თებ­დით, ჩვენ გვქონ­და უბან­ში და უნდა გე­ნა­ხათ, ჩემ­თან სახ­ლში რა ხდე­ბო­და, "მა­რი­ოს" ვთა­მა­შობ­დით.

- ვის ჰგავ­ხარ ხა­სი­ა­თით?

- იმ­დე­ნად სა­ში­ნე­ლი ხა­სი­ა­თი მაქვს, ვე­რა­ვის მი­ვემ­სგავ­სე­ბი. ძა­ლი­ან მომ­თხოვ­ნი ვარ. ეს ძი­რი­თა­დად საქ­მე­ში გა­მო­ი­ხა­ტე­ბა. პუნ­ქტუ­ა­ლო­ბას, პა­სუ­ხის­მგებ­ლი­ა­ნო­ბას მო­ვი­თხოვ სხვის­გა­ნაც. იმ დო­ზით არა, რა დო­ზი­თაც მე მაქვს, ვგრძნობ, გა­და­მე­ტე­ბუ­ლად მაქვს, მაგ­რამ საქ­მე თუ ფუჭ­დე­ბა, ამას მძი­მედ აღ­ვიქ­ვამ. ეს მა­მის­გან გა­მომ­ყვა. დედა ძა­ლი­ან მო­წეს­რი­გე­ბუ­ლია. ამავდრო­უ­ლად რბი­ლი ხა­სი­ა­თი აქვს, კომ­ფორ­ტუ­ლია ურ­თი­ერ­თო­ბა­ში. წეს­რი­გი მეც მიყ­ვარს, მაგ­რამ ჩემ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბა კომ­ფორ­ტუ­ლი ნამ­დვი­ლად არ არის. ხის­თა­ვი­ა­ნი ვარ, რქე­ბით ვაწ­ვე­ბი ჩემს პრინ­ცი­პებს და გა­მაქვს. ამავდრო­უ­ლად, სა­მარ­თლი­ა­ნიც ვარ.

- ასე­თი ხა­სი­ა­თის გამო შე­ნიშ­ვნა ხში­რად მი­გი­ღია?

- ვცდი­ლობ, შე­ნიშ­ვნა არ და­ვიმ­სა­ხუ­რო. არ მიყ­ვარს, როცა შე­ნიშ­ვნას მაძ­ლე­ვენ. არ გა­მოვ­ხა­ტავ ამას, მაგ­რამ ნამ­დვი­ლად არ მიყ­ვარს, როცა თუნ­დაც ჩემს მძი­მე ხა­სი­ათ­ზე მი­მი­თი­თე­ბენ. ამი­ტომ ვცდი­ლობ გა­ვა­კონ­ტრო­ლო თავი, არ გა­და­ვა­ბი­ჯო იმ ზღვარს, რო­მე­ლიც ზრდი­ლო­ბა­სა და უზ­რდე­ლო­ბას შო­რის არის გავ­ლე­ბუ­ლი.

- სკო­ლის პე­რი­ოდ­ზე რას გვე­ტყვი, თუ გყავ­და ისე­თი მას­წავ­ლე­ბე­ლი, რომ­ლის­გა­ნაც გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი გა­მოც­დი­ლე­ბა მი­ი­ღე?

- მყავ­და საყ­ვა­რე­ლი პე­და­გო­გე­ბი. მა­გა­ლი­თად, მარო ტა­ლა­ხა­ძე, რო­მე­ლიც გარ­და­იც­ვა­ლა. კა­ხე­ლი ქალი იყო. სა­ო­ცა­რი დას­ჯის მე­თო­დე­ბი ჰქონ­და, წა­მორ­ტყმაც კი თა­ვი­სე­ბუ­რი იცო­და. მთე­ლი რიგი ილე­თე­ბი ჰქონ­და შე­მუ­შა­ვე­ბუ­ლი (იცი­ნის).

- შენც ხომ არ მოგ­ხვედ­რია მარო მას­წავ­ლებ­ლის ხელი?

- მე არა, მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ ძა­ლი­ან ცელ­ქი ვი­ყა­ვი. ერთ ად­გი­ლას ვერ ვჩერ­დე­ბო­დი, 45 წუთი ძა­ლი­ან ბევ­რი იყო ჩემ­თვის. გან­სა­კუთ­რე­ბით ბოლო ათი წუთი იწე­ლე­ბო­და.

- შენი უსაქ­ცი­ე­ლო­ბის გამო მშო­ბლე­ბი თუ და­უ­ბა­რე­ბი­ათ სკო­ლა­ში?

- არა­ერ­თხელ. თუმ­ცა უმ­რავ­ლეს შემ­თხვე­ვა­ში თა­ვად ვაგ­ვა­რებ­დი მას­წავ­ლებ­ლებ­თან სა­კუ­თარ პრობ­ლე­მებს. სხვა­თა შო­რის, ძა­ლი­ან ვუყ­ვარ­დი პე­და­გო­გებს. ჩე­მებს ეუბ­ნე­ბოდ­ნენ, ისე­თი სა­ხით გვი­ყუ­რებს, რაც უნდა და­ა­შა­ვოს, ვერ ვსჯი­თო. მე-5 კლას­ში ვი­ყა­ვი, მა­მა­ჩემ­მა სა­თა­მა­შო პის­ტო­ლე­ტი რომ ჩა­მო­მი­ტა­ნა ერთ-ერთი გას­ტრო­ლი­დან. ბურ­თუ­ლებს ის­რო­და და საკ­მა­ოდ მტკივ­ნე­უ­ლი იყო მისი ნა­ტყვი­ა­რი. სკო­ლა­ში წა­ვი­ღე. ვი­ღა­ცამ და­მა­სმი­ნა. გე­ოგ­რა­ფი­ის პე­და­გო­გი მყავ­და ძა­ლი­ან მკაც­რი. ჩხრე­კა ჩა­ა­ტა­რა კლას­ში და მი­პო­ვა ეს ია­რა­ღი. იცით, რა ძვირ­ფა­სი იყო მა­შინ ეს ია­რა­ღი ჩემ­თვის? - წა­მარ­თვა. ერთი დღე მქონ­და სულ ეს თოფი. მო­ვა­ღე პირი, მაგ­რამ არა­ფერ­მა მიშ­ვე­ლა. სახ­ლში ვთქვი, დავ­კარ­გე-მეთ­ქი. სკო­ლა რომ და­ვამ­თავ­რე, ბან­კეტ­ზე დი­რექ­ტორ­მა ეს ია­რა­ღი მო­მი­ტა­ნა. ისე­თი ემო­ცი­უ­რი იყო ის მო­მენ­ტი... შე­ნა­ხუ­ლი ჰქო­ნია სე­იფ­ში ჩემი "არ­სე­ნა­ლი".

- ხში­რად ახ­სე­ნებ ხოლ­მე პა­პას, მა­მის მა­მას, მის­გან რა გა­მოც­დი­ლე­ბა მი­ი­ღე?

- ლუ­არ­საბ პა­პას და მის მე­უღ­ლეს მარ­თლა დიდი წვლი­ლი მი­უ­ძღვის ჩვე­ნი აღ­ზრდა-გა­ნათ­ლე­ბის საქ­მე­ში. ძა­ლი­ან მიყ­ვარს ეს ადა­მი­ა­ნე­ბი და მინ­და დიდ­ხანს მყავ­დნენ. უფრო ძლი­ე­რი და უფრო "ბევ­რი" ვარ მათ გვერ­დით. ახა­ლი წლის ღა­მეს ამ გა­დარ­ბე­ნებ­სა და სიმ­ღე­რებს რომ მოვ­რჩი, მო­ვახ­ტი ჩემს მან­ქა­ნას და დი­ლის 6 სა­ათ­ზე ახა­ლი წელი მი­ვუ­ლო­ცე ჩემს მო­ხუ­ცებს. მე და ლუ­არ­საბ პაპა უკვე გა­პო­ბი­ლი მთვრა­ლე­ბი შევ­ხვდით პირ­ველ იან­ვარს. ლუ­არ­სა­ბი კარ­გად მღე­რის, ბე­ბი­აც მღე­რის. ბავ­შვო­ბი­დან შე­მაყ­ვა­რა მიწა პაპა ლუ­არ­საბ­მა. რა ია­რა­ღე­ბიც მას ჰქონ­და, იგი­ვე ია­რა­ღე­ბი მქონ­და მეც, ოღონდ პა­ტა­რა, ჩემი ზო­მის. გა­და­ი­დებ­და პაპა თოხს, მეც გა­ვი­დებ­დი ჩემს ია­რაღს და მივ­ყვე­ბო­დი ვე­ნახ­ში. დღე­საც, როცა ჩავ­დი­ვარ, ყო­ველ­თვის ვცდი­ლობ მი­ვეხ­მა­რო.

- გი­ორ­გი, ე.წ. "ქუ­ჩის აკა­დე­მი­ამ" რა მოგ­ცა?

- რთუ­ლი პე­რი­ო­დი და­ემ­თხვა ჩვე­ნი ყოყლო­ჩი­ნო­ბის პე­რი­ოდს. შე­იძ­ლე­ბა ით­ქვას, რომ ამ აკა­დე­მი­ის წარ­მა­ტე­ბუ­ლი კურსდამ­თავ­რე­ბუ­ლე­ბი ვართ გო­რე­ლე­ბი. ახლა მა­გის­ტრის დიპ­ლომს იცა­ვენ ზოგი სად და ზო­გიც - სად. მე რაც შე­მე­ხე­ბა, საკ­მა­ოდ ჯან­სა­ღი ცხოვ­რე­ბის წე­სით ვცხოვ­რობ­დი. ალ­ბათ ამან გა­ნა­პი­რო­ბა ის, რომ ვცდი­ლობ­დი ქუ­ჩა­ში ძლი­ე­რი ვყო­ფი­ლი­ყა­ვი, არა მხო­ლოდ გო­ნებ­რი­ვად, არა­მედ ფი­ზი­კუ­რა­დაც. იმი­ტომ, რომ როცა ხეპ­რე ადა­მი­ა­ნებ­თან გაქვს ურ­თი­ერ­თო­ბა, რაც უნდა გა­მარ­თუ­ლი იყო გო­ნებ­რი­ვად, მო­ხერ­ხე­ბუ­ლი, მხო­ლოდ ჭკუ­ით ვე­რა­ფერს გახ­დე­ბი. ალ­ბათ ამან უბიძ­გა ჩემს თა­ო­ბა­ში ბევ­რს "გა­ფუ­ჭე­ბუ­ლი­ყო". იყო ნარ­კო­ტი­კიც, რო­მე­ლიც შე­მო­ე­დი­ნე­ბო­და ცხინ­ვა­ლი­დან, თუმ­ცა ქუ­ჩა­ში იდგა მე­ო­რე კა­ტე­გო­რი­აც, რო­მე­ლიც სპორ­ტუ­ლად ვცხოვ­რობ­დით, სულ ვვარ­ჯი­შობ­დით.

- ეს ყვე­ლა­ფე­რი შენ თვალ­წინ ხდე­ბო­და, ალ­ბათ ცდუ­ნე­ბა დიდი იყო...

- ჩემ თვალ­წინ ხდე­ბო­და მარ­თლაც, უბ­რა­ლოდ, მა­გის ინ­ტე­რე­სი არ მქო­ნია. სი­გა­რე­ტიც არ მო­მი­წე­ვია არას­დროს. მა­მა­ჩემს ჩემ­თვის არ უთ­ქვამს, სი­გა­რე­ტი არ მოს­წი­ოო, თა­ვის­თა­ვად მოხ­და ყვე­ლა­ფე­რი. 14 წლის ვი­ყა­ვი, თბი­ლის­ში რომ ჩა­მო­ვე­დი. მე-9 კლა­სი­დან წა­მო­ვე­დი. მქონ­და არა­ქა­ლა­ქუ­რი კილო, ჩაც­მის არა­ქა­ლა­ქუ­რი სტი­ლი. ამის გამო ხში­რად ქი­ლი­კის ობი­ექ­ტი ვხდე­ბო­დი. ხე­ლე­ბი სულ და­სის­ხლი­ა­ნე­ბულ-და­ლურ­ჯე­ბუ­ლი მქონ­და ჩხუ­ბით. დამ­ცი­ნოდ­ნენ აქ­ცენ­ტის გამო. ძა­ლი­ან ცოტა ვი­ლა­პა­რა­კე პირ­ვე­ლი ორი წელი. კომ­პლექ­სი მქონ­და, ვერ ვლა­პა­რა­კობ­დი. დიდი მად­ლო­ბა ჩემს მე­ტყვე­ლე­ბის პე­და­გოგს, ეკა ბა­კუ­რა­ძეს, რო­მე­ლიც მარ­თლა ძა­ლი­ან და­მეხ­მა­რა ამ კუ­თხით. მა­ლე­ვე ამო­ვი­ღე ხმა და ხომ ხე­დავ, რო­გორც ვმე­ტყვე­ლებ დღეს, თუმ­ცა როცა ემო­ცი­უ­რი სი­ტუ­ა­ცია მაქვს, მა­ინც ქარ­თლე­ლი ვხდე­ბი (იცი­ნის).

- პრო­ფე­სია რო­გორ აირ­ჩიე?

- მი­ნა­ხავს, რო­გორ იკ­რი­ბე­ბა კონ­სი­ლი­უ­მე­ბი ოჯა­ხებ­ში შვი­ლი­სა თუ შვი­ლიშ­ვი­ლის პრო­ფე­სი­ის ასარ­ჩე­ვად. ასე­თი რამ ჩემს შემ­თხვე­ვა­ში არ მომ­ხდა­რა, გარ­კვე­უ­ლი იყო უკვე ყვე­ლა­ფე­რი. 2 წლი­დან ვმღე­რო­დი და გა­მო­რი­ცხუ­ლი იყო, სხვა პრო­ფე­სია ამერ­ჩია.

- გა­დაკ­ვრი­თაც არა­ვინ გირ­ჩია უფრო სარ­ფი­ა­ნი პრო­ფე­სია?

- ყვე­ლა მე­უბ­ნე­ბო­და ამას, მაგ­რამ როცა ეს საქ­მე გიყ­ვარს, სხვა მხა­რეს ვერ იხე­დე­ბი. ეს სი­ტუ­ა­ცია ქა­ლის სიყ­ვა­რულს ჰგავს. როცა გიყ­ვარს, მის გარ­და ხომ არ­სე­ბო­ბენ ლა­მა­ზი და უკე­თე­სი ქა­ლე­ბიც, მაგ­რამ შენ ის გიყ­ვარს და სხვა არ გა­ინ­ტე­რე­სებს. მე ის პრო­ფე­სია მიყ­ვარ­და. შოთა მი­ლო­რა­ვას სა­ხე­ლო­ბის სა­ცირ­კო-სა­ესტრა­დო სას­წავ­ლე­ბელ­ში ჩა­ვა­ბა­რე, ვო­კა­ლის გან­ხრით. ოთხი წელი ვის­წავ­ლე, მერე თე­ატ­რა­ლურ­ში ჩა­ვა­ბა­რე, მუ­სი­კა­ლუ­რი თე­ატ­რის გან­ხრით. ახლა მა­გის­ტრა­ტუ­რა მინ­და გა­ვი­ა­რო, ოღონდ არა სა­ქარ­თვე­ლო­ში.

- ანუ, სწავ­ლა სი­ბე­რემ­დეო, არა?

- სწო­რად მინ­და გა­მი­გოს ყვე­ლამ, როცა ჩემი პრო­ფე­სი­ი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე მა­გის­ტრა­ტუ­რა­ზე ჩა­ვა­ბა­რე, მივ­ხვდი, რომ მა­ი­მუ­ნო­ბა ხდე­ბო­და. მხო­ლოდ დიპ­ლო­მის გამო არ­სად ვა­ბა­რებ. არც ის ტიპი ვარ, ჯილ­დო­ებ­სა და დიპ­ლო­მებს ჩარ­ჩო­ებ­ში რომ ინა­ხა­ვენ.

- სა­სიყ­ვა­რუ­ლო გა­მოც­დი­ლე­ბა­ზე რას გვე­ტყვი?

- ღრმა ბავ­შვო­ბი­დან მქონ­და გა­ტა­ცე­ბე­ბი, მომ­წონ­და, მიყ­ვარ­და, სა­ბავ­შვო ბაღ­შიც, სკო­ლა­შიც, ინ­სტი­ტუ­ტშიც.

- გი­მარ­თლებ­და ყო­ველ­თვის, თუ ცალ­მხრი­ვა­დაც იყა­ვი შეყ­ვა­რე­ბუ­ლი?

- ყო­ველ­თვის მი­მარ­თლებ­და. მე­ოც­ნე­ბე ტიპი არ ვარ. აბ­სტრაქ­ტულ­ზე, არა­რე­ა­ლის­ტურ­სა და იდე­ა­ლურ­ზე არას­დროს მი­ოც­ნე­ბია. მომ­ღერ­ლე­ბის პლა­კა­ტებს რომ აკ­რავ­დნენ და სა­გა­ზე­თო სტა­ტი­ე­ბით აჭ­რე­ლებ­დნენ კედ­ლებს, ასე­თი რამ არას­დროს მიქ­ნია. ერთი სი­ტყვით, არა­ვინ გა­მი­ფა­ნა­ტე­ბია. მიყ­ვარ­და ისე­თი გო­გო­ნე­ბი, რომ­ლებ­საც ვიმ­სა­ხუ­რებ­დი და რომ­ლე­ბიც მიმ­სა­ხუ­რებ­დნენ. ანო­მა­ლი­უ­რი სიყ­ვა­რუ­ლი არას­დროს მქო­ნია. ვი­ღა­ცე­ე­ბი "ვი­აგ­რას" გო­გო­ნებ­ზე რომ "ჭე­დავ­დნენ" და ვერა ბრეჟნე­ვას­თან შე­სახ­ვედ­რად ბი­ლე­თის ფულს აგ­რო­ვებ­დნენ, ასე­თი რამ არას­დროს დამ­მარ­თვია. პრაგ­მა­ტუ­ლი ადა­მი­ა­ნი ვარ, მი­წა­ზე მყა­რად ვდგა­ვარ და შე­სა­ბა­მი­სად, იმე­დი არას­დროს გამცრუ­ე­ბია. გა­მოც­დი­ლი ამ კუ­თხით ნამ­დვი­ლად ვარ, თუმ­ცა შეც­დო­მე­ბი შე­იძ­ლე­ბა 60 წლის ასაკ­შიც და­უშ­ვას ადა­მი­ან­მა და არა მხო­ლოდ სა­სიყ­ვა­რუ­ლო კუ­თხით.

- როცა "ჯე­ოს­ტარ­ში" გა­მოჩ­ნდი, უამ­რა­ვი "ფანი" გო­გო­ნა გყავ­და, რო­გორ პა­სუ­ხობ­დი თაყ­ვა­ნის­მცე­მელ გო­გო­ნებს?

- იყო ზა­რე­ბი, კარ­ში გაჩ­რი­ლი წე­რი­ლე­ბიც, სა­ჩუქ­რე­ბი, მაგ­რამ ყო­ველ­თვის ვი­ცო­დი, რომ ეს დრო­ე­ბი­თი იყო. ზუს­ტად ვი­ცო­დი, ამ პრო­ექ­ტში შეს­ვლას რაც მოჰ­ყვე­ბო­და და არც გა­ვუ­ო­ცე­ბი­ვარ ამ ამ­ბავს. ვი­ღა­ცებს ცნო­ბა­დო­ბა, ჯი­ბე­ში ცოტა მეტი ფული აფუ­ჭებს. ეს მე არ მე­ხე­ბა. დღე­საც ზუს­ტად ის მე­გობ­რე­ბი მყავს, ვინც მა­ნამ­დე მყავ­და. შე­იძ­ლე­ბა დრო­ის პრობ­ლე­მა მქონ­დეს, მაგ­რამ ჩემი მე­გობ­რე­ბი გა­გე­ბით ეკი­დე­ბი­ან ამ ამ­ბავს.

- სა­სიყ­ვა­რუ­ლო გა­მოც­დი­ლე­ბას და­ვუბ­რუნ­დეთ. რო­გორ გგო­ნია, ამ ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბის შე­დე­გად, ამო­ი­ცა­ნი ქა­ლის ფე­ნო­მე­ნი?

- ქა­ლის ფე­ნო­მე­ნი ქალ­მა ვერ ამო­იც­ნო და მე რო­გორ უნდა ამო­ვიც­ნო (იღი­მის)?!

- რო­გორ გგო­ნია, რა სჭირ­დე­ბა ქალს ბედ­ნი­ე­რე­ბის­თვის?

- მრა­ვალ­ფე­როვ­ნე­ბა.

- და­სას­რულ, შეც­დო­მებ­ზეც მინ­და გკი­თხო. გახ­სენ­დე­ბა რო­მე­ლი­მე ნა­ბი­ჯი, რო­მელ­საც ხში­რად ნა­ნობ?

- არა, არა­ფერ­ზე ვდარ­დობ. ეს არის ჩემი ცხოვ­რე­ბა თა­ვი­სი კარ­გი­თა და ცუ­დით. არ მაქვს ილუ­ზია, რომ უშეც­დო­მოდ ვცხოვ­რობ. ვი­ღა­ცე­ბი კი ამ­ბო­ბენ, უკან რომ მო­ვი­ხე­დავ, ერთი შავი ლა­ქაც არ მაქ­ვსო, მაგ­რამ არ მჯე­რა. ყვე­ლას გვაქვს ჩვენ შავი ლაქა. ყვე­ლა­ფე­რი უფ­ლის ნე­ბაა, ასე იყო ალ­ბათ სა­ჭი­რო. შემ­თხვე­ვით არა­ფე­რი ხდე­ბა.

- დღეს რას აკე­თებს გი­ორ­გი სუ­ხი­ტაშ­ვი­ლი?

- ვცდი­ლობ გა­ვერ­კვე, რა მინ­და. წა­ვი­დე თუ დავ­რჩე. აი, ეს კი­თხვა მა­წუ­ხებს.

- სად მი­დი­ხარ?

- არ ვიცი. იქ, სა­დაც ის პრო­ფე­სია, რო­მელ­საც ჩემი ცხოვ­რე­ბის დიდი ნა­წი­ლი და­ვუთ­მე და მეტ სი­ა­მოვ­ნე­ბას მო­მა­ნი­ჭებს. სა­დაც სცე­ნა­ზე გა­მო­ვალ ყო­ველ­გვა­რი თხოვ­ნის გა­რე­შე, სა­დაც მე­სი­ჯე­ბის გამო არ ვუმ­ღე­რებ პუბ­ლი­კას, სა­დაც მხო­ლოდ საქ­ველ­მოქ­მე­დო ღო­ნის­ძი­ე­ბე­ბი არ ჩა­ტარ­დე­ბა, სა­დაც კონ­ცერ­ტი გა­ი­მარ­თე­ბა ყვე­ლა­ნა­ი­რი სარ­ჩუ­ლის გა­რე­შე, კონ­ცერ­ტი კონ­ცერ­ტის­თვის. სა­დაც სიმ­ღე­რის და­სა­წყის­ში ან სიმ­ღე­რის ბო­ლოს სა­თხო­ვა­რი არ მექ­ნე­ბა მსმე­ნელ­თან თუ მა­ყუ­რე­ბელ­თან.

ნინო მჭედ­ლიშ­ვი­ლი

ჟურ­ნა­ლი "რე­ი­ტინ­გი"

(გა­მო­დის ორ­შა­ბა­თო­ბით)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
გიორგი ბაჩიაშვილი - საქართველოს წარმომადგენლებმა, ივანიშვილის დავალებით, მიმართეს ბანდიტურ გზას და მოტაცებით ჩამომიყვანეს საქართველოში

გიორგი სუხიტაშვილი: "იმდენად საშინელი ხასიათი მაქვს, ვერავის მივემსგავსები"

გიორგი სუხიტაშვილი: "იმდენად საშინელი ხასიათი მაქვს, ვერავის მივემსგავსები"

მუსიკოსების ოჯახში გაიზარდა. მის ჩამოყალიბებაში განსაკუთრებული გავლენა უფროსმა თაობამ, პაპა-ბებიებმა იქონიეს. ყველაზე მძიმე წლები სოფელ კარალეთში გაატარა. 14 წლის ასაკში თბილისისკენ მარტომ აიღო გეზი და საყვარელ პროფესიას, მუსიკას დაეუფლა.

საზოგადოებამ ის "ჯეოსტარიდან" გაიცნო, მაგრამ ცოტამ თუ იცის, რომ გიორგი სუხიტაშვილი საქველმოქმედო ორგანიზაცია "ბუდეს" დამფუძნებელია. არის საქველმოქმედო ორგანიზაცია "მეცამეტე რაიონის" ერთ-ერთი წევრი და არაერთ კეთილ საქმეს აკეთებს მზრუნველობამოკლებული ბავშვებისთვის. დღეს მომღერალს ცხოვრებისეულ გამოცდილებაზე ვესაუბრეთ.

- ქართლში დავიბადე და გავიზარდე, კერძოდ, კარალეთში. სკოლა იქ დავამთავრე და იქ გავატარე ის "უდარდელი" წლები, ბავშვობას რომ ვეძახით. თუმცა ამ წლებს უდარდელს მაინც ვერ დავარქმევ. 90-იანი წლების დასაწყისიდან 2008 წლამდე არაერთი ომი გადავიტანეთ. დაძაბული მდგომარეობა იყო, ყაჩაღობა, ქურდობა, ხალხს აუთოებდნენ, ამ სიტყვის პირდაპირი გაგებით. თუმცა ჩემი მშობლები ცდილობდნენ, ის ვაკუუმი, რაც შექმნილი იყო მატერიალური თუ საგანმანათლებლო კუთხით, სხვადასხვა ხერხით შეევსოთ ჩვენთვის. მამაჩემი, ნუკრი სუხიტაშვილი, მუსიკოსია. დედა - ნანა ღოლიჯაშვილი, ლექსებს წერს. შესაბამისად, კულტურული კრიზისი ოჯახში ნამდვილად არ იგრძნობოდა. ორი დედმამიშვილი მყავს - უფროსი ლევანი და უმცროსი - ნინი. მე შუათანა ვარ. პრივილეგირებული არც ერთი არ ვყოფილვართ. უბრალოდ, ნინი პატარა იყო და მხოლოდ მშობლები კი არა, ძმებიც ვანებივრებდით.

- დედმამიშვილები არ ჩხუბობდით?

- მე და ჩემი ძმა რომ ვკამათობდით, ასეთი დებატები მგონი, პარლამენტში არ იმართება. დღესაც ვკამათობთ ცალკეულ საკითხებზე.

- მშობლებისგან რომელთან უფ­რო მეგობრული ურთიერთობა გაქვს?

- ორივესთან. ჩვენს შორის ასაკობრივი სხვაობა პატარაა. 17 წლისანი შეუღლდნენ ჩვენი მშობლები და 18 წლის ასაკში უკვე პირველი შვილი ეყოლათ. შესაბამისად, მეგობრული ურთიერთობა მშობლებთან არც ერთს არ გაგვჭირვებია, თუმცა ბარიერი ზრდილობის კუთხით ყოველთვის გვქონდა. რაიმეს თხოვაც არ მიჭირდა მშობლებისთვის, ეს ჩემს ძმას სჭირდა. მერე მე დამემართა. გარდატეხის ასაკში უკვე მიძნელდებოდა მშობლებთან მისვლა და ფულის თხოვა. მერე მუშაობაც დავიწყე.

- როგორი იყო სოციალური ფონი, ფინანსური მდგომარეობა ოჯახში?

- ის გვქონდა, რაც მაშინ ყველას. მამა, როგორც გითხარით, მუსიკოსი იყო და ხშირად ჰქონდა გასტროლები. იქიდან ჩამოჰქონდა ჩვენთვის სათამაშოები. პირველი საბავშვო კომპიუტერი, ტელევიზორზე რომ ვაერთებდით, ჩვენ გვქონდა უბანში და უნდა გენახათ, ჩემთან სახლში რა ხდებოდა, "მარიოს" ვთამაშობდით.

- ვის ჰგავხარ ხასიათით?

- იმდენად საშინელი ხასიათი მაქვს, ვერავის მივემსგავსები. ძალიან მომთხოვნი ვარ. ეს ძირითადად საქმეში გამოიხატება. პუნქტუალობას, პასუხისმგებლიანობას მოვითხოვ სხვისგანაც. იმ დოზით არა, რა დოზითაც მე მაქვს, ვგრძნობ, გადამეტებულად მაქვს, მაგრამ საქმე თუ ფუჭდება, ამას მძიმედ აღვიქვამ. ეს მამისგან გამომყვა. დედა ძალიან მოწესრიგებულია. ამავდროულად რბილი ხასიათი აქვს, კომფორტულია ურთიერთობაში. წესრიგი მეც მიყვარს, მაგრამ ჩემთან ურთიერთობა კომფორტული ნამდვილად არ არის. ხისთავიანი ვარ, რქებით ვაწვები ჩემს პრინციპებს და გამაქვს. ამავდროულად, სამართლიანიც ვარ.

- ასეთი ხასიათის გამო შენიშვნა ხშირად მიგიღია?

- ვცდილობ, შენიშვნა არ დავიმსახურო. არ მიყვარს, როცა შენიშვნას მაძლევენ. არ გამოვხატავ ამას, მაგრამ ნამდვილად არ მიყვარს, როცა თუნდაც ჩემს მძიმე ხასიათზე მიმითითებენ. ამიტომ ვცდილობ გავაკონტროლო თავი, არ გადავაბიჯო იმ ზღვარს, რომელიც ზრდილობასა და უზრდელობას შორის არის გავლებული.

- სკოლის პერიოდზე რას გვეტყვი, თუ გყავდა ისეთი მასწავლებელი, რომლისგანაც განსაკუთრებული გამოცდილება მიიღე?

- მყავდა საყვარელი პედაგოგები. მაგალითად, მარო ტალახაძე, რომელიც გარდაიცვალა. კახელი ქალი იყო. საოცარი დასჯის მეთოდები ჰქონდა, წამორტყმაც კი თავისებური იცოდა. მთელი რიგი ილეთები ჰქონდა შემუშავებული (იცინის).

- შენც ხომ არ მოგხვედრია მარო მასწავლებლის ხელი?

- მე არა, მიუხედავად იმისა, რომ ძალიან ცელქი ვიყავი. ერთ ადგილას ვერ ვჩერდებოდი, 45 წუთი ძალიან ბევრი იყო ჩემთვის. განსაკუთრებით ბოლო ათი წუთი იწელებოდა.

- შენი უსაქციელობის გამო მშო­ბლები თუ დაუბარებიათ სკოლაში?

- არაერთხელ. თუმცა უმრავლეს შემთხვევაში თავად ვაგვარებდი მასწავლებლებთან საკუთარ პრობლემებს. სხვათა შორის, ძალიან ვუყვარდი პედაგოგებს. ჩემებს ეუბნებოდნენ, ისეთი სახით გვიყურებს, რაც უნდა დააშავოს, ვერ ვსჯითო. მე-5 კლასში ვიყავი, მამაჩემმა სათამაშო პისტოლეტი რომ ჩამომიტანა ერთ-ერთი გასტროლიდან. ბურთულებს ისროდა და საკმაოდ მტკივნეული იყო მისი ნატყვიარი. სკოლაში წავიღე. ვიღაცამ დამასმინა. გეოგრაფიის პედაგოგი მყავდა ძალიან მკაცრი. ჩხრეკა ჩაატარა კლასში და მიპოვა ეს იარაღი. იცით, რა ძვირფასი იყო მაშინ ეს იარაღი ჩემთვის? - წამართვა. ერთი დღე მქონდა სულ ეს თოფი. მოვაღე პირი, მაგრამ არაფერმა მიშველა. სახლში ვთქვი, დავკარგე-მეთქი. სკოლა რომ დავამთავრე, ბანკეტზე დირექტორმა ეს იარაღი მომიტანა. ისეთი ემოციური იყო ის მომენტი... შენახული ჰქონია სეიფში ჩემი "არსენალი".

- ხშირად ახსენებ ხოლმე პაპას, მამის მამას, მისგან რა გამოცდილება მიიღე?

- ლუარსაბ პაპას და მის მეუღლეს მართლა დიდი წვლილი მიუძღვის ჩვენი აღზრდა-განათლების საქმეში. ძალიან მიყვარს ეს ადამიანები და მინდა დიდხანს მყავდნენ. უფრო ძლიერი და უფრო "ბევრი" ვარ მათ გვერდით. ახალი წლის ღამეს ამ გადარბენებსა და სიმღერებს რომ მოვრჩი, მოვახტი ჩემს მანქანას და დილის 6 საათზე ახალი წელი მივულოცე ჩემს მოხუცებს. მე და ლუარსაბ პაპა უკვე გაპობილი მთვრალები შევხვდით პირველ იანვარს. ლუარსაბი კარგად მღერის, ბებიაც მღერის. ბავშვობიდან შემაყვარა მიწა პაპა ლუარსაბმა. რა იარაღებიც მას ჰქონდა, იგივე იარაღები მქონდა მეც, ოღონდ პატარა, ჩემი ზომის. გადაიდებდა პაპა თოხს, მეც გავიდებდი ჩემს იარაღს და მივყვებოდი ვენახში. დღესაც, როცა ჩავდივარ, ყოველთვის ვცდილობ მივეხმარო.

- გიორგი, ე.წ. "ქუჩის აკადემიამ" რა მოგცა?

- რთული პერიოდი დაემთხვა ჩვენი ყოყლოჩინობის პერიოდს. შეიძლება ითქვას, რომ ამ აკადემიის წარმატებული კურსდამთავრებულები ვართ გორელები. ახლა მაგისტრის დიპლომს იცავენ ზოგი სად და ზოგიც - სად. მე რაც შემეხება, საკმაოდ ჯანსაღი ცხოვრების წესით ვცხოვრობდი. ალბათ ამან განაპირობა ის, რომ ვცდილობდი ქუჩაში ძლიერი ვყოფილიყავი, არა მხოლოდ გონებრივად, არამედ ფიზიკურადაც. იმიტომ, რომ როცა ხეპრე ადამიანებთან გაქვს ურთიერთობა, რაც უნდა გამართული იყო გონებრივად, მოხერხებული, მხოლოდ ჭკუით ვერაფერს გახდები. ალბათ ამან უბიძგა ჩემს თაობაში ბევრს "გაფუჭებულიყო". იყო ნარკოტიკიც, რომელიც შემოედინებოდა ცხინვალიდან, თუმცა ქუჩაში იდგა მეორე კატეგორიაც, რომელიც სპორტულად ვცხოვრობდით, სულ ვვარჯიშობდით.

- ეს ყველაფერი შენ თვალწინ ხდებოდა, ალბათ ცდუნება დიდი იყო...

- ჩემ თვალწინ ხდებოდა მართლაც, უბრალოდ, მაგის ინტერესი არ მქონია. სიგარეტიც არ მომიწევია არასდროს. მამაჩემს ჩემთვის არ უთქვამს, სიგარეტი არ მოსწიოო, თავისთავად მოხდა ყველაფერი. 14 წლის ვიყავი, თბილისში რომ ჩამოვედი. მე-9 კლასიდან წამოვედი. მქონდა არაქალაქური კილო, ჩაცმის არაქალაქური სტილი. ამის გამო ხშირად ქილიკის ობიექტი ვხდებოდი. ხელები სულ დასისხლიანებულ-დალურჯებული მქონდა ჩხუბით. დამცინოდნენ აქცენტის გამო. ძალიან ცოტა ვილაპარაკე პირველი ორი წელი. კომპლექსი მქონდა, ვერ ვლაპარაკობდი. დიდი მადლობა ჩემს მეტყველების პედაგოგს, ეკა ბაკურაძეს, რომელიც მართლა ძალიან დამეხმარა ამ კუთხით. მალევე ამოვიღე ხმა და ხომ ხედავ, როგორც ვმეტყველებ დღეს, თუმცა როცა ემოციური სიტუაცია მაქვს, მაინც ქართლელი ვხდები (იცინის).

- პროფესია როგორ აირჩიე?

- მინახავს, როგორ იკრიბება კონსილიუმები ოჯახებში შვილისა თუ შვილიშვილის პროფესიის ასარჩევად. ასეთი რამ ჩემს შემთხვევაში არ მომხდარა, გარკვეული იყო უკვე ყველაფერი. 2 წლიდან ვმღეროდი და გამორიცხული იყო, სხვა პროფესია ამერჩია.

- გადაკვრითაც არავინ გირჩია უფრო სარფიანი პროფესია?

- ყველა მეუბნებოდა ამას, მაგრამ როცა ეს საქმე გიყვარს, სხვა მხარეს ვერ იხედები. ეს სიტუაცია ქალის სიყვარულს ჰგავს. როცა გიყვარს, მის გარდა ხომ არსებობენ ლამაზი და უკეთესი ქალებიც, მაგრამ შენ ის გიყვარს და სხვა არ გაინტერესებს. მე ის პროფესია მიყვარდა. შოთა მილორავას სახელობის საცირკო-საესტრადო სასწავლებელში ჩავაბარე, ვოკალის განხრით. ოთხი წელი ვისწავლე, მერე თეატრალურში ჩავაბარე, მუსიკალური თეატრის განხრით. ახლა მაგისტრატურა მინდა გავიარო, ოღონდ არა საქართველოში.

- ანუ, სწავლა სიბერემდეო, არა?

- სწორად მინდა გამიგოს ყველამ, როცა ჩემი პროფესიიდან გამომდინარე მაგისტრატურაზე ჩავაბარე, მივხვდი, რომ მაიმუნობა ხდებოდა. მხოლოდ დიპლომის გამო არსად ვაბარებ. არც ის ტიპი ვარ, ჯილდოებსა და დიპლომებს ჩარჩოებში რომ ინახავენ.

- სასიყვარულო გამოცდილებაზე რას გვეტყვი?

- ღრმა ბავშვობიდან მქონდა გატაცებები, მომწონდა, მიყვარდა, საბავშვო ბაღშიც, სკოლაშიც, ინსტიტუტშიც.

- გიმართლებდა ყოველთვის, თუ ცალმხრივადაც იყავი შეყვარებული?

- ყოველთვის მიმართლებდა. მეოცნებე ტიპი არ ვარ. აბსტრაქტულზე, არარეალისტურსა და იდეალურზე არასდროს მიოცნებია. მომღერლების პლაკატებს რომ აკრავდნენ და საგაზეთო სტატიებით აჭრელებდნენ კედლებს, ასეთი რამ არასდროს მიქნია. ერთი სიტყვით, არავინ გამიფანატებია. მიყვარდა ისეთი გოგონები, რომლებსაც ვიმსახურებდი და რომლებიც მიმსახურებდნენ. ანომალიური სიყვარული არასდროს მქონია. ვიღაცეები "ვიაგრას" გოგონებზე რომ "ჭედავდნენ" და ვერა ბრეჟნევასთან შესახვედრად ბილეთის ფულს აგროვებდნენ, ასეთი რამ არასდროს დამმართვია. პრაგმატული ადამიანი ვარ, მიწაზე მყარად ვდგავარ და შესაბამისად, იმედი არასდროს გამცრუებია. გამოცდილი ამ კუთხით ნამდვილად ვარ, თუმცა შეცდომები შეიძლება 60 წლის ასაკშიც დაუშვას ადამიანმა და არა მხოლოდ სასიყვარულო კუთხით.

- როცა "ჯეოსტარში" გამოჩნდი, უამრავი "ფანი" გოგონა გყავდა, როგორ პასუხობდი თაყვანისმცემელ გოგონებს?

- იყო ზარები, კარში გაჩრილი წერილებიც, საჩუქრები, მაგრამ ყოველთვის ვიცოდი, რომ ეს დროებითი იყო. ზუსტად ვიცოდი, ამ პროექტში შესვლას რაც მოჰყვებოდა და არც გავუოცებივარ ამ ამბავს. ვიღაცებს ცნობადობა, ჯიბეში ცოტა მეტი ფული აფუჭებს. ეს მე არ მეხება. დღესაც ზუსტად ის მეგობრები მყავს, ვინც მანამდე მყავდა. შეიძლება დროის პრობლემა მქონდეს, მაგრამ ჩემი მეგობრები გაგებით ეკიდებიან ამ ამბავს.

- სასიყვარულო გამოცდილებას დავუბრუნდეთ. როგორ გგონია, ამ ურთიერთობების შედეგად, ამოიცანი ქალის ფენომენი?

- ქალის ფენომენი ქალმა ვერ ამოიცნო და მე როგორ უნდა ამოვიცნო (იღიმის)?!

- როგორ გგონია, რა სჭირდება ქალს ბედნიერებისთვის?

- მრავალფეროვნება.

- დასასრულ, შეცდომებზეც მინდა გკითხო. გახსენდება რომელიმე ნაბიჯი, რომელსაც ხშირად ნანობ?

- არა, არაფერზე ვდარდობ. ეს არის ჩემი ცხოვრება თავისი კარგითა და ცუდით. არ მაქვს ილუზია, რომ უშეცდომოდ ვცხოვრობ. ვიღაცები კი ამბობენ, უკან რომ მოვიხედავ, ერთი შავი ლაქაც არ მაქვსო, მაგრამ არ მჯერა. ყველას გვაქვს ჩვენ შავი ლაქა. ყველაფერი უფლის ნებაა, ასე იყო ალბათ საჭირო. შემთხვევით არაფერი ხდება.

- დღეს რას აკეთებს გიორგი სუხიტაშვილი?

- ვცდილობ გავერკვე, რა მინდა. წავიდე თუ დავრჩე. აი, ეს კითხვა მაწუხებს.

- სად მიდიხარ?

- არ ვიცი. იქ, სადაც ის პროფესია, რომელსაც ჩემი ცხოვრების დიდი ნაწილი დავუთმე და მეტ სიამოვნებას მომანიჭებს. სადაც სცენაზე გამოვალ ყოველგვარი თხოვნის გარეშე, სადაც მესიჯების გამო არ ვუმღერებ პუბლიკას, სადაც მხოლოდ საქველმოქმედო ღონისძიებები არ ჩატარდება, სადაც კონცერტი გაიმართება ყველანაირი სარჩულის გარეშე, კონცერტი კონცერტისთვის. სადაც სიმღერის დასაწყისში ან სიმღერის ბოლოს სათხოვარი არ მექნება მსმენელთან თუ მაყურებელთან.

ნინო მჭედლიშვილი

ჟურნალი "რეიტინგი"

(გამოდის ორშაბათობით)

სალომე ჭაჭუა უცხოეთში მიემგზავრება - რომელი ქვეყნის "ცეკვავენ ვარსკვლავებში" გამოჩნდება მოცეკვავე

"სადაც არ უნდა ყოფილიყო, ყოველთვის სახლში ბრუნდებოდა... თბილისში..." - რას წერს გენიალურ კომპოზიტორზე ხელოვნებათმცოდნე

„თბილისური ჩუქურთმა“ - იმპრესიონისტი მხატვრის გამოფენა, რომელიც თბილისობას ეძღვნება