პოლიტიკა
საზოგადოება
მსოფლიო

16

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ორშაბათი, მთვარის მეოცე დღე დაიწყება 01:14-ზე, მთვარე მერწყულშია – რეკომენდებულია კოლექტიური მუშაობა, ერთობლივი პრობლემების გადაჭრა. ფინანსური საკითხების მოგვარება. მშენებლობის დაწყება. ძველი კავშირების გაძლიერება. გამოავლინეთ ლიდერის თვისებები. არ არის რეკომენდებული შურისა და ბოროტების გამოვლენა. ეგოიზმის და საკუთარი შესაძლებლობების გადაჭარბებული შეფასება. გაუფრთხილდით ხერხემალს. დღე კარგია მარხვისთვის. კარგია რომანტიკული შეხვედრა წყნარ ატმოსფეროში.
სამართალი
სპორტი
კულტურა/შოუბიზნესი
კონფლიქტები
სამხედრო
მოზაიკა
მეცნიერება
Faceამბები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
ნანა ლორთქიფანიძე: "რუსთაველის თეატრი გასაქირავებელი პუნქტი გახდა"
ნანა ლორთქიფანიძე: "რუსთაველის თეატრი გასაქირავებელი პუნქტი გახდა"

მსა­ხი­ო­ბი ნანა ლორ­თქი­ფა­ნი­ძე იმ ადა­მი­ან­თა კა­ტე­გო­რი­ას ეკუთ­ვნის, ვინც სა­ა­კაშ­ვი­ლის ხე­ლი­სუფ­ლე­ბა­ში მოს­ვლის დღი­დან მის ოპო­ზი­ცი­ად მო­ი­აზ­რე­ბა, გან­ვი­თა­რე­ბულ­მა მოვ­ლე­ნებ­მა მსა­ხი­ო­ბი ისე შეძ­რა, რომ ქუ­ჩა­ში გა­იყ­ვა­ნა. რუს­თა­ვე­ლის თე­ატ­რი, რო­გორც გა­სა­ქი­რა­ვე­ბე­ლი პუნ­ქტი, საგ­რი­მი­ო­რო­ე­ბი­დან გა­მოშ­ვე­ბუ­ლი მსა­ხი­ო­ბე­ბი, ასა­კობ­რი­ვი ცენ­ზი და თა­ნამ­დე­ბო­ბი­დან უპა­ტივ­ცე­მუ­ლოდ გა­თა­ვი­სუფ­ლე­ბუ­ლი ნი­ჭი­ე­რი კად­რე­ბი, ეს სა­ა­კაშ­ვი­ლის ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის იმ ქმე­დე­ბა­თა ნა­წი­ლია, რა­ზეც მსა­ხი­ო­ბი ჩვენ­თან ინ­ტერ­ვი­უ­ში გუ­ლის­ტკი­ვილს გა­მოთ­ქვამს.

- არ მე­გო­ნა, თუ ასე მშვი­დად ჩა­ივ­ლი­და ყვე­ლა­ფე­რი, ძა­ლი­ან მე­ში­ნო­და და ვნერ­ვი­უ­ლობ­დი. წი­ნა­სა­არ­ჩევ­ნო გა­რე­მო ისე­თი იყო, ჩან­და, არც ერთი მხა­რე არაფ­რის დათ­მო­ბას არ აპი­რებ­და, ამის ფონ­ზე ვფიქ­რობ­დი, რომ შე­იძ­ლე­ბო­და, რა­ღაც ცუდი მომ­ხდა­რი­ყო. მად­ლო­ბა ღმერ­თს, ყვე­ლა­ფერ­მა კარ­გად ჩა­ი­ა­რა, რამ­დე­ნად დე­მოკ­რა­ტი­უ­ლი იყო ეს ყვე­ლა­ფე­რი, ცალ­კე თე­მაა, რად­გან იყო დარ­ბე­ვა, ყუ­თე­ბის გა­ტა­ცე­ბა, ზე­წო­ლა და ა.შ.

- დღეს "ქარ­თულ ოც­ნე­ბას" სა­პარ­ლა­მენ­ტო უმ­რავ­ლე­სო­ბა ჰყავს, პრე­ზი­დენ­ტი კი ოპო­ზი­ცი­ა­შია.

- ოპო­ზი­ცი­ო­ნე­რი პრე­ზი­დენ­ტი ძა­ლი­ან სა­სა­ცი­ლოა. მე რაღა უნდა ვთქვა იმა­ზე მეტი, რაც პატ­რი­არ­ქმა ბრძა­ნა, რო­გორ შე­იძ­ლე­ბა, ქვეყ­ნის პრე­ზი­დენ­ტი იყოს ოპო­ზი­ცია? მაგ­რამ სწო­რედ ამა­ში იყო საქ­მე, რომ ეს ადა­მი­ა­ნი ყო­ველ­თვის "ნა­ცი­ო­ნა­ლე­ბი­სა" და თა­ვი­სი მომ­ხრე­ე­ბის პრე­ზი­დენ­ტი იყო, ის ში­ნა­გა­ნად არ ყო­ფი­ლა ჩვე­ნი პრე­ზი­დენ­ტი. ამ ფაქ­ტზე ვერც კი ვბრაზ­დე­ბი, მე­ცი­ნე­ბა.

- ქალ­ბა­ტო­ნო ნანა, რამ გა­ნა­პი­რო­ბა თქვე­ნი ოპო­ზი­ცი­უ­რი გან­წყო­ბა წა­სუ­ლი ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის მი­მართ?

- მე ბევ­რი მი­ზე­ზის გამო აღ­მოვ­ჩნდი ამ ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის ოპო­ზი­ცი­ა­ში, მაგ­რამ მამა მათ ძა­ლი­ან კარ­გად იც­ნობ­და პარ­ლა­მენ­ტი­დან, კარ­გად იცო­და, ვინ იყ­ვნენ და რა იყ­ვნენ. ჩემი პირ­ვე­ლი უარ­ყო­ფი­თი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა რე­ვო­ლუ­ცი­ამ გა­მო­იწ­ვია, არ მი­ვე­სამ­ლე­ბი ამას. შე­ვარ­დნა­ძე­საც ხომ პრე­ზი­დენ­ტო­ბის ვა­დის რამ­დე­ნი­მე თვე ჰქონ­და დარ­ჩე­ნი­ლი?! წა­სუ­ლი­ყო და მერე აე­ღოთ ამათ ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის სა­და­ვე­ე­ბი. ესე­ნი რომ შეც­ვივ­დნენ პარ­ლა­მენ­ტში, დახ­ტოდ­ნენ მა­გი­დებ­ზე და სა­ა­კაშ­ვილ­მა შე­ვარ­დნა­ძის ჩაი და­ლია, მა­შინ დამ­თავ­რდნენ ჩემ­თვის, რა უნდა გა­ე­კე­თე­ბი­ნათ, რომ მათ­ზე გული მომ­ბრუ­ნე­ბო­და?! ამის შემ­დეგ, ვა­ღი­ა­რებ, რომ ჩა­საფ­რე­ბუ­ლი­ვი­თაც კი ვი­ყა­ვი ამ ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის ქმე­დე­ბებ­ზე, სა­ში­ნე­ლი პრო­ტეს­ტი მქონ­და მათ მი­მართ, მაგ­რამ ეკ­ლე­სი­ა­ში "კა­მა­ზე­ბით" შე­ვარ­დნა და მრევ­ლის ხელ­კე­ტე­ბით ცემა, რო­გო­რიც უნდა იყოს იმ ეკ­ლე­სი­ის მღვდე­ლი, ბა­სილ მკა­ლა­ვიშ­ვილს ვგუ­ლის­ხმობ, ისე­თი მი­უ­ღე­ბე­ლია ჩემ­თვის, რომ სი­ტყვე­ბი­თაც ვერ ავ­ხსნი. მერე იყო კი­დევ ბევ­რი აღ­მაშ­ფო­თე­ბე­ლი ფაქ­ტი, მაგ­რამ ჩემი ქუ­ჩა­ში გა­ვარ­დნა და ქუ­ჩა­ში დად­გო­მა, რა­საც ვე­რას­დროს წარ­მო­ვიდ­გენ­დი, რომ გა­ვა­კე­თებ­დი, გა­მო­იწ­ვია გირ­გვლი­ა­ნის საქ­მემ, ირი­ნა ენუ­ქი­ძის ქუ­ჩა­ში გა­მოს­ვლამ ისე შემძრა, რომ სახ­ლში ვერ გავ­ჩერ­დე­ბო­დი. სახ­ლი­დან ვერ ვუ­ყუ­რებ­დი, რო­გორ ყვი­რო­და, რო­გორ ხა­ო­და ეს ქალი თა­ვი­სი ერ­თა­დერ­თი შვი­ლის და შემ­დეგ უკვე ჩვე­ნი შვი­ლე­ბის და­სა­ცა­ვად. თან­და­თან მცირ­დე­ბო­და ამ ქა­ლის გვერ­დით მყო­ფი ადა­მი­ა­ნე­ბის რი­ცხვი, ძა­ლი­ან დიდ­მა შიშ­მა და­ი­სად­გუ­რა სა­ქარ­თვე­ლო­ში და ბევ­რი გა­ჩუ­მე­ბას ამ­ჯო­ბი­ნებ­და.

- ახა­ლი მი­ნის­ტრთა კა­ბი­ნე­ტი უკვე დამ­ტკიც­და. რა აზ­რის ხართ ბა­ტონ გუ­რამ ოდი­შა­რი­ა­ზე?

- პი­რა­დად არ ვიც­ნობ­დი, მაგ­რამ "ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის" შეხ­ვედ­რე­ბის დროს უბ­რა­ლოდ, გა­მარ­ჯო­ბით გა­ვი­ცა­ნი და ძა­ლი­ან კარ­გი შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბა და­ტო­ვა. ჩემ­თვის მა­მას აზრი ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია, მას ვკი­თხე ამ პი­როვ­ნე­ბის შე­სა­ხებ და მე­ტად და­დე­ბი­თად და­ა­ხა­სი­ა­თა. მარ­ტო კულ­ტუ­რის მი­ნის­ტრი კი არა, მთავ­რო­ბი­სა და ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის ნე­ბის­მი­ე­რი წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი კაც­თმოყ­ვა­რე უნდა იყოს. ამ­დე­ნი ნა­გავ­ში ქექ­ვი­სა და გა­ჭირ­ვე­ბის მერე ხალ­ხმა შვე­ბა უნდა ნა­ხოს. ნამ­დვი­ლად ვერ ვი­ტყვი, რომ ჩემს ოჯახს უჭირს, არც სას­მე­ლი გვაკ­ლია და არც საჭ­მე­ლი, მაგ­რამ ბა­ტო­ნი ბი­ძი­ნა რომ არ ყო­ფი­ლი­ყო, დე­დას ვერ გა­და­ვარ­ჩენ­დი. სამ დღე­ში საღ­სა­ლა­მა­თი ქალი დად­ნა, ტუ­ბერ­კუ­ლო­ზუ­რი მე­ნინ­გი­ტი და­ე­მარ­თა. მო­უ­ლოდ­ნე­ლად ეს ამ­ბა­ვი გა­ი­გო ბა­ტონ­მა ბი­ძი­ნამ და შე­იძ­ლე­ბა ით­ქვას, სი­ცო­ცხლე აჩუ­ქა დე­და­ჩემს.

- ბევ­რი ამ­ბობს, რომ პო­ლი­ტი­კა ხე­ლოვ­ნე­ბა­ში იყო შეჭ­რი­ლი...

- პი­რა­დად ჩემს შე­მოქ­მე­დე­ბა­ში მსგავ­სი არა­ფე­რი ყო­ფი­ლა და არ შე­მოჭ­რი­ლა პო­ლი­ტი­კა, ოღონდ აქ თე­ატრს ვგუ­ლის­ხმობ, თო­რემ ტე­ლე­ვი­ზი­ა­ში ბევ­რჯერ და­ვუბ­ლო­კი­ვარ იმის გამო, რომ არ ვარ ამ ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის მომ­ხრე, "სა­ზო­გა­დო­ებ­რივ მა­უ­წყე­ბელ­ზე" პრო­ექ­ტე­ბი­და­ნაც კი მო­ვუხ­სნი­ვარ ჩემი პო­ზი­ცი­ის გამო, "რუს­თა­ვი 2-"ში ნამ­ყო­ფიც კი არ ვარ.

- და რამ გა­ნა­პი­რო­ბა ის, რომ "იმე­დის" სე­რი­ა­ლებ­ში მონა­წი­ლე­ობ­დით?

- ალ­ბათ ეს იყო იმ გა­დამ­ღე­ბი ჯგუ­ფის პი­რა­დი სიმ­პა­თია, რო­მელ­მაც მე იქ მი­მიწ­ვია და რო­მელ­თა­ნაც ვმუ­შა­ობ­დი.

- თქვენ, რო­გორც მსა­ხი­ო­ბი, რას ელო­დე­ბით ახა­ლი მთავ­რო­ბის­გან?

- აუ­ცი­ლე­ბე­ლად უნდა გა­თა­ვი­სუფ­ლდეს ხე­ლოვ­ნე­ბა პო­ლი­ტი­კის­გან, აღარ უნდა არ­სე­ბობ­დეს მომ­ღერ­ლე­ბი­სა და მსა­ხი­ო­ბე­ბის ე.წ. შავი სი­ე­ბი. რად­გან ვი­ღაც "ნა­ცი­ო­ნა­ლებ­თან" მღე­რო­და, ახლა მისი დაბ­ლოკ­ვა არ უნდა მოხ­დეს, ამის წი­ნა­აღ­მდე­გი ვარ. შე­იძ­ლე­ბა, არ ამ­ღე­რო ნატო მე­ტო­ნი­ძე, ლიზა ბაგ­რა­ტი­ო­ნი, "ფორ­ტე"? კი ბა­ტო­ნო, იმ­ღე­რონ ნინა წკრი­ა­ლაშ­ვილ­მა, ნინო ჩხე­ი­ძემ და ა.შ. მაგ­რამ ვი­საც ნა­ტოს, ლი­ზას მოს­მე­ნა გვინ­და, რა ვქნათ? გარ­და ამი­სა, მე, რო­გორც მსა­ხი­ობს, გარ­და ჩემი რე­ჟი­სო­რი­სა, უნდა მქონ­დეს გარ­კვე­უ­ლი პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბა თე­ატ­რა­ლუ­რი სა­ზო­გა­დო­ბის თავ­მჯდო­მა­რის, კულ­ტუ­რის მი­ნის­ტრის წი­ნა­შე, ეს ადა­მი­ა­ნე­ბი უნდა იყ­ვნენ ავ­ტო­რი­ტე­ტე­ბი. რო­დე­საც მამა თე­ატ­რა­ლუ­რი სა­ზო­გა­დო­ე­ბის თავ­მჯდო­მა­რე იყო, მი­უ­ხე­და­ვად მისი ფი­ზი­კუ­რი ნაკ­ლი­სა, ფეხს ვგუ­ლის­ხმობ, არ გა­უც­დე­ნია არც ერთი პრე­მი­ე­რა რე­გი­ონ­შიც კი, ყო­ველ­თვის ნა­ხუ­ლობ­და სპექ­ტაკლს და გა­მო­ხა­ტავ­და თა­ვის აზრს. თე­ატ­რა­ლურ სა­ზო­გა­დო­ე­ბას ჰქონ­და ჟურ­ნა­ლე­ბი, სა­დაც იწე­რე­ბო­და კრი­ტი­კა და შე­ქე­ბაც, სწო­რედ ამის­თვის ვმუ­შა­ობთ მსა­ხი­ო­ბე­ბი, იქ გა­მოქ­ვეყ­ნე­ბუ­ლი რე­ცენ­ზია ნე­ბის­მი­ე­რი მსა­ხი­ო­ბის­თვის სა­სარ­გებ­ლოა. ამ ყვე­ლაფ­რის ფონ­ზე, ნიკა რუ­რუა რომ თე­ატ­რში არ და­დის, ეს სწო­რია? გოკა გა­ბაშ­ვი­ლი კულ­ტუ­რის მი­ნის­ტრი რომ იყო, ხმა­მაღ­ლა აცხა­დებ­და, არ მიყ­ვარს თე­ატ­რი და ოპე­რაო, რა გინ­და მა­შინ კულ­ტუ­რის მი­ნის­ტრად, რა­ტომ მო­დი­ხარ? რუ­რუ­ას ცილს ვერ დავ­წა­მებ, მსგავ­სი არა­ფე­რი უთ­ქვამს, თუმ­ცა არც მო­სუ­ლა. ერთი-ორი შემ­თხვე­ვა იყო, სა­დაც მისი აღ­მა­ტე­ბუ­ლე­ბა ვი­ხი­ლეთ, ეს იყო გია ყან­ჩე­ლის სა­ღა­მო, სა­დაც ჩვენ წარ­ვად­გი­ნეთ "სტიქ­სი", რო­ბერტ სტუ­რუ­ას რე­ჟი­სო­რო­ბით, ბა­ტონ­მა გიამ იმ დღეს და­პა­ტი­ჟა და მობ­რძან­და.

- თუმ­ცა, გა­ნახ­ლე­ბულ "ქეთო და კო­ტე­ზე" და "ვე­რის უბ­ნის მე­ლო­დი­ებ­ზე" მთავ­რო­ბა და პრე­ზი­დენ­ტი და­დი­ო­და..

- კი, რა თქმა უნდა, ივ­ლიდ­ნენ. მე მხო­ლოდ ერთხელ მახ­სოვს პრე­ზი­დენ­ტი თე­ატ­რში, რო­დე­საც რე­მონ­ტი დამ­თავ­რდა რუს­თა­ვე­ლის თე­ატ­რში და იყო გრან­დი­ო­ზუ­ლი გახ­სნა, ვთა­მა­შობ­დით "კა­ცია-ადა­მი­ანს" ისევ სტუ­რუ­ას რე­ჟი­სო­რო­ბით, მაგ­რამ სპექ­ტაკ­ლის და­წყე­ბი­დან 20 წუთ­ში ლო­ჟა­ში რომ ავი­ხე­დეთ, სა­ა­კაშ­ვი­ლი აღარ იყო.

- სტუ­რუ­ას წას­ვლის შემ­დეგ რო­გორ გან­ვი­თარ­და მოვ­ლე­ნე­ბი თე­ატ­რში?

- თე­ატ­რი ძა­ლი­ან შე­იც­ვა­ლა. სტუ­რუ­ას წას­ვლის შემ­დეგ ჩვენ­თან გა­უ­თა­ვებ­ლად იმარ­თე­ბო­და ღო­ნის­ძი­ე­ბე­ბი, "ქეთო და კოტე", "ცეკ­ვა­ვენ ვარ­სკვა­ლა­ვე­ბი" და თე­ატ­რი გახ­და სა­კონ­ცერ­ტო დარ­ბა­ზი. კი ბა­ტო­ნო, მი­ვე­სალ­მე­ბი ყვე­ლა­ფერ ამას, მაგ­რამ ამის­თვის წა­ვიდ­ნენ ფი­ლარ­მო­ნი­ა­ში ან რო­მე­ლი­მე სხვა დარ­ბაზ­ში. მსა­ხი­ო­ბის­თვის საგ­რი­მი­ო­რო ოთა­ხიც კი ძა­ლი­ან ინ­ტი­მუ­რია, არ შე­იძ­ლე­ბა, მე სა­დაც ვიც­ვამ, ვემ­ზა­დე­ბი რო­ლის­თვის და მი­წყვია პი­რა­დი ნივ­თე­ბი, ერთ დღეს ჩა­მაყ­რე­ვი­ნონ მუ­ყა­ოს ყუთ­ში და გა­მა­ტა­ნი­ნონ იმი­ტომ, რომ "ქეთო და კო­ტეს" მო­ცეკ­ვა­ვე­ე­ბი უნდა შე­მო­ვიდ­ნენ აქ. ერთხელ და ორ­ჯერ გა­სა­გე­ბია ყვე­ლა­ფე­რი, მაგ­რამ შე­იძ­ლე­ბა, 15 დღე­ში ერთხელ ჩა­ვა­ლა­გოთ ჩვე­ნი ბარ­გი ყუ­თებ­ში და გა­ვი­ტა­ნოთ? ბო­ლოს, ისე და­ვი­ღა­ლეთ ამ ყვე­ლაფ­რით, აღარც ვა­ლა­გებ­დით, ვამ­ბობ­დით, იყოს, რას უზა­მენ, ხომ არ მო­ი­პა­რა­ვე­ნო. მერე თვი­თონ ავა­ლებ­დნენ ტექ­ნი­კურ პერ­სო­ნალს, რომ ჩა­ე­ყა­რათ ჩვე­ნი ნივ­თე­ბი ყუ­თებ­ში და ისე შე­დი­ოდ­ნენ საგ­რი­მი­ო­რო­ებ­ში, ეს ჩემ­თვის მი­უ­ღე­ბე­ლია.

ამ ყვე­ლაფ­რის ფონ­ზე შეგ­ვიმ­ცირ­და სპექ­ტაკ­ლე­ბი, რომ მკი­თხო, ბო­ლოს სპექ­ტაკ­ლი რო­დის ითა­მა­შეო, პა­სუხს ვერ გაგ­ცემ, აღარც კი მახ­სოვს. რო­დე­საც ჩვენ ამას­თან და­კავ­ში­რე­ბით ჩვენს აზრს გა­მოვ­თქვამ­დით, გვე­უბ­ნე­ბოდ­ნენ, აუ­ცი­ლე­ბე­ლია გა­ვა­ქი­რა­ვოთ დარ­ბა­ზი, აბა, ისე რო­გორ იარ­სე­ბოს თე­ატრმაო? აქამ­დე რო­გორ არ­სე­ბობ­დნენ? არ ვი­ცო­დი, თუ თე­ატ­რი გა­სა­ქი­რა­ვე­ბე­ლი პუნ­ქტი უნდა გამ­ხდა­რი­ყო.

- რო­გორ ფიქ­რობთ, დარ­ბა­ზის გა­ქი­რა­ვე­ბა მმარ­თველ ზაალ ჩი­ქო­ბა­ვას სურ­ვი­ლია?

- ჩემი აზ­რით, ეს იყო მარ­კე­ტინ­გუ­ლი გათ­ვლა. სა­ერ­თოდ, ზა­ლი­კო ყო­ველ­თვის ცდი­ლობ­და და ახერ­ხებ­და კი­დეც, რომ ცუდი როლი არ ეთა­მა­შა და თე­ატ­რში და­პი­რის­პი­რე­ბა არ მომ­ხდა­რი­ყო. მერე კი აღ­მოჩ­ნდა, რომ ბა­ტო­ნი რო­ბერ­ტი გა­ნა­წყე­ნე­ბუ­ლი ყო­ფი­ლა რა­ღა­ცებ­ზე, მაგ­რამ სა­ერ­თო ჯამ­ში ზა­ლი­კო მსა­ხი­ო­ბე­ბის­თვის ცუდს არა­ფერს აკე­თებ­და, პი­რი­ქით, ცდი­ლობ­და, ყვე­ლა­ნა­ი­რად შე­ექ­მნა გა­რე­მო, რომ თე­ატ­რში სტა­ბი­ლუ­რი სი­ტუ­ა­ცია ყო­ფი­ლი­ყო. ჩვენ ჩვე­ნი გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი აზ­რის გამო არას­დროს არ და­ვუ­ჩაგ­რი­ვართ.

- ზე­მოთ აღ­ნიშ­ნეთ, რომ ბა­ტო­ნი რო­ბერ­ტი იყო გა­ნა­წყე­ნე­ბუ­ლი...

- არ ვიცი, რა მოხ­და მას­სა და ზა­ლი­კოს შო­რის და სი­მარ­თლე გი­თხრათ, არც და­ვინ­ტე­რე­სე­ბულ­ვარ. მე ვიცი ერთი რამ, სტუ­რუ­ას თე­ატ­რი­დან გაშ­ვე­ბა და­ნა­შა­უ­ლია ქარ­თუ­ლი კულ­ტუ­რი­სა და ხალ­ხის წი­ნა­შე. მისი მსგავ­სი რე­ჟი­სო­რე­ბი სა­უ­კუ­ნე­ში ერთხელ იბა­დე­ბი­ან. სი­მარ­თლე გი­თხრათ, ნიკა რუ­რუა ბევ­რად უფრო ჭკვი­ა­ნი მე­გო­ნა. არ მე­გო­ნა, მისი მი­ნის­ტრო­ბის დროს რო­ბერტ სტუ­რუ­ას გა­თა­ვი­სუფ­ლე­ბის დო­კუ­მენ­ტი თუ შედ­გე­ბო­და, მაგ­რამ მწა­რედ შევ­ცდი.

მამა თე­ატ­რა­ლუ­რი უნი­ვერ­სი­ტე­ტის რექ­ტო­რი იყო, 75 წლის გახ­ლდათ, მაგ­რამ ძა­ლი­ან კარ­გა­დაც აზ­როვ­ნებ­და, დღე­საც კარ­გად აზ­როვ­ნებს, და საქ­მე­საც არაჩ­ვე­უ­ლებ­რი­ვად არ­თმევ­და თავს. მა­შინ გოკა გა­ბაშ­ვილ­მა უთხრა, შე­იძ­ლე­ბა, კარ­გი რე­ჟი­სო­რი ხართ, მაგ­რამ ძა­ლი­ან ცუდი მე­ნე­ჯე­რი ხარ­თო, რა­საც მოჰ­ყვა და­პი­რის­პი­რე­ბა გი­გა­სა და გოკა გა­ბაშ­ვილს შო­რის. ასე­თი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა, პირ­და­პირ აიღო და წარ­სუ­ლი, მარ­თლა რო­გორც ესე­ნი ამ­ბო­ბენ, ჩა­რე­ცხო, სა­ში­ნე­ლე­ბაა, მა­შინ მო­მა­ვა­ლი არ გექ­ნე­ბა. გან­სა­კუთ­რე­ბით მძი­მე პე­რი­ო­დი და­უ­ყე­ნა სა­ა­კაშ­ვი­ლის მთავ­რო­ბამ ჩემი ასა­კის ხალ­ხს, აქ ჩემს თავს არ მო­ვი­აზ­რებ, მაგ­რამ ჩემი თა­ო­ბის ხალ­ხზე გა­ა­კე­თა აქ­ცენ­ტი, პენ­სი­ის­თვის ახალ­გაზ­რდე­ბი ხართ, მაგ­რამ სამ­სა­ხუ­რის­თვის ბებ­რე­ბიო...

ყვე­ლაფ­რის­გან ვი­პო­ვეთ გა­მოს­ვა­ლი, მაგ­რამ როცა სა­მარ­თალს ვერ პო­უ­ლობ, ამა­ზე მწა­რე არა­ფე­რია. სწო­რედ ღირ­სე­ულ და სა­მარ­თლი­ან სა­სა­მარ­თლოს მო­ვი­თხოვ უპირ­ვე­ლე­სად ახა­ლი ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის­გან, პირ­ვე­ლი ვიქ­ნე­ბი, ვინც აი­მაღ­ლებს ხმას ამ სა­კი­თხზე, თუ ეს ვერ და­ვი­ნა­ხე. მე ხე­ლო­ვა­ნი ვარ და ვიქ­ნე­ბი მუდ­მი­ვად ჩემი ხალ­ხის გვერ­დით, არ გავ­ჩუმ­დე­ბი, თუ ამ ხე­ლი­სუფ­ლე­ბა­მაც და­უშ­ვა ისე­თი შეც­დო­მე­ბი, რის გა­მოც წინა ხე­ლი­სუფ­ლე­ბას ვემ­დუ­რო­დით.

ციცი ომა­ნი­ძე

ჟურ­ნა­ლი "რე­ი­ტინ­გი"

(გა­მო­დის ორ­შა­ბა­თო­ბით)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
როგორ მიმდინარეობს საქალაქო სასამართლოში „სტრატეგია აღმაშენებლის“ ლიდერის, გიორგი ვაშაძის პროცესი

ნანა ლორთქიფანიძე: "რუსთაველის თეატრი გასაქირავებელი პუნქტი გახდა"

ნანა ლორთქიფანიძე: "რუსთაველის თეატრი გასაქირავებელი პუნქტი გახდა"

მსახიობი ნანა ლორთქიფანიძე იმ ადამიანთა კატეგორიას ეკუთვნის, ვინც სააკაშვილის ხელისუფლებაში მოსვლის დღიდან მის ოპოზიციად მოიაზრება, განვითარებულმა მოვლენებმა მსახიობი ისე შეძრა, რომ ქუჩაში გაიყვანა. რუსთაველის თეატრი, როგორც გასაქირავებელი პუნქტი, საგრიმიოროებიდან გამოშვებული მსახიობები, ასაკობრივი ცენზი და თანამდებობიდან უპატივცემულოდ გათავისუფლებული ნიჭიერი კადრები, ეს სააკაშვილის ხელისუფლების იმ ქმედებათა ნაწილია, რაზეც მსახიობი ჩვენთან ინტერვიუში გულისტკივილს გამოთქვამს.

-  არ მეგონა, თუ ასე მშვიდად ჩაივლიდა ყველაფერი, ძალიან მეშინოდა და ვნერვიულობდი. წინასაარჩევნო გარემო ისეთი იყო, ჩანდა, არც ერთი მხარე არაფრის დათმობას არ აპირებდა, ამის ფონზე ვფიქრობდი, რომ შეიძლებოდა, რაღაც ცუდი მომხდარიყო. მადლობა ღმერთს, ყველაფერმა კარგად ჩაიარა, რამდენად დემოკრატიული იყო ეს ყველაფერი, ცალკე თემაა, რადგან იყო დარბევა, ყუთების გატაცება, ზეწოლა და ა.შ.

-  დღეს "ქართულ ოცნებას" საპარლამენტო უმრავლესობა ჰყავს, პრეზიდენტი კი ოპოზიციაშია.

-  ოპოზიციონერი პრეზიდენტი ძალიან სასაცილოა. მე რაღა უნდა ვთქვა იმაზე მეტი, რაც პატრიარქმა ბრძანა, როგორ შეიძლება, ქვეყნის პრეზიდენტი იყოს ოპოზიცია? მაგრამ სწორედ ამაში იყო საქმე, რომ ეს ადამიანი ყოველთვის "ნაციონალებისა" და თავისი მომხრეების პრეზიდენტი იყო, ის შინაგანად არ ყოფილა ჩვენი პრეზიდენტი. ამ ფაქტზე ვერც კი ვბრაზდები, მეცინება.

-  ქალბატონო ნანა, რამ განაპირობა თქვენი ოპოზიციური განწყობა წასული ხელისუფლების მიმართ?

-  მე ბევრი მიზეზის გამო აღმოვჩნდი ამ ხელისუფლების ოპოზიციაში, მაგრამ მამა მათ ძალიან კარგად იცნობდა პარლამენტიდან, კარგად იცოდა, ვინ იყვნენ და რა იყვნენ. ჩემი პირველი უარყოფითი დამოკიდებულება რევოლუციამ გამოიწვია, არ მივესამლები ამას. შევარდნაძესაც ხომ პრეზიდენტობის ვადის რამდენიმე თვე ჰქონდა დარჩენილი?! წასულიყო და მერე აეღოთ ამათ ხელისუფლების სადავეები. ესენი რომ შეცვივდნენ პარლამენტში, დახტოდნენ მაგიდებზე და სააკაშვილმა შევარდნაძის ჩაი დალია, მაშინ დამთავრდნენ ჩემთვის, რა უნდა გაეკეთებინათ, რომ მათზე გული მომბრუნებოდა?! ამის შემდეგ, ვაღიარებ, რომ ჩასაფრებულივითაც კი ვიყავი ამ ხელისუფლების ქმედებებზე, საშინელი პროტესტი მქონდა მათ მიმართ, მაგრამ ეკლესიაში "კამაზებით" შევარდნა და მრევლის ხელკეტებით ცემა, როგორიც უნდა იყოს იმ ეკლესიის მღვდელი, ბასილ მკალავიშვილს ვგულისხმობ, ისეთი მიუღებელია ჩემთვის, რომ სიტყვებითაც ვერ ავხსნი. მერე იყო კიდევ ბევრი აღმაშფოთებელი ფაქტი, მაგრამ ჩემი ქუჩაში გავარდნა და ქუჩაში დადგომა, რასაც ვერასდროს წარმოვიდგენდი, რომ გავაკეთებდი, გამოიწვია გირგვლიანის საქმემ, ირინა ენუქიძის ქუჩაში გამოსვლამ ისე შემძრა, რომ სახლში ვერ გავჩერდებოდი. სახლიდან ვერ ვუყურებდი, როგორ ყვიროდა, როგორ ხაოდა ეს ქალი თავისი ერთადერთი შვილის და შემდეგ უკვე ჩვენი შვილების დასაცავად. თანდათან მცირდებოდა ამ ქალის გვერდით მყოფი ადამიანების რიცხვი, ძალიან დიდმა შიშმა დაისადგურა საქართველოში და ბევრი გაჩუმებას ამჯობინებდა.

-  ახალი მინისტრთა კაბინეტი უკვე დამტკიცდა. რა აზრის ხართ ბატონ გურამ ოდიშარიაზე?

-  პირადად არ ვიცნობდი, მაგრამ "ქართული ოცნების" შეხვედრების დროს უბრალოდ, გამარჯობით გავიცანი და ძალიან კარგი შთაბეჭდილება დატოვა. ჩემთვის მამას აზრი ძალიან მნიშვნელოვანია, მას ვკითხე ამ პიროვნების შესახებ და მეტად დადებითად დაახასიათა. მარტო კულტურის მინისტრი კი არა, მთავრობისა და ხელისუფლების ნებისმიერი წარმომადგენელი კაცთმოყვარე უნდა იყოს. ამდენი ნაგავში ქექვისა და გაჭირვების მერე ხალხმა შვება უნდა ნახოს. ნამდვილად ვერ ვიტყვი, რომ ჩემს ოჯახს უჭირს, არც სასმელი გვაკლია და არც საჭმელი, მაგრამ ბატონი ბიძინა რომ არ ყოფილიყო, დედას ვერ გადავარჩენდი. სამ დღეში საღსალამათი ქალი დადნა, ტუბერკულოზური მენინგიტი დაემართა. მოულოდნელად ეს ამბავი გაიგო ბატონმა ბიძინამ და შეიძლება ითქვას, სიცოცხლე აჩუქა დედაჩემს.

-  ბევრი ამბობს, რომ პოლიტიკა ხელოვნებაში იყო შეჭრილი...

-  პირადად ჩემს შემოქმედებაში მსგავსი არაფერი ყოფილა და არ შემოჭრილა პოლიტიკა, ოღონდ აქ თეატრს ვგულისხმობ, თორემ ტელევიზიაში ბევრჯერ დავუბლოკივარ იმის გამო, რომ არ ვარ ამ ხელისუფლების მომხრე, "საზოგადოებრივ მაუწყებელზე" პროექტებიდანაც კი მოვუხსნივარ ჩემი პოზიციის გამო, "რუსთავი 2-"ში ნამყოფიც კი არ ვარ.

-  და რამ განაპირობა ის, რომ "იმედის" სერიალებში მონა­წილეობდით?

-  ალბათ ეს იყო იმ გადამღები ჯგუფის პირადი სიმპათია, რომელმაც მე იქ მიმიწვია და რომელთანაც ვმუშაობდი.

-  თქვენ, როგორც მსახიობი, რას ელოდებით ახალი მთავრობისგან?

-  აუცილებელად უნდა გათავისუფლდეს ხელოვნება პოლიტიკისგან, აღარ უნდა არსებობდეს მომღერლებისა და მსახიობების ე.წ. შავი სიები. რადგან ვიღაც "ნაციონალებთან" მღეროდა, ახლა მისი დაბლოკვა არ უნდა მოხდეს, ამის წინააღმდეგი ვარ. შეიძლება, არ ამღერო ნატო მეტონიძე, ლიზა ბაგრატიონი, "ფორტე"? კი ბატონო, იმღერონ ნინა წკრიალაშვილმა, ნინო ჩხეიძემ და ა.შ. მაგრამ ვისაც ნატოს, ლიზას მოსმენა გვინდა, რა ვქნათ? გარდა ამისა, მე, როგორც მსახიობს, გარდა ჩემი რეჟისორისა, უნდა მქონდეს გარკვეული პასუხისმგებლობა თეატრალური საზოგადობის თავმჯდომარის, კულტურის მინისტრის წინაშე, ეს ადამიანები უნდა იყვნენ ავტორიტეტები. როდესაც მამა თეატრალური საზოგადოების თავმჯდომარე იყო, მიუხედავად მისი ფიზიკური ნაკლისა, ფეხს ვგულისხმობ, არ გაუცდენია არც ერთი პრემიერა რეგიონშიც კი, ყოველთვის ნახულობდა სპექტაკლს და გამოხატავდა თავის აზრს. თეატრალურ საზოგადოებას ჰქონდა ჟურნალები, სადაც იწერებოდა კრიტიკა და შექებაც, სწორედ ამისთვის ვმუშაობთ მსახიობები, იქ გამოქვეყნებული რეცენზია ნებისმიერი მსახიობისთვის სასარგებლოა. ამ ყველაფრის ფონზე, ნიკა რურუა რომ თეატრში არ დადის, ეს სწორია? გოკა გაბაშვილი კულტურის მინისტრი რომ იყო, ხმამაღლა აცხადებდა, არ მიყვარს თეატრი და ოპერაო, რა გინდა მაშინ კულტურის მინისტრად, რატომ მოდიხარ? რურუას ცილს ვერ დავწამებ, მსგავსი არაფერი უთქვამს, თუმცა არც მოსულა. ერთი-ორი შემთხვევა იყო, სადაც მისი აღმატებულება ვიხილეთ, ეს იყო გია ყანჩელის საღამო, სადაც ჩვენ წარვადგინეთ "სტიქსი", რობერტ სტურუას რეჟისორობით, ბატონმა გიამ იმ დღეს დაპატიჟა და მობრძანდა.

-  თუმცა, განახლებულ "ქეთო და კოტეზე" და "ვერის უბნის მელოდიებზე" მთავრობა და პრეზიდენტი დადიოდა..

-  კი, რა თქმა უნდა, ივლიდნენ. მე მხოლოდ ერთხელ მახსოვს პრეზიდენტი თეატრში, როდესაც რემონტი დამთავრდა რუსთაველის თეატრში და იყო გრანდიოზული გახსნა, ვთამაშობდით "კაცია-ადამიანს" ისევ სტურუას რეჟისორობით, მაგრამ სპექტაკლის დაწყებიდან 20 წუთში ლოჟაში რომ ავიხედეთ, სააკაშვილი აღარ იყო.

-  სტურუას წასვლის შემდეგ როგორ განვითარდა მოვლენები თეატრში?

-  თეატრი ძალიან შეიცვალა. სტურუას წასვლის შემდეგ ჩვენთან გაუთავებლად იმართებოდა ღონისძიებები, "ქეთო და კოტე", "ცეკვავენ ვარ­სკვალავები" და თეატრი გახდა საკონცერტო დარბაზი. კი ბატონო, მივესალმები ყველაფერ ამას, მაგრამ ამისთვის წავიდნენ ფილარმონიაში ან რომელიმე სხვა დარბაზში. მსახიობისთვის საგრიმიორო ოთახიც კი ძალიან ინტიმურია, არ შეიძლება, მე სადაც ვიცვამ, ვემზადები როლისთვის და მიწყვია პირადი ნივთები, ერთ დღეს ჩამაყრევინონ მუყაოს ყუთში და გამატანინონ იმიტომ, რომ "ქეთო და კოტეს" მოცეკვავეები უნდა შემოვიდნენ აქ. ერთხელ და ორჯერ გასაგებია ყველაფერი, მაგრამ შეიძლება, 15 დღეში ერთხელ ჩავალაგოთ ჩვენი ბარგი ყუთებში და გავიტანოთ? ბოლოს, ისე დავიღალეთ ამ ყველაფრით, აღარც ვალაგებდით, ვამბობდით, იყოს, რას უზამენ, ხომ არ მოიპარავენო. მერე თვითონ ავალებდნენ ტექნიკურ პერსონალს, რომ ჩაეყარათ ჩვენი ნივთები ყუთებში და ისე შედიოდნენ საგრიმიოროებში, ეს ჩემთვის მიუღებელია.

ამ ყველაფრის ფონზე შეგვიმცირდა სპექტაკლები, რომ მკითხო, ბოლოს სპექტაკლი როდის ითამაშეო, პასუხს ვერ გაგცემ, აღარც კი მახსოვს. როდესაც ჩვენ ამასთან დაკავშირებით ჩვენს აზრს გამოვთქვამდით, გვეუბნებოდნენ, აუცილებელია გავაქირავოთ დარბაზი, აბა, ისე როგორ იარსებოს თეატრმაო? აქამდე როგორ არსებობდნენ? არ ვიცოდი, თუ თეატრი გასაქირავებელი პუნქტი უნდა გამხდარიყო.

-  როგორ ფიქრობთ, დარბაზის გაქირავება მმართველ ზაალ ჩიქობავას სურვილია?

-  ჩემი აზრით, ეს იყო მარკეტინგული გათვლა. საერთოდ, ზალიკო ყოველთვის ცდილობდა და ახერხებდა კიდეც, რომ ცუდი როლი არ ეთამაშა და თეატრში დაპირისპირება არ მომხდარიყო. მერე კი აღმოჩნდა, რომ ბატონი რობერტი განაწყენებული ყოფილა რაღაცებზე, მაგრამ საერთო ჯამში ზალიკო მსახიობებისთვის ცუდს არაფერს აკეთებდა, პირიქით, ცდილობდა, ყველანაირად შეექმნა გარემო, რომ თეატრში სტაბილური სიტუაცია ყოფილიყო. ჩვენ ჩვენი განსხვავებული აზრის გამო არასდროს არ დავუჩაგრივართ.

-  ზემოთ აღნიშნეთ, რომ ბატონი რობერტი იყო განაწყენებული...

-  არ ვიცი, რა მოხდა მასსა და ზალიკოს შორის და სიმართლე გითხრათ, არც დავინტერესებულვარ. მე ვიცი ერთი რამ, სტურუას თეატრიდან გაშვება დანაშაულია ქართული კულტურისა და ხალხის წინაშე. მისი მსგავსი რეჟისორები საუკუნეში ერთხელ იბადებიან. სიმართლე გითხრათ, ნიკა რურუა ბევრად უფრო ჭკვიანი მეგონა. არ მეგონა, მისი მინისტრობის დროს რობერტ სტურუას გათავისუფლების დოკუმენტი თუ შედგებოდა, მაგრამ მწარედ შევცდი.

მამა თეატრალური უნივერსიტეტის რექტორი იყო, 75 წლის გახლდათ, მაგრამ ძალიან კარგადაც აზროვნებდა, დღესაც კარგად აზროვნებს, და საქმესაც არაჩვეულებრივად ართმევდა თავს. მაშინ გოკა გაბაშვილმა უთხრა, შეიძლება, კარგი რეჟისორი ხართ, მაგრამ ძალიან ცუდი მენეჯერი ხართო, რასაც მოჰყვა დაპირისპირება გიგასა და გოკა გაბაშვილს შორის. ასეთი დამოკიდებულება, პირდაპირ აიღო და წარსული, მართლა როგორც ესენი ამბობენ, ჩარეცხო, საშინელებაა, მაშინ მომავალი არ გექნება. განსაკუთრებით მძიმე პერიოდი დაუყენა სააკაშვილის მთავრობამ ჩემი ასაკის ხალხს, აქ ჩემს თავს არ მოვიაზრებ, მაგრამ ჩემი თაობის ხალხზე გააკეთა აქცენტი, პენსიისთვის ახალგაზრდები ხართ, მაგრამ სამსახურისთვის ბებრებიო...

ყველაფრისგან ვიპოვეთ გამოსვალი, მაგრამ როცა სამართალს ვერ პოულობ, ამაზე მწარე არაფერია. სწორედ ღირსეულ და სამართლიან სასამართლოს მოვითხოვ უპირველესად ახალი ხელისუფლებისგან, პირველი ვიქნები, ვინც აიმაღლებს ხმას ამ საკითხზე, თუ ეს ვერ დავინახე. მე ხელოვანი ვარ და ვიქნები მუდმივად ჩემი ხალხის გვერდით, არ გავჩუმდები, თუ ამ ხელისუფლებამაც დაუშვა ისეთი შეცდომები, რის გამოც წინა ხელისუფლებას ვემდუროდით.

ციცი ომანიძე

ჟურნალი "რეიტინგი"

(გამოდის ორშაბათობით)

×
Live: ეთერშია გადაცემა "360 გრადუსი"