მნიშვნელოვანი ინფორმაცია
პოლიტიკა

22

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ხუთშაბათი, მთვარის ოცდამეხუთე დღე დაიწყება 03:21-ზე, მთვარე ვერძს ესტუმრება 20:21-ზე – ახალ საქმეებს ნუ წამოიწყებთ, მაგრამ დაწყებულები დაასრულეთ. კარგი დღეა ვაჭრობისთვის, სასამართლო საქმეებისთვის. არასასიამოვნო დღეა კონტაქტებისთვის, აკონტროლეთ თქვენი ემოციები. არ იკამათოთ და მოერიდეთ უსიამოვნო საუბრებს. კარგი დღეა მოგზაურობის დასაწყებად, მგზავრობისათვის. სხვა დღისთვის გადადეთ ქორწინება და ნიშნობა. მოერიდეთ ალკოჰოლსა და სიგარეტს. დღის რთული ორგანოა თავი. ამიტომ მოერიდეთ ყოველგვარ ოპერაციასა და პროცედურას: თვალებზე, პირის ღრუში, ყურებზე.
მსოფლიო
მეცნიერება
მოზაიკა
Faceამბები
კონფლიქტები
სამხედრო
სპორტი
მნიშვნელოვანი ინფორმაცია
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რას ნიშნავს ფასეულობითი განათლება და ვის შეუძლია უფასო სალექციო კურსის გავლა? - ფასეულობათა კვლევის საზოგადოების ლექციების მენტორი გიორგი გვასალია
რას ნიშნავს ფასეულობითი განათლება და ვის შეუძლია უფასო სალექციო კურსის გავლა? - ფასეულობათა კვლევის საზოგადოების ლექციების მენტორი გიორგი გვასალია

ადა­მი­ა­ნის ცხოვ­რე­ბა ფა­სე­უ­ლო­ბე­ბის გა­რე­შე არა­ფე­რია. თუმ­ცა რა არის რე­ა­ლუ­რად ჭეშ­მა­რი­ტი ფა­სე­უ­ლო­ბე­ბი? რო­გორ ხდე­ბა ან რო­გორ უნდა ხდე­ბო­დეს ფა­სე­უ­ლო­ბა­თა კვლე­ვა? ამ კი­თხვებ­ზე პა­სუ­ხის გა­ცე­მა მარ­ტი­ვი ნამ­დვი­ლად არ არის და ეს სა­კი­თხი ღრმა ანა­ლიზს მო­ი­თხოვს. სა­ქარ­თვე­ლო­ში ფა­სე­უ­ლო­ბა­თა კვლე­ვა „სა­ზო­გა­დო­ე­ბა ივე­რი­ი­სამ“ და­ი­წყო წლე­ბის წინ და და­მუ­შა­ვე­ბულ ინ­ფორ­მა­ცი­ას ფარ­თო სა­ზო­გა­დო­ე­ბას ფა­სე­უ­ლო­ბა­თა კვლე­ვის სა­ზო­გა­დო­ე­ბის ლექ­ცი­ე­ბის ფარ­გლებ­ში აწ­ვდის.

„სა­ზო­გა­დო­ე­ბა ივე­რი­ი­სა“ 2010 წელს მისი უწ­მინ­დე­სო­ბის ლოც­ვა-კურ­თხე­ვით და­ფუძნ­და და ქვეყ­ნის­თვის მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი არა­ერ­თი პრო­ექ­ტის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბა­შია ჩარ­თუ­ლი. საქ­მი­ა­ნო­ბას ძი­რი­თა­დად სა­ხალ­ხო შე­მო­წი­რუ­ლო­ბის გზით ახორ­ცი­ე­ლებს, რო­გორც ეს მა­ხ­ა­თას მთა­ზე ტაძ­რის მშე­ნებ­ლო­ბის დროს მოხ­და. სწო­რედ აღ­ნიშ­ნუ­ლი სა­ზო­გა­დო­ე­ბა ახორ­ცი­ე­ლებს ფა­სე­უ­ლო­ბა­თა კვლე­ვის სა­ზო­გა­დო­ე­ბის ლექ­ცი­ე­ბის პრო­ექტს, რომ­ლის ხელ­მძღვა­ნე­ლი გი­ორ­გი გვა­სა­ლი­აც სა­ინ­ტე­რე­სო სა­კი­თხებ­ზე დე­ტა­ლუ­რად გვე­სა­უბ­რე­ბა.

რას ნიშ­ნავს ფა­სე­უ­ლო­ბი­თი გა­ნათ­ლე­ბა?

ფა­სე­უ­ლო­ბი­თი გა­ნათ­ლე­ბა გუ­ლის­ხმობს კონ­კრე­ტუ­ლი დის­ციპ­ლი­ნე­ბის: ის­ტო­რი­ის, თე­ო­ლო­გი­ის თუ ფი­ლო­სო­ფი­ის ძი­რი­თა­დი სა­კი­თხე­ბის გა­და­ცე­მას. ის კონ­ცენ­ტრი­რე­ბუ­ლია იმ ღი­რე­ბუ­ლე­ბებ­ზე, რომ­ლებ­საც ტრა­დი­ცი­უ­ლად ეფუძ­ნე­ბო­და და ჩვე­ნი აზ­რით, უნდა ეფუძ­ნე­ბო­დეს ხალ­ხის მსოფ­ლმხედ­ვე­ლო­ბა, სუ­ლი­ე­რი და კულ­ტუ­რუ­ლი მის­წრა­ფე­ბე­ბი, ზნე­ობ­რი­ვი პრინ­ცი­პე­ბი და ა. შ.

რა კომ­პო­ნენ­ტე­ბის­გან შედ­გე­ბა ფა­სე­უ­ლო­ბი­თი გა­ნათ­ლე­ბა?

ფა­სე­უ­ლო­ბი­თი გა­ნათ­ლე­ბის სა­ლექ­ციო კურ­სე­ბის ში­ნა­გა­ნი სტრუქ­ტუ­რა ბუ­ნებ­რი­ვად გან­სა­ზღვრა მის წი­ნა­შე მდგომ­მა ამო­ცა­ნებ­მა და თა­ვად ფა­სე­უ­ლო­ბე­ბის ბუ­ნე­ბამ.

მსოფ­ლმხედ­ვე­ლო­ბა, სუ­ლი­ე­რი და კულ­ტუ­რუ­ლი მის­წრა­ფე­ბე­ბი და ზნე­ობ­რი­ვი პრინ­ცი­პე­ბი მხო­ლოდ მა­შინ აღას­რუ­ლე­ბენ თა­ვი­ანთ ჭეშ­მა­რიტ ფუნ­ქცი­ას, რო­დე­საც ისი­ნი ეფუძ­ნე­ბი­ან არა დრო­ე­ბით, არა­მედ მა­რა­დი­ულ ფა­სე­უ­ლო­ბებს. აქე­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, ჭეშ­მა­რი­ტი ფა­სე­უ­ლო­ბი­თი გა­ნათ­ლე­ბა მა­რა­დი­ულ ღი­რე­ბუ­ლე­ბებ­ზე უნდა იყოს ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი. მა­რა­დი­უ­ლი ფა­სე­უ­ლო­ბე­ბი კი რე­ლი­გი­უ­რი ბუ­ნე­ბი­საა. ისი­ნი ღვთა­ებ­რი­ვი, გა­მო­ცხა­დე­ბი­თი ჭეშ­მა­რი­ტე­ბე­ბის გა­მოვ­ლი­ნე­ბაა და მათ­კენ მი­მა­ვა­ლი გზა ქრის­ტი­ა­ნულ ღი­რე­ბუ­ლე­ბებ­ზე გა­დის. აქე­დან გა­მომ­დი­ნა­რე ფა­სე­უ­ლო­ბი­თი გა­ნათ­ლე­ბის ერთ-ერთი შე­მად­გე­ნე­ლი კომ­პო­ნენ­ტია გა­მო­ცხა­დე­ბი­თი ფა­სე­უ­ლო­ბე­ბი ანუ ფა­სე­უ­ლო­ბე­ბი, რო­მელ­საც ქრის­ტი­ა­ნუ­ლი გა­მო­ცხა­დე­ბა გვაწ­ვდის. მათ ბიბ­ლი­ურ ფა­სე­უ­ლო­ბებს ვუ­წო­დებთ.

რო­გორც უკვე აღ­ვნიშ­ნეთ, ფა­სე­უ­ლო­ბი­თი გა­ნათ­ლე­ბა ფა­სე­უ­ლო­ბი­თად ორი­ენ­ტი­რე­ბულ ცოდ­ნას ეფუძ­ნე­ბა. ეს უკა­ნას­კნე­ლი ორგვა­რია: ის ან შენი ხალ­ხის, შენი ქვეყ­ნის ის­ტო­რი­ას, ხე­ლოვ­ნე­ბას, ლი­ტე­რა­ტუ­რას და ა. შ. ეხე­ბა ან - ყვე­ლა­ფერ სხვას ანუ გარე სამ­ყა­როს. პირ­ველ შემ­თხვე­ვა­ში საქ­მე გვაქვს ეროვ­ნულ იდენ­ტო­ბას­თან, მე­ო­რე შემ­თხვე­ვა­ში კი - მსოფ­ლმხედ­ვე­ლო­ბას­თან. აქე­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, ფა­სე­უ­ლო­ბი­თი გა­ნათ­ლე­ბა კი­დევ ორი კომ­პო­ნენ­ტის­გან უნდა შედ­გე­ბო­დეს, რო­მელ­თა­გან პირ­ვე­ლი ჩვე­ნი ხალ­ხის იდენ­ტო­ბის ის­ტო­რი­ას ეხე­ბა, მე­ო­რე კი კა­ცობ­რი­ო­ბის აზ­როვ­ნე­ბის ის­ტო­რი­ას, რად­გან მსოფ­ლმხედ­ვე­ლო­ბის გა­თა­ვი­სე­ბა და გან­მტკი­ცე­ბა აზ­როვ­ნე­ბით ხდე­ბა

რა­ტომ და რო­გორ კარ­გავს სა­ზო­გა­დო­ე­ბა ფა­სე­უ­ლო­ბით გა­ნათ­ლე­ბას?

ეს მა­შინ ხდე­ბა, რო­დე­საც სა­ზო­გა­დო­ე­ბის დიდი უმ­რავ­ლე­სო­ბა რწმე­ნას კარ­გავს, რად­გან მა­რა­დი­უ­ლი ფა­სე­უ­ლო­ბე­ბის რე­ლი­გი­უ­რი წარ­მო­მავ­ლო­ბი­საა. რწმე­ნა­და­კარ­გუ­ლი სა­ზო­გა­დო­ე­ბა ჭეშ­მა­რი­ტი, ცხოვ­რე­ბის საზ­რი­სის გან­მსა­ზღვრე­ლი ფა­სე­უ­ლო­ბე­ბი­სად­მი ინ­ტე­რეს კარ­გავს და ღრმა ილუ­ზი­ა­ში ეფ­ლო­ბა.

რო­გორ შე­ა­ფა­სებთ დღეს ქარ­თულ სა­ზო­გა­დო­ე­ბას? რა გა­მოწ­ვე­ვე­ბის წი­ნა­შე დგას ფა­სე­უ­ლო­ბი­თი გა­ნათ­ლე­ბის მი­მარ­თუ­ლე­ბით?

ქარ­თველ­მა ხალ­ხმა მე­ო­ცე სა­უ­კუ­ნის უდი­დე­სი ნა­წი­ლი ბოლ­შე­ვი­კუ­რი იდე­ო­ლო­გი­ის წნე­ხის ქვეშ გა­ა­ტა­რა, მა­ნამ­დე კი რუ­სუ­ლი ცა­რის­ტუ­ლი იმ­პე­რი­ის წი­აღ­ში და­მო­უ­კი­დე­ბელ ეროვ­ნულ სა­ხელ­მწი­ფო­ებ­რი­ო­ბას და სა­ეკ­ლე­სიო თვითმყო­ფა­დო­ბას იყო მოკ­ლე­ბუ­ლი. აღ­ნიშ­ნულ­მა დიდი დაღი და­ას­ვა ჩვე­ნი ხალ­ხის ცნო­ბი­ე­რე­ბას. ჩვენს ხალ­ხს ჰა­ე­რი­ვით სჭირ­დე­ბა ფა­სე­უ­ლო­ბი­თი გა­ნათ­ლე­ბა, რო­მე­ლიც ეკ­ლე­სი­ას­თან შე­თან­ხმე­ბუ­ლი სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი ძა­ლის­ხმე­ვით უნდა გან­ხორ­ცი­ელ­დეს.

მოგ­ვი­ყე­ვით თქვე­ნი სა­ლექ­ციო კურ­სის კომ­პო­ნენ­ტე­ბის, მისი ლექ­ტო­რე­ბის შე­სა­ხებ

მსოფ­ლმხედ­ვე­ლობ­რივ კომ­პო­ნენტს თე­ი­მუ­რაზ ბუ­ა­ძე წარ­მარ­თავს. მისი კურ­სი „აზ­როვ­ნე­ბის ის­ტო­რია“ გა­ნი­ხი­ლავს ქრის­ტი­ა­ნო­ბა­ზე და­ფუძ­ნე­ბუ­ლი მსოფ­ლმხედ­ვე­ლო­ბის მთა­ვარ ელე­მენ­ტებს და მათ­თან და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი იდე­ო­ლო­გი­უ­რი გა­მოწ­ვე­ვე­ბის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბის ის­ტო­რი­ას.

ეროვ­ნუ­ლი იდენ­ტო­ბის კომ­პო­ნენტს წარ­მარ­თავს ეკა კვა­ჭან­ტი­რა­ძე. მისი კურ­სი „ქარ­თუ­ლი და ევ­რო­პუ­ლი იდენ­ტო­ბის ის­ტო­რია“ მსოფ­ლიო ცი­ვი­ლი­ზა­ცი­უ­რი ის­ტო­რი­ის ფონ­ზე გა­ნი­ხი­ლავს ქარ­თვე­ლი ხალ­ხის ფა­სე­უ­ლო­ბი­თი და პო­ლი­ტი­კუ­რი ორი­ენ­ტა­ცი­ი­სა და მის­წრა­ფე­ბე­ბის ის­ტო­რი­ა­სა და რე­ლი­გი­ურ სა­ფუძ­ვლებს.

ფა­სე­უ­ლო­ბით კომ­პო­ნენტს მე წარვმარ­თავ. ჩემი კურ­სი ფა­სე­უ­ლო­ბით კონ­ტექ­სტში გა­ნი­ხი­ლავს წმინ­და წე­რი­ლი­სე­ულ გა­მო­ცხა­დე­ბით ჭეშ­მა­რი­ტე­ბებს და მათი ინ­ტერპრე­ტა­ცი­ის მარ­თლმა­დი­დებ­ლურ წმინ­და ტრა­დი­ცი­ას.

კურ­სი უფა­სოა. რო­გორ ხდე­ბა მას­ზე რე­გის­ტრა­ცია? ნე­ბის­მი­ე­რი მსურ­ვე­ლის­თვის ღიაა?

დიახ, ზო­გა­დად, კურ­სზე რე­გის­ტრა­ცია შე­უძ­ლია ყვე­ლას, ვი­საც ფა­სე­უ­ლო­ბა­თა სის­ტე­მის კვლე­ვის სურ­ვი­ლი აქვს. თუმ­ცა გვაქვს რე­გის­ტრა­ცი­ის ერთი პრინ­ცი­პი - მსმე­ნე­ლი, რო­მე­ლიც კურსს ას­რუ­ლებს, ფა­სე­უ­ლო­ბა­თა კვლე­ვის სა­ზო­გა­დო­ე­ბას­თან რე­კო­მენ­და­ცი­ას უწევს სამ კან­დი­დატს, რომ­ლე­ბიც შემ­დგომ ჯგუფ­ში ირი­ცხე­ბი­ან.

რო­გო­რია კურ­სზე დას­წრე­ბის მო­თხოვ­ნა? რამ­დენ­მა ადა­მი­ან­მა გა­ი­ა­რა ის გა­სუ­ლი წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში?

ფა­სე­უ­ლო­ბა­თა კვლე­ვის სა­ზო­გა­დო­ე­ბის მიერ ორ­გა­ნი­ზე­ბუ­ლი სა­ლექ­ციო კურ­სი 2010 წელს შე­იქ­მნა და მას შემ­დეგ მუ­შა­ო­ბა არ შე­უ­ჩე­რე­ბია. ძა­ლი­ან მძი­მე იყო პან­დე­მი­ის პე­რი­ო­დი, მაგ­რამ ამ დრო­საც კი სა­ზო­გა­დო­ე­ბამ სა­ლექ­ციო კურ­სი არ შე­წყვი­ტა. დიდი იყო მსმე­ნელ­თა მონ­დო­მე­ბა და სურ­ვი­ლი, რომ არ შე­ე­წყვი­ტათ ფა­სე­უ­ლო­ბა­თა კვლე­ვი­სათ­ვის გან­კუთ­ვნი­ლი სა­ლექ­ციო კურ­სე­ბი. ძა­ლი­ან სა­სი­ა­მოვ­ნო და ჩვენ­თვის ძლი­ერ სა­სი­ხა­რუ­ლოა ის ფაქ­ტი, რომ მო­თხოვ­ნა მარ­თლაც ძლი­ერ დი­დია. გან­სა­კუთ­რე­ბულ სი­ხა­რულს კი ის ფაქ­ტი იწ­ვევს, რომ ახალ­გაზ­რდა თა­ო­ბა გულ­გრი­ლი არ არის ფა­სე­უ­ლო­ბა­თა კვლე­ვის სა­კი­თხი­სად­მი.

"სა­ზო­გა­დო­ე­ბა ივე­რი­ი­სას" პრო­ექ­ტე­ბის­თვის შე­მო­წი­რუ­ლე­ბის გა­ღე­ბა შე­საძ­ლე­ბე­ლია სხვა­დას­ხვა ბან­კის ან­გა­რიშ­ზე ნე­ბის­მი­ე­რი ოდე­ნო­ბის თან­ხის გა­და­რი­ცხვით ან მი­თი­თე­ბულ ნო­მერ­ზე 0901777777 და­რეკ­ვით. ზა­რის ღი­რე­ბუ­ლე­ბა 1 ლა­რია.

გი­ზი­ა­რებთ ან­გა­რი­შის ნომ­რებს:

  • სს „ლი­ბერ­თი ბან­კი": LBRTGE22 ან­გა­რი­შის ნო­მე­რი: GE35LB0775555555555555
  • სს „სა­ქარ­თვე­ლოს ბან­კი“: BAGAGE22 ან­გა­რი­შის ნო­მე­რი: GE35BG0000000555555555
  • სს „თი ბი სი ბან­კი“: TBCBGE22 ან­გა­რი­შის ნო­მე­რი: GE96TB7005555555555555

R

მკითხველის კომენტარები / 5 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
მაკა
0

პანდემიის პერიოდში გავიარე ლექციათა კურსი და დღემდე ვუსმენ ჩანაწერს.

მადლიერი ვარ ბ- ნი გიორგის, ასევე თემურ ბუაძის და ეკა კვაჭანტირაძის

იგი
14

საზეპირო 

1. უფასო არაფერი არ არის ( თუ რამეს გთავაზობებ, თქვენგან რაღაცას მოელიან).

2. ამ არსებას ისეთი ვიზუალი აქვს, კაი გამძღარის რომ ლექცია კი არა სადიმპიტაუროდ იწვევს ხალხს მგონია 

sponsored by ContentRoom
დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ჩრდილოეთ კორეის ახალმა სამხედრო ხომალდმა კატასტროფა განიცადა
მნიშვნელოვანი ინფორმაცია

რას ნიშნავს ფასეულობითი განათლება და ვის შეუძლია უფასო სალექციო კურსის გავლა? - ფასეულობათა კვლევის საზოგადოების ლექციების მენტორი გიორგი გვასალია

რას ნიშნავს ფასეულობითი განათლება და ვის შეუძლია უფასო სალექციო კურსის გავლა? - ფასეულობათა კვლევის საზოგადოების ლექციების მენტორი გიორგი გვასალია

ადამიანის ცხოვრება ფასეულობების გარეშე არაფერია. თუმცა რა არის რეალურად ჭეშმარიტი ფასეულობები? როგორ ხდება ან როგორ უნდა ხდებოდეს ფასეულობათა კვლევა? ამ კითხვებზე პასუხის გაცემა მარტივი ნამდვილად არ არის და ეს საკითხი ღრმა ანალიზს მოითხოვს. საქართველოში ფასეულობათა კვლევა „საზოგადოება ივერიისამ“ დაიწყო წლების წინ და დამუშავებულ ინფორმაციას ფართო საზოგადოებას ფასეულობათა კვლევის საზოგადოების ლექციების ფარგლებში აწვდის.

„საზოგადოება ივერიისა“ 2010 წელს მისი უწმინდესობის ლოცვა-კურთხევით დაფუძნდა და ქვეყნისთვის მნიშვნელოვანი არაერთი პროექტის განხორციელებაშია ჩართული. საქმიანობას ძირითადად სახალხო შემოწირულობის გზით ახორციელებს, როგორც ეს მახათას მთაზე ტაძრის მშენებლობის დროს მოხდა. სწორედ აღნიშნული საზოგადოება ახორციელებს ფასეულობათა კვლევის საზოგადოების ლექციების პროექტს, რომლის ხელმძღვანელი გიორგი გვასალიაც საინტერესო საკითხებზე დეტალურად გვესაუბრება.

რას ნიშნავს ფასეულობითი განათლება?

ფასეულობითი განათლება გულისხმობს კონკრეტული დისციპლინების: ისტორიის, თეოლოგიის თუ ფილოსოფიის ძირითადი საკითხების გადაცემას. ის კონცენტრირებულია იმ ღირებულებებზე, რომლებსაც ტრადიციულად ეფუძნებოდა და ჩვენი აზრით, უნდა ეფუძნებოდეს ხალხის მსოფლმხედველობა, სულიერი და კულტურული მისწრაფებები, ზნეობრივი პრინციპები და ა. შ.

რა კომპონენტებისგან შედგება ფასეულობითი განათლება?

ფასეულობითი განათლების სალექციო კურსების შინაგანი სტრუქტურა ბუნებრივად განსაზღვრა მის წინაშე მდგომმა ამოცანებმა და თავად ფასეულობების ბუნებამ.

მსოფლმხედველობა, სულიერი და კულტურული მისწრაფებები და ზნეობრივი პრინციპები მხოლოდ მაშინ აღასრულებენ თავიანთ ჭეშმარიტ ფუნქციას, როდესაც ისინი ეფუძნებიან არა დროებით, არამედ მარადიულ ფასეულობებს. აქედან გამომდინარე, ჭეშმარიტი ფასეულობითი განათლება მარადიულ ღირებულებებზე უნდა იყოს ორიენტირებული. მარადიული ფასეულობები კი რელიგიური ბუნებისაა. ისინი ღვთაებრივი, გამოცხადებითი ჭეშმარიტებების გამოვლინებაა და მათკენ მიმავალი გზა ქრისტიანულ ღირებულებებზე გადის. აქედან გამომდინარე ფასეულობითი განათლების ერთ-ერთი შემადგენელი კომპონენტია გამოცხადებითი ფასეულობები ანუ ფასეულობები, რომელსაც ქრისტიანული გამოცხადება გვაწვდის. მათ ბიბლიურ ფასეულობებს ვუწოდებთ.

როგორც უკვე აღვნიშნეთ, ფასეულობითი განათლება ფასეულობითად ორიენტირებულ ცოდნას ეფუძნება. ეს უკანასკნელი ორგვარია: ის ან შენი ხალხის, შენი ქვეყნის ისტორიას, ხელოვნებას, ლიტერატურას და ა. შ. ეხება ან - ყველაფერ სხვას ანუ გარე სამყაროს. პირველ შემთხვევაში საქმე გვაქვს ეროვნულ იდენტობასთან, მეორე შემთხვევაში კი - მსოფლმხედველობასთან. აქედან გამომდინარე, ფასეულობითი განათლება კიდევ ორი კომპონენტისგან უნდა შედგებოდეს, რომელთაგან პირველი ჩვენი ხალხის იდენტობის ისტორიას ეხება, მეორე კი კაცობრიობის აზროვნების ისტორიას, რადგან მსოფლმხედველობის გათავისება და განმტკიცება აზროვნებით ხდება

რატომ და როგორ კარგავს საზოგადოება ფასეულობით განათლებას?

ეს მაშინ ხდება, როდესაც საზოგადოების დიდი უმრავლესობა რწმენას კარგავს, რადგან მარადიული ფასეულობების რელიგიური წარმომავლობისაა. რწმენადაკარგული საზოგადოება ჭეშმარიტი, ცხოვრების საზრისის განმსაზღვრელი ფასეულობებისადმი ინტერეს კარგავს და ღრმა ილუზიაში ეფლობა.

როგორ შეაფასებთ დღეს ქართულ საზოგადოებას? რა გამოწვევების წინაშე დგას ფასეულობითი განათლების მიმართულებით?

ქართველმა ხალხმა მეოცე საუკუნის უდიდესი ნაწილი ბოლშევიკური იდეოლოგიის წნეხის ქვეშ გაატარა, მანამდე კი რუსული ცარისტული იმპერიის წიაღში დამოუკიდებელ ეროვნულ სახელმწიფოებრიობას და საეკლესიო თვითმყოფადობას იყო მოკლებული. აღნიშნულმა დიდი დაღი დაასვა ჩვენი ხალხის ცნობიერებას. ჩვენს ხალხს ჰაერივით სჭირდება ფასეულობითი განათლება, რომელიც ეკლესიასთან შეთანხმებული საზოგადოებრივი ძალისხმევით უნდა განხორციელდეს.

მოგვიყევით თქვენი სალექციო კურსის კომპონენტების, მისი ლექტორების შესახებ

მსოფლმხედველობრივ კომპონენტს თეიმურაზ ბუაძე წარმართავს. მისი კურსი „აზროვნების ისტორია“ განიხილავს ქრისტიანობაზე დაფუძნებული მსოფლმხედველობის მთავარ ელემენტებს და მათთან დაკავშირებული იდეოლოგიური გამოწვევების ჩამოყალიბების ისტორიას.

ეროვნული იდენტობის კომპონენტს წარმართავს ეკა კვაჭანტირაძე. მისი კურსი „ქართული და ევროპული იდენტობის ისტორია“ მსოფლიო ცივილიზაციური ისტორიის ფონზე განიხილავს ქართველი ხალხის ფასეულობითი და პოლიტიკური ორიენტაციისა და მისწრაფებების ისტორიასა და რელიგიურ საფუძვლებს.

ფასეულობით კომპონენტს მე წარვმართავ. ჩემი კურსი ფასეულობით კონტექსტში განიხილავს წმინდა წერილისეულ გამოცხადებით ჭეშმარიტებებს და მათი ინტერპრეტაციის მართლმადიდებლურ წმინდა ტრადიციას.

კურსი უფასოა. როგორ ხდება მასზე რეგისტრაცია? ნებისმიერი მსურველისთვის ღიაა?

დიახ, ზოგადად, კურსზე რეგისტრაცია შეუძლია ყველას, ვისაც ფასეულობათა სისტემის კვლევის სურვილი აქვს. თუმცა გვაქვს რეგისტრაციის ერთი პრინციპი - მსმენელი, რომელიც კურსს ასრულებს, ფასეულობათა კვლევის საზოგადოებასთან რეკომენდაციას უწევს სამ კანდიდატს, რომლებიც შემდგომ ჯგუფში ირიცხებიან.

როგორია კურსზე დასწრების მოთხოვნა? რამდენმა ადამიანმა გაიარა ის გასული წლების განმავლობაში?

ფასეულობათა კვლევის საზოგადოების მიერ ორგანიზებული სალექციო კურსი 2010 წელს შეიქმნა და მას შემდეგ მუშაობა არ შეუჩერებია. ძალიან მძიმე იყო პანდემიის პერიოდი, მაგრამ ამ დროსაც კი საზოგადოებამ სალექციო კურსი არ შეწყვიტა. დიდი იყო მსმენელთა მონდომება და სურვილი, რომ არ შეეწყვიტათ ფასეულობათა კვლევისათვის განკუთვნილი სალექციო კურსები. ძალიან სასიამოვნო და ჩვენთვის ძლიერ სასიხარულოა ის ფაქტი, რომ მოთხოვნა მართლაც ძლიერ დიდია. განსაკუთრებულ სიხარულს კი ის ფაქტი იწვევს, რომ ახალგაზრდა თაობა გულგრილი არ არის ფასეულობათა კვლევის საკითხისადმი.

"საზოგადოება ივერიისას" პროექტებისთვის შემოწირულების გაღება შესაძლებელია სხვადასხვა ბანკის ანგარიშზე ნებისმიერი ოდენობის თანხის გადარიცხვით ან მითითებულ ნომერზე 0901777777 დარეკვით. ზარის ღირებულება 1 ლარია.

გიზიარებთ ანგარიშის ნომრებს:

  • სს „ლიბერთი ბანკი": LBRTGE22 ანგარიშის ნომერი: GE35LB0775555555555555
  • სს „საქართველოს ბანკი“: BAGAGE22 ანგარიშის ნომერი: GE35BG0000000555555555
  • სს „თი ბი სი ბანკი“: TBCBGE22 ანგარიშის ნომერი: GE96TB7005555555555555

R