საზოგადოება
პოლიტიკა
მსოფლიო

16

ივლისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ოთხშაბათი, მთვარის ოცდამეორე დღე დაიწყება 23:52-ზე, მთვარე ვერძში გადავა 08:31-ზე – გაზარდეთ თქვენი ცოდნის დონე. შეისწავლეთ ახალი. იმუშავეთ მნიშვნელოვან დოკუმენტებთან. ხელი მოაწერე კონტრაქტებს. დაალაგეთ არქივი. დაუთმეთ დღე განათლებას და სწავლას. მოაგვარეთ მარტივი საკითხები და არ მიიღოთ სერიოზული გადაწყვეტილებები. არ არის რეკომენდებული: ახალი და სერიოზული საქმეების დაწყება. ბევრი მუშაობა. ვაჭრობა. სიზარმაცე. იყავით ყურადღებიანი ბარძაყების, ქვედა ხერხემლის მიმართ. არ არის რეკომენდებული მარხვა ან შიმშილი. კარგია ტანსაცმლის გაუთოება და შენახვა; ზამთრისთვის ხილის გაყინვა და კონსერვაცია.
სამართალი
Faceამბები
მოზაიკა
მეცნიერება
კონფლიქტები
სამხედრო
სპორტი
წიგნები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რა წერია სახელმწიფო დეპარტამენტის ანგარიშში ანაკლიის პორტის მშენებლობაზე - "ტენდერი ჯერ არ გამოცხადებულა"
რა წერია სახელმწიფო დეპარტამენტის ანგარიშში ანაკლიის პორტის მშენებლობაზე - "ტენდერი ჯერ არ გამოცხადებულა"

მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ მთავ­რო­ბამ გა­ნა­ცხა­და, რომ ანაკ­ლი­ის ღრმა­წყლო­ვა­ნი პორ­ტის მშე­ნებ­ლო­ბის გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბის ერ­თგუ­ლია, ტენ­დე­რი ჯერ არ გა­მო­ცხა­დე­ბუ­ლა, - ამის შე­სა­ხებ ამე­რი­კის შე­ერ­თე­ბუ­ლი შტა­ტე­ბის სა­ხელ­მწი­ფო დე­პარ­ტა­მენ­ტის 2022 წლის სა­ინ­ვეს­ტი­ციო კლი­მა­ტის შე­ფა­სე­ბით ან­გა­რიშ­შია სა­უ­ბა­რი.

ან­გა­რიშ­ში ასე­ვე აღ­ნიშ­ნუ­ლია, რომ ტრან­ზი­ტი და ლო­ჯის­ტი­კა პრი­ო­რი­ტე­ტუ­ლი სექ­ტო­რე­ბია, რად­გან სა­ქარ­თვე­ლო ცდი­ლობს ისარ­გებ­ლოს აღ­მო­სავ­ლეთ/და­სავ­ლე­თით გაზ­რდი­ლი ვაჭ­რო­ბით ქვეყ­ნის გავ­ლით.

"ბაქო-თბი­ლი­სი-ყარ­სის რკი­ნიგ­ზამ გა­ზარ­და სა­ქარ­თვე­ლოს სატ­რან­ზი­ტო პერ­სპექ­ტი­ვე­ბი და მთავ­რო­ბა ეძებ­და გზებს ვაჭ­რო­ბის გა­საძ­ლი­ე­რებ­ლად. 2016 წელს მთავ­რო­ბამ ანაკ­ლი­ა­ში ახა­ლი პორ­ტის აშე­ნე­ბის ხელ­შეკ­რუ­ლე­ბა სა­ერ­თა­შო­რი­სო ინ­ვეს­ტორ­თა ჯგუფს, მათ შო­რის ამე­რი­კულ კომ­პა­ნი­ას გა­დას­ცა, თუმ­ცა 2020 წელს მთავ­რო­ბამ ჯგუფ­თან კონ­ტრაქ­ტი შე­წყვი­ტა, რის შე­დე­გა­დაც ინ­ვეს­ტორ­თან სა­მარ­თლებ­რი­ვი დავა წარ­მო­იშ­ვა. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ მთავ­რო­ბამ გა­ნა­ცხა­და, რომ ანაკ­ლი­ის ღრმა­წყლო­ვა­ნი პორ­ტის მშე­ნებ­ლო­ბის გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბის ერ­თგუ­ლია ტენ­დე­რი ჯერ არ გა­მო­ცხა­დე­ბუ­ლა.

ცალ­კე, ლო­ჯის­ტი­კი­სა და პორ­ტე­ბის მარ­თვის კომ­პა­ნი­ებ­მა ფოთ­სა და ბა­თუმ­ში და­ი­წყეს ბა­თუ­მი­სა და ფო­თის პორ­ტე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა და გა­ფარ­თო­ე­ბა. 2020 წელს სა­ქარ­თვე­ლოს უდი­დე­სი პორ­ტის, შავი ზღვის ფო­თის პორ­ტის მფლო­ბელ­მა ღრმა­წყლო­ვა­ნი პორ­ტის შექ­მნის გეგ­მე­ბი გა­მო­ა­ცხა­და. 2021 წელს ლო­ჯის­ტი­კურ­მა კომ­პა­ნი­ებ­მა და­ას­რუ­ლეს ორი ახა­ლი ტერ­მი­ნა­ლის პრო­ექ­ტი ბა­თუ­მი­სა და ფო­თის პორ­ტებ­ში“, - ნათ­ქვა­მია ან­გა­რიშ­ში.

მკითხველის კომენტარები / 2 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
ალექს
0

სატრანზიტო პორტის დანიშნულებით , ჩინეთი ევროპა და პირიქით ტვირთებისათვის ,ამის აშენება უსაფუძვლოა ! მაგრამ, თუ, კავკასიის ჩვენი ყელი საერთაშორისო ეკონომიკური საერთო სარგებლობის მშვიდობიან დაცულ ზონად გამოცხადდება და წამყვანი ათეული და ნატო უზრუნველყოფენ აქ მარადიულ სიმშვიდეს , მაშინ ორიც კი დაგვჭირდება ! რადგან ჩინური საქონლის მექანიკურ ტრანზიტზე კი არ იქნება დაკიდებული, არამედ აზერბაიჯანის და ცენტრალური აზიის მათ შორის ავღანეთის ნედლეულისაგან აქ პროდუქციის შექმნით , გადაფასოებით , ნახევრადფაბრიკატების და დასრულებული პროდუქციის უფართოესი ასორტიმენტის ვაისვერსა მოძრაობით, შესაბამისი ფინანსურ საკრედიტო ინსტიტუტებით , სავaჭრო ბირჟებით,ლოგისტიკური ცენრებით და ჰაბებით , სასაქონლო და სააქციო ფასიანი ქაღალდების , ბიზნეს დიჯიტალ ავანგარდ საშუალებებით , ცხადია იმუშავებს, ოღონდ კერძო აქციონერული, საერთო სახალხო სახალხო პროექტი უნდა იყოს და არა სამი ოლიგარქის , ან ხუთის და მათი ბანკების საჩრდილობელი ! მე მაინც არ მოვაწერ ხელს პროექტს ! მივმართავ ემიგრაციას , გაგადეთ ყოველთვე 100 დოლარი ანაკლიის აქციების საძენად, ეს სათქვენო პროექტია !

ავტორი:

რა წერია სახელმწიფო დეპარტამენტის ანგარიშში ანაკლიის პორტის მშენებლობაზე - "ტენდერი ჯერ არ გამოცხადებულა"

რა წერია სახელმწიფო დეპარტამენტის ანგარიშში ანაკლიის პორტის მშენებლობაზე - "ტენდერი ჯერ არ გამოცხადებულა"

მიუხედავად იმისა, რომ მთავრობამ განაცხადა, რომ ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტის მშენებლობის გადაწყვეტილების ერთგულია, ტენდერი ჯერ არ გამოცხადებულა, - ამის შესახებ ამერიკის შეერთებული შტატების სახელმწიფო დეპარტამენტის 2022 წლის საინვესტიციო კლიმატის შეფასებით ანგარიშშია საუბარი.

ანგარიშში ასევე აღნიშნულია, რომ ტრანზიტი და ლოჯისტიკა პრიორიტეტული სექტორებია, რადგან საქართველო ცდილობს ისარგებლოს აღმოსავლეთ/დასავლეთით გაზრდილი ვაჭრობით ქვეყნის გავლით.

"ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზამ გაზარდა საქართველოს სატრანზიტო პერსპექტივები და მთავრობა ეძებდა გზებს ვაჭრობის გასაძლიერებლად. 2016 წელს მთავრობამ ანაკლიაში ახალი პორტის აშენების ხელშეკრულება საერთაშორისო ინვესტორთა ჯგუფს, მათ შორის ამერიკულ კომპანიას გადასცა, თუმცა 2020 წელს მთავრობამ ჯგუფთან კონტრაქტი შეწყვიტა, რის შედეგადაც ინვესტორთან სამართლებრივი დავა წარმოიშვა. მიუხედავად იმისა, რომ მთავრობამ განაცხადა, რომ ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტის მშენებლობის გადაწყვეტილების ერთგულია ტენდერი ჯერ არ გამოცხადებულა.

ცალკე, ლოჯისტიკისა და პორტების მართვის კომპანიებმა ფოთსა და ბათუმში დაიწყეს ბათუმისა და ფოთის პორტების განვითარება და გაფართოება. 2020 წელს საქართველოს უდიდესი პორტის, შავი ზღვის ფოთის პორტის მფლობელმა ღრმაწყლოვანი პორტის შექმნის გეგმები გამოაცხადა. 2021 წელს ლოჯისტიკურმა კომპანიებმა დაასრულეს ორი ახალი ტერმინალის პროექტი ბათუმისა და ფოთის პორტებში“, - ნათქვამია ანგარიშში.