მოზაიკა
მსოფლიო

20

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

სამშაბათი, მთვარის ოცდამესამე დღე დაიწყება 03:06-ზე, მთვარე თევზებში იქნება 16:24-დან - კარგი დღეა ძველი საქმეების დასასრულებლად. ახლებს ნუ წამოიწყებთ. ნუ განახორციელებთ სერიოზულ ფინანსურ ოპერაციებს. სწავლისთვის ნეიტრალური დღეა, მაგრამ გამოცდა სხვა დროისთვის გადადეთ. უმჯობესია ეს დღე განმარტოებით, ბუნებაში გაატაროთ. მაქსიმალურად შეამცირეთ კონტაქტები, გულითადი საუბრები. მოერიდეთ ხელმძღვანელობასთან კონფლიქტს. სამსახურის, საქმიანობის შეცვლას. გათავისუფლდით უსარგებლო ნივთებისგან. არასასურველი დღეა ქორწინებისა და ნიშნობისთვის. მოერიდეთ დიდი რაოდენობით სითხის, განსაკუთრებით ალკოჰოლის მიღებას. გაუფრთხილდით ფეხებს. არ გადაღალოთ, ჩაიცვით მოსახერხებელი ფეხსაცმელი.
კულტურა/შოუბიზნესი
სამხედრო
სამართალი
საზოგადოება
მეცნიერება
სპორტი
Faceამბები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"ჩაურევლობის პრინციპი უნდა იყოს საფუძველთა საფუძველი!" - რას ამბობს მერაბ კოკოჩაშვილი ეროვნულ კინოცენტრში მიმდინარე პროცესებზე
"ჩაურევლობის პრინციპი უნდა იყოს საფუძველთა საფუძველი!" - რას ამბობს მერაბ კოკოჩაშვილი ეროვნულ კინოცენტრში მიმდინარე პროცესებზე

10 ივ­ნისს, კულ­ტუ­რის სა­მი­ნის­ტროს მიერ და­ნიშ­ნულ­მა დი­რექ­ტო­რის დრო­ე­ბი­თი მო­ვა­ლე­ო­ბის შემ­სრუ­ლე­ბელ­მა - კობა ხუ­ბუ­ნა­ი­ამ ეროვ­ნულ კი­ნო­ცენ­ტრში რე­ორ­გა­ნი­ზა­ცია გა­მო­ა­ცხა­და. ამის შე­სა­ხებ ინ­ფორ­მა­ცია ცენ­ტრის თა­ნამ­შრომ­ლებ­მა "ფე­ის­ბუ­კის" პი­რად გვერ­დებ­ზე კვი­რას, 11 ივ­ნისს გა­ავ­რცე­ლეს. კი­ნო­ცენ­ტრის დი­რექ­ტო­რის მო­ად­გი­ლე ნინო კუ­ხა­ლაშ­ვი­ლი წერ­და, რომ თეა წუ­ლუ­კი­ან­მა მისი შტა­ტი გა­ა­უქ­მა და 12 ივ­ლი­სი­დან სამ­სა­ხუ­რი­დან ათა­ვი­სუფ­ლე­ბენ.

რამ­დე­ნი­მე დღის წინ, კი­ნო­ცენ­ტრში კი­ნო­წარ­მო­ე­ბის დე­პარ­ტა­მენ­ტის უფ­რო­სის მო­ად­გი­ლედ და­ი­ნიშ­ნა კი­ნომ­ცოდ­ნე და ტე­ლე­წამ­ყვა­ნი ბაჩო ოდი­შა­რია, კი­ნო­ცენ­ტრის თა­ნამ­შრო­მელ­თა ნა­წი­ლის კრი­ტი­კა მოჰ­ყვა რე­ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ის გა­მო­ცხა­დე­ბას და ისი­ნი სა­მი­ნის­ტროს მო­თხოვ­ნებს უყე­ნე­ბენ. გან­ცხა­დე­ბის ავ­ტო­რე­ბი მი­იჩ­ნე­ვენ, რომ კი­ნო­ცენ­ტრში მი­ნის­ტრის მიერ და­ნიშ­ნუ­ლი დი­რექ­ტო­რის გა­მო­ცხა­დე­ბუ­ლი რე­ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ის პრო­ცე­სი არის კი­ნოს პო­ლი­ტი­კუ­რი კო­ნი­უნ­ქტუ­რის ქვეშ მოქ­ცე­ვის მცდე­ლო­ბა...

არ­სე­ბულ სა­კი­თხზე სა­სა­უბ­როდ "კვი­რის პა­ლიტ­რა" რე­ჟი­სორ მე­რაბ კო­კო­ჩაშ­ვილს და­უ­კავ­შირ­და, მან კი გა­იხ­სე­ნა თუ რო­გო­რი იყო კი­ნო­ცენ­ტრი წლე­ბის წინ, რა ხდე­ბო­და მის შექ­მნამ­დეც და ერ­თგვა­რი რეტ­როს­პექ­ტი­ვა დაგ­ვა­ნახ­ვა - ქარ­თუ­ლი კი­ნოს წარ­მო­ე­ბის წარ­სუ­ლი და თა­ნა­მედ­რო­ვე­ო­ბა:

- ძა­ლი­ან მწვა­ვე სი­ტუ­ა­ცი­აა, მაგ­რამ საქ­მე იმა­შია, რომ არ­სე­ბულ სა­კი­თხში მხო­ლოდ ნა­წი­ლობ­რივ გა­ვერ­კვიე. ფილ­მის გახ­მო­ვა­ნე­ბის პე­რი­ო­დი მაქვს და დრო აღა­რაფ­რის­თვის მრჩე­ბა. სამ­წუ­ხა­როდ, ამის გამო მთე­ლი კვი­რა გა­დატ­ვირ­თუ­ლი მექ­ნე­ბა... რო­გორც ვიცი, რე­ორ­გა­ნი­ზა­ცია მიმ­დი­ნა­რე­ობს და თა­ნამ­შრომ­ლე­ბი ამ რე­ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ის წი­ნა­აღ­მდეგ­ნი არი­ან. რა­შია ეს წი­ნა­აღ­მდე­გო­ბა, სი­მარ­თლე გი­თხრათ, არ ვიცი! არას­წო­რად მი­დის რე­ორ­გა­ნი­ზა­ცია თუ უბ­რა­ლოდ იმის გამო, რომ კულ­ტუ­რის სა­მი­ნის­ტრო­დან დრო­ე­ბით მოვ­ლი­ნე­ბუ­ლი ადა­მი­ა­ნი ატა­რებს? ეს უნდა და­ვად­გი­ნოთ, მაგ­რამ გარ­კვე­უ­ლად ვე­რა­ვინ ვე­რა­ფე­რი მი­თხრა.

ერ­თა­დერ­თი, რაც გა­ვი­გე არის ის, რომ კულ­ტუ­რის სა­მი­ნის­ტრომ დრო­ე­ბით დი­რექ­ტო­რის მო­ვა­ლე­ო­ბის შემ­სრუ­ლე­ბე­ლი და­ნიშ­ნა, რისი უფ­ლე­ბაც კულ­ტუ­რის სა­მი­ნის­ტროს აქვს. დი­რექ­ტორ­მა კი რე­ორ­გა­ნი­ზა­ცია გა­მო­ა­ცხა­და. პრო­ტეს­ტიც ამა­ზე­აო... იმი­სათ­ვის, რომ ამ ყვე­ლა­ფერს პა­სუ­ხი გა­ე­ცეს, სა­უ­ბა­რი ძა­ლი­ან ად­რინ­დე­ლი პე­რი­ო­დი­დან უნდა და­ი­წყოს!

- რას გუ­ლის­ხმობთ?

- 20 წელ­ზე მე­ტია ეს კი­ნო­ცენ­ტრი არ­სე­ბობს და და­არ­სე­ბა რო­გორ მოხ­და, მე ძა­ლი­ან კარ­გად ვიცი! ჩვენ ამა­ში ყვე­ლა ჩარ­თუ­ლე­ბი ვი­ყა­ვით! ამ წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში პრობ­ლე­მე­ბი არ იქ­ნე­ბო­და? რე­ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ა­ზე, ან მო­მა­ვალ­ში რა უნდა გა­კეთ­დეს, ამა­ზე აღა­რა­ვინ უნდა იფიქ­როს?

20 წლის წინ, კი­ნო­ცენ­ტრი იმის­თვის შე­იქ­მნა, რომ სა­ქარ­თვე­ლო პროგ­რე­სულ გზა­ზე დად­გა, და­მო­უ­კი­დე­ბე­ლი ქვე­ყა­ნა გახ­და... მა­შინ სა­თა­ვე­ში ელ­დარ შენ­გე­ლა­ია იყო. გვერ­დით ედგა ოთარ იო­სე­ლი­ა­ნი, რო­მე­ლიც საფ­რან­გეთ­ში იმ­ყო­ფე­ბო­და, ფრან­გუ­ლი პრინ­ცი­პით აღვსი­ლი. ეს პრინ­ცი­პი კი თა­ვი­სუ­ფალ მარ­თვა­ზე იყო და­ფუძ­ნე­ბუ­ლი... კი­ნო­ცენ­ტრი სა­ხელ­მწი­ფო ორ­გა­ნი­ზა­ცია იყო, თუმ­ცა მის საქ­მე­ში არა­ვინ ერე­ო­და. ეს და­მო­უ­კი­დე­ბე­ლი ორ­გა­ნი­ზა­ცი­აა, რო­მე­ლიც სა­ხელ­მწი­ფო­დან თან­ხებს იღებს მა­ღა­ლი კლა­სის, ეროვ­ნუ­ლი ფილ­მე­ბის შე­საქ­მნე­ლად.

- ამ­ჟა­მად კი­ნო­ცენ­ტრში რე­ორ­გა­ნი­ზა­ცია სა­მარ­თლი­ა­ნად მიმ­დი­ნა­რე­ობს?

- იცით, რა, რომ გა­ვერ­კვე, ამ საქ­მე­ში უნდა ჩა­ვერ­თო, მე ალ­ბათ სუ­ბი­ექ­ტუ­რი ვიქ­ნე­ბი...მე მინ­და, ყვე­ლამ გა­იხ­სე­ნოს, რაც იყო კი­ნო­ცენ­ტრის და­არ­სე­ბამ­დე და შემ­დეგ რა პრინ­ცი­პი იყო:

ფილ­მის და­ფი­ნან­სე­ბას, 75%-მდე, სა­ხელ­მწი­ფო თა­ვის თავ­ზე იღებ­და. ამ თან­ხის გან­კარ­გვა კი­ნო­ცენ­ტრის სა­შუ­ა­ლე­ბით უნდა მომ­ხდა­რი­ყო. არა კულ­ტუ­რის სა­მი­ნის­ტრო­დან, ან კი­ნო­ცენ­ტრი­დან, არა­მედ, პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლუ­რი ჟი­უ­რის გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბის შე­დე­გად. 75%-მდე თან­ხას კი­ნო­ცენ­ტრი იხ­დი­და და 25% კი - პრო­დი­უ­სერს უნდა მო­ე­ძებ­ნა პარტნი­ო­რე­ბი, სპონ­სო­რე­ბი...

ვი­საც სურ­ვი­ლი ჰქონ­და, წი­ნა­და­დე­ბა შეჰ­ქონ­და დი­რექ­ტო­რო­ბა­ზე. სა­უ­კე­თე­სო პრო­ექტს პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლი ჟი­უ­რის წევ­რე­ბი ქუ­ლებს სა­თი­თა­ოდ აძ­ლევ­დნენ, ერ­თმა­ნე­თის არა­ვინ იცო­და. სა­ბო­ლოო ჯამ­ში, ვი­საც მა­ღა­ლი ქულა ჰქონ­და, ის ინიშ­ნე­ბო­და კი­ნო­ცენ­ტრის დი­რექ­ტო­რად. აი, ასე­თი პრინ­ცი­პი იყო დად­გე­ნი­ლი კულ­ტუ­რის სა­მი­ნის­ტროს მიერ...

მო­გეხ­სე­ნე­ბათ, სა­ქარ­თვე­ლო პა­ტა­რა ქვე­ყა­ნაა და კი­ნო­თე­ატ­რე­ბი­დან შე­მო­სა­ვა­ლი იმ­დე­ნად ცო­ტაა, ამა­ზე ლა­პა­რა­კიც ძა­ლი­ან სა­სა­ცი­ლოა, რომ სა­ხელ­მწი­ფოს აქე­დან რა­ღაც და­უბ­რუნ­დე­ბა. სა­ხელ­მწი­ფოს მიერ მო­ცე­მუ­ლი და სპონ­სო­რე­ბის მიერ შეგ­რო­ვე­ბუ­ლი თან­ხა, ძი­რი­თა­დად, ფილ­მის გა­და­ღე­ბას ემ­სა­ხუ­რე­ბა. ეს კი იმას ნიშ­ნავს, რომ სა­ხელ­მწი­ფომ საკ­მა­ოდ დიდი თან­ხა უნდა იხა­დოს. ჩვენ ვი­ცით კარ­გი ფილ­მის გა­და­ღე­ბა რა ღირს. ვი­ნა­ი­დან სა­ხელ­მწი­ფოს ბევ­რი ფული არ აქვს და ფუ­ლის დიდი ნა­წი­ლი არა კულ­ტუ­რულ, არა­მედ, მა­ტე­რი­ა­ლურ ცხოვ­რე­ბა­ზე უფრო სა­ჭი­როა, პირ­და­პირ შე­მიძ­ლია გი­თხრათ, რომ იმ­დე­ნად მცი­რე თან­ხაა, ამის გამო ძა­ლი­ან ბევ­რი რამ ჩაშ­ლი­ლა. ვი­ნა­ი­დან კი­ნო­ცენ­ტრში არა­სო­დეს მი­მუ­შა­ვია, ვერ გე­ტყვით, რამ­დე­ნად ძლი­ე­რია კი­ნო­ცენ­ტრის ზე­გავ­ლე­ნა სა­ხელ­მწი­ფო­ზე, მეტი თან­ხის მო­პო­ვე­ბა­ზე... დღეს ჩვენ­თან ფილ­მე­ბის გა­და­სა­ღე­ბად იმის მე­სა­მე­დი იხარ­ჯე­ბა, რაც ეს­ტო­ნეთ­ში. ეს­ტო­ნე­თი კი სა­ქარ­თვე­ლო­ზე პა­ტა­რა ქვე­ყა­ნაა.

რაც შე­ე­ხე­ბა სა­ზო­გა­დო­ე­ბის, სპონ­სო­რე­ბის და და­ინ­ტე­რე­სე­ბუ­ლი ადა­მი­ა­ნე­ბის ჩარ­თუ­ლო­ბას, მო­გეხ­სე­ნე­ბათ, სა­ქარ­თვე­ლო­ში 2008 წელს ომი მოხ­და და 2019 წელს პან­დე­მია და­ი­წყო, ამან სპონ­სო­რებ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბა აბ­სო­ლუ­ტუ­რად დაგ­ვა­კარ­გვი­ნა. მა­გა­ლი­თად მე, ფილ­მს უკვე მე­ხუ­თე წე­ლია ვი­ღებ და თან­ხა, რო­მე­ლიც მის გა­და­სა­ღე­ბად მეძ­ლე­ვა, ნა­წილ-ნა­წილ მო­დის.

გა­ნაგ­რძეთ კი­თხვა

მკითხველის კომენტარები / 3 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
ანა
0

რა პოზიციაზეა ვერ გავიგე

ბაკარია
5

რა თქმა უნდა, არავინ უნდა უკარნახოს რა მიმართულების ფილმი გადაიღოს, მაგრამ რა ხარისხის ნაწარმში იხარჯება სახელმწიფო სახსრები, ან საერთოდ რამდენად სწორეა ხარჯვა, არ უნდა ინახოს?

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ვოლოდიმირ ზელენსკი, რომში აშშ-ის ვიცე-პრეზიდენტს ჯეი დი ვენსს და სახელმწიფო მდივანს მარკო რუბიოს შეხვდა
ავტორი:

"ჩაურევლობის პრინციპი უნდა იყოს საფუძველთა საფუძველი!" - რას ამბობს მერაბ კოკოჩაშვილი ეროვნულ კინოცენტრში მიმდინარე პროცესებზე

"ჩაურევლობის პრინციპი უნდა იყოს საფუძველთა საფუძველი!" - რას ამბობს მერაბ კოკოჩაშვილი ეროვნულ კინოცენტრში მიმდინარე პროცესებზე

10 ივნისს, კულტურის სამინისტროს მიერ დანიშნულმა დირექტორის დროებითი მოვალეობის შემსრულებელმა - კობა ხუბუნაიამ ეროვნულ კინოცენტრში რეორგანიზაცია გამოაცხადა. ამის შესახებ ინფორმაცია ცენტრის თანამშრომლებმა "ფეისბუკის" პირად გვერდებზე კვირას, 11 ივნისს გაავრცელეს. კინოცენტრის დირექტორის მოადგილე ნინო კუხალაშვილი წერდა, რომ თეა წულუკიანმა მისი შტატი გააუქმა და 12 ივლისიდან სამსახურიდან ათავისუფლებენ.

რამდენიმე დღის წინ, კინოცენტრში კინოწარმოების დეპარტამენტის უფროსის მოადგილედ დაინიშნა კინომცოდნე და ტელეწამყვანი ბაჩო ოდიშარია, კინოცენტრის თანამშრომელთა ნაწილის კრიტიკა მოჰყვა რეორგანიზაციის გამოცხადებას და ისინი სამინისტროს მოთხოვნებს უყენებენ. განცხადების ავტორები მიიჩნევენ, რომ კინოცენტრში მინისტრის მიერ დანიშნული დირექტორის გამოცხადებული რეორგანიზაციის პროცესი არის კინოს პოლიტიკური კონიუნქტურის ქვეშ მოქცევის მცდელობა...

არსებულ საკითხზე სასაუბროდ "კვირის პალიტრა" რეჟისორ მერაბ კოკოჩაშვილს დაუკავშირდა, მან კი გაიხსენა თუ როგორი იყო კინოცენტრი წლების წინ, რა ხდებოდა მის შექმნამდეც და ერთგვარი რეტროსპექტივა დაგვანახვა - ქართული კინოს წარმოების წარსული და თანამედროვეობა:

- ძალიან მწვავე სიტუაციაა, მაგრამ საქმე იმაშია, რომ არსებულ საკითხში მხოლოდ ნაწილობრივ გავერკვიე. ფილმის გახმოვანების პერიოდი მაქვს და დრო აღარაფრისთვის მრჩება. სამწუხაროდ, ამის გამო მთელი კვირა გადატვირთული მექნება... როგორც ვიცი, რეორგანიზაცია მიმდინარეობს და თანამშრომლები ამ რეორგანიზაციის წინააღმდეგნი არიან. რაშია ეს წინააღმდეგობა, სიმართლე გითხრათ, არ ვიცი! არასწორად მიდის რეორგანიზაცია თუ უბრალოდ იმის გამო, რომ კულტურის სამინისტროდან დროებით მოვლინებული ადამიანი ატარებს? ეს უნდა დავადგინოთ, მაგრამ გარკვეულად ვერავინ ვერაფერი მითხრა.

ერთადერთი, რაც გავიგე არის ის, რომ კულტურის სამინისტრომ დროებით დირექტორის მოვალეობის შემსრულებელი დანიშნა, რისი უფლებაც კულტურის სამინისტროს აქვს. დირექტორმა კი რეორგანიზაცია გამოაცხადა. პროტესტიც ამაზეაო... იმისათვის, რომ ამ ყველაფერს პასუხი გაეცეს, საუბარი ძალიან ადრინდელი პერიოდიდან უნდა დაიწყოს!

- რას გულისხმობთ?

- 20 წელზე მეტია ეს კინოცენტრი არსებობს და დაარსება როგორ მოხდა, მე ძალიან კარგად ვიცი! ჩვენ ამაში ყველა ჩართულები ვიყავით! ამ წლების განმავლობაში პრობლემები არ იქნებოდა? რეორგანიზაციაზე, ან მომავალში რა უნდა გაკეთდეს, ამაზე აღარავინ უნდა იფიქროს?

20 წლის წინ, კინოცენტრი იმისთვის შეიქმნა, რომ საქართველო პროგრესულ გზაზე დადგა, დამოუკიდებელი ქვეყანა გახდა... მაშინ სათავეში ელდარ შენგელაია იყო. გვერდით ედგა ოთარ იოსელიანი, რომელიც საფრანგეთში იმყოფებოდა, ფრანგული პრინციპით აღვსილი. ეს პრინციპი კი თავისუფალ მართვაზე იყო დაფუძნებული... კინოცენტრი სახელმწიფო ორგანიზაცია იყო, თუმცა მის საქმეში არავინ ერეოდა. ეს დამოუკიდებელი ორგანიზაციაა, რომელიც სახელმწიფოდან თანხებს იღებს მაღალი კლასის, ეროვნული ფილმების შესაქმნელად.

- ამჟამად კინოცენტრში რეორგანიზაცია სამართლიანად მიმდინარეობს?

- იცით, რა, რომ გავერკვე, ამ საქმეში უნდა ჩავერთო, მე ალბათ სუბიექტური ვიქნები...მე მინდა, ყველამ გაიხსენოს, რაც იყო კინოცენტრის დაარსებამდე და შემდეგ რა პრინციპი იყო:

ფილმის დაფინანსებას, 75%-მდე, სახელმწიფო თავის თავზე იღებდა. ამ თანხის განკარგვა კინოცენტრის საშუალებით უნდა მომხდარიყო. არა კულტურის სამინისტროდან, ან კინოცენტრიდან, არამედ, პროფესიონალური ჟიურის გადაწყვეტილების შედეგად. 75%-მდე თანხას კინოცენტრი იხდიდა და 25% კი - პროდიუსერს უნდა მოეძებნა პარტნიორები, სპონსორები...

ვისაც სურვილი ჰქონდა, წინადადება შეჰქონდა დირექტორობაზე. საუკეთესო პროექტს პროფესიონალი ჟიურის წევრები ქულებს სათითაოდ აძლევდნენ, ერთმანეთის არავინ იცოდა. საბოლოო ჯამში, ვისაც მაღალი ქულა ჰქონდა, ის ინიშნებოდა კინოცენტრის დირექტორად. აი, ასეთი პრინციპი იყო დადგენილი კულტურის სამინისტროს მიერ...

მოგეხსენებათ, საქართველო პატარა ქვეყანაა და კინოთეატრებიდან შემოსავალი იმდენად ცოტაა, ამაზე ლაპარაკიც ძალიან სასაცილოა, რომ სახელმწიფოს აქედან რაღაც დაუბრუნდება. სახელმწიფოს მიერ მოცემული და სპონსორების მიერ შეგროვებული თანხა, ძირითადად, ფილმის გადაღებას ემსახურება. ეს კი იმას ნიშნავს, რომ სახელმწიფომ საკმაოდ დიდი თანხა უნდა იხადოს. ჩვენ ვიცით კარგი ფილმის გადაღება რა ღირს. ვინაიდან სახელმწიფოს ბევრი ფული არ აქვს და ფულის დიდი ნაწილი არა კულტურულ, არამედ, მატერიალურ ცხოვრებაზე უფრო საჭიროა, პირდაპირ შემიძლია გითხრათ, რომ იმდენად მცირე თანხაა, ამის გამო ძალიან ბევრი რამ ჩაშლილა. ვინაიდან კინოცენტრში არასოდეს მიმუშავია, ვერ გეტყვით, რამდენად ძლიერია კინოცენტრის ზეგავლენა სახელმწიფოზე, მეტი თანხის მოპოვებაზე... დღეს ჩვენთან ფილმების გადასაღებად იმის მესამედი იხარჯება, რაც ესტონეთში. ესტონეთი კი საქართველოზე პატარა ქვეყანაა.

რაც შეეხება საზოგადოების, სპონსორების და დაინტერესებული ადამიანების ჩართულობას, მოგეხსენებათ, საქართველოში 2008 წელს ომი მოხდა და 2019 წელს პანდემია დაიწყო, ამან სპონსორებთან ურთიერთობის საშუალება აბსოლუტურად დაგვაკარგვინა. მაგალითად მე, ფილმს უკვე მეხუთე წელია ვიღებ და თანხა, რომელიც მის გადასაღებად მეძლევა, ნაწილ-ნაწილ მოდის.

განაგრძეთ კითხვა