სამხედრო
პოლიტიკა
მეცნიერება

17

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

შაბათი, მთვარის მეოცე დღე დაიწყება 02:13-ზე, მთვარე თხის რქაშია არ წამოიწყოთ ახალი საქმეები. ყოველდღიური საქმეებით შემოიფარგლეთ. ნუ მიიღებთ მნიშვნელოვან გადაწყვეტილებებს. ვაჭრობისთვის არახელსაყრელი დღეა. მოერიდეთ საქმეების, ურთიერთობების გარჩევას. აკონტროლეთ ემოციები. კარგი დღეა შემოქმედებითი საქმიანობისთვის. ცოდნის მისაღებად, გამოცდის ჩასაბარებლად. ცუდი დღეა საქმიანობის, სამსახურის შესაცვლელად. უფროსთან ურთიერთობა კარგს არაფერს მოგიტანთ. გახსოვდეთ, რომ ამ დღეს ადამიანები უფრო მეტ დაპირებას იძლევიან, ვიდრე სინამდვილეში გაგიკეთებენ. მეტად დაისვენეთ, ივარჯიშეთ, მაგრამ მკვეთრ ილეთებს მოერიდეთ. შეასრულეთ საოჯახო საქმეები. ქორწინება და ნიშნობა სხვა დღისთვის გადადეთ.
მსოფლიო
საზოგადოება
სამართალი
კულტურა/შოუბიზნესი
სპორტი
კონფლიქტები
Faceამბები
მოზაიკა
წიგნები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
თბილისის ოპერისა და ბალეტის თეატრი პრემიერისათვის ემზადება
თბილისის ოპერისა და ბალეტის თეატრი პრემიერისათვის ემზადება

130 წლის შემ­დეგ თბი­ლი­სის ოპე­რი­სა და ბა­ლე­ტის თე­ატ­რის სცე­ნა­ზე ცნო­ბი­ლი ფრან­გი კომ­პო­ზი­ტო­რის ჟიულ მას­ნეს ერ­თმოქ­მე­დე­ბი­ა­ნი ოპე­რა „ნა­ვა­რე­ლი ქალი“ ბრუნ­დე­ბა. პრე­მი­ე­რა 5 აპ­რილს პი­ეტ­რო მას­კა­ნის „სოფ­ლის ღირ­სე­ბას­თან“ ერ­თად გა­ი­მარ­თე­ბა და მი­ე­ძღვნე­ბა სა­ქარ­თვე­ლოს სა­ხალ­ხო არ­ტის­ტის ცი­სა­ნა ტა­ტიშ­ვი­ლის ხსოვ­ნას. სპექ­ტაკ­ლამ­დე გა­იხ­სნე­ბა მისი სა­ხე­ლო­ბის ნიშა, სა­დაც დიდი მომ­ღერ­ლის პი­რა­დი ნივ­თე­ბი გა­მო­ი­ფი­ნე­ბა. ასე­ვე თე­ატ­რის ცის­ფერ დარ­ბაზ­ში დამ­სწრე სა­ზო­გა­დო­ე­ბას სა­შუ­ა­ლე­ბა ექ­ნე­ბა ნა­ხოს ცი­სა­ნა ტა­ტიშ­ვი­ლის ფო­ტო­ე­ბი და აფი­შე­ბი სპექ­ტაკ­ლე­ბი­დან.

„ნა­ვა­რე­ლი ქა­ლის“ მსოფ­ლიო პრე­მი­ე­რა 1894 წლის 20 ივ­ნისს ლონ­დო­ნის კო­ვენტ - გარ­დენ­ში უელ­სის პრინ­ცის თან­დას­წრე­ბით შედ­გა და ისე­თი დიდი წარ­მა­ტე­ბა ხვდა წი­ლად, რომ დე­დო­ფალ­მა ვიქ­ტო­რი­ამ გას­ცა ბრძა­ნე­ბა ეს ოპე­რა აგ­რეთ­ვე ვინ­ძო­რის სა­სახ­ლე­ში შე­ეს­რუ­ლე­ბი­ნათ.

1895 წელს, მსოფ­ლიო პრე­მი­ე­რი­დან 1 წლის შემ­დეგ, ოპე­რა თბი­ლის­ში და­იდ­გა. მას მერე იგი სა­ქარ­თვე­ლო­ში არ შეს­რუ­ლე­ბუ­ლა. „ნა­ვა­რე­ლი ქა­ლის“ ახა­ლი საპ­რე­მი­ე­რო სპექ­ტაკ­ლის დამ­დგმე­ლი რე­ჟი­სო­რია ვიქ­ტორ გარ­სია სი­ე­რა (ვე­ნე­სუ­ე­ლა), დამ­დგმე­ლი დი­რი­ჟო­რი ზაზა აზ­მა­ი­ფა­რაშ­ვი­ლი, კოს­ტი­უ­მე­ბის მხატ­ვა­რი ეს­ტერ მარ­ტი­ნი (ეს­პა­ნე­თი), გა­ნა­თე­ბის მხატ­ვა­რი სტე­ფა­ნო გო­რე­რი (იტა­ლია). სპექ­ტაკლში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბას მი­ი­ღე­ბენ თე­ატ­რის სო­ლის­ტე­ბი, მოწ­ვე­უ­ლი მომ­ღერ­ლე­ბი, გუნ­დი, ორ­კესტრი.

ზაზა აზ­მა­ი­ფა­რაშ­ვი­ლი - დამ­დგმე­ლი დი­რი­ჟო­რი

„სა­სი­ა­მოვ­ნოა ის რომ, პირ­ვე­ლი პრე­მი­ე­რის შემ­დეგ სულ მალე თბი­ლის­ში „ნა­ვა­რე­ლი ქალი“. იმ პე­რი­ოდ­ში რა სპექ­ტაკ­ლე­ბიც იდ­გმე­ბო­და ევ­რო­პა­ში სულ ცოტა ხან­ში თბი­ლის­ში ჩა­მო­დი­ო­და ხოლ­მე. თბი­ლი­სი მარ­თლაც სა­ო­პე­რო ქა­ლა­ქია. მას­ნეს „ნა­ვა­რე­ლი ქალი“ გე­ნი­ა­ლუ­რი ქმნი­ლე­ბაა, სრუ­ლი­ად ფან­ტას­ტი­კუ­რი მუ­სი­კაა. ყვე­ლა დიდი სი­ა­მოვ­ნე­ბით მუ­შა­ობს. ძა­ლი­ან ბევ­რი მო­ნა­წი­ლე გვყავს ყვე­ლა პარ­ტი­ა­ზე. ჩვენ ძა­ლის­ხმე­ვას არ ვზო­გავთ რომ ძა­ლი­ან კარ­გი სპექ­ტაკ­ლი გა­მო­ვი­დეს. სულ რამ­დე­ნი­მე დღე დარ­ჩა და ყვე­ლა პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბით ვართ გამ­სჭვა­ლუ­ლი. სპექ­ტაკ­ლი ძა­ლი­ან სა­ინ­ტე­რე­სოა. რე­ჟი­სო­რი შე­სა­ნიშ­ნა­ვად მუ­შა­ობს. ეს ტრა­გი­კუ­ლი სპექ­ტაკ­ლია და რე­ჟი­სო­რიც პა­ტა­რა დრო­ის მო­ნაკ­ვეთ­ში ცდი­ლობს სცე­ნა და­ძა­ბოს და ემო­ცი­უ­რი მხა­რე გა­და­იყ­ვა­ნოს ერთი მე­ო­რე­ში. მე მინ­და დასს ვუ­სურ­ვო წარ­მა­ტე­ბა და მსმე­ნელს კარ­გი მუ­სი­კის მოს­მე­ნა.“

ვიქ­ტორ გარ­სია სი­ე­რა - დამ­დგმე­ლი რე­ჟი­სო­რი

"ეს მე­სა­მე სპექ­ტაკ­ლია, რო­მელ­საც მე ვდგამ ამ თე­ატ­რში. ჩემ­თვის ეს დიდი პა­ტი­ვია. ბრა­ვო თე­ატ­რის ხელ­მძღვა­ნელს, ბა­ტონ ბად­რი მა­ი­სუ­რა­ძეს, რომ ეს ულა­მა­ზე­სი ოპე­რა - "ნა­ვა­რე­ლი ქალი" აარ­ჩია და­სად­გმე­ლად. შე­სა­ნიშ­ნა­ვი ქარ­თვე­ლი მომ­ღერ­ლე­ბი იღე­ბენ მო­ნა­წი­ლე­ო­ბას. მე არ ვიც­ნობ ისეთ ქარ­თველს, რო­მელ­საც არ აქვს ლა­მა­ზი ხმა.

ზო­გა­დად სპექ­ტაკ­ლი ჩემ­თვის მხო­ლოდ მსა­ხი­ო­ბე­ბით არ შე­მო­ი­ფარ­გლე­ბა, აქ არის ასე­ვე მა­ყუ­რე­ბე­ლი. ეს არის მსა­ხი­ო­ბე­ბის და მა­ყუ­რებ­ლის ჰარ­მო­ნია. წარ­მო­უდ­გე­ნე­ლია სპექ­ტაკ­ლი მათ გა­რე­შე ან მა­ყუ­რე­ბე­ლი ჩვენს გა­რე­შე. რო­დე­საც მა­ყუ­რე­ბე­ლი შე­იგ­რძნობს რომ ეს სპექ­ტაკ­ლი არის ყვე­ლა­სი, მა­შინ მათ­გან მო­დის ენერ­გია რაც გა­მო­ი­ხა­ტე­ბა აპ­ლო­დის­მენ­ტებ­ში.

გე­პა­ტი­ჟე­ბით ყვე­ლას რომ გახ­დეთ ამ სპექ­ტაკ­ლის თა­ნა­მო­ნა­წი­ლე, გა­ერ­თოდ და დატ­კბეთ მას­ნეს შე­დევ­რით."

„ნა­ვა­რე­ლი ქა­ლის“ საპ­რე­მი­რო ჩვე­ნე­ბე­ბი თბი­ლი­სის ოპე­რი­სა და ბა­ლე­ტის თე­ატ­რში 5,6, 12,13,16,17 აპ­რილს გა­ი­მარ­თე­ბა. ეს ოპე­რა პი­ეტ­რო მას­კა­ნის „სოფ­ლის ღირ­სე­ბას­თან“ ერ­თად შეს­რულ­დე­ბა, რომ­ლის დამ­დგმე­ლი რე­ჟი­სო­რია - ვიქ­ტორ გარ­სია სი­ე­რა (ვე­ნე­სუ­ე­ლა), დამ­დგმე­ლი დი­რი­ჟო­რი - ზაზა აზ­მა­ი­ფა­რაშ­ვი­ლი. სცე­ნოგ­რა­ფია იტა­ლო გრა­სის (იტა­ლია) ეკუთ­ვნის, ხოლო კოს­ტი­უ­მე­ბი მად­რიდ­ში, PERIS COSTUMES -ის სამ­კერ­ვა­ლო­ში დამ­ზად­და. სპექ­ტაკ­ლის ეს ვერ­სია პირ­ვე­ლად გე­ნუ­ა­ში, Teatro Carlo Felice-ში და­იდ­გა.

R

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
"დინამო არენაზე“ "ბარსელონას“ ლეგენდარული ფეხბურთელის, რონალდინიოს გულშემატკივარი შეიჭრა
ავტორი:

თბილისის ოპერისა და ბალეტის თეატრი პრემიერისათვის ემზადება

თბილისის ოპერისა და ბალეტის თეატრი პრემიერისათვის ემზადება

130 წლის შემდეგ თბილისის ოპერისა და ბალეტის თეატრის სცენაზე ცნობილი ფრანგი კომპოზიტორის ჟიულ მასნეს ერთმოქმედებიანი ოპერა „ნავარელი ქალი“ ბრუნდება. პრემიერა 5 აპრილს პიეტრო მასკანის „სოფლის ღირსებასთან“ ერთად გაიმართება და მიეძღვნება საქართველოს სახალხო არტისტის ცისანა ტატიშვილის ხსოვნას. სპექტაკლამდე გაიხსნება მისი სახელობის ნიშა, სადაც დიდი მომღერლის პირადი ნივთები გამოიფინება. ასევე თეატრის ცისფერ დარბაზში დამსწრე საზოგადოებას საშუალება ექნება ნახოს ცისანა ტატიშვილის ფოტოები და აფიშები სპექტაკლებიდან.

„ნავარელი ქალის“ მსოფლიო პრემიერა 1894 წლის 20 ივნისს ლონდონის კოვენტ - გარდენში უელსის პრინცის თანდასწრებით შედგა და ისეთი დიდი წარმატება ხვდა წილად, რომ დედოფალმა ვიქტორიამ გასცა ბრძანება ეს ოპერა აგრეთვე ვინძორის სასახლეში შეესრულებინათ.

1895 წელს, მსოფლიო პრემიერიდან 1 წლის შემდეგ, ოპერა თბილისში დაიდგა. მას მერე იგი საქართველოში არ შესრულებულა. „ნავარელი ქალის“ ახალი საპრემიერო სპექტაკლის დამდგმელი რეჟისორია ვიქტორ გარსია სიერა (ვენესუელა), დამდგმელი დირიჟორი ზაზა აზმაიფარაშვილი, კოსტიუმების მხატვარი ესტერ მარტინი (ესპანეთი), განათების მხატვარი სტეფანო გორერი (იტალია). სპექტაკლში მონაწილეობას მიიღებენ თეატრის სოლისტები, მოწვეული მომღერლები, გუნდი, ორკესტრი.

ზაზა აზმაიფარაშვილი - დამდგმელი დირიჟორი

„სასიამოვნოა ის რომ, პირველი პრემიერის შემდეგ სულ მალე თბილისში „ნავარელი ქალი“. იმ პერიოდში რა სპექტაკლებიც იდგმებოდა ევროპაში სულ ცოტა ხანში თბილისში ჩამოდიოდა ხოლმე. თბილისი მართლაც საოპერო ქალაქია. მასნეს „ნავარელი ქალი“ გენიალური ქმნილებაა, სრულიად ფანტასტიკური მუსიკაა. ყველა დიდი სიამოვნებით მუშაობს. ძალიან ბევრი მონაწილე გვყავს ყველა პარტიაზე. ჩვენ ძალისხმევას არ ვზოგავთ რომ ძალიან კარგი სპექტაკლი გამოვიდეს. სულ რამდენიმე დღე დარჩა და ყველა პასუხისმგებლობით ვართ გამსჭვალული. სპექტაკლი ძალიან საინტერესოა. რეჟისორი შესანიშნავად მუშაობს. ეს ტრაგიკული სპექტაკლია და რეჟისორიც პატარა დროის მონაკვეთში ცდილობს სცენა დაძაბოს და ემოციური მხარე გადაიყვანოს ერთი მეორეში. მე მინდა დასს ვუსურვო წარმატება და მსმენელს კარგი მუსიკის მოსმენა.“

ვიქტორ გარსია სიერა - დამდგმელი რეჟისორი

"ეს მესამე სპექტაკლია, რომელსაც მე ვდგამ ამ თეატრში. ჩემთვის ეს დიდი პატივია. ბრავო თეატრის ხელმძღვანელს, ბატონ ბადრი მაისურაძეს, რომ ეს ულამაზესი ოპერა - "ნავარელი ქალი" აარჩია დასადგმელად. შესანიშნავი ქართველი მომღერლები იღებენ მონაწილეობას. მე არ ვიცნობ ისეთ ქართველს, რომელსაც არ აქვს ლამაზი ხმა.

ზოგადად სპექტაკლი ჩემთვის მხოლოდ მსახიობებით არ შემოიფარგლება, აქ არის ასევე მაყურებელი. ეს არის მსახიობების და მაყურებლის ჰარმონია. წარმოუდგენელია სპექტაკლი მათ გარეშე ან მაყურებელი ჩვენს გარეშე. როდესაც მაყურებელი შეიგრძნობს რომ ეს სპექტაკლი არის ყველასი, მაშინ მათგან მოდის ენერგია რაც გამოიხატება აპლოდისმენტებში.

გეპატიჟებით ყველას რომ გახდეთ ამ სპექტაკლის თანამონაწილე, გაერთოდ და დატკბეთ მასნეს შედევრით."

„ნავარელი ქალის“ საპრემირო ჩვენებები თბილისის ოპერისა და ბალეტის თეატრში 5,6, 12,13,16,17 აპრილს გაიმართება. ეს ოპერა პიეტრო მასკანის „სოფლის ღირსებასთან“ ერთად შესრულდება, რომლის დამდგმელი რეჟისორია - ვიქტორ გარსია სიერა (ვენესუელა), დამდგმელი დირიჟორი - ზაზა აზმაიფარაშვილი. სცენოგრაფია იტალო გრასის (იტალია) ეკუთვნის, ხოლო კოსტიუმები მადრიდში, PERIS COSTUMES -ის სამკერვალოში დამზადდა. სპექტაკლის ეს ვერსია პირველად გენუაში, Teatro Carlo Felice-ში დაიდგა.

R