პოლიტიკა
სამართალი
საზოგადოება

22

ივლისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

სამშაბათი, მთვარის ოცდამეშვიდე დღე დაიწყება 01:23-ზე, მთვარე კირჩხიბში გადავა 16:28-ზე – რეკომენდებულია მედიტაცია, საიდუმლო ცოდნის მიღება. რთული სიტუაციიდან გამოსავლის პოვნა. იყავით ყურადღებიანი ყველა ფინანსურ საკითხზე. გადაიხადეთ ვალები. შუადღის შემდეგ გააფორმეთ კონტრაქტები და დაიწყეთ ახალი საქმე. მოაგვარეთ პრობლემები პარტნიორებთან, კოლეგებთან და უფროსებთან. გამოიჩინეთ ტოლერანტობა, გაგება, დიპლომატია. დრო დაუთმეთ სწავლას. გაზრდილია ემოციურობა, კარგია დიპლომატიის დემონსტრირება. გამოიძინეთ. აქტიური ორგანოებია გულმკერდი, ფილტვები, კუჭი, ღვიძლი, ნაღვლის ბუშტი, ნერვული სისტემა. დალიეთ სითხეები მცირე რაოდენობით. არ დალიოთ ალკოჰოლი.
მსოფლიო
Faceამბები
მოზაიკა
კულტურა/შოუბიზნესი
მეცნიერება
სამხედრო
კონფლიქტები
სპორტი
წიგნები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"ძალიან არ მინდოდა ფეისბუკ-სტატუსით მელაპარაკა თამარ მეფეზე, მაგრამ უკვე იმხელა უმეცრებათა კორიანტელი დატრიალდა... " - რას წერს გიორგი მაისურაძე
"ძალიან არ მინდოდა ფეისბუკ-სტატუსით მელაპარაკა თამარ მეფეზე, მაგრამ უკვე იმხელა  უმეცრებათა კორიანტელი დატრიალდა... " - რას წერს გიორგი მაისურაძე

ფი­ლო­სო­ფო­სი გი­ორ­გი მა­ი­სუ­რა­ძე თა­მარ მე­ფის პერ­სო­ნის ირ­გვლივ გა­მოთ­ქმულ კრი­ტი­კულ მო­საზ­რე­ბებს ეხ­მა­უ­რე­ბა და სო­ცი­ა­ლურ ქსელ­ში ამის შე­სა­ხებ წერს:

"ძა­ლი­ან არ მინ­დო­და ფე­ის­ბუკ-სტა­ტუ­სით მე­ლა­პა­რა­კა თა­მარ მე­ფე­ზე და ჯერ­ჯე­რო­ბით მხო­ლოდ ოც­ნე­ბის დო­ნე­ზე ვფიქ­რობ მას­ზე რამე სო­ლი­დუ­რის და­წე­რას. მაგ­რამ უკვე იმ­ხე­ლა აბ­სურ­დი და უმეც­რე­ბა­თა კო­რი­ან­ტე­ლი დატ­რი­ალ­და ამ პი­როვ­ნე­ბის ირ­გვლივ, რომ თა­ვის შე­კა­ვე­ბაც მი­ჭირს.

თა­ვი­დან­ვე ვი­ტყვი, რომ თა­მა­რი ყვე­ლა­ზე დიდ და ამაღ­ლე­ბულ პი­როვ­ნე­ბად მი­მაჩ­ნია სა­ქარ­თვე­ლოს ის­ტო­რი­ა­ში, რომ­ლის სი­დი­ა­დის ტოლ­ფა­სი ცოტა ყო­ლი­ათ სხვა ქვეყ­ნებ­საც კი სა­კუ­თა­რი ის­ტო­რი­ის მან­ძილ­ზე. გარ­და იმი­სა, რომ ფე­ო­და­ლურ­მა სა­ქარ­თვე­ლომ ყვე­ლა მი­მარ­თუ­ლე­ბით თა­ვის ის­ტო­რი­ულ ის­ტო­რი­ულ მაქ­სი­მუმს სწო­რედ თა­მა­რის დროს მი­აღ­წია, მისი დაკ­ვე­თით და მის „სა­ქებ­რად“ და­ი­წე­რა „ვე­ფხის­ტყა­ო­სა­ნი“, მის კარ­ზე და მას­ზე პრო­ექ­ცი­ით შე­იქ­მნა ერ­თა­დერ­თი, სრუ­ლი­ად თა­ვი­სე­ბუ­რი ქარ­თუ­ლი პო­ლი­ტი­კუ­რი თე­ო­ლო­გია, ასე­ვე მთლი­ა­ნად მას­ზე პრო­ექ­ცი­ით გა­ფორმ­და ღვთის­მშობ­ლი­სად­მი წილ­ხვედ­რო­ბის იდე­აც, რო­გორც პო­ლი­ტი­კურ-თე­ო­ლო­გი­უ­რი იდეა. ის იქცა ზე­ა­და­მი­ა­ნურ ფი­გუ­რად, მი­თო­სად, ლა­მის ღვთა­ე­ბად, მთა­ვარ რეპ­რე­ზენ­ტა­ცი­ულ და სა­ი­დენ­ტი­ფი­კა­ციო ხა­ტად, მა­ში­ნაც კი, რო­დე­საც არა­ნა­ი­რი ერ­თი­ა­ნი ეროვ­ნუ­ლი ცნო­ბი­ე­რე­ბა და ერ­თი­ან სა­ქარ­თვე­ლო­ზე წარ­მოდ­გე­ნაც კი აღარ არ­სე­ბობ­და. ასე­თად შე­მო­ი­ნა­ხა მისი სახე კო­ლექ­ტი­ურ­მა მეხ­სი­ე­რე­ბამ.

დღეს თა­მარ­ზე გა­ჯლი­გი­ნე­ბე­ბი ძაან ოდი­ო­ზუ­რია, თა­ნაც პლინ­ტუსს ქვე­მოთ ცოდ­ნის და აზ­როვ­ნე­ბის ხა­რის­ხით. youtube-ზე ერთი ქარ­თვე­ლი პო­ლი­ტი­კო­სის ვი­დე­ოც კი მაქვს ნა­ნა­ხი, სა­დაც ამ­ბობს, რომ მონ­ღო­ლებ­მა სა­ქარ­თვე­ლო იმი­ტომ და­ა­მარ­ცხეს, რომ თა­მარ­მა პრი­ვა­ტი­ზა­ცია არ მო­ახ­დი­ნა და გზე­ბის და ხი­დე­ბის მშე­ნებ­ლო­ბას სა­ხელ­მწი­ფო ხა­ზი­ნი­დან აფი­ნან­სებ­და. ასე­თი გან­სჯა­ნი თა­ნა­მედ­რო­ვე სა­ქარ­თვე­ლოს ინ­ტე­ლექ­ტუ­ა­ლუ­რი დი­აგ­ნო­ზი უფ­როა, ვიდ­რე ის­ტო­რი­ის გა­გე­ბის, თუნ­დაც გა­და­აზ­რე­ბის მცდე­ლო­ბა.ეჭვი მაქვს (თუმ­ცა სა­თა­ნა­დოდ არ მიკ­ვლე­ვია და ამი­ტომ მხო­ლოდ ეჭვს დავ­ჯერ­დე­ბი), რომ თა­მა­რის დაკ­ნი­ნე­ბა სტა­ლი­ნის ეპო­ქი­დან უნდა იღებ­დეს სა­თა­ვეს, რო­დე­საც და­ვით აღ­მა­შე­ნებ­ლის ფი­გუ­რის წინ წა­მო­წე­ვა და­ი­წყო თა­მა­რის გა­და­სა­ფა­რად. და­ვით აღ­მა­შე­ნე­ბე­ლი სტა­ლი­ნის ფა­ვო­რი­ტი იყო სა­ქარ­თვე­ლოს მე­ფე­ებ­ში (იხ.: ნიკო ბერ­ძე­ნიშ­ვი­ლი, „შეხ­ვედ­რე­ბი სტა­ლინ­თან“). და­ვი­თის პოსტსაბ­ჭო­თა გაღ­მერ­თე­ბა­ში სტა­ლი­ნუ­რი ცნო­ბი­ე­რე­ბის გა­მო­ძა­ხი­ლიც აშ­კა­რად ცო­ცხა­ლია: მახ­სოვს მისი ძეგლის გახ­სნა­ზე ამ­ჟა­მინ­დე­ლი მეც­ნი­ე­რე­ბა­თა აკა­დე­მი­ის პრე­ზი­დენ­ტის სი­ტყვა, რო­მელ­მაც და­ვი­თის სა­ქარ­თვე­ლო თა­ნა­მედ­რო­ვე სა­ქარ­თვე­ლოს ნი­მუ­შად გა­მო­ა­ცხა­და. იგი­ვე აზრი გა­ი­მე­ო­რა სა­ქარ­თვე­ლოს მე­სა­მე პრე­ზი­დენ­ტმაც ამა­ვე ძეგლის ხე­ლახ­ლა გახ­სნა­ზე („წინ, და­ვით აღ­მა­შე­ნებ­ლის­კენ!“)

ჰოდა, მი­ვი­ღეთ კი­დე­ვაც 21-ე სა­უ­კუ­ნე­ში 12-ე სა­უ­კუ­ნის ცნო­ბი­ე­რე­ბის სა­ზო­გა­დო­ე­ბაც!

გარ­და ქარ­თუ­ლი სა­ზო­გა­დო­ე­ბის სრუ­ლი­ად ავად­მყო­ფუ­რი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბი­სა ის­ტო­რი­ი­სად­მი, რო­მე­ლიც, ერთი მხრივ, ის­ტო­რი­უ­ლი ფი­გუ­რე­ბის ფე­ტი­შე­ბად ქცე­ვით, მე­ო­რე მხრივ კი მათი გა­სა­მარ­თლე­ბით გა­მო­ი­ხა­ტე­ბა, თა­მა­რის დაკ­ნი­ნე­ბა­ში ძი­რძვე­ლი ქარ­თუ­ლი მი­ზო­გი­ნი­აც ჰყვა­ვის. რომ ატ­რი­ა­ლე­ბენ ტანტრა­სა­ვით, "ის­ტო­რი­უ­ლი ფი­გუ­რე­ბი ტაბუ არ უნდა იყოს“, - კი, არ უნდა იყოს ლი­ტე­რა­ტუ­რის­თვის, ხე­ლოვ­ნე­ბის ნე­ბის­მი­ე­რი სფე­როს­თვის, პა­რო­დია და შარ­ჟიც სა­ჭი­როა, ეს მხო­ლოდ აცო­ცხლებს ის­ტო­რი­ულ ფი­გუ­რებს, ის­ტო­რი­ის გა­და­აზ­რე­ბაც აუ­ცი­ლე­ბე­ლია და მისი დე­კონ­სტრუქ­ცი­აც, მაგ­რამ ამ­დე­ნი უმეც­რე­ბა და უაზ­როვ­ნე­ბა ერ­თობ და­მა­სევ­დი­ა­ნე­ბე­ლია და ხში­რად გუ­ლის ამ­რე­ვიც.

აზ­როვ­ნე­ბის და გე­მოვ­ნე­ბის დონე თა­ნა­მედ­რო­ვე სა­ქარ­თვე­ლო­ში თბი­ლი­სის და ბა­თუ­მის ჩა­ბე­ტო­ნე­ბის პირ­და­პირპრო­პორ­ცი­უ­ლია და ეს თა­ნაბ­რად ეხე­ბა მის ულტრა­კონ­სერ­ვა­ტო­რულ თუ ლი­ბე­რა­ლურ შე­ნა­კა­დებს." - წერს გი­ორ­გი მა­ი­სუ­რა­ძე.

მკითხველის კომენტარები / 47 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
Varzia Toreli
2

რა ვიცი, რაც მსოფლიოს ისტორიას გავეცანი და ვეცნობი, თითქმის თამარი არის მსოფლიოში პირველი მეფე ქალი სახელმწიფოსი. და არ ეკადრებათ ფულზე გაყიდული რომც იყოს,თამარ მეფეზე ზედმეტად გადახრილი სიტყვაც კი!.და ესეც უნდა იცოდნენ უვიცებმა რომ დღეს რომ სახელმწიფოები არსებობენ ყველა დიქტატორობი

თ მოვიდნენ დღემდე..დემოკრატია არც არსებობს და დღეს დღეიბით არცერთი სახელმწიფო დემოკრატიით არ მოსულა როგორც სახელმწიფო. ყველა ქვეყანაში პოტენციალურად გაძლუერებული პატრიოტიზმია!!!!

მართალს ვიტყვი...
10

ძალზე ზედაპირულად მსჯელობთ. თამარის დროს მისი წინაპრებისგან შექმნილი იმპერიის მსხვრევა დაიწყო. მან კი შვილებიც ვერ გაზარდა სწორად. ცოდვა კი რაც მისი გამეფებისთვის იკისრა მისმა წინაპარმა საქართველოს უბედურების სათავე გახდა. იქნებ ამაზეც დაფიქრებულიყავით? რომ არა მისი უკანონო გამეფება, ვინ იცის როგორ წავიდოდა საქართველოს ბედი და დავით ულუ და დავით ნარინი არ გვეყოლებოდა საქართველოს გასახლეჩად, სზვა რომ არაფერი ვთქვათ...

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
თბილისის საკრებულოსთან ავტომობიკებისა და ბაიკების მძღოლებმა საპროტესტო აქცია გამართეს
ავტორი:

"ძალიან არ მინდოდა ფეისბუკ-სტატუსით მელაპარაკა თამარ მეფეზე, მაგრამ უკვე იმხელა უმეცრებათა კორიანტელი დატრიალდა... " - რას წერს გიორგი მაისურაძე

"ძალიან არ მინდოდა ფეისბუკ-სტატუსით მელაპარაკა თამარ მეფეზე, მაგრამ უკვე იმხელა  უმეცრებათა კორიანტელი დატრიალდა... " - რას წერს გიორგი მაისურაძე

ფილოსოფოსი გიორგი მაისურაძე თამარ მეფის პერსონის ირგვლივ გამოთქმულ კრიტიკულ მოსაზრებებს ეხმაურება და სოციალურ ქსელში ამის შესახებ წერს:

"ძალიან არ მინდოდა ფეისბუკ-სტატუსით მელაპარაკა თამარ მეფეზე და ჯერჯერობით მხოლოდ ოცნების დონეზე ვფიქრობ მასზე რამე სოლიდურის დაწერას. მაგრამ უკვე იმხელა აბსურდი და უმეცრებათა კორიანტელი დატრიალდა ამ პიროვნების ირგვლივ, რომ თავის შეკავებაც მიჭირს.

თავიდანვე ვიტყვი, რომ თამარი ყველაზე დიდ და ამაღლებულ პიროვნებად მიმაჩნია საქართველოს ისტორიაში, რომლის სიდიადის ტოლფასი ცოტა ყოლიათ სხვა ქვეყნებსაც კი საკუთარი ისტორიის მანძილზე. გარდა იმისა, რომ ფეოდალურმა საქართველომ ყველა მიმართულებით თავის ისტორიულ ისტორიულ მაქსიმუმს სწორედ თამარის დროს მიაღწია, მისი დაკვეთით და მის „საქებრად“ დაიწერა „ვეფხისტყაოსანი“, მის კარზე და მასზე პროექციით შეიქმნა ერთადერთი, სრულიად თავისებური ქართული პოლიტიკური თეოლოგია, ასევე მთლიანად მასზე პროექციით გაფორმდა ღვთისმშობლისადმი წილხვედრობის იდეაც, როგორც პოლიტიკურ-თეოლოგიური იდეა. ის იქცა ზეადამიანურ ფიგურად, მითოსად, ლამის ღვთაებად, მთავარ რეპრეზენტაციულ და საიდენტიფიკაციო ხატად, მაშინაც კი, როდესაც არანაირი ერთიანი ეროვნული ცნობიერება და ერთიან საქართველოზე წარმოდგენაც კი აღარ არსებობდა. ასეთად შემოინახა მისი სახე კოლექტიურმა მეხსიერებამ.

დღეს თამარზე გაჯლიგინებები ძაან ოდიოზურია, თანაც პლინტუსს ქვემოთ ცოდნის და აზროვნების ხარისხით. youtube-ზე ერთი ქართველი პოლიტიკოსის ვიდეოც კი მაქვს ნანახი, სადაც ამბობს, რომ მონღოლებმა საქართველო იმიტომ დაამარცხეს, რომ თამარმა პრივატიზაცია არ მოახდინა და გზების და ხიდების მშენებლობას სახელმწიფო ხაზინიდან აფინანსებდა. ასეთი განსჯანი თანამედროვე საქართველოს ინტელექტუალური დიაგნოზი უფროა, ვიდრე ისტორიის გაგების, თუნდაც გადააზრების მცდელობა.ეჭვი მაქვს (თუმცა სათანადოდ არ მიკვლევია და ამიტომ მხოლოდ ეჭვს დავჯერდები), რომ თამარის დაკნინება სტალინის ეპოქიდან უნდა იღებდეს სათავეს, როდესაც დავით აღმაშენებლის ფიგურის წინ წამოწევა დაიწყო თამარის გადასაფარად. დავით აღმაშენებელი სტალინის ფავორიტი იყო საქართველოს მეფეებში (იხ.: ნიკო ბერძენიშვილი, „შეხვედრები სტალინთან“). დავითის პოსტსაბჭოთა გაღმერთებაში სტალინური ცნობიერების გამოძახილიც აშკარად ცოცხალია: მახსოვს მისი ძეგლის გახსნაზე ამჟამინდელი მეცნიერებათა აკადემიის პრეზიდენტის სიტყვა, რომელმაც დავითის საქართველო თანამედროვე საქართველოს ნიმუშად გამოაცხადა. იგივე აზრი გაიმეორა საქართველოს მესამე პრეზიდენტმაც ამავე ძეგლის ხელახლა გახსნაზე („წინ, დავით აღმაშენებლისკენ!“)

ჰოდა, მივიღეთ კიდევაც 21-ე საუკუნეში 12-ე საუკუნის ცნობიერების საზოგადოებაც!

გარდა ქართული საზოგადოების სრულიად ავადმყოფური დამოკიდებულებისა ისტორიისადმი, რომელიც, ერთი მხრივ, ისტორიული ფიგურების ფეტიშებად ქცევით, მეორე მხრივ კი მათი გასამართლებით გამოიხატება, თამარის დაკნინებაში ძირძველი ქართული მიზოგინიაც ჰყვავის. რომ ატრიალებენ ტანტრასავით, "ისტორიული ფიგურები ტაბუ არ უნდა იყოს“, - კი, არ უნდა იყოს ლიტერატურისთვის, ხელოვნების ნებისმიერი სფეროსთვის, პაროდია და შარჟიც საჭიროა, ეს მხოლოდ აცოცხლებს ისტორიულ ფიგურებს, ისტორიის გადააზრებაც აუცილებელია და მისი დეკონსტრუქციაც, მაგრამ ამდენი უმეცრება და უაზროვნება ერთობ დამასევდიანებელია და ხშირად გულის ამრევიც.

აზროვნების და გემოვნების დონე თანამედროვე საქართველოში თბილისის და ბათუმის ჩაბეტონების პირდაპირპროპორციულია და ეს თანაბრად ეხება მის ულტრაკონსერვატორულ თუ ლიბერალურ შენაკადებს." - წერს გიორგი მაისურაძე.