მსოფლიო
სამართალი

16

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

შაბათი, მთვარის მეოცე დღე დაიწყება 02:13-ზე, მთვარე თხის რქაშია არ წამოიწყოთ ახალი საქმეები. ყოველდღიური საქმეებით შემოიფარგლეთ. ნუ მიიღებთ მნიშვნელოვან გადაწყვეტილებებს. ვაჭრობისთვის არახელსაყრელი დღეა. მოერიდეთ საქმეების, ურთიერთობების გარჩევას. აკონტროლეთ ემოციები. კარგი დღეა შემოქმედებითი საქმიანობისთვის. ცოდნის მისაღებად, გამოცდის ჩასაბარებლად. ცუდი დღეა საქმიანობის, სამსახურის შესაცვლელად. უფროსთან ურთიერთობა კარგს არაფერს მოგიტანთ. გახსოვდეთ, რომ ამ დღეს ადამიანები უფრო მეტ დაპირებას იძლევიან, ვიდრე სინამდვილეში გაგიკეთებენ. მეტად დაისვენეთ, ივარჯიშეთ, მაგრამ მკვეთრ ილეთებს მოერიდეთ. შეასრულეთ საოჯახო საქმეები. ქორწინება და ნიშნობა სხვა დღისთვის გადადეთ.
საზოგადოება
სპორტი
კულტურა/შოუბიზნესი
კონფლიქტები
Faceამბები
მოზაიკა
მეცნიერება
წიგნები
სამხედრო
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რატომ უნდა შეიცვალოს საბურავები სეზონის შესაბამისად - "თეგეტა მოტორსის" რჩევები
რატომ უნდა შეიცვალოს საბურავები სეზონის შესაბამისად - "თეგეტა მოტორსის" რჩევები

ტემ­პე­რა­ტუ­რის ცვლი­ლე­ბას­თან ერ­თად, ავ­ტო­მო­ბი­ლის მოვ­ლის სპე­ცი­ფი­კაც იც­ვლე­ბა. ერთ-ერთი ყვე­ლა­ზე მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი დე­ტა­ლი სა­ბუ­რა­ვია. ის უშუ­ა­ლოდ ეხე­ბა გზის სა­ვალ ზე­და­პირს და ჩვე­ნი უსაფრ­თხო­ე­ბა დიდ­წი­ლად სწო­რედ მის ხა­რისხსა და სე­ზონ­თან შე­სა­ბა­მი­სო­ბა­ზეა და­მო­კი­დე­ბუ­ლი. ამას­თა­ნა­ვე, სწო­რად შერ­ჩე­უ­ლი სა­ბუ­რა­ვის ექ­სპლუ­ა­ტა­ცი­ის ხან­გრძლი­ვო­ბა იზ­რდე­ბა, რაც ავ­ტო­მო­ბი­ლის ყო­ლას კი­დევ უფრო ხელ­მი­საწ­ვდომს ხდის.

რო­დის უნდა შევ­ცვა­ლოთ სა­ბუ­რა­ვე­ბი? – „თე­გე­ტა მო­ტორსში“ გან­მარ­ტა­ვენ, რომ, როცა ჰა­ე­რის ტემ­პე­რა­ტუ­რა 7 გრა­დუსს ჩა­მოს­ცდე­ბა, ზა­ფხუ­ლის სა­ბუ­რა­ვე­ბი აუ­ცი­ლებ­ლად უნდა შე­იც­ვა­ლოს.

ნიკა მა­მუ­კაშ­ვი­ლი, „თე­გე­ტა მო­ტორ­სის“ სა­ბუ­რა­ვე­ბის მი­მარ­თუ­ლე­ბის ხელ­მძღვა­ნე­ლი: „სა­ბუ­რა­ვე­ბის სე­ზო­ნუ­რად ცვლი­ლე­ბის აუ­ცი­ლებ­ლო­ბას რამ­დე­ნი­მე ფაქ­ტო­რი გა­ნა­პი­რო­ბებს. მათ შო­რის ერთ-ერთი უმ­თავ­რე­სი უსაფრ­თხო­ე­ბაა. მა­გა­ლი­თად, ზა­ფხუ­ლის სა­ბუ­რავს და­ბალ ტემ­პე­რა­ტუ­რა­ზე სი­ხის­ტე ემა­ტე­ბა და მო­ჭი­დე­ბის უნა­რი ეკარ­გე­ბა. რაც შე­ე­ხე­ბა ზამ­თრის სა­ბუ­რავს, ის ცხე­ლი გზის სა­ფარ­ზე მა­ღა­ლი სიჩ­ქა­რით გა­და­ად­გი­ლე­ბი­სას ად­ვი­ლად ცვდე­ბა და მისი მო­ჭი­დე­ბა ნაკ­ლე­ბად ეფექ­ტი­ა­ნი ხდე­ბა.

კი­დევ ერთი ფაქ­ტო­რია სა­ბუ­რა­ვის ექ­სპლუ­ა­ტა­ცი­ის ვა­დის ხან­გრძლი­ვო­ბა. სე­ზო­ნუ­რი სა­ბუ­რა­ვე­ბის ცვე­თა ნაკ­ლე­ბია, შე­სა­ბა­მი­სად, ექ­სპლუ­ა­ტა­ცი­ის ვადა და გამ­ძლე­ო­ბა - გა­ცი­ლე­ბით მა­ღა­ლი. ეს კი ავ­ტო­მო­ბი­ლის ყო­ლას უფრო ეკო­ნო­მი­ურს ხდის“.

სა­ბუ­რა­ვე­ბის სე­ზო­ნუ­რო­ბის დად­გე­ნა და კლა­სი­ფი­ცი­რე­ბა სა­ბუ­რა­ვე­ბის მწარ­მო­ებ­ლის რე­კო­მენ­და­ცი­ი­თაა შე­საძ­ლე­ბე­ლი.

ნიკა მა­მუ­კაშ­ვი­ლი, „თე­გე­ტა მო­ტორ­სის“ სა­ბუ­რა­ვე­ბის მი­მარ­თუ­ლე­ბის ხელ­მძღვა­ნე­ლი: „ზო­გი­ერთ სა­ბუ­რავს გვერ­დი­თა კე­დელ­ზე მი­თი­თე­ბუ­ლი აქვს M+S აბ­რე­ვი­ა­ტუ­რა. სამ­წუ­ხა­როდ, ბევ­რს ჰგო­ნია, რომ ეს გან­სა­ზღვრავს სა­ბუ­რა­ვე­ბის სე­ზო­ნუ­რო­ბას და შე­საძ­ლე­ბე­ლია მისი ყვე­ლა სე­ზონ­სა და ყვე­ლა­ნა­ირ გზის სა­ფარ­ზე გა­მო­ყე­ნე­ბა, რაც სი­მარ­თლეს არ შე­ე­სა­ბა­მე­ბა. M+S აბ­რე­ვი­ა­ტუ­რა არ გან­სა­ზღვრავს სა­ბუ­რა­ვის სე­ზო­ნუ­რო­ბას, მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ იშიფ­რე­ბა, რო­გორც ტა­ლა­ხი+თოვ­ლი. ეს აბ­რე­ვი­ა­ტუ­რა შე­იძ­ლე­ბა, ეწე­როს რო­გორც ზა­ფხუ­ლის, ისე ზამ­თრი­სა და ყვე­ლა სე­ზო­ნის ტი­პის სა­ბუ­რავს.

ახა­ლი რე­გუ­ლა­ცი­ის მი­ხედ­ვით, ფიფ­ქის სიმ­ბო­ლოს­თან ერ­თად, მე­ო­რე მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი ფაქ­ტო­რია პრო­ტექ­ტო­რის სი­მაღ­ლე, რო­მე­ლიც მსუ­ბუ­ქი ავ­ტო­მო­ბი­ლის­თვის უნდა იყოს არა­ნაკ­ლებ 3 მმ. ასე­ვე სა­ბუ­რავ­ზე უნდა იკი­თხე­ბო­დეს დამ­ზა­დე­ბის თა­რი­ღი, ხოლო დამ­ზა­დე­ბი­დან არ უნდა იყოს გა­სუ­ლი 10 წელ­ზე მეტი“.

ჩვენს რე­გი­ონ­ში საკ­მა­ოდ პო­პუ­ლა­რუ­ლია ე. წ. ყვე­ლა სე­ზო­ნის სა­ბუ­რა­ვი. მომ­ხმა­რებ­ლე­ბი ფიქ­რო­ბენ, რომ ცალ-ცალ­კე ზამ­თრი­სა და ზა­ფხუ­ლის სა­ბუ­რა­ვე­ბის შე­ძე­ნის ნაც­ვლად, ყვე­ლა სე­ზო­ნის სა­ბუ­რა­ვის შე­ძე­ნა უფრო ბი­უ­ჯე­ტუ­რია. რე­ა­ლუ­რად კი, სა­ბუ­რა­ვის სე­ზო­ნუ­რი ცვლი­ლე­ბა მის ნაკ­ლებ ცვე­თას იწ­ვევს და სწო­რედ ამით გა­მო­ი­ხა­ტე­ბა მისი ეკო­ნო­მი­უ­რო­ბა.

---

თე­გე­ტა მო­ტორ­სის შე­სა­ხებ: თე­გე­ტა ჰოლ­დინ­გში შე­მა­ვა­ლი კომ­პა­ნია თე­გე­ტა მო­ტორ­სი 1995 წლი­დან ოპე­რი­რებს ბა­ზარ­ზე მსუ­ბუ­ქი, სატ­ვირ­თო და სპე­ცი­ა­ლუ­რი და­ნიშ­ნუ­ლე­ბის სერ­ვი­სის მი­მარ­თუ­ლე­ბით. ავ­ტო­ინ­დუსტრი­ის ლი­დე­რი კომ­პა­ნია მომ­ხმა­რე­ბელს ავ­ტო­მომ­სა­ხუ­რე­ბის სრულ სპექტრს სთა­ვა­ზობს, რო­გორც მსუ­ბუ­ქი და სატ­ვირ­თო ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის, ისე ავ­ტო­ბუ­სე­ბი­სა და მიკ­რო­ავ­ტო­ბუ­სე­ბის, ასე­ვე სპე­ცი­ა­ლუ­რი და­ნიშ­ნუ­ლე­ბის ტექ­ნი­კის მი­მარ­თუ­ლე­ბით. კომ­პა­ნი­ას მთე­ლი ქვეყ­ნის მას­შტა­ბით 28 ფი­ლი­ა­ლი აქვს, რომ­ლე­ბიც 500 000-მდე სა­ცა­ლო და 35 000-მდე კორ­პო­რა­ცი­ულ მომ­ხმა­რე­ბელს ემ­სა­ხუ­რე­ბა. თე­გე­ტა მო­ტორ­სი 300-მდე მსოფ­ლიო ბრენ­დის წარ­მო­მად­გე­ნე­ლია სა­ქარ­თვე­ლო­ში, მათ შო­რის არის Bridgestone, Michelin, Varta, Shell, Motul, Hengst და სხვა.

NS

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
"დინამო არენაზე“ "ბარსელონას“ ლეგენდარული ფეხბურთელის, რონალდინიოს გულშემატკივარი შეიჭრა
ავტორი:

რატომ უნდა შეიცვალოს საბურავები სეზონის შესაბამისად - "თეგეტა მოტორსის" რჩევები

რატომ უნდა შეიცვალოს საბურავები სეზონის შესაბამისად - "თეგეტა მოტორსის" რჩევები

ტემპერატურის ცვლილებასთან ერთად, ავტომობილის მოვლის სპეციფიკაც იცვლება. ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი დეტალი საბურავია. ის უშუალოდ ეხება გზის სავალ ზედაპირს და ჩვენი უსაფრთხოება დიდწილად სწორედ მის ხარისხსა და სეზონთან შესაბამისობაზეა დამოკიდებული. ამასთანავე, სწორად შერჩეული საბურავის ექსპლუატაციის ხანგრძლივობა იზრდება, რაც ავტომობილის ყოლას კიდევ უფრო ხელმისაწვდომს ხდის.

როდის უნდა შევცვალოთ საბურავები? – „თეგეტა მოტორსში“ განმარტავენ, რომ, როცა ჰაერის ტემპერატურა 7 გრადუსს ჩამოსცდება, ზაფხულის საბურავები აუცილებლად უნდა შეიცვალოს.

ნიკა მამუკაშვილი, „თეგეტა მოტორსის“ საბურავების მიმართულების ხელმძღვანელი: „საბურავების სეზონურად ცვლილების აუცილებლობას რამდენიმე ფაქტორი განაპირობებს. მათ შორის ერთ-ერთი უმთავრესი უსაფრთხოებაა. მაგალითად, ზაფხულის საბურავს დაბალ ტემპერატურაზე სიხისტე ემატება და მოჭიდების უნარი ეკარგება. რაც შეეხება ზამთრის საბურავს, ის ცხელი გზის საფარზე მაღალი სიჩქარით გადაადგილებისას ადვილად ცვდება და მისი მოჭიდება ნაკლებად ეფექტიანი ხდება.

კიდევ ერთი ფაქტორია საბურავის ექსპლუატაციის ვადის ხანგრძლივობა. სეზონური საბურავების ცვეთა ნაკლებია, შესაბამისად, ექსპლუატაციის ვადა და გამძლეობა - გაცილებით მაღალი. ეს კი ავტომობილის ყოლას უფრო ეკონომიურს ხდის“.

საბურავების სეზონურობის დადგენა და კლასიფიცირება საბურავების მწარმოებლის რეკომენდაციითაა შესაძლებელი.

ნიკა მამუკაშვილი, „თეგეტა მოტორსის“ საბურავების მიმართულების ხელმძღვანელი: „ზოგიერთ საბურავს გვერდითა კედელზე მითითებული აქვს M+S აბრევიატურა. სამწუხაროდ, ბევრს ჰგონია, რომ ეს განსაზღვრავს საბურავების სეზონურობას და შესაძლებელია მისი ყველა სეზონსა და ყველანაირ გზის საფარზე გამოყენება, რაც სიმართლეს არ შეესაბამება. M+S აბრევიატურა არ განსაზღვრავს საბურავის სეზონურობას, მიუხედავად იმისა, რომ იშიფრება, როგორც ტალახი+თოვლი. ეს აბრევიატურა შეიძლება, ეწეროს როგორც ზაფხულის, ისე ზამთრისა და ყველა სეზონის ტიპის საბურავს.

ახალი რეგულაციის მიხედვით, ფიფქის სიმბოლოსთან ერთად, მეორე მნიშვნელოვანი ფაქტორია პროტექტორის სიმაღლე, რომელიც მსუბუქი ავტომობილისთვის უნდა იყოს არანაკლებ 3 მმ. ასევე საბურავზე უნდა იკითხებოდეს დამზადების თარიღი, ხოლო დამზადებიდან არ უნდა იყოს გასული 10 წელზე მეტი“.

ჩვენს რეგიონში საკმაოდ პოპულარულია ე. წ. ყველა სეზონის საბურავი. მომხმარებლები ფიქრობენ, რომ ცალ-ცალკე ზამთრისა და ზაფხულის საბურავების შეძენის ნაცვლად, ყველა სეზონის საბურავის შეძენა უფრო ბიუჯეტურია. რეალურად კი, საბურავის სეზონური ცვლილება მის ნაკლებ ცვეთას იწვევს და სწორედ ამით გამოიხატება მისი ეკონომიურობა.

---

თეგეტა მოტორსის შესახებ: თეგეტა ჰოლდინგში შემავალი კომპანია თეგეტა მოტორსი 1995 წლიდან ოპერირებს ბაზარზე მსუბუქი, სატვირთო და სპეციალური დანიშნულების სერვისის მიმართულებით. ავტოინდუსტრიის ლიდერი კომპანია მომხმარებელს ავტომომსახურების სრულ სპექტრს სთავაზობს, როგორც მსუბუქი და სატვირთო ავტომობილების, ისე ავტობუსებისა და მიკროავტობუსების, ასევე სპეციალური დანიშნულების ტექნიკის მიმართულებით. კომპანიას მთელი ქვეყნის მასშტაბით 28 ფილიალი აქვს, რომლებიც 500 000-მდე საცალო და 35 000-მდე კორპორაციულ მომხმარებელს ემსახურება. თეგეტა მოტორსი 300-მდე მსოფლიო ბრენდის წარმომადგენელია საქართველოში, მათ შორის არის Bridgestone, Michelin, Varta, Shell, Motul, Hengst და სხვა.

NS