მიუხედავად იმისა, რომ მთავრობამ განაცხადა, რომ ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტის მშენებლობის გადაწყვეტილების ერთგულია, ტენდერი ჯერ არ გამოცხადებულა, - ამის შესახებ ამერიკის შეერთებული შტატების სახელმწიფო დეპარტამენტის 2022 წლის საინვესტიციო კლიმატის შეფასებით ანგარიშშია საუბარი.
ანგარიშში ასევე აღნიშნულია, რომ ტრანზიტი და ლოჯისტიკა პრიორიტეტული სექტორებია, რადგან საქართველო ცდილობს ისარგებლოს აღმოსავლეთ/დასავლეთით გაზრდილი ვაჭრობით ქვეყნის გავლით.
"ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზამ გაზარდა საქართველოს სატრანზიტო პერსპექტივები და მთავრობა ეძებდა გზებს ვაჭრობის გასაძლიერებლად. 2016 წელს მთავრობამ ანაკლიაში ახალი პორტის აშენების ხელშეკრულება საერთაშორისო ინვესტორთა ჯგუფს, მათ შორის ამერიკულ კომპანიას გადასცა, თუმცა 2020 წელს მთავრობამ ჯგუფთან კონტრაქტი შეწყვიტა, რის შედეგადაც ინვესტორთან სამართლებრივი დავა წარმოიშვა. მიუხედავად იმისა, რომ მთავრობამ განაცხადა, რომ ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტის მშენებლობის გადაწყვეტილების ერთგულია ტენდერი ჯერ არ გამოცხადებულა.
ცალკე, ლოჯისტიკისა და პორტების მართვის კომპანიებმა ფოთსა და ბათუმში დაიწყეს ბათუმისა და ფოთის პორტების განვითარება და გაფართოება. 2020 წელს საქართველოს უდიდესი პორტის, შავი ზღვის ფოთის პორტის მფლობელმა ღრმაწყლოვანი პორტის შექმნის გეგმები გამოაცხადა. 2021 წელს ლოჯისტიკურმა კომპანიებმა დაასრულეს ორი ახალი ტერმინალის პროექტი ბათუმისა და ფოთის პორტებში“, - ნათქვამია ანგარიშში.
სატრანზიტო პორტის დანიშნულებით , ჩინეთი ევროპა და პირიქით ტვირთებისათვის ,ამის აშენება უსაფუძვლოა ! მაგრამ, თუ, კავკასიის ჩვენი ყელი საერთაშორისო ეკონომიკური საერთო სარგებლობის მშვიდობიან დაცულ ზონად გამოცხადდება და წამყვანი ათეული და ნატო უზრუნველყოფენ აქ მარადიულ სიმშვიდეს , მაშინ ორიც კი დაგვჭირდება ! რადგან ჩინური საქონლის მექანიკურ ტრანზიტზე კი არ იქნება დაკიდებული, არამედ აზერბაიჯანის და ცენტრალური აზიის მათ შორის ავღანეთის ნედლეულისაგან აქ პროდუქციის შექმნით , გადაფასოებით , ნახევრადფაბრიკატების და დასრულებული პროდუქციის უფართოესი ასორტიმენტის ვაისვერსა მოძრაობით, შესაბამისი ფინანსურ საკრედიტო ინსტიტუტებით , სავaჭრო ბირჟებით,ლოგისტიკური ცენრებით და ჰაბებით , სასაქონლო და სააქციო ფასიანი ქაღალდების , ბიზნეს დიჯიტალ ავანგარდ საშუალებებით , ცხადია იმუშავებს, ოღონდ კერძო აქციონერული, საერთო სახალხო სახალხო პროექტი უნდა იყოს და არა სამი ოლიგარქის , ან ხუთის და მათი ბანკების საჩრდილობელი ! მე მაინც არ მოვაწერ ხელს პროექტს ! მივმართავ ემიგრაციას , გაგადეთ ყოველთვე 100 დოლარი ანაკლიის აქციების საძენად, ეს სათქვენო პროექტია !