მსოფლიო
სამართალი
მოზაიკა

23

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ორშაბათი, მთვარის ოცდამეშვიდე დღე დაიწყება 02:18-ზე, მთვარე ტყუპში გადავა 06:57-ზე – რეკომენდებულია საიდუმლო ცოდნის მიღება. რთული სიტუაციიდან გამოსავლის პოვნა. იყავით ყურადღებიანი ყველა ფინანსურ საკითხზე. გადაიხადეთ ვალები. შუადღის შემდეგ გააფორმეთ კონტრაქტები და დაიწყეთ ახალი საქმე. მოაგვარეთ პრობლემები პარტნიორებთან, კოლეგებთან და უფროსებთან. გამოიჩინეთ ტოლერანტობა, გაგება, დიპლომატია. დრო დაუთმეთ სწავლას. არ დალიოთ ალკოჰოლი. მოერიდეთ ხორცის კერძებს. კარგი დღეა რომანტიკული პაემნისთვის. ასევე ხელსაყრელი პერიოდია ჩხუბისა და კონფლიქტის შემდეგ შერიგებისთვის.
სამხედრო
პოლიტიკა
მეცნიერება
კონფლიქტები
კულტურა/შოუბიზნესი
Faceამბები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
როგორ ხსნიან საკუთარ გადაწყვეტილებას მოსამართლეები, რომლებმაც პრეზიდენტის იმპიჩმენტს მხარი არ დაუჭირეს
როგორ ხსნიან საკუთარ გადაწყვეტილებას მოსამართლეები, რომლებმაც პრეზიდენტის იმპიჩმენტს მხარი არ დაუჭირეს

დას­კვნის ერ­თი­ა­ნი ლო­გი­კა და სა­კი­თხის გა­და­წყვე­ტა ცხად­ყოფს, რომ სა­ქარ­თვე­ლოს სა­კონ­სტი­ტუ­ციო სა­სა­მარ­თლოს წევ­რე­ბის მიერ პრე­ზი­დენ­ტის, რო­გორც სა­ხელ­მწი­ფოს მე­თა­უ­რის სტა­ტუ­სი გა­გე­ბუ­ლია ში­ნა­არ­სის­გან დაც­ლილ, ფუნ­ქცი­ას მოკ­ლე­ბულ მო­ცე­მუ­ლო­ბად, რა­საც, ბუ­ნებ­რი­ვია, ვერ გა­ვი­ზი­ა­რებთ - შე­უძ­ლე­ბე­ლია სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცია ქმნი­დეს ში­ნა­არ­სის­გან გა­მო­ფი­ტულ, ფიქ­ცი­ურ ინ­სტი­ტუ­ტებს, - ამის შე­სა­ხებ სა­კონ­სტი­ტუ­ციო სა­სა­მარ­თლოს სამი მო­სა­მარ­თლე, ირი­ნე იმერ­ლიშ­ვი­ლი, გი­ორ­გი კვე­რენ­ჩხი­ლა­ძე და თე­ი­მუ­რაზ ტუ­ღუ­ში, პრე­ზი­დენ­ტის იმ­პიჩ­მენ­ტის შე­სა­ხებ სა­კონ­სტი­ტუ­ციო სა­სა­მარ­თლოს მიერ გა­მო­ტა­ნი­ლი გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბის შე­სა­ხებ გან­სხვა­ვე­ბულ აზრში აღ­ნიშ­ნა­ვენ.

რო­გორც დო­კუ­მენ­ტშია აღ­ნიშ­ნუ­ლი, რო­მე­ლი­მე კონ­სტი­ტუ­ცი­უ­რი ინ­სტი­ტუ­ტის ში­ნა­არ­სი­სა­გან დაც­ლა აკ­ნი­ნებს კონ­სტი­ტუ­ცი­ის მნიშ­ვნე­ლო­ბას.

ამას­თან, აღ­ნიშ­ნუ­ლი სამი მო­სა­მარ­თლის გან­მარ­ტე­ბით, სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტი, რო­გორც პო­ლი­ტი­კუ­რად მი­უ­კერ­ძო­ე­ბე­ლი უმაღ­ლე­სი თა­ნამ­დე­ბო­ბის პირი, ყვე­ლა­ზე ხელ­საყ­რელ პო­ზი­ცი­ა­შია, სა­ერ­თო ეროვ­ნუ­ლი პო­ზი­ცია გა­აჟ­ღე­როს რო­გორც შიდა, ისე სა­ერ­თა­შო­რი­სო ას­პა­რეზ­ზე.

"ჩვენ­მა კო­ლე­გებ­მა არას­წო­რად გან­მარ­ტეს სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტის ინ­სტი­ტუ­ტის კონ­სტი­ტუ­ცი­უ­რი მან­და­ტი, ასე­ვე პრე­ზი­დენ­ტის მიერ სა­გა­რეო ურ­თი­ერ­თო­ბებ­ში წარ­მო­მად­გენ­ლო­ბი­თი უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბა­ზე მთავ­რო­ბის თან­ხმო­ბის გან­მსა­ზღვრე­ლი კონ­სტი­ტუ­ცი­უ­რი და­ნა­წე­სის არსი და მი­ზა­ნი. ამა­ვე დროს, სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცი­ით იმ­პიჩ­მენ­ტის სა­ფუძ­ვლად მიჩ­ნე­უ­ლი კონ­სტი­ტუ­ცი­ის დარ­ღვე­ვის ფაქ­ტობ­რი­ვად ფორ­მა­ლურ, ნე­ბის­მი­ე­რი ხა­რის­ხის დარ­ღვე­ვამ­დე დაყ­ვა­ნით დაკ­ნინ­და ამ პრო­ცეს­ში სა­სა­მარ­თლო კონ­ტრო­ლის მნიშ­ვნე­ლო­ბა. ჩვე­ნი კო­ლე­გე­ბის მიერ არ­სე­ბი­თად არას­წო­რად მოხ­და სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცი­ით დად­გე­ნილ სა­ხე­ლი­სუფ­ლე­ბო მო­წყო­ბის სის­ტე­მა­ში პრე­ზი­დენ­ტის კონ­სტი­ტუ­ცი­უ­რი რო­ლი­სა და და­ნიშ­ნუ­ლე­ბის ანა­ლი­ზი. ბუ­ნებ­რი­ვია, ვი­ზი­ა­რებთ, რომ სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცი­ის მოქ­მე­დი რე­დაქ­ცი­ის მი­ხედ­ვით, სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტი არ მარ­თავს ქვე­ყა­ნას, არ ახორ­ცი­ე­ლებს აღ­მას­რუ­ლე­ბელ ხე­ლი­სუფ­ლე­ბას, არ წარ­მარ­თავს სა­ში­ნაო და სა­გა­რეო პო­ლი­ტი­კას და ა.შ., თუმ­ცა აღ­ნიშ­ნუ­ლი თა­ვის­თა­ვად არ ნიშ­ნავს, რომ სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცია სრუ­ლად გა­მო­რი­ცხავს სა­გა­რეო ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბის სფე­რო­ში სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტის მოქ­მე­დე­ბის შე­საძ­ლებ­ლო­ბას და, სა­ხელ­მწი­ფოს მე­თა­უ­რის სტა­ტუ­სი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, არ ანი­ჭებს მას გარ­კვე­ულ როლ­სა და ფუნ­ქცი­ას. ჩვე­ნი კო­ლე­გე­ბის პო­ზი­ცი­ი­დან არ იკ­ვე­თე­ბა, თუ რას გუ­ლის­ხმობს პრე­ზი­დენ­ტის, რო­გორც სა­ხელ­მწი­ფოს მე­თა­უ­რის როლი. დას­კვნის ერ­თი­ა­ნი ლო­გი­კა და სა­კი­თხის გა­და­წყვე­ტა კი ცხად­ყოფს, რომ სა­ქარ­თვე­ლოს სა­კონ­სტი­ტუ­ციო სა­სა­მარ­თლოს წევ­რე­ბის მიერ პრე­ზი­დენ­ტის, რო­გორც სა­ხელ­მწი­ფოს მე­თა­უ­რის სტა­ტუ­სი გა­გე­ბუ­ლია, ში­ნა­არ­სის­გან დაც­ლილ, ფუნ­ქცი­ას მოკ­ლე­ბულ მო­ცე­მუ­ლო­ბად, რა­საც, ბუ­ნებ­რი­ვია, ვერ გა­ვი­ზი­ა­რებთ. სა­კუ­თა­რი მიზ­ნი­სა და და­ნიშ­ნუ­ლე­ბის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბით, შე­უძ­ლე­ბე­ლია სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცია ქმნი­დეს ში­ნა­არ­სის­გან გა­მო­ფი­ტულ, ფიქ­ცი­ურ ინ­სტი­ტუ­ტებს. წი­ნა­აღ­მდეგ შემ­თხვე­ვა­ში, რო­მე­ლი­მე კონ­სტი­ტუ­ცი­უ­რი ინ­სტი­ტუ­ტის ამ­გვა­რად წარ­მო­ჩე­ნა, მისი ში­ნა­არ­სი­სა­გან დაც­ლა არა მხო­ლოდ აკ­ნი­ნებს კონ­სტი­ტუ­ცი­ის მნიშ­ვნე­ლო­ბას, არა­მედ ასე­ვე უგუ­ლე­ბელ­ყოფს მის, რო­გორც დე­მოკ­რა­ტი­უ­ლი მმარ­თვე­ლო­ბის ქვა­კუ­თხე­დის, და­ნიშ­ნუ­ლე­ბას. რო­გორც ერის უპარ­ტიო ლი­დე­რი, სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტი უნდა ასა­ხავ­დეს და გა­მო­ხა­ტავ­დეს ხალ­ხის სა­ერ­თო მო­რა­ლურ ღი­რე­ბუ­ლე­ბებ­სა და მის­წრა­ფე­ბებს. იმის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბით, რომ სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტი თა­ვი­სუ­ფა­ლია ყო­ველ­დღი­უ­რი პო­ლი­ტი­კუ­რი თუ ვიწ­როდ პარ­ტი­უ­ლი დღის წეს­რი­გის­გან, მას შე­უძ­ლია, რომ შე­ას­რუ­ლოს "ერის სინ­დი­სის“ ფუნ­ქცია, რაც, მათ შო­რის, გუ­ლის­ხმობს პო­ლი­ტი­კუ­რი პრო­ცე­სის­გან და­ვი­წყე­ბულ­თათ­ვის სა­უ­ბარს, და, შე­დე­გად, სა­ზო­გა­დო­ე­ბის ინ­კლუ­ზი­უ­რო­ბის ხელ­შე­წყო­ბას. სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტი, რო­გორც პო­ლი­ტი­კუ­რად მი­უ­კერ­ძო­ე­ბე­ლი უმაღ­ლე­სი თა­ნამ­დე­ბო­ბის პირი, ყვე­ლა­ზე ხელ­საყ­რელ პო­ზი­ცი­ა­შია, სა­ერ­თო ეროვ­ნუ­ლი პო­ზი­ცია გა­აჟ­ღე­როს რო­გორც შიდა, ისე სა­ერ­თა­შო­რი­სო ას­პა­რეზ­ზე.

არ­სე­ბი­თად არას­წო­რია სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტის რო­ლის დაყ­ვა­ნა სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცი­ის 52-ე მუხ­ლში ჩა­მოთ­ვლი­ლი უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბე­ბის მე­ქა­ნი­კურ აღმსრუ­ლებ­ლამ­დე. კონ­სტი­ტუ­ცი­ა­ში პირ­და­პირ არ არის მი­თი­თე­ბუ­ლი და არც სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცი­ის 52-ე მუხ­ლში ჩა­მოთ­ვლილ რო­მე­ლი­მე უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბას უკავ­შირ­დე­ბა, თუმ­ცა, ბუ­ნებ­რი­ვია, პრე­ზი­დენტს აქვს უფ­ლე­ბა, შეხ­ვდეს სა­ზო­გა­დო­ე­ბის სხვა­დას­ხვა ჯგუფს, და­ეს­წროს სა­ზე­ი­მო ღო­ნის­ძი­ე­ბებს, ხელი შე­უ­წყოს მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი სა­ხელ­მწი­ფო­ებ­რი­ვი სა­კი­თხე­ბის შე­სა­ხებ სა­ზო­გა­დო­ებ­რივ დის­კუ­სი­ას, სა­ერ­თო ეროვ­ნულ ღი­რე­ბუ­ლე­ბებ­თან მი­მარ­თე­ბით სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი თან­ხმო­ბის მიღ­წე­ვას და ა.შ..

უდა­ვოა, რომ პრე­ზი­დენ­ტი უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლია სა­ზო­გა­დო­ე­ბი­სათ­ვის გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი მნიშ­ვნე­ლო­ბის მქო­ნე მოვ­ლე­ნე­ბის, მა­გა­ლი­თად, სა­ქარ­თვე­ლოს და­მო­უ­კი­დებ­ლო­ბის დღის აღ­სა­ნიშ­ნა­ვად მო­ა­წყოს სა­ზე­ი­მო ღო­ნის­ძი­ე­ბე­ბი. ბუ­ნებ­რი­ვია, იგი არ არის შე­ზღუ­დუ­ლი აღ­ნიშ­ნულ ღო­ნის­ძი­ე­ბა­ში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბის მი­სა­ღე­ბად მი­იწ­ვი­ოს სა­ზო­გა­დო­ე­ბის სხვა­დას­ხვა ჯგუ­ფე­ბი, ასე­ვე სა­ერ­თა­შო­რი­სო ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ა­თა და უცხო სა­ხელ­მწი­ფო­თა დიპ­ლო­მა­ტი­უ­რი კორ­პუ­სის წარ­მო­მად­გენ­ლე­ბი. სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტი ასე­ვე უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლია, პო­პუ­ლა­რი­ზა­ცია გა­უ­წი­ოს სა­ერ­თო ეროვ­ნუ­ლი მნიშ­ვნე­ლო­ბის მქო­ნე იდე­ებს და უზ­რუნ­ველ­ყოს მათი წინა პლან­ზე წა­მო­წე­ვა, მათ შო­რის, სა­ქარ­თვე­ლოს პარტნი­ო­რე­ბამ­დე სხვა­დას­ხვა ფორ­მით მი­ტა­ნა. მსგავ­სი საქ­მი­ა­ნო­ბა წარ­მო­ად­გენს მისი, რო­გორც სა­ხელ­მწი­ფოს მე­თა­უ­რის, ცე­რე­მო­ნი­უ­ლი რო­ლის, ფუნ­ქცი­ის გა­ნუ­ყო­ფელ ნა­წილს და მისი გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბის აუ­ცი­ლე­ბელ კომ­პო­ნენტს. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცი­ა­ში არ არის გა­წე­რი­ლი სა­ხელ­მწი­ფოს მე­თა­უ­რის ცე­რე­მო­ნი­უ­ლი საქ­მი­ა­ნო­ბის ჩა­მო­ნათ­ვა­ლი, ეჭვგა­რე­შეა, რომ ზე­მოხ­სე­ნე­ბუ­ლი აქ­ტი­ვო­ბე­ბის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბის უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბა უშუ­ა­ლოდ მომ­დი­ნა­რე­ობს პრე­ზი­დენ­ტის კონ­სტი­ტუ­ცი­უ­რი მან­და­ტი­დან.

სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენტს შე­საძ­ლოა, გა­და­სა­წყვე­ტი ჰქონ­დეს უცხო ქვეყ­ნის მო­ქა­ლა­ქი­სათ­ვის სა­ქარ­თვე­ლოს მო­ქა­ლა­ქე­ო­ბის მი­ნი­ჭე­ბის სა­კი­თხი, რის­თვი­საც დას­ჭირ­დეს უცხო ქვეყ­ნის სა­ხელ­მწი­ფო ორ­გა­ნო­ე­ბი­სა და თა­ნამ­დე­ბო­ბის პი­რე­ბის­გან ინ­ფორ­მა­ცი­ის მი­ღე­ბა ან/და მო­ქა­ლა­ქე­ო­ბის მი­ნი­ჭე­ბის შე­სა­ხებ გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბას­თან და­კავ­ში­რე­ბით აზ­რის მოს­მე­ნა. შე­საძ­ლე­ბე­ლია ისიც, რომ მისი ექ­სკლუ­ზი­უ­რი უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბის, კა­ნონ­ზე ვე­ტოს და­დე­ბის პრო­ცეს­ში, მის­თვის მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი იყოს სხვა­დას­ხვა სა­ერ­თა­შო­რი­სო ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ის მო­საზ­რე­ბის მოს­მე­ნა და გა­ა­ნა­ლი­ზე­ბა. აღ­ნიშ­ნულ შემ­თხვე­ვებ­ში, შე­საძ­ლოა, სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენტს დას­ჭირ­დეს სა­ერ­თა­შო­რი­სო აქ­ტო­რებ­თან სხვა­დას­ხვა ფორ­მით კო­მუ­ნი­კა­ცია. თუმ­ცა, ეჭვგა­რე­შეა, რომ მისი ასე­თი ქმე­დე­ბის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბა არ მო­ი­თხოვს სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცი­ის 52-ე მუხ­ლის პირ­ვე­ლი პუნ­ქტის "ა“ ქვე­პუნ­ქტით გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბულ მთავ­რო­ბის თან­ხმო­ბას.

მიგ­ვაჩ­ნია, რომ ჩვენ­მა კო­ლე­გებ­მა არ­სე­ბი­თად არას­წო­რად გან­მარ­ტეს სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცი­ის 52-ე მუხ­ლის პირ­ვე­ლი პუნ­ქტის "ა“ ქვე­პუნ­ქტში არ­სე­ბუ­ლი მთავ­რო­ბის თან­ხმო­ბის ინ­სტი­ტუ­ტის არსი და და­ნიშ­ნუ­ლე­ბა. პო­ტენ­ცი­უ­რად, სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტის ან სხვა სა­ხელ­მწი­ფო თა­ნამ­დე­ბო­ბის პი­რის მიერ სა­ქარ­თვე­ლოს მთავ­რო­ბის სა­გა­რეო პო­ლი­ტი­კის სა­წი­ნა­აღ­მდე­გოდ მოქ­მე­დე­ბის, ან/და კონ­სტი­ტუ­ცი­ის თუ კა­ნო­ნის სხვა დე­ბუ­ლე­ბის დარ­ღვე­ვის საფრ­თხე მუდ­მი­ვად არ­სე­ბობს. თუმ­ცა სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცია პო­ტენ­ცი­უ­რი დარ­ღვე­ვის პრე­ვენ­ცი­ი­სათ­ვის ად­გენს დარ­ღვე­ვა­ზე რე­ა­გი­რე­ბის მე­ქა­ნიზ­მებს და არა ქცე­ვის თა­ვი­სუფ­ლე­ბის წი­ნას­წარ შე­ზღუდ­ვებს“, - აღ­ნიშ­ნუ­ლია იმერ­ლიშ­ვი­ლის, კვე­რენ­ჩხი­ლა­ძი­სა და ტუ­ღუ­შის გან­სხვა­ვე­ბულ მო­საზ­რე­ბა­ში.

მა­თი­ვე თქმით, სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცია სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტის თა­ნამ­დე­ბო­ბი­დან გა­და­ყე­ნე­ბას არ ით­ვა­ლის­წი­ნებს ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის სხვა შტო­ე­ბის მხრი­დან მის­და­მი ნდო­ბის და­კარ­გვის გამო.

ამას­თან, გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი აზ­რის ავ­ტო­რე­ბის აზ­რით, კონ­სტი­ტუ­ცი­უ­რი წარ­დგი­ნე­ბის ავ­ტო­რე­ბი და სა­ქარ­თვე­ლოს მთავ­რო­ბის წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი არც კი მი­უ­თი­თე­ბენ, რომ ხსე­ნე­ბულ­მა სამ­მა ვი­ზიტ­მა ან მის ფარ­გლებ­ში სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტის მიერ გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბულ­მა რო­მე­ლი­მე ქმე­დე­ბამ სა­ქარ­თვე­ლოს მთავ­რო­ბის მიერ სა­გა­რეო პო­ლი­ტი­კის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბის პრო­ცე­სი და­ა­ზი­ა­ნა ან/და გან­სა­ზღვრუ­ლი სა­გა­რეო პო­ლი­ტი­კის სა­წი­ნა­აღ­მდე­გო იყო.

“სა­გა­რეო ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბი­სას ყვე­ლა კონ­სტი­ტუ­ცი­უ­რი ინ­სტი­ტუ­ტი, მათ შო­რის, სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტი, ვალ­დე­ბუ­ლია, ხელი შე­უ­წყოს სა­ქარ­თვე­ლოს მთავ­რო­ბას სა­გა­რეო პო­ლი­ტი­კის წარ­მარ­თვა­ში და თა­ვი­სი მოქ­მე­დე­ბე­ბით არ და­ა­ზი­ა­ნოს ის სა­გა­რეო პო­ლი­ტი­კუ­რი მიზ­ნე­ბი, რო­მელ­თა მიღ­წე­ვა­საც ამა თუ იმ სტრა­ტე­გი­ის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბით ისა­ხავს მთავ­რო­ბა. ვი­ზი­ა­რებთ კო­ლე­გე­ბის პო­ზი­ცი­ას, რომ სა­გა­რეო ურ­თი­ერ­თო­ბებ­ში პრე­ზი­დენ­ტი უნდა ცდი­ლობ­დეს, იმოქ­მე­დოს პო­ლი­ტი­კუ­რი წინ­და­ხე­დუ­ლე­ბით, რათა მისი პო­ლი­ტი­კუ­რი გან­ცხა­დე­ბე­ბი მთავ­რო­ბას­თან იყოს კო­ორ­დი­ნა­ცი­ა­ში და არ იყოს აღ­ქმუ­ლი მთავ­რო­ბის პო­ზი­ცი­ი­სა­გან გან­სხვა­ვე­ბუ­ლად. ჩვე­ნი კო­ლე­გე­ბი არ­სე­ბი­თად სწო­რად გან­მარ­ტა­ვენ სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტსა და სა­ქარ­თვე­ლოს მთავ­რო­ბას შო­რის სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცი­ით გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბულ უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბა­თა გა­ნა­წი­ლე­ბის ბა­ლანსს, რო­დე­საც მი­უ­თი­თე­ბენ სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტის, რო­გორც სა­ხელ­მწი­ფოს მე­თა­უ­რის, ცე­რე­მო­ნი­ულ როლ­ზე, ხოლო სა­ქარ­თვე­ლოს მთავ­რო­ბას სა­გა­რეო პო­ლი­ტი­კის სტრა­ტე­გი­ის გან­მსა­ზღვრე­ლი და გან­მა­ხორ­ცი­ე­ლე­ბე­ლი ფუნ­ქცი­ით აღ­ჭურ­ვილ ორ­გა­ნოდ მო­ი­აზ­რე­ბენ. ასე­ვე, ვი­ზი­ა­რებთ მსჯე­ლო­ბას, რომ სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტმა ქვეყ­ნის გა­რეთ გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბუ­ლი ქმე­დე­ბე­ბით შე­საძ­ლოა, და­ა­ზი­ა­ნოს სა­ქარ­თვე­ლოს მთავ­რო­ბის სა­გა­რეო პო­ლი­ტი­კა. თუმ­ცა არც წარ­დგი­ნე­ბის ავ­ტო­რე­ბი და არც ჩვე­ნი კო­ლე­გე­ბი არ მი­უ­თი­თე­ბენ, რომ სა­და­ვო ვი­ზი­ტე­ბით ან/და მის ფარ­გლებ­ში გა­მოთ­ქმუ­ლი მო­საზ­რე­ბე­ბით სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტმა რა­ი­მე ფორ­მით და­ა­ზი­ა­ნა, ხელი შე­უ­შა­ლა სა­ქარ­თვე­ლოს მთავ­რო­ბის მიერ სა­გა­რეო პო­ლი­ტი­კის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბას. სა­და­ვო ვი­ზი­ტებ­თან და­კავ­ში­რე­ბით სა­სა­მარ­თლო­სათ­ვის ცნო­ბი­ლია, რომ სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტი შეხ­ვდა გერ­მა­ნი­ის ფე­დე­რა­ცი­უ­ლი რეს­პუბ­ლი­კის პრე­ზი­დენტს, საფ­რან­გე­თის რეს­პუბ­ლი­კის პრე­ზი­დენტს და ევ­რო­პუ­ლი საბ­ჭოს პრე­ზი­დენტს. ამა­ვე დროს, საქ­მე­ზე არ არის წარ­მოდ­გე­ნი­ლი რა­ი­მე მტკი­ცე­ბუ­ლე­ბა იმის შე­სა­ხებ, რომ სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტმა გა­ახ­მო­ვა­ნა გზავ­ნი­ლე­ბი, რომ­ლე­ბიც სა­ქარ­თვე­ლოს მთავ­რო­ბის სა­გა­რეო პო­ლი­ტი­კის სა­წი­ნა­აღ­მდე­გოა ან/და ისა­უბ­რა სა­კი­თხებ­ზე, რომ­ლე­ბიც რა­მე­ნა­ი­რად გას­ცდა მის, რო­გორც სა­ხელ­მწი­ფოს მე­თა­უ­რის, ცე­რე­მო­ნი­ულ როლს, ან/და გა­ნა­ხორ­ცი­ე­ლა ისე­თი ქმე­დე­ბა, რო­მელ­მაც სა­ქარ­თვე­ლოს მთავ­რო­ბის სა­გა­რეო პო­ლი­ტი­კა და­ა­ზი­ა­ნა. არც სა­ქარ­თვე­ლოს მთავ­რო­ბა და არც კონ­სტი­ტუ­ცი­უ­რი წარ­დგი­ნე­ბის ავ­ტო­რე­ბი არ მი­უ­თი­თე­ბენ, რომ მათ არ სურ­დათ რო­მე­ლი­მე გზავ­ნი­ლის შეხ­ვედ­რის ად­რე­სა­ტამ­დე მი­ტა­ნა ან/და ზო­გა­დად, რო­მე­ლი­მე შეხ­ვედ­რა იყო თუ არა სა­გა­რეო პო­ლი­ტი­კის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბას­თან და­კავ­ში­რე­ბით მთავ­რო­ბის შერ­ჩე­უ­ლი სტრა­ტე­გი­ის სა­წი­ნა­აღ­მდე­გო.

მო­ცე­მულ შემ­თხვე­ვა­ში, საქ­მე­ზე წარ­მოდ­გე­ნი­ლი არ არის რა­ი­მე მტკი­ცე­ბუ­ლე­ბა სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტის მიერ მთავ­რო­ბის­თვის სა­გა­რეო პო­ლი­ტი­კის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბის ხელ­შეშ­ლის შე­სა­ხებ. უფრო მე­ტიც, კონ­სტი­ტუ­ცი­უ­რი წარ­დგი­ნე­ბის ავ­ტო­რე­ბი და სა­ქარ­თვე­ლოს მთავ­რო­ბის წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი არც კი მი­უ­თი­თე­ბენ, რომ ხსე­ნე­ბულ­მა სამ­მა ვი­ზიტ­მა ან მის ფარ­გლებ­ში სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტის მიერ გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბულ­მა რო­მე­ლი­მე ქმე­დე­ბამ სა­ქარ­თვე­ლოს მთავ­რო­ბის მიერ სა­გა­რეო პო­ლი­ტი­კის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბის პრო­ცე­სი და­ა­ზი­ა­ნა ან/და გან­სა­ზღვრუ­ლი სა­გა­რეო პო­ლი­ტი­კის სა­წი­ნა­აღ­მდე­გო იყო.

ამ­დე­ნად, საქ­მე­ზე წარ­მოდ­გე­ნი­ლი მტკი­ცე­ბუ­ლე­ბე­ბი არ მი­უ­თი­თე­ბენ, რომ სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტის ქმე­დე­ბით სა­ქარ­თვე­ლოს მთავ­რო­ბის სა­გა­რეო პო­ლი­ტი­კა და­ზი­ან­და. შე­სა­ბა­მი­სად, ჩვე­ნი კო­ლე­გე­ბის მიერ სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტის თა­ნამ­დე­ბო­ბი­დან გა­და­ყე­ნე­ბა­ზე თან­ხმო­ბის მი­ცე­მა, ფაქ­ტობ­რი­ვად, იმ მო­ტი­ვით ხდე­ბა, რომ მან შე­იძ­ლე­ბა მო­მა­ვალ­ში სა­ქარ­თვე­ლოს მთავ­რო­ბის მიერ სა­გა­რეო პო­ლი­ტი­კის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბას შე­უ­შა­ლოს ხელი. შე­დე­გად, სა­ქარ­თვე­ლოს სა­კონ­სტი­ტუ­ციო სა­სა­მარ­თლო ფორ­მა­ლურ-სა­მარ­თლებ­რივ სა­ფუძ­ველს უქ­მნის პო­ლი­ტი­კურ ხედ­ვებს, რომ­ლის თა­ნახ­მა­დაც, სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტი, კონ­სტი­ტუ­ცი­ის დარ­ღვე­ვის მო­ტი­ვით, შე­საძ­ლოა, გა­და­ყე­ნე­ბულ იქ­ნეს და­კა­ვე­ბუ­ლი თა­ნამ­დე­ბო­ბი­დან, ვი­ნა­ი­დან "არ ენ­დო­ბი­ან“ მას. მიგ­ვაჩ­ნია, რომ სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცია სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტის თა­ნამ­დე­ბო­ბი­დან გა­და­ყე­ნე­ბას არ ით­ვა­ლის­წი­ნებს ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის სხვა შტო­ე­ბის მხრი­დან მის­და­მი ნდო­ბის და­კარ­გვის გამო. იმ­პიჩ­მენ­ტის ინი­ცი­ა­ტო­რებ­მა და სა­ქარ­თვე­ლოს სა­კონ­სტი­ტუ­ციო სა­სა­მარ­თლომ რე­ა­გი­რე­ბა უნდა მო­ახ­დი­ნონ უკვე მომ­ხდარ ფაქ­ტებ­ზე და სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტის ქმე­დე­ბა სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცი­ის სა­წი­ნა­აღ­მდე­გოდ შე­ა­ფა­სონ მხო­ლოდ იმ შემ­თხვე­ვა­ში, თუ იგი გას­ცდე­ბა უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბის ფარ­გლებს, უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბის ფარ­გლებ­ში მოქ­მე­დე­ბი­სას ხელ­ყოფს მთავ­რო­ბის ან სხვა კონ­სტი­ტუ­ცი­უ­რი ორ­გა­ნო­ე­ბის კომ­პე­ტენ­ცი­ას, ან/და სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცი­ით და­ცულ სხვა ინ­ტე­რესს. მო­ცე­მულ შემ­თხვე­ვა­ში, ცალ­სა­ხად არ გა­მოკ­ვე­თი­ლა რო­მე­ლი­მე ზე­მოხ­სე­ნე­ბუ­ლი შემ­თხვე­ვის არ­სე­ბო­ბა.

ყო­ვე­ლი­ვე ზე­მო­აღ­ნიშ­ნუ­ლი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, მიგ­ვაჩ­ნია, რომ საქ­მე­ში წარ­მოდ­გე­ნი­ლი მტკი­ცე­ბუ­ლე­ბე­ბი­დან არ იკ­ვე­თე­ბა, რომ სა­და­ვო ვი­ზი­ტე­ბის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბით სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტი გას­ცდა თა­ვი­სი უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბის ფარ­გლებს ან/და სა­კუ­თა­რი მოქ­მე­დე­ბით ხელი შე­უ­შა­ლა სა­ქარ­თვე­ლოს მთავ­რო­ბას სა­გა­რეო პო­ლი­ტი­კის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბა­ში. ამ­დე­ნად, მო­ცე­მულ შემ­თხვე­ვა­ში, საქ­მე­ში წარ­მოდ­გე­ნი­ლი მტკი­ცე­ბუ­ლე­ბე­ბი არ ქმნის სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტის მიერ სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცი­ის სა­წი­ნა­აღ­მდე­გოდ მოქ­მე­დე­ბის დად­გე­ნის სა­ფუძ­ველს”, - ნათ­ქვა­მია დო­კუ­მენ­ტში.

შე­გახ­სე­ნებთ, რომ აღ­ნიშ­ნულ­მა სამ­მა მო­სა­მარ­თლემ არ გა­ი­ზი­ა­რა სა­კონ­სტი­ტუ­ციო სა­სა­მარ­თლოს და­ნარ­ჩე­ნი 6 მო­სა­მარ­თლის დას­კვნა, რომ პრე­ზი­დენ­ტის მიერ ევ­რო­პა­ში, მთავ­რო­ბის უნე­ბარ­თვო ვი­ზი­ტე­ბით კონ­სტი­ტუ­ცია და­ირ­ღვა.

მკითხველის კომენტარები / 6 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
..........
0

სამარცხვინო სამი მოსამართლე, როცა კონსტიტუცია თავად კარგად არ წაგიკითხიათ და ვერ აცნობიერებთ რომ სალომემ კონსტიტუცია მართლა დაარღვია თქვენ არც მოსამართლეები არ უნდა იყოთ და არც არავინ არ უნდა გაასამართლოთ. 

1234....
0

Საერთო ეროვნულ პოზიციას ამჟღავნებს საზღვარგარეთ, არაა?! - რა გაბედინებთ ამხელა ტყუილსა და უსინდისობას?! Ხალხის თუ არ გრცხვენიათ, უფლის მაინც არ გეშინიათ?! 

sponsored by ContentRoom
დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ისტორიული გამარჯვება - საქართველოს ძიუდოისტთა ნაკრები მსოფლიო ჩემპიონია!
ავტორი:

როგორ ხსნიან საკუთარ გადაწყვეტილებას მოსამართლეები, რომლებმაც პრეზიდენტის იმპიჩმენტს მხარი არ დაუჭირეს

როგორ ხსნიან საკუთარ გადაწყვეტილებას მოსამართლეები, რომლებმაც პრეზიდენტის იმპიჩმენტს მხარი არ დაუჭირეს

დასკვნის ერთიანი ლოგიკა და საკითხის გადაწყვეტა ცხადყოფს, რომ საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოს წევრების მიერ პრეზიდენტის, როგორც სახელმწიფოს მეთაურის სტატუსი გაგებულია შინაარსისგან დაცლილ, ფუნქციას მოკლებულ მოცემულობად, რასაც, ბუნებრივია, ვერ გავიზიარებთ - შეუძლებელია საქართველოს კონსტიტუცია ქმნიდეს შინაარსისგან გამოფიტულ, ფიქციურ ინსტიტუტებს, - ამის შესახებ საკონსტიტუციო სასამართლოს სამი მოსამართლე, ირინე იმერლიშვილი, გიორგი კვერენჩხილაძე და თეიმურაზ ტუღუში, პრეზიდენტის იმპიჩმენტის შესახებ საკონსტიტუციო სასამართლოს მიერ გამოტანილი გადაწყვეტილების შესახებ განსხვავებულ აზრში აღნიშნავენ.

როგორც დოკუმენტშია აღნიშნული, რომელიმე კონსტიტუციური ინსტიტუტის შინაარსისაგან დაცლა აკნინებს კონსტიტუციის მნიშვნელობას.

ამასთან, აღნიშნული სამი მოსამართლის განმარტებით, საქართველოს პრეზიდენტი, როგორც პოლიტიკურად მიუკერძოებელი უმაღლესი თანამდებობის პირი, ყველაზე ხელსაყრელ პოზიციაშია, საერთო ეროვნული პოზიცია გააჟღეროს როგორც შიდა, ისე საერთაშორისო ასპარეზზე.

"ჩვენმა კოლეგებმა არასწორად განმარტეს საქართველოს პრეზიდენტის ინსტიტუტის კონსტიტუციური მანდატი, ასევე პრეზიდენტის მიერ საგარეო ურთიერთობებში წარმომადგენლობითი უფლებამოსილების განხორციელებაზე მთავრობის თანხმობის განმსაზღვრელი კონსტიტუციური დანაწესის არსი და მიზანი. ამავე დროს, საქართველოს კონსტიტუციით იმპიჩმენტის საფუძვლად მიჩნეული კონსტიტუციის დარღვევის ფაქტობრივად ფორმალურ, ნებისმიერი ხარისხის დარღვევამდე დაყვანით დაკნინდა ამ პროცესში სასამართლო კონტროლის მნიშვნელობა. ჩვენი კოლეგების მიერ არსებითად არასწორად მოხდა საქართველოს კონსტიტუციით დადგენილ სახელისუფლებო მოწყობის სისტემაში პრეზიდენტის კონსტიტუციური როლისა და დანიშნულების ანალიზი. ბუნებრივია, ვიზიარებთ, რომ საქართველოს კონსტიტუციის მოქმედი რედაქციის მიხედვით, საქართველოს პრეზიდენტი არ მართავს ქვეყანას, არ ახორციელებს აღმასრულებელ ხელისუფლებას, არ წარმართავს საშინაო და საგარეო პოლიტიკას და ა.შ., თუმცა აღნიშნული თავისთავად არ ნიშნავს, რომ საქართველოს კონსტიტუცია სრულად გამორიცხავს საგარეო ურთიერთობების სფეროში საქართველოს პრეზიდენტის მოქმედების შესაძლებლობას და, სახელმწიფოს მეთაურის სტატუსიდან გამომდინარე, არ ანიჭებს მას გარკვეულ როლსა და ფუნქციას. ჩვენი კოლეგების პოზიციიდან არ იკვეთება, თუ რას გულისხმობს პრეზიდენტის, როგორც სახელმწიფოს მეთაურის როლი. დასკვნის ერთიანი ლოგიკა და საკითხის გადაწყვეტა კი ცხადყოფს, რომ საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოს წევრების მიერ პრეზიდენტის, როგორც სახელმწიფოს მეთაურის სტატუსი გაგებულია, შინაარსისგან დაცლილ, ფუნქციას მოკლებულ მოცემულობად, რასაც, ბუნებრივია, ვერ გავიზიარებთ. საკუთარი მიზნისა და დანიშნულების გათვალისწინებით, შეუძლებელია საქართველოს კონსტიტუცია ქმნიდეს შინაარსისგან გამოფიტულ, ფიქციურ ინსტიტუტებს. წინააღმდეგ შემთხვევაში, რომელიმე კონსტიტუციური ინსტიტუტის ამგვარად წარმოჩენა, მისი შინაარსისაგან დაცლა არა მხოლოდ აკნინებს კონსტიტუციის მნიშვნელობას, არამედ ასევე უგულებელყოფს მის, როგორც დემოკრატიული მმართველობის ქვაკუთხედის, დანიშნულებას. როგორც ერის უპარტიო ლიდერი, საქართველოს პრეზიდენტი უნდა ასახავდეს და გამოხატავდეს ხალხის საერთო მორალურ ღირებულებებსა და მისწრაფებებს. იმის გათვალისწინებით, რომ საქართველოს პრეზიდენტი თავისუფალია ყოველდღიური პოლიტიკური თუ ვიწროდ პარტიული დღის წესრიგისგან, მას შეუძლია, რომ შეასრულოს "ერის სინდისის“ ფუნქცია, რაც, მათ შორის, გულისხმობს პოლიტიკური პროცესისგან დავიწყებულთათვის საუბარს, და, შედეგად, საზოგადოების ინკლუზიურობის ხელშეწყობას. საქართველოს პრეზიდენტი, როგორც პოლიტიკურად მიუკერძოებელი უმაღლესი თანამდებობის პირი, ყველაზე ხელსაყრელ პოზიციაშია, საერთო ეროვნული პოზიცია გააჟღეროს როგორც შიდა, ისე საერთაშორისო ასპარეზზე.

არსებითად არასწორია საქართველოს პრეზიდენტის როლის დაყვანა საქართველოს კონსტიტუციის 52-ე მუხლში ჩამოთვლილი უფლებამოსილებების მექანიკურ აღმსრულებლამდე. კონსტიტუციაში პირდაპირ არ არის მითითებული და არც საქართველოს კონსტიტუციის 52-ე მუხლში ჩამოთვლილ რომელიმე უფლებამოსილების განხორციელებას უკავშირდება, თუმცა, ბუნებრივია, პრეზიდენტს აქვს უფლება, შეხვდეს საზოგადოების სხვადასხვა ჯგუფს, დაესწროს საზეიმო ღონისძიებებს, ხელი შეუწყოს მნიშვნელოვანი სახელმწიფოებრივი საკითხების შესახებ საზოგადოებრივ დისკუსიას, საერთო ეროვნულ ღირებულებებთან მიმართებით საზოგადოებრივი თანხმობის მიღწევას და ა.შ..

უდავოა, რომ პრეზიდენტი უფლებამოსილია საზოგადოებისათვის განსაკუთრებული მნიშვნელობის მქონე მოვლენების, მაგალითად, საქართველოს დამოუკიდებლობის დღის აღსანიშნავად მოაწყოს საზეიმო ღონისძიებები. ბუნებრივია, იგი არ არის შეზღუდული აღნიშნულ ღონისძიებაში მონაწილეობის მისაღებად მიიწვიოს საზოგადოების სხვადასხვა ჯგუფები, ასევე საერთაშორისო ორგანიზაციათა და უცხო სახელმწიფოთა დიპლომატიური კორპუსის წარმომადგენლები. საქართველოს პრეზიდენტი ასევე უფლებამოსილია, პოპულარიზაცია გაუწიოს საერთო ეროვნული მნიშვნელობის მქონე იდეებს და უზრუნველყოს მათი წინა პლანზე წამოწევა, მათ შორის, საქართველოს პარტნიორებამდე სხვადასხვა ფორმით მიტანა. მსგავსი საქმიანობა წარმოადგენს მისი, როგორც სახელმწიფოს მეთაურის, ცერემონიული როლის, ფუნქციის განუყოფელ ნაწილს და მისი განხორციელების აუცილებელ კომპონენტს. მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოს კონსტიტუციაში არ არის გაწერილი სახელმწიფოს მეთაურის ცერემონიული საქმიანობის ჩამონათვალი, ეჭვგარეშეა, რომ ზემოხსენებული აქტივობების განხორციელების უფლებამოსილება უშუალოდ მომდინარეობს პრეზიდენტის კონსტიტუციური მანდატიდან.

საქართველოს პრეზიდენტს შესაძლოა, გადასაწყვეტი ჰქონდეს უცხო ქვეყნის მოქალაქისათვის საქართველოს მოქალაქეობის მინიჭების საკითხი, რისთვისაც დასჭირდეს უცხო ქვეყნის სახელმწიფო ორგანოებისა და თანამდებობის პირებისგან ინფორმაციის მიღება ან/და მოქალაქეობის მინიჭების შესახებ გადაწყვეტილებასთან დაკავშირებით აზრის მოსმენა. შესაძლებელია ისიც, რომ მისი ექსკლუზიური უფლებამოსილების განხორციელების, კანონზე ვეტოს დადების პროცესში, მისთვის მნიშვნელოვანი იყოს სხვადასხვა საერთაშორისო ორგანიზაციის მოსაზრების მოსმენა და გაანალიზება. აღნიშნულ შემთხვევებში, შესაძლოა, საქართველოს პრეზიდენტს დასჭირდეს საერთაშორისო აქტორებთან სხვადასხვა ფორმით კომუნიკაცია. თუმცა, ეჭვგარეშეა, რომ მისი ასეთი ქმედების განხორციელება არ მოითხოვს საქართველოს კონსტიტუციის 52-ე მუხლის პირველი პუნქტის "ა“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებულ მთავრობის თანხმობას.

მიგვაჩნია, რომ ჩვენმა კოლეგებმა არსებითად არასწორად განმარტეს საქართველოს კონსტიტუციის 52-ე მუხლის პირველი პუნქტის "ა“ ქვეპუნქტში არსებული მთავრობის თანხმობის ინსტიტუტის არსი და დანიშნულება. პოტენციურად, საქართველოს პრეზიდენტის ან სხვა სახელმწიფო თანამდებობის პირის მიერ საქართველოს მთავრობის საგარეო პოლიტიკის საწინააღმდეგოდ მოქმედების, ან/და კონსტიტუციის თუ კანონის სხვა დებულების დარღვევის საფრთხე მუდმივად არსებობს. თუმცა საქართველოს კონსტიტუცია პოტენციური დარღვევის პრევენციისათვის ადგენს დარღვევაზე რეაგირების მექანიზმებს და არა ქცევის თავისუფლების წინასწარ შეზღუდვებს“, - აღნიშნულია იმერლიშვილის, კვერენჩხილაძისა და ტუღუშის განსხვავებულ მოსაზრებაში.

მათივე თქმით, საქართველოს კონსტიტუცია საქართველოს პრეზიდენტის თანამდებობიდან გადაყენებას არ ითვალისწინებს ხელისუფლების სხვა შტოების მხრიდან მისდამი ნდობის დაკარგვის გამო.

ამასთან, განსხვავებული აზრის ავტორების აზრით, კონსტიტუციური წარდგინების ავტორები და საქართველოს მთავრობის წარმომადგენელი არც კი მიუთითებენ, რომ ხსენებულმა სამმა ვიზიტმა ან მის ფარგლებში საქართველოს პრეზიდენტის მიერ განხორციელებულმა რომელიმე ქმედებამ საქართველოს მთავრობის მიერ საგარეო პოლიტიკის განხორციელების პროცესი დააზიანა ან/და განსაზღვრული საგარეო პოლიტიკის საწინააღმდეგო იყო.

“საგარეო ურთიერთობების განხორციელებისას ყველა კონსტიტუციური ინსტიტუტი, მათ შორის, საქართველოს პრეზიდენტი, ვალდებულია, ხელი შეუწყოს საქართველოს მთავრობას საგარეო პოლიტიკის წარმართვაში და თავისი მოქმედებებით არ დააზიანოს ის საგარეო პოლიტიკური მიზნები, რომელთა მიღწევასაც ამა თუ იმ სტრატეგიის გათვალისწინებით ისახავს მთავრობა. ვიზიარებთ კოლეგების პოზიციას, რომ საგარეო ურთიერთობებში პრეზიდენტი უნდა ცდილობდეს, იმოქმედოს პოლიტიკური წინდახედულებით, რათა მისი პოლიტიკური განცხადებები მთავრობასთან იყოს კოორდინაციაში და არ იყოს აღქმული მთავრობის პოზიციისაგან განსხვავებულად. ჩვენი კოლეგები არსებითად სწორად განმარტავენ საქართველოს პრეზიდენტსა და საქართველოს მთავრობას შორის საქართველოს კონსტიტუციით გათვალისწინებულ უფლებამოსილებათა განაწილების ბალანსს, როდესაც მიუთითებენ საქართველოს პრეზიდენტის, როგორც სახელმწიფოს მეთაურის, ცერემონიულ როლზე, ხოლო საქართველოს მთავრობას საგარეო პოლიტიკის სტრატეგიის განმსაზღვრელი და განმახორციელებელი ფუნქციით აღჭურვილ ორგანოდ მოიაზრებენ. ასევე, ვიზიარებთ მსჯელობას, რომ საქართველოს პრეზიდენტმა ქვეყნის გარეთ განხორციელებული ქმედებებით შესაძლოა, დააზიანოს საქართველოს მთავრობის საგარეო პოლიტიკა. თუმცა არც წარდგინების ავტორები და არც ჩვენი კოლეგები არ მიუთითებენ, რომ სადავო ვიზიტებით ან/და მის ფარგლებში გამოთქმული მოსაზრებებით საქართველოს პრეზიდენტმა რაიმე ფორმით დააზიანა, ხელი შეუშალა საქართველოს მთავრობის მიერ საგარეო პოლიტიკის განხორციელებას. სადავო ვიზიტებთან დაკავშირებით სასამართლოსათვის ცნობილია, რომ საქართველოს პრეზიდენტი შეხვდა გერმანიის ფედერაციული რესპუბლიკის პრეზიდენტს, საფრანგეთის რესპუბლიკის პრეზიდენტს და ევროპული საბჭოს პრეზიდენტს. ამავე დროს, საქმეზე არ არის წარმოდგენილი რაიმე მტკიცებულება იმის შესახებ, რომ საქართველოს პრეზიდენტმა გაახმოვანა გზავნილები, რომლებიც საქართველოს მთავრობის საგარეო პოლიტიკის საწინააღმდეგოა ან/და ისაუბრა საკითხებზე, რომლებიც რამენაირად გასცდა მის, როგორც სახელმწიფოს მეთაურის, ცერემონიულ როლს, ან/და განახორციელა ისეთი ქმედება, რომელმაც საქართველოს მთავრობის საგარეო პოლიტიკა დააზიანა. არც საქართველოს მთავრობა და არც კონსტიტუციური წარდგინების ავტორები არ მიუთითებენ, რომ მათ არ სურდათ რომელიმე გზავნილის შეხვედრის ადრესატამდე მიტანა ან/და ზოგადად, რომელიმე შეხვედრა იყო თუ არა საგარეო პოლიტიკის განხორციელებასთან დაკავშირებით მთავრობის შერჩეული სტრატეგიის საწინააღმდეგო.

მოცემულ შემთხვევაში, საქმეზე წარმოდგენილი არ არის რაიმე მტკიცებულება საქართველოს პრეზიდენტის მიერ მთავრობისთვის საგარეო პოლიტიკის განხორციელების ხელშეშლის შესახებ. უფრო მეტიც, კონსტიტუციური წარდგინების ავტორები და საქართველოს მთავრობის წარმომადგენელი არც კი მიუთითებენ, რომ ხსენებულმა სამმა ვიზიტმა ან მის ფარგლებში საქართველოს პრეზიდენტის მიერ განხორციელებულმა რომელიმე ქმედებამ საქართველოს მთავრობის მიერ საგარეო პოლიტიკის განხორციელების პროცესი დააზიანა ან/და განსაზღვრული საგარეო პოლიტიკის საწინააღმდეგო იყო.

ამდენად, საქმეზე წარმოდგენილი მტკიცებულებები არ მიუთითებენ, რომ საქართველოს პრეზიდენტის ქმედებით საქართველოს მთავრობის საგარეო პოლიტიკა დაზიანდა. შესაბამისად, ჩვენი კოლეგების მიერ საქართველოს პრეზიდენტის თანამდებობიდან გადაყენებაზე თანხმობის მიცემა, ფაქტობრივად, იმ მოტივით ხდება, რომ მან შეიძლება მომავალში საქართველოს მთავრობის მიერ საგარეო პოლიტიკის განხორციელებას შეუშალოს ხელი. შედეგად, საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლო ფორმალურ-სამართლებრივ საფუძველს უქმნის პოლიტიკურ ხედვებს, რომლის თანახმადაც, საქართველოს პრეზიდენტი, კონსტიტუციის დარღვევის მოტივით, შესაძლოა, გადაყენებულ იქნეს დაკავებული თანამდებობიდან, ვინაიდან "არ ენდობიან“ მას. მიგვაჩნია, რომ საქართველოს კონსტიტუცია საქართველოს პრეზიდენტის თანამდებობიდან გადაყენებას არ ითვალისწინებს ხელისუფლების სხვა შტოების მხრიდან მისდამი ნდობის დაკარგვის გამო. იმპიჩმენტის ინიციატორებმა და საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლომ რეაგირება უნდა მოახდინონ უკვე მომხდარ ფაქტებზე და საქართველოს პრეზიდენტის ქმედება საქართველოს კონსტიტუციის საწინააღმდეგოდ შეაფასონ მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ იგი გასცდება უფლებამოსილების ფარგლებს, უფლებამოსილების ფარგლებში მოქმედებისას ხელყოფს მთავრობის ან სხვა კონსტიტუციური ორგანოების კომპეტენციას, ან/და საქართველოს კონსტიტუციით დაცულ სხვა ინტერესს. მოცემულ შემთხვევაში, ცალსახად არ გამოკვეთილა რომელიმე ზემოხსენებული შემთხვევის არსებობა.

ყოველივე ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, მიგვაჩნია, რომ საქმეში წარმოდგენილი მტკიცებულებებიდან არ იკვეთება, რომ სადავო ვიზიტების განხორციელებით საქართველოს პრეზიდენტი გასცდა თავისი უფლებამოსილების ფარგლებს ან/და საკუთარი მოქმედებით ხელი შეუშალა საქართველოს მთავრობას საგარეო პოლიტიკის განხორციელებაში. ამდენად, მოცემულ შემთხვევაში, საქმეში წარმოდგენილი მტკიცებულებები არ ქმნის საქართველოს პრეზიდენტის მიერ საქართველოს კონსტიტუციის საწინააღმდეგოდ მოქმედების დადგენის საფუძველს”, - ნათქვამია დოკუმენტში.

შეგახსენებთ, რომ აღნიშნულმა სამმა მოსამართლემ არ გაიზიარა საკონსტიტუციო სასამართლოს დანარჩენი 6 მოსამართლის დასკვნა, რომ პრეზიდენტის მიერ ევროპაში, მთავრობის უნებართვო ვიზიტებით კონსტიტუცია დაირღვა.