მსოფლიო
პოლიტიკა
საზოგადოება

13

ივლისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

კვირა, მთვარის მეცხრამეტე დღე დაიწყება 23:31-ზე, მთვარე მერწყულშია – ფრთხილად იყავით სიტყვებთან და ქმედებებთან, იოლია კონფლიქტური სიტუაციის პროვოცირება. დღე მშვიდად გაატარე, მაგრამ არა მარტოობაში. ყურადღებით შეამოწმეთ ყველა ინფორმაცია. სერიოზული საქმეები გადადე. გაასუფთავეთ თქვენი სამუშაო ადგილი არასაჭირო ნივთებისგან. თანამშრომლებს ნაკლები შეხება უნდა ჰქონდეთ უფროსთან, მხოლოდ საჭიროების შემთხვევაში. დაიცავით ნეიტრალიტეტი კოლეგების მიმართ. არ არის რეკომენდებული შეხვედრების დანიშვნა. ხელშეკრულებების გაფორმება. ახალ სამსახურში გადასვლა. დაუფიქრებლად მოქმედება. ნუ აჰყვებით პროვოკაციებს და ნუ მოახდინეთ სხვების პროვოცირება. მოერიდეთ მთვრალ ადამიანებთან ურთიერთობა. უცნობ ადამიანებთან კონტაქტი.
სამართალი
მეცნიერება
კონფლიქტები
სამხედრო
მოზაიკა
Faceამბები
კულტურა/შოუბიზნესი
სპორტი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"რაღაც მომენტში, როგორც გუჯას ბიჭს, ანგარიშს მიწევდნენ, თუმცა სირთულეები მქონდა... მეუღლე დამეხმარა ძველი ლადო ბურდულის გადარჩენაში" - "იმპერატორის" მეამბოხე ცხოვრება 90-იანებიდან დღემდე
"რაღაც მომენტში, როგორც გუჯას ბიჭს, ანგარიშს მიწევდნენ, თუმცა სირთულეები მქონდა... მეუღლე დამეხმარა ძველი ლადო ბურდულის გადარჩენაში" - "იმპერატორის" მეამბოხე ცხოვრება 90-იანებიდან დღემდე

"მე ჩემს შე­მოქ­მე­დე­ბას ვა­კე­თებ და თუ მო­უს­მენ, მიხ­ვდე­ბი, რომ ის მარ­თლა "იმ­პე­რი­ას“ ჰგავს. ლა­მა­ზია, ფე­რა­დი - ყვე­ლა­ფერს შე­მოქ­მე­დე­ბი­თად ვუ­ყუ­რებ. თუ ვინ­მეს ის არ ეს­მის, მას ვე­რა­ფერს გა­ა­გე­ბი­ნებ. როცა ვერ ხე­დავს, ეს მისი პი­რა­დი პრობ­ლე­მაა, რა­შიც ვერ ჩა­ვე­რე­ვი,“ - გვე­უბ­ნე­ბა მუ­სი­კო­სი, ქარ­თუ­ლი რო­კი­სა და ალ­ტერ­ნა­ტი­უ­ლი მუ­სი­კა-მოძ­რა­ო­ბის ავ­ტო­რი, მსა­ხი­ო­ბი, ლადო ბურ­დუ­ლი - იმ­პე­რა­ტო­რი.

ამ­ბობს, რომ სა­ინ­ტერ­სო და არც ისე მარ­ტი­ვი გზა გა­ი­ა­რა, თუმ­ცა სულ ქმნი­და და დღე­საც აქ­ტი­უ­რად მუ­შა­ობს. წლე­ბის გა­და­სა­ხე­დი­დან კი ბევ­რი რამ გა­და­ა­ფა­სა...

  • ის AMBEBI.GE-ს სტუ­მა­რია და თა­ვი­სი ცხოვ­რე­ბის მნიშ­ვნე­ლო­ვან მო­მენ­ტებს იხ­სე­ნებს.

- რომ არ და­ბა­დე­ბუ­ლი­ყა­ვით ოჯახ­ში, რო­მელ­შიც და­ი­ბა­დეთ, იქ­ნე­ბო­დით ისე­თი, რო­გო­რიც ხართ?

- რა თქმა უნდა, არა. ჯერ ზო­დი­ა­ქოს და გა­რე­მოს აქვს მნიშ­ვნე­ლო­ბა და მით უფრო ოჯახს. ადა­მი­ა­ნი დიდ დროს ოჯახ­თან ერ­თად ატა­რებს, იქ იზ­რდე­ბა და პი­როვ­ნე­ბად იქ ყა­ლიბ­დე­ბა. ბავ­შვო­ბი­დან ამ ცხოვ­რე­ბა­ში მო­მაქვს მთა­ვა­რი ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბი - ოჯა­ხი, სამ­შობ­ლო, უფა­ლი და ამ ყვე­ლაფ­რის ერ­თგუ­ლე­ბა.

- ხართ მუ­სი­კო­სი, მუ­სი­კის ავ­ტო­რი, მსა­ხი­ო­ბი, "იმ­პე­რა­ტო­რი" - რე­ა­ლუ­რად ვინ ხართ?

- ვფიქ­რობ, რომ არ­ტის­ტი, რო­მე­ლიც თა­ვი­სე­ბურ სამ­ყა­როს ქმნის, რო­მელ­საც ლადო ბურ­დუ­ლის შე­მოქ­მე­დე­ბა ჰქვია, სა­დაც ჩემს თავს იმ­პე­რა­ტო­რად მი­ვიჩ­ნევ. ჩემი "იმ­პე­რია" ჩემი შე­მოქ­მე­დე­ბაა.

- ვი­საც არ ეს­მის, რომ იმ­პე­რა­ტო­რი თქვე­ნი, რო­გორც ხე­ლო­ვა­ნის სა­ხე­ლია, არ ცდი­ლობთ მათ­თვის ამ კუ­თხით რა­ი­მეს ახ­სნას?

- ნა­ხე­ვარ ცხოვ­რე­ბა­ზე მეტი რა­ღაც ახ­სნებ­ში გა­ვა­ტა­რე. 50 წლის რომ გავ­ხდი, მივ­ხვდი, რომ არ შე­იძ­ლე­ბა ადა­მი­ა­ნებს ყვე­ლა­ფე­რი დე­ტა­ლებ­ში აუხ­სნა. რაც მთა­ვა­რია, ზოგ­ჯერ ვერც იგებ­დნენ. ამი­ტომ ჯო­ბია, ჩემი საქ­მე გა­ვა­კე­თო და ახ­სნას თავი და­ვა­ნე­ბო... მერე ზოგს მუდ­მი­ვად კი­თხვის დას­მის პო­ზი­ცი­ა­ში ყოფ­ნა უყ­ვარს. ასე­თი ჩა­საფ­რე­ბუ­ლი ტიპი ჩემ­თვის მი­უ­ღე­ბე­ლია... მის­თვის არ მცა­ლია - შე­მოქ­მე­დე­ბას, ოჯახს, შვი­ლებს უნდა მივ­ხე­დო, ჩემი პი­რა­დი ცხოვ­რე­ბა მაქვს და ვი­ღა­ცე­ბის ინ­ტრი­გა­ნულ კი­თხვებს არ ვუ­პა­სუ­ხებ...

- პო­პუ­ლა­რუ­ლი ადა­მი­ა­ნის შე­სა­ხებ ბევ­რი რამ აინ­ტე­რე­სებთ და ალ­ბათ, ეს ამის ბრა­ლი­ცაა...

- ან­გა­რიშ­ვალ­დე­ბუ­ლი არა­ვის­თან ვარ. ჩემი შე­მოქ­მე­დე­ბა და ლადო ბურ­დუ­ლი თვი­თონ შევ­ქმე­ნი - ჩემი სა­კუთ­რე­ბაა. ბი­უ­ჯე­ტის ფუ­ლით არ დავ­ფი­ნან­სე­ბულ­ვარ, რომ სა­ზო­გა­დო­ე­ბის წი­ნა­შე ვალ­დე­ბუ­ლი ვიყო. ჩემს მუ­სი­კას სა­კუ­თა­რი ფუ­ლით, ჩე­მით ვქმნი­დი და ვქმნი. მე ხომ მა­ღალ­ჩი­ნო­სა­ნი არ ვარ?!.

- მე­ამ­ბო­ხე­ო­ბა თქვენ­ში თა­ვი­დან­ვე გა­მო­იკ­ვე­თა. რა იწ­ვევ­და ამას?

- საბ­ჭო­თა პე­რი­ოდ­ში და­სავ­ლეთ­ში ბევ­რს ვმოგ­ზა­უ­რობ­დი და ვხე­დავ­დი, რო­გო­რი იყო თა­ვი­სუ­ფა­ლი სამ­ყა­რო. აქ კი ხალ­ხს სი­მარ­თლის თქმის ეში­ნო­და. ორ­მა­გი ცხოვ­რე­ბით ცხოვ­რობ­დნენ... ყვე­ლას ერ­თნა­ი­რი ვარ­ცხნი­ლო­ბა, ტან­საც­მე­ლი, აზ­როვ­ნე­ბა ჰქონ­და დ ერთი და იგი­ვე რამე მოს­წონ­და. ვი­საც სხვა რამ მო­ე­წო­ნე­ბო­და, ხრო­ვი­დან ამო­ვარ­დნი­ლი იყო და ამის გამო ის­ჯე­ბო­და. იმ დროს შორ­ტით, სა­ყუ­რით, ჯაჭ­ვე­ბით სი­ა­რუ­ლი, გრძე­ლი და ცალ მხა­რეს აპარ­სუ­ლი თმა და­უშ­ვე­ბე­ლი იყო...

მე ჩემი არას­ტან­დარ­ტუ­ლი ვი­ზუ­ა­ლით კი იმ ცხოვ­რე­ბის მი­მართ პრო­ტესტს გა­მოვ­ხა­ტავ­დი. თუმ­ცა ქუ­ჩა­ში ისე სი­ა­რუ­ლიც ძა­ლი­ან სა­ში­ში იყო. ასე­თებს ლა­მის მო­საკ­ლა­ვად დას­დევ­დნენ. ეს ყვე­ლა­ფე­რი გავ­ლი­ლი მაქვს...

- მამა - გუჯა ბურ­დუ­ლი, კარ­გი მსა­ხი­ო­ბი, კარ­გი ადა­მი­ა­ნი, სამ­წუ­ხა­როდ, ცო­ცხა­ლი აღარ არის. რა გას­წავ­ლათ მან. რო­გო­რია მისი დამ­სა­ხუ­რე­ბა თქვენს ცხოვ­რე­ბა­ში და რო­გო­რია მის გა­რე­შე ცხოვ­რე­ბა?

- მა­მა­ჩემ­მა ჯან­სა­ღი ცხოვ­რე­ბა, ადა­მი­ა­ნუ­რი ფა­სე­უ­ლო­ბე­ბი, სამ­შობ­ლოს, მუ­სი­კის სიყ­ვა­რუ­ლი, ბევ­რი რამ მას­წავ­ლა... ჩემ­თვის სწო­რი ორი­ენ­ტა­ცი­ის კომ­პა­სი იყო... ახლა მე ვარ ჩემი შვი­ლე­ბის­თვის სწო­რი ფა­სე­უ­ლო­ბე­ბის კომ­პა­სი... ბავ­შვო­ბა­ში კი­ნო­ში მი­ღებ­დნენ, კი­ნო­მაც თა­ვის კვა­ლი და­ტო­ვა. ეს ჩემი მშობ­ლე­ბის დამ­სა­ხუ­რე­ბაა.

მშობ­ლე­ბი

- ცნო­ბი­ლი მა­მის, მშობ­ლის შვი­ლო­ბა გარ­კვე­უ­ლი სირ­თუ­ლეა ხოლ­მე, უჭირთ თა­ვის დამ­კვიდ­რე­ბა. თქვენ შემ­თხვე­ვა­ში იყო ასე­თი სირ­თუ­ლე?

- ბავ­შვო­ბი­დან სცე­ნა­ზე ვდგა­ვარ... აბ­სო­ლუ­ტუ­რად რა­დი­კა­ლუ­რად და­მო­უ­კი­დე­ბელ რა­ღა­ცებს ვა­კე­თებ. ეს მა­მა­ჩე­მის გზის გაგ­რძე­ლე­ბა არ არის, თუნ­დაც არ­ტის­ტუ­ლი მი­მარ­თუ­ლე­ბით. მას სხვა სათ­ქმე­ლი ჰქონ­და და იმას ამ­ბობ­და, მე - სხვა სათ­ქმე­ლი მაქვს და იმას ვამ­ბობ. ჩემს შვი­ლებს თა­ვი­სი სათ­ქმე­ლი ექ­ნე­ბათ. ჩვე­ნი ოჯა­ხი იმი­ტომ იყო სა­ინ­ტე­რე­სო, რომ ყვე­ლას თა­ვის სათ­ქმე­ლი ჰქონ­და, ამ­ბობ­და და ვამ­ბობთ კი­დეც. რო­დე­საც დავ­დი­ო­დი გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი სა­მო­სით, ფე­რა­დი, თმა აჭ­რი­ლი, ადა­მი­ა­ნებს არა­ა­დეკ­ვა­ტუ­რი ვე­გო­ნე, მაგ­რამ რა­ღაც მო­მენ­ტში, რო­გორც გუ­ჯას ბიჭს, ან­გა­რიშს მი­წევ­დნენ. თუმ­ცა სირ­თუ­ლე­ე­ბი მქონ­და, ჩემს ცხოვ­რე­ბა­ში ბევ­რი რა­ღაც ხდე­ბო­და და იმ ყვე­ლაფ­რის მარ­ტოს გა­ტა­ნამ მო­მი­წია.

როცა მარ­ტო, და­მო­უ­კი­დებ­ლად დგა­ხარ შენ გზა­ზე, იქ მამა და დედა არა­ფერ შუ­ა­შია. თვი­თონ ხარ უკვე ტიპი და თვი­თონ უნდა გა­ი­ტა­ნო ცხოვ­რე­ბა. ის ადა­მი­ა­ნი არ ვარ, ბა­ბუ­ე­ბი­სა და მა­მე­ბის მო­პო­ვე­ბულ­ზე რომ სხე­დან და დღემ­დე იმით რომ ცხოვ­რო­ბენ. თვი­თონ ვქმნი­დი, ვქმნი და ამით ვარ ბედ­ნი­ე­რი. შვი­ლებ­საც არ ვა­ი­ძუ­ლებ, ჩემს მუ­სი­კას მო­უს­მი­ნონ. თვი­თონ უნდა გა­და­წყვი­ტონ, რა მოს­წონთ და რა - არა. უბ­რა­ლოდ, შე­იძ­ლე­ბა მი­მარ­თუ­ლე­ბა მივ­ცე და ვუ­თხრა, რომ ეს „ას­წო­რებს“ - ნე­ბა­ში ადა­მი­ა­ნი თა­ვი­სუ­ფა­ლია.

- რო­გო­რი იყო დე­დის როლი?

- დე­და­ჩე­მის როლი დი­დია, სა­ერ­თოდ, დედა თუ არ გყავს გა­ნათ­ლე­ბუ­ლი, ჭკვი­ა­ნი და ნი­ჭი­ე­რი, შვი­ლე­ბი ასე­თე­ბი ვერ გა­მო­დი­ან. დე­და­ჩემს ეს ყვე­ლა­ფე­რი უხ­ვად ჰქონ­და. მა­მა­ჩემ­ზე მეტი თუ არა, ნაკ­ლე­ბი როლი ჩემი ცხოვ­რე­ბის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბა­ში არ უთა­მა­შია. ასე­ვე დიდი ღვაწ­ლი ბე­ბი­ა­ჩემს, დე­დის დე­დას მი­უ­ძღვის. მისი დამ­სა­ხუ­რე­ბაა, რომ სულ სხვა­ნა­ი­რად და­ვი­ნა­ხე რა­ღა­ცე­ბი. გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი აზ­როვ­ნე­ბა სხვა სი­მაღ­ლე­ებ­ზე ამიყ­ვა­ნა...

- უცხო­ეთ­ში ბევ­რი წა­ვი­და. თქვენ იქ და­დი­ო­დით, მაგ­რამ არ დარ­ჩით.

- ჩემი მე­გობ­რე­ბი­დან ყვე­ლა წა­ვი­და, არა­და, ყვე­ლა­ზე ექ­სტრე­მა­ლუ­რი მე ვი­ყა­ვი. ხმა­უ­რი­ა­ნი მუ­სი­კა და არას­ტან­დარ­ტუ­ლი იმი­ჯი მქონ­და, მაგ­რამ დავ­რჩი. მე­ომ­რე­ბი ბრძო­ლის ვე­ლი­დან არ გარ­ბი­ან. თუ გა­ვიქ­ცე­ო­დი, ჩემი საქ­მე ვის უნდა ეკე­თე­ბი­ნა?! როცა თა­ნა­მედ­რო­ვე მუ­სი­კას შენს მშობ­ლი­ურ ენა­ზე აკე­თებ, ეს ბევ­რს ნიშ­ნავს. ძა­ლი­ან პატ­რი­ო­ტი ვარ და ის შე­მოქ­მე­დე­ბა, რაც ქარ­თულ ენა­ზე შევ­ქმე­ნი, უცხო ენა­ზე რომ შე­მექ­მნა, ამა­ზე არც მი­ფიქ­რია. ცხოვ­რე­ბა­ში უცხო ენა­ზე არ მიმ­ღე­რია, რომ ვინ­მეს­თვის გა­სა­გე­ბი ვყო­ფი­ლი­ყა­ვი. მინ­დო­და, ეს ქვე­ყა­ნა ყო­ფი­ლი­ყო მა­გა­რი და გა­ხუ­რე­ბუ­ლი, მა­გა­რი, ჩე­მის­თა­ნა ტიპი ბევ­რი ჰყო­ლო­და, მაგ­რამ აღ­მოჩ­ნდა, რომ ჯერ­ჯე­რო­ბით ერთი ვარ.

- პრო­ფე­სი­ით კონ­ტრა­ბა­სის­ტი ხართ და ჯან­სუღ კა­ხი­ძეს­თან უკ­რავ­დით. რა და­გი­ტო­ვათ იმ წლებ­მა?

- ჯან­სუღ კა­ხი­ძე ძა­ლი­ან ნი­ჭი­ე­რი კაცი იყო, პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლი, ამი­ტომ მუ­სი­კა­ლუ­რი გა­ნათ­ლე­ბის თვალ­საზ­რი­სით დიდი პრაქ­ტი­კა იყო მის გვერ­დით ყოფ­ნა. წარ­მო­იდ­გი­ნეთ, „სა­ლო­მე“ მაქვს დაკ­რუ­ლი, რო­მე­ლიც ერთ-ერთი ურ­თუ­ლე­სი ნა­წარ­მო­ე­ბია სა­ო­პე­რო მუ­სი­კა­ში. მა­მა­ჩემ­მა ბა­ტონ ჯან­სუღს უთხრა, ჩემი შვი­ლი კონ­ტრა­ბა­სის­ტი­აო და მო­მიყ­ვა­ნეო. 16 წლის ვი­ყა­ვი, ოპე­რა­ში რომ მი­მიყ­ვა­ნა. იქ ბა­ტო­ნი ჯან­სუ­ღის რე­კო­მენ­და­ცი­ით და კონ­სულ­ტა­ცი­ით მოვ­ხვდი... ზღაპ­რულ სამ­ყა­რო­ში აღ­მოვ­ჩნდი. სცე­ნა­ზე ბა­ლე­რი­ნე­ბი დას­რი­ა­ლებ­დნენ, მე კონ­ტრა­ბას­ზე ვუკ­რავ­დი. ფუნ­და­მენ­ტურ კლა­სი­კურ გა­ნათ­ლე­ბას, ცოდ­ნას ვე­ზი­ა­რე­ბო­დი.

ჩემს მუ­სი­კა­ში რაც არ უნდა ხმა­უ­რი­ა­ნი და­ვუკ­რა, კონ­სერ­ვა­ტო­რი­ის ის კლა­სი ყო­ველ­თვის ჩანს. ამის გარ­და ბავ­შვო­ბა­ში პი­ო­ნერ­თა სა­სახ­ლე­ში „მი­რან­გუ­ლა­ში,“ ვაჟ­თა ხალ­ხურ ორ­კესტრში დავ­დი­ო­დი, „სა­უნ­ჯე­ში“ ვუკ­რავ­დი ფან­დურ­ზე და ვმღე­რო­დი. ფოლკ­ლო­რი­დან და­წყე­ბუ­ლი კლა­სი­კამ­დე, ყვე­ლა­ფე­რი გავ­ლი­ლი მაქვს. 21-22 წლი­დან ჩემი მუ­სი­კის კე­თე­ბა და­ვი­წყე...

- 90-იან წლებ­ში, რო­დე­საც ქვე­ყა­ნა­ში უმ­ძი­მე­სი დრო იყო, იყა­ვით პირ­ვე­ლი, ვინც შე­მოქ­მედ ახალ­გაზ­რდებს კრებ­დით. შეხ­ვედ­რებს, სა­ღა­მო­ებს, დე­ფი­ლე­ებს აწყობ­დით. ზოგ­ჯერ ეს თქვენს სახ­ლშიც ხდე­ბო­და...

- 1992 წელს ომი და უბე­დუ­რე­ბა რომ ხდე­ბო­და, გერ­მა­ნი­ი­დან დავ­ბრუნ­დი. აქ ხალ­ხი უმ­ძი­მეს მდგო­მა­რე­ო­ბა­ში იყო და იქ ბედ­ნი­ე­რი ვერ გავ­ხდე­ბო­დი. მა­ტა­რებ­ლით ჩა­მო­ვე­დი, გზა­ში სა­ში­ნე­ლე­ბე­ბი ვნა­ხე... მერე გა­ვა­კე­თე „ფაბ­რი­კა“. რომ არა ის „ფაბ­რი­კა,“ უამ­რა­ვი ახალ­გაზ­რდა, ვინც იქ მო­ნა­წი­ლე­ობ­და, ხალ­ხს არ ეცო­დი­ნე­ბო­და. ფაბ­რი­კის მოძ­რა­ო­ბამ ახა­ლი ადა­მი­ა­ნე­ბი, თა­ვი­სუ­ფა­ლი თა­ო­ბა შექ­მნა. იმ და­სავ­ლე­თის ცხოვ­რე­ბის სო­ცი­ა­ლურ დო­ნე­ზე „მთარ­გმნე­ლი“ მათ­თვის არა­ვინ იყო და ვცდი­ლობ­დი, ჩემი და­სავ­ლეთ­ში ნა­ნა­ხი, თავ­გა­და­სავ­ლე­ბი, ლი­ბე­რა­ლუ­რი ფა­სე­უ­ლო­ბე­ბი, თა­ვი­სუფ­ლე­ბა, რაც იქ მო­მე­წო­ნა, რო­გორც მეს­მო­და, „ფაბ­რი­კა­ში“ იმ ადა­მი­ა­ნე­ბის­თვის გა­და­მე­ცა.

მერე ქა­ლაქ­ში სრო­ლა და კი­დევ უფრო და­ძა­ბუ­ლო­ბა რომ და­ი­წყო, უფრო და­ცულ სივ­რცე­ში, ის ყვე­ლა­ფე­რი ჩემს სახ­ლში გა­და­ვი­ტა­ნე. ჩემი სახ­ლი ცი­ვი­ლი­ზა­ცი­ის შუ­ქუ­რა გახ­და. ის ერ­თა­დერ­თი სცე­ნა იყო, სა­დაც ადა­მი­ა­ნებს თა­ვი­ან­თი შე­მოქ­მე­დე­ბის ჩვე­ნე­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბა ჰქონ­დათ. დი­ზა­ი­ნე­რე­ბი, მუ­სი­კო­სე­ბი მო­დი­ოდ­ნენ... მა­შინ­დე­ლი მე­დია კი იმ ყვე­ლა­ფერს აშუ­ქებ­და... როცა ხალ­ხი ჩემს სახ­ლში აღარ და­ე­ტია, ფეს­ტი­ვა­ლე­ბის გა­კე­თე­ბა და­ვი­წყე. დღემ­დე ასე მო­ვე­დი „კავ­კა­სი­ურ მუ­სი­კა­ლურ და­ჯილ­დო­ე­ბამ­დე“.

- სიყ­ვა­რულ­ში გი­მარ­თლებ­დათ?

- სიყ­ვა­რუ­ლი რა­ღაც დო­ნე­ზე ცოტა ანარ­ქი­ას ჰგავს. თუ არას­წო­რად გა­ი­გებ და მი­უდ­გე­ბი, შე­უძ­ლია, აგა­შე­ნოს, ან და­გან­გრი­ოს. რთუ­ლია სწო­რი ნა­ბი­ჯე­ბის გა­დად­გმა, როცა ის ვირუ­სი გაქვს. სიყ­ვა­რუ­ლი მხო­ლოდ ვირუ­სუ­ლი არ არის, ის ღვთა­ებ­რი­ვი­ცაა...

მე­უღ­ლეს­თან, ქეთი მა­თეშ­ვილ­თან ერ­თად

- ოჯახ­ზე რას გვე­ტყვით?

- ჩემი მე­უღ­ლე ქეთი მა­თეშ­ვი­ლი და­მეხ­მა­რა ახა­ლი ლა­დოს ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბა­სა და ძვე­ლი ლა­დოს გა­დარ­ჩე­ნა­ში. ამი­ტომ გა­მო­სა­ვა­ლი იყო ქე­თის­თან, ჩემს მე­უღ­ლეს­თან ოჯა­ხის შექ­მნა. სწორ ფა­სე­უ­ლო­ბებ­ზე გა­მა­კე­თე­ბი­ნა აქ­ცენ­ტე­ბი. და­ვი­ნა­ხე, რა უნდა გა­მე­კე­თე­ბი­ნა დარ­ჩე­ნი­ლი ცხოვ­რე­ბა. და­უ­წე­რელ წიგ­ნებს, ალ­ბო­მებს, ვი­დე­ო­ებს ახლა ვა­კე­თებ...

ლადო ბურ­დუ­ლის ოჯა­ხი

სამი ქა­ლიშ­ვი­ლი მყავს. უფ­რო­სი შვი­ლი პირ­ვე­ლი მე­უღ­ლის­გან, ქეთი მეს­ხის­გან, თეჯი ბურ­დუ­ლი მყავს, რო­მე­ლიც ბერ­ლინ­ში ცხოვ­რობს, 2 ქა­ლიშ­ვი­ლის - მა­ტილ­დას და ფლო­რის დე­დაა. 2 შვი­ლი ქეთი მა­თეშ­ვილ­თან მყავს. ჩემი შვი­ლე­ბი არი­ან - ბარ­ბა­რე და და­რია - 2 იმე­დი და ღვთის სა­ჩუ­ქა­რი... მგო­ნი, ბევ­რი ვი­ლა­პა­რა­კეთ..

მკითხველის კომენტარები / 8 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
ია
0

სულ კრეატიული სულ გახურებული სულ გენიალუერი იდეების ინკუპატორი სულ სიმპათიური და უშიშარი სულ დროს გასწრებული და ისეთი აუწიე პლანკა დანარჩენებს რომ მხოლოდ შური და ბოღმა დარჩათ პასუხად თაობებს შენდამი.

Ed
2

Მეფე რომ გვყავდა ვიცოდი, ეხლა - იმპერატორიც?! :-)))) 

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
საბავშვო ბაღში გარდაცვლილი 2 წლის დაჩის დედის პირველი კომენტარი - "ჩემზეც ბევრი ბრალდებები წამოვიდა"
ავტორი:

"რაღაც მომენტში, როგორც გუჯას ბიჭს, ანგარიშს მიწევდნენ, თუმცა სირთულეები მქონდა... მეუღლე დამეხმარა ძველი ლადო ბურდულის გადარჩენაში" - "იმპერატორის" მეამბოხე ცხოვრება 90-იანებიდან დღემდე

"რაღაც მომენტში, როგორც გუჯას ბიჭს, ანგარიშს მიწევდნენ, თუმცა სირთულეები მქონდა... მეუღლე დამეხმარა ძველი ლადო ბურდულის გადარჩენაში" - "იმპერატორის" მეამბოხე ცხოვრება 90-იანებიდან დღემდე

"მე ჩემს შემოქმედებას ვაკეთებ და თუ მოუსმენ, მიხვდები, რომ ის მართლა "იმპერიას“ ჰგავს. ლამაზია, ფერადი - ყველაფერს შემოქმედებითად ვუყურებ. თუ ვინმეს ის არ ესმის, მას ვერაფერს გააგებინებ. როცა ვერ ხედავს, ეს მისი პირადი პრობლემაა, რაშიც ვერ ჩავერევი,“ - გვეუბნება მუსიკოსი, ქართული როკისა და ალტერნატიული მუსიკა-მოძრაობის ავტორი, მსახიობი, ლადო ბურდული - იმპერატორი.

ამბობს, რომ საინტერსო და არც ისე მარტივი გზა გაიარა, თუმცა სულ ქმნიდა და დღესაც აქტიურად მუშაობს. წლების გადასახედიდან კი ბევრი რამ გადააფასა...

  • ის AMBEBI.GE-ს სტუმარია და თავისი ცხოვრების მნიშვნელოვან მომენტებს იხსენებს.

- რომ არ დაბადებულიყავით ოჯახში, რომელშიც დაიბადეთ, იქნებოდით ისეთი, როგორიც ხართ?

- რა თქმა უნდა, არა. ჯერ ზოდიაქოს და გარემოს აქვს მნიშვნელობა და მით უფრო ოჯახს. ადამიანი დიდ დროს ოჯახთან ერთად ატარებს, იქ იზრდება და პიროვნებად იქ ყალიბდება. ბავშვობიდან ამ ცხოვრებაში მომაქვს მთავარი ღირებულებები - ოჯახი, სამშობლო, უფალი და ამ ყველაფრის ერთგულება.

- ხართ მუსიკოსი, მუსიკის ავტორი, მსახიობი, "იმპერატორი" - რეალურად ვინ ხართ?

- ვფიქრობ, რომ არტისტი, რომელიც თავისებურ სამყაროს ქმნის, რომელსაც ლადო ბურდულის შემოქმედება ჰქვია, სადაც ჩემს თავს იმპერატორად მივიჩნევ. ჩემი "იმპერია" ჩემი შემოქმედებაა.

- ვისაც არ ესმის, რომ იმპერატორი თქვენი, როგორც ხელოვანის სახელია, არ ცდილობთ მათთვის ამ კუთხით რაიმეს ახსნას?

- ნახევარ ცხოვრებაზე მეტი რაღაც ახსნებში გავატარე. 50 წლის რომ გავხდი, მივხვდი, რომ არ შეიძლება ადამიანებს ყველაფერი დეტალებში აუხსნა. რაც მთავარია, ზოგჯერ ვერც იგებდნენ. ამიტომ ჯობია, ჩემი საქმე გავაკეთო და ახსნას თავი დავანებო... მერე ზოგს მუდმივად კითხვის დასმის პოზიციაში ყოფნა უყვარს. ასეთი ჩასაფრებული ტიპი ჩემთვის მიუღებელია... მისთვის არ მცალია - შემოქმედებას, ოჯახს, შვილებს უნდა მივხედო, ჩემი პირადი ცხოვრება მაქვს და ვიღაცების ინტრიგანულ კითხვებს არ ვუპასუხებ...

- პოპულარული ადამიანის შესახებ ბევრი რამ აინტერესებთ და ალბათ, ეს ამის ბრალიცაა...

- ანგარიშვალდებული არავისთან ვარ. ჩემი შემოქმედება და ლადო ბურდული თვითონ შევქმენი - ჩემი საკუთრებაა. ბიუჯეტის ფულით არ დავფინანსებულვარ, რომ საზოგადოების წინაშე ვალდებული ვიყო. ჩემს მუსიკას საკუთარი ფულით, ჩემით ვქმნიდი და ვქმნი. მე ხომ მაღალჩინოსანი არ ვარ?!.

- მეამბოხეობა თქვენში თავიდანვე გამოიკვეთა. რა იწვევდა ამას?

- საბჭოთა პერიოდში დასავლეთში ბევრს ვმოგზაურობდი და ვხედავდი, როგორი იყო თავისუფალი სამყარო. აქ კი ხალხს სიმართლის თქმის ეშინოდა. ორმაგი ცხოვრებით ცხოვრობდნენ... ყველას ერთნაირი ვარცხნილობა, ტანსაცმელი, აზროვნება ჰქონდა დ ერთი და იგივე რამე მოსწონდა. ვისაც სხვა რამ მოეწონებოდა, ხროვიდან ამოვარდნილი იყო და ამის გამო ისჯებოდა. იმ დროს შორტით, საყურით, ჯაჭვებით სიარული, გრძელი და ცალ მხარეს აპარსული თმა დაუშვებელი იყო...

მე ჩემი არასტანდარტული ვიზუალით კი იმ ცხოვრების მიმართ პროტესტს გამოვხატავდი. თუმცა ქუჩაში ისე სიარულიც ძალიან საშიში იყო. ასეთებს ლამის მოსაკლავად დასდევდნენ. ეს ყველაფერი გავლილი მაქვს...

- მამა - გუჯა ბურდული, კარგი მსახიობი, კარგი ადამიანი, სამწუხაროდ, ცოცხალი აღარ არის. რა გასწავლათ მან. როგორია მისი დამსახურება თქვენს ცხოვრებაში და როგორია მის გარეშე ცხოვრება?

- მამაჩემმა ჯანსაღი ცხოვრება, ადამიანური ფასეულობები, სამშობლოს, მუსიკის სიყვარული, ბევრი რამ მასწავლა... ჩემთვის სწორი ორიენტაციის კომპასი იყო... ახლა მე ვარ ჩემი შვილებისთვის სწორი ფასეულობების კომპასი... ბავშვობაში კინოში მიღებდნენ, კინომაც თავის კვალი დატოვა. ეს ჩემი მშობლების დამსახურებაა.

მშობლები

- ცნობილი მამის, მშობლის შვილობა გარკვეული სირთულეა ხოლმე, უჭირთ თავის დამკვიდრება. თქვენ შემთხვევაში იყო ასეთი სირთულე?

- ბავშვობიდან სცენაზე ვდგავარ... აბსოლუტურად რადიკალურად დამოუკიდებელ რაღაცებს ვაკეთებ. ეს მამაჩემის გზის გაგრძელება არ არის, თუნდაც არტისტული მიმართულებით. მას სხვა სათქმელი ჰქონდა და იმას ამბობდა, მე - სხვა სათქმელი მაქვს და იმას ვამბობ. ჩემს შვილებს თავისი სათქმელი ექნებათ. ჩვენი ოჯახი იმიტომ იყო საინტერესო, რომ ყველას თავის სათქმელი ჰქონდა, ამბობდა და ვამბობთ კიდეც. როდესაც დავდიოდი განსხვავებული სამოსით, ფერადი, თმა აჭრილი, ადამიანებს არაადეკვატური ვეგონე, მაგრამ რაღაც მომენტში, როგორც გუჯას ბიჭს, ანგარიშს მიწევდნენ. თუმცა სირთულეები მქონდა, ჩემს ცხოვრებაში ბევრი რაღაც ხდებოდა და იმ ყველაფრის მარტოს გატანამ მომიწია.

როცა მარტო, დამოუკიდებლად დგახარ შენ გზაზე, იქ მამა და დედა არაფერ შუაშია. თვითონ ხარ უკვე ტიპი და თვითონ უნდა გაიტანო ცხოვრება. ის ადამიანი არ ვარ, ბაბუებისა და მამების მოპოვებულზე რომ სხედან და დღემდე იმით რომ ცხოვრობენ. თვითონ ვქმნიდი, ვქმნი და ამით ვარ ბედნიერი. შვილებსაც არ ვაიძულებ, ჩემს მუსიკას მოუსმინონ. თვითონ უნდა გადაწყვიტონ, რა მოსწონთ და რა - არა. უბრალოდ, შეიძლება მიმართულება მივცე და ვუთხრა, რომ ეს „ასწორებს“ - ნებაში ადამიანი თავისუფალია.

- როგორი იყო დედის როლი?

- დედაჩემის როლი დიდია, საერთოდ, დედა თუ არ გყავს განათლებული, ჭკვიანი და ნიჭიერი, შვილები ასეთები ვერ გამოდიან. დედაჩემს ეს ყველაფერი უხვად ჰქონდა. მამაჩემზე მეტი თუ არა, ნაკლები როლი ჩემი ცხოვრების ჩამოყალიბებაში არ უთამაშია. ასევე დიდი ღვაწლი ბებიაჩემს, დედის დედას მიუძღვის. მისი დამსახურებაა, რომ სულ სხვანაირად დავინახე რაღაცები. განსხვავებული აზროვნება სხვა სიმაღლეებზე ამიყვანა...

- უცხოეთში ბევრი წავიდა. თქვენ იქ დადიოდით, მაგრამ არ დარჩით.

- ჩემი მეგობრებიდან ყველა წავიდა, არადა, ყველაზე ექსტრემალური მე ვიყავი. ხმაურიანი მუსიკა და არასტანდარტული იმიჯი მქონდა, მაგრამ დავრჩი. მეომრები ბრძოლის ველიდან არ გარბიან. თუ გავიქცეოდი, ჩემი საქმე ვის უნდა ეკეთებინა?! როცა თანამედროვე მუსიკას შენს მშობლიურ ენაზე აკეთებ, ეს ბევრს ნიშნავს. ძალიან პატრიოტი ვარ და ის შემოქმედება, რაც ქართულ ენაზე შევქმენი, უცხო ენაზე რომ შემექმნა, ამაზე არც მიფიქრია. ცხოვრებაში უცხო ენაზე არ მიმღერია, რომ ვინმესთვის გასაგები ვყოფილიყავი. მინდოდა, ეს ქვეყანა ყოფილიყო მაგარი და გახურებული, მაგარი, ჩემისთანა ტიპი ბევრი ჰყოლოდა, მაგრამ აღმოჩნდა, რომ ჯერჯერობით ერთი ვარ.

- პროფესიით კონტრაბასისტი ხართ და ჯანსუღ კახიძესთან უკრავდით. რა დაგიტოვათ იმ წლებმა?

- ჯანსუღ კახიძე ძალიან ნიჭიერი კაცი იყო, პროფესიონალი, ამიტომ მუსიკალური განათლების თვალსაზრისით დიდი პრაქტიკა იყო მის გვერდით ყოფნა. წარმოიდგინეთ, „სალომე“ მაქვს დაკრული, რომელიც ერთ-ერთი ურთულესი ნაწარმოებია საოპერო მუსიკაში. მამაჩემმა ბატონ ჯანსუღს უთხრა, ჩემი შვილი კონტრაბასისტიაო და მომიყვანეო. 16 წლის ვიყავი, ოპერაში რომ მიმიყვანა. იქ ბატონი ჯანსუღის რეკომენდაციით და კონსულტაციით მოვხვდი... ზღაპრულ სამყაროში აღმოვჩნდი. სცენაზე ბალერინები დასრიალებდნენ, მე კონტრაბასზე ვუკრავდი. ფუნდამენტურ კლასიკურ განათლებას, ცოდნას ვეზიარებოდი.

ჩემს მუსიკაში რაც არ უნდა ხმაურიანი დავუკრა, კონსერვატორიის ის კლასი ყოველთვის ჩანს. ამის გარდა ბავშვობაში პიონერთა სასახლეში „მირანგულაში,“ ვაჟთა ხალხურ ორკესტრში დავდიოდი, „საუნჯეში“ ვუკრავდი ფანდურზე და ვმღეროდი. ფოლკლორიდან დაწყებული კლასიკამდე, ყველაფერი გავლილი მაქვს. 21-22 წლიდან ჩემი მუსიკის კეთება დავიწყე...

- 90-იან წლებში, როდესაც ქვეყანაში უმძიმესი დრო იყო, იყავით პირველი, ვინც შემოქმედ ახალგაზრდებს კრებდით. შეხვედრებს, საღამოებს, დეფილეებს აწყობდით. ზოგჯერ ეს თქვენს სახლშიც ხდებოდა...

- 1992 წელს ომი და უბედურება რომ ხდებოდა, გერმანიიდან დავბრუნდი. აქ ხალხი უმძიმეს მდგომარეობაში იყო და იქ ბედნიერი ვერ გავხდებოდი. მატარებლით ჩამოვედი, გზაში საშინელებები ვნახე... მერე გავაკეთე „ფაბრიკა“. რომ არა ის „ფაბრიკა,“ უამრავი ახალგაზრდა, ვინც იქ მონაწილეობდა, ხალხს არ ეცოდინებოდა. ფაბრიკის მოძრაობამ ახალი ადამიანები, თავისუფალი თაობა შექმნა. იმ დასავლეთის ცხოვრების სოციალურ დონეზე „მთარგმნელი“ მათთვის არავინ იყო და ვცდილობდი, ჩემი დასავლეთში ნანახი, თავგადასავლები, ლიბერალური ფასეულობები, თავისუფლება, რაც იქ მომეწონა, როგორც მესმოდა, „ფაბრიკაში“ იმ ადამიანებისთვის გადამეცა.

მერე ქალაქში სროლა და კიდევ უფრო დაძაბულობა რომ დაიწყო, უფრო დაცულ სივრცეში, ის ყველაფერი ჩემს სახლში გადავიტანე. ჩემი სახლი ცივილიზაციის შუქურა გახდა. ის ერთადერთი სცენა იყო, სადაც ადამიანებს თავიანთი შემოქმედების ჩვენების საშუალება ჰქონდათ. დიზაინერები, მუსიკოსები მოდიოდნენ... მაშინდელი მედია კი იმ ყველაფერს აშუქებდა... როცა ხალხი ჩემს სახლში აღარ დაეტია, ფესტივალების გაკეთება დავიწყე. დღემდე ასე მოვედი „კავკასიურ მუსიკალურ დაჯილდოებამდე“.

- სიყვარულში გიმართლებდათ?

- სიყვარული რაღაც დონეზე ცოტა ანარქიას ჰგავს. თუ არასწორად გაიგებ და მიუდგები, შეუძლია, აგაშენოს, ან დაგანგრიოს. რთულია სწორი ნაბიჯების გადადგმა, როცა ის ვირუსი გაქვს. სიყვარული მხოლოდ ვირუსული არ არის, ის ღვთაებრივიცაა...

მეუღლესთან, ქეთი მათეშვილთან ერთად

- ოჯახზე რას გვეტყვით?

- ჩემი მეუღლე ქეთი მათეშვილი დამეხმარა ახალი ლადოს ჩამოყალიბებასა და ძველი ლადოს გადარჩენაში. ამიტომ გამოსავალი იყო ქეთისთან, ჩემს მეუღლესთან ოჯახის შექმნა. სწორ ფასეულობებზე გამაკეთებინა აქცენტები. დავინახე, რა უნდა გამეკეთებინა დარჩენილი ცხოვრება. დაუწერელ წიგნებს, ალბომებს, ვიდეოებს ახლა ვაკეთებ...

ლადო ბურდულის ოჯახი

სამი ქალიშვილი მყავს. უფროსი შვილი პირველი მეუღლისგან, ქეთი მესხისგან, თეჯი ბურდული მყავს, რომელიც ბერლინში ცხოვრობს, 2 ქალიშვილის - მატილდას და ფლორის დედაა. 2 შვილი ქეთი მათეშვილთან მყავს. ჩემი შვილები არიან - ბარბარე და დარია - 2 იმედი და ღვთის საჩუქარი... მგონი, ბევრი ვილაპარაკეთ..