პოლიტიკა
მეცნიერება

26

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ხუთშაბათი, მთვარის მეორე დღე დაიწყება 04:52-ზე, მთვარე კირჩხიბშია – რეკომენდებულია ბიზნესის დაწყება. მუშაობა ინდივიდუალურადაც და გუნდურადაც. მოძებნეთ სპონსორები თქვენი პროექტებისთვის. შეგიძლიათ დაიწყოთ ახალი საგნების სწავლა, ჩაირიცხოთ კურსებზე. კარგია მოგზაურობა, მივლინებები. პირი და კბილები აქტიურია. კარგია ვარჯიშის დაწყება. რაც უფრო მარტივი და მსუბუქი იქნება დღეს საკვები, მით უკეთესია. არ არის მიზანშეწონილი ალკოჰოლისა და ხორცის მოხმარება. ერთ-ერთი საუკეთესო დღეა ქორწინებისთვის. დღეს შექმნილი ოჯახი ძლიერი და მეგობრული იქნება. კარგია პაემნის მოწყობა და საყვარელი ადამიანისთვის საჩუქრის მირთმევა.
მსოფლიო
სამხედრო
კულტურა/შოუბიზნესი
სპორტი
საზოგადოება
Faceამბები
მოზაიკა
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
ქართველი მასწავლებლის საერთაშორისო წარმატება - "რადგან ვამბობ, რომ ჩემს მოსწავლეებთან ვმეგობრობ, ეს არ ნიშნავს, რომ გაკვეთილზე დისციპლინის ნაკლებობაა"
ქართველი მასწავლებლის საერთაშორისო წარმატება - "რადგან ვამბობ, რომ ჩემს მოსწავლეებთან ვმეგობრობ, ეს არ ნიშნავს, რომ გაკვეთილზე დისციპლინის ნაკლებობაა"

ქარ­თვე­ლი მას­წავ­ლებ­ლის კი­დევ ერთი სა­ერ­თა­შო­რი­სო აღი­ა­რე­ბა - თბი­ლი­სის სერ­ვან­ტე­სის სა­ხე­ლო­ბის გიმ­ნა­ზია "აია-ჯეს­სის“ გე­ოგ­რა­ფი­ის და ბუ­ნე­ბის­მე­ტყვე­ლე­ბის მას­წავ­ლე­ბე­ლი მა­რი­ნა ხა­რი­ტო­ნაშ­ვი­ლი მას­წავ­ლებ­ლის გლო­ბა­ლუ­რი ჯილ­დოს (Global Teacher Award) გა­მარ­ჯვე­ბუ­ლი გახ­და. ის მე­სა­მე მას­წავ­ლე­ბე­ლია სა­ქარ­თვე­ლო­დან, ვინც აღ­ნიშ­ნუ­ლი ჯილ­დო და­იმ­სა­ხუ­რა.

Global Teacher Award-ი ინ­დო­ეთ­ში იმარ­თე­ბა და მსოფ­ლი­ოს სხვა­დას­ხვა ქვეყ­ნი­დან რამ­დე­ნი­მე ათე­უ­ლი გა­მარ­ჯვე­ბუ­ლი ჰყავს. პან­დე­მი­ის გამო, წელს კონ­კურ­სი ონ­ლა­ინ­ფორ­მატ­ში ჩა­ტარ­და. გარ­და ამ უმ­ნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნე­სი გა­მარ­ჯვე­ბი­სა, მა­რი­ნა ხა­რი­ტო­ნაშ­ვი­ლი კი­დევ არა­ერ­თი სა­პა­ტიო ტი­ტუ­ლის მფლო­ბე­ლია. გა­სულ წელს მსოფ­ლიო მშვი­დო­ბის ინ­სტი­ტუტ­მა მას "მსოფ­ლი­ოს მშვი­დო­ბის ელჩი მას­წავ­ლებ­ლის“ წო­დე­ბა მი­ა­ნი­ჭა. წელს კი "მას­წავ­ლებ­ლის ეროვ­ნულ ჯილ­დო­ზე“ წარ­დგე­ნილ ათ სა­უ­კე­თე­სო მას­წავ­ლე­ბელს შო­რის მოხ­ვდა.

მსოფ­ლი­ო­ში სა­უ­კე­თე­სოდ აღი­ა­რე­ბუ­ლი მას­წავ­ლე­ბე­ლი სა­კუ­თა­რი წარ­მა­ტე­ბის ის­ტო­რი­ის შე­სა­ხებ Ambebi.ge -ს ესა­უბ­რა.

- რო­გორ გა­და­წყვი­ტეთ ამ კონ­კურ­სში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბის მი­ღე­ბა და ელო­დით თუ არა გა­მარ­ჯვე­ბას?

- ძა­ლი­ან მინ­დო­და ამ კონ­კურ­სში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბის მი­ღე­ბა. 24 - წლი­ა­ნი პე­და­გო­გი­უ­რი გა­მოც­დი­ლე­ბა და­მიგ­როვ­და, გე­ოგ­რა­ფი­ა­ში მა­გის­ტრის ხა­რის­ხი მაქვს, ხოლო ინ­ჟი­ნე­რი­ა­სა და სა­ინ­ფორ­მა­ციო ტექ­ნო­ლო­გი­ებ­ში - დოქ­ტო­რის. ჩემი კა­რი­ე­რის გან­მავ­ლო­ბა­ში არა­ერთ სა­ერ­თა­შო­რი­სო კონ­კურ­სში მი­მი­ღია მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა, თან რაც მთა­ვა­რია, კარ­გი შე­დე­გე­ბით. აქე­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, მი­ვე­ცი თავს უფ­ლე­ბა, ბედი ამ მნიშ­ვნე­ლო­ვან კონ­კურ­სშიც მე­ცა­და. Global Teacher Award -ზე ძი­რი­თა­დად, რა­საც ითხოვ­დნენ, ეს იყო გა­მოც­დი­ლე­ბა. უნდა გა­დაგ­ვეგ­ზავ­ნა ჩვე­ნი მიღ­წე­ვე­ბი, სა­ერ­თა­შო­რი­სო პრო­ექ­ტებ­ში ჩარ­თუ­ლო­ბის შე­სა­ხებ ინ­ფორ­მა­ცია და ა.შ. სულ 8 თვის გან­მავ­ლო­ბა­ში მიმ­დი­ნა­რე­ობ­და კონ­კურ­სი და სი­მარ­თლე გი­თხრათ, გა­მარ­ჯვე­ბას ნამ­დვი­ლად არ ვე­ლო­დი. ეს ნამ­დვი­ლად იყო სრუ­ლი შოკი.

მე­გობ­რებ­მა რომ გა­ი­გეს, ამ სა­ერ­თა­შო­რი­სო კონ­კურ­სზე დავ­რე­გის­ტრირ­დი, მირ­ჩი­ეს სა­ქარ­თვე­ლო­ში, "მას­წავ­ლებ­ლის ეროვ­ნუ­ლი ჯილ­დოს" კონ­კურ­სშიც მი­მე­ღო მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა. გა­ვით­ვა­ლის­წი­ნე და მოვ­ხვდი კი­დეც 10 სა­უ­კე­თე­სო მას­წავ­ლე­ბელს შო­რის. და­ჯილ­დო­ე­ბა 5 ოქ­ტომ­ბერს იქ­ნე­ბა.

- რო­გო­რია თქვე­ნი მუ­შა­ო­ბის სტი­ლი? რა გა­მო­გარ­ჩევთ სხვა მას­წავ­ლებ­ლე­ბის­გან?

- პი­როვ­ნუ­ლად ძა­ლი­ან ენერ­გი­უ­ლი და მე­გობ­რუ­ლი ვარ. წლე­ბის წინ, რო­დე­საც სკო­ლა­ში და­ვი­წყე მუ­შა­ო­ბა, არა­სო­დეს მი­ფიქ­რია, რომ ჩემს მოს­წავ­ლე­ებ­თან მკაც­რი ვყო­ფი­ლი­ყა­ვი. მე­უბ­ნე­ბოდ­ნენ, - თუ მკაც­რი არ ხარ, ბავ­შვს ვერ და­ი­ჭერ, შე­დეგ­ზე ვერ გახ­ვა­ლო. ეს ნამ­დვი­ლად არ არის სი­მარ­თლე. თა­ნა­მედ­რო­ვე თა­ო­ბა იმ­დე­ნად გა­ნათ­ლე­ბუ­ლია, მას­წავ­ლებ­ლის­გან უკვე სხვა რა­მეს მო­ი­თხოვს - გან­სხვა­ვე­ბულ, უფრო სა­ინ­ტე­რე­სო და ნა­ყო­ფი­ერ მიდ­გო­მებს. ვფიქ­რობ, რომ თა­ვი­სუ­ფა­ლი, არა­ფორ­მა­ლუ­რი ურ­თი­ერ­თო­ბა უფრო იზი­დავს ახ­ლან­დელ თა­ო­ბას. ჩემი გა­მოც­დი­ლე­ბით რომ გი­თხრათ, სწო­რედ ასე­თი ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბის წყა­ლო­ბით გავ­დი­ვარ სა­უ­კე­თე­სო შე­დე­გე­ბამ­დე, რაც იმა­ში გა­მო­ი­ხა­ტე­ბა, რომ ჩემი მოს­წავ­ლე­ე­ბი ძა­ლი­ან ხში­რად ხდე­ბი­ან სხვა­დას­ხვა მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი კონ­კურ­სე­ბის გა­მარ­ჯვე­ბუ­ლე­ბი, რო­გორც ქვეყ­ნის შიგ­ნით, ისე მის ფარ­გლებს გა­რეთ. თუმ­ცა რად­გან ვამ­ბობ, რომ ჩემს მოს­წავ­ლე­ებ­თან ვმე­გობ­რობ, ეს იმას არ ნიშ­ნავს, რომ გაკ­ვე­თილ­ზე დის­ციპ­ლი­ნის ნაკ­ლე­ბო­ბაა. შე­იძ­ლე­ბა საკ­ლა­სო ოთახ­ში ბუ­ზის გაფ­რე­ნის ხმაც კი გა­ი­გო­ნოთ, იმ­დე­ნად სა­ინ­ტე­რე­სოდ მიმ­დი­ნა­რე­ობს გაკ­ვე­თი­ლი.

- რა მიღ­წე­ვე­ბი ჰქო­ნი­ათ თქვენ მოს­წავ­ლე­ებს სკო­ლა­ში სწავ­ლის პე­რი­ოდ­ში?

- ყო­ველ­წლი­უ­რად მრა­ვა­ლი ოლიმ­პი­ა­და ტარ­დე­ბა და მას­ში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბის მი­სა­ღე­ბად შა­ბათ-კვი­რა­საც ვიკ­რი­ბე­ბით სკო­ლა­ში, არა­ფორ­მა­ლურ გა­რე­მო­ში და ამას ყვე­ლა დიდი სი­ა­მოვ­ნე­ბით ვა­კე­თებთ. უამ­რა­ვი გა­მარ­ჯვე­ბუ­ლი მე­და­ლო­სა­ნი, ფი­ნა­ლის­ტი, ხუ­თე­უ­ლის თუ ათე­უ­ლის წევ­რი მოს­წავ­ლე­ე­ბი მყავს. მო­ნა­წი­ლე­ო­ბას ვი­ღებთ ინ­გლი­სუ­რე­ნო­ვან საგ­ნობრვ ოლიმ­პი­ა­დებ­შიც და კარ­გი შე­დე­გე­ბით ვამ­თავ­რებთ. პან­დე­მი­ამ და ონ­ლა­ინ­რე­ჟიმ­მა გვი­ბიძ­გა იმის­კენ, რომ სხვა­დას­ხვა ქვეყ­ნის მიერ გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბულ სა­ერ­თა­შო­რი­სო ონ­ლა­ინ­კონ­ფე­რენ­ცი­ებ­ში მიგ­ვე­ღო მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა და შე­ვერ­თე­ბო­დით ამა თუ იმ სა­ინ­ტე­რე­სო პრო­ექტს. ასე­თი აქ­ტი­ვო­ბე­ბის წყა­ლო­ბით, მათ გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი უნა­რე­ბი უვი­თარ­დე­ბათ, კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის, თვით­გა­მო­ხატ­ვის თუ სხვა მხრივ. ბოლო დროს ლატ­ვი­ას­თან და შვე­დეთ­თან ვთა­ნამ­შრომ­ლობთ, ყო­ველ წელს მიგ­ვყავ­და იქ მოს­წავ­ლე­ე­ბი და ვი­ღებ­დით მო­ნა­წი­ლე­ო­ბას პრო­ექ­ტებ­ში, თუმ­ცა პან­დე­მი­ამ ხელი შეგ­ვი­შა­ლა და ბოლო ორი წე­ლია, ონ­ლა­ინ­რე­ჟიმ­ზე გა­და­ვერ­თეთ.

- რო­გორ ფიქ­რობთ, რა არის ის მთა­ვა­რი გა­მოწ­ვე­ვე­ბი, რა­საც თა­ნა­მედ­რო­ვე ყოფა უყე­ნებს მას­წავ­ლებ­ლებს?

- ყვე­ლა­ფე­რი ელ­ვის სის­წრა­ფით ვი­თარ­დე­ბა და ჩვენც უნდა ავუ­წყოთ ამას ფეხი. ახალ­გაზ­რდე­ბი ბევ­რად მე­ტად არი­ან გაც­ნო­ბი­ე­რე­ბუ­ლე­ბი ტექ­ნი­კა­ში, ვიდ­რე მას­წავ­ლებ­ლე­ბის დიდი ნა­წი­ლი. ეს გა­მოწ­ვე­ვა ნამ­დვი­ლად არ­სე­ბობს. ბევ­რს გა­უ­ჭირ­და, მა­გა­ლი­თად, "ზუმ­ზე“ და "თიმსზე“ გა­და­წყო­ბა და ამ პლატ­ფორ­მე­ბი­დან სწავ­ლე­ბის გაგ­რძე­ლე­ბა, გან­სა­კუთ­რე­ბით ასა­კო­ვან თა­ო­ბას. სა­მი­ნის­ტროს ინი­ცი­ა­ტი­ვით, გა­დამ­ზა­დე­ბის აქ­ტი­უ­რი პრო­ცე­სი მიმ­დი­ნა­რე­ობს და ერთ-ერთი ტრე­ნე­რი გახ­ლა­ვართ. არ არ­სე­ბობს არა­ნა­ი­რი გა­მოწ­ვე­ვა, რა­საც ადა­მი­ა­ნი ვერ გა­არ­თმევს თავს, ნე­ბის­მი­ერ ასაკ­ში, მთა­ვა­რია სურ­ვი­ლი და მონ­დო­მე­ბა და ყვე­ლა­ფე­რის დაძ­ლე­ვა არის შე­საძ­ლე­ბე­ლი.

- რა არის თქვე­ნი წარ­მა­ტე­ბუ­ლი მას­წავ­ლებ­ლო­ბის სა­ი­დუმ­ლო და რა რე­კო­მენ­და­ცი­ებს მის­ცემ­დით მას­წავ­ლებ­ლებს?

- ამ კი­თხვა­ზე მახ­სენ­დე­ბა კონ­ფუ­ცის ძა­ლი­ან კარ­გი გა­მო­ნათ­ქვა­მი: აკე­თე ის საქ­მე, რაც გიყ­ვარს და არ და­იღ­ლე­ბი. თუ გიყ­ვარს შენი საქ­მე, რო­გორც არ უნდა და­ი­ღა­ლო, მა­ინც არ გბეზ­რდე­ბა, მაქ­სი­მა­ლუ­რად იხარ­ჯე­ბი და შე­დეგ­საც აღ­წევ. სკო­ლა­ში რომ შევ­დი­ვარ, მოს­წავ­ლე­ე­ბი რომ გარს შე­მო­მეხ­ვე­ვი­ან და და­იყ­ვი­რე­ბენ, - მარი მას­წავ­ლე­ბე­ლი მო­ვი­დაო, ამ სი­ხა­რულს ვე­რა­ფე­რი შე­ედ­რე­ბა, ამის­თვის ღირს ყვე­ლა­ფე­რი.

მკითხველის კომენტარები / 6 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
)
0

ლამაზი თვალები აქვს. 

——
2

გილოცავ და წარმატებები, ისე ეს ჩოლკა თუ რაც ქვია არ გიხდება, გადაიწიე ან უკან ან გვერდზე

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
რატომ გაგიჟდა მსოფლიო labubu-ს თოჯინებზე?
ავტორი:

ქართველი მასწავლებლის საერთაშორისო წარმატება - "რადგან ვამბობ, რომ ჩემს მოსწავლეებთან ვმეგობრობ, ეს არ ნიშნავს, რომ გაკვეთილზე დისციპლინის ნაკლებობაა"

ქართველი მასწავლებლის საერთაშორისო წარმატება - "რადგან ვამბობ, რომ ჩემს მოსწავლეებთან ვმეგობრობ, ეს არ ნიშნავს, რომ გაკვეთილზე დისციპლინის ნაკლებობაა"

ქართველი მასწავლებლის კიდევ ერთი საერთაშორისო აღიარება - თბილისის სერვანტესის სახელობის გიმნაზია "აია-ჯესსის“ გეოგრაფიის და ბუნებისმეტყველების მასწავლებელი მარინა ხარიტონაშვილი მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს (Global Teacher Award) გამარჯვებული გახდა. ის მესამე მასწავლებელია საქართველოდან, ვინც აღნიშნული ჯილდო დაიმსახურა.

Global Teacher Award-ი ინდოეთში იმართება და მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნიდან რამდენიმე ათეული გამარჯვებული ჰყავს. პანდემიის გამო, წელს კონკურსი ონლაინფორმატში ჩატარდა. გარდა ამ უმნიშვნელოვანესი გამარჯვებისა, მარინა ხარიტონაშვილი კიდევ არაერთი საპატიო ტიტულის მფლობელია. გასულ წელს მსოფლიო მშვიდობის ინსტიტუტმა მას "მსოფლიოს მშვიდობის ელჩი მასწავლებლის“ წოდება მიანიჭა. წელს კი "მასწავლებლის ეროვნულ ჯილდოზე“ წარდგენილ ათ საუკეთესო მასწავლებელს შორის მოხვდა.

მსოფლიოში საუკეთესოდ აღიარებული მასწავლებელი საკუთარი წარმატების ისტორიის შესახებ Ambebi.ge -ს ესაუბრა.

- როგორ გადაწყვიტეთ ამ კონკურსში მონაწილეობის მიღება და ელოდით თუ არა გამარჯვებას?

- ძალიან მინდოდა ამ კონკურსში მონაწილეობის მიღება. 24 - წლიანი პედაგოგიური გამოცდილება დამიგროვდა, გეოგრაფიაში მაგისტრის ხარისხი მაქვს, ხოლო ინჟინერიასა და საინფორმაციო ტექნოლოგიებში - დოქტორის. ჩემი კარიერის განმავლობაში არაერთ საერთაშორისო კონკურსში მიმიღია მონაწილეობა, თან რაც მთავარია, კარგი შედეგებით. აქედან გამომდინარე, მივეცი თავს უფლება, ბედი ამ მნიშვნელოვან კონკურსშიც მეცადა. Global Teacher Award -ზე ძირითადად, რასაც ითხოვდნენ, ეს იყო გამოცდილება. უნდა გადაგვეგზავნა ჩვენი მიღწევები, საერთაშორისო პროექტებში ჩართულობის შესახებ ინფორმაცია და ა.შ. სულ 8 თვის განმავლობაში მიმდინარეობდა კონკურსი და სიმართლე გითხრათ, გამარჯვებას ნამდვილად არ ველოდი. ეს ნამდვილად იყო სრული შოკი.

მეგობრებმა რომ გაიგეს, ამ საერთაშორისო კონკურსზე დავრეგისტრირდი, მირჩიეს საქართველოში, "მასწავლებლის ეროვნული ჯილდოს" კონკურსშიც მიმეღო მონაწილეობა. გავითვალისწინე და მოვხვდი კიდეც 10 საუკეთესო მასწავლებელს შორის. დაჯილდოება 5 ოქტომბერს იქნება.

- როგორია თქვენი მუშაობის სტილი? რა გამოგარჩევთ სხვა მასწავლებლებისგან?

- პიროვნულად ძალიან ენერგიული და მეგობრული ვარ. წლების წინ, როდესაც სკოლაში დავიწყე მუშაობა, არასოდეს მიფიქრია, რომ ჩემს მოსწავლეებთან მკაცრი ვყოფილიყავი. მეუბნებოდნენ, - თუ მკაცრი არ ხარ, ბავშვს ვერ დაიჭერ, შედეგზე ვერ გახვალო. ეს ნამდვილად არ არის სიმართლე. თანამედროვე თაობა იმდენად განათლებულია, მასწავლებლისგან უკვე სხვა რამეს მოითხოვს - განსხვავებულ, უფრო საინტერესო და ნაყოფიერ მიდგომებს. ვფიქრობ, რომ თავისუფალი, არაფორმალური ურთიერთობა უფრო იზიდავს ახლანდელ თაობას. ჩემი გამოცდილებით რომ გითხრათ, სწორედ ასეთი ურთიერთობების წყალობით გავდივარ საუკეთესო შედეგებამდე, რაც იმაში გამოიხატება, რომ ჩემი მოსწავლეები ძალიან ხშირად ხდებიან სხვადასხვა მნიშვნელოვანი კონკურსების გამარჯვებულები, როგორც ქვეყნის შიგნით, ისე მის ფარგლებს გარეთ. თუმცა რადგან ვამბობ, რომ ჩემს მოსწავლეებთან ვმეგობრობ, ეს იმას არ ნიშნავს, რომ გაკვეთილზე დისციპლინის ნაკლებობაა. შეიძლება საკლასო ოთახში ბუზის გაფრენის ხმაც კი გაიგონოთ, იმდენად საინტერესოდ მიმდინარეობს გაკვეთილი.

- რა მიღწევები ჰქონიათ თქვენ მოსწავლეებს სკოლაში სწავლის პერიოდში?

- ყოველწლიურად მრავალი ოლიმპიადა ტარდება და მასში მონაწილეობის მისაღებად შაბათ-კვირასაც ვიკრიბებით სკოლაში, არაფორმალურ გარემოში და ამას ყველა დიდი სიამოვნებით ვაკეთებთ. უამრავი გამარჯვებული მედალოსანი, ფინალისტი, ხუთეულის თუ ათეულის წევრი მოსწავლეები მყავს. მონაწილეობას ვიღებთ ინგლისურენოვან საგნობრვ ოლიმპიადებშიც და კარგი შედეგებით ვამთავრებთ. პანდემიამ და ონლაინრეჟიმმა გვიბიძგა იმისკენ, რომ სხვადასხვა ქვეყნის მიერ განხორციელებულ საერთაშორისო ონლაინკონფერენციებში მიგვეღო მონაწილეობა და შევერთებოდით ამა თუ იმ საინტერესო პროექტს. ასეთი აქტივობების წყალობით, მათ განსხვავებული უნარები უვითარდებათ, კომუნიკაციის, თვითგამოხატვის თუ სხვა მხრივ. ბოლო დროს ლატვიასთან და შვედეთთან ვთანამშრომლობთ, ყოველ წელს მიგვყავდა იქ მოსწავლეები და ვიღებდით მონაწილეობას პროექტებში, თუმცა პანდემიამ ხელი შეგვიშალა და ბოლო ორი წელია, ონლაინრეჟიმზე გადავერთეთ.

- როგორ ფიქრობთ, რა არის ის მთავარი გამოწვევები, რასაც თანამედროვე ყოფა უყენებს მასწავლებლებს?

- ყველაფერი ელვის სისწრაფით ვითარდება და ჩვენც უნდა ავუწყოთ ამას ფეხი. ახალგაზრდები ბევრად მეტად არიან გაცნობიერებულები ტექნიკაში, ვიდრე მასწავლებლების დიდი ნაწილი. ეს გამოწვევა ნამდვილად არსებობს. ბევრს გაუჭირდა, მაგალითად, "ზუმზე“ და "თიმსზე“ გადაწყობა და ამ პლატფორმებიდან სწავლების გაგრძელება, განსაკუთრებით ასაკოვან თაობას. სამინისტროს ინიციატივით, გადამზადების აქტიური პროცესი მიმდინარეობს და ერთ-ერთი ტრენერი გახლავართ. არ არსებობს არანაირი გამოწვევა, რასაც ადამიანი ვერ გაართმევს თავს, ნებისმიერ ასაკში, მთავარია სურვილი და მონდომება და ყველაფერის დაძლევა არის შესაძლებელი.

- რა არის თქვენი წარმატებული მასწავლებლობის საიდუმლო და რა რეკომენდაციებს მისცემდით მასწავლებლებს?

- ამ კითხვაზე მახსენდება კონფუცის ძალიან კარგი გამონათქვამი: აკეთე ის საქმე, რაც გიყვარს და არ დაიღლები. თუ გიყვარს შენი საქმე, როგორც არ უნდა დაიღალო, მაინც არ გბეზრდება, მაქსიმალურად იხარჯები და შედეგსაც აღწევ. სკოლაში რომ შევდივარ, მოსწავლეები რომ გარს შემომეხვევიან და დაიყვირებენ, - მარი მასწავლებელი მოვიდაო, ამ სიხარულს ვერაფერი შეედრება, ამისთვის ღირს ყველაფერი.