მნიშვნელოვანი ინფორმაცია
საზოგადოება

21

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ოთხშაბათი, მთვარის ოცდამეოთხე დღე დაიწყება 03:14, მთვარე თევზებშია - კარგია ახალი, მნიშვნელოვანი საქმეების დაწყება. ფინანსური საკითხების მოგვარება. ვაჭრობა. მოერიდეთ კამათს, საქმეების გარჩევას. არ გირჩევთ მგზავრობას, საცხოვრებელი მისამართის შეცვლას. სარგებელს მოგიტანთ კოლექტიური სამუშაო, მაგრამ კოლეგების მიმართ ირონიის, ცინიზმის გამოვლენას არ გირჩევთ. მოერიდეთ ალკოჰოლსა და სიგარეტს. არ გირჩევთ ოპერაციის ჩატარებას ღვიძლზე, ფეხებზე. კარგია ტერფების მასაჟი. რაციონიდან გამორიცხეთ ხორცეული, პურ-ფუნთუშეული და ტკბილეული.
მეცნიერება
სამართალი
მოზაიკა
Faceამბები
კონფლიქტები
სამხედრო
სპორტი
მნიშვნელოვანი ინფორმაცია
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
მიშა გომიაშვილის ბევრისთვის უცნობი და, რომელიც წლების წინ ხალხმა ორი როლით გაიცნო - რა არის ცნობილი არჩილს გომიაშვილისა და რუსი ბალერინას ქალიშვილზე
მიშა გომიაშვილის ბევრისთვის უცნობი და, რომელიც წლების წინ ხალხმა ორი როლით გაიცნო - რა არის ცნობილი  არჩილს გომიაშვილისა და რუსი ბალერინას ქალიშვილზე

7 ოქ­ტომ­ბერს ნინო გო­მი­აშ­ვი­ლი 49 წლის გახ­და. მა­ყუ­რე­ბელ­თა უმე­ტე­სო­ბამ ის იცის, რო­გორც ცნო­ბი­ლი ქარ­თვე­ლი ოს­ტაპ ბენ­დე­რის, მსა­ხი­ობ არ­ჩილ გო­მი­აშ­ვი­ლის ქა­ლიშ­ვი­ლი და ახ­სოვთ პა­ტა­რა გო­გო­ნად, რო­დე­საც ის ეკ­რა­ნებ­ზე გერ­დას სა­ხით გა­მოჩ­ნდა ფილმში „თოვ­ლის დე­დოფ­ლის სა­ი­დუმ­ლო“.

რო­დე­საც ნინო გა­ი­ზარ­და, მან გა­და­წყვი­ტა კი­ნო­დან წას­ვლა, ხოლო მისი უფ­რო­სი ძმა, მი­ხე­ი­ლი, მა­მის კვალს გაჰ­ყვა, თუმ­ცა არა­ერ­თხელ ჰქო­ნია ეჭვი არ­ჩე­უ­ლი გზის სის­წო­რე­ში. რაც გა­საკ­ვი­რია, ამის მი­ზეზს მას მამა აძ­ლევ­და.

  • რა­ტომ არ სჯე­რო­და არ­ჩილ გო­მი­აშ­ვილს სა­კუ­თა­რი შვი­ლე­ბის სამ­სა­ხი­ო­ბო მო­მავ­ლის და რო­გორ იმოქ­მე­და ამან მათ­ზე – ამის შე­სა­ხებ მი­მო­ხილ­ვა­ში.

ორი გო­მი­აშ­ვი­ლი "თორ­მეტ სკამ­ში"

სი­ნამ­დვი­ლე­ში ლე­ო­ნიდ გა­ი­და­ის ფილმში „თორ­მე­ტი სკა­მი“ ორი მსა­ხი­ო­ბი მო­ნა­წი­ლე­ობ­და გვა­რად გო­მი­აშ­ვი­ლი, რომ­ლე­ბიც ერ­თსა და იმა­ვე დღეს – 23 მარტს და­ი­ბად­ნენ, 35 წლის სხვა­ო­ბით. ერთი მათ­გა­ნი იც­ნეს, რად­გან მთა­ვა­რი როლი შე­ას­რუ­ლა, მე­ო­რე კი ძნე­ლად თუ ვინ­მემ შე­ამ­ჩნია და და­ი­მახ­სოვ­რა. ეს არ­ჩი­ლის რვა წლის ვაჟი, მი­ხე­ი­ლი იყო. ის მა­მის და­ბა­დე­ბის დღეს, მის მე­ო­რე ქორ­წი­ნე­ბა­ში, მსა­ხი­ობ ლი­ა­ნა მან­ჯა­ვი­ძეს­თან შე­ე­ძი­ნა. მთე­ლი ბავ­შვო­ბა კუ­ლი­სებ­ში გა­ა­ტა­რა, მშობ­ლებ­თან ერ­თად გას­ტრო­ლებ­ზე და­დი­ო­და და უბ­რა­ლოდ ვერ წარ­მო­ედ­გი­ნა თავი სხვა პრო­ფე­სი­ა­ში.

"თორ­მე­ტი სკა­მის“ გა­და­ღე­ბებ­ზე მი­ხე­ი­ლიც სულ მა­მას­თან ერ­თად იყო გა­და­სა­ღებ მო­ე­დან­ზე. სწო­რედ მა­შინ შე­ას­რუ­ლა მან თა­ვი­სი პირ­ვე­ლი როლი ცხოვ­რე­ბა­ში. ეპი­ზოდ­ში, სა­დაც ოს­ტაპ ბენ­დე­რი და კისა ვო­რო­ბი­ა­ნი­ნო­ვი ღია მან­ქა­ნებ­ში მყოფ ტუ­რის­ტე­ბის წი­ნა­შე გზის შუ­ა­ში ცეკ­ვა­ვენ, მან­ქა­ნის უკან ბავ­შვე­ბი დარ­ბი­ან. ერთ-ერთი ბიჭი – უზარ­მა­ზარ თეთრ ქუდ­ში – ყვი­რის: "ფული მო­მე­ცით!“ ეს სწო­რედ არ­ჩი­ლის ვაჟი იყო.

მოგ­ვი­ა­ნე­ბით ხუმ­რობ­და, რომ რო­გორც ამ რეპ­ლი­კით და­ი­წყო კი­ნო­ში, მთე­ლი ცხოვ­რე­ბა მა­მას იგი­ვეს ეუბ­ნე­ბო­და. სი­ნამ­დვი­ლე­ში, მი­ხე­ილ გო­მი­აშ­ვი­ლის მო­ნა­წი­ლე­ო­ბით მა­შინ ორი ეპი­ზო­დი გა­და­ი­ღეს და მე­ო­რე მა­ყუ­რე­ბელს ნამ­დვი­ლად და­ა­მახ­სოვ­რდე­ბო­და: ფილ­მის ფი­ნალ­ში ბენ­დე­რის კოს­ტი­უმ­ში გა­მო­წყო­ბი­ლი ბიჭი ოს­ტა­პის გა­მო­სა­ხუ­ლე­ბი­ან კი­ნოპ­ლა­კატ­თან მი­დი­ო­და და ამ­ბობ­და: "ყი­ნუ­ლი და­იძ­რა, ბა­ტო­ნო ნა­ფიც მსა­ჯუ­ლე­ბო. პა­რადს მე ვუ­ხელ­მძღვა­ნე­ლებ!“ ამის შემ­დეგ შარფს კი­სერ­ზე იხ­ვევ­და და მი­დი­ო­და. თუმ­ცა, ფილ­მის სა­ბო­ლოო ვერ­სი­ის ნახ­ვი­სას, „გოს­კი­ნოს“ კო­მი­სი­ამ გა­ნა­ცხა­და: „მზარ­დი ოს­ტაპ ბენ­დერე­ბი ჩვენ არ გვჭირ­დე­ბა!“ და ეს ეპი­ზო­დი ამოჭ­რეს, რა­მაც პა­ტა­რა მსა­ხი­ო­ბი ძა­ლი­ან გა­ა­ნა­წყე­ნა.

მოგ­ვი­ა­ნე­ბით, რო­დე­საც მი­ხე­ილს ჰკი­თხეს, თა­ვად თუ არ უნ­დო­და ოდეს­მე ბენ­დე­რის რო­ლის შეს­რუ­ლე­ბა, მან უპა­სუ­ხა, რომ მსგავს შე­თა­ვა­ზე­ბა­ზე არც არას­დროს და­თან­ხმდე­ბო­და – ის ყო­ველ­თვის ამა­ყობ­და მა­მით, მაგ­რამ მას­თან კონ­კუ­რენ­ცი­ას არას­დროს ცდი­ლობ­და და არც არას­დროს სურ­და მის­თვის რა­ი­მე­ში გა­და­ე­ჭარ­ბე­ბი­ნა. მით უმე­ტეს, რომ მისი მო­წო­ნე­ბის დამ­სა­ხუ­რე­ბა ისე­დაც ძა­ლი­ან რთუ­ლი იყო, რად­გან არ­ჩილს დიდი ხნის გან­მავ­ლო­ბა­ში არ სჯე­რო­და შვი­ლის სამ­სა­ხი­ო­ბო ნი­ჭის.

ყვე­ლა­ზე მკაც­რი კრი­ტი­კო­სი

სკო­ლის დამ­თავ­რე­ბის შემ­დეგ მი­ხე­ილ­მა შოთა რუს­თა­ვე­ლის სა­ხე­ლო­ბის თბი­ლი­სის სა­ხელ­მწი­ფო თე­ატ­რა­ლუ­რი ინ­სტი­ტუ­ტი და­ამ­თავ­რა, რის შემ­დე­გაც მა­მამ ის მოს­კოვ­ში წა­იყ­ვა­ნა – ბიჭი უკონ­ტრო­ლო გახ­და, უყ­ვარ­და დროს ტა­რე­ბა და არ­ჩილ გო­მი­აშ­ვილ­მა გა­და­წყვი­ტა მისი გა­მოს­წო­რე­ბა. 6 წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში ისი­ნი ერ­თად ცხოვ­რობ­დნენ. 1990-იან წლებ­ში მი­ხე­ილ­მა კი­ნო­ში თა­მა­ში გა­ნაგ­რძო, თუმ­ცა თა­ვი­დან დიდ რო­ლებს არ სთა­ვა­ზობ­დნენ. თა­ვი­სი პირ­ვე­ლი მთა­ვა­რი როლი მან მხო­ლოდ 40 წლის შემ­დეგ შე­ას­რუ­ლა.

  • მა­მას დიდი ხნის გან­მავ­ლო­ბა­ში არ შე­უმ­ჩნე­ვია შვი­ლის ნიჭი და არ აღი­ა­რებ­და მის დამ­სა­ხუ­რე­ბებს. მი­ხე­ი­ლი იხ­სე­ნებ­და:

"მას არ სჯე­რო­და ჩემი, რო­გორც კარ­გი კი­ნომ­სა­ხი­ო­ბის. არ აინ­ტე­რე­სებ­და ფილ­მე­ბი, რომ­ლებ­შიც ვმო­ნა­წი­ლე­ობ­დი, ძი­რი­თა­დად ბო­ე­ვი­კე­ბი და სამ­ხედ­რო დრა­მე­ბი. მამა მაკ­რი­ტი­კებ­და სი­სუ­ლე­ლე­ებ­ში გა­და­ღე­ბის­თვის“. თა­ვი­დან არ­ჩილ­მა ვაჟი სამ­ხედ­რო დრა­მა­ში "პირ­ვე­ლი ღმერ­თის შემ­დეგ" შეს­რუ­ლე­ბუ­ლი რო­ლის­თვი­საც გა­აკ­რი­ტი­კა და მხო­ლოდ მას შემ­დეგ, რაც ეს ფილ­მი ვე­ნე­ცი­ის კი­ნო­ფეს­ტი­ვალ­ზე წა­რად­გი­ნეს, შე­ა­ქო მა­მამ. სამ­წუ­ხა­როდ, ეს მის გარ­დაც­ვა­ლე­ბამ­დე ცოტა ხნით ადრე მოხ­და – იმა­ვე 2005 წელს არ­ჩილ გო­მი­აშ­ვი­ლი გარ­და­იც­ვა­ლა.

ამის შემ­დეგ კი მი­ხე­ი­ლის კა­რი­ე­რა აღ­მავ­ლო­ბას გა­ნიც­დი­და. ის იღებ­დნენ ფილ­მებ­ში სა­ქარ­თვე­ლო­ში, რუ­სეთ­ში, ჩე­ხეთ­ში, პო­ლო­ნეთ­ში, აშშ-ში და მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ გა­და­ღე­ბებ­ში ხან­გრძლი­ვი პა­უ­ზე­ბი იყო, თე­ატ­რა­ლურ სცე­ნა­ზე სრუ­ლად რე­ა­ლი­ზე­ბუ­ლი იყო. თე­ატ­რში და­კა­ვე­ბუ­ლო­ბის გამო მი­ხე­ილს ხში­რად უწევ­და უა­რის თქმა კი­ნო­რე­ჟი­სო­რე­ბის შე­თა­ვა­ზე­ბებ­ზე. 60 წლის მსა­ხი­ო­ბის ბოლო კი­ნო­რო­ლი იყო მთა­ვა­რი როლი კო­მე­დი­ურ მე­ლოდ­რა­მა­ში „ჰეფი-ენდი“ 2020 წელს. რა თქმა უნდა, მან ისე­თი­ვე დი­დე­ბა ვერ მო­ი­პო­ვა, რო­გო­რიც მა­მა­მის­მა, მაგ­რამ თა­ვი­სი შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი ბე­დით კმა­ყო­ფი­ლია.

გერ­და, ბენ­დე­რის ქა­ლიშ­ვი­ლი

არ­ჩილ გო­მი­აშ­ვილს ბა­ლე­რი­ნა ტა­ტი­ა­ნას­თან ბოლო ქორ­წი­ნე­ბა­ში შე­ე­ძი­ნა ქა­ლიშ­ვი­ლი ნინო. 11 წლის ასაკ­ში მან პირ­ვე­ლი როლი შე­ას­რუ­ლა ფილმში "ად­რე­უ­ლი დილა", ხოლო 3 წლის შემ­დეგ მას კვლავ მთა­ვა­რი როლი ერგო ფილმ-ზღა­პარ­ში "თოვ­ლის დე­დოფ­ლის სა­ი­დუმ­ლო", რო­მელ­მაც მთელ ქვე­ყა­ნა­ში გა­უთ­ქვა სა­ხე­ლი. გერ­დას როლ­ში ნინო გო­მი­აშ­ვი­ლი მი­ლი­ო­ნო­ბით მა­ყუ­რე­ბელს და­ა­მახ­სოვ­რდა. მშობ­ლებს თა­ვი­დან არ სურ­დათ მისი გა­და­ღე­ბა – ეში­ნო­დათ, რომ გა­და­ღე­ბე­ბის გამო ქა­ლიშ­ვი­ლი სას­კო­ლო პროგ­რა­მას ძა­ლი­ან ჩა­მორ­ჩე­ბო­და, მაგ­რამ რე­ჟი­სორ­მა მათი დარ­წმუ­ნე­ბა შეძ­ლო.

გო­გო­ნას სამ­სა­ხი­ო­ბო პო­ტენ­ცი­ალს მა­შინ მა­ყუ­რებ­ლებ­მაც და კრი­ტი­კო­სებ­მაც მი­აქ­ცი­ეს ყუ­რა­დღე­ბა, მაგ­რამ მისი კი­ნო­კა­რი­ე­რა მხო­ლოდ 5 წელი გაგ­რძელ­და – 1983 წლი­დან 1988 წლამ­დე, სა­ნამ სკო­ლას არ და­ამ­თავ­რა. ამის შემ­დეგ ნინო მოს­კო­ვის სამ­ხატ­ვრო თე­ატ­რის სკო­ლა-სტუ­დი­ა­ში ჩა­ი­რი­ცხა, მაგ­რამ მე-4 კურ­სის შემ­დეგ გა­და­ვი­და სა­კავ­ში­რო სა­ხელ­მწი­ფო კი­ნე­მა­ტოგ­რა­ფი­ის ინ­სტი­ტუ­ტში (ВГИК), ალექ­სეი ბა­ტა­ლო­ვის კურ­სზე. თით­ქოს კარ­გი პერ­სპექ­ტი­ვე­ბი ელო­და წინ, მაგ­რამ მა­ლე­ვე იმედ­გაც­რუ­ე­ბუ­ლი დარ­ჩა სამ­სა­ხი­ო­ბო პრო­ფე­სი­ით და გა­და­წყვი­ტა, ეს გზა აღარ გა­ეგ­რძე­ლე­ბი­ნა.

მოგ­ვი­ა­ნე­ბით ნინო იხ­სე­ნებ­და, რომ დი­დე­ბა მას ძა­ლი­ან ადრე მო­უ­ვი­და და უბ­რა­ლოდ გა­და­იწ­ვა და და­კარ­გა ინ­ტე­რე­სი მის მი­მართ, რად­გან ძა­ლი­ან მარ­ტი­ვად მი­ი­ღო. გარ­და ამი­სა, მას არ ჰქონ­და სურ­ვი­ლი მთლი­ა­ნად მი­ე­ძღვნა თავი ამ პრო­ფე­სი­ის­თვის, ხოლო ამის გა­რე­შე წარ­მა­ტე­ბუ­ლი მსა­ხი­ო­ბი გახ­დო­მა შე­უძ­ლე­ბე­ლია.

მოგ­ვი­ა­ნე­ბით მან თა­ვი­სი სამ­სა­ხი­ო­ბო გა­მოც­დი­ლე­ბა, რო­გორც ამა­ღელ­ვე­ბე­ლი თავ­გა­და­სა­ვა­ლი, ისე გა­იხ­სე­ნა. რა თქმა უნდა, ყვე­ლა­ზე ნა­თე­ლი შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბე­ბი "თოვ­ლის დე­დო­ფალ­თან" იყო და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი:

"ალ­ბათ, უფრო მე­ტად მჯე­რა სას­წა­უ­ლე­ბის, ვიდ­რე ზღაპ­რე­ბის. ყო­ვე­ლი გან­ვლი­ლი დღე, წუთი, წამი – ეს უკვე სას­წა­უ­ლია. და ის, რომ გა­მი­მარ­თლა ასეთ გა­მო­ჩე­ნილ მსა­ხი­ო­ბებ­თან ერ­თად გა­და­ღე­ბა, რო­გო­რე­ბიც არი­ან ოლეგ ეფ­რე­მო­ვი, ალი­სა ფრე­ინდლი­ხი, ვი­ა­ჩეს­ლავ სტრჟელ­ჩი­კი, ვია არ­ტმა­ნე, სხვა არაფ­რად მი­მაჩ­ნია, თუ არა სას­წა­უ­ლად“.

მალე ნინო გო­მი­აშ­ვი­ლი ამე­რი­კა­ში გა­ემ­გზავ­რა, იქ ფო­ტოგ­რა­ფი­ის ხე­ლოვ­ნე­ბას სწავ­ლობ­და დი­ზა­ი­ნის სკო­ლა­ში, გახ­და ფო­ტოჟურ­ნა­ლის­ტი, შემ­დეგ კი რუ­სეთ­ში დაბ­რუნ­და, სა­დაც ფო­ტოგ­რა­ფად მუ­შა­ობ­და. თა­ვი­სი ახა­ლი გა­ტა­ცე­ბის შე­სა­ხებ მან თქვა:

"მა­შინ­ვე მივ­ხვდი, რომ ეს ჩე­მია. იმი­ტომ, რომ მთე­ლი ჩემი ფსევ­დო-სო­ცი­ა­ლუ­რო­ბის მი­უ­ხე­და­ვად, აბ­სო­ლუ­ტუ­რი ინ­ტრო­ვერ­ტი ვარ. და რო­დე­საც მარ­ტო ზი­ხარ, სიბ­ნე­ლე­ში, და ჩნდე­ბა კად­რი… ეს სრულ­ყო­ფი­ლი სას­წა­უ­ლია".

მოგ­ვი­ა­ნე­ბით ნინო წარ­მა­ტე­ბუ­ლი გა­ლე­რის­ტი გახ­და: მის გა­ლე­რეა „პო­ბე­და­ში“ მოს­კოვ­ში ერთ-ერთი ყვე­ლა­ზე რე­ზო­ნან­სუ­ლი ფო­ტო­გა­მო­ფე­ნე­ბი იმარ­თე­ბო­და. ნინო ასე­ვე ორი წიგ­ნის – კუ­ლი­ნა­რი­უ­ლი გზამ­კვლე­ვე­ბის „გურ­მა­ნი­ა­და. იტა­ლია“ და „სა­ქარ­თვე­ლო. პირ­ვე­ლი, მე­ო­რე, მე­სა­მე“ ავ­ტო­რია.

წა­ი­კი­თხეთ ასე­ვე:

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
რას ჰყვება მამა, რომელმაც შვილს უიშვიათესი დიაგნოზი ChatGPT-ის დახმარებით დაუსვა
მნიშვნელოვანი ინფორმაცია
ავტორი:

მიშა გომიაშვილის ბევრისთვის უცნობი და, რომელიც წლების წინ ხალხმა ორი როლით გაიცნო - რა არის ცნობილი არჩილს გომიაშვილისა და რუსი ბალერინას ქალიშვილზე

მიშა გომიაშვილის ბევრისთვის უცნობი და, რომელიც წლების წინ ხალხმა ორი როლით გაიცნო - რა არის ცნობილი  არჩილს გომიაშვილისა და რუსი ბალერინას ქალიშვილზე

7 ოქტომბერს ნინო გომიაშვილი 49 წლის გახდა. მაყურებელთა უმეტესობამ ის იცის, როგორც ცნობილი ქართველი ოსტაპ ბენდერის, მსახიობ არჩილ გომიაშვილის ქალიშვილი და ახსოვთ პატარა გოგონად, როდესაც ის ეკრანებზე გერდას სახით გამოჩნდა ფილმში „თოვლის დედოფლის საიდუმლო“.

როდესაც ნინო გაიზარდა, მან გადაწყვიტა კინოდან წასვლა, ხოლო მისი უფროსი ძმა, მიხეილი, მამის კვალს გაჰყვა, თუმცა არაერთხელ ჰქონია ეჭვი არჩეული გზის სისწორეში. რაც გასაკვირია, ამის მიზეზს მას მამა აძლევდა.

  • რატომ არ სჯეროდა არჩილ გომიაშვილს საკუთარი შვილების სამსახიობო მომავლის და როგორ იმოქმედა ამან მათზე – ამის შესახებ მიმოხილვაში.

ორი გომიაშვილი "თორმეტ სკამში"

სინამდვილეში ლეონიდ გაიდაის ფილმში „თორმეტი სკამი“ ორი მსახიობი მონაწილეობდა გვარად გომიაშვილი, რომლებიც ერთსა და იმავე დღეს – 23 მარტს დაიბადნენ, 35 წლის სხვაობით. ერთი მათგანი იცნეს, რადგან მთავარი როლი შეასრულა, მეორე კი ძნელად თუ ვინმემ შეამჩნია და დაიმახსოვრა. ეს არჩილის რვა წლის ვაჟი, მიხეილი იყო. ის მამის დაბადების დღეს, მის მეორე ქორწინებაში, მსახიობ ლიანა მანჯავიძესთან შეეძინა. მთელი ბავშვობა კულისებში გაატარა, მშობლებთან ერთად გასტროლებზე დადიოდა და უბრალოდ ვერ წარმოედგინა თავი სხვა პროფესიაში.

"თორმეტი სკამის“ გადაღებებზე მიხეილიც სულ მამასთან ერთად იყო გადასაღებ მოედანზე. სწორედ მაშინ შეასრულა მან თავისი პირველი როლი ცხოვრებაში. ეპიზოდში, სადაც ოსტაპ ბენდერი და კისა ვორობიანინოვი ღია მანქანებში მყოფ ტურისტების წინაშე გზის შუაში ცეკვავენ, მანქანის უკან ბავშვები დარბიან. ერთ-ერთი ბიჭი – უზარმაზარ თეთრ ქუდში – ყვირის: "ფული მომეცით!“ ეს სწორედ არჩილის ვაჟი იყო.

მოგვიანებით ხუმრობდა, რომ როგორც ამ რეპლიკით დაიწყო კინოში, მთელი ცხოვრება მამას იგივეს ეუბნებოდა. სინამდვილეში, მიხეილ გომიაშვილის მონაწილეობით მაშინ ორი ეპიზოდი გადაიღეს და მეორე მაყურებელს ნამდვილად დაამახსოვრდებოდა: ფილმის ფინალში ბენდერის კოსტიუმში გამოწყობილი ბიჭი ოსტაპის გამოსახულებიან კინოპლაკატთან მიდიოდა და ამბობდა: "ყინული დაიძრა, ბატონო ნაფიც მსაჯულებო. პარადს მე ვუხელმძღვანელებ!“ ამის შემდეგ შარფს კისერზე იხვევდა და მიდიოდა. თუმცა, ფილმის საბოლოო ვერსიის ნახვისას, „გოსკინოს“ კომისიამ განაცხადა: „მზარდი ოსტაპ ბენდერები ჩვენ არ გვჭირდება!“ და ეს ეპიზოდი ამოჭრეს, რამაც პატარა მსახიობი ძალიან გაანაწყენა.

მოგვიანებით, როდესაც მიხეილს ჰკითხეს, თავად თუ არ უნდოდა ოდესმე ბენდერის როლის შესრულება, მან უპასუხა, რომ მსგავს შეთავაზებაზე არც არასდროს დათანხმდებოდა – ის ყოველთვის ამაყობდა მამით, მაგრამ მასთან კონკურენციას არასდროს ცდილობდა და არც არასდროს სურდა მისთვის რაიმეში გადაეჭარბებინა. მით უმეტეს, რომ მისი მოწონების დამსახურება ისედაც ძალიან რთული იყო, რადგან არჩილს დიდი ხნის განმავლობაში არ სჯეროდა შვილის სამსახიობო ნიჭის.

ყველაზე მკაცრი კრიტიკოსი

სკოლის დამთავრების შემდეგ მიხეილმა შოთა რუსთაველის სახელობის თბილისის სახელმწიფო თეატრალური ინსტიტუტი დაამთავრა, რის შემდეგაც მამამ ის მოსკოვში წაიყვანა – ბიჭი უკონტროლო გახდა, უყვარდა დროს ტარება და არჩილ გომიაშვილმა გადაწყვიტა მისი გამოსწორება. 6 წლის განმავლობაში ისინი ერთად ცხოვრობდნენ. 1990-იან წლებში მიხეილმა კინოში თამაში განაგრძო, თუმცა თავიდან დიდ როლებს არ სთავაზობდნენ. თავისი პირველი მთავარი როლი მან მხოლოდ 40 წლის შემდეგ შეასრულა.

  • მამას დიდი ხნის განმავლობაში არ შეუმჩნევია შვილის ნიჭი და არ აღიარებდა მის დამსახურებებს. მიხეილი იხსენებდა:

"მას არ სჯეროდა ჩემი, როგორც კარგი კინომსახიობის. არ აინტერესებდა ფილმები, რომლებშიც ვმონაწილეობდი, ძირითადად ბოევიკები და სამხედრო დრამები. მამა მაკრიტიკებდა სისულელეებში გადაღებისთვის“. თავიდან არჩილმა ვაჟი სამხედრო დრამაში "პირველი ღმერთის შემდეგ" შესრულებული როლისთვისაც გააკრიტიკა და მხოლოდ მას შემდეგ, რაც ეს ფილმი ვენეციის კინოფესტივალზე წარადგინეს, შეაქო მამამ. სამწუხაროდ, ეს მის გარდაცვალებამდე ცოტა ხნით ადრე მოხდა – იმავე 2005 წელს არჩილ გომიაშვილი გარდაიცვალა.

ამის შემდეგ კი მიხეილის კარიერა აღმავლობას განიცდიდა. ის იღებდნენ ფილმებში საქართველოში, რუსეთში, ჩეხეთში, პოლონეთში, აშშ-ში და მიუხედავად იმისა, რომ გადაღებებში ხანგრძლივი პაუზები იყო, თეატრალურ სცენაზე სრულად რეალიზებული იყო. თეატრში დაკავებულობის გამო მიხეილს ხშირად უწევდა უარის თქმა კინორეჟისორების შეთავაზებებზე. 60 წლის მსახიობის ბოლო კინოროლი იყო მთავარი როლი კომედიურ მელოდრამაში „ჰეფი-ენდი“ 2020 წელს. რა თქმა უნდა, მან ისეთივე დიდება ვერ მოიპოვა, როგორიც მამამისმა, მაგრამ თავისი შემოქმედებითი ბედით კმაყოფილია.

გერდა, ბენდერის ქალიშვილი

არჩილ გომიაშვილს ბალერინა ტატიანასთან ბოლო ქორწინებაში შეეძინა ქალიშვილი ნინო. 11 წლის ასაკში მან პირველი როლი შეასრულა ფილმში "ადრეული დილა", ხოლო 3 წლის შემდეგ მას კვლავ მთავარი როლი ერგო ფილმ-ზღაპარში "თოვლის დედოფლის საიდუმლო", რომელმაც მთელ ქვეყანაში გაუთქვა სახელი. გერდას როლში ნინო გომიაშვილი მილიონობით მაყურებელს დაამახსოვრდა. მშობლებს თავიდან არ სურდათ მისი გადაღება – ეშინოდათ, რომ გადაღებების გამო ქალიშვილი სასკოლო პროგრამას ძალიან ჩამორჩებოდა, მაგრამ რეჟისორმა მათი დარწმუნება შეძლო.

გოგონას სამსახიობო პოტენციალს მაშინ მაყურებლებმაც და კრიტიკოსებმაც მიაქციეს ყურადღება, მაგრამ მისი კინოკარიერა მხოლოდ 5 წელი გაგრძელდა – 1983 წლიდან 1988 წლამდე, სანამ სკოლას არ დაამთავრა. ამის შემდეგ ნინო მოსკოვის სამხატვრო თეატრის სკოლა-სტუდიაში ჩაირიცხა, მაგრამ მე-4 კურსის შემდეგ გადავიდა საკავშირო სახელმწიფო კინემატოგრაფიის ინსტიტუტში (ВГИК), ალექსეი ბატალოვის კურსზე. თითქოს კარგი პერსპექტივები ელოდა წინ, მაგრამ მალევე იმედგაცრუებული დარჩა სამსახიობო პროფესიით და გადაწყვიტა, ეს გზა აღარ გაეგრძელებინა.

მოგვიანებით ნინო იხსენებდა, რომ დიდება მას ძალიან ადრე მოუვიდა და უბრალოდ გადაიწვა და დაკარგა ინტერესი მის მიმართ, რადგან ძალიან მარტივად მიიღო. გარდა ამისა, მას არ ჰქონდა სურვილი მთლიანად მიეძღვნა თავი ამ პროფესიისთვის, ხოლო ამის გარეშე წარმატებული მსახიობი გახდომა შეუძლებელია.

მოგვიანებით მან თავისი სამსახიობო გამოცდილება, როგორც ამაღელვებელი თავგადასავალი, ისე გაიხსენა. რა თქმა უნდა, ყველაზე ნათელი შთაბეჭდილებები "თოვლის დედოფალთან" იყო დაკავშირებული:

"ალბათ, უფრო მეტად მჯერა სასწაულების, ვიდრე ზღაპრების. ყოველი განვლილი დღე, წუთი, წამი – ეს უკვე სასწაულია. და ის, რომ გამიმართლა ასეთ გამოჩენილ მსახიობებთან ერთად გადაღება, როგორებიც არიან ოლეგ ეფრემოვი, ალისა ფრეინდლიხი, ვიაჩესლავ სტრჟელჩიკი, ვია არტმანე, სხვა არაფრად მიმაჩნია, თუ არა სასწაულად“.

მალე ნინო გომიაშვილი ამერიკაში გაემგზავრა, იქ ფოტოგრაფიის ხელოვნებას სწავლობდა დიზაინის სკოლაში, გახდა ფოტოჟურნალისტი, შემდეგ კი რუსეთში დაბრუნდა, სადაც ფოტოგრაფად მუშაობდა. თავისი ახალი გატაცების შესახებ მან თქვა:

"მაშინვე მივხვდი, რომ ეს ჩემია. იმიტომ, რომ მთელი ჩემი ფსევდო-სოციალურობის მიუხედავად, აბსოლუტური ინტროვერტი ვარ. და როდესაც მარტო ზიხარ, სიბნელეში, და ჩნდება კადრი… ეს სრულყოფილი სასწაულია".

მოგვიანებით ნინო წარმატებული გალერისტი გახდა: მის გალერეა „პობედაში“ მოსკოვში ერთ-ერთი ყველაზე რეზონანსული ფოტოგამოფენები იმართებოდა. ნინო ასევე ორი წიგნის – კულინარიული გზამკვლევების „გურმანიადა. იტალია“ და „საქართველო. პირველი, მეორე, მესამე“ ავტორია.

წაიკითხეთ ასევე: