მსოფლიო
სამართალი

22

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

კვირა, მთვარის ოცდამეექვსე დღე დაიწყება 02:01-ზე, მთვარე კუროში – შეიძლება იყოს ზედმეტი აურზაური და ენერგიის ფლანგვა ლაპარაკზე. მეტად დაისვენეთ. იყავით შერჩევითი კონტაქტებში. მოუსმინეთ მეგობრების რჩევებს. კოლეგებთან იყავით ნეიტრალური. მოერიდეთ პროვოკაციებსა და ცდუნებებს. გზებზე განსაკუთრებით ფრთხილად იყავით. მოერიდეთ მძიმე საკვების მიღებას. გამოირიცხეთ პარკოსნები, მარცვლეული და მცენარეული ზეთები. ნებადართულია კარტოფილი, თევზი და მწვანილი. დაიცავით მარხვა. არ არის რეკომენდებული სერიოზული გადაწყვეტილებების მიღება.
სამხედრო
პოლიტიკა
მოზაიკა
მეცნიერება
კონფლიქტები
კულტურა/შოუბიზნესი
Faceამბები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რა განსხვავებაა ე.წ. აგენტების საქართველოში დარეგისტრირებულ კანონპროექტსა და იმ პროექტს შორის, რომელიც ევროკავშირში განიხილება? - ინტერვიუ ევროპული პოლიტიკის კვლევის ცენტრის მკვლევართან
რა განსხვავებაა ე.წ. აგენტების საქართველოში დარეგისტრირებულ კანონპროექტსა და იმ პროექტს შორის, რომელიც ევროკავშირში განიხილება? - ინტერვიუ  ევროპული პოლიტიკის კვლევის ცენტრის მკვლევართან

რა­ტომ შე­იძ­ლე­ბა "ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის“ ხე­ლი­სუფ­ლე­ბას უნ­დო­დეს კა­ნო­ნი გა­ავ­რცე­ლოს და­ფი­ნან­სე­ბა­ზე, რო­მე­ლიც მო­დის ევ­რო­კავ­ში­რი­დან, რო­მელ­საც, თა­ვად­ვე ამ­ბობს, რომ სურს შე­უ­ერ­თდეს,- ეს იყო ერთ-ერთი პირ­ვე­ლი კი­თხვა, რო­მე­ლიც "ინ­ტერპრეს­ნი­უ­სის” რეს­პონ­დენტს და ევ­რო­პუ­ლი პო­ლი­ტი­კის კვლე­ვის ცენ­ტრის უფ­როს მკვლე­ვარს სტი­ვენ ბლოკ­მანსს "უცხო­უ­რი გავ­ლე­ნის გამ­ჭშ­ვირ­ვა­ლო­ბის შე­სა­ხებ“ კა­ნონპ­რო­ექტთან და­კავ­ში­რე­ბით გა­უჩ­ნდა.

"ინ­ტერპრეს­ნი­უ­სის­თვის“ მი­ცე­მულ ინ­ტერ­ვი­უ­ში, ბლოკ­მან­სმა მკა­ფი­ოდ გან­სა­ზღვრა ის რამ­დე­ნი­მე მი­ზე­ზი, რის გა­მოც მისი აზ­რით, აღ­ნიშ­ნუ­ლი კა­ნო­ნის მი­ღე­ბა არ შე­იძ­ლე­ბა. მან ის გან­სხვა­ვე­ბე­ბიც და­ა­სა­ხე­ლა, რაც სა­ქარ­თვე­ლო­ში და­რე­გის­ტრი­რე­ბულ კა­ნონპ­რო­ექტს ევ­რო­კავ­შირ­ში, გან­ხილ­ვა­ში არ­სე­ბუ­ლი კა­ნონპ­რო­ექ­ტის­გან ფუნ­და­მენ­ტუ­რად გა­ნას­ხვა­ვებს.

- პირ­ველ რიგ­ში, მსურს, მად­ლო­ბა გა­და­გი­ხა­დოთ თქვენ­თან სა­უბ­რის შე­საძ­ლებ­ლო­ბის­თვის, სა­ქარ­თვე­ლოს­თვის ამ­დე­ნად მნიშ­ვნე­ლო­ვან დროს. ასე­ვე, მსურს, კი­დევ ერთხელ ხაზი გა­ვუს­ვა, რომ ჩვენს ქვე­ყა­ნა­ში ძა­ლი­ან საკ­ვან­ძო დროს ჩა­მოხ­ვე­დით. მინ­და გთხო­ვოთ გაგ­ვი­ზი­ა­როთ მთა­ვა­რი გზავ­ნი­ლე­ბი, რომ­ლე­ბიც ვი­ზი­ტი­სას გა­აჟ­ღე­რეთ. ვიცი, რომ რამ­დე­ნი­მე პა­ნე­ლურ შეხ­ვედ­რას და­ეს­წა­რით.

- სა­ქარ­თვე­ლო­ში დაბ­რუ­ნე­ბა ნამ­დვი­ლად ფან­ტას­ტი­უ­რია, აქ ბევ­რჯერ ვარ ნამ­ყო­ფი, თუმ­ცა არას­დროს ასეთ საკ­ვან­ძო მო­მენ­ტში, რო­გო­რიც არის დღეს და ზო­გა­დად, ამ დღე­ებ­ში. რა თქმა უნდა, დის­ტან­ცი­ი­დან ვაკ­ვირ­დე­ბით სა­კა­ნონ­მდებ­ლო წი­ნა­და­დე­ბის ინი­ცი­რე­ბის ირ­გვლივ სი­ტუ­ა­ცი­ის გან­ვი­თა­რე­ბას. ვი­ფიქ­რე, რომ ახლა გან­სა­კუთ­რე­ბით მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი იყო ევ­რო­პის დღე­ე­ბის თბი­ლის­ში გა­ტა­რე­ბა - ევ­რო­პის დე­და­ქა­ლაქ­ში, სა­დაც ევ­რო­პუ­ლი ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბი ყვე­ლა­ზე ხმა­მაღ­ლა არის და­ცუ­ლი მა­სობ­რი­ვი სა­მო­ქა­ლა­ქო ჩარ­თუ­ლო­ბით. უკუ­კავ­ში­რი იმ გზავ­ნი­ლებ­ზე, რომ­ლე­ბიც მე გა­ვაჟ­ღე­რე,სა­სი­ა­მოვ­ნო იყო და სი­მარ­თლე გი­თხრათ, იმე­დი ჩა­მი­სა­ხა, რომ არის უფრო ნა­თე­ლი მო­მა­ვა­ლი სა­ქარ­თვე­ლოს­თვის, ვიდ­რე ამას მმარ­თვე­ლი პარ­ტია ხა­ტავს მო­ცე­მულ მო­მენ­ტში.

ჩემი გზავ­ნი­ლი იყო, რომ მმარ­თვე­ლი პარ­ტია მიჰ­ყვე­ბა ევ­რო­კავ­შირ­ში გა­წევ­რი­ა­ნე­ბის სა­წი­ნა­აღ­მდე­გო გზას, რა­საც სა­კუ­თა­რი საქ­მი­ა­ნო­ბით ამ­ტკი­ცებს. იმის­თვის, რომ პროგ­რე­სის გზა­ზე დაბ­რუ­ნე­ბა მოხ­დეს და იმ რე­ფორ­მებ­ზე ორი­ენ­ტი­რე­ბა მოხ­დეს, რომ­ლე­ბიც თან­ხვედ­რა­შია გამჭვირ­ვა­ლო­ბას­თან, ადა­მი­ა­ნის უფ­ლე­ბებ­თან, ფუნ­და­მენ­ტურ თა­ვი­სუფ­ლე­ბებ­სა და ევ­რო­პულ ღი­რე­ბუ­ლე­ბებ­თან, აუ­ცი­ლე­ბე­ლია, რომ ადა­მი­ა­ნებ­მა, რომ­ლე­ბიც მხარს უჭე­რენ ევ­რო­კავ­შირ­ში გა­წევ­რი­ა­ნე­ბას, თა­ნაც უდი­დე­სი პრო­ცენ­ტუ­ლო­ბით, შე­ი­ნარ­ჩუ­ნონ წნე­ხი ხე­ლი­სუფ­ლე­ბა­ზე.

- იქამ­დე სა­ნამ უფრო კონ­კრე­ტუ­ლად ვი­სა­უბ­რებ­დეთ იმა­ზე, რაც აწუ­ხებს სა­ქარ­თვე­ლოს და ქარ­თვე­ლებს მო­ცე­მულ მო­მენ­ტში, მსურს გთხო­ვოთ, ზო­გა­დად შე­ა­ფა­სოთ სა­ქარ­თვე­ლოს შე­სა­ბა­მი­სო­ბა ევ­რო­პულ ღი­რე­ბუ­ლე­ბებ­თან...

- ზო­გად კონ­ტექ­სტში, რა თქმა უნდა, ჩვენ ვი­ზი­ა­რებთ ევ­რო­პულ ღი­რე­ბუ­ლე­ბებს, რაც აღ­ბეჭ­დი­ლია ადა­მი­ა­ნის უფ­ლე­ბა­თა რამ­დე­ნე­ი­მე კონ­ვენ­ცი­ა­ში. თუმ­ცა უკა­ნას­კნელ პე­რი­ოდ­ში გა­წევ­რი­ა­ნე­ბის პრო­ცეს­თან ერ­თად, რო­მე­ლიც სა­ქარ­თვე­ლომ და­ი­წყო ევ­რო­კავ­ში­რის წევ­რო­ბა­ზე გა­ნა­ცხა­დის შე­ტა­ნით, ევ­რო­კო­მი­სი­ამ და წევ­რმა ქვეყ­ნებ­მა გან­სა­ზღვრეს 9 ნა­ბი­ჯი, პრი­ო­რი­ტე­ტუ­ლი სა­კი­თხე­ბი, რომ­ლე­ბიც უნდა შეს­რულ­დეს, თუმ­ცა თუ მხედ­ვე­ლო­ბა­ში მი­ვი­ღებთ იმ სა­კა­ნონ­მდებ­ლო წი­ნა­და­დე­ბებს, რო­მელ­საც მმარ­თვე­ლი პარ­ტია წარ­მო­ად­გენს, იქ­ნე­ბა ეს პო­ლი­ტი­კუ­რი პარ­ტი­ე­ბის­თვის გენ­დერუ­ლი კვო­ტი­რე­ბის გა­უქ­მე­ბის დაჩ­ქა­რე­ბუ­ლი პრო­ცე­სი პარ­ლა­მენ­ტში, თუ ეს იქ­ნე­ბა ლგბტ პი­რე­ბის უფ­ლე­ბებ­თან და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი კა­ნონპ­რო­ექ­ტი, ასე­ვე, შეს­წო­რე­ბა, რო­მე­ლიც შე­ვი­და სა­გა­და­სა­ხა­დო კო­დექსში და ამას­თან გამჭვირ­ვა­ლო­ბის/აგენ­ტე­ბის შე­სა­ხებ კა­ნო­ნის ხე­ლახ­ლა შე­მო­ტა­ნა, თავს ვერ აა­რი­დებ დას­კვნას, რომ ყვე­ლა მი­მარ­თუ­ლე­ბით სა­ქარ­თვე­ლომ უკან და­ი­ხია იმას­თან მი­მარ­თე­ბით, რა­საც ევ­რო­კავ­ში­რი ელის კან­დი­და­ტი ქვეყ­ნის­გან.

- რო­გორ ფიქ­რობთ, ეს არის სა­ქარ­თვე­ლოს უკან და­ხე­ვა მხო­ლოდ ევ­რო­კავ­ში­რის მიერ გან­სა­ზღვრუ­ლი 9 პუნ­ქტი­დან, თუ ზო­გა­დად, სა­ქარ­თვე­ლოს უკან და­ხე­ვა დე­მოკ­რა­ტი­ის კუ­თხით?

- ვფიქ­რობ, ნამ­დვი­ლად თქვენ სწორ სა­კი­თხზე მი­უ­თი­თებთ, რად­გან ეს არ არის მარ­ტი­ვად, მხო­ლოდ, შე­სა­ბა­მი­სო­ბის შე­მოწ­მე­ბა 9 ნა­ბიჯ­თან და­კავ­ში­რე­ბით ევ­რო­კო­მი­სი­ის მხრი­დან. რე­ა­ლუ­რი შეშ­ფო­თე­ბა, რა თქმა უნდა, ეხე­ბა იმას, სად მიჰ­ყავს მმარ­თველ პარ­ტი­ას მთლი­ა­ნი ქვე­ყა­ნა,რაც არის მო­შო­რე­ბით დე­მოკ­რა­ტი­ი­სა და კა­ნო­ნის უზე­ნა­ე­სო­ბის­გან და უფრო მე­ტად ავ­ტოკ­რა­ტი­უ­ლი მი­მარ­თუ­ლე­ბით.

"უცხო­უ­რი აგენ­ტე­ბის“ კა­ნონპ­რო­ექ­ტის ხე­ლახ­ლა შე­მო­ტა­ნა პირ­და­პირ არის რუ­სე­თის მიერ შთა­გო­ნე­ბუ­ლი, რო­გორც ბე­ლა­რუს­ში, სა­დაც 2012 წლი­დან სის­ტე­მუ­რად სა­მო­ქა­ლა­ქო სა­ზო­გა­დო­ე­ბის ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ე­ბი იქნა ამო­ძირ­კვუ­ლი და ეს, რა თქმა უნდა, არის აბ­სო­ლუ­ტუ­რად სა­პი­რის­პი­რო იმი­სა, რის გა­კე­თე­ბა­საც ევ­რო­კავ­ში­რის კან­დი­და­ტი ქვეყ­ნის­გან ელი­ან. მაგ­რამ მე­ტად მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია, რომ ეს ფუნ­და­მენ­ტუ­რად ეწი­ნა­აღ­მდე­გე­ბა იმას, თუ სად სურს ქვეყ­ნის მო­სახ­ლე­ო­ბას მო­მა­ვალ­ში სა­ქარ­თვე­ლოს ხილ­ვა.

- რაც შე­ე­ხე­ბა უშუ­ა­ლოდ "უცხო­უ­რი გავ­ლე­ნის გამჭვირ­ვა­ლო­ბის შე­სა­ხებ“ კა­ნონპ­რო­ექტს, თქვე­ნი შე­ფა­სე­ბით, რამ­დე­ნად შე­ე­სა­ბა­მე­ბა ის ევ­რო­კავ­ში­რის ნორ­მებ­სა და ღი­რე­ბუ­ლე­ბებს, რად­გან ჩვენ გვეს­მის ბევ­რი გან­ცხა­დე­ბა, რო­მე­ლიც კეთ­დე­ბა ევ­რო­კავ­ში­რი­სა თუ სხვა ოფი­ცი­ა­ლუ­რი პი­რე­ბის მხრი­დან, რომ თუ სა­ქარ­თვე­ლო­ში ამ კა­ნონპ­რო­ექ­ტის მი­ღე­ბა მოხ­დე­ბა, ეს იქ­ნე­ბა დაბ­რკო­ლე­ბა ევ­რო­კავ­ში­რის­კენ სა­ვალ გზა­ზე.

- "უცხო­უ­რი აგენ­ტე­ბის“ კა­ნო­ნი, იმ ფორ­მით, რო­გორც ის არის წარ­მოდ­გე­ნი­ლი, ცალ­სა­ხად ნაკ­ლო­ვა­ნია ბევ­რი მი­მარ­თუ­ლე­ბით, პირ­ველ რიგ­ში, ის ახ­დენს სა­მო­ქა­ლა­ქო სა­ზო­გა­დო­ე­ბის ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ე­ბის სტიგ­მა­ტი­ზე­ბას, მარ­ტი­ვად, უცხო­უ­რი ფონ­დის მი­ღე­ბის ბა­ზა­ზე. თუ ამას შე­ა­და­რებთ ევ­რო­პულ კა­ნონ­მდებ­ლო­ბას - ევ­რო­კავ­შირ­ში შე­თა­ვა­ზე­ბულ კა­ნონ­მდებ­ლო­ბას, თუ ეროვ­ნულ კა­ნო­ნებს საფ­რან­გეთ­ში, პო­ლო­ნეთ­სა და სხვა ქვეყ­ნებ­ში, საკ­ვან­ძო გან­სხვა­ვე­ბა არის ის, რომ ამ ევ­რო­პუ­ლი კა­ნო­ნე­ბის სა­მიზ­ნე არის არა­დე­მოკ­რა­ტი­უ­ლი ქვეყ­ნე­ბი და არა ევ­რო­კავ­ში­რის წევ­რი ქვეყ­ნე­ბი. კა­ნო­ნის სა­მიზ­ნედ გან­სა­ზღვრუ­ლი არი­ან შუ­ა­მავ­ლე­ბი, რო­ლე­ბიც მოქ­მე­დე­ბენ ავ­ტოკ­რა­ტი­უ­ლი, არა­დე­მოკ­რა­ტი­უ­ლი მე­სა­მე ქვეყ­ნე­ბის ინ­ტე­რე­სე­ბის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბით - ჩი­ნე­თის, რუ­სე­თის, თურ­ქე­თის, რო­გორც ეს აღ­ნიშ­ნუ­ლია საფ­რან­გე­თის შემ­თხვე­ვა­ში. ეს არის პირ­ვე­ლი ფუნ­და­მენ­ტუ­რი გან­სხვა­ვე­ბა, რო­მე­ლიც აღ­ქმუ­ლი უნდა იქ­ნას.

მე­ო­რე გან­სხვა­ვე­ბა ის არის, რომ ევ­რო­პულ კონ­ტექ­სტში, ქვე­ყა­ნა­ში, სა­დაც მმარ­თვე­ლი პარ­ტია "უცხო­უ­რი აგენ­ტის“ კა­ნონს წა­რად­გენს პარ­ლა­მენ­ტში, არის ძა­ლი­ან მა­ღა­ლი დაც­ვა მარ­თლმსა­ჯუ­ლე­ბის თვალ­საზ­რისთ, იმის­თვის, რათა აღ­კვე­თოს ნე­ბის­მი­ე­რი სა­ხის გა­და­ჭარ­ბე­ბა ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის მხა­რეს. ეს არის და­მო­უ­კი­დე­ბე­ლი ინ­სტი­ტუ­ცი­ე­ბი, რომ­ლე­ბიც ატა­რე­ბენ გა­მო­ძი­ე­ბას და და­მო­უ­კი­დე­ბე­ლი სა­სა­მარ­თლო, რო­მე­ლიც ეძებს შე­სა­ბა­მი­სო­ბას ადა­მი­ა­ნის უფ­ლე­ბე­ბის უმაღ­ლეს ნორ­მებ­სა და ფუნ­და­მენ­ტუ­რი თა­ვი­სუფ­ლე­ბის სტან­დარ­ტებ­თან, რაც მოქ­მე­დებს ევ­რო­კავ­შირ­ში. ამ თვალ­საზ­რი­სი­თაც, ქარ­თუ­ლი "უცხო­უ­რი აგენ­ტე­ბის“ კა­ნო­ნი ნაკ­ლო­ვა­ნია. შე­სა­ბა­მი­სად, გა­სა­ო­ცა­რი არ არის, რომ ევ­რო­კავ­ში­რი და მისი სხვა­დას­ხვა ლი­დე­რი, დიპ­ლო­მა­ტე­ბი, მის წი­ნა­აღ­მდეგ გა­მო­დი­ან. გა­აგ­რძე­ლეთ კი­თხვა

სა­ლო­მე აბუ­ლაშ­ვი­ლი

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ისტორიული გამარჯვება - საქართველოს ძიუდოისტთა ნაკრები მსოფლიო ჩემპიონია!
ავტორი:

რა განსხვავებაა ე.წ. აგენტების საქართველოში დარეგისტრირებულ კანონპროექტსა და იმ პროექტს შორის, რომელიც ევროკავშირში განიხილება? - ინტერვიუ ევროპული პოლიტიკის კვლევის ცენტრის მკვლევართან

რა განსხვავებაა ე.წ. აგენტების საქართველოში დარეგისტრირებულ კანონპროექტსა და იმ პროექტს შორის, რომელიც ევროკავშირში განიხილება? - ინტერვიუ  ევროპული პოლიტიკის კვლევის ცენტრის მკვლევართან

რატომ შეიძლება "ქართული ოცნების“ ხელისუფლებას უნდოდეს კანონი გაავრცელოს დაფინანსებაზე, რომელიც მოდის ევროკავშირიდან, რომელსაც, თავადვე ამბობს, რომ სურს შეუერთდეს,- ეს იყო ერთ-ერთი პირველი კითხვა, რომელიც "ინტერპრესნიუსის” რესპონდენტს და ევროპული პოლიტიკის კვლევის ცენტრის უფროს მკვლევარს სტივენ ბლოკმანსს "უცხოური გავლენის გამჭშვირვალობის შესახებ“ კანონპროექტთან დაკავშირებით გაუჩნდა.

"ინტერპრესნიუსისთვის“ მიცემულ ინტერვიუში, ბლოკმანსმა მკაფიოდ განსაზღვრა ის რამდენიმე მიზეზი, რის გამოც მისი აზრით, აღნიშნული კანონის მიღება არ შეიძლება. მან ის განსხვავებებიც დაასახელა, რაც საქართველოში დარეგისტრირებულ კანონპროექტს ევროკავშირში, განხილვაში არსებული კანონპროექტისგან ფუნდამენტურად განასხვავებს.

- პირველ რიგში, მსურს, მადლობა გადაგიხადოთ თქვენთან საუბრის შესაძლებლობისთვის, საქართველოსთვის ამდენად მნიშვნელოვან დროს. ასევე, მსურს, კიდევ ერთხელ ხაზი გავუსვა, რომ ჩვენს ქვეყანაში ძალიან საკვანძო დროს ჩამოხვედით. მინდა გთხოვოთ გაგვიზიაროთ მთავარი გზავნილები, რომლებიც ვიზიტისას გააჟღერეთ. ვიცი, რომ რამდენიმე პანელურ შეხვედრას დაესწარით.

- საქართველოში დაბრუნება ნამდვილად ფანტასტიურია, აქ ბევრჯერ ვარ ნამყოფი, თუმცა არასდროს ასეთ საკვანძო მომენტში, როგორიც არის დღეს და ზოგადად, ამ დღეებში. რა თქმა უნდა, დისტანციიდან ვაკვირდებით საკანონმდებლო წინადადების ინიცირების ირგვლივ სიტუაციის განვითარებას. ვიფიქრე, რომ ახლა განსაკუთრებით მნიშვნელოვანი იყო ევროპის დღეების თბილისში გატარება - ევროპის დედაქალაქში, სადაც ევროპული ღირებულებები ყველაზე ხმამაღლა არის დაცული მასობრივი სამოქალაქო ჩართულობით. უკუკავშირი იმ გზავნილებზე, რომლებიც მე გავაჟღერე,სასიამოვნო იყო და სიმართლე გითხრათ, იმედი ჩამისახა, რომ არის უფრო ნათელი მომავალი საქართველოსთვის, ვიდრე ამას მმართველი პარტია ხატავს მოცემულ მომენტში.

ჩემი გზავნილი იყო, რომ მმართველი პარტია მიჰყვება ევროკავშირში გაწევრიანების საწინააღმდეგო გზას, რასაც საკუთარი საქმიანობით ამტკიცებს. იმისთვის, რომ პროგრესის გზაზე დაბრუნება მოხდეს და იმ რეფორმებზე ორიენტირება მოხდეს, რომლებიც თანხვედრაშია გამჭვირვალობასთან, ადამიანის უფლებებთან, ფუნდამენტურ თავისუფლებებსა და ევროპულ ღირებულებებთან, აუცილებელია, რომ ადამიანებმა, რომლებიც მხარს უჭერენ ევროკავშირში გაწევრიანებას, თანაც უდიდესი პროცენტულობით, შეინარჩუნონ წნეხი ხელისუფლებაზე.

- იქამდე სანამ უფრო კონკრეტულად ვისაუბრებდეთ იმაზე, რაც აწუხებს საქართველოს და ქართველებს მოცემულ მომენტში, მსურს გთხოვოთ, ზოგადად შეაფასოთ საქართველოს შესაბამისობა ევროპულ ღირებულებებთან...

- ზოგად კონტექსტში, რა თქმა უნდა, ჩვენ ვიზიარებთ ევროპულ ღირებულებებს, რაც აღბეჭდილია ადამიანის უფლებათა რამდენეიმე კონვენციაში. თუმცა უკანასკნელ პერიოდში გაწევრიანების პროცესთან ერთად, რომელიც საქართველომ დაიწყო ევროკავშირის წევრობაზე განაცხადის შეტანით, ევროკომისიამ და წევრმა ქვეყნებმა განსაზღვრეს 9 ნაბიჯი, პრიორიტეტული საკითხები, რომლებიც უნდა შესრულდეს, თუმცა თუ მხედველობაში მივიღებთ იმ საკანონმდებლო წინადადებებს, რომელსაც მმართველი პარტია წარმოადგენს, იქნება ეს პოლიტიკური პარტიებისთვის გენდერული კვოტირების გაუქმების დაჩქარებული პროცესი პარლამენტში, თუ ეს იქნება ლგბტ პირების უფლებებთან დაკავშირებული კანონპროექტი, ასევე, შესწორება, რომელიც შევიდა საგადასახადო კოდექსში და ამასთან გამჭვირვალობის/აგენტების შესახებ კანონის ხელახლა შემოტანა, თავს ვერ აარიდებ დასკვნას, რომ ყველა მიმართულებით საქართველომ უკან დაიხია იმასთან მიმართებით, რასაც ევროკავშირი ელის კანდიდატი ქვეყნისგან.

- როგორ ფიქრობთ, ეს არის საქართველოს უკან დახევა მხოლოდ ევროკავშირის მიერ განსაზღვრული 9 პუნქტიდან, თუ ზოგადად, საქართველოს უკან დახევა დემოკრატიის კუთხით?

- ვფიქრობ, ნამდვილად თქვენ სწორ საკითხზე მიუთითებთ, რადგან ეს არ არის მარტივად, მხოლოდ, შესაბამისობის შემოწმება 9 ნაბიჯთან დაკავშირებით ევროკომისიის მხრიდან. რეალური შეშფოთება, რა თქმა უნდა, ეხება იმას, სად მიჰყავს მმართველ პარტიას მთლიანი ქვეყანა,რაც არის მოშორებით დემოკრატიისა და კანონის უზენაესობისგან და უფრო მეტად ავტოკრატიული მიმართულებით.

"უცხოური აგენტების“ კანონპროექტის ხელახლა შემოტანა პირდაპირ არის რუსეთის მიერ შთაგონებული, როგორც ბელარუსში, სადაც 2012 წლიდან სისტემურად სამოქალაქო საზოგადოების ორგანიზაციები იქნა ამოძირკვული და ეს, რა თქმა უნდა, არის აბსოლუტურად საპირისპირო იმისა, რის გაკეთებასაც ევროკავშირის კანდიდატი ქვეყნისგან ელიან. მაგრამ მეტად მნიშვნელოვანია, რომ ეს ფუნდამენტურად ეწინააღმდეგება იმას, თუ სად სურს ქვეყნის მოსახლეობას მომავალში საქართველოს ხილვა.

- რაც შეეხება უშუალოდ "უცხოური გავლენის გამჭვირვალობის შესახებ“ კანონპროექტს, თქვენი შეფასებით, რამდენად შეესაბამება ის ევროკავშირის ნორმებსა და ღირებულებებს, რადგან ჩვენ გვესმის ბევრი განცხადება, რომელიც კეთდება ევროკავშირისა თუ სხვა ოფიციალური პირების მხრიდან, რომ თუ საქართველოში ამ კანონპროექტის მიღება მოხდება, ეს იქნება დაბრკოლება ევროკავშირისკენ სავალ გზაზე.

- "უცხოური აგენტების“ კანონი, იმ ფორმით, როგორც ის არის წარმოდგენილი, ცალსახად ნაკლოვანია ბევრი მიმართულებით, პირველ რიგში, ის ახდენს სამოქალაქო საზოგადოების ორგანიზაციების სტიგმატიზებას, მარტივად, უცხოური ფონდის მიღების ბაზაზე. თუ ამას შეადარებთ ევროპულ კანონმდებლობას - ევროკავშირში შეთავაზებულ კანონმდებლობას, თუ ეროვნულ კანონებს საფრანგეთში, პოლონეთსა და სხვა ქვეყნებში, საკვანძო განსხვავება არის ის, რომ ამ ევროპული კანონების სამიზნე არის არადემოკრატიული ქვეყნები და არა ევროკავშირის წევრი ქვეყნები. კანონის სამიზნედ განსაზღვრული არიან შუამავლები, როლებიც მოქმედებენ ავტოკრატიული, არადემოკრატიული მესამე ქვეყნების ინტერესების გათვალისწინებით - ჩინეთის, რუსეთის, თურქეთის, როგორც ეს აღნიშნულია საფრანგეთის შემთხვევაში. ეს არის პირველი ფუნდამენტური განსხვავება, რომელიც აღქმული უნდა იქნას.

მეორე განსხვავება ის არის, რომ ევროპულ კონტექსტში, ქვეყანაში, სადაც მმართველი პარტია "უცხოური აგენტის“ კანონს წარადგენს პარლამენტში, არის ძალიან მაღალი დაცვა მართლმსაჯულების თვალსაზრისთ, იმისთვის, რათა აღკვეთოს ნებისმიერი სახის გადაჭარბება ხელისუფლების მხარეს. ეს არის დამოუკიდებელი ინსტიტუციები, რომლებიც ატარებენ გამოძიებას და დამოუკიდებელი სასამართლო, რომელიც ეძებს შესაბამისობას ადამიანის უფლებების უმაღლეს ნორმებსა და ფუნდამენტური თავისუფლების სტანდარტებთან, რაც მოქმედებს ევროკავშირში. ამ თვალსაზრისითაც, ქართული "უცხოური აგენტების“ კანონი ნაკლოვანია. შესაბამისად, გასაოცარი არ არის, რომ ევროკავშირი და მისი სხვადასხვა ლიდერი, დიპლომატები, მის წინააღმდეგ გამოდიან. გააგრძელეთ კითხვა

სალომე აბულაშვილი