პოლიტიკა
მსოფლიო
სამხედრო

24

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

შაბათი, მთვარის ოცდამეშვიდე დღე დაიწყება 03:34-ზე, მთვარე კუროში გადაბრძანდება 21:35-ზე – კარგი დღეა ახალი საქმეების დასაწყებად. შანსი მოგეცემათ მოაგვაროთ ძველი პრობლემები. კარგი დღეა ბიზნესისა და სავაჭრო საქმეებისთვის; უფროს თაობასთან ურთიერთობისთვის. მათგან რჩევის მიღება. ურთიერთობის, საქმეების გარჩევას არ გირჩევთ. კარგი დღეა საქმიანობის, სამუშაო ადგილის შესაცვლელად. კარგია მოგზაურობის დაწყება. მცირე ფიზიკური დატვირთვა არ გაწყენთ, კარგი დღეა საოჯახო საქმეების შესასრულებლად, ყვავილების დასარგავად; ქორწინებისა და ნიშნობისათვის. ამ დღეს ადამიანი მეტად მგრძნობიარეა საკვების მიმართ. ნუ გადატვირთავ კუჭს, მაგრამ ნურც იშიმშილებთ. მიიღეთ ჯანსაღი საკვები.
სამართალი
სპორტი
საზოგადოება
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
მეცნიერება
წიგნები
Faceამბები
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რატომ გადაინაცვლა ეკა ტოგონიძემ ჟურნალისტიკიდან მწერლობაში
რატომ გადაინაცვლა ეკა ტოგონიძემ ჟურნალისტიკიდან მწერლობაში

წერა ბავ­შვო­ბი­დან და­ი­წყო, სას­კო­ლო კონ­ფე­რენ­ცი­ებ­ზე სა­კუ­თარ ნო­ვე­ლებს აკი­თხებ­დნენ, მაგ­რამ სე­რი­ო­ზუ­ლი მუზა ერთი წლის წინ ეწ­ვია და ტე­ლე­ვი­ზი­ი­დან გა­უ­ჩი­ნა­რე­ბუ­ლი ეკა ტო­გო­ნი­ძე სა­ზო­გა­დო­ე­ბის წი­ნა­შე ახა­ლი ამ­პლუ­ით წარ­დგა. ცის­ფე­რი ეკ­რა­ნი ისევ ენატ­რე­ბა, მაგ­რამ ისე არა, რომ თავი სხვა­გან ვერ წარ­მო­იდ­გი­ნოს. ალ­ბათ ოდეს­მე ტე­ლე­ვი­ზი­ას ისევ და­უბ­რუნ­დე­ბა, მაგ­რამ ახლა წერს და ამით ბედ­ნი­ე­რია.

- ეკა, ეთერ­ში რა­ტომ აღარ ხართ?

- იქ­ნებ, ადრე თუ გვი­ან, ეკ­რანს ისევ და­ვუბ­რუნ­დე, მაგ­რამ 2011 წლის ბოლო თვე­ე­ბი მთლი­ა­ნად მო­თხრო­ბებ­ზე მუ­შა­ო­ბას მი­ვუ­ძღვე­ნი. ჟურ­ნა­ლის­ტი­კის სფე­რო ბო­ლომ­დე არ მი­მი­ტო­ვე­ბია, ამ სა­განს სა­ქარ­თვე­ლოს ტექ­ნი­კურ უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში ვკი­თხუ­ლობ. ასე­ვე მე­დი­ა­მე­ნე­ჯმენ­ტის კურსს ვუ­ძღვე­ბი. ვმო­ნა­წი­ლე­ობ სე­მი­ნა­რებ­ში, გა­ზა­ფხუ­ლი­დან დოქ­ტო­რან­ტუ­რა­ში ვა­პი­რებ სწავ­ლას და ტე­ლე­ვი­ზი­ის­თვის დრო არ მრჩე­ბა. ლი­ტე­რა­ტუ­რა­ში ჯერ პირ­ველ ნა­ბი­ჯებს ვდგამ და წი­ნას­წარ ვერ ვი­ტყვი, რა და რო­გორ იქ­ნე­ბა...

- არ გე­ნატ­რე­ბათ ტე­ლე­ვი­ზია?

- მე­ნატ­რე­ბა, მაგ­რამ ისეც არა, რომ ჩემი თავი სხვა­გან ვერ წარ­მო­ვიდ­გი­ნო. ადრე ყვე­ლა­ფე­რი სამ­სა­ხურს უკავ­შირ­დე­ბო­და, გან­სა­კუთ­რე­ბით "მო­ამ­ბის" შემ­დეგ, "ალი­ონ­ში" მუ­შა­ო­ბი­სას, თუ რა­ი­მე სა­ინ­ტე­რე­სო თე­მას მოვკრავ­დი ყურს ან სა­ინ­ტე­რე­სო ადა­მი­ანს გა­ვიც­ნობ­დი, ავ­ტო­მა­ტუ­რად ვი­წყებ­დი იმა­ზე ფიქ­რს, გა­მოდ­გე­ბო­და თუ არა ეს ამ­ბა­ვი გა­სა­შუ­ქებ­ლად. ტან­საც­მლის შე­ძე­ნის დრო­საც კი სულ სამ­სა­ხუ­რი მახ­სოვ­და და ვცდი­ლობ­დი, ისე­თი სა­მო­სი შე­მერ­ჩია, რაც ეთე­რის­თვი­საც შე­სა­ფე­რი­სი იქ­ნე­ბო­და. ახ­ლაც ზოგ­ჯერ მაკ­ლია ღია ეთე­რი, ის სი­ხა­რუ­ლი და ემო­ცია, რო­მე­ლიც კარ­გად გა­კე­თე­ბულ გა­და­ცე­მას მოს­დევს, მაგ­რამ დი­ლის პროგ­რა­მა­ში დაბ­რუ­ნე­ბა მა­ინც გა­მი­ჭირ­დე­ბა. უძი­ლო­ბა და წლო­ბით დაგ­რო­ვი­ლი დაღ­ლი­ლო­ბა აღა­რაფ­რით არ ანა­ზღა­ურ­დე­ბა.

- თქვე­ნი ლი­ტე­რა­ტუ­რუ­ლი დე­ბი­უ­ტი, თუ არ ვცდე­ბი, 2011 წელს ჟურ­ნალ "ლი­ტე­რა­ტუ­რულ პა­ლიტ­რა­ში" შედ­გა...

- "ლი­ტე­რა­ტუ­რულ პა­ლიტ­რა­ში" და­ბეჭ­დილ­მა მო­თხრო­ბამ თა­რი­ღით გა­უს­წრო "ლი­ტე­რა­ტუ­რულ გა­ზეთ­ში" სა­კონ­კურ­სოდ გაგ­ზავ­ნილს და ამი­ტომ გა­მო­ვი­და დე­ბი­უ­ტი. სი­ნამ­დვი­ლე­ში კონ­კურ­სში გა­მარ­ჯვე­ბუ­ლი "მარ­ჯვნი­დან მარ­ცხნივ" იყო ჩემი პირ­ვე­ლი მო­თხრო­ბა, რო­მე­ლიც გა­მოქ­ვეყ­ნდა და პირ­ვე­ლი აღი­ა­რე­ბაც მო­მი­ტა­ნა.

- ყვე­ლა­ზე მძი­მე ამ­ბა­ვი გა­იხ­სე­ნეთ, რაც სა­კუ­თარ მო­თხრო­ბა­ში აღ­წე­რეთ.

- ყვე­ლა მო­თხრო­ბა­ში არის მძი­მე მო­მენ­ტე­ბი. ერ­თგან კაცს სა­კუ­თა­რი საფ­ლა­ვის გა­თხრას აი­ძუ­ლე­ბენ და ის ბოლო წუ­თე­ბია აღ­წე­რი­ლი, ეგ­ვიპ­ტე­ში წა­სულ ცოლ-ქმარს სა­ში­ნე­ლი ამ­ბა­ვი შე­ემ­თხვე­ვა, ცოლი ძა­ლა­დო­ბის მსხვერ­პლი გახ­დე­ბა, "მზე­თუ­ნა­ხავ­ში" გო­გო­ნა ავა­რი­ა­ში მოყ­ვე­ბა და სახე უსა­ხიჩ­რდე­ბა. ასე­ვე მძი­მეა ჩემ­თვის იმ ადა­მი­ა­ნის ამ­ბა­ვი, რო­მე­ლიც წერა-კი­თხვის უცო­დი­ნა­რი, ე.წ. ანალ­ფა­ბე­ტია. ეს ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი პრობ­ლე­მაა, უკურ­ნე­ბე­ლი და­ა­ვა­დე­ბა. მე ვე­ცა­დე გად­მო­მე­ცა ასე­თი ბი­ჭის გან­ცდე­ბი, რას გრძნობ­და ის, როცა თა­ნაკ­ლა­სე­ლე­ბი დას­ცი­ნოდ­ნენ და როცა დე­დას მოთ­მი­ნე­ბა აღარ ჰყოფ­ნი­და მისი მე­ცა­დი­ნე­ო­ბის დროს. იმ­დე­ნად დიდი იყო სირ­ცხვი­ლი და ამით გა­მოწ­ვე­უ­ლი ტკი­ვი­ლი, რომ ბავ­შვმა ტყუ­ი­ლი მო­ი­ფიქ­რა, ვი­თომ ვერ ხე­დავ­და. ასე იპო­ვა გა­მო­სა­ვა­ლი და მოხ­ვდა ბრმე­ბის ინ­ტერ­ნატ­ში. ეს მო­თხრო­ბა ტყუ­ი­ლის ტყვედ ქცე­ულ ადა­მი­ან­ზეა, რო­მე­ლიც ცხოვ­რე­ბა­ში დიდ წარ­მა­ტე­ბას აღ­წევს, ხდე­ბა ცნო­ბი­ლი ხე­ლო­ვა­ნი და ის ყვე­ლას უსი­ნათ­ლო მო­ქან­და­კე ჰგო­ნია. შემ­დეგ გა­იც­ნობს ჟურ­ნა­ლისტ ქალს, ზურ­გზე ან­ბა­ნის სვი­რინ­გით... მეტს ვე­ღარ გა­ვამ­ხელ, და­ნარ­ჩე­ნი ჯობს, "ლი­ტე­რა­ტუ­რულ პა­ლიტ­რა­ში" წა­ი­კი­თხოთ (იღი­მე­ბა).

- ვინ არის თქვე­ნი მო­თხრო­ბე­ბის პირ­ვე­ლი შემ­ფა­სე­ბე­ლი და დე­პუ­ტა­ტი მე­უღ­ლე (რატი სამ­ყუ­რაშ­ვი­ლი - ავტ.) რო­გორ უყუ­რებს მწერ­ლო­ბით თქვენს გა­ტა­ცე­ბას?

- მე­უღ­ლე ძა­ლი­ან კარ­გი შემ­ფა­სე­ბე­ლი და ასე­ვე კარ­გი მე­გო­ბა­რი აღ­მოჩ­ნდა ამ სა­კი­თხში. არ მახ­სოვს, ოდეს­მე ხელი არ შე­ე­წყოს ჩემ­თვის წე­რის პრო­ცეს­ში. როცა მი­თხო­ვია, რომ გან­მარ­ტო­ე­ბა მჭირ­დე­ბა, ან სუ­ლაც მოს­მე­ნა და ტექ­სტის "გა­შა­ლა­ში­ნე­ბა", ყო­ველ­თვის მზად­ყოფ­ნას გა­მოთ­ქვამს და მაქ­სი­მა­ლუ­რად მეხ­მა­რე­ბა.

- თა­ნა­მედ­რო­ვე ქარ­თუ­ლი პრო­ზა გა­ნე­ბივ­რე­ბუ­ლია ავ­ტო­რე­ბით, რო­გორ შეხ­ვდნენ ისი­ნი თქვენს გა­მო­ჩე­ნას?

- არ ვიცი, რო­გორ შეხ­ვდნენ. ავ­ტო­რე­ბის ის ნა­წი­ლი, ვის­თა­ნაც მა­ნამ­დეც ვმე­გობ­რობ­დი, სი­ხა­რუ­ლით. ზოგი მერე გა­ვი­ცა­ნი და ვთა­ნამ­შრომ­ლობთ.

- რისი თქმა გინ­დათ თქვე­ნი ნა­წარ­მო­ე­ბე­ბით?

- სხვა­დას­ხვა რა­მის. მინ­და ვაჩ­ვე­ნო, რა­ტომ სჩა­დი­ან ადა­მი­ა­ნე­ბი ამა თუ იმ საქ­ცი­ელს, რას გრძნო­ბენ ამ დროს და რა ამოძ­რა­ვებთ გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბე­ბის მი­ღე­ბი­სას. სა­კუ­თარ შე­მოქ­მე­დე­ბა­ზე სა­უ­ბა­რი ცოტა რთუ­ლია.

- კრი­ტი­კა თუ გა­გი­გი­ათ თქვე­ნი მი­სა­მარ­თით?

- კრი­ტი­კაც მსმე­ნია და თუ ის ჯან­სა­ღია, სი­ა­მოვ­ნე­ბით მი­მი­ღია.

- რო­გო­რია თქვე­ნი წე­რის რი­ტუ­ა­ლი, რო­დის იწყებთ წე­რას?

- მა­შინ, როცა მარ­ტო ვარ. სი­მარ­ტო­ვე და სი­ჩუ­მე ერ­თა­დერ­თი და აუ­ცი­ლე­ბე­ლი პი­რო­ბაა. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ ათი წელი ჟურ­ნა­ლის­ტი­კა­ში ვი­ყა­ვი, ხმა­ურ­ში მუ­შა­ო­ბას მა­ინც ვერ შე­ვეჩ­ვიე და ყო­ველ­თვის სიმ­შვი­დე მჭირ­დე­ბა. კლა­სი­კუ­რი მუ­სი­კაც ძა­ლი­ან კარ­გია, თუმ­ცა ზოგ­ჯერ ზედ­მე­ტია.

- ზო­გი­ერ­თი მწე­რა­ლი მუ­ზას არ აღი­ა­რებს, თქვენ?

- მუზა მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია, თუმ­ცა შრო­მა არა­ნაკ­ლებ. ზოგ­ჯერ ყვე­ლა პი­რო­ბა არ­სე­ბობს წე­რის­თვის, მაგ­რამ მა­ინც რა­ღაც არ გა­მო­დის. ამ დროს ერ­თა­დერ­თი წესი მოქ­მე­დებს: არ უნდა მო­ეშ­ვა და შე­დეგს რთუ­ლად, მაგ­რამ მა­ინც გა­მო­ი­ღებს.

- თქვენს გმი­რებს თუ ჰყავს პრო­ტო­ტი­პე­ბი?

- ჩემს გმი­რებს არ ჰყავთ პრო­ტო­ტი­პე­ბი. ვე­რა­ვინ იც­ნობს იქ თა­ვის თავს, თუმ­ცა, იმე­დია, ყვე­ლა იპო­ვის ნაც­ნობ გან­ცდებ­სა და სი­ტუ­ა­ცი­ებს. მა­გა­ლი­თად "მზე­თუ­ნა­ხავ­ში" მთა­ვა­რი გმი­რის მე­გო­ბა­რი თეკ­ლა ჩემი რამ­დე­ნი­მე მე­გობ­რის ნა­ზა­ვია.

- მო­თხრო­ბის ფი­ნა­ლი თუ შე­გიც­ვლი­ათ?

- შე­მიც­ვლია. სა­ერ­თოდ, ბევ­რს ვმ­უშა­ობ ტექ­სტზე. ზოგ­ჯერ თავს ვე­ღარ ვა­ნე­ბებ და მზად ვარ, უამ­რავ­ჯერ გა­და­ვა­კე­თო, თუმ­ცა არა აზრი, არა­მედ გა­მო­ხატ­ვის ფორ­მა. ფი­ნა­ლი შე­მიც­ვლია უმ­ნიშ­ვნე­ლოდ. მა­გა­ლი­თად, ორი ადა­მი­ა­ნი სად უნდა და­შორ­დეს ერ­თმა­ნეთს, იპოდ­რომ­ზე თუ ქუ­ჩა­ში, ერთ-ერთ გა­ჩე­რე­ბა­ზე... ყვე­ლა­ფერს აქვს მნიშ­ვნე­ლო­ბა და დატ­ვირ­თვა.

- თქვე­ნი სიყ­ვა­რუ­ლის ამ­ბა­ვი­დან თუ გა­მო­გი­ყე­ნე­ბი­ათ დე­ტა­ლე­ბი სა­კუ­თარ ნა­წარ­მო­ებ­ში?

- ვე­რი­დე­ბი პი­რა­დი დე­ტა­ლე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბას. შე­იძ­ლე­ბა, შეგ­რძნე­ბა აღ­წე­რო, მაგ­რამ არა კონ­კრე­ტუ­ლი ფაქ­ტი. არ მინ­და, ჩემი ნა­წე­რე­ბი ავ­ტო­ბი­ოგ­რა­ფი­ას ჰგავ­დეს. ეს დღი­უ­რი იქ­ნე­ბა და არა ლი­ტე­რა­ტუ­რა. რო­გორც ბესო ხვე­დე­ლი­ძეს უყ­ვარს თქმა, ლი­ტე­რა­ტუ­რა არის ის, რაც შე­იძ­ლე­ბო­და მომ­ხდა­რი­ყო და არა ის, რაც მოხ­და.

- თქვენს პირ­ველ მო­თხრო­ბე­ბის კრე­ბულ­ზე მოგ­ვი­ყე­ვით, რო­გო­რი შე­ფა­სე­ბა მოჰ­ყვა მკი­თხვე­ლის მხრი­დან?

- ვინც მე აზრს მი­ზი­ა­რებს, მათ შე­ფა­სე­ბებ­ში და­დე­ბი­თი სჭარ­ბობს. "ფე­ის­ბუქ­ზე" ხში­რად მომ­დის უცხო ადა­მი­ა­ნე­ბის შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბა, რაც ძა­ლი­ან მა­ხა­რებს. ბევ­რი მწერს, რომ არ ელოდ­ნენ ასეთ სა­ინ­ტე­რე­სო დე­ბი­უტს და სა­ერ­თოდ ვერ წარ­მო­ედ­გი­ნათ, რომ მე ვწერ­დი. ამას უკვე მი­ვეჩ­ვიე... მე ში­ნა­გა­ნად მზად ვარ კრი­ტი­კის­თვის. ვიცი, რო­მე­ლი პა­სა­ჟი რას ემ­სა­ხუ­რე­ბა, რა იყო იდეა და რა­ტომ ავირ­ჩიე ეს ფორ­მა. და­ნარ­ჩე­ნი უკვე გა­მოც­დი­ლე­ბის ამ­ბა­ვია და წლებ­თან ერ­თად მოვა...

- რა იქ­ნე­ბა მო­მა­ვალ­ში, პრო­ზა თუ ტე­ლე­ვი­ზია, რო­მე­ლი უფრო ახ­ლო­ბე­ლია თქვენ­თვის?

- ეს ორი ერ­თმა­ნეთს ხელს არ უშ­ლის. სამ­წუ­ხა­როდ, პრო­ზა დღეს შე­მო­სავ­ლის წყა­როდ არ გა­მოდ­გე­ბა. კარ­გია, თუ საქ­მე თან სი­ა­მოვ­ნე­ბას გა­ნი­ჭებს და თან შე­სა­ბა­მი­სად ფას­დე­ბა. ეს იდე­ა­ლუ­რია...

ნინო გი­გიშ­ვი­ლი

ჟურ­ნა­ლი "რე­ი­ტინ­გი"

(გა­მო­დის ორ­შა­ბა­თო­ბით)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ჩრდილოეთ კორეის ახალმა სამხედრო ხომალდმა კატასტროფა განიცადა

რატომ გადაინაცვლა ეკა ტოგონიძემ ჟურნალისტიკიდან მწერლობაში

რატომ გადაინაცვლა ეკა ტოგონიძემ ჟურნალისტიკიდან მწერლობაში

წერა ბავშვობიდან დაიწყო, სასკოლო კონფერენციებზე საკუთარ ნოველებს აკითხებდნენ, მაგრამ სერიოზული მუზა ერთი წლის წინ ეწვია და ტელევიზიიდან გაუჩინარებული ეკა ტოგონიძე საზოგადოების წინაშე ახალი ამპლუით წარდგა. ცისფერი ეკრანი ისევ ენატრება, მაგრამ ისე არა, რომ თავი სხვაგან ვერ წარმოიდგინოს. ალბათ ოდესმე ტელევიზიას ისევ დაუბრუნდება, მაგრამ ახლა წერს და ამით ბედნიერია.

- ეკა, ეთერში რატომ აღარ ხართ?

- იქნებ, ადრე თუ გვიან, ეკრანს ისევ დავუბრუნდე, მაგრამ 2011 წლის ბოლო თვეები მთლიანად მოთხრობებზე მუშაობას მივუძღვენი. ჟურნალისტიკის სფერო ბოლომდე არ მიმიტოვებია, ამ საგანს საქართველოს ტექნიკურ უნივერსიტეტში ვკითხულობ. ასევე მედიამენეჯმენტის კურსს ვუძღვები. ვმონაწილეობ სემინარებში, გაზაფხულიდან დოქტორანტურაში ვაპირებ სწავლას და ტელევიზიისთვის დრო არ მრჩება. ლიტერატურაში ჯერ პირველ ნაბიჯებს ვდგამ და წინასწარ ვერ ვიტყვი, რა და როგორ იქნება...

- არ გენატრებათ ტელევიზია?

- მენატრება, მაგრამ ისეც არა, რომ ჩემი თავი სხვაგან ვერ წარმოვიდგინო. ადრე ყველაფერი სამსახურს უკავშირდებოდა, განსაკუთრებით "მოამბის" შემდეგ, "ალიონში" მუშაობისას, თუ რაიმე საინტერესო თემას მოვკრავდი ყურს ან საინტერესო ადამიანს გავიცნობდი, ავტომატურად ვიწყებდი იმაზე ფიქრს, გამოდგებოდა თუ არა ეს ამბავი გასაშუქებლად. ტანსაცმლის შეძენის დროსაც კი სულ სამსახური მახსოვდა და ვცდილობდი, ისეთი სამოსი შემერჩია, რაც ეთერისთვისაც შესაფერისი იქნებოდა. ახლაც ზოგჯერ მაკლია ღია ეთერი, ის სიხარული და ემოცია, რომელიც კარგად გაკეთებულ გადაცემას მოსდევს, მაგრამ დილის პროგრამაში დაბრუნება მაინც გამიჭირდება. უძილობა და წლობით დაგროვილი დაღლილობა აღარაფრით არ ანაზღაურდება.

- თქვენი ლიტერატურული დებიუტი, თუ არ ვცდები, 2011 წელს ჟურნალ "ლიტერატურულ პალიტრაში" შედგა...

- "ლიტერატურულ პალიტრაში" დაბეჭდილმა მოთხრობამ თარიღით გაუსწრო "ლიტერატურულ გაზეთში" საკონკურსოდ გაგზავნილს და ამიტომ გამოვიდა დებიუტი. სინამდვილეში კონკურსში გამარჯვებული "მარჯვნიდან მარცხნივ" იყო ჩემი პირველი მოთხრობა, რომელიც გამოქვეყნდა და პირველი აღიარებაც მომიტანა.

- ყველაზე მძიმე ამბავი გაიხსენეთ, რაც საკუთარ მოთხრობაში აღწერეთ.

- ყველა მოთხრობაში არის მძიმე მომენტები. ერთგან კაცს საკუთარი საფლავის გათხრას აიძულებენ და ის ბოლო წუთებია აღწერილი, ეგვიპტეში წასულ ცოლ-ქმარს საშინელი ამბავი შეემთხვევა, ცოლი ძალადობის მსხვერპლი გახდება, "მზეთუნახავში" გოგონა ავარიაში მოყვება და სახე უსახიჩრდება. ასევე მძიმეა ჩემთვის იმ ადამიანის ამბავი, რომელიც წერა-კითხვის უცოდინარი, ე.წ. ანალფაბეტია. ეს ძალიან მნიშვნელოვანი პრობლემაა, უკურნებელი დაავადება. მე ვეცადე გადმომეცა ასეთი ბიჭის განცდები, რას გრძნობდა ის, როცა თანაკლასელები დასცინოდნენ და როცა დედას მოთმინება აღარ ჰყოფნიდა მისი მეცადინეობის დროს. იმდენად დიდი იყო სირცხვილი და ამით გამოწვეული ტკივილი, რომ ბავშვმა ტყუილი მოიფიქრა, ვითომ ვერ ხედავდა. ასე იპოვა გამოსავალი და მოხვდა ბრმების ინტერნატში. ეს მოთხრობა ტყუილის ტყვედ ქცეულ ადამიანზეა, რომელიც ცხოვრებაში დიდ წარმატებას აღწევს, ხდება ცნობილი ხელოვანი და ის ყველას უსინათლო მოქანდაკე ჰგონია. შემდეგ გაიცნობს ჟურნალისტ ქალს, ზურგზე ანბანის სვირინგით... მეტს ვეღარ გავამხელ, დანარჩენი ჯობს, "ლიტერატურულ პალიტრაში" წაიკითხოთ (იღიმება).

- ვინ არის თქვენი მოთხრობების პირველი შემფასებელი და დეპუტატი მეუღლე (რატი სამყურაშვილი - ავტ.) როგორ უყურებს მწერლობით თქვენს გატაცებას?

- მეუღლე ძალიან კარგი შემფასებელი და ასევე კარგი მეგობარი აღმოჩნდა ამ საკითხში. არ მახსოვს, ოდესმე ხელი არ შეეწყოს ჩემთვის წერის პროცესში. როცა მითხოვია, რომ განმარტოება მჭირდება, ან სულაც მოსმენა და ტექსტის "გაშალაშინება", ყოველთვის მზადყოფნას გამოთქვამს და მაქსიმალურად მეხმარება.

- თანამედროვე ქართული პროზა განებივრებულია ავტორებით, როგორ შეხვდნენ ისინი თქვენს გამოჩენას?

- არ ვიცი, როგორ შეხვდნენ. ავტორების ის ნაწილი, ვისთანაც მანამდეც ვმეგობრობდი, სიხარულით. ზოგი მერე გავიცანი და ვთანამშრომლობთ.

- რისი თქმა გინდათ თქვენი ნაწარმოებებით?

- სხვადასხვა რამის. მინდა ვაჩვენო, რატომ სჩადიან ადამიანები ამა თუ იმ საქციელს, რას გრძნობენ ამ დროს და რა ამოძრავებთ გადაწყვეტილებების მიღებისას. საკუთარ შემოქმედებაზე საუბარი ცოტა რთულია.

- კრიტიკა თუ გაგიგიათ თქვენი მისამართით?

- კრიტიკაც მსმენია და თუ ის ჯანსაღია, სიამოვნებით მიმიღია.

- როგორია თქვენი წერის რიტუალი, როდის იწყებთ წერას?

- მაშინ, როცა მარტო ვარ. სიმარტოვე და სიჩუმე ერთადერთი და აუცილებელი პირობაა. მიუხედავად იმისა, რომ ათი წელი ჟურნალისტიკაში ვიყავი, ხმაურში მუშაობას მაინც ვერ შევეჩვიე და ყოველთვის სიმშვიდე მჭირდება. კლასიკური მუსიკაც ძალიან კარგია, თუმცა ზოგჯერ ზედმეტია.

- ზოგიერთი მწერალი მუზას არ აღიარებს, თქვენ?

- მუზა მნიშვნელოვანია, თუმცა შრომა არანაკლებ. ზოგჯერ ყველა პირობა არსებობს წერისთვის, მაგრამ მაინც რაღაც არ გამოდის. ამ დროს ერთადერთი წესი მოქმედებს: არ უნდა მოეშვა და შედეგს რთულად, მაგრამ მაინც გამოიღებს.

- თქვენს გმირებს თუ ჰყავს პროტოტიპები?

- ჩემს გმირებს არ ჰყავთ პროტოტიპები. ვერავინ იცნობს იქ თავის თავს, თუმცა, იმედია, ყველა იპოვის ნაცნობ განცდებსა და სიტუაციებს. მაგალითად "მზეთუნახავში" მთავარი გმირის მეგობარი თეკლა ჩემი რამდენიმე მეგობრის ნაზავია.

- მოთხრობის ფინალი თუ შეგიცვლიათ?

- შემიცვლია. საერთოდ, ბევრს ვმ­უშაობ ტექსტზე. ზოგჯერ თავს ვეღარ ვანებებ და მზად ვარ, უამრავჯერ გადავაკეთო, თუმცა არა აზრი, არამედ გამოხატვის ფორმა. ფინალი შემიცვლია უმნიშვნელოდ. მაგალითად, ორი ადამიანი სად უნდა დაშორდეს ერთმანეთს, იპოდრომზე თუ ქუჩაში, ერთ-ერთ გაჩერებაზე... ყველაფერს აქვს მნიშვნელობა და დატვირთვა.

- თქვენი სიყვარულის ამბავიდან თუ გამოგიყენებიათ დეტალები საკუთარ ნაწარმოებში?

- ვერიდები პირადი დეტალების გამოყენებას. შეიძლება, შეგრძნება აღწერო, მაგრამ არა კონკრეტული ფაქტი. არ მინდა, ჩემი ნაწერები ავტობიოგრაფიას ჰგავდეს. ეს დღიური იქნება და არა ლიტერატურა. როგორც ბესო ხვედელიძეს უყვარს თქმა, ლიტერატურა არის ის, რაც შეიძლებოდა მომხდარიყო და არა ის, რაც მოხდა.

- თქვენს პირველ მოთხრობების კრებულზე მოგვიყევით, როგორი შეფასება მოჰყვა მკითხველის მხრიდან?

- ვინც მე აზრს მიზიარებს, მათ შეფასებებში დადებითი სჭარბობს. "ფეისბუქზე" ხშირად მომდის უცხო ადამიანების შთაბეჭდილება, რაც ძალიან მახარებს. ბევრი მწერს, რომ არ ელოდნენ ასეთ საინტერესო დებიუტს და საერთოდ ვერ წარმოედგინათ, რომ მე ვწერდი. ამას უკვე მივეჩვიე... მე შინაგანად მზად ვარ კრიტიკისთვის. ვიცი, რომელი პასაჟი რას ემსახურება, რა იყო იდეა და რატომ ავირჩიე ეს ფორმა. დანარჩენი უკვე გამოცდილების ამბავია და წლებთან ერთად მოვა...

- რა იქნება მომავალში, პროზა თუ ტელევიზია, რომელი უფრო ახლობელია თქვენთვის?

- ეს ორი ერთმანეთს ხელს არ უშლის. სამწუხაროდ, პროზა დღეს შემოსავლის წყაროდ არ გამოდგება. კარგია, თუ საქმე თან სიამოვნებას განიჭებს და თან შესაბამისად ფასდება. ეს იდეალურია...

ნინო გიგიშვილი

ჟურნალი "რეიტინგი"

(გამოდის ორშაბათობით)

ახალგაზრდებისთვის საინტერესო ამბები!

შოთა რუსთაველის გაციფრულებული პორტრეტი და „ვეფხისტყაოსნით“ შთაგონებული კოლექცია

"ნინის კითხვის საათი" – "ბიბლუსის" პროექტი, რომელიც წელს ათასობით ბავშვს გააერთიანებს