ჩინური ონლაინ პლატფორმები Shein და Temu, რომლებიც იაფი საქონლის ფართო არჩევანს გვთავაზობს, შესაძლოა აშშ-ს მთავრობის გამოძიების სამიზნე გახდეს. მიზეზი უსაფრთხოების სტანდარტების დარღვევაა. ამის შესახებ CNN წერს.
ორივე ბაზარი პოპულარულია ქართველ მომხმარებლებში. მაგალითად მეზობელ უკრაინაში, გაზაფხულზე "ტემუს" მომხმარებელთა ტრაფიკი ათჯერ გაიზარდა - 9,96 მილიონ ვიზიტორამდე ავიდა.
სკანდალის დეტალები
აშშ-ს სამომხმარებლო პროდუქტების უსაფრთხოების კომისიის (CPSC) ორმა წარმომადგენელმა ღია წერილში მოუწოდა კოლეგებს გადახედონ, რამდენად შეესაბამება Shein და Temu აშშ-ს უსაფრთხოების სტანდარტებს.
ისინი ყურადღებას ამახვილებენ ბოლო დროს მედიაში გავრცელებულ არაერთ ინფორმაციაზე, სადაც ვკითხულობთ, რომ საიტებზე ხელმისაწვდომია საშიში საბავშვო პროდუქცია.
კომპანიები იყენებენ de minimis წესს, რომელიც მიხედვითაც 800 დოლარამდე ღირებულების საქონელს ათავისუფლებს გადასახადისგან.
CPSC გეგმავს გადახედოს, თუ როგორ აკონტროლებენ კომპანიები პროდუქტის უსაფრთხოებასა და კანონებთან შესაბამისობას და ურთიერთქმედებენ თუ არა საცალო მოვაჭრეებთან და მომხმარებლებთან.
"შეინმა" და "თემუმ" CNN-თან განაცხადეს, რომ მომხმარებელთა უსაფრთხოება მათთვის პრიორიტეტულია და ისინი ინვესტიციებს ახორციელებენ შესაბამისობის პროგრამებში.
რომელი პროდუქციაა საშიში ჯანმრთელობისთვის
The Information-ის ბოლოდროინდელმა გამოძიებამ აღმოაჩინა ჩვილებისა და ბავშვების რამდენიმე პროდუქტი, რომელიც განთავსებული იყო Shein-ზე. ისინი ჯანმრთელობისთვის საშიშად ითვლება. კონკრეტულად, ბავშვთა ზოლიანი ჩასაცმელები, მარეგულირებლებმა მიიჩნიეს დახრჩობის საშიშროებად. Fashion Dive-მა ასევე აღმოაჩინა, რომ Temu ყიდის ბავშვთა პიჟამას იმ ბრენდებისგან, რომლებიც CPSC-მ დაადგინა, რომ არღვევს „ბავშვთა საძილე ტანსაცმლის აალებადი სტანდარტებს“.
გასულ წელს, აშშ-ს კონგრესის პანელმა გამოაქვეყნა მოხსენება, სადაც ვარაუდობდა, რომ Temu, Shein და რამდენიმე სხვა კომპანია ჩინეთში იყენებენ იძულებით შრომას, იყენებენ სავაჭრო ხარვეზებს და იპარავენ ინტელექტუალურ საკუთრებას.
SimilarWeb-ის მონაცემებით, არსებობის ორი წლის განმავლობაში, Temu-მ მიაღწია ყოველთვიური ტრაფიკის მეოთხედ მილიარდ მომხმარებელს.
"მსოფლიოში არცერთ ბაზარს არ აქვს ასეთი ზრდის დინამიკა", ამბობს იური კოპიშინსკი, ინტერნეტ მარკეტინგის სააგენტო Webpromo-ს აღმასრულებელი დირექტორი.
2024 წლის მაისში 222,8 მილიონი უნიკალური მომხმარებელი ესტუმრა Temu-ს ვებსაიტს 544,1 მილიონჯერ. Similarweb-ზე დაფუძნებული Elit-Web-ის მონაცემებით, ბაზარმა აჯობა Etsy-ს ტრაფიკით და ეწევა AliExpress-ს. Devlight-ის თანახმად, Temu აპლიკაცია AppStore-ზე 200 მილიონი ჯერ იყო გადმოწერილი, ხოლო Google Play-ზე გადმომწერთა რიცხვა 100 მილიონს მიაღწია.
"პლატფორმის სწრაფი ზრდის გამო, ევროკომისიამ ყველაზე მკაცრი შეზღუდვები გამოიყენა Temu-ზე", - ნათქვამია ევროკავშირის ვებსაიტზე.