საზოგადოება
პოლიტიკა
კონფლიქტები
კულტურა/შოუბიზნესი
მსოფლიო
სამართალი
Faceამბები
მეცნიერება
სამხედრო
მოზაიკა
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რას აპირებს "ქართული ოცნება" არჩევნების შემდეგ: მმართველი პარტიის ვრცელი განცხადება - "ვაზუსტებთ, რისთვის გვჭირდება საკონსტიტუციო უმრავლესობა"
რას აპირებს "ქართული ოცნება" არჩევნების შემდეგ: მმართველი პარტიის ვრცელი განცხადება - "ვაზუსტებთ, რისთვის გვჭირდება საკონსტიტუციო უმრავლესობა"

სა­კონ­სტი­ტუ­ციო უმ­რავ­ლე­სო­ბის მო­პო­ვე­ბის­თა­ნა­ვე, ჩვენ და­ვა­ი­ნი­ცი­რებთ სა­მარ­თლებ­რივ პრო­ცესს, რომ­ლის შე­დე­გა­დაც „ერ­თი­ა­ნი ნა­ცი­ო­ნა­ლუ­რი მოძ­რა­ო­ბა“ და ყვე­ლა მისი სა­ტე­ლი­ტი თუ მემ­კვიდ­რე პარ­ტია არა­კონ­სტი­ტუ­ცი­უ­რად გა­მო­ცხად­დე­ბა, - ამის შე­სა­ხებ "ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის" გან­ცხა­დე­ბა­შია ნათ­ქვა­მი.

"2024 წლის სა­პარ­ლა­მენ­ტო არ­ჩევ­ნე­ბი არის ერ­თგვა­რი რე­ფე­რენ­დუ­მი, სა­დაც ქარ­თველ­მა ხალ­ხმა სა­ბო­ლო­ოდ უნდა გა­და­წყვი­ტოს, ირ­ჩევს ომს თუ ირ­ჩევს მშვი­დო­ბას, ირ­ჩევს მო­რა­ლურ დეგ­რა­და­ცი­ას თუ ირ­ჩევს ტრა­დი­ცი­ულ ფა­სე­უ­ლო­ბებს, ირ­ჩევს გარე ძა­ლებ­ზე სა­ქარ­თვე­ლოს მო­ნურ და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბას თუ ირ­ჩევს და­მო­უ­კი­დე­ბელ და სუ­ვე­რე­ნულ სა­ხელ­მწი­ფოს, ირ­ჩევს კო­ლექ­ტი­ურ "ნა­ცი­ო­ნა­ლურ მოძ­რა­ო­ბას" თუ ირ­ჩევს „ქარ­თულ ოც­ნე­ბას“.

„ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის“ მიერ სა­პარ­ლა­მენ­ტო უმ­რავ­ლე­სო­ბის მო­პო­ვე­ბით, მოკ­ლე­ვა­დი­ა­ნი, 4-წლი­ა­ნი ამო­ცა­ნა წარ­მა­ტე­ბით შეს­რულ­დე­ბა - სა­ქარ­თვე­ლო­ში გა­ი­მარ­ჯვებს მშვი­დო­ბა, ტრა­დი­ცი­უ­ლი ფა­სე­უ­ლო­ბე­ბი და სა­ხელ­მწი­ფო სუ­ვე­რე­ნი­ტე­ტის იდეა.

თუმ­ცა, ამ უშუ­ა­ლო ამო­ცა­ნას­თან ერ­თად, ჩვენ გვაქვს გრძელ­ვა­დი­ა­ნი ამო­ცა­ნა, უზ­რუნ­ველ­ვყოთ სა­ქარ­თვე­ლოს ხან­გრძლი­ვი, მდგრა­დი მშვი­დო­ბა და უსაფრ­თხო­ე­ბა, რა­საც „ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის“ მიერ მა­ღა­ლი, სა­კონ­სტი­ტუ­ციო უმ­რავ­ლე­სო­ბის მო­პო­ვე­ბა ესა­ჭი­რო­ე­ბა.

ვაც­ნო­ბი­ე­რებთ რა ჩვენს პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბას ქარ­თვე­ლი ხალ­ხის წი­ნა­შე, თავს ვალ­დე­ბუ­ლად მი­ვიჩ­ნევთ და­ვა­ზუს­ტოთ, თუ რის­თვის გვჭირ­დე­ბა სა­კონ­სტი­ტუ­ციო უმ­რავ­ლე­სო­ბა:

1) პირ­ველ რიგ­ში, სა­კონ­სტი­ტუ­ციო უმ­რავ­ლე­სო­ბის მო­პო­ვე­ბა გვჭირ­დე­ბა პო­ლი­ტი­კუ­რი სის­ტე­მის თვი­სებ­რი­ვად გა­სა­ჯან­სა­ღებ­ლად, რისი მიღ­წე­ვაც პო­ლი­ტი­კი­დან კო­ლექ­ტი­უ­რი „ნა­ცი­ო­ნა­ლუ­რი მოძ­რა­ო­ბის“ ჩა­მო­შო­რე­ბის გა­რე­შე შე­უძ­ლე­ბე­ლია. სა­კონ­სტი­ტუ­ციო უმ­რავ­ლე­სო­ბის მო­პო­ვე­ბის­თა­ნა­ვე, ჩვენ და­ვა­ი­ნი­ცი­რებთ სა­მარ­თლებ­რივ პრო­ცესს, რომ­ლის შე­დე­გა­დაც „ერ­თი­ა­ნი ნა­ცი­ო­ნა­ლუ­რი მოძ­რა­ო­ბა“ და ყვე­ლა მისი სა­ტე­ლი­ტი თუ მემ­კვიდ­რე პარ­ტია არა­კონ­სტი­ტუ­ცი­უ­რად გა­მო­ცხად­დე­ბა.

მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ და­ნა­შა­უ­ლებ­რი­ვი რე­ჟი­მის ხე­ლი­სუფ­ლე­ბი­დან ჩა­მო­შო­რე­ბი­დან 12 წელი გა­ვი­და, დღემ­დე მისი გა­სა­მარ­თლე­ბა ვერ მო­ხერ­ხდა, რა­საც თა­ვი­სი ობი­ექ­ტუ­რი მი­ზე­ზე­ბი ჰქონ­და. პირ­ველ რიგ­ში, დამ­ნა­შა­ვე­ე­ბის არ­გა­სა­მარ­თლე­ბას აქ­ტი­უ­რად ითხოვ­დნენ მათი უცხო­ე­ლი მფარ­ვე­ლე­ბი, რა­მაც რე­ჟი­მის გა­სა­მარ­თლე­ბას გა­დამ­წყვე­ტი წი­ნა­ღო­ბა შე­უქ­მნა. მი­უ­ხე­და­ვად ამი­სა, ჩვენ მა­ინც შევ­ძე­ლით კონ­კრე­ტულ უმ­ძი­მეს და­ნა­შა­უ­ლებ­ზე სა­მარ­თლის აღ­სრუ­ლე­ბა რე­ჟი­მის ათო­ბით მა­ღა­ლი, სა­შუ­ა­ლო თუ და­ბა­ლი რან­გის წარ­მო­მად­გენ­ლის მი­მართ, ყო­ფი­ლი პრე­ზი­დენ­ტის, ყო­ფი­ლი პრე­მი­ერ-მი­ნის­ტრის, ყო­ფი­ლი მი­ნის­ტრე­ბი­სა და სხვა უმაღ­ლე­სი თა­ნამ­დე­ბო­ბის პი­რე­ბის ჩათ­ვლით. შე­სა­ბა­მის­მა გა­ნა­ჩე­ნებ­მა, მთლი­ა­ნო­ბა­ში, წლე­ბის მან­ძილ­ზე, შექ­მნა მყა­რი სა­ფუძ­ვე­ლი რე­ჟი­მის გა­სა­სა­მარ­თლებ­ლად. ასე­ვე, შე­გახ­სე­ნებთ, რომ გა­სუ­ლი წლე­ბის მან­ძილ­ზე წა­რი­მარ­თე­ბო­და პრო­ცე­სე­ბი ჰა­ა­გა­სა და სტრას­ბურ­გში, რომ­ლე­ბიც, „ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის“ ძა­ლის­ხმე­ვით, სა­ქარ­თვე­ლოს და ქარ­თუ­ლი ჯა­რის გა­მარ­ჯვე­ბით დას­რულ­და. ჰა­ა­გი­სა და სტრას­ბურ­გის პრო­ცე­სე­ბის ფონ­ზე, 2008 წლის და­ნა­შა­ულ­ში ჩა­ძი­ე­ბა მნიშ­ვნე­ლო­ვან რის­კებ­თან იყო და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი, რომ­ლე­ბიც ახლა სრუ­ლად არის მოხ­სნი­ლი. რაც გან­სა­კუთ­რე­ბით მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია, 2008 წლის და­ნა­შა­უ­ლის მო­ნა­ნი­ე­ბის მა­გივ­რად, უკ­რა­ი­ნა­ში ომის და­წყე­ბის შემ­დეგ, კო­ლექ­ტი­უ­რი „ნა­ცი­ო­ნა­ლუ­რი მოძ­რა­ო­ბა“ კი­დევ ერთხელ ექა­ჩე­ბო­და და დღე­საც ექა­ჩე­ბა სა­ქარ­თვე­ლოს ომის­კენ. ამ ფონ­ზე, ამ და­ნა­შა­უ­ლებ­რი­ვი ძა­ლის გა­სა­მარ­თლე­ბამ დღეს სულ სხვა აქ­ტუ­ა­ლო­ბა შე­ი­ძი­ნა.

კო­ლექ­ტი­ურ „ნა­ცი­ო­ნა­ლურ მოძ­რა­ო­ბას“ ძლი­ე­რი გარე მფარ­ვე­ლე­ბი ახ­ლაც ჰყავს. ეს არი­ან ის ძა­ლე­ბი, რომ­ლე­ბიც გა­სუ­ლი 2 წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში სა­ქარ­თვე­ლოს წი­ნა­აღ­მდეგ მი­მარ­თუ­ლი ყვე­ლა კამ­პა­ნი­ის, მათ შო­რის მე­ო­რე ფრონ­ტის კამ­პა­ნი­ის ად­გი­ლობ­რივ თუ სა­ერ­თა­შო­რი­სო კო­ორ­დი­ნა­ცი­ას ახორ­ცი­ე­ლებ­დნენ. ჩვენ ამ ძა­ლებს უნდა და­ვა­ნა­ხოთ, რომ კო­ლექ­ტი­უ­რი „ნა­ცი­ო­ნა­ლუ­რი მოძ­რა­ო­ბის“ პო­ლი­ტი­კუ­რი სის­ტე­მი­დან ჩა­მო­შო­რე­ბა ქარ­თვე­ლი ხალ­ხის უდი­დე­სი, სა­კონ­სტი­ტუ­ციო უმ­რავ­ლე­სო­ბის გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბაა. ოქ­ტომ­ბრის არ­ჩევ­ნე­ბი უნდა იქ­ცეს ერ­თგვარ ნი­ურნ­ბერ­გის პო­ლი­ტი­კურ გა­ნა­ჩე­ნად „ნა­ცი­ო­ნა­ლუ­რი მოძ­რა­ო­ბის­თვის“, რო­მე­ლიც შე­სა­ბა­მის სა­მარ­თლებ­რივ პრო­ცესს მყარ ნი­ა­დაგს შე­უქ­მნის. სწო­რედ გარე ფაქ­ტო­რის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბით არის აუ­ცი­ლე­ბე­ლი „ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის“ მიერ სა­კონ­სტი­ტუ­ციო უმ­რავ­ლე­სო­ბის მი­ღე­ბა „ნა­ცი­ო­ნა­ლუ­რი მოძ­რა­ო­ბის“ გა­სა­სა­მარ­თლებ­ლად.

გა­მომ­დი­ნა­რე უამ­რა­ვი და­ნა­შა­უ­ლი­დან, რო­მე­ლიც „ნა­ცი­ო­ნა­ლურ­მა მოძ­რა­ო­ბამ“ ქარ­თუ­ლი სა­ხელ­მწი­ფოს და ქარ­თვე­ლი ხალ­ხის წი­ნა­აღ­მდეგ ჩა­ი­დი­ნა, მას ვერ მივ­ცემთ უფ­ლე­ბას, გარე და­ვა­ლე­ბე­ბის შეს­რუ­ლე­ბა და სა­ხელ­მწი­ფოს­თვის მუდ­მი­ვი ზი­ა­ნის მი­ყე­ნე­ბა გა­ნაგ­რძოს. და­უშ­ვე­ბე­ლია ხე­ლი­სუფ­ლე­ბა­ში დაბ­რუ­ნე­ბის თუნ­დაც თე­ო­რი­უ­ლი შე­საძ­ლებ­ლო­ბა დარ­ჩეს 2008 წლის და­ნა­შა­უ­ლის ჩამ­დენ პო­ლი­ტი­კურ ძა­ლას, მით უმე­ტეს იმ გა­მოწ­ვე­ვე­ბის ფონ­ზე, რომ­ლე­ბიც სა­ქარ­თვე­ლოს წი­ნა­შე რე­გი­ონ­ში მიმ­დი­ნა­რე სამ­ხედ­რო კონ­ფლიქ­ტე­ბის ფონ­ზე დგას. იმ პი­რო­ბებ­ში, რო­დე­საც ქვე­ყა­ნა­ში ოპო­ზი­ცი­ის როლს გა­რე­დან მარ­თუ­ლი პო­ლი­ტი­კო­სე­ბის და­ნა­შა­უ­ლებ­რი­ვი ჯგუ­ფი - კო­ლექ­ტი­უ­რი „ნა­ცი­ო­ნა­ლუ­რი მოძ­რა­ო­ბა“ ას­რუ­ლებს, სა­ხელ­მწი­ფოს მუდ­მი­ვად უწევს და­ნაღ­მულ ველ­ზე სი­ა­რუ­ლი, რის გა­მოც ქვეყ­ნის და­კარ­გვის რის­კი მუდ­მი­ვად აქ­ტუ­ა­ლუ­რი რჩე­ბა.

ყვე­ლას გვახ­სოვს ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის გა­დატ­რი­ა­ლე­ბის მცდე­ლო­ბა, რო­მე­ლიც ხო­რა­ვას ქუ­ჩა­ზე მომ­ხდა­რი მკვლე­ლო­ბის საქ­მე­ზე გა­მო­ტა­ნილ სა­ეჭ­ვო გა­ნა­ჩენს მოჰ­ყვა. მო­სა­მარ­თლემ, რო­მე­ლიც უცხო­ე­ლე­ბის­გან დღემ­დე სა­ეჭ­ვო პრი­ვი­ლე­გი­ე­ბით სარ­გებ­ლობს, პრო­კუ­რა­ტუ­რის მიერ წა­ყე­ნე­ბუ­ლი ბრა­ლი არ გა­ით­ვა­ლის­წი­ნა და გა­უ­გე­ბა­რი გა­ნა­ჩე­ნი გა­მო­ი­ტა­ნა, რა­მაც სა­ზო­გა­დო­ე­ბის აღ­შფო­თე­ბა გა­მო­იწ­ვია. თუმ­ცა, ოპო­ზი­ცი­ამ და ენ­ჯე­ო­ებ­მა არა მო­სა­მარ­თლის, არა­მედ პრო­კუ­რა­ტუ­რის პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბის სა­კი­თხი და­ა­ყე­ნეს. მე­ტიც, პრო­ტეს­ტი რე­ვო­ლუ­ცი­ურ პრო­ცე­სებ­ში გა­და­ი­ზარ­და. მა­შინ სა­ზო­გა­დო­ე­ბას გა­უ­ჭირ­და იმის გა­აზ­რე­ბა, თუ ვის მიერ და რა მიზ­ნით იყო შე­სა­ბა­მი­სი პრო­ცე­სე­ბი და­გეგ­მი­ლი და კო­ორ­დი­ნი­რე­ბუ­ლი. სა­ბედ­ნი­ე­როდ, ეს ყვე­ლა­ფე­რი არ­ჩევ­ნე­ბამ­დე შე­და­რე­ბით დიდი ხნით ადრე და არა წი­ნა­სა­არ­ჩევ­ნო პე­რი­ოდ­ში მოხ­და. წი­ნა­აღ­მდეგ შემ­თხვე­ვა­ში, ყვე­ლა­ფე­რი ტრა­გი­კუ­ლად შე­იძ­ლე­ბა დას­რუ­ლე­ბუ­ლი­ყო და ხე­ლოვ­ნუ­რად წარ­მარ­თულ სცე­ნარს ხე­ლი­სუფ­ლე­ბა­ში აგენ­ტუ­რის დაბ­რუ­ნე­ბა შე­იძ­ლე­ბო­და მოჰ­ყო­ლო­და. სა­ზო­გა­დო­ე­ბას თვე­ე­ბი დას­ჭირ­და იმის გა­სა­აზ­რებ­ლად, რომ საქ­მე­ში ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის არა­ვი­თა­რი ბრა­ლე­უ­ლო­ბა არ იყო. ეს მა­გა­ლი­თი იმ რის­კე­ბის სა­უ­კე­თე­სო ილუსტრა­ცი­აა, რომ­ლე­ბიც ხე­ლოვ­ნუ­რად გაღ­ვი­ვე­ბუ­ლი პო­ლა­რი­ზა­ცი­ის ფონ­ზე, მსგავ­სი სცე­ნა­რის ამოქ­მე­დე­ბას­თან შე­იძ­ლე­ბა იყო და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი.

მთე­ლი ამ წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში, სა­ქარ­თვე­ლო­ში სრულ­ფა­სო­ვა­ნი არ­ჩევ­ნე­ბი არ ჩა­ტა­რე­ბუ­ლა. ჯან­საღ დე­მოკ­რა­ტი­ულ სის­ტე­მა­ში სა­ზო­გა­დო­ე­ბას უნდა ჰქონ­დეს არ­ჩე­ვა­ნი კარ­გსა და უკე­თესს შო­რის. ქარ­თულ სი­ნამ­დვი­ლე­ში კი, ერთ მხა­რეს არის „ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბა“, რო­მე­ლიც სა­ხელ­მწი­ფოს შე­ნარ­ჩუ­ნე­ბას ცდი­ლობს და მე­ო­რე მხა­რეს არის კო­ლექ­ტი­უ­რი „ნა­ცი­ო­ნა­ლუ­რი მოძ­რა­ო­ბა“, რო­მე­ლიც მთლი­ა­ნად გა­რე­დან იმარ­თე­ბა და სა­ხელ­მწი­ფოს გა­მუდ­მე­ბუ­ლი მტრო­ბით არის და­კა­ვე­ბუ­ლი. რო­დე­საც ერთი და იგი­ვე პო­ლი­ტი­კუ­რი ძალა სამ­ზე მეტი ვა­დით ინარ­ჩუ­ნებს ძა­ლა­უფ­ლე­ბას, ეს დე­მოკ­რა­ტი­ულ პრო­ცესს გარ­კვე­ულ­წი­ლად ჩრდილს აყე­ნებს. ჯან­საღ დე­მოკ­რა­ტი­ულ სის­ტე­მა­ში გარ­კვე­უ­ლი პე­რი­ო­დუ­ლო­ბით ერ­თმა­ნეთს ხე­ლი­სუფ­ლე­ბა­ში ერ­თმა­ნეთ­ზე უკე­თე­სი პო­ლი­ტი­კუ­რი ძა­ლე­ბი უნდა ანაც­ვლებ­დნენ, რაც დღე­ვან­დელ ვი­თა­რე­ბა­ში შე­უძ­ლე­ბე­ლია. სრულ­ფა­სო­ვა­ნი არ­ჩევ­ნე­ბი სა­ქარ­თვე­ლო­ში მხო­ლოდ მას შემ­დეგ ჩა­ტარ­დე­ბა, რაც პო­ლი­ტი­კურ სის­ტე­მა­ში კო­ლექ­ტი­ურ „ნა­ცი­ო­ნა­ლურ მოძ­რა­ო­ბას“ ჯან­სა­ღი ოპო­ზი­ცი­უ­რი ძა­ლე­ბი ჩა­ა­ნაც­ვლე­ბენ.

ჩვე­ნი ვა­ლია ქარ­თუ­ლი სა­ხელ­მწი­ფოს წი­ნა­შე, პო­ლი­ტი­კუ­რი სის­ტე­მის არა­ჯან­სა­ღი მდგო­მა­რე­ო­ბა სა­მუ­და­მოდ შევ­ცვა­ლოთ და ინ­სტი­ტუ­ცი­ო­ნა­ლი­ზე­ბუ­ლი პარ­ტი­უ­ლი სის­ტე­მა ჩა­მო­ვა­ყა­ლი­ბოთ, რაც სრულ­ფა­სო­ვა­ნი დე­მოკ­რა­ტი­უ­ლი სის­ტე­მის ფუნ­ქცი­ო­ნი­რე­ბის აუ­ცი­ლე­ბე­ლი პი­რო­ბაა.

არ შე­იძ­ლე­ბა, ქვე­ყა­ნა მუდ­მი­ვად ცხოვ­რობ­დეს რე­ვო­ლუ­ცი­ე­ბი­სა და ქვეყ­ნის არე­ვის მცდე­ლო­ბის რე­ჟიმ­ში და გულ­ხელ­დაკ­რე­ფი­ლი ვე­ლო­დოთ იმ ნაღ­მის აფეთ­ქე­ბას, რო­მელ­საც კო­ლექ­ტი­უ­რი „ნა­ცი­ო­ნა­ლუ­რი მოძ­რა­ო­ბის“ სა­შუ­ა­ლე­ბით გა­რე­დან ხე­ლოვ­ნუ­რად თავს მოხ­ვე­უ­ლი რა­დი­კა­ლიზ­მი და პო­ლა­რი­ზა­ცია ქვია. სწო­რედ ამი­ტომ, კო­ლექ­ტი­უ­რი „ნა­ცი­ო­ნა­ლუ­რი მოძ­რა­ო­ბის“ არა­კონ­სტი­ტუ­ცი­უ­რად გა­მო­ცხა­დე­ბა არის აუ­ცი­ლე­ბე­ლი პი­რო­ბა სა­ქარ­თვე­ლო­ში გრძელ­ვა­დი­ა­ნი მშვი­დო­ბის დამ­ყა­რე­ბი­სა და გა­მარ­თუ­ლი დე­მოკ­რა­ტი­უ­ლი სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი წეს­წყო­ბი­ლე­ბის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბი­სათ­ვის;

2) სა­ქარ­თვე­ლოს პარ­ლა­მენ­ტში უკვე ინი­ცი­რე­ბუ­ლია კონ­სტი­ტუ­ცი­უ­რი კა­ნონპ­რო­ექ­ტი „ოჯა­ხურ ღი­რე­ბუ­ლე­ბა­თა და არას­რულ­წლო­ვან­თა დაც­ვის შე­სა­ხებ“. ფსევ­დო­ლი­ბე­რა­ლუ­რი იდე­ო­ლო­გი­ის გავ­რცე­ლე­ბა მსოფ­ლი­ო­ში და სა­ქარ­თვე­ლო­ში თან­და­თა­ნო­ბით სულ უფრო სა­შიშ სა­ხეს იძენს. პა­რი­ზის ოლიმ­პი­ა­დის გახ­სნის ცე­რე­მო­ნი­ამ, რო­მე­ლიც მკრე­ხე­ლო­ბის, ქრის­ტი­ან­თა რე­ლი­გი­უ­რი გრძნო­ბე­ბის შე­უ­რა­ცხყო­ფი­სა და ლგბტ-პრო­პა­გან­დის ძალ­ზე უხეშ, აღ­მაშ­ფო­თე­ბელ ელე­მენ­ტებს შე­ი­ცავ­და, კი­დევ ერთხელ შეგ­ვახ­სე­ნა იმ საფრ­თხის მას­შტა­ბი, რო­მე­ლიც ფსევ­დო­ლი­ბე­რა­ლუ­რი იდე­ო­ლო­გი­ის გავ­რცე­ლე­ბას უკავ­შირ­დე­ბა.

ამ იდე­ო­ლო­გი­ას არა­ფე­რი აქვს სა­ერ­თო ადა­მი­ა­ნის უფ­ლე­ბე­ბის დაც­ვას­თან და მისი ერ­თა­დერ­თი მი­ზა­ნი ღირ­სე­ბის­გან, მო­რა­ლის­გან და ყო­ველ­გვა­რი იდენ­ტო­ბის­გან ადა­მი­ა­ნის სრუ­ლი დაც­ლაა. ადა­მი­ან­მა და­ნამ­დვი­ლე­ბით ისიც კი არ უნდა იცო­დეს, კა­ცია თუ ქალი. ადა­მი­ან­მა არ უნდა იცო­დეს სა­კუ­თა­რი ფეს­ვე­ბი, სა­კუ­თა­რი ქვეყ­ნის ის­ტო­რია, მას არ უნდა ჰქონ­დეს ეროვ­ნუ­ლი, რე­ლი­გი­უ­რი თუ პი­როვ­ნუ­ლი იდენ­ტო­ბა. ფსევ­დო­ლი­ბე­რა­ლუ­რი იდე­ო­ლო­გი­ის ამო­ცა­ნა ყვე­ლა­ზე და­ბა­ლი რან­გის მო­ნის გა­მოყ­ვა­ნაა, რო­მე­ლიც მა­ნი­პუ­ლი­რე­ბას იო­ლად და­ექ­ვემ­დე­ბა­რე­ბა.

სა­კონ­სტი­ტუ­ციო უმ­რავ­ლე­სო­ბის მო­პო­ვე­ბა „ქარ­თულ ოც­ნე­ბას“ მის­ცემს ზე­მო­აღ­ნიშ­ნუ­ლი კონ­სტი­ტუ­ცი­უ­რი კა­ნონპ­რო­ექ­ტის მი­ღე­ბის შე­საძ­ლებ­ლო­ბას, რაც ოჯა­ხუ­რი ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბი­სა და არას­რულ­წლო­ვან­თა დაც­ვას უმაღ­ლეს, კონ­სტი­ტუ­ცი­ურ ხა­რისხში გა­ნამ­ტკი­ცებს.

  • კონ­სტი­ტუ­ცი­უ­რი კა­ნო­ნის მი­ღე­ბის შემ­დეგ, ვე­რა­ვინ ვე­ღა­რა­სო­დეს მოგ­ვახ­ვევს თავს ერ­თნა­ირ­სქე­სი­ან­თა ე.წ. სა­მო­ქა­ლა­ქო პარტნი­ო­რო­ბის, ერ­თნა­ირ­სქე­სი­ან­თა წყვი­ლის მიერ ბავ­შვის აყ­ვა­ნის ან სქე­სის შეც­ვლის ოპე­რა­ცი­ის და­კა­ნო­ნე­ბას, ქა­ლი­სა და მა­მა­კა­ცის გარ­და სხვა ე.წ. სქე­სის სა­მარ­თლებ­რი­ვად დად­გე­ნას, სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო და­წე­სე­ბუ­ლე­ბებ­ში თუ მა­სობ­რი­ვი ინ­ფორ­მა­ცი­ის სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბით ფსევ­დო­ლი­ბე­რა­ლუ­რი იდე­ო­ლო­გი­ის პრო­პა­გან­დას და სხვა მან­კი­ე­რე­ბებს, რომ­ლებ­მაც მრა­ვა­ლი ქვე­ყა­ნა უკვე ძალ­ზე მძი­მე შე­დე­გე­ბამ­დე მი­იყ­ვა­ნა;

3) ჩვე­ნი ქვეყ­ნის ერთ-ერთი უმ­თავ­რე­სი ეროვ­ნუ­ლი ამო­ცა­ნა სა­ქარ­თვე­ლოს ტე­რი­ტო­რი­უ­ლი მთლი­ა­ნო­ბის აღ­დგე­ნაა. მშვი­დო­ბი­ა­ნი გზით სა­ქარ­თვე­ლოს ტე­რი­ტო­რი­უ­ლი მთლი­ა­ნო­ბის აღ­დგე­ნის შემ­თხვე­ვა­ში, აუ­ცი­ლე­ბე­ლი გახ­დე­ბა სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცი­ის ცვლი­ლე­ბა, რათა სა­ქარ­თვე­ლოს მმარ­თვე­ლო­ბის სის­ტე­მა და ტე­რი­ტო­რი­უ­ლი სა­ხელ­მწი­ფო­ებ­რი­ვი მო­წყო­ბა ახალ რე­ა­ლო­ბას­თან მო­ვი­დეს შე­სა­ბა­მი­სო­ბა­ში. გა­მომ­დი­ნა­რე იქი­დან, რომ სა­ქარ­თვე­ლოს გარ­შე­მო მოვ­ლე­ნე­ბი ძალ­ზე დი­ნა­მი­უ­რად ვი­თარ­დე­ბა, ამ­გვა­რი მო­ცე­მუ­ლო­ბის­თვის ნე­ბის­მი­ერ დროს უნდა ვი­ყოთ მზად. ოპო­ზი­ცი­ის ან­ტი­სა­ხელ­მწი­ფო­ებ­რი­ვი მიდ­გო­მე­ბის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბით, დარ­წმუ­ნე­ბით შე­იძ­ლე­ბა ით­ქვას, რომ ისი­ნი ასეთ შემ­თხვე­ვა­შიც გარე და­ვა­ლე­ბას შე­ას­რუ­ლე­ბენ და ტე­რი­ტო­რი­უ­ლი მთლი­ა­ნო­ბის აღ­დგე­ნის­თვის აუ­ცი­ლე­ბელ სა­კონ­სტი­ტუ­ციო ცვლი­ლე­ბებს აუ­ცი­ლებ­ლად წინ აღუდ­გე­ბი­ან. შე­სა­ბა­მი­სად, „ქარ­თულ ოც­ნე­ბას“ ესა­ჭი­რო­ე­ბა სა­კონ­სტი­ტუ­ციო უმ­რავ­ლე­სო­ბა, რათა სა­ჭი­რო­ე­ბის შემ­თხვე­ვა­ში, აუ­ცი­ლე­ბე­ლი სა­კონ­სტი­ტუ­ციო ცვლი­ლე­ბე­ბის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბას ვე­რა­ვინ შე­უქ­მნას დაბ­რკო­ლე­ბა;

4) არის კი­დევ ერთი, მე­ო­თხე სა­კი­თხი, რომ­ლის კონ­სტი­ტუ­ცი­ით მო­წეს­რი­გე­ბა­საც სა­ქარ­თვე­ლოს თვითმყო­ფა­დო­ბი­სა და ეროვ­ნუ­ლი ფა­სე­უ­ლო­ბე­ბის და­სა­ცა­ვად უდი­დე­სი მნიშ­ვნე­ლო­ბა შე­იძ­ლე­ბა ჰქონ­დეს. თუმ­ცა, ამ სა­კი­თხზე კონ­სულ­ტა­ცი­ე­ბი კვლა­ვაც გრძელ­დე­ბა და მას­ზე ჩვენს პო­ზი­ცი­ას, სა­ვა­რა­უ­დოდ, თვის ბო­ლომ­დე გა­გი­ზი­ა­რებთ.

ზე­მო­აღ­ნიშ­ნუ­ლი სტრა­ტე­გი­უ­ლი ამო­ცა­ნე­ბის გა­დაჭ­რას სა­ქარ­თვე­ლოს გრძელ­ვა­დი­ა­ნი სტა­ბი­ლუ­რი გან­ვი­თა­რე­ბი­სათ­ვის საკ­ვან­ძო მნიშ­ვნე­ლო­ბა ენი­ჭე­ბა. თუმ­ცა, ამას­თან ერ­თად, არის კი­დევ ერთი, არა­ნაკ­ლებ მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი, და მე­ტიც - კი­დევ უფრო მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი სა­კი­თხი, რომ­ლის გა­დაჭ­რაც „ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის“ მიერ სა­კონ­სტი­ტუ­ციო უმ­რავ­ლე­სო­ბის მი­ღე­ბას მო­ი­თხოვს. სა­ქარ­თვე­ლო ახ­ლაც ომის უშუ­ა­ლო საფრ­თხის წი­ნა­შე დგას, რომ­ლის თა­ვი­დან არი­დე­ბა დღეს და ხვალ სა­ქარ­თვე­ლოს უპირ­ვე­ლე­სი ამო­ცა­ნაა. საკ­მა­რი­სია მცი­რე გა­დაც­დო­მა, ერთი ფე­ხის გა­დაბ­რუ­ნე­ბა და ქვე­ყა­ნა შე­იძ­ლე­ბა სა­ერ­თოდ დავ­კარ­გოთ, რის შემ­დე­გაც არა მხო­ლოდ სა­კონ­სტი­ტუ­ციო ცვლი­ლე­ბებს, არა­მედ სა­ერ­თოდ არა­ფერს ფასი აღარ ექ­ნე­ბა. ახლა, რო­დე­საც რე­გი­ონ­ში ომი უკა­ნას­კნელ თვე­ებს ით­ვლის, ქარ­თულ სა­ზო­გა­დო­ე­ბას მარ­თებს მაქ­სი­მა­ლუ­რი მო­ბი­ლი­ზა­ცია, რათა დღემ­დე დიდი ძა­ლის­ხმე­ვით შე­ნარ­ჩუ­ნე­ბუ­ლი მშვი­დო­ბა ხე­ლი­დან არ გა­ვუშ­ვათ და ქვე­ყა­ნას ნგრე­ვა და გა­ნად­გუ­რე­ბა თა­ვი­დან ავა­ცი­ლოთ. ახლა მთა­ვა­რია, ამ რამ­დე­ნი­მე თვის გან­მავ­ლო­ბა­ში ქვე­ყა­ნა რო­გორ­მე შე­ვი­ნარ­ჩუ­ნოთ და შემ­დეგ, მის შე­უ­ფერ­ხე­ბელ გან­ვი­თა­რე­ბას ვე­ღა­რა­ფე­რი და­უდ­გე­ბა წინ.

2020 ან 2021 წელს სახ­ლში დარ­ჩე­ნილ ან ოპო­ზი­ცი­ის ამომ­რჩე­ველს რომ გა­ე­მარ­ჯვა, დღეს სა­ქარ­თვე­ლო უკ­რა­ი­ნა­ზე მძი­მე მდგო­მა­რე­ო­ბა­ში აღ­მოჩ­ნდე­ბო­და და ქვე­ყა­ნა აღარ გვექ­ნე­ბო­და. სა­მო­მავ­ლოდ, ამ­გვა­რი რის­კი თე­ო­რი­ულ დო­ნე­ზეც კი აღარ უნდა და­ვუშ­ვათ.

რაც უფრო დიდი იქ­ნე­ბა „ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის“ სა­არ­ჩევ­ნო მხარ­და­ჭე­რა, მით უფრო მცი­რე იქ­ნე­ბა სა­ქარ­თვე­ლოს არა­კე­თილ­მო­სურ­ნე­თა ცდუ­ნე­ბა, კი­დევ ერთხელ სცა­დონ ქვეყ­ნის არე­ვა, ხე­ლი­სუფ­ლე­ბა­ში აგენ­ტუ­რის, ანუ ად­გი­ლობ­რი­ვი ომის პარ­ტი­ის დაბ­რუ­ნე­ბა და სა­ქარ­თვე­ლო­ში მე­ო­რე ფრონ­ტის გახ­სნა. რაც უფრო დიდი იქ­ნე­ბა „ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის“ სა­არ­ჩევ­ნო მხარ­და­ჭე­რა, მით უფრო მშვი­დი იქ­ნე­ბა ნო­ემ­ბე­რი, დე­კემ­ბე­რი და მომ­დევ­ნო 4 წე­ლი­წა­დი. რაც უფრო მეტი იქ­ნე­ბა „ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის“ მხარ­და­ჭე­რა, მით უფრო ნაკ­ლე­ბი ბა­რი­ე­რი შე­ექ­მნე­ბა ქვეყ­ნის სა­ერ­თო წინსვლას და ეკო­ნო­მი­კურ გან­ვი­თა­რე­ბას.

შე­სა­ბა­მი­სად, ჩვე­ნი ქვეყ­ნის ნო­მერ პირ­ვე­ლი ამო­ცა­ნა ამ არ­ჩე­ვებ­ზე მშვი­დო­ბის მაქ­სი­მა­ლუ­რად გან­მტკი­ცე­ბაა, რის­თვი­საც თი­თო­ე­უ­ლი ამომ­რჩევ­ლის ხმას გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი მნიშ­ვნე­ლო­ბა ენი­ჭე­ბა. ამას­თან, მან­და­ტე­ბის რამ­დენ პრო­ცენ­ტსაც მი­ი­ღებს „ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბა“, ზუს­ტად იმ­დე­ნი პრო­ცენ­ტით გან­მტკიც­დე­ბა და გამ­ყარ­დე­ბა მშვი­დო­ბა ჩვენ ქვე­ყა­ნა­ში.

გარ­და ამი­სა, რაც უფრო მეტ ხმას მი­ი­ღებს „ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბა“, მით უფრო სწრა­ფად და ეფექ­ტი­ა­ნად გა­და­იტ­ვირ­თე­ბა სა­ქარ­თვე­ლოს ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბი ამე­რი­კის შე­ერ­თე­ბულ შტა­ტებ­თან და ევ­რო­კავ­შირ­თან და მით უფრო მტკი­ცედ იქ­ნე­ბა და­ცუ­ლი სა­ქარ­თვე­ლოს ეროვ­ნუ­ლი ინ­ტე­რე­სე­ბი სა­ერ­თა­შო­რი­სო ას­პა­რეზ­ზე.

შე­სა­ბა­მი­სად, სა­ჭი­როა ქუდ­ზე კაცი იმი­სათ­ვის, რომ ქვეყ­ნის და­კარ­გვის თე­ო­რი­უ­ლი რის­კიც კი არ და­ვუშ­ვათ და სა­ქარ­თვე­ლომ სა­ერ­თა­შო­რი­სო პო­ლი­ტი­კა­ში თა­ვი­სი პო­ზი­ცი­ე­ბი მაქ­სი­მა­ლუ­რად გა­ნიმ­ტკი­ცოს. „ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის­თვის“ მი­ცე­მუ­ლი თი­თო­ე­უ­ლი ხმა ნიშ­ნავს მშვი­დო­ბის, სტა­ბი­ლუ­რო­ბი­სა და გან­ვი­თა­რე­ბის უფრო მტკი­ცე გა­რან­ტი­ას სა­ქარ­თვე­ლოს­თვის.

მო­ვუ­წო­დებთ ყვე­ლა ჩვენს თა­ნა­მო­ქა­ლა­ქეს, რომ­ლის­თვი­საც ძვირ­ფა­სია სა­ქარ­თვე­ლო­ში მშვი­დო­ბა, ქვეყ­ნის სტა­ბი­ლუ­რო­ბა და ტრა­დი­ცი­უ­ლი ფა­სე­უ­ლო­ბე­ბი, 26 ოქ­ტომ­ბერს გა­მო­ვი­დეთ ქუდ­ზე კაცი და შევ­ქმნათ მყა­რი ფუნ­და­მენ­ტი სა­ქარ­თვე­ლოს ეროვ­ნუ­ლი იდენ­ტო­ბის და­სა­ცა­ვად და ჩვე­ნი ქვეყ­ნის ნა­თე­ლი მო­მავ­ლის უზ­რუნ­ველ­სა­ყო­ფად. ვის­თვი­საც ძვირ­ფა­სია ქვე­ყა­ნა, გა­და­დეთ ყვე­ლა­ფე­რი და გა­მო­დით არ­ჩევ­ნებ­ზე, გვერ­დზე გა­და­დეთ ყვე­ლა­ნა­ი­რი ვიწ­რო-პო­ლი­ტი­კუ­რი სა­კი­თხი, რად­გან ამ არ­ჩევ­ნებ­ზე არა პო­ლი­ტი­კის, არა­მედ ქვეყ­ნის გა­დარ­ჩე­ნის სა­კი­თხი წყდე­ბა. ყვე­ლა­ფე­რი ჩვენ ხელ­შია, სა­ქარ­თვე­ლოს ბედი ჩვენ ხელ­შია და ყვე­ლა­ფე­რი უნდა გა­ვა­კე­თოთ, რომ ქვე­ყა­ნა გა­და­ვარ­ჩი­ნოთ და მო­მა­ვალ თა­ო­ბას სა­მარ­თა­ვად თა­ვი­სუ­ფა­ლი, და­მო­უ­კი­დე­ბე­ლი, ერ­თი­ა­ნი და ძლი­ე­რი სა­ქარ­თვე­ლო და­ვუ­ტო­ვოთ“, - ნათ­ქვა­მია გან­ცხა­დე­ბა­ში.

ავტორი:

რას აპირებს "ქართული ოცნება" არჩევნების შემდეგ: მმართველი პარტიის ვრცელი განცხადება - "ვაზუსტებთ, რისთვის გვჭირდება საკონსტიტუციო უმრავლესობა"

რას აპირებს "ქართული ოცნება" არჩევნების შემდეგ: მმართველი პარტიის ვრცელი განცხადება - "ვაზუსტებთ, რისთვის გვჭირდება საკონსტიტუციო უმრავლესობა"

საკონსტიტუციო უმრავლესობის მოპოვებისთანავე, ჩვენ დავაინიცირებთ სამართლებრივ პროცესს, რომლის შედეგადაც „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“ და ყველა მისი სატელიტი თუ მემკვიდრე პარტია არაკონსტიტუციურად გამოცხადდება, - ამის შესახებ "ქართული ოცნების" განცხადებაშია ნათქვამი.

"2024 წლის საპარლამენტო არჩევნები არის ერთგვარი რეფერენდუმი, სადაც ქართველმა ხალხმა საბოლოოდ უნდა გადაწყვიტოს, ირჩევს ომს თუ ირჩევს მშვიდობას, ირჩევს მორალურ დეგრადაციას თუ ირჩევს ტრადიციულ ფასეულობებს, ირჩევს გარე ძალებზე საქართველოს მონურ დამოკიდებულებას თუ ირჩევს დამოუკიდებელ და სუვერენულ სახელმწიფოს, ირჩევს კოლექტიურ "ნაციონალურ მოძრაობას" თუ ირჩევს „ქართულ ოცნებას“.

„ქართული ოცნების“ მიერ საპარლამენტო უმრავლესობის მოპოვებით, მოკლევადიანი, 4-წლიანი ამოცანა წარმატებით შესრულდება - საქართველოში გაიმარჯვებს მშვიდობა, ტრადიციული ფასეულობები და სახელმწიფო სუვერენიტეტის იდეა.

თუმცა, ამ უშუალო ამოცანასთან ერთად, ჩვენ გვაქვს გრძელვადიანი ამოცანა, უზრუნველვყოთ საქართველოს ხანგრძლივი, მდგრადი მშვიდობა და უსაფრთხოება, რასაც „ქართული ოცნების“ მიერ მაღალი, საკონსტიტუციო უმრავლესობის მოპოვება ესაჭიროება.

ვაცნობიერებთ რა ჩვენს პასუხისმგებლობას ქართველი ხალხის წინაშე, თავს ვალდებულად მივიჩნევთ დავაზუსტოთ, თუ რისთვის გვჭირდება საკონსტიტუციო უმრავლესობა:

1) პირველ რიგში, საკონსტიტუციო უმრავლესობის მოპოვება გვჭირდება პოლიტიკური სისტემის თვისებრივად გასაჯანსაღებლად, რისი მიღწევაც პოლიტიკიდან კოლექტიური „ნაციონალური მოძრაობის“ ჩამოშორების გარეშე შეუძლებელია. საკონსტიტუციო უმრავლესობის მოპოვებისთანავე, ჩვენ დავაინიცირებთ სამართლებრივ პროცესს, რომლის შედეგადაც „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“ და ყველა მისი სატელიტი თუ მემკვიდრე პარტია არაკონსტიტუციურად გამოცხადდება.

მიუხედავად იმისა, რომ დანაშაულებრივი რეჟიმის ხელისუფლებიდან ჩამოშორებიდან 12 წელი გავიდა, დღემდე მისი გასამართლება ვერ მოხერხდა, რასაც თავისი ობიექტური მიზეზები ჰქონდა. პირველ რიგში, დამნაშავეების არგასამართლებას აქტიურად ითხოვდნენ მათი უცხოელი მფარველები, რამაც რეჟიმის გასამართლებას გადამწყვეტი წინაღობა შეუქმნა. მიუხედავად ამისა, ჩვენ მაინც შევძელით კონკრეტულ უმძიმეს დანაშაულებზე სამართლის აღსრულება რეჟიმის ათობით მაღალი, საშუალო თუ დაბალი რანგის წარმომადგენლის მიმართ, ყოფილი პრეზიდენტის, ყოფილი პრემიერ-მინისტრის, ყოფილი მინისტრებისა და სხვა უმაღლესი თანამდებობის პირების ჩათვლით. შესაბამისმა განაჩენებმა, მთლიანობაში, წლების მანძილზე, შექმნა მყარი საფუძველი რეჟიმის გასასამართლებლად. ასევე, შეგახსენებთ, რომ გასული წლების მანძილზე წარიმართებოდა პროცესები ჰააგასა და სტრასბურგში, რომლებიც, „ქართული ოცნების“ ძალისხმევით, საქართველოს და ქართული ჯარის გამარჯვებით დასრულდა. ჰააგისა და სტრასბურგის პროცესების ფონზე, 2008 წლის დანაშაულში ჩაძიება მნიშვნელოვან რისკებთან იყო დაკავშირებული, რომლებიც ახლა სრულად არის მოხსნილი. რაც განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, 2008 წლის დანაშაულის მონანიების მაგივრად, უკრაინაში ომის დაწყების შემდეგ, კოლექტიური „ნაციონალური მოძრაობა“ კიდევ ერთხელ ექაჩებოდა და დღესაც ექაჩება საქართველოს ომისკენ. ამ ფონზე, ამ დანაშაულებრივი ძალის გასამართლებამ დღეს სულ სხვა აქტუალობა შეიძინა.

კოლექტიურ „ნაციონალურ მოძრაობას“ ძლიერი გარე მფარველები ახლაც ჰყავს. ეს არიან ის ძალები, რომლებიც გასული 2 წლის განმავლობაში საქართველოს წინააღმდეგ მიმართული ყველა კამპანიის, მათ შორის მეორე ფრონტის კამპანიის ადგილობრივ თუ საერთაშორისო კოორდინაციას ახორციელებდნენ. ჩვენ ამ ძალებს უნდა დავანახოთ, რომ კოლექტიური „ნაციონალური მოძრაობის“ პოლიტიკური სისტემიდან ჩამოშორება ქართველი ხალხის უდიდესი, საკონსტიტუციო უმრავლესობის გადაწყვეტილებაა. ოქტომბრის არჩევნები უნდა იქცეს ერთგვარ ნიურნბერგის პოლიტიკურ განაჩენად „ნაციონალური მოძრაობისთვის“, რომელიც შესაბამის სამართლებრივ პროცესს მყარ ნიადაგს შეუქმნის. სწორედ გარე ფაქტორის გათვალისწინებით არის აუცილებელი „ქართული ოცნების“ მიერ საკონსტიტუციო უმრავლესობის მიღება „ნაციონალური მოძრაობის“ გასასამართლებლად.

გამომდინარე უამრავი დანაშაულიდან, რომელიც „ნაციონალურმა მოძრაობამ“ ქართული სახელმწიფოს და ქართველი ხალხის წინააღმდეგ ჩაიდინა, მას ვერ მივცემთ უფლებას, გარე დავალებების შესრულება და სახელმწიფოსთვის მუდმივი ზიანის მიყენება განაგრძოს. დაუშვებელია ხელისუფლებაში დაბრუნების თუნდაც თეორიული შესაძლებლობა დარჩეს 2008 წლის დანაშაულის ჩამდენ პოლიტიკურ ძალას, მით უმეტეს იმ გამოწვევების ფონზე, რომლებიც საქართველოს წინაშე რეგიონში მიმდინარე სამხედრო კონფლიქტების ფონზე დგას. იმ პირობებში, როდესაც ქვეყანაში ოპოზიციის როლს გარედან მართული პოლიტიკოსების დანაშაულებრივი ჯგუფი - კოლექტიური „ნაციონალური მოძრაობა“ ასრულებს, სახელმწიფოს მუდმივად უწევს დანაღმულ ველზე სიარული, რის გამოც ქვეყნის დაკარგვის რისკი მუდმივად აქტუალური რჩება.

ყველას გვახსოვს ხელისუფლების გადატრიალების მცდელობა, რომელიც ხორავას ქუჩაზე მომხდარი მკვლელობის საქმეზე გამოტანილ საეჭვო განაჩენს მოჰყვა. მოსამართლემ, რომელიც უცხოელებისგან დღემდე საეჭვო პრივილეგიებით სარგებლობს, პროკურატურის მიერ წაყენებული ბრალი არ გაითვალისწინა და გაუგებარი განაჩენი გამოიტანა, რამაც საზოგადოების აღშფოთება გამოიწვია. თუმცა, ოპოზიციამ და ენჯეოებმა არა მოსამართლის, არამედ პროკურატურის პასუხისმგებლობის საკითხი დააყენეს. მეტიც, პროტესტი რევოლუციურ პროცესებში გადაიზარდა. მაშინ საზოგადოებას გაუჭირდა იმის გააზრება, თუ ვის მიერ და რა მიზნით იყო შესაბამისი პროცესები დაგეგმილი და კოორდინირებული. საბედნიეროდ, ეს ყველაფერი არჩევნებამდე შედარებით დიდი ხნით ადრე და არა წინასაარჩევნო პერიოდში მოხდა. წინააღმდეგ შემთხვევაში, ყველაფერი ტრაგიკულად შეიძლება დასრულებულიყო და ხელოვნურად წარმართულ სცენარს ხელისუფლებაში აგენტურის დაბრუნება შეიძლებოდა მოჰყოლოდა. საზოგადოებას თვეები დასჭირდა იმის გასააზრებლად, რომ საქმეში ხელისუფლების არავითარი ბრალეულობა არ იყო. ეს მაგალითი იმ რისკების საუკეთესო ილუსტრაციაა, რომლებიც ხელოვნურად გაღვივებული პოლარიზაციის ფონზე, მსგავსი სცენარის ამოქმედებასთან შეიძლება იყო დაკავშირებული.

მთელი ამ წლების განმავლობაში, საქართველოში სრულფასოვანი არჩევნები არ ჩატარებულა. ჯანსაღ დემოკრატიულ სისტემაში საზოგადოებას უნდა ჰქონდეს არჩევანი კარგსა და უკეთესს შორის. ქართულ სინამდვილეში კი, ერთ მხარეს არის „ქართული ოცნება“, რომელიც სახელმწიფოს შენარჩუნებას ცდილობს და მეორე მხარეს არის კოლექტიური „ნაციონალური მოძრაობა“, რომელიც მთლიანად გარედან იმართება და სახელმწიფოს გამუდმებული მტრობით არის დაკავებული. როდესაც ერთი და იგივე პოლიტიკური ძალა სამზე მეტი ვადით ინარჩუნებს ძალაუფლებას, ეს დემოკრატიულ პროცესს გარკვეულწილად ჩრდილს აყენებს. ჯანსაღ დემოკრატიულ სისტემაში გარკვეული პერიოდულობით ერთმანეთს ხელისუფლებაში ერთმანეთზე უკეთესი პოლიტიკური ძალები უნდა ანაცვლებდნენ, რაც დღევანდელ ვითარებაში შეუძლებელია. სრულფასოვანი არჩევნები საქართველოში მხოლოდ მას შემდეგ ჩატარდება, რაც პოლიტიკურ სისტემაში კოლექტიურ „ნაციონალურ მოძრაობას“ ჯანსაღი ოპოზიციური ძალები ჩაანაცვლებენ.

ჩვენი ვალია ქართული სახელმწიფოს წინაშე, პოლიტიკური სისტემის არაჯანსაღი მდგომარეობა სამუდამოდ შევცვალოთ და ინსტიტუციონალიზებული პარტიული სისტემა ჩამოვაყალიბოთ, რაც სრულფასოვანი დემოკრატიული სისტემის ფუნქციონირების აუცილებელი პირობაა.

არ შეიძლება, ქვეყანა მუდმივად ცხოვრობდეს რევოლუციებისა და ქვეყნის არევის მცდელობის რეჟიმში და გულხელდაკრეფილი ველოდოთ იმ ნაღმის აფეთქებას, რომელსაც კოლექტიური „ნაციონალური მოძრაობის“ საშუალებით გარედან ხელოვნურად თავს მოხვეული რადიკალიზმი და პოლარიზაცია ქვია. სწორედ ამიტომ, კოლექტიური „ნაციონალური მოძრაობის“ არაკონსტიტუციურად გამოცხადება არის აუცილებელი პირობა საქართველოში გრძელვადიანი მშვიდობის დამყარებისა და გამართული დემოკრატიული საზოგადოებრივი წესწყობილების ჩამოყალიბებისათვის;

2) საქართველოს პარლამენტში უკვე ინიცირებულია კონსტიტუციური კანონპროექტი „ოჯახურ ღირებულებათა და არასრულწლოვანთა დაცვის შესახებ“. ფსევდოლიბერალური იდეოლოგიის გავრცელება მსოფლიოში და საქართველოში თანდათანობით სულ უფრო საშიშ სახეს იძენს. პარიზის ოლიმპიადის გახსნის ცერემონიამ, რომელიც მკრეხელობის, ქრისტიანთა რელიგიური გრძნობების შეურაცხყოფისა და ლგბტ-პროპაგანდის ძალზე უხეშ, აღმაშფოთებელ ელემენტებს შეიცავდა, კიდევ ერთხელ შეგვახსენა იმ საფრთხის მასშტაბი, რომელიც ფსევდოლიბერალური იდეოლოგიის გავრცელებას უკავშირდება.

ამ იდეოლოგიას არაფერი აქვს საერთო ადამიანის უფლებების დაცვასთან და მისი ერთადერთი მიზანი ღირსებისგან, მორალისგან და ყოველგვარი იდენტობისგან ადამიანის სრული დაცლაა. ადამიანმა დანამდვილებით ისიც კი არ უნდა იცოდეს, კაცია თუ ქალი. ადამიანმა არ უნდა იცოდეს საკუთარი ფესვები, საკუთარი ქვეყნის ისტორია, მას არ უნდა ჰქონდეს ეროვნული, რელიგიური თუ პიროვნული იდენტობა. ფსევდოლიბერალური იდეოლოგიის ამოცანა ყველაზე დაბალი რანგის მონის გამოყვანაა, რომელიც მანიპულირებას იოლად დაექვემდებარება.

საკონსტიტუციო უმრავლესობის მოპოვება „ქართულ ოცნებას“ მისცემს ზემოაღნიშნული კონსტიტუციური კანონპროექტის მიღების შესაძლებლობას, რაც ოჯახური ღირებულებებისა და არასრულწლოვანთა დაცვას უმაღლეს, კონსტიტუციურ ხარისხში განამტკიცებს.

  • კონსტიტუციური კანონის მიღების შემდეგ, ვერავინ ვეღარასოდეს მოგვახვევს თავს ერთნაირსქესიანთა ე.წ. სამოქალაქო პარტნიორობის, ერთნაირსქესიანთა წყვილის მიერ ბავშვის აყვანის ან სქესის შეცვლის ოპერაციის დაკანონებას, ქალისა და მამაკაცის გარდა სხვა ე.წ. სქესის სამართლებრივად დადგენას, საგანმანათლებლო დაწესებულებებში თუ მასობრივი ინფორმაციის საშუალებებით ფსევდოლიბერალური იდეოლოგიის პროპაგანდას და სხვა მანკიერებებს, რომლებმაც მრავალი ქვეყანა უკვე ძალზე მძიმე შედეგებამდე მიიყვანა;

3) ჩვენი ქვეყნის ერთ-ერთი უმთავრესი ეროვნული ამოცანა საქართველოს ტერიტორიული მთლიანობის აღდგენაა. მშვიდობიანი გზით საქართველოს ტერიტორიული მთლიანობის აღდგენის შემთხვევაში, აუცილებელი გახდება საქართველოს კონსტიტუციის ცვლილება, რათა საქართველოს მმართველობის სისტემა და ტერიტორიული სახელმწიფოებრივი მოწყობა ახალ რეალობასთან მოვიდეს შესაბამისობაში. გამომდინარე იქიდან, რომ საქართველოს გარშემო მოვლენები ძალზე დინამიურად ვითარდება, ამგვარი მოცემულობისთვის ნებისმიერ დროს უნდა ვიყოთ მზად. ოპოზიციის ანტისახელმწიფოებრივი მიდგომების გათვალისწინებით, დარწმუნებით შეიძლება ითქვას, რომ ისინი ასეთ შემთხვევაშიც გარე დავალებას შეასრულებენ და ტერიტორიული მთლიანობის აღდგენისთვის აუცილებელ საკონსტიტუციო ცვლილებებს აუცილებლად წინ აღუდგებიან. შესაბამისად, „ქართულ ოცნებას“ ესაჭიროება საკონსტიტუციო უმრავლესობა, რათა საჭიროების შემთხვევაში, აუცილებელი საკონსტიტუციო ცვლილებების განხორციელებას ვერავინ შეუქმნას დაბრკოლება;

4) არის კიდევ ერთი, მეოთხე საკითხი, რომლის კონსტიტუციით მოწესრიგებასაც საქართველოს თვითმყოფადობისა და ეროვნული ფასეულობების დასაცავად უდიდესი მნიშვნელობა შეიძლება ჰქონდეს. თუმცა, ამ საკითხზე კონსულტაციები კვლავაც გრძელდება და მასზე ჩვენს პოზიციას, სავარაუდოდ, თვის ბოლომდე გაგიზიარებთ.

ზემოაღნიშნული სტრატეგიული ამოცანების გადაჭრას საქართველოს გრძელვადიანი სტაბილური განვითარებისათვის საკვანძო მნიშვნელობა ენიჭება. თუმცა, ამასთან ერთად, არის კიდევ ერთი, არანაკლებ მნიშვნელოვანი, და მეტიც - კიდევ უფრო მნიშვნელოვანი საკითხი, რომლის გადაჭრაც „ქართული ოცნების“ მიერ საკონსტიტუციო უმრავლესობის მიღებას მოითხოვს. საქართველო ახლაც ომის უშუალო საფრთხის წინაშე დგას, რომლის თავიდან არიდება დღეს და ხვალ საქართველოს უპირველესი ამოცანაა. საკმარისია მცირე გადაცდომა, ერთი ფეხის გადაბრუნება და ქვეყანა შეიძლება საერთოდ დავკარგოთ, რის შემდეგაც არა მხოლოდ საკონსტიტუციო ცვლილებებს, არამედ საერთოდ არაფერს ფასი აღარ ექნება. ახლა, როდესაც რეგიონში ომი უკანასკნელ თვეებს ითვლის, ქართულ საზოგადოებას მართებს მაქსიმალური მობილიზაცია, რათა დღემდე დიდი ძალისხმევით შენარჩუნებული მშვიდობა ხელიდან არ გავუშვათ და ქვეყანას ნგრევა და განადგურება თავიდან ავაცილოთ. ახლა მთავარია, ამ რამდენიმე თვის განმავლობაში ქვეყანა როგორმე შევინარჩუნოთ და შემდეგ, მის შეუფერხებელ განვითარებას ვეღარაფერი დაუდგება წინ.

2020 ან 2021 წელს სახლში დარჩენილ ან ოპოზიციის ამომრჩეველს რომ გაემარჯვა, დღეს საქართველო უკრაინაზე მძიმე მდგომარეობაში აღმოჩნდებოდა და ქვეყანა აღარ გვექნებოდა. სამომავლოდ, ამგვარი რისკი თეორიულ დონეზეც კი აღარ უნდა დავუშვათ.

რაც უფრო დიდი იქნება „ქართული ოცნების“ საარჩევნო მხარდაჭერა, მით უფრო მცირე იქნება საქართველოს არაკეთილმოსურნეთა ცდუნება, კიდევ ერთხელ სცადონ ქვეყნის არევა, ხელისუფლებაში აგენტურის, ანუ ადგილობრივი ომის პარტიის დაბრუნება და საქართველოში მეორე ფრონტის გახსნა. რაც უფრო დიდი იქნება „ქართული ოცნების“ საარჩევნო მხარდაჭერა, მით უფრო მშვიდი იქნება ნოემბერი, დეკემბერი და მომდევნო 4 წელიწადი. რაც უფრო მეტი იქნება „ქართული ოცნების“ მხარდაჭერა, მით უფრო ნაკლები ბარიერი შეექმნება ქვეყნის საერთო წინსვლას და ეკონომიკურ განვითარებას.

შესაბამისად, ჩვენი ქვეყნის ნომერ პირველი ამოცანა ამ არჩევებზე მშვიდობის მაქსიმალურად განმტკიცებაა, რისთვისაც თითოეული ამომრჩევლის ხმას განსაკუთრებული მნიშვნელობა ენიჭება. ამასთან, მანდატების რამდენ პროცენტსაც მიიღებს „ქართული ოცნება“, ზუსტად იმდენი პროცენტით განმტკიცდება და გამყარდება მშვიდობა ჩვენ ქვეყანაში.

გარდა ამისა, რაც უფრო მეტ ხმას მიიღებს „ქართული ოცნება“, მით უფრო სწრაფად და ეფექტიანად გადაიტვირთება საქართველოს ურთიერთობები ამერიკის შეერთებულ შტატებთან და ევროკავშირთან და მით უფრო მტკიცედ იქნება დაცული საქართველოს ეროვნული ინტერესები საერთაშორისო ასპარეზზე.

შესაბამისად, საჭიროა ქუდზე კაცი იმისათვის, რომ ქვეყნის დაკარგვის თეორიული რისკიც კი არ დავუშვათ და საქართველომ საერთაშორისო პოლიტიკაში თავისი პოზიციები მაქსიმალურად განიმტკიცოს. „ქართული ოცნებისთვის“ მიცემული თითოეული ხმა ნიშნავს მშვიდობის, სტაბილურობისა და განვითარების უფრო მტკიცე გარანტიას საქართველოსთვის.

მოვუწოდებთ ყველა ჩვენს თანამოქალაქეს, რომლისთვისაც ძვირფასია საქართველოში მშვიდობა, ქვეყნის სტაბილურობა და ტრადიციული ფასეულობები, 26 ოქტომბერს გამოვიდეთ ქუდზე კაცი და შევქმნათ მყარი ფუნდამენტი საქართველოს ეროვნული იდენტობის დასაცავად და ჩვენი ქვეყნის ნათელი მომავლის უზრუნველსაყოფად. ვისთვისაც ძვირფასია ქვეყანა, გადადეთ ყველაფერი და გამოდით არჩევნებზე, გვერდზე გადადეთ ყველანაირი ვიწრო-პოლიტიკური საკითხი, რადგან ამ არჩევნებზე არა პოლიტიკის, არამედ ქვეყნის გადარჩენის საკითხი წყდება. ყველაფერი ჩვენ ხელშია, საქართველოს ბედი ჩვენ ხელშია და ყველაფერი უნდა გავაკეთოთ, რომ ქვეყანა გადავარჩინოთ და მომავალ თაობას სამართავად თავისუფალი, დამოუკიდებელი, ერთიანი და ძლიერი საქართველო დავუტოვოთ“, - ნათქვამია განცხადებაში.