პოლიტიკა
საზოგადოება
მსოფლიო

25

ივლისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

შაბათი, მთვარის მესამე დღე დაიწყება 07:01-ზე, მთვარე ლომშია – ენერგიული დღეა. მოქმედების დროა, ხელსაყრელია მძიმე ფიზიკური დატვირთვა. მოერიდეთ აგრესიის ნებისმიერ გამოვლინებას. გამოიჩინეთ მონდომება და გამძლეობა. არ არის რეკომენდებული ფინანსური საკითხების მოგვარება, შესაძლებელია ფულადი დანაკარგები. აქტიურია თავის უკანა ნაწილი და ყურები. შეგიძლიათ მიირთვათ ცხარე საკვები, სანელებლები, ხორცი. შეგიძლიათ წახვიდეთ სამოგზაუროდ ან მივლინებაში. რაც შორს წახვალთ, მით უფრო წარმატებული იქნება მოგზაურობა,
სამართალი
სამხედრო
მეცნიერება
მოზაიკა
კულტურა/შოუბიზნესი
კონფლიქტები
სპორტი
Faceამბები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"მინდა ჩემი და მარგარეტის გარშემო დატრიალებულ დრამაზე გითხრათ" - წყვილი, რომელიც წლების წინ შატილში დასახლდა, ახლა კი ემიგრაციაში მიდის
"მინდა ჩემი და მარგარეტის გარშემო დატრიალებულ დრამაზე გითხრათ" - წყვილი, რომელიც წლების წინ შატილში დასახლდა, ახლა კი ემიგრაციაში მიდის

გი­ორ­გი ჭინ­ჭა­რა­უ­ლი და მარ­გა­რეტ და­ი­ა­უ­რი სა­ზო­გა­დო­ე­ბამ მას შემ­დეგ გა­იც­ნო, რაც სა­ცხოვ­რებ­ლად შა­ტილ­ში გა­დას­ვლა გა­და­წყვი­ტეს. ახალ­გაზ­რდა წყვი­ლი წლე­ბია, რაც მთებ­ში ცხოვ­რობს, თუმ­ცა ცხოვ­რე­ბის რთუ­ლი პი­რო­ბე­ბი­სა და ეკო­ნო­მი­კუ­რი სი­დუ­ხ­ჭი­რის გამო, რო­მელ­შიც ახლა ჩვე­ნი ქვეყ­ნის მო­სახ­ლე­ო­ბის დიდი ნა­წი­ლი ცხოვ­რობს, მა­თაც გა­და­წყვი­ტეს სა­ზღვრებს მიღ­მა წას­ვლა.

წყვი­ლის ამ­გვარ გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბას ზო­გი­ერ­თი ადა­მი­ა­ნის მხრი­დან კრი­ტი­კა მოჰ­ყვა. წას­ვლის მი­ზე­ზებ­სა და გა­მოთ­ქმულ კრი­ტი­კა­ზე გი­ორ­გი ჭინ­ჭა­უ­რა­უ­ლი სო­ცი­ა­ლურ ქსელ­ში ვრცელ პოსტს აქ­ვეყ­ნებს.

"მინ­და ბოლო დროს, ჩემი და მარ­გა­რე­ტის გარ­შე­მო დატ­რი­ა­ლე­ბულ დრა­მა­ზე გი­თხრათ, ერთი-ორი სი­ტყვა(ემიგ­რა­ცი­ა­ში წას­ვლას ვგუ­ლის­ხმობ).უამ­რა­ვი აზრი გაჟ­ღერ­და, რომ უნდა დავ­რჩეთ, შეგ­ვე­შინ­და და გავ­რბი­ვართ, "ვერ გავ­ქა­ჩეთ“, "ღმერ­თო ეს რა უბე­დუ­რე­ბაა" და ა.შ.

ძი­რი­თა­დად მე­სი­ჯე­ბი იყო ემო­ცი­უ­რი და სენ­ტი­მენ­ტა­ლუ­რი. ხოდა, ცოტა არ იყოს და­ვი­ღა­ლე ამ პო­ე­ზი­ით და მინ­და გი­თხრათ, რომ რე­ა­ლის­ტე­ბი ვი­ყოთ და ნუ გვი­ყუ­რებთ რო­გორც ფილ­მის გმი­რებს, ან მუ­ზე­უ­მის ექ­სპო­ნა­ტებს. ჩვე­ნი წას­ვლა კი არაა ტრა­გე­დია, ბოლო სამ თვე­ში სა­ქარ­თვე­ლოს ასი ათას­მა მო­ქა­ლა­ქემ და­ტო­ვა ქვე­ყა­ნა, თი­თო­ე­უ­ლი თქვენ­გა­ნის ოჯა­ხი­დან, ორი და ორზე მეტი წევ­რი ემიგ­რა­ცი­ა­შია და ჩვენც მათ შო­რის ვიქ­ნე­ბით, მა­შინ როცა მტე­რი სა­ხელ­მწი­ფოს ასი­ა­თა­სო­ბით მო­ქა­ლა­ქე კომ­ფორ­ტს იქ­მნის ჩვენს ქვე­ყა­ნა­ში და ისე გვი­ყუ­რე­ბენ რო­გორც ეგ­ზო­ტი­კურ სა­სა­ცი­ლო არ­სე­ბებს, რომ­ლებ­საც გემ­რი­ე­ლი ხინ­კლის მოხ­ვე­ვა შე­უძ­ლი­ათ.

ტრა­გე­დია არაა დამ­დგა­რი შე­დე­გი რომ ქარ­თველ ახალ­გაზ­რდებს გვინ­და წას­ვლა, გან­ვი­თა­რე­ბა, ფი­ნან­სუ­რი კე­თილ­დღე­ო­ბა, მო­წეს­რი­გე­ბულ სა­მარ­თლებ­რივ და სო­ცი­ა­ლურ გა­რე­მო­ში ცხოვ­რე­ბის და საქ­მი­ა­ნო­ბის გა­მოც­დი­ლე­ბა. ტრა­გე­დია არის მი­ზე­ზი, რის გა­მოც ეს ყვე­ლა­ფე­რი სა­კუ­თარ ქვე­ყა­ნა­ში არ გვაქვს და გა­ურ­კვე­ვე­ლია, რო­დის გვექ­ნე­ბა.

ტრა­გე­დი­აა, რომ მო­რა­ლუ­რად იმ­დე­ნად დავ­ბე­ჩავ­დით და და­ბა­ლი სტან­დარ­ტე­ბი გვაქვს, რომ საბ­ჭო­თა მენ­ტა­ლი­ტე­ტის სა­ე­რო და სა­სუ­ლი­ე­რო ელი­ტე­ბის სი­თავ­ხე­დეს მო­წი­წე­ბით ვყლა­პავთ და მათ ნე­ბის­მი­ერ ყალბ, უგე­მოვ­ნო პო­პუ­ლიზმს ხბოს აღ­ტა­ცე­ბით ვე­გე­ბე­ბით. ტრა­გე­დი­აა, რომ დე­მოკ­რა­ტი­უ­ლი, ხალ­ხის წი­ნა­შე პა­სუ­ხის­მგე­ბე­ლი მმარ­თვე­ლო­ბის ნაც­ვლად, რა­ღაც გა­უ­გე­ბა­რი ფე­ო­და­ლიზ­მის და დე­მა­გო­გი­ის ნა­ზა­ვი გვაქვს. ტრა­გე­დი­აა, რომ პრო­ტეს­ტის გრძნო­ბა არ გვაქვს მა­სი­უ­რად ყვე­ლას.

ისევ უდაბ­ნო­ში და­ვე­ხე­ტე­ბით და "40 წელი" ვერ შეგ­ვის­რულ­და. ვერ გა­და­ი­რე­ცხა ქარ­თვე­ლე­ბის გო­ნე­ბი­დან მტკივ­ნე­უ­ლი საბ­ჭო­თა დამ­ღა, რომ მო­ქა­ლა­ქე­ე­ბი არ ვი­ყო­ფით "კოლ­მე­ურ­ნე­ო­ბის თავ­მჯდო­მა­რე­ე­ბად" და ნაც­რის­ფერ მა­სად. ვი­საც წას­ვლა გვინ­და, ყვე­ლას არ გვაქვს საკ­ვე­ბის, სას­მე­ლის, ან ზამ­თარ­ში გათ­ბო­ბის პრობ­ლე­მა.

თა­ნა­მედ­რო­ვე ახალ­გაზ­რდე­ბის მო­თხოვ­ნი­ლე­ბა­თა პი­რა­მი­და­ში სხვა პრი­ო­რი­ტე­ტე­ბიც არ­სე­ბობს. ამი­ტო­მაც, სრუ­ლი­ად უად­გი­ლოა ბევ­რი გულ­წრფე­ლი, მაგ­რამ ამა­ვე დროს გუ­ლუბ­რყვი­ლო კე­თი­ლის მსურ­ვე­ლის კო­მენ­ტა­რი თით­ქოს სა­ნამ ჭინ­ჭა­რი იზ­რდე­ბა კლდე­ებ­ზე არა­ფე­რი გვი­ჭირს და ხმელ პურ­ზეც იო­ლად გა­ვალთ.

"არ გავცვლი სალ­სა კლდე­ებ­სა" კარ­გი ლექ­სია, თუმ­ცა ის მა­ინც ლექ­სია და ფე­ო­და­ლურ ხა­ნა­ში ჩვე­ნი წი­ნაპ­რე­ბის მიერ თვით­გა­დარ­ჩე­ნის­თვის აუ­ცი­ლე­ბე­ლი ცხოვ­რე­ბის წე­სის გა­ი­დე­ა­ლე­ბა მო­მა­ვალს ვერ მოგ­ვცემს. ყვე­ლა­ფე­რი მო­ვით­მი­ნოთ და "რა­ღა­ცა იქ­ნე­ბა" არის თა­ვი­სუ­ფა­ლი ახალ­გაზ­რდა ადა­მი­ა­ნის­თვის სა­შინ­ლად და­მამ­ცი­რე­ბე­ლი იდეა.

ვე­რა­ვინ გვე­ტყვის, რომ რა­მის შეგ­ვე­შინ­და. მე-4-ე წე­ლია სა­ჯა­როდ ვამ­ბობ სათ­ქმელს და არც სამ­სა­ხუ­რის და­კარ­გვის შემ­ში­ნე­ბია და არც გა­და­სახ­ლე­ბის. .ჩვენ რომ აქ ვცხოვ­რობთ ეს გმი­რო­ბა არაა, იმი­ტომ, რომ აქ ჩვე­ნი სურ­ვი­ლით ვართ, გვიყ­ვარს ხევ­სუ­რე­თი, აქ ვართ კომ­ფორ­ტუ­ლად და სწო­რედ ეს არ გვხდის გმი­რე­ბად", - წერს გი­ორ­გი ჭინ­ჭა­უ­ა­რუ­ლი.

მკითხველის კომენტარები / 71 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
იკა
3

ყველაფერი ვეფხია ხალიბაურის ბრალია....ყოველთვის მიკვირდა და ეხლაც არ მესმის რატომ არ იცლება ჩრდილოეთ კავკასიის მაღალმთიანი სოფლები იქ რა შვეიცარიაა? ხალხი გაასახლეს თოფის ქვეშ და 10 წლის მერე მაინც თავის აულში დაბრუნდა ქართველები რომ გაასახლო თითო ოროლა შეძლება დაბრუნდეს ვინმე, ან გარდაბანის მარნეულის და წალკის სოფლები რატომ არ იცლება ისე როგორც კახეთის იმერეთის და ა შ? საკუთარ თავში რომ ჩაიხედოთ ცოტა ინტერესიანი თვალებით და სხვისაში ბეძვის ძებნას შეეშვათ არ გინდათ?

იბერილეი
23

კარგი ადმიანები არიან ღმერთმა ხელი მოუმართოდ ეს ქვეყანა ნათელი ადაიანწბისთვის არა ესა რუსულ-კრიმინალური ჭაობი საიდანაც ახალგაზრდები გარბიან და სწორსაც შვებიან ნარკომანი,ლოთი,უსაქმური, არაპროფესიონალი,შეუმდგარი'ხალხი რჩება ესა მწარე რეალობა !!!!

ავტორი:

"მინდა ჩემი და მარგარეტის გარშემო დატრიალებულ დრამაზე გითხრათ" - წყვილი, რომელიც წლების წინ შატილში დასახლდა, ახლა კი ემიგრაციაში მიდის

"მინდა ჩემი და მარგარეტის გარშემო დატრიალებულ დრამაზე გითხრათ" - წყვილი, რომელიც წლების წინ შატილში დასახლდა, ახლა კი ემიგრაციაში მიდის

გიორგი ჭინჭარაული და მარგარეტ დაიაური საზოგადოებამ მას შემდეგ გაიცნო, რაც საცხოვრებლად შატილში გადასვლა გადაწყვიტეს. ახალგაზრდა წყვილი წლებია, რაც მთებში ცხოვრობს, თუმცა ცხოვრების რთული პირობებისა და ეკონომიკური სიდუხჭირის გამო, რომელშიც ახლა ჩვენი ქვეყნის მოსახლეობის დიდი ნაწილი ცხოვრობს, მათაც გადაწყვიტეს საზღვრებს მიღმა წასვლა.

წყვილის ამგვარ გადაწყვეტილებას ზოგიერთი ადამიანის მხრიდან კრიტიკა მოჰყვა. წასვლის მიზეზებსა და გამოთქმულ კრიტიკაზე გიორგი ჭინჭაურაული სოციალურ ქსელში ვრცელ პოსტს აქვეყნებს.

"მინდა ბოლო დროს, ჩემი და მარგარეტის გარშემო დატრიალებულ დრამაზე გითხრათ, ერთი-ორი სიტყვა(ემიგრაციაში წასვლას ვგულისხმობ).უამრავი აზრი გაჟღერდა, რომ უნდა დავრჩეთ, შეგვეშინდა და გავრბივართ, "ვერ გავქაჩეთ“, "ღმერთო ეს რა უბედურებაა" და ა.შ.

ძირითადად მესიჯები იყო ემოციური და სენტიმენტალური. ხოდა, ცოტა არ იყოს დავიღალე ამ პოეზიით და მინდა გითხრათ, რომ რეალისტები ვიყოთ და ნუ გვიყურებთ როგორც ფილმის გმირებს, ან მუზეუმის ექსპონატებს. ჩვენი წასვლა კი არაა ტრაგედია, ბოლო სამ თვეში საქართველოს ასი ათასმა მოქალაქემ დატოვა ქვეყანა, თითოეული თქვენგანის ოჯახიდან, ორი და ორზე მეტი წევრი ემიგრაციაშია და ჩვენც მათ შორის ვიქნებით, მაშინ როცა მტერი სახელმწიფოს ასიათასობით მოქალაქე კომფორტს იქმნის ჩვენს ქვეყანაში და ისე გვიყურებენ როგორც ეგზოტიკურ სასაცილო არსებებს, რომლებსაც გემრიელი ხინკლის მოხვევა შეუძლიათ.

ტრაგედია არაა დამდგარი შედეგი რომ ქართველ ახალგაზრდებს გვინდა წასვლა, განვითარება, ფინანსური კეთილდღეობა, მოწესრიგებულ სამართლებრივ და სოციალურ გარემოში ცხოვრების და საქმიანობის გამოცდილება. ტრაგედია არის მიზეზი, რის გამოც ეს ყველაფერი საკუთარ ქვეყანაში არ გვაქვს და გაურკვეველია, როდის გვექნება.

ტრაგედიაა, რომ მორალურად იმდენად დავბეჩავდით და დაბალი სტანდარტები გვაქვს, რომ საბჭოთა მენტალიტეტის საერო და სასულიერო ელიტების სითავხედეს მოწიწებით ვყლაპავთ და მათ ნებისმიერ ყალბ, უგემოვნო პოპულიზმს ხბოს აღტაცებით ვეგებებით. ტრაგედიაა, რომ დემოკრატიული, ხალხის წინაშე პასუხისმგებელი მმართველობის ნაცვლად, რაღაც გაუგებარი ფეოდალიზმის და დემაგოგიის ნაზავი გვაქვს. ტრაგედიაა, რომ პროტესტის გრძნობა არ გვაქვს მასიურად ყველას.

ისევ უდაბნოში დავეხეტებით და "40 წელი'' ვერ შეგვისრულდა. ვერ გადაირეცხა ქართველების გონებიდან მტკივნეული საბჭოთა დამღა, რომ მოქალაქეები არ ვიყოფით "კოლმეურნეობის თავმჯდომარეებად'' და ნაცრისფერ მასად. ვისაც წასვლა გვინდა, ყველას არ გვაქვს საკვების, სასმელის, ან ზამთარში გათბობის პრობლემა.

თანამედროვე ახალგაზრდების მოთხოვნილებათა პირამიდაში სხვა პრიორიტეტებიც არსებობს. ამიტომაც, სრულიად უადგილოა ბევრი გულწრფელი, მაგრამ ამავე დროს გულუბრყვილო კეთილის მსურველის კომენტარი თითქოს სანამ ჭინჭარი იზრდება კლდეებზე არაფერი გვიჭირს და ხმელ პურზეც იოლად გავალთ.

"არ გავცვლი სალსა კლდეებსა'' კარგი ლექსია, თუმცა ის მაინც ლექსია და ფეოდალურ ხანაში ჩვენი წინაპრების მიერ თვითგადარჩენისთვის აუცილებელი ცხოვრების წესის გაიდეალება მომავალს ვერ მოგვცემს. ყველაფერი მოვითმინოთ და "რაღაცა იქნება'' არის თავისუფალი ახალგაზრდა ადამიანისთვის საშინლად დამამცირებელი იდეა.

ვერავინ გვეტყვის, რომ რამის შეგვეშინდა. მე-4-ე წელია საჯაროდ ვამბობ სათქმელს და არც სამსახურის დაკარგვის შემშინებია და არც გადასახლების. .ჩვენ რომ აქ ვცხოვრობთ ეს გმირობა არაა, იმიტომ, რომ აქ ჩვენი სურვილით ვართ, გვიყვარს ხევსურეთი, აქ ვართ კომფორტულად და სწორედ ეს არ გვხდის გმირებად", - წერს გიორგი ჭინჭაუარული.