სამხედრო
პოლიტიკა
მსოფლიო
სამართალი
კულტურა/შოუბიზნესი
მეცნიერება
საზოგადოება
სპორტი
მოზაიკა
Faceამბები
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
გია ნიკოლაძე - "მამას ახლა მერვე ცოლი ჰყავს. ნეტავ მეც ასეთი ჯანი მომცა 70 წლის ასაკში"
გია ნიკოლაძე - "მამას ახლა მერვე ცოლი ჰყავს. ნეტავ მეც ასეთი ჯანი მომცა 70 წლის ასაკში"

"ეს ლექ­სი არის ნა­კარ­ნა­ხე­ვი, ნა­კარ­ნა­ხე­ვი ისე­თი ძა­ლის,

რო­მე­ლიც თა­ვის თავ­ში შე­ი­ცავს ერ­თო­ბას ცე­ცხლის, მი­წის და წყა­ლის

და, რა თქმა უნდა, კა­ცის და ქა­ლის.

ძალა, რომ მარ­თლაც არ­სე­ბობს იგი, ამას ამ­ტკი­ცებს ამ სტროფ­თა რიგი,

სად შე­მიძ­ლია მტვერს მე უსუ­სურს, ამ­დე­ნის წერა, თან რო­გორც მე მსურს?!"

თავ­მდა­ბა­ლია, ამ­ბობს, რომ ყვე­ლა მისი ლექ­სი ვი­ღა­ცის კარ­ნა­ხით აქვს და­წე­რი­ლი. ახლა პო­ე­მა­ზე მუ­შა­ობს, იმა­საც ამო­უც­ნობ, თეთრ ძა­ლას აბ­რა­ლებს, ამ­ბობს, რომ ღა­მით და­წე­რილ სტრი­ქო­ნებს დი­ლით ვერ ცნობ­და.

გია ნი­კო­ლა­ძეს სა­ზო­გა­დო­ე­ბის დიდი ნა­წი­ლი რო­გორც მომ­ღე­რალ­სა და მუ­სი­კოსს იც­ნობს. ცო­ტამ თუ იცის, რომ "ნი­კოლ შოუს" ერთ-ერთ წევ­რს, ერთ დროს, რო­გორც თა­ვად ამ­ბობს, მა­მის გავ­ლე­ნით რე­ჟი­სო­რო­ბაც "და­ე­მარ­თა". დე­დის გავ­ლე­ნით ფი­ლო­ლო­გი­ურ­ზე ჩა­ა­ბა­რა და დღეს სწო­რედ ამ ხაზს ავი­თა­რებს. დღეს გია ნი­კო­ლა­ძის ცხოვ­რე­ბის გზას გა­ვუ­ყე­ვით და სა­ინ­ტე­რე­სო პე­რი­ო­დებ­ზე შევ­ჩერ­დით.

- გია, უდარ­დე­ლი წლე­ბით და­ვი­წყოთ, იმ გა­მოც­დი­ლე­ბით, რო­მე­ლიც ოჯა­ხი­დან მი­ი­ღეთ...

- დედა, თი­ნა­თინ მარ­გვე­ლაშ­ვი­ლი, ფი­ლო­ლო­გია, "კვი­რის პა­ლიტ­რა­ში" მუ­შა­ობს. მამა, ვარ­ლამ ნი­კო­ლა­ძე, მსა­ხი­ო­ბი და რე­ჟი­სო­რი გახ­ლავთ. ტი­ცი­ან ტა­ბი­ძის ქუ­ჩა­ზე ვიზ­რდე­ბო­დი, კერ­ძო ბი­ნა­ში, ბა­ღით და ხე­ხი­ლით. ძი­რი­თა­დად ხეზე ვარ გაზ­რდი­ლი. წლი­ნა­ხევ­რის ვი­ყა­ვი, ჩემი მშობ­ლე­ბი რომ და­შორ­დნენ. მა­მა­ჩე­მი შა­ბათ-კვი­რას მო­დი­ო­და და მივ­ყავ­დი თა­ვის­თან ვე­რა­ზე, კა­ლან­და­ძე­ზე. ბე­ბი­ე­ბის საყ­ვა­რე­ლი შვი­ლიშ­ვი­ლი ვი­ყა­ვი, სა­ჩუქ­რე­ბით მა­ნე­ბივ­რებ­დნენ. დე­და­ჩე­მის დე­დას "და­დას" ვე­ძა­ხი, მა­მა­ჩე­მის დე­დას - "ბე­ბას". ერთი კი­თხვა მქონ­და ორი­ვეს­თან მის­ვლის­თა­ნა­ვე, - რა და­მახ­ვედ­რე? მა­მას­თვის დედა პირ­ვე­ლი ცოლი იყო. ბე­ბი­ა­ჩე­მი პრე­მი­ერ შვი­ლიშ­ვილს მე­ძახ­და.

- იმ ასაკ­ში ალ­ბათ ვერ აც­ნო­ბი­ე­რებ­დი მშობ­ლე­ბის და­შო­რე­ბის მტკივ­ნე­ულ მხა­რეს...

- მხი­ა­რუ­ლად ვი­ყა­ვი, უფრო მაგ­რად მივ­ლიდ­ნენ. ტა­ცი­ო­ბა იყო ჩემ­ზე. თან დე­დი­სერ­თა ვი­ყა­ვი და მა­ნე­ბივ­რებ­დნენ. ბე­ბი­ებ­სა და ბა­ბუ­ებს მზე და მთვა­რე ამოს­დი­ო­დათ ჩემ­ზე, დე­და­სა და მა­მა­ზე რომ აღა­რა­ფე­რი ვთქვა.

- რო­დის დას­ვი შე­კი­თხვა, რა­ტომ არ ცხოვ­რობს მამა ჩვენ­თან?

- არც და­მის­ვამს. თა­ვის­თა­ვად გა­ვაც­ნო­ბი­ე­რე ყვე­ლა­ფე­რი. მინ­და გი­თხრათ, რომ ბავ­შვი უმა­მო­დაც ჩვე­უ­ლებ­რი­ვად იზ­რდე­ბა.

- არ მი­თხრა ახლა, რომ შენს მე­გობ­რებს, კლა­სე­ლებს მამა რომ ჰყავ­დათ სახ­ლში და შენ არა, ეს არ გთრგუ­ნავ­და...

- ჯერ ერთი, ჩემ­ნა­ი­რი ბევ­რი იყო. მე­ო­რეც, თავს მევ­ლე­ბოდ­ნენ მა­მი­ნაც­ვა­ლიც და მა­მა­ჩე­მის ცო­ლე­ბიც.

- ცო­ლე­ბი ბევ­რნი იყ­ვნენ?

- საკ­მა­ოდ, მა­მას ახლა მერ­ვე ცოლი ჰყავს. ჩარ­ლი ჩაპ­ლინს აჯო­ბა (იღი­მე­ბა). იმას შვი­დი ცოლი ჰყავ­და. ჩვენ მერე მა­მამ შექ­მნა ოჯა­ხი, სა­დაც ორი შვი­ლი შე­ე­ძი­ნა: დათო და ტატა. მე­სა­მე ცოლ­თან ჰყავს სან­დრო, მე­ო­თხეს­თან - არა­ვინ, მე­ხუ­თეს­თან - კოკა. მე­ექ­ვსეს­თან - არა­ვინ, მეშ­ვი­დეს­თან - არა­ვინ და ახლა ერთ მშვე­ნი­ერ ქალ­ბა­ტონ­თან ერ­თად ცხოვ­რობს.

- ამის გამო არას­დროს გი­საყ­ვე­დუ­რია მა­მის­თვის, თუ მი­გა­ჩნდა, რომ ეს მისი ცხოვ­რე­ბა იყო და არ უნდა ჩა­რე­უ­ლი­ყა­ვი?

- ეს მისი ცხოვ­რე­ბაა და ერთ რა­მეს ვი­ტყვი, სულ ჯან­ში ჰქონ­დეს რაა (იცი­ნის)! ნე­ტავ მეც ასე­თი ჯანი მომ­ცა 70 წლის ასაკ­ში.

- რო­გორც ვხვდე­ბი, ოჯ­ახ­ურ და­რი­გე­ბებ­ში, ჭკუ­ის სწავ­ლე­ბა­ში მამა მა­ინ­ცდა­მა­ინც დიდ მო­ნა­წი­ლე­ო­ბას ვერ იღებ­და...

- დე­დამ გამ­ზარ­და. "ტყე­ში" ვი­ყა­ვი გა­ვარ­დნი­ლი: ეზო­ში, უბან­ში, და­სა­რი­გებ­ლად არ მქონ­და საქ­მე. მახ­სოვს, ერთხელ დე­დას სა­ბავ­შვო ბაღ­ში მივ­ყავ­დი, მა­შინ ფი­ლარ­მო­ნი­ა­ში გა­ლე­რე­ა­ში მუ­შობ­და მე­თო­დის­ტად. მე­უბ­ნე­ბო­და, მალე წა­მო­დი, თო­რემ სამ­სა­ხურ­ში და­მაგ­ვი­ან­დე­ბა და საყ­ვე­დურს მე­ტყვი­ა­ნო. მა­შინ ვკი­თხე, საყ­ვე­დუ­რი რა არის-მეთ­ქი. ფე­ხე­ბით დაგ­კი­დე­ბენ, ჯერ ყურს მო­გაჭ­რი­ან, მერე ცხვირს, მერე ხელ­სო, მი­თხრა (იცი­ნის). ისე შე­მე­შინ­და, სულ სირ­ბი­ლით ვი­ა­რე სა­ბავ­შვო ბა­ღამ­დე, დედა არ და­მი­სა­ხიჩ­რონ-მეთ­ქი. პირ­ვე­ლად სი­გა­რე­ტი რომ მოვ­წიე და დე­დამ გა­ი­გო, იტი­რა. არა­ფე­რი არ უთ­ქვამს, უბ­რა­ლოდ, იტი­რა. მახ­სოვს, ბე­ბი­ა­ჩე­მი აწყნა­რებ­და. სტუ­დენ­ტო­ბის პე­რი­ოდ­ში ბე­ბი­ა­ჩე­მი აქ­ტი­უ­რობ­და, დე­და­ჩე­მის დედა. ჩემს ძმა­კა­ცებს ატყუ­ებ­და ხოლ­მე, სახ­ლში არ არი­სო. ტა­ბი­ძე­ზე, სახ­ლის წინ ერთი ბოთ­ლი ღვი­ნო მედ­გა და მო­წე­უ­ლი რომ მივ­დი­ო­დი, ერთ ყლუპს გა­მო­ვივ­ლებ­დი ხოლ­მე პირ­ში, ვი­თომ ნას­ვა­მი ვი­ყა­ვი. ბე­ბი­ა­ჩე­მი მე­უბ­ნე­ბო­და, რა გჭირს თვა­ლებ­ზე, აბა, "ჰუ" ამო­ი­სუნ­თქეო. ამო­ვი­სუნ­თქებ­დი ღრმად და რწმუნ­დე­ბო­და, რომ ნას­ვა­მი ვი­ყა­ვი. მე და გურ­გუ­ლია არ ვმა­ლავთ, "ჩესნად" ვამ­ბობთ, რომ ვე­წე­ო­დით.

- ეს ის ასა­კია, როცა ყვე­ლა მა­მა­კა­ცი ქუ­ჩა­ში გა­დის თა­ვის და­სამ­კვიდ­რებ­ლად. ე.წ. "ქუ­ჩის აკა­დე­მი­აც" იყო ალ­ბათ შენს ცხოვ­რე­ბა­ში. რა მოგ­ცა ქუ­ჩამ გა­მოც­დი­ლე­ბის თვალ­საზ­რი­სით?

- ქუ­ჩა­ში დავ­ბო­დი­ა­ლებ­დით, მაგ­რამ არც ვყა­ჩა­ღობ­დით და არც ვხუ­ლიგ­ნობ­დით. ერთხელ, გო­გოს რომ ვა­ცი­ლებ­დი, ვიგ­რძე­ნი, რომ არაფ­რის არ მე­ში­ნო­და. მე თვი­თონ ვარ ის ტიპი, ვინც შე­იძ­ლე­ბა ვინ­მეს დახ­ვდეს და რამე ისე­თი უთხრას. ჯგუფ-ჯგუ­ფად დავ­დი­ო­დით ბი­ჭე­ბი, მაგ­რამ მაქ­სი­მუმ ფან­ჯრი­დან "სგუ­შონ­კა" მოგ­ვე­პა­რა, ქვე­მო ვე­რა­ზე დავ­დი­ო­დით უფრო. ბავ­შვუ­რი სი­სუ­ლე­ლე იყო, ახლა მრცხვე­ნია ჩემი საქ­ცი­ე­ლის, მაგ­რამ მა­შინ მე­გო­ნა, რომ მა­გა­რი ტიპი ვი­ყა­ვი. თავს ვიმ­კვიდ­რებ­დით. ქუ­ჩა­ში უფ­როს-უმ­ცრო­სო­ბა ვის­წავ­ლე. იმ დროს ერთი სული გვქონ­და, უფ­როსს რამე და­ე­ვა­ლე­ბი­ნა. ერ­თმა­ნეთს ვას­წრებ­დით წყალ­სა თუ სი­გა­რეტ­ზე წას­ვლას და სულ არ "ტე­ხავ­და". პი­რი­ქით, ვა­მა­ყობ­დით, რომ დაგ­ვა­ვა­ლეს.

- პრო­ფე­სია რო­გორ აირ­ჩიე?

- მა­მის გავ­ლე­ნით რე­ჟი­სო­რო­ბა "და­მე­მარ­თა". თე­ატ­რა­ლურ­ში ჯგუ­ფიც მომ­ცეს, ვას­წავ­ლი­დი. მერე ცოტა მწერ­ლო­ბაც "მჭირ­და". ბავ­შვო­ბა­ში, სკო­ლა­ში - მუ­სი­კაც, და­სარ­ტყამ ინ­სტრუ­მენტზეც ვუკ­რავ­დი. მა­ნამ­დე გუნ­დებ­ში ვმღე­რო­დი. ცოტა ხანს საქ­სო­ფონ­ზეც ვუკ­რავ­დი ჭი­ლაშ­ვი­ლებ­თან. მერე შე­ვეშ­ვი მუ­სი­კას, დიდი ხანი არ გავ­კა­რე­ბი­ვარ. ისე, მთე­ლი ცხოვ­რე­ბა ოც­ნე­ბად მქონ­და, რომ მუ­სი­კა და­მე­წე­რა. ბო­ლოს ფი­ლო­ლო­გი­უ­რი და­ვამ­თავ­რე.

- პირ­ვე­ლი ხელ­ფა­სი, პირ­ვე­ლი ჰო­ნო­რა­რი...

- ბაბ­ლუ­ა­ნი "უძი­ნარ­თა მზეს" იღებ­და. იმას ვეხ­მა­რე­ბო­დი, რე­ჟი­სო­რის ასის­ტენ­ტი ვი­ყა­ვი, ჯე­მალ­მა მი­მიყ­ვა­ნა, დე­და­ჩე­მის მე­ო­რე ქმარ­მა და იქ და­მი­ნიშ­ნეს ჰო­ნო­რა­რი... არა, არა, პირ­ვე­ლი ჰო­ნო­რა­რი რო­ლის­თვის მომ­ცეს. ბა­ტონ­მა შერ­გილ შო­ნი­ამ გა­და­ი­ღო მოკ­ლე­მეტ­რა­ჟი­ა­ნი ფილ­მი "პირ­ვე­ლი კონ­ცერ­ტი". იქ ქარ­თუ­ლი კი­ნო­სა და თე­ატ­რის კო­რი­ფე­ებ­თან ერ­თად ვთა­მა­შობ­დი: ჯე­მალ ღა­ღა­ნი­ძე, ვა­სილ ჩხა­ი­ძე (ბი­ძია-ბა­ბუა). მა­შინ მომ­ცეს პირ­ვე­ლი სო­ლი­დუ­რი ჰო­ნო­რა­რი და "დუბ­ლი­ონ­კა" ვი­ყი­დე. ახლა ვახო ბი­ჭი­კა­შილს რომ აც­ვია სკეტ­ჩებ­ში, ისე­თი (იცი­ნის). მა­შინ მო­და­ში იყო. ეგ თუ გეც­ვა, მა­გა­რი ბიჭი იყა­ვი. მეშ­ვი­დე კლას­ში გა­დავ­დი­ო­დი.

- რო­გო­რი იყო სო­ცი­ა­ლუ­რი ფონი ოჯახ­ში, გი­ფიქ­რია იმა­ზე, რომ ფი­ზი­კუ­რად გე­მუ­შა­ვა, რათა ოჯახს დახ­მა­რე­ბო­დი?

- გა­ჭირ­ვე­ბა იყო, მაგ­რამ არც ისე­თი, რომ ამა­ზე მე­ფიქ­რა. საჭ­მელ-სას­მე­ლი ყო­ველ­თვის გვქონ­და. ჯერ მარ­ტო ისე­თი ბაღი გვქონ­და ეზო­ში, იმ­დე­ნი ხილი... ხომ გი­თხა­რით, ხეზე ვარ გაზ­რდი­ლი. სულ რა­ღაც მწიფ­და ეზო­ში სე­ზო­ნის მი­ხედ­ვით. მარ­წყვით იწყე­ბო­და და ხურ­მი­თა და კომ­შით მთავ­რდე­ბო­და. საჭ­მე­ლი არც მინ­დე­ბო­და, ხილი მერ­ჩივ­ნა.

- დე­დას მე­ო­რე ქმა­რი ახ­სე­ნე...

- რო­მე­ლიც დღემ­დე დე­დას­თან ცხოვ­რობს, თუმ­ცა მას­თან შვი­ლე­ბი არ ჰყავს. ბე­ბი­ა­ჩე­მიც, მა­მა­ჩე­მის დე­დაც ორ­ჯერ არის გა­თხო­ვი­ლი. მოკ­ლედ, უზარ­მა­ზა­რი სა­ნა­თე­სა­ვო მყავს, მთე­ლი თბი­ლი­სი ჩვენ ვართ (იღი­მის).

- გია, შენ ლექ­სებს წერ. რო­დის გა­გიჩ­ნდა ამის მუზა და სურ­ვი­ლი?

- სკო­ლა­ში. ისე, ბევ­რი სკო­ლა მაქვს გა­მოც­ვლი­ლი. ცელ­ქი ბავ­შვი ვი­ყა­ვი და არ მა­ჩე­რებ­დნენ. ლე­ი­ლა კა­ჭა­რა­ვა მას­წავ­ლი­და რუ­სულს 53-ე სკო­ლა­ში. ერთხელ გა­ცი­ნო­ბა­ნას ვთა­მა­შობ­დით. თა­მა­შის მთა­ვა­რი პრინ­ცი­პი ის იყო, რომ არ უნდა გა­გე­ცი­ნა, რაც უნდა ექნა ან ეთ­ქვა შენს მე­ტო­ქეს. ერ­თმა თქვა აქ­ლე­მი და ჯოხი, კუ და მა­ტა­რე­ბე­ლი. ეს სი­ტყვე­ბი და­მა­მახ­სოვ­რდა და ორი ლექ­სი დავ­წე­რე. კუ და მა­ტა­რე­ბე­ლი მერე გრე­ჩი­ხამ იმ­ღე­რა. გახ­სოვთ ალ­ბათ "მე­ლო­ტი კუ". ლე­ი­ლა კა­ჭა­რა­ვას უთხრეს ჩემ­მა კლა­სე­ლებ­მა, ნი­კო­ლა­ძემ ლექ­სი და­წე­რაო. ლე­ი­ლას ეგო­ნა ხე­ლოვ­ნე­ბას ვე­ზი­ა­რე, ბროდსკი "გა­ვი­ჩი­თე". წა­მი­კი­თხეო, გა­და­მე­კი­და. წა­ვუ­კი­თხე და მას მერე წარ­მოდ­გე­ნა შე­ეც­ვა­ლა ჩემ­ზე (იცი­ნის). თუმ­ცა მა­ინც ვუყ­ვარ­დი.

- მა­შინ, რო­მე­ლიც არ არის სი­სუ­ლე­ლე, ის ლექ­სი წაგ­ვი­კი­თხე.

- სი­სუ­ლე­ლე არ არის პო­ე­მა, რო­მელ­საც ახლა გა­მო­სა­ცე­მად ვამ­ზა­დებ "ქართ ზღა­პა­რი ანი-ბანი". 2000 წელს და­ვი­წყე წერა და დღემ­დე ვა­მა­ტებ სტრო­ფებს. რა­ღაც და­მე­მარ­თა, ისე­თი რამ, რომ ჩემ­მა შვილ­მა ტი­რი­ლი და­ი­წყო. რა­ღაც ძალა მო­ვი­და, თეთ­რი, გა­მა­კე­თილ­შო­ბი­ლა, ყვე­ლას ყვე­ლა­ფერ­ში გა­მო­ვუ­ტყდი. ეს ძალა მა­წე­რი­ნებ­და ამ პო­ე­მას. ღა­მით ვწერ­დი და დი­ლით რომ ვკი­თხუ­ლობ­დი, მე­უ­ცხო­ე­ბო­და ჩე­მი­ვე და­წე­რი­ლი. ბო­ლოს რომ ვნა­ხე, რაც გა­მო­ვი­და, დავ­ფა­ცურ­დი. ბიბ­ლია გა­დავ­შა­ლე, ეფ­რემ-ვერ­დი, მარ­გა­ლი­ტე­ბი მი­ვუქ­სო­ვე, მოვ­ქარ­გე და რა­ღაც გა­მო­ვი­და.

- გია, სა­სიყ­ვა­რუ­ლო გა­მოც­დი­ლე­ბა­ზე რას გვე­ტყვი?

- სა­ბავ­შვო ბა­ღი­დან მიყ­ვარ­და. სიყ­ვა­რუ­ლი სულ თან სდევს ადა­მი­ანს. ბო­ლოს, ჩემი ნა­ტუ­ლი­კო რომ შე­მიყ­ვარ­და, აი, ეგ იყო სიყ­ვა­რუ­ლი, თუ იყო. მოფ­რინ­და და დღემ­დე ჩემ გვერ­დით არის.

"სწო­რედ გველს და­აქვს ის სიყ­ვა­რუ­ლი, ადამ­მა გულ­თან რაც მი­ი­ტა­ნა,

ღვთი­უ­რი გრძნო­ბა მი­წის გუ­ლი­დან მის ზურ­გზე გველ­მა ამო­ი­ტა­ნა.

წვრილ-წვრილ ელ­ვებ­ზე და­ცო­ცავს გვე­ლი, უფალს შე­იგ­რძნობს სხე­უ­ლი მთე­ლი.

ის არის ელჩი ღმერ­თს და კაცს შო­რის, ყო­ვე­ლი ამ­ბის მა­უ­წყე­ბე­ლი..."

- რო­გორ გა­ი­ცა­ნით ერ­თმა­ნე­თი შენ და ნა­ტუ­ლიმ?

- სტუ­დენ­ტურ დღე­ებს ვა­კე­თე­ბდი უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში. გი­ორ­გი შა­რა­ძემ, ცხო­ნე­ბუ­ლი გუ­რამ შა­რა­ძის ვაჟ­მა, სუ­ხიშ­ვი­ლე­ბის მო­ცეკ­ვა­ვე­ე­ბი მო­იყ­ვა­ნა ჩემ­თან, პა­ტა­რა ბავ­შვე­ბი, მე­ა­თეკ­ლა­სე­ლე­ბი. ცეკ­ვა უნდა დაგ­ვედ­გა. ყვე­ლა თვა­ლებ­ში შე­მომ­ცი­ცი­ნებ­და. ეს იჯდა ია­ტაკ­ზე, დახ­რი­ლი ჰქონ­და თვა­ლე­ბი, არც შე­მო­უ­ხე­დავს. მა­შინ და­ვად­გი თვა­ლი. რე­პე­ტი­ცი­ებ­ზე და­ვახ­ლოვ­დით. 25 წე­ლია ერ­თად ვართ და მინ­და, მთე­ლი ცხოვ­რე­ბა ასე გაგ­რძელ­დეს.

- მახ­სოვს, ერთ-ერთ ინ­ტერ­ვი­უ­ში მი­თხა­რი, ცუდი ბიჭი ვარ, ვაბ­რა­ზებ ნა­ტუ­ლი­კო­სო...

- დღეს აღარ ვაბ­რა­ზებ. კარ­გი ბიჭი ვარ (იცი­ნის).

- გია, და­სას­რულ, შეც­დო­მებ­ზეც გკი­თხავ. ერთი და მთა­ვა­რი, ისე­თი, ხში­რად რომ გახ­სენ­დე­ბა, რომ დარ­დობ, თუ არის შენს ცხოვ­რე­ბა­ში?

- ყვე­ლა­ზე დიდი უტვი­ნო­ბა რაც ჩა­მი­დე­ნია, არის ის, რომ ხელი შე­ვუ­წყვე ჩემი სახ­ლის გა­ყიდ­ვას ტა­ბი­ძის ქუ­ჩა­ზე. დღეს რა სიზ­მრებ­საც ვხე­დავ, ყვე­ლა­ფე­რი მანდ ხდე­ბა, მაგ ეზო­ში. უბან­ში რომ ავ­დი­ვარ, მთე­ლი საძ­მა­კა­ცო იქ მყავს, დავ­სხდე­ბით ხოლ­მე ჩემი ყო­ფი­ლი სახ­ლის კუ­თხე­ში და ცრემ­ლე­ბი მომ­დის. ჩემი ოც­ნე­ბა იმ სახ­ლის დაბ­რუ­ნე­ბაა. ბე­ბი­ა­ჩემ­სა და ბა­ბუ­ა­ჩემს გად­მო­ვა­საფ­ლა­ვებ­დი ეზო­ში და მეც იქ და­ვი­საფ­ლა­ვებ­დი თავს, რომ ჩე­მებ­მა ვე­ღარ გა­ყი­დონ.

ნინო მჭედ­ლიშ­ვი­ლი

ჟურ­ნა­ლი "რე­ი­ტინ­გი"

(გა­მო­დის ორ­შა­ბა­თო­ბით)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
გიორგი ბაჩიაშვილი - საქართველოს წარმომადგენლებმა, ივანიშვილის დავალებით, მიმართეს ბანდიტურ გზას და მოტაცებით ჩამომიყვანეს საქართველოში

გია ნიკოლაძე - "მამას ახლა მერვე ცოლი ჰყავს. ნეტავ მეც ასეთი ჯანი მომცა 70 წლის ასაკში"

გია ნიკოლაძე - "მამას ახლა მერვე ცოლი ჰყავს. ნეტავ მეც ასეთი ჯანი მომცა 70 წლის ასაკში"

"ეს ლექსი არის ნაკარნახევი, ნაკარნახევი ისეთი ძალის,

რომელიც თავის თავში შეიცავს ერთობას ცეცხლის, მიწის და წყალის

და, რა თქმა უნდა, კაცის და ქალის.

ძალა, რომ მართლაც არსებობს იგი, ამას ამტკიცებს ამ სტროფთა რიგი,

სად შემიძლია მტვერს მე უსუსურს, ამდენის წერა, თან როგორც მე მსურს?!"

თავმდაბალია, ამბობს, რომ ყველა მისი ლექსი ვიღაცის კარნახით აქვს დაწერილი. ახლა პოემაზე მუშაობს, იმასაც ამოუცნობ, თეთრ ძალას აბრალებს, ამბობს, რომ ღამით დაწერილ სტრიქონებს დილით ვერ ცნობდა.

გია ნიკოლაძეს საზოგადოების დიდი ნაწილი როგორც მომღერალსა და მუსიკოსს იცნობს. ცოტამ თუ იცის, რომ "ნიკოლ შოუს" ერთ-ერთ წევრს, ერთ დროს, როგორც თავად ამბობს, მამის გავლენით რეჟისორობაც "დაემართა". დედის გავლენით ფილოლოგიურზე ჩააბარა და დღეს სწორედ ამ ხაზს ავითარებს. დღეს გია ნიკოლაძის ცხოვრების გზას გავუყევით და საინტერესო პერიოდებზე შევჩერდით.

-  გია, უდარდელი წლებით დავიწყოთ, იმ გამოცდილებით, რომელიც ოჯახიდან მიიღეთ...

-  დედა, თინათინ მარგველაშვილი, ფილოლოგია, "კვირის პალიტრაში" მუშაობს. მამა, ვარლამ ნიკოლაძე, მსახიობი და რეჟისორი გახლავთ. ტიციან ტაბიძის ქუჩაზე ვიზრდებოდი, კერძო ბინაში, ბაღით და ხეხილით. ძირითადად ხეზე ვარ გაზრდილი. წლინახევრის ვიყავი, ჩემი მშობლები რომ დაშორდნენ. მამაჩემი შაბათ-კვირას მოდიოდა და მივყავდი თავისთან ვერაზე, კალანდაძეზე. ბებიების საყვარელი შვილიშვილი ვიყავი, საჩუქრებით მანებივრებდნენ. დედაჩემის დედას "დადას" ვეძახი, მამაჩემის დედას - "ბებას". ერთი კითხვა მქონდა ორივესთან მისვლისთანავე, - რა დამახვედრე? მამასთვის დედა პირველი ცოლი იყო. ბებიაჩემი პრემიერ შვილიშვილს მეძახდა.

-  იმ ასაკში ალბათ ვერ აცნობიერებდი მშობლების დაშორების მტკივნეულ მხარეს...

-  მხიარულად ვიყავი, უფრო მაგრად მივლიდნენ. ტაციობა იყო ჩემზე. თან დედისერთა ვიყავი და მანებივრებდნენ. ბებიებსა და ბაბუებს მზე და მთვარე ამოსდიოდათ ჩემზე, დედასა და მამაზე რომ აღარაფერი ვთქვა.

-  როდის დასვი შეკითხვა, რატომ არ ცხოვრობს მამა ჩვენთან?

-  არც დამისვამს. თავისთავად გავაცნობიერე ყველაფერი. მინდა გი­თხრათ, რომ ბავშვი უმამოდაც ჩვეულებრივად იზ­რდება.

-  არ მითხრა ახლა, რომ შენს მეგობრებს, კლა­სელებს მამა რომ ჰყავდათ სახლში და შენ არა, ეს არ გთრგუნავდა...

-  ჯერ ერთი, ჩემნაირი ბევრი იყო. მეორეც, თავს მევლებოდნენ მამინაცვალიც და მამაჩემის ცოლებიც.

-  ცოლები ბევრნი იყვნენ?

-  საკმაოდ, მამას ახლა მერვე ცოლი ჰყავს. ჩარლი ჩაპლინს აჯობა (იღიმება). იმას შვიდი ცოლი ჰყავდა. ჩვენ მერე მამამ შექმნა ოჯახი, სადაც ორი შვილი შეეძინა: დათო და ტატა. მესამე ცოლთან ჰყავს სანდრო, მეოთხესთან - არავინ, მეხუთესთან - კოკა. მეექვსესთან - არავინ, მეშვიდესთან - არავინ და ახლა ერთ მშვენიერ ქალბატონთან ერთად ცხოვრობს.

-  ამის გამო არასდროს გი­საყ­ვედურია მამისთვის, თუ მი­გა­ჩნდა, რომ ეს მისი ცხოვრება იყო და არ უნდა ჩარეულიყავი?

-  ეს მისი ცხოვრებაა და ერთ რამეს ვიტყვი, სულ ჯანში ჰქონდეს რაა (იცინის)! ნეტავ მეც ასეთი ჯანი მომცა 70 წლის ასაკში.

-  როგორც ვხვდები, ოჯ­ახ­ურ დარიგებებში, ჭკუის სწავლებაში მამა მაინცდამაინც დიდ მონაწილეობას ვერ იღებდა...

-  დედამ გამზარდა. "ტყეში" ვიყავი გავარდნილი: ეზოში, უბანში, დასარიგებლად არ მქონდა საქმე. მახსოვს, ერთხელ დედას საბავშვო ბაღში მივყავდი, მაშინ ფილარმონიაში გალერეაში მუშობდა მეთოდისტად. მეუბნებოდა, მალე წამოდი, თორემ სამსახურში დამაგვიანდება და საყვედურს მეტყვიანო. მაშინ ვკითხე, საყვედური რა არის-მეთქი. ფეხებით დაგკიდებენ, ჯერ ყურს მოგაჭრიან, მერე ცხვირს, მერე ხელსო, მითხრა (იცინის). ისე შემეშინდა, სულ სირბილით ვიარე საბავშვო ბაღამდე, დედა არ დამისახიჩრონ-მეთქი. პირველად სიგარეტი რომ მოვწიე და დედამ გაიგო, იტირა. არაფერი არ უთქვამს, უბრალოდ, იტირა. მახსოვს, ბებიაჩემი აწყნარებდა. სტუდენტობის პერიოდში ბებიაჩემი აქტიურობდა, დედაჩემის დედა. ჩემს ძმაკაცებს ატყუებდა ხოლმე, სახლში არ არისო. ტაბიძეზე, სახლის წინ ერთი ბოთლი ღვინო მედგა და მოწეული რომ მივდიოდი, ერთ ყლუპს გამოვივლებდი ხოლმე პირში, ვითომ ნასვამი ვიყავი. ბებიაჩემი მეუბნებოდა, რა გჭირს თვალებზე, აბა, "ჰუ" ამოისუნთქეო. ამოვისუნთქებდი ღრმად და რწმუნდებოდა, რომ ნასვამი ვიყავი. მე და გურგულია არ ვმალავთ, "ჩესნად" ვამბობთ, რომ ვეწეოდით.

-  ეს ის ასაკია, როცა ყველა მამაკაცი ქუჩაში გადის თავის დასამკვიდრებლად. ე.წ. "ქუჩის აკადემიაც" იყო ალბათ შენს ცხოვრებაში. რა მოგცა ქუჩამ გამოცდილების თვალსაზრისით?

-  ქუჩაში დავბოდიალებდით, მაგრამ არც ვყაჩაღობდით და არც ვხულიგნობდით. ერთხელ, გოგოს რომ ვაცილებდი, ვიგრძენი, რომ არაფრის არ მეშინოდა. მე თვითონ ვარ ის ტიპი, ვინც შეიძლება ვინმეს დახვდეს და რამე ისეთი უთხრას. ჯგუფ-ჯგუფად დავდიოდით ბიჭები, მაგრამ მაქსიმუმ ფანჯრიდან "სგუშონკა" მოგვეპარა, ქვემო ვერაზე დავდიოდით უფრო. ბავშვური სისულელე იყო, ახლა მრცხვენია ჩემი საქციელის, მაგრამ მაშინ მეგონა, რომ მაგარი ტიპი ვიყავი. თავს ვიმკვიდრებდით. ქუჩაში უფროს-უმცროსობა ვისწავლე. იმ დროს ერთი სული გვქონდა, უფროსს რამე დაევალებინა. ერთმანეთს ვასწრებდით წყალსა თუ სიგარეტზე წასვლას და სულ არ "ტეხავდა". პირიქით, ვამაყობდით, რომ დაგვავალეს.

-  პროფესია როგორ აირჩიე?

-  მამის გავლენით რეჟისორობა "დამემართა". თეატრალურში ჯგუფიც მომცეს, ვასწავლიდი. მერე ცოტა მწერლობაც "მჭირდა". ბავშვობაში, სკოლაში - მუსიკაც, დასარტყამ ინსტრუმენტზეც ვუკრავდი. მანამდე გუნდებში ვმღეროდი. ცოტა ხანს საქსოფონზეც ვუკრავდი ჭილაშვილებთან. მერე შევეშვი მუსიკას, დიდი ხანი არ გავკარებივარ. ისე, მთელი ცხოვრება ოცნებად მქონდა, რომ მუსიკა დამეწერა. ბოლოს ფილოლოგიური დავამთავრე.

-  პირველი ხელფასი, პირველი ჰონორარი...

-  ბაბლუანი "უძინართა მზეს" იღებდა. იმას ვეხმარებოდი, რეჟისორის ასისტენტი ვიყავი, ჯემალმა მიმიყვანა, დედაჩემის მეორე ქმარმა და იქ დამინიშნეს ჰონორარი... არა, არა, პირველი ჰონორარი როლისთვის მომცეს. ბატონმა შერგილ შონიამ გადაიღო მოკლემეტრაჟიანი ფილმი "პირველი კონცერტი". იქ ქართული კინოსა და თეატრის კორიფეებთან ერთად ვთამაშობდი: ჯემალ ღაღანიძე, ვასილ ჩხაიძე (ბიძია-ბაბუა). მაშინ მომცეს პირველი სოლიდური ჰონორარი და "დუბლიონკა" ვიყიდე. ახლა ვახო ბიჭიკაშილს რომ აცვია სკეტჩებში, ისეთი (იცინის). მაშინ მოდაში იყო. ეგ თუ გეცვა, მაგარი ბიჭი იყავი. მეშვიდე კლასში გადავდიოდი.

-  როგორი იყო სოციალური ფონი ოჯახში, გიფიქრია იმაზე, რომ ფიზიკურად გემუშავა, რათა ოჯახს დახმარებოდი?

-  გაჭირვება იყო, მაგრამ არც ისეთი, რომ ამაზე მეფიქრა. საჭმელ-სასმელი ყოველთვის გვქონდა. ჯერ მარტო ისეთი ბაღი გვქონდა ეზოში, იმდენი ხილი... ხომ გითხარით, ხეზე ვარ გაზრდილი. სულ რაღაც მწიფდა ეზოში სეზონის მიხედვით. მარწყვით იწყებოდა და ხურმითა და კომშით მთავრდებოდა. საჭმელი არც მინდებოდა, ხილი მერჩივნა.

-  დედას მეორე ქმარი ახსენე...

-  რომელიც დღემდე დედასთან ცხოვრობს, თუმცა მასთან შვილები არ ჰყავს. ბებიაჩემიც, მამაჩემის დედაც ორჯერ არის გათხოვილი. მოკლედ, უზარმაზარი სანათესავო მყავს, მთელი თბილისი ჩვენ ვართ (იღიმის).

-  გია, შენ ლექსებს წერ. როდის გაგიჩნდა ამის მუზა და სურვილი?

-  სკოლაში. ისე, ბევრი სკოლა მაქვს გამოცვლილი. ცელქი ბავშვი ვიყავი და არ მაჩერებდნენ. ლეილა კაჭარავა მასწავლიდა რუსულს 53-ე სკოლაში. ერთხელ გაცინობანას ვთამაშობდით. თამაშის მთავარი პრინციპი ის იყო, რომ არ უნდა გაგეცინა, რაც უნდა ექნა ან ეთქვა შენს მეტოქეს. ერთმა თქვა აქლემი და ჯოხი, კუ და მატარებელი. ეს სიტყვები დამამახსოვრდა და ორი ლექსი დავწერე. კუ და მატარებელი მერე გრეჩიხამ იმღერა. გახსოვთ ალბათ "მელოტი კუ". ლეილა კაჭარავას უთხრეს ჩემმა კლასელებმა, ნიკოლაძემ ლექსი დაწერაო. ლეილას ეგონა ხელოვნებას ვეზიარე, ბროდსკი "გავიჩითე". წამიკითხეო, გადამეკიდა. წავუკითხე და მას მერე წარმოდგენა შეეცვალა ჩემზე (იცინის). თუმცა მაინც ვუყვარდი.

-  მაშინ, რომელიც არ არის სისულელე, ის ლექსი წაგვიკითხე.

-  სისულელე არ არის პოემა, რომელსაც ახლა გამოსაცემად ვამზადებ "ქართ ზღაპარი ანი-ბანი". 2000 წელს დავიწყე წერა და დღემდე ვამატებ სტროფებს. რაღაც დამემართა, ისეთი რამ, რომ ჩემმა შვილმა ტირილი დაიწყო. რაღაც ძალა მოვიდა, თეთრი, გამაკეთილშობილა, ყველას ყველაფერში გამოვუტყდი. ეს ძალა მაწერინებდა ამ პოემას. ღამით ვწერდი და დილით რომ ვკითხულობდი, მეუცხოებოდა ჩემივე დაწერილი. ბოლოს რომ ვნახე, რაც გამოვიდა, დავფაცურდი. ბიბლია გადავშალე, ეფრემ-ვერდი, მარგალიტები მივუქსოვე, მოვქარგე და რაღაც გამოვიდა.

-  გია, სასიყვარულო გამოცდილებაზე რას გვეტყვი?

-  საბავშვო ბაღიდან მიყვარდა. სიყვარული სულ თან სდევს ადამიანს. ბოლოს, ჩემი ნატულიკო რომ შემიყვარდა, აი, ეგ იყო სიყვარული, თუ იყო. მოფრინდა და დღემდე ჩემ გვერდით არის.

"სწორედ გველს დააქვს ის სიყვარული, ადამმა გულთან რაც მიიტანა,

ღვთიური გრძნობა მიწის გულიდან მის ზურგზე გველმა ამოიტანა.

წვრილ-წვრილ ელვებზე დაცოცავს გველი, უფალს შეიგრძნობს სხეული მთელი.

ის არის ელჩი ღმერთს და კაცს შორის, ყოველი ამბის მაუწყებელი..."

-  როგორ გაიცანით ერთმანეთი შენ და ნატულიმ?

-  სტუდენტურ დღეებს ვაკეთე­ბდი უნივერსიტეტში. გიორგი შარაძემ, ცხონებული გურამ შარაძის ვაჟმა, სუხიშვილების მოცეკვავეები მოიყვანა ჩემთან, პატარა ბავშვები, მეათეკლასელები. ცეკვა უნდა დაგვედგა. ყველა თვალებში შემომციცინებდა. ეს იჯდა იატაკზე, დახრილი ჰქონდა თვალები, არც შემოუხედავს. მაშინ დავადგი თვალი. რეპეტიციებზე დავახლოვდით. 25 წელია ერთად ვართ და მინდა, მთელი ცხოვრება ასე გაგრძელდეს.

-  მახსოვს, ერთ-ერთ ინტერვიუში მითხარი, ცუდი ბიჭი ვარ, ვაბრაზებ ნატულიკოსო...

-  დღეს აღარ ვაბრაზებ. კარგი ბიჭი ვარ (იცინის).

-  გია, დასასრულ, შეცდომებზეც გკითხავ. ერთი და მთავარი, ისეთი, ხშირად რომ გახსენდება, რომ დარდობ, თუ არის შენს ცხოვრებაში?

-  ყველაზე დიდი უტვინობა რაც ჩამიდენია, არის ის, რომ ხელი შევუწყვე ჩემი სახლის გაყიდვას ტაბიძის ქუჩაზე. დღეს რა სიზმრებსაც ვხედავ, ყველაფერი მანდ ხდება, მაგ ეზოში. უბანში რომ ავდივარ, მთელი საძმაკაცო იქ მყავს, დავსხდებით ხოლმე ჩემი ყოფილი სახლის კუთხეში და ცრემლები მომდის. ჩემი ოცნება იმ სახლის დაბრუნებაა. ბებიაჩემსა და ბაბუაჩემს გადმოვასაფლავებდი ეზოში და მეც იქ დავისაფლავებდი თავს, რომ ჩემებმა ვეღარ გაყიდონ.

ნინო მჭედლიშვილი

ჟურნალი "რეიტინგი"

(გამოდის ორშაბათობით)

სალომე ჭაჭუა უცხოეთში მიემგზავრება - რომელი ქვეყნის "ცეკვავენ ვარსკვლავებში" გამოჩნდება მოცეკვავე

"სადაც არ უნდა ყოფილიყო, ყოველთვის სახლში ბრუნდებოდა... თბილისში..." - რას წერს გენიალურ კომპოზიტორზე ხელოვნებათმცოდნე

„თბილისური ჩუქურთმა“ - იმპრესიონისტი მხატვრის გამოფენა, რომელიც თბილისობას ეძღვნება