პოლიტიკა
მეცნიერება

26

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ხუთშაბათი, მთვარის მეორე დღე დაიწყება 04:52-ზე, მთვარე კირჩხიბშია – რეკომენდებულია ბიზნესის დაწყება. მუშაობა ინდივიდუალურადაც და გუნდურადაც. მოძებნეთ სპონსორები თქვენი პროექტებისთვის. შეგიძლიათ დაიწყოთ ახალი საგნების სწავლა, ჩაირიცხოთ კურსებზე. კარგია მოგზაურობა, მივლინებები. პირი და კბილები აქტიურია. კარგია ვარჯიშის დაწყება. რაც უფრო მარტივი და მსუბუქი იქნება დღეს საკვები, მით უკეთესია. არ არის მიზანშეწონილი ალკოჰოლისა და ხორცის მოხმარება. ერთ-ერთი საუკეთესო დღეა ქორწინებისთვის. დღეს შექმნილი ოჯახი ძლიერი და მეგობრული იქნება. კარგია პაემნის მოწყობა და საყვარელი ადამიანისთვის საჩუქრის მირთმევა.
მსოფლიო
სამხედრო
კულტურა/შოუბიზნესი
სპორტი
საზოგადოება
Faceამბები
მოზაიკა
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
ოპერის მომღერალ დავით ღვინიანიძის გზა ქუთაისიდან ამერიკულ წარმატებამდე - "ყოველთვის მინდოდა, მშობლებისთვის დამემტკიცებინა, რომ ნამდვილი ხელოვანი ვიყავი"
ოპერის მომღერალ დავით ღვინიანიძის გზა ქუთაისიდან ამერიკულ წარმატებამდე - "ყოველთვის მინდოდა, მშობლებისთვის დამემტკიცებინა, რომ ნამდვილი ხელოვანი ვიყავი"

"ამე­რი­კა­ში თა­ვი­დან გას­ტრო­ლე­ბით აღ­მოვ­ჩნდი. ძა­ლი­ან შე­მიყ­ვარ­და ეს ქვე­ყა­ნა. აქ ცხოვ­რე­ბა ყო­ველ­თვის მინ­დო­და... 2009 წლი­დან კი უკვე კარ­ნე­გი-ჰოლ­ში ჩემი პრო­ექ­ტე­ბი მქონ­და,“ - ამ­ბობს წარ­მა­ტე­ბუ­ლი სა­ო­პე­რო მომ­ღე­რა­ლი - ბა­რი­ტო­ნი და­ვით ღვი­ნი­ა­ნი­ძე, რო­მე­ლიც ამე­რი­კა­ში ცხოვ­რობს და საქ­მი­ა­ნობს.

ის საქ­ველ­მოქ­მე­დო ფონ­დის, "მსოფ­ლიო ტა­ლან­ტე­ბი“ დამ­ფუძ­ნე­ბე­ლი, პრე­ზი­დენ­ტი და სამ­ხატ­ვრო ხელ­მძღვა­ნე­ლია. რო­გორც შე­ვი­ტყვეთ, მას­ვე და­უ­ფუძ­ნე­ბია მუ­სი­კა­ლუ­რი კონ­კურ­სი - "გზა კარ­ნე­გი-ჰო­ლის­კენ“, რო­მელ­საც ასე­ვე ხელ­მძღვა­ნე­ლობს და "და­ვით ღვი­ნი­ა­ნი­ძის სა­ხე­ლო­ბის ვო­კა­ლუ­რი აკა­დე­მია“.

ბა­ტონ და­ვითს ამ­ჟა­მად ამე­რი­კა­ში მყო­ფი ბი­ჭუ­ნას, ალექ­სან­დრე ზა­ზა­რაშ­ვი­ლის წარ­მა­ტე­ბა­ში დიდი წვლი­ლი მი­უ­ძღვის, რა­საც ის ჩვენ­თან ინ­ტერ­ვი­უ­შიც შე­ე­ხო.

"ქუ­თა­ის­ში და­ვი­ბა­დე და ბავ­შვო­ბაც იქვე გა­ვა­ტა­რე ექი­მი დე­დის, აკა­დე­მი­კო­სი მა­მი­სა და უმ­ცრო­სი დის გვერ­დით, რო­მე­ლიც დღეს კარ­დი­ო­ლო­გია... ხში­რად ბე­ბი­ას­თან, სო­ფელ როხ­შიც ვი­ყა­ვი ხოლ­მე. მან შე­მაყ­ვა­რა ბუ­ნე­ბას­თან და ცხო­ვე­ლებ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბა. გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი ბე­ბია-შვი­ლიშ­ვი­ლო­ბა გვქონ­და. მას დიდი წვი­ლი მი­უ­ძღვის ჩემს სუ­ლი­ერ, თუ გო­ნებ­რივ ფორ­მი­რე­ბა­ში.

ჩემ­თვის ადა­მი­ა­ნებ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბა უმ­ნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნე­სია და "ცალ­კე აკა­დე­მი­აა“. ვერ ვი­ტან გულ­გრილ და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბას, ასე­თი გა­რე­მო­დან გავ­დი­ვარ და ვრჩე­ბი იქ, სა­დაც ერ­თგუ­ლე­ბა, სით­ბო და სიყ­ვა­რუ­ლია. მოკ­ლედ, ასე ცხოვ­რე­ბას დე­დამ და ბე­ბომ მი­მაჩ­ვი­ეს, რომ­ლე­ბიც სიყ­ვა­რუ­ლით მზრდიდ­ნენ“, - ასე და­ი­წყო და­ვით ღვი­ნი­ა­ნი­ძემ Ambebi.ge-სთან სა­უ­ბა­რი.

რო­გორც გვიყ­ვე­ბა, გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი ბავ­შვი ყო­ფი­ლა - მიხ­ვედ­რი­ლი და გო­ნი­ე­რი. "რაც მინ­დო­და, ყო­ველ­თვის ვის­რუ­ლებ­დი და ჩემი პრინ­ცი­პე­ბის გა­ტა­ნა მიყ­ვარ­და. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ ახლა რბი­ლი და თბი­ლი ხა­სი­ა­თი მაქვს, ბავ­შვო­ბა­ში მტკი­ცე ვი­ყა­ვი. სა­ბავ­შვო ბაღ­ში 3 წლის შე­მიყ­ვა­ნეს და არ მომ­წონ­და იქ სი­ა­რუ­ლი. იმ­დე­ნი ვი­ტი­რე, ფილ­ტვე­ბის ან­თე­ბა და­მე­მარ­თა - ჩემი ასე გა­ვი­ტა­ნე და შინ დავ­რჩი“, - იხ­სე­ნებს რეს­პონ­დენ­ტი.

- მუ­სი­კა იმ პე­რი­ოდ­ში თუ გი­ტა­ცებ­დათ?

- პა­ტა­რა­ო­ბი­დან­ვე მი­ტა­ცებ­და. ზუს­ტად ვი­ცო­დი, რომ ჩემი მო­მა­ვა­ლი მუ­სი­კის, სიმ­ღე­რი­სა და სცე­ნის გა­რე­შე წარ­მო­უდ­გე­ნე­ლი იქ­ნე­ბო­და...

ვფიქ­რობ, ჩემი ბავ­შვო­ბა ზედ­მე­ტად დატ­ვირ­თუ­ლი იყო. მშობ­ლე­ბი არა­ფერს იშუ­რებ­დნენ, რათა მეტ სფე­რო­ში გა­მო­მევ­ლი­ნა ნიჭი და უნა­რი. ჩემი თა­ნა­ტო­ლე­ბი ქუ­ჩა­ში რომ თა­მა­შობ­დნენ, მე ენ­ციკ­ლო­პე­დი­ებს ვკი­თხუ­ლობ­დი, სა­ავ­ტო­რო გა­და­ცე­მებს ვგეგ­მავ­დი და ხმის სა­ვარ­ჯი­შო­ებს ვას­რუ­ლებ­დი.

მერე კი, როცა სა­ქარ­თვე­ლო­დან წა­სუ­ლი სამ­შობ­ლო­ში წარ­მა­ტე­ბუ­ლი ჩა­მოვ­დი­ო­დი, მე­გობ­რე­ბი მე­უბ­ნე­ბოდ­ნენ, - ნე­ტავ, ჩვენც შენ­სა­ვით გვემ­ღე­რა და გვე­ვარ­ჯი­შა, შე­ნის­თა­ნა წარ­მა­ტე­ბუ­ლი ვიქ­ნე­ბო­დი­თო. ბედ­ნი­ე­რი ვარ, რად­გან ჩემი გან­ვი­თა­რე­ბის პრო­ცესს დიდი დრო და­ვუთ­მე.

ბავ­შვო­ბი­დან ასე­ვე მი­ტა­ცებ­და ჟურ­ნა­ლის­ტო­ბა და წერა. ყო­ველ­თვის ვი­ყა­ვი ხელ­მძღვა­ნე­ლი, კა­პი­ტა­ნი, ლი­დე­რი - ამან გან­სა­ზღვრა კი­დეც ჩემი მო­მა­ვა­ლი ცხოვ­რე­ბა.

- უშუ­ა­ლოდ სიმ­ღე­რა რო­დის და­ი­წყეთ?

- ჩემ გარ­შე­მო პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლი მუ­სი­კო­სი არა­ვინ იყო, მაგ­რამ ბე­ბი­ა­ჩე­მი - მერი ჯა­ნე­ლი­ძე და მისი დედ­მა­მიშ­ვი­ლე­ბი (4 და და 2 ძმა) მი­ნი­ან­საბმლს ქმნიდ­ნენ და ფან­ტას­ტი­კუ­რად მღე­როდ­ნენ. ჩემს ბავ­შვო­ბა­ში ვერ ვეს­წრე­ბო­დი ხოლ­მე მათ ერ­თად შეკ­რე­ბას და სიმ­ღე­რას, ამი­ტომ ბე­ბოს ვა­ი­ძუ­ლებ­დი, მისი მთა­ვა­რი ტრი­უ­კი შე­ეს­რუ­ლე­ბი­ნა - გი­ტა­რა თავ­სუ­კან და­ე­ჭი­რა და ისე და­ეკ­რა.

მამა აკორ­დე­ონ­ზე უკ­რავს, დო­ლიც არა­ერ­თი გვქონ­და სახ­ლში. მამა ყო­ველ­თვის მო­ქე­ი­ფე და თა­მა­და იყო. ყვე­ლას უყ­ვარს, სი­ტყვა, საქ­მე და ვაჟ­კა­ცო­ბა არ ეშ­ლე­ბა. გარ­და იმი­სა, რომ ლექ­სე­ბით თა­მა­დობს, ქე­იფს დო­ლი­თა და აკორ­დე­ო­ნით ას­რუ­ლებს. ეს ის ელ­ფე­რია, რა­საც ის სუფ­რას სძენს ხოლ­მე.

მშობ­ლე­ბი ჩემს პრო­ფე­სი­ულ არ­ჩე­ვანს - მომ­ღერ­ლო­ბას, სე­რი­ო­ზუ­ლად არ აღიქ­ვამ­დნენ, ამი­ტომ მირ­ჩი­ეს და ასეც გა­მი­რიგ­დნენ - ძი­რი­თად პრო­ფე­სი­ად მეღ­ვი­ნე­ო­ბა, ან ექი­მო­ბა ამერ­ჩია, სიმ­ღე­რა კი გა­სარ­თო­ბად მეს­წავ­ლა. მარ­თლაც, პო­ლი­ტექ­ნი­კუ­რი უნი­ვერ­სი­ტე­ტის მეღ­ვი­ნე­ო­ბის ფა­კულ­ტეტ­ზე ჩა­ვა­ბა­რე და პა­რა­ლე­ლუ­რად, სწავ­ლა კონ­სერ­ვა­ტო­რი­ა­ში და­ვი­წყე.

მახ­სოვს, რო­გორ და­დი­ო­და მამა პო­ლი­ტექ­ნი­კუ­რი უნი­ვერ­სი­ტე­ტის ლექ­ტო­რებ­თან და აფრ­თხი­ლებ­და, ჩემ­თვის მა­ღა­ლი ნი­შა­ნი და­უმ­სა­ხუ­რებ­ლად არ და­ე­წე­რათ. ასე მი­წევ­და ბრძო­ლა ორ ფრონტზე – პო­ლი­ტექ­ნი­კურ სას­წავ­ლე­ბელ­სა და კონ­სერ­ვა­ტო­რი­ა­ში, რომ­ლე­ბიც "წი­თელ დიპ­ლომ­ზე“ და­ვამ­თავ­რე.

ერთხელ, მშობ­ლებ­მა ცეკ­ვის ან­სამ­ბლში მი­მიყ­ვა­ნეს. ცეკ­ვა ჩემ­თვის სუ­ლაც არ აღ­მოჩ­ნდა მარ­ტი­ვი. მას­წავ­ლე­ბე­ლი ყო­ველ­თვის შე­ნიშ­ვნას მაძ­ლევ­და – არას­წო­რად ცეკ­ვა­ვო. ერთ დღეს მო­ვე­დი სახ­ლში და დე­დას გა­მო­ვუ­ცხა­დე, - ცეკ­ვას თავს ვა­ნე­ბებ, ეს ჩემი საქ­მე არ არის-მეთ­ქი. რო­გორც ვთქვი, მშობ­ლე­ბი არა­ფერს მაკ­ლებ­დნენ - სპორტზეც მა­ტა­რებ­დნენ, თუმ­ცა მუ­სი­კი­სა და წარ­მა­ტე­ბუ­ლი სწავ­ლის გარ­და, არა­ფე­რი მა­ინ­ტე­რე­სებ­და.

ყო­ველ­თვის მინ­დო­და, მშობ­ლე­ბის­თვის და­მემ­ტკი­ცე­ბი­ნა, რომ ნამ­დვი­ლი ხე­ლო­ვა­ნი ვი­ყა­ვი. კონ­სერ­ვა­ტო­რი­ის პირ­ველ კურ­სზე სწავ­ლი­სას ღა­მე­ებს ვა­თე­ნებ­დი და როცა ჩემი ოჯა­ხის წევ­რებს ეძი­ნათ, აჭა­რის, ქუ­თა­ი­სის და პირ­ვე­ლი არ­ხის ტე­ლე­ვი­ზი­ე­ბის­თვის გა­და­ცე­მებს ვამ­ზა­დებ­დი. ერთ-ერთი გა­და­ცე­მა იყო "ტე­ნო­რი“, რომ­ლი­თაც სა­ზო­გა­დო­ე­ბის ცნო­ბი­ე­რე­ბას ვზრდი­დი, რომ კლა­სი­კუ­რი მუ­სი­კის შე­სა­ხებ მეტი გა­ე­გოთ.

ოჯახ­ში ერ­თა­დერ­თი ვაჟი გა­ნე­ბივ­რე­ბუ­ლიც გახ­ლდით. ვა­მა­ყობ ჩემი მშობ­ლე­ბით, თუმ­ცა გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი ურ­თი­ერ­თო­ბა მაქვს დე­დას­თან - ესაა მის მი­მართ უსა­ზღვრო სიყ­ვა­რუ­ლი...

ჩემი მუ­სი­კა­ლუ­რი კა­რი­ე­რა, შე­იძ­ლე­ბა ით­ქვას, ქუ­თა­ი­სის ჯაზ-რო­კან­სამ­ბლ "ალი­ო­ნის“ სო­ლის­ტო­ბით და­ი­წყო. ამ პე­რი­ოდ­ში უკვე ვგრძნობ­დი, მუ­სი­კის გა­რე­შე, ვერ ვი­არ­სე­ბებ­დი და გა­დავ­წყვი­ტე, სა­ო­პე­რო ხე­ლოვ­ნე­ბას და­ვუფ­ლე­ბო­დი, რად­გან ეს ყვე­ლა ჟან­რის სიმ­ღე­რის შეს­რუ­ლე­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბას მომ­ცემ­და.

- ვინ იყო თქვე­ნი მუ­სი­კის პე­და­გო­გი?

- მუ­სი­კის პე­და­გო­გის როლი გა­ნუ­სა­ზღვრე­ლია. ის აუ­ცი­ლებ­ლად სწო­რად უნდა შე­ირ­ჩეს. ახლა უკვე ჩემს "ვო­კა­ლურ აკა­დე­მი­ა­ში“ ხში­რად მიმ­დი­ნა­რე­ობს ლა­ივ­გაკ­ვე­თი­ლე­ბი და ყვე­ლა ხე­დავს, გაკ­ვე­თი­ლე­ბის ჩა­ტა­რე­ბი­სას რა მე­თო­დებს ვი­ყე­ნებ - უპირ­ვე­ლე­სად, ესაა მოს­წავ­ლე­ებ­თან სა­ჭი­რო მიდ­გო­მე­ბის უნა­რი.

მყავს ზრდას­რუ­ლი და სა­ბავ­შვო ასა­კის მოს­წავ­ლე­ე­ბი, მათ უნდა შე­აყ­ვა­რო შენი სა­გა­ნი, ამა­ში დიდი როლი ფსი­ქო­ლო­გი­ას უკა­ვია. ბავ­შვს პე­და­გო­გის გა­რე­შე არ­სე­ბო­ბა არ უნდა შე­ეძ­ლოს და სწო­რედ მან უნდა შე­აყ­ვა­როს მოს­წავ­ლეს ეს პრო­ფე­სია.

ჩემს ბავ­შვო­ბა­ში, თუ ფორ­ტე­პი­ა­ნო­ზე არას­წო­რად და­ვუკ­რავ­დი, მუ­სი­კის გაკ­ვე­თი­ლებ­ზე, მე­ცა­დი­ნე­ო­ბი­სას ხე­ლებ­ზე სა­ხა­ზა­ვიც და­ურ­ტყამთ... ბავ­შვო­ბა­ში მუ­სი­კა უფრო სა­ფუძ­ვლი­ა­ნად რომ მეს­წავ­ლა, ეს ჩემი პრო­ფე­სი­ის და­უფ­ლე­ბა­ში მე­ტად და­მეხ­მა­რე­ბო­და. ამი­ტომ მშობ­ლებს ვურ­ჩევ, სწო­რად შე­არ­ჩი­ონ მუ­სი­კის პე­და­გო­გე­ბი.

სა­მა­გი­ე­როდ, ჯაზ-რო­კან­სამ­ბლ "ალი­ონ­ში“ გან­სხვა­ვე­ბუ­ლად მე­პყრო­ბოდ­ნენ, რაც სტი­მუ­ლით მავ­სებ­და.

- სა­ო­პე­რო გან­ხრით წას­ვლა ვინ გირ­ჩი­ათ და რა გა­ნათ­ლე­ბა გაქვთ ამ მი­მარ­თუ­ლე­ბით მი­ღე­ბუ­ლი?

- სკო­ლას რომ ვამ­თავ­რებ­დი, ზუს­ტად ვი­ცო­დი, მუ­სი­კის გა­რე­შე ვერ ვი­ცხოვ­რებ­დი. ლო­გი­კუ­რად ასე­თი მა­თე­მა­ტი­კუ­რი ფორ­მუ­ლა შევ­ქმე­ნი, - კლა­სი­კურ მუ­სი­კას თუ და­ვე­უფ­ლე­ბო­დი, ეს ყვე­ლა ჟან­რის სიმ­ღე­რის შეს­რუ­ლე­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბას მომ­ცემ­და. ჩემ­თვის არა­ვის ურ­ჩე­ვია, რო­გორ უნდა მოვ­ქცე­უ­ლი­ყა­ვი, თვი­თონ ვწყვე­ტი, რა უნდა ამერ­ჩია.

ამას­თან, ძა­ლი­ან მიყ­ვარს ჟურ­ნა­ლის­ტი­კა, რო­მე­ლიც აგ­რეთ­ვე ჩემი პრო­ფე­სი­აა. დე­დამ, რო­მე­ლიც ძა­ლი­ან ჭკვი­ა­ნი და ნი­ჭი­ე­რია, მირ­ჩია, როცა შენი ძი­რი­თა­დი პრო­ფე­სი­ით ფეხ­ზე მყა­რად დად­გე­ბი, ჟურ­ნა­ლის­ტი­კა ჰო­ბად აირ­ჩიე და შენს პრო­ფე­სი­ას და­უ­კავ­ში­რეო. მარ­თლაც ასე მოხ­და - იმ­დე­ნად მიყ­ვარ­და მუ­სი­კა­ლუ­რი ხე­ლოვ­ნე­ბა, სწო­რედ მის­გან გა­მო­დი­ნა­რე, შევ­ქმე­ნი ჩემი სა­ავ­ტო­რო გა­და­ცე­მე­ბი.

- კა­რი­ე­რუ­ლი სვა­ლა სა­ი­დან და­ი­წყეთ?

- ჩემი აზ­რით, დიდი კა­რი­ე­რუ­ლი სვლა ბა­თუ­მის ოპე­რის თე­ატ­რში მოღ­ვა­წე­ო­ბის დროს და­ვი­წყე. იქ სო­ლის­ტად ჩემ­მა უკა­ნას­კნელ­მა პე­და­გოგ­მა, კარ­გმა ადა­მი­ან­მა, მუ­სი­კოს­მა და კუ­რა­ტორ­მა ალექ­სან­დრე ხო­მე­რიკ­მა მი­მი­ღო. მა­შინ 20 წლის ვი­ყა­ვი. ბა­ტო­ნი ალექ­სნდრე მა­მე­ცა­დი­ნებ­და, ბინა მომ­ცა. მა­შინ აჭა­რის ავ­ტო­ნო­მი­უ­რი რეს­პუბ­ლი­კის მე­თა­უ­რი ას­ლან აბა­ში­ძე იყო. ის ძა­ლი­ან ამა­ყობ­და, რად­გან ბევრ წარ­მა­ტე­ბულ ხე­ლო­ვანს ეხ­მა­რე­ბო­და (ვსა­უბ­რობ მის როლ­ზე ხე­ლოვ­ნე­ბა­ში, სხვა და­ნარ­ჩე­ნი, რაც მისი მმარ­თვე­ლო­ბის დროს აჭა­რა­ში მოხ­და, ჩემ­თვის მი­უ­ღე­ბე­ლია. მარ­თა­ლია, მან ჩემ­თვის ბევ­რი კარ­გი საქ­მე გა­ა­კე­თა, მაგ­რამ ეს იმას არ ნიშ­ნავს, რომ მის პო­ლი­ტი­კას ვე­თან­ხმე­ბო­დი).

სწო­რედ ას­ლან აბა­ში­ძის დახ­მა­რე­ბით და­ვი­წყე აჭა­რის არხზე სა­ავ­ტო­რო გა­და­ცე­მის წაყ­ვა­ნა. ჩემი გა­და­ცე­მა იმ პე­რი­ოდ­ში 100 ლა­რად იყო შე­ფა­სე­ბუ­ლი, რაც იმ წლებ­ში ცოტა არ იყო.

ენი არ­სე­ნი­ძეს კი ჩემს მუ­სი­კა­ლურ "დე­დად“ და მე­გობ­რად მი­ვიჩ­ნევ. გვერ­დით და­მი­ყე­ნა და თა­ვი­სი კალ­თა გა­და­მაფ­რა... ენი არ­სე­ნი­ძე არა­ვის აძ­ლევ­და ჩემი და­ჩაგ­ვრის უფ­ლე­ბას. რო­გო­რი მებ­რძო­ლიც იყო (და სა­ქარ­თვე­ლოს და­მო­უ­კი­დებ­ლო­ბის­თვის ცი­ხე­შიც იჯდა), ისე­თი­ვე ბრძო­ლით იდგა ჩემ გვერ­დით.

- თბი­ლი­სის ოპე­რის თე­ატ­რში მღე­რო­დით?

- არა­სო­დეს მიმ­ღე­რია, ბა­თუ­მის ოპე­რის თე­ატ­რის სო­ლის­ტი გახ­ლდით და სა­ქარ­თვე­ლო­დან 22 წლი­სა წა­ვე­დი.

- ამე­რი­კა­ში რო­გორ აღ­მოჩ­ნდით?

- ამ ქვე­ყა­ნა­ში ცხოვ­რე­ბა ჩემი ოც­ნე­ბა იყო, რო­მელ­საც ვერ ვიხ­დენ­დი, რად­გან რუ­სეთ­ში უზარ­მა­ზა­რი ორ­გა­ნი­ზცია მქონ­და, რომ­ლის ეგი­დით, მსოფ­ლი­ოს გარ­შე­მო უამ­რავ კონ­ცერტსა და ფეს­ტი­ვალს ვმარ­თავ­დი. ამი­ტომ რთუ­ლი იყო, მი­მე­ტო­ვე­ბი­ნა ორ­გა­ნი­ზა­ცია, რო­მე­ლიც ბავ­შვი­ვით გავ­ზარ­დე...

მოკ­ლედ, 2009 წლი­დან ამე­რი­კა­ში კარ­ნე­გი-ჰოლ­ში უკვე ჩემი პრო­ექ­ტე­ბი მქონ­და, მაგ­რამ მას შემ­დეგ, რაც რუ­სეთ­მა უკ­რა­ი­ნა­ზე იძა­ლა­და და უკვე ისე­დაც ბევ­რი რამ არ მომ­წონ­და იქ, ამას ეკო­ნო­მი­კუ­რი კრი­ზი­სიც და­ე­მა­ტა და სა­ბო­ლო­ოდ მივ­ხვდი, ამე­რი­კა­ში უნდა გად­მოვ­სუ­ლი­ყა­ვი. ვფიქ­რობ, ეს ჩემს ცხოვ­რე­ბა­ში ერთ-ერთი ყვე­ლა­ზე ჭკვი­ა­ნუ­რი გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა იყო.

- რთუ­ლი არ იყო უცხო ქვეყ­ნის მო­ქა­ლა­ქის­თვის იქ პრო­ფე­სი­ით რე­ა­ლი­ზე­ბა?

- ამე­რი­კა­ში ემიგ­რან­ტი­ვით არ ჩა­მოვ­სულ­ვარ. პირ­ვე­ლი ემიგ­რა­ცია რუ­სეთ­ში გა­ვი­ა­რე, რაც არ იყო მარ­ტი­ვი. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ პირ­ვე­ლი­ვე დღი­დან მქონ­და სამ­სა­ხუ­რი და ვი­ყა­ვი ოპე­რის სო­ლის­ტი, რუ­სეთ­ში იმ დროს ძა­ლი­ან და­ბა­ლი ხელ­ფა­სე­ბი იყო - თვე­ში - 100 დო­ლა­რი მა­შინ, როცა 60 დო­ლა­რი ბი­ნის ქი­რას უნ­დო­და. ამი­ტომ, თა­ვის შე­ნახ­ვა მი­წევ­და, ვიდ­რე ჩემი პირ­ვე­ლი მოს­წავ­ლე­ბი არ გა­მოჩ­დნენ. ბედ­ნი­ე­რი ვარ, რომ თავი გა­ვარ­თვი ემიგ­რა­ცი­ულ პრობ­ლე­მებს და რეს­ტორ­ნის მომ­ღერ­ლო­ბა არ გავ­რის­კე. ორი არ­ჩე­ვა­ნი მქონ­და - ან მოს­წავ­ლე­ე­ბი უნდა ამეყ­ვა­ნა, ან რეს­ტო­რან­ში მემ­ღე­რა. რეს­ტო­რან­ში სიმ­ღე­რა აკა­დე­მი­უ­რი ვო­კა­ლის­ტის­თვის და­მამ­ცი­რე­ბე­ლია. ეს "შავ ლა­ქად“ რჩე­ბა ოპე­რის მომ­ღერ­ლის ცხოვ­რე­ბა­ში. ჩვე­ნი ად­გი­ლი სცე­ნა­ზეა და არა რეს­ტორ­ნებ­ში. დი­მიტ­რი ვდო­ვე­ნი, ჩემი პე­და­გო­გი და მე­გო­ბა­რი, მირ­ჩევ­და, არას­დროს არ მემ­ღე­რა რეს­ტო­რან­ში.

ამე­რი­კამ იქ ჩას­ვლის დღი­დან, რო­გორც ცნო­ბილ მომ­ღე­რალს, რუ­სე­თი­დან ტრამ­პლი­ნის სა­შუ­ა­ლე­ბა მომ­ცა.

- რა სი­ახ­ლე­ე­ბია ახლა თქვენ ცხოვ­რე­ბა­ში?

- ახლო მო­მა­ვალ­ში მას­შტა­ბურ ბიზ­ნესპრო­ექ­ტებს და­ვა­ა­ნონ­სებ. მათ შო­რის, მას­შტა­ბურ პრო­ექტს ვგეგ­მავ ფი­ლა­დელ­ფი­ა­ში, მის უნი­კა­ლურ ზო­ნა­ში, რო­მელ­საც გარ­შე­მო ექ­ნე­ბა დიდი სივ­რცე, სა­დაც მო­ე­წყო­ბა ულა­მა­ზე­სი ბაღი და სა­პარ­კინ­გე ად­გი­ლი 200 მან­ქა­ნის­თვის...ეს იქ­ნე­ბა უნი­კა­ლუ­რი სივ­რცე ხე­ლო­ვა­ნე­ბის­თვის.

ერთი სი­ტყვით, უზარ­მა­ზარ შე­ნო­ბა­ში "და­ვით ღვი­ნი­ა­ნი­ძის მუ­სი­კი­სა და ხე­ლოვ­ნე­ბის ცენ­ტრი“ გა­იხ­სნე­ბა, სა­დაც 2000-კა­ცი­ა­ნი სა­კონ­ცერ­ტო დარ­ბა­ზი მო­ე­წყო­ბა. ამ ად­გი­ლას ბევ­რი მუ­სი­კო­სი შეძ­ლებს თა­ვი­სი ხე­ლოვ­ნე­ბის დე­მონ­სტრი­რე­ბას. სხვა­თა შო­რის, ეს ცენ­ტრი უნდა იქ­ცეს ბო­ჰე­მუ­რი თავ­შეყ­რის ად­გი­ლა­დაც მხატ­ვრე­ბის­თვის, მო­ცეკ­ვა­ვე­ე­ბის­თვის და ყვე­ლა ხე­ლო­ვა­ნის­თვის. უნდა აღ­ვნიშ­ნო, რომ ასე­თი ცენ­ტრი მხო­ლოდ ფი­ლა­დელ­ფი­ა­ში არ გა­იხ­სნე­ბა, მო­მა­ვალ წლებ­ში მისი გახ­სნა იგეგ­მე­ბა ბოს­ტონ­ში, ნიუ-ჯერ­სი­ში, ნიუ-იორკში, მა­ი­ამ­სა და კი­დევ სხვა­გან. ასე­თი გახ­ლავთ ჩემი გლო­ბა­ლუ­რი და მას­შტა­ბუ­რი გეგ­მა შემ­დე­გი ათწლე­უ­ლის­თვის. ეს ხე­ლოვ­ნე­ბის ოა­ზი­სე­ბი, რომ­ლე­ბიც ჩემს სა­ხელს და­უ­კავ­შირ­დე­ბა, ბედ­ნი­ერს მხდის. ამის სა­შუ­ა­ლე­ბას კი ეს ქვე­ყა­ნა მაძ­ლევს...

- "და­ვით ღვი­ნი­ა­ნის სა­ხე­ლო­ბის ვო­კა­ლუ­რი აკა­დე­მია“ რას ემ­სა­ხუ­რე­ბა?

- აკა­დე­მია 2021 წელს და­ვა­არ­სე. გაკ­ვე­თი­ლე­ბი მსოფ­ლი­ოს მას­შტა­ბით ონ­ლა­ინ­ფორ­მატ­შიც მიმ­დი­ნა­რე­ობს. აქ უკვე ბევ­რი მოს­წავ­ლე სწავ­ლობს. აკა­დე­მია მომ­ღერ­ლის ხმის ფორ­მი­რე­ბას ემ­სა­ხუ­რე­ბა. ვო­კა­ლურ-სა­შემ­სრუ­ლებ­ლო ხე­ლოვ­ნე­ბის ოს­ტა­ტო­ბას უწყობს ხელს. ბედ­ნი­ე­რი ვარ იმით, რომ აქ არა მხო­ლოდ ბევ­რი ახალ­გაზ­რდა ნი­ჭი­ე­რი შემ­სრუ­ლე­ბე­ლი მო­ვი­და სას­წავ­ლებ­ლად, არა­მედ ჩემ­ზე 10-20 წლით უფ­რო­სი კო­ლე­გე­ბიც მო­ვიდ­ნენ.

ამა­ვე დროს, ჩემი სა­ბავ­შვო მუ­სი­კა­ლუ­რი პრო­ექ­ტი "გზა კარ­ნე­გი ჰო­ლის­კენ“, რო­მელ­მაც მომ­ღე­რალ ალექ­სან­დრე ზა­ზა­რაშ­ვილს უკ­რა­ი­ნულ სა­ბავ­შვო "ვო­ის­ში“ გა­მარ­ჯვე­ბა მო­უ­ტა­ნა, მინ­და, სა­ტე­ლე­ვი­ზიო გახ­დეს და ყვე­ლა ნი­ჭი­ერ ბავ­შვს მი­ე­ცეს მო­ნა­წი­ლე­ო­ბი­სა და კა­რი­ე­რის მო­წყო­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბა.

რაც შე­ე­ხე­ბა სა­ქარ­თვე­ლო­ში მიმ­დი­ნა­რე პრო­ექ­ტებს, რომ­ლე­ბიც ჩემი ფონ­დის "მსოფ­ლიო ტა­ლან­ტე­ბის“ და­ფი­ნან­სე­ბით პან­დე­მი­ამ­დე ხორ­ცი­ელდბო­და, გაგ­რძელ­დე­ბა, მათ შო­რის, "ქუ­თა­ი­სის ოპე­რის სა­ერ­თა­შო­რი­სო ფეს­ტი­ვა­ლიც“.

- რო­გორც აღ­ნიშ­ნეთ, ახალ­გაზ­რდა მომ­ღე­რალს ალექ­სან­დრე ზა­ზა­რაშ­ვილს გზის გაკ­ვალ­ვა­ში თქვენ დახ­მა­რე­ბი­ხართ. მოგ­ვი­ყე­ვით ამის შე­სა­ხებ.

- უკ­რა­ი­ნულ სა­ბავ­შვო ვო­ი­სამ­დე ალექ­სან­დრე ზა­ზა­რაშ­ვილ­მა ჩემი მუ­სი­კა­ლუ­რი პრო­ექ­ტი "გზა კარ­ნე­გიჰო­ლი­კენ“ გა­ი­ა­რა და გახ­და „მსოფ­ლიო ტა­ლან­ტე­ბის“ კონ­კურ­სის გა­მარ­ჯვე­ბუ­ლი, რის გა­მოც მას კარ­ნე­გი-ჰოლ­ში გა­მოს­ვლის მან­და­ტი მი­ე­ცა.

ვფიქ­რობ, მისი წარ­მა­ტე­ბა სწო­რედ ამ კონ­კურ­სით და­ი­წყო. ამის შემ­დეგ მოხ­ვდა უკ­რა­ი­ნულ სა­ბავ­შვო "ვო­ის­ში“, სა­დაც თავი მაქ­სი­მა­ლუ­რად წარ­მო­ა­ჩი­ნა, მაგ­რამ მისი დღე­ვან­დე­ლი ამე­რი­კუ­ლი ცხოვ­რე­ბა კი ჩემი მუ­სი­კა­ლუ­რი პრო­ექ­ტის "გზა კარ­ნე­გი-ჰო­ლის­კენ“ - ამის შე­დე­გია და არა რო­მე­ლი­მე ვო­ის­კონ­კურ­სის.

ალექ­სან­დრე ზა­ზა­რაშ­ვი­ლის ცხოვ­რე­ბა­ში მე და ჩემი მუ­სი­კა­ლუ­რი კონ­კურ­სი რომ არა, ის ვერ იცხოვ­რებ­და ამე­რი­კა­ში. მის­თვის შექ­მნი­ლი ცხოვ­რე­ბი­სე­უ­ლი ხელ­საყ­რე­ლი პი­რო­ბე­ბი, სწავ­ლის­თვის ხელ­შემ­წყო­ბი გა­რე­მო, ლე­გა­ლუ­რი დო­კუ­მენ­ტა­ცია, პრი­ვი­ლე­გი­რე­ბუ­ლი მდგო­მა­რე­ო­ბა, ად­ვო­კა­ტის მომ­სა­ხუ­რე­ბა თუ ვო­კა­ლუ­რი გაკ­ვე­თი­ლე­ბი გან­პი­რო­ბე­ბუ­ლია და უზ­რუნ­ველ­ყო­ფი­ლია ჩემი მხარ­და­ჭე­რით. დღემ­დე ვარ მისი მუ­სი­კა­ლუ­რი პრო­დი­უ­სე­რი და გრძელ­ვა­დი­ა­ნი კონ­ტრაქ­ტი გვა­კავ­ში­რებს. აქე­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, მის მიერ ამე­რი­კა­ში გა­დად­გმულ თი­თო­ე­ულ ნა­ბიჯ­ზე ვარ პა­სუ­ხის­მგე­ბე­ლი და ამე­რი­კა­ში მისი კა­რი­ე­რუ­ლი ცხოვ­რე­ბის პერ­სპექ­ტი­ვა უკავ­შირ­დე­ბა ჩემს სა­ხელს და ფონდ "მსოფ­ლიო ტა­ლან­ტებს“, რომ­ლის დამ­ფუძ­ნე­ბე­ლი და პრე­ზი­დენ­ტიც მე ვარ. ალექ­სან­დრე დღემ­დე ჩემი სა­ხე­ლი­თა და ძა­ლის­ხმე­ვით სარ­გებ­ლობს და იტო­ვებს ამე­რი­კა­ში ცხოვ­რე­ბი­სა და მოღ­ვა­წე­ო­ბის უფ­ლე­ბას.

- სა­ქარ­თვე­ლო­ში დაბ­რუ­ნე­ბას არ აპი­რებთ და რო­გო­რია ამ კუ­თხით თქვე­ნი გეგ­მე­ბი?

- სა­ქარ­თვე­ლო ჩემი საყ­ვა­რე­ლი სამ­შობ­ლოა. სა­ზღვარ­გა­რეთ მოღ­ვა­წე­ო­ბით მი­ღე­ბულ წარ­მა­ტე­ბას, ანუ, იმას, რა­საც სა­ქარ­თვე­ლო­დან შორს მი­ვაღ­წიე, დი­ვი­დენ­დად ვუბ­რუ­ნებ ჩემს სამ­შობ­ლოს. გა­დავ­წყვი­ტე, მას­შტა­ბუ­რი მუ­სი­კა­ლუ­რი კონ­კურ­სე­ბი და ფე­ტი­ვა­ლე­ბი ჩემს ქვე­ყა­ნა­ში უფრო ხში­რად გავ­მარ­თო.

ჩემი კა­რი­ე­რის მო­წყო­ბა კი პრო­ფე­სი­ამ გა­ნა­პი­რო­ბა – სა­ო­პე­რო კა­რი­ე­რა დიდ სცე­ნებს მო­ი­თხოვს.

შთამ­ბეჭ­და­ვი მო­გო­ნე­ბე­ბი ქუ­თა­ის­საც უკავ­შირ­დე­ბა. მა­გა­ლი­თად, 18 წლის ასაკ­ში ლადო მეს­ხიშ­ვი­ლის დრა­მა­ტულ სცე­ნა­ზე ჩემი პირ­ვე­ლი სა­ო­პე­რო გა­მოს­ვლა, რო­მელ­საც წარ­მა­ტე­ბით გა­ვარ­თვი თავი. აგ­რეთ­ვე, ჩემ მიერ და­არ­სე­ბუ­ლი "ქუ­თა­ი­სის სა­ერ­თა­შო­რი­სო სა­ო­პე­რო ფეს­ტი­ვა­ლის“ ფარ­გლებ­ში ქუ­თა­ისს არა­ერ­თი ცნო­ბი­ლი სა­ო­პე­რო მომ­ღე­რა­ლი ეწ­ვია. ვცდი­ლობ, ხელი შე­ვუ­წყო ქუ­თა­ი­სის სა­ო­პე­რო ქა­ლა­ქად აღორ­ძი­ნე­ბას.

სა­ქარ­თვე­ლო­ში ჩა­მოს­ვლას უახ­ლო­ეს პე­რი­ოდ­ში ვგეგ­მავ, ეს მას­შტა­ბურ პრო­ექ­ტებ­საც უკავ­შირ­დე­ბა. ჩემი ქვეყ­ნის მიწა-წყა­ლი და ხალ­ხი გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლია ჩემ­თვის. ჩემი მშობ­ლე­ბი სა­ქარ­თვე­ლო­ში ცხოვ­რო­ბენ და მათ­თან გა­ტა­რე­ბუ­ლი ყო­ვე­ლი წუთი ძვირ­ფა­სია.

მკითხველის კომენტარები / 6 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
მდააა
1

თავის ქებით და დიდებით სავსე ისტორიაა.ძალიან ტრაბახობს

!!!
2

წარმატებები, თუმცა ზედმეტი თავის ქებაც უხერხულია. ჯობია, როდესაც სხვები გაქებენ! 

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
რატომ გაგიჟდა მსოფლიო labubu-ს თოჯინებზე?
ავტორი:

ოპერის მომღერალ დავით ღვინიანიძის გზა ქუთაისიდან ამერიკულ წარმატებამდე - "ყოველთვის მინდოდა, მშობლებისთვის დამემტკიცებინა, რომ ნამდვილი ხელოვანი ვიყავი"

ოპერის მომღერალ დავით ღვინიანიძის გზა ქუთაისიდან ამერიკულ წარმატებამდე - "ყოველთვის მინდოდა, მშობლებისთვის დამემტკიცებინა, რომ ნამდვილი ხელოვანი ვიყავი"

"ამერიკაში თავიდან გასტროლებით აღმოვჩნდი. ძალიან შემიყვარდა ეს ქვეყანა. აქ ცხოვრება ყოველთვის მინდოდა... 2009 წლიდან კი უკვე კარნეგი-ჰოლში ჩემი პროექტები მქონდა,“ - ამბობს წარმატებული საოპერო მომღერალი - ბარიტონი დავით ღვინიანიძე, რომელიც ამერიკაში ცხოვრობს და საქმიანობს.

ის საქველმოქმედო ფონდის, "მსოფლიო ტალანტები“ დამფუძნებელი, პრეზიდენტი და სამხატვრო ხელმძღვანელია. როგორც შევიტყვეთ, მასვე დაუფუძნებია მუსიკალური კონკურსი - "გზა კარნეგი-ჰოლისკენ“, რომელსაც ასევე ხელმძღვანელობს და "დავით ღვინიანიძის სახელობის ვოკალური აკადემია“.

ბატონ დავითს ამჟამად ამერიკაში მყოფი ბიჭუნას, ალექსანდრე ზაზარაშვილის წარმატებაში დიდი წვლილი მიუძღვის, რასაც ის ჩვენთან ინტერვიუშიც შეეხო.

"ქუთაისში დავიბადე და ბავშვობაც იქვე გავატარე ექიმი დედის, აკადემიკოსი მამისა და უმცროსი დის გვერდით, რომელიც დღეს კარდიოლოგია... ხშირად ბებიასთან, სოფელ როხშიც ვიყავი ხოლმე. მან შემაყვარა ბუნებასთან და ცხოველებთან ურთიერთობა. განსაკუთრებული ბებია-შვილიშვილობა გვქონდა. მას დიდი წვილი მიუძღვის ჩემს სულიერ, თუ გონებრივ ფორმირებაში.

ჩემთვის ადამიანებთან ურთიერთობა უმნიშვნელოვანესია და "ცალკე აკადემიაა“. ვერ ვიტან გულგრილ დამოკიდებულებას, ასეთი გარემოდან გავდივარ და ვრჩები იქ, სადაც ერთგულება, სითბო და სიყვარულია. მოკლედ, ასე ცხოვრებას დედამ და ბებომ მიმაჩვიეს, რომლებიც სიყვარულით მზრდიდნენ“, - ასე დაიწყო დავით ღვინიანიძემ Ambebi.ge-სთან საუბარი.

როგორც გვიყვება, განსხვავებული ბავშვი ყოფილა - მიხვედრილი და გონიერი. "რაც მინდოდა, ყოველთვის ვისრულებდი და ჩემი პრინციპების გატანა მიყვარდა. მიუხედავად იმისა, რომ ახლა რბილი და თბილი ხასიათი მაქვს, ბავშვობაში მტკიცე ვიყავი. საბავშვო ბაღში 3 წლის შემიყვანეს და არ მომწონდა იქ სიარული. იმდენი ვიტირე, ფილტვების ანთება დამემართა - ჩემი ასე გავიტანე და შინ დავრჩი“, - იხსენებს რესპონდენტი.

- მუსიკა იმ პერიოდში თუ გიტაცებდათ?

- პატარაობიდანვე მიტაცებდა. ზუსტად ვიცოდი, რომ ჩემი მომავალი მუსიკის, სიმღერისა და სცენის გარეშე წარმოუდგენელი იქნებოდა...

ვფიქრობ, ჩემი ბავშვობა ზედმეტად დატვირთული იყო. მშობლები არაფერს იშურებდნენ, რათა მეტ სფეროში გამომევლინა ნიჭი და უნარი. ჩემი თანატოლები ქუჩაში რომ თამაშობდნენ, მე ენციკლოპედიებს ვკითხულობდი, საავტორო გადაცემებს ვგეგმავდი და ხმის სავარჯიშოებს ვასრულებდი.

მერე კი, როცა საქართველოდან წასული სამშობლოში წარმატებული ჩამოვდიოდი, მეგობრები მეუბნებოდნენ, - ნეტავ, ჩვენც შენსავით გვემღერა და გვევარჯიშა, შენისთანა წარმატებული ვიქნებოდითო. ბედნიერი ვარ, რადგან ჩემი განვითარების პროცესს დიდი დრო დავუთმე.

ბავშვობიდან ასევე მიტაცებდა ჟურნალისტობა და წერა. ყოველთვის ვიყავი ხელმძღვანელი, კაპიტანი, ლიდერი - ამან განსაზღვრა კიდეც ჩემი მომავალი ცხოვრება.

- უშუალოდ სიმღერა როდის დაიწყეთ?

- ჩემ გარშემო პროფესიონალი მუსიკოსი არავინ იყო, მაგრამ ბებიაჩემი - მერი ჯანელიძე და მისი დედმამიშვილები (4 და და 2 ძმა) მინიანსაბმლს ქმნიდნენ და ფანტასტიკურად მღეროდნენ. ჩემს ბავშვობაში ვერ ვესწრებოდი ხოლმე მათ ერთად შეკრებას და სიმღერას, ამიტომ ბებოს ვაიძულებდი, მისი მთავარი ტრიუკი შეესრულებინა - გიტარა თავსუკან დაეჭირა და ისე დაეკრა.

მამა აკორდეონზე უკრავს, დოლიც არაერთი გვქონდა სახლში. მამა ყოველთვის მოქეიფე და თამადა იყო. ყველას უყვარს, სიტყვა, საქმე და ვაჟკაცობა არ ეშლება. გარდა იმისა, რომ ლექსებით თამადობს, ქეიფს დოლითა და აკორდეონით ასრულებს. ეს ის ელფერია, რასაც ის სუფრას სძენს ხოლმე.

მშობლები ჩემს პროფესიულ არჩევანს - მომღერლობას, სერიოზულად არ აღიქვამდნენ, ამიტომ მირჩიეს და ასეც გამირიგდნენ - ძირითად პროფესიად მეღვინეობა, ან ექიმობა ამერჩია, სიმღერა კი გასართობად მესწავლა. მართლაც, პოლიტექნიკური უნივერსიტეტის მეღვინეობის ფაკულტეტზე ჩავაბარე და პარალელურად, სწავლა კონსერვატორიაში დავიწყე.

მახსოვს, როგორ დადიოდა მამა პოლიტექნიკური უნივერსიტეტის ლექტორებთან და აფრთხილებდა, ჩემთვის მაღალი ნიშანი დაუმსახურებლად არ დაეწერათ. ასე მიწევდა ბრძოლა ორ ფრონტზე – პოლიტექნიკურ სასწავლებელსა და კონსერვატორიაში, რომლებიც "წითელ დიპლომზე“ დავამთავრე.

ერთხელ, მშობლებმა ცეკვის ანსამბლში მიმიყვანეს. ცეკვა ჩემთვის სულაც არ აღმოჩნდა მარტივი. მასწავლებელი ყოველთვის შენიშვნას მაძლევდა – არასწორად ცეკვავო. ერთ დღეს მოვედი სახლში და დედას გამოვუცხადე, - ცეკვას თავს ვანებებ, ეს ჩემი საქმე არ არის-მეთქი. როგორც ვთქვი, მშობლები არაფერს მაკლებდნენ - სპორტზეც მატარებდნენ, თუმცა მუსიკისა და წარმატებული სწავლის გარდა, არაფერი მაინტერესებდა.

ყოველთვის მინდოდა, მშობლებისთვის დამემტკიცებინა, რომ ნამდვილი ხელოვანი ვიყავი. კონსერვატორიის პირველ კურსზე სწავლისას ღამეებს ვათენებდი და როცა ჩემი ოჯახის წევრებს ეძინათ, აჭარის, ქუთაისის და პირველი არხის ტელევიზიებისთვის გადაცემებს ვამზადებდი. ერთ-ერთი გადაცემა იყო "ტენორი“, რომლითაც საზოგადოების ცნობიერებას ვზრდიდი, რომ კლასიკური მუსიკის შესახებ მეტი გაეგოთ.

ოჯახში ერთადერთი ვაჟი განებივრებულიც გახლდით. ვამაყობ ჩემი მშობლებით, თუმცა განსაკუთრებული ურთიერთობა მაქვს დედასთან - ესაა მის მიმართ უსაზღვრო სიყვარული...

ჩემი მუსიკალური კარიერა, შეიძლება ითქვას, ქუთაისის ჯაზ-როკანსამბლ "ალიონის“ სოლისტობით დაიწყო. ამ პერიოდში უკვე ვგრძნობდი, მუსიკის გარეშე, ვერ ვიარსებებდი და გადავწყვიტე, საოპერო ხელოვნებას დავუფლებოდი, რადგან ეს ყველა ჟანრის სიმღერის შესრულების საშუალებას მომცემდა.

- ვინ იყო თქვენი მუსიკის პედაგოგი?

- მუსიკის პედაგოგის როლი განუსაზღვრელია. ის აუცილებლად სწორად უნდა შეირჩეს. ახლა უკვე ჩემს "ვოკალურ აკადემიაში“ ხშირად მიმდინარეობს ლაივგაკვეთილები და ყველა ხედავს, გაკვეთილების ჩატარებისას რა მეთოდებს ვიყენებ - უპირველესად, ესაა მოსწავლეებთან საჭირო მიდგომების უნარი.

მყავს ზრდასრული და საბავშვო ასაკის მოსწავლეები, მათ უნდა შეაყვარო შენი საგანი, ამაში დიდი როლი ფსიქოლოგიას უკავია. ბავშვს პედაგოგის გარეშე არსებობა არ უნდა შეეძლოს და სწორედ მან უნდა შეაყვაროს მოსწავლეს ეს პროფესია.

ჩემს ბავშვობაში, თუ ფორტეპიანოზე არასწორად დავუკრავდი, მუსიკის გაკვეთილებზე, მეცადინეობისას ხელებზე სახაზავიც დაურტყამთ... ბავშვობაში მუსიკა უფრო საფუძვლიანად რომ მესწავლა, ეს ჩემი პროფესიის დაუფლებაში მეტად დამეხმარებოდა. ამიტომ მშობლებს ვურჩევ, სწორად შეარჩიონ მუსიკის პედაგოგები.

სამაგიეროდ, ჯაზ-როკანსამბლ "ალიონში“ განსხვავებულად მეპყრობოდნენ, რაც სტიმულით მავსებდა.

- საოპერო განხრით წასვლა ვინ გირჩიათ და რა განათლება გაქვთ ამ მიმართულებით მიღებული?

- სკოლას რომ ვამთავრებდი, ზუსტად ვიცოდი, მუსიკის გარეშე ვერ ვიცხოვრებდი. ლოგიკურად ასეთი მათემატიკური ფორმულა შევქმენი, - კლასიკურ მუსიკას თუ დავეუფლებოდი, ეს ყველა ჟანრის სიმღერის შესრულების საშუალებას მომცემდა. ჩემთვის არავის ურჩევია, როგორ უნდა მოვქცეულიყავი, თვითონ ვწყვეტი, რა უნდა ამერჩია.

ამასთან, ძალიან მიყვარს ჟურნალისტიკა, რომელიც აგრეთვე ჩემი პროფესიაა. დედამ, რომელიც ძალიან ჭკვიანი და ნიჭიერია, მირჩია, როცა შენი ძირითადი პროფესიით ფეხზე მყარად დადგები, ჟურნალისტიკა ჰობად აირჩიე და შენს პროფესიას დაუკავშირეო. მართლაც ასე მოხდა - იმდენად მიყვარდა მუსიკალური ხელოვნება, სწორედ მისგან გამოდინარე, შევქმენი ჩემი საავტორო გადაცემები.

- კარიერული სვალა საიდან დაიწყეთ?

- ჩემი აზრით, დიდი კარიერული სვლა ბათუმის ოპერის თეატრში მოღვაწეობის დროს დავიწყე. იქ სოლისტად ჩემმა უკანასკნელმა პედაგოგმა, კარგმა ადამიანმა, მუსიკოსმა და კურატორმა ალექსანდრე ხომერიკმა მიმიღო. მაშინ 20 წლის ვიყავი. ბატონი ალექსნდრე მამეცადინებდა, ბინა მომცა. მაშინ აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მეთაური ასლან აბაშიძე იყო. ის ძალიან ამაყობდა, რადგან ბევრ წარმატებულ ხელოვანს ეხმარებოდა (ვსაუბრობ მის როლზე ხელოვნებაში, სხვა დანარჩენი, რაც მისი მმართველობის დროს აჭარაში მოხდა, ჩემთვის მიუღებელია. მართალია, მან ჩემთვის ბევრი კარგი საქმე გააკეთა, მაგრამ ეს იმას არ ნიშნავს, რომ მის პოლიტიკას ვეთანხმებოდი).

სწორედ ასლან აბაშიძის დახმარებით დავიწყე აჭარის არხზე საავტორო გადაცემის წაყვანა. ჩემი გადაცემა იმ პერიოდში 100 ლარად იყო შეფასებული, რაც იმ წლებში ცოტა არ იყო.

ენი არსენიძეს კი ჩემს მუსიკალურ "დედად“ და მეგობრად მივიჩნევ. გვერდით დამიყენა და თავისი კალთა გადამაფრა... ენი არსენიძე არავის აძლევდა ჩემი დაჩაგვრის უფლებას. როგორი მებრძოლიც იყო (და საქართველოს დამოუკიდებლობისთვის ციხეშიც იჯდა), ისეთივე ბრძოლით იდგა ჩემ გვერდით.

- თბილისის ოპერის თეატრში მღეროდით?

- არასოდეს მიმღერია, ბათუმის ოპერის თეატრის სოლისტი გახლდით და საქართველოდან 22 წლისა წავედი.

- ამერიკაში როგორ აღმოჩნდით?

- ამ ქვეყანაში ცხოვრება ჩემი ოცნება იყო, რომელსაც ვერ ვიხდენდი, რადგან რუსეთში უზარმაზარი ორგანიზცია მქონდა, რომლის ეგიდით, მსოფლიოს გარშემო უამრავ კონცერტსა და ფესტივალს ვმართავდი. ამიტომ რთული იყო, მიმეტოვებინა ორგანიზაცია, რომელიც ბავშვივით გავზარდე...

მოკლედ, 2009 წლიდან ამერიკაში კარნეგი-ჰოლში უკვე ჩემი პროექტები მქონდა, მაგრამ მას შემდეგ, რაც რუსეთმა უკრაინაზე იძალადა და უკვე ისედაც ბევრი რამ არ მომწონდა იქ, ამას ეკონომიკური კრიზისიც დაემატა და საბოლოოდ მივხვდი, ამერიკაში უნდა გადმოვსულიყავი. ვფიქრობ, ეს ჩემს ცხოვრებაში ერთ-ერთი ყველაზე ჭკვიანური გადაწყვეტილება იყო.

- რთული არ იყო უცხო ქვეყნის მოქალაქისთვის იქ პროფესიით რეალიზება?

- ამერიკაში ემიგრანტივით არ ჩამოვსულვარ. პირველი ემიგრაცია რუსეთში გავიარე, რაც არ იყო მარტივი. მიუხედავად იმისა, რომ პირველივე დღიდან მქონდა სამსახური და ვიყავი ოპერის სოლისტი, რუსეთში იმ დროს ძალიან დაბალი ხელფასები იყო - თვეში - 100 დოლარი მაშინ, როცა 60 დოლარი ბინის ქირას უნდოდა. ამიტომ, თავის შენახვა მიწევდა, ვიდრე ჩემი პირველი მოსწავლები არ გამოჩდნენ. ბედნიერი ვარ, რომ თავი გავართვი ემიგრაციულ პრობლემებს და რესტორნის მომღერლობა არ გავრისკე. ორი არჩევანი მქონდა - ან მოსწავლეები უნდა ამეყვანა, ან რესტორანში მემღერა. რესტორანში სიმღერა აკადემიური ვოკალისტისთვის დამამცირებელია. ეს "შავ ლაქად“ რჩება ოპერის მომღერლის ცხოვრებაში. ჩვენი ადგილი სცენაზეა და არა რესტორნებში. დიმიტრი ვდოვენი, ჩემი პედაგოგი და მეგობარი, მირჩევდა, არასდროს არ მემღერა რესტორანში.

ამერიკამ იქ ჩასვლის დღიდან, როგორც ცნობილ მომღერალს, რუსეთიდან ტრამპლინის საშუალება მომცა.

- რა სიახლეებია ახლა თქვენ ცხოვრებაში?

- ახლო მომავალში მასშტაბურ ბიზნესპროექტებს დავაანონსებ. მათ შორის, მასშტაბურ პროექტს ვგეგმავ ფილადელფიაში, მის უნიკალურ ზონაში, რომელსაც გარშემო ექნება დიდი სივრცე, სადაც მოეწყობა ულამაზესი ბაღი და საპარკინგე ადგილი 200 მანქანისთვის...ეს იქნება უნიკალური სივრცე ხელოვანებისთვის.

ერთი სიტყვით, უზარმაზარ შენობაში "დავით ღვინიანიძის მუსიკისა და ხელოვნების ცენტრი“ გაიხსნება, სადაც 2000-კაციანი საკონცერტო დარბაზი მოეწყობა. ამ ადგილას ბევრი მუსიკოსი შეძლებს თავისი ხელოვნების დემონსტრირებას. სხვათა შორის, ეს ცენტრი უნდა იქცეს ბოჰემური თავშეყრის ადგილადაც მხატვრებისთვის, მოცეკვავეებისთვის და ყველა ხელოვანისთვის. უნდა აღვნიშნო, რომ ასეთი ცენტრი მხოლოდ ფილადელფიაში არ გაიხსნება, მომავალ წლებში მისი გახსნა იგეგმება ბოსტონში, ნიუ-ჯერსიში, ნიუ-იორკში, მაიამსა და კიდევ სხვაგან. ასეთი გახლავთ ჩემი გლობალური და მასშტაბური გეგმა შემდეგი ათწლეულისთვის. ეს ხელოვნების ოაზისები, რომლებიც ჩემს სახელს დაუკავშირდება, ბედნიერს მხდის. ამის საშუალებას კი ეს ქვეყანა მაძლევს...

- "დავით ღვინიანის სახელობის ვოკალური აკადემია“ რას ემსახურება?

- აკადემია 2021 წელს დავაარსე. გაკვეთილები მსოფლიოს მასშტაბით ონლაინფორმატშიც მიმდინარეობს. აქ უკვე ბევრი მოსწავლე სწავლობს. აკადემია მომღერლის ხმის ფორმირებას ემსახურება. ვოკალურ-საშემსრულებლო ხელოვნების ოსტატობას უწყობს ხელს. ბედნიერი ვარ იმით, რომ აქ არა მხოლოდ ბევრი ახალგაზრდა ნიჭიერი შემსრულებელი მოვიდა სასწავლებლად, არამედ ჩემზე 10-20 წლით უფროსი კოლეგებიც მოვიდნენ.

ამავე დროს, ჩემი საბავშვო მუსიკალური პროექტი "გზა კარნეგი ჰოლისკენ“, რომელმაც მომღერალ ალექსანდრე ზაზარაშვილს უკრაინულ საბავშვო "ვოისში“ გამარჯვება მოუტანა, მინდა, სატელევიზიო გახდეს და ყველა ნიჭიერ ბავშვს მიეცეს მონაწილეობისა და კარიერის მოწყობის საშუალება.

რაც შეეხება საქართველოში მიმდინარე პროექტებს, რომლებიც ჩემი ფონდის "მსოფლიო ტალანტების“ დაფინანსებით პანდემიამდე ხორციელდბოდა, გაგრძელდება, მათ შორის, "ქუთაისის ოპერის საერთაშორისო ფესტივალიც“.

- როგორც აღნიშნეთ, ახალგაზრდა მომღერალს ალექსანდრე ზაზარაშვილს გზის გაკვალვაში თქვენ დახმარებიხართ. მოგვიყევით ამის შესახებ.

- უკრაინულ საბავშვო ვოისამდე ალექსანდრე ზაზარაშვილმა ჩემი მუსიკალური პროექტი "გზა კარნეგიჰოლიკენ“ გაიარა და გახდა „მსოფლიო ტალანტების“ კონკურსის გამარჯვებული, რის გამოც მას კარნეგი-ჰოლში გამოსვლის მანდატი მიეცა.

ვფიქრობ, მისი წარმატება სწორედ ამ კონკურსით დაიწყო. ამის შემდეგ მოხვდა უკრაინულ საბავშვო "ვოისში“, სადაც თავი მაქსიმალურად წარმოაჩინა, მაგრამ მისი დღევანდელი ამერიკული ცხოვრება კი ჩემი მუსიკალური პროექტის "გზა კარნეგი-ჰოლისკენ“ - ამის შედეგია და არა რომელიმე ვოისკონკურსის.

ალექსანდრე ზაზარაშვილის ცხოვრებაში მე და ჩემი მუსიკალური კონკურსი რომ არა, ის ვერ იცხოვრებდა ამერიკაში. მისთვის შექმნილი ცხოვრებისეული ხელსაყრელი პირობები, სწავლისთვის ხელშემწყობი გარემო, ლეგალური დოკუმენტაცია, პრივილეგირებული მდგომარეობა, ადვოკატის მომსახურება თუ ვოკალური გაკვეთილები განპირობებულია და უზრუნველყოფილია ჩემი მხარდაჭერით. დღემდე ვარ მისი მუსიკალური პროდიუსერი და გრძელვადიანი კონტრაქტი გვაკავშირებს. აქედან გამომდინარე, მის მიერ ამერიკაში გადადგმულ თითოეულ ნაბიჯზე ვარ პასუხისმგებელი და ამერიკაში მისი კარიერული ცხოვრების პერსპექტივა უკავშირდება ჩემს სახელს და ფონდ "მსოფლიო ტალანტებს“, რომლის დამფუძნებელი და პრეზიდენტიც მე ვარ. ალექსანდრე დღემდე ჩემი სახელითა და ძალისხმევით სარგებლობს და იტოვებს ამერიკაში ცხოვრებისა და მოღვაწეობის უფლებას.

- საქართველოში დაბრუნებას არ აპირებთ და როგორია ამ კუთხით თქვენი გეგმები?

- საქართველო ჩემი საყვარელი სამშობლოა. საზღვარგარეთ მოღვაწეობით მიღებულ წარმატებას, ანუ, იმას, რასაც საქართველოდან შორს მივაღწიე, დივიდენდად ვუბრუნებ ჩემს სამშობლოს. გადავწყვიტე, მასშტაბური მუსიკალური კონკურსები და ფეტივალები ჩემს ქვეყანაში უფრო ხშირად გავმართო.

ჩემი კარიერის მოწყობა კი პროფესიამ განაპირობა – საოპერო კარიერა დიდ სცენებს მოითხოვს.

შთამბეჭდავი მოგონებები ქუთაისსაც უკავშირდება. მაგალითად, 18 წლის ასაკში ლადო მესხიშვილის დრამატულ სცენაზე ჩემი პირველი საოპერო გამოსვლა, რომელსაც წარმატებით გავართვი თავი. აგრეთვე, ჩემ მიერ დაარსებული "ქუთაისის საერთაშორისო საოპერო ფესტივალის“ ფარგლებში ქუთაისს არაერთი ცნობილი საოპერო მომღერალი ეწვია. ვცდილობ, ხელი შევუწყო ქუთაისის საოპერო ქალაქად აღორძინებას.

საქართველოში ჩამოსვლას უახლოეს პერიოდში ვგეგმავ, ეს მასშტაბურ პროექტებსაც უკავშირდება. ჩემი ქვეყნის მიწა-წყალი და ხალხი განსაკუთრებულია ჩემთვის. ჩემი მშობლები საქართველოში ცხოვრობენ და მათთან გატარებული ყოველი წუთი ძვირფასია.

"არასდროს გაგრძნობინებდა, რომ რამე აწუხებდა და სტკიოდა" - რას ჰყვება ნანა ჯორჯაძე მარინა ჯანაშიას უკანასკნელ კინოროლზე?

"ნიკოლოზი რომ გავიცანი,  9 დღეში სხვადასხვა ფერის 7 თაიგული გამომიგზავნა" - ფეხმძიმე ნანუკა გოგიჩაიშვილის ულამაზესი ფოტოები

ცნობილმა ქართველმა საოპერო მომღერალმა აშშ-ში კულტურის ცენტრი დააფუძნა - "ეს ადგილი ხელოვანებისთვის ბოჰემური თავშეყრის ადგილად უნდა იქცეს"