მნიშვნელოვანი ინფორმაცია
კონფლიქტები
პოლიტიკა
მსოფლიო

20

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

სამშაბათი, მთვარის ოცდამესამე დღე დაიწყება 03:06-ზე, მთვარე თევზებში იქნება 16:24-დან - კარგი დღეა ძველი საქმეების დასასრულებლად. ახლებს ნუ წამოიწყებთ. ნუ განახორციელებთ სერიოზულ ფინანსურ ოპერაციებს. სწავლისთვის ნეიტრალური დღეა, მაგრამ გამოცდა სხვა დროისთვის გადადეთ. უმჯობესია ეს დღე განმარტოებით, ბუნებაში გაატაროთ. მაქსიმალურად შეამცირეთ კონტაქტები, გულითადი საუბრები. მოერიდეთ ხელმძღვანელობასთან კონფლიქტს. სამსახურის, საქმიანობის შეცვლას. გათავისუფლდით უსარგებლო ნივთებისგან. არასასურველი დღეა ქორწინებისა და ნიშნობისთვის. მოერიდეთ დიდი რაოდენობით სითხის, განსაკუთრებით ალკოჰოლის მიღებას. გაუფრთხილდით ფეხებს. არ გადაღალოთ, ჩაიცვით მოსახერხებელი ფეხსაცმელი.
სამართალი
მეცნიერება
საზოგადოება
მოზაიკა
Faceამბები
წიგნები
სპორტი
მნიშვნელოვანი ინფორმაცია
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
როგორი იქნება საარჩევნო ბარიერი და რა პრინციპით დაკომპლექტდება ცესკო და საოლქო კომისიები? - რა კითხვებს აჩენს ახალი საარჩევნო ცვლილებები?
როგორი იქნება საარჩევნო ბარიერი და რა პრინციპით დაკომპლექტდება ცესკო და საოლქო კომისიები? - რა კითხვებს აჩენს ახალი საარჩევნო ცვლილებები?

სა­არ­ჩევ­ნო რე­ფორ­მა­ზე მო­მუ­შა­ვე ჯგუ­ფის მო­რიგ შეხ­ვედ­რა­ზე “სა­არ­ჩევ­ნო კო­დექსში“ და­გეგ­მი­ლი ცვლი­ლე­ბე­ბის პრო­ექ­ტის სა­ბო­ლოო ვა­რი­ან­ტი გა­ნი­ხი­ლეს. რო­გო­რია ამ ვა­რი­ან­ტით გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბუ­ლი ცვლი­ლე­ბე­ბი და აქვს თუ არა პო­ტენ­ცი­ა­ლი, მო­ი­ტა­ნოს რე­ა­ლუ­რი შე­დე­გი სა­არ­ჩევ­ნო სის­ტე­მის გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბის თვალ­საზ­რი­სით?

რამ­დე­ნი­მე ცვლი­ლე­ბა ასე გა­მო­ი­ყუ­რე­ბა:

  • სა­არ­ჩევ­ნო ბა­რი­ე­რი, რო­მე­ლიც ად­გი­ლობ­რი­ვი თვით­მმარ­თვე­ლო­ბის არ­ჩევ­ნე­ბის­თვის, რე­გი­ო­ნე­ბის შემ­თხვე­ვა­ში 4%-დან 3%-მდე მცირ­დე­ბა, ხოლო თბი­ლის­ში 2.5%-იანი ბა­რი­ე­რი იმოქ­მე­დებს;
  • ცეს­კო­სა და სა­ოლ­ქო კო­მი­სი­ე­ბის წევრთა რა­ო­დე­ნო­ბა 17-მდე გა­იზ­რდე­ბა, რო­მელ­თა­გან 8 - პრო­ფე­სი­უ­ლი ნიშ­ნით, ხოლო 9 - პარ­ტი­უ­ლი წევ­რის პრინ­ცი­პით და­ი­ნიშ­ნე­ბა. სა­უბ­ნო სა­არ­ჩევ­ნო კო­მი­სი­ე­ბის შე­მად­გენ­ლო­ბა 7 წევ­რით გა­ნი­სა­ზღვრე­ბა და მათ სა­ოლ­ქო კო­მი­სია აირ­ჩევს;
  • სა­არ­ჩევ­ნო უბ­ნი­დან 100 მეტ­რის რა­დი­უს­ში ადა­მი­ან­თა შეკ­რე­ბა და ამომ­რჩე­ველ­თა აღ­რი­ცხვა, ასე­ვე წი­ნა­სა­არ­ჩევ­ნო აგი­ტა­ცი­ი­სათ­ვის სა­ჯა­რო მო­ხე­ლე­ე­ბის სამ­სა­ხუ­რებ­რი­ვი ნიშ­ნით შეკ­რე­ბა იკ­რძა­ლე­ბა;
  • ამომ­რჩე­ველ­თა ელექტრო­ნუ­ლი რე­გის­ტრი­რე­ბის და ბი­უ­ლე­ტე­ნე­ბის ელექტრო­ნუ­ლი დათ­ვლის სის­ტე­მის და­ნერ­გავს ით­ვა­ლის­წი­ნებს;
  • “სა­არ­ჩევ­ნო კო­დექსში“ და­გეგ­მი­ლი ცვლი­ლე­ბე­ბის თა­ნახ­მად, გა­სა­ჩივ­რე­ბის ვა­დე­ბიც იზ­რდე­ბა;
  • ამა­ვე ცვლი­ლე­ბე­ბით, 73-ვე სა­არ­ჩევ­ნო ოლ­ქში შემ­თხვე­ვი­თი შერ­ჩე­ვის პრინ­ცი­პით გა­მოვ­ლინ­დე­ბა და გა­და­ით­ვლე­ბა 5-5 სა­არ­ჩევ­ნო უბა­ნი.

AMBEBI.GE-სთან არა­სამ­თავ­რო­ბო ორ­გა­ნი­ზა­ცია “ახალ­გაზ­რდა იუ­რის­ტთა ასო­ცი­ა­ცი­ის“ წარ­მო­მად­გე­ნელ­მა ვა­ხუშ­ტი მე­ნაბ­დემ ისა­უბ­რა და გა­მოჰ­ყო ის თე­მე­ბი, რა­ზეც შე­ჯე­რე­ბა მოხ­და თუ ვერ მოხ­და სა­მუ­შაო რე­ფორ­მა­ზე მო­მუ­შა­ვე ჯგუ­ფის შეხ­ვედ­რა­ზე.

- ცვლი­ლე­ბა­თა ძი­რი­თა­დი სა­კი­თხე­ბი ორ ნა­წი­ლად იყო­ფა, ესაა ყვე­ლა­ზე პრინ­ცი­პუ­ლი თე­მე­ბი და უფრო ტექ­ნი­კუ­რი ხა­სი­ა­თის, ად­მი­ნის­ტრი­რე­ბის და ორ­გა­ნი­ზე­ბის სა­კი­თხე­ბი. ბუ­ნებ­რი­ვია, მე­ო­რე ნა­წილ­ში მუ­შა­ო­ბა უფრო ად­ვი­ლად მი­დის და რო­გორც წესი, პრინ­ცი­პულ თე­მებ­ზე რთუ­ლია ხოლ­მე შე­ჯე­რე­ბა. ჩვენ­თვის ყვე­ლა­ზე პრინ­ცი­პუ­ლი სამი თემა იყო:

სა­არ­ჩევ­ნო ად­მი­ნის­ტრა­ცი­ის და­კომ­პლექ­ტე­ბა, სა­არ­ჩევ­ნო სის­ტე­მა და ამომ­რჩევ­ლის ნე­ბის კონ­ტრო­ლის წი­ნა­აღ­მდეგ მი­მარ­თუ­ლი მე­ქა­ნიზ­მე­ბი. ამ უკა­ნას­კნელ­ზე სი­ტყვი­ე­რად თით­ქოს შევ­თან­ხმდით, ვნა­ხოთ, რო­გორ გან­ვი­თარ­დე­ბა მოვ­ლე­ნე­ბი, რამ­დე­ნად აი­სა­ხე­ბა შე­თან­ხმე­ბა უკვე დო­კუ­მენ­ტში, რო­მე­ლიც ჩვენ გან­ვი­ხი­ლეთ და რო­მე­ლიც უკვე პარ­ლა­მენ­ტში გახ­დე­ბა მსჯ­კე­ლო­ბის სა­გა­ნი.

მე­ო­რე თე­მას­თან და­კავ­ში­რე­ბით, რაც და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი იყო სა­არ­ჩევ­ნო ად­მი­ნის­ტრა­ცი­ას­თან, აზ­რთა სხვა­დას­ხვა­ო­ბა კვლავ ძა­ლა­შია და ჩვენ კვლავ ვფიქ­რობთ, რომ ოპო­ზი­ცი­ის როლი მე­ტად უნდა იყოს გა­მოკ­ვე­თი­ლი.

რაც შე­ე­ხე­ბა მე­სა­მე სა­კითხს, ეს სა­არ­ჩევ­ნო სის­ტე­მა გახ­ლავთ, რო­მე­ლიც ჩვენ­თვის პრო­პორ­ცი­უ­ლი ან პრო­პორ­ცი­ულ­თან მი­ახ­ლო­ვე­ბუ­ლი სის­ტე­მაა. წარ­მოდ­გე­ნი­ლი ვერ­სია ამ კრი­ტე­რი­უმს ვერ აკ­მა­ყო­ფი­ლებს. პო­ლი­ტი­კო­სებს რამ­დე­ნი­მე ვა­რი­ან­ტი შევ­თა­ვა­ზეთ და ვნა­ხოთ, ისი­ნი სა­ბო­ლო­ოდ რა გა­და­წყვე­ტი­ე­ბას მი­ი­ღე­ბენ. თუმ­ცა სა­არ­ჩევ­ნო ად­მი­ნის­ტრა­ცია და ასე­ვე, სა­არ­ჩევ­ნო სის­ტე­მა პო­ლი­ტი­კუ­რი დი­ა­ლო­გის ნა­წი­ლია, რო­მე­ლიც ინ­ტეგ­რი­რე­ბუ­ლია შარლ მი­შე­ლის მიერ ინი­ცი­რე­ბულ მო­ლა­პა­რა­კე­ბე­ბის, მე­დი­ა­ცი­ის პრო­ცეს­ში და ალ­ბათ, იქ უფრო დე­ტა­ლუ­რად და მეტს ისა­უბ­რე­ბენ ამა­ზე“, - გა­ნა­ცხა­და მე­ნაბ­დემ.

მან ასე­ვე ისა­უბ­რა სამი მთა­ვა­რი მი­მარ­თუ­ლე­ბი­დან ერ­თზე შე­თან­ხმე­ბის დე­ტა­ლე­ბის შე­სა­ხებ და სხვა მი­მარ­თუ­ლე­ბე­ბით იმ დე­ტა­ლებ­ზე, რაც კი­თხვის ნიშ­ნებს ტო­ვებს.

"ამ სამი მი­მარ­თუ­ლე­ბი­დან ერ­თზე, ფაქ­ტობ­რი­ვად, შევ­თან­ხმდით და ვნა­ხოთ, რო­გორ ფორ­მას მი­ი­ღებს ის, რო­გორ და­წე­რენ. ლა­პა­რა­კია იმა­ზე, რომ ამომ­რჩევ­ლის ნე­ბის კონ­ტრო­ლი, რაც დღეს სა­არ­ჩევ­ნო უბ­ნე­ბის მიმ­დე­ბა­რე ტე­რი­ტო­რი­ა­ზე ხდე­ბა, უნდა აიკ­რძა­ლოს, დად­გინ­დეს რა­დი­უ­სი, რომ­ლის შიგ­ნი­თაც არა­უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლი პი­რის ყოფ­ნა არ უნდა და­იშ­ვე­ბო­დეს. ვნა­ხოთ, ეს ფორ­მუ­ლი­რე­ბის დო­ნე­ზე რო­გორ გა­ნი­სა­ზღვრე­ბა.

რაც შე­ე­ხე­ბა სა­არ­ჩევ­ნო სის­ტე­მას, აქ რამ­დე­ნი­მე მო­დე­ლია, მა­გა­ლი­თად, თბი­ლის­ში 10 მა­ჟო­რი­ტა­რი და 40 პრო­პორ­ცი­უ­ლი წე­სით არ­ჩე­უ­ლია; მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტე­ბის უმ­რავ­ლე­სო­ბა­ში, ქა­ლა­ქე­ბის გარ­და, რა­ო­დე­ნო­ბა სხვა­დას­ხვაა, მაგ­რამ პრინ­ცი­პი ერ­თია: მა­გა­ლი­თად, დე­დოფ­ლის­წყა­რო­შია 10 მა­ჟო­რი­ტა­რუ­ლი და 20 პრო­პორ­ცი­უ­ლი წე­სით არ­ჩე­უ­ლი, იგი­ვეა ლა­გო­დეხ­ში, ახ­მე­ტა­ში, გარ­და­ბან­ში, მარ­ნე­ულ­სი, დმა­ნის­ში, წალ­კა­შიც ეს პრო­პორ­ცი­აა მო­ცე­მუ­ლი. ვფიქ­რობთ, ეს უსა­მარ­თლო შე­დე­გე­ბის დად­გე­ნის მა­ღალ შე­საძ­ლებ­ლო­ბას იძ­ლე­ვა, ვი­ნა­ი­დან მა­ჟო­რი­ტა­რუ­ლი ოლ­ქე­ბი ყო­ველ­თვის უპი­რა­ტე­სო­ბას აძ­ლევს დიდ პარ­ტი­ებს და გან­სა­კუთ­რე­ბით, მმარ­თველ პარ­ტი­ას. ამი­ტომ, ჩვენ თუ გვინ­და სა­მარ­თლი­ა­ნი შე­დე­გე­ბი, ან სა­ერ­თოდ უნდა გა­ვა­უქ­მოთ პრო­პორ­ცი­უ­ლი ნა­წი­ლი, ან ის უნდა და­ვა­ზღვი­ოთ სპე­ცი­ა­ლუ­რი ფორ­მუ­ლით. ამ ეტაპ­ზე, შე­მო­თა­ვა­ზე­ბუ­ლი კა­ნონპ­რო­ექ­ტი არც ერთს და არც მე­ო­რეს არ ით­ვა­ლის­წი­ნებს.

რაც შე­ე­ხე­ბა სა­არ­ჩევ­ნო ად­მი­ნის­ტრა­ცი­ას, ჩვენ ვფიქ­რობთ, რომ სა­არ­ჩევ­ნო ად­მი­ნის­ტრა­ცია უნდა და­კომ­პლექ­ტე­ბუ­ლი­ყო სრუ­ლად პრო­ფე­სი­უ­ლად. სრუ­ლად პრო­ფე­სი­უ­ლი და­კომ­პლექ­ტე­ბის იდეა არ გა­ვი­და, ამი­ტომ ახლა და­კომ­პლექტდე­ბა შემ­დე­გი წე­სით: პრო­ექ­ტის მი­ხედ­ვით, 8 იქ­ნე­ბა პრო­ფე­სი­ით და 9 პო­ლი­ტი­კუ­რი პარ­ტი­ის მიერ და­ნიშ­ნუ­ლი პირი, რაც ჩვენს კრი­ტი­კას იმ­სა­ხუ­რებს პრო­ფე­სი­უ­ლის ნა­წილ­ში, რად­გან პრო­ფე­სი­უ­ლი წევ­რე­ბი უმ­რავ­ლე­სო­ბის გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბით აირ­ჩე­ვი­ან, რაც ასე­ვე აჩენს კი­თხვის ნიშ­ნებს - ანუ უმ­რავ­ლე­სო­ბას შე­უძ­ლია, მისი აზ­რით, მი­სად­მი ლო­ი­ა­ლუ­რად გან­წყო­ბი­ლი პი­რე­ბი და­ნიშ­ნოს ცენ­ტრა­ლურ სა­არ­ჩევ­ნო კო­მი­სი­ა­ში, რო­მე­ლიც მერე და­ა­კომ­პლექ­ტებს სა­ოლ­ქო და სა­უბ­ნო სა­არ­ჩევ­ნო კო­მი­სი­ებს, რაც სა­ბო­ლოო ჯამ­ში, კვლავ წარ­მო­შობს იმა­ვე პრობ­ლე­მებს, რაც აქამ­დე გვქონ­და“, - გა­ნა­ცხა­და მე­ნაბ­დემ.

რაც შე­ე­ხე­ბა ბა­რი­ერს, მისი თქმით ეს ბუ­ნებ­რივ­თან მი­ახ­ლო­ვე­ბუ­ლი ბა­რი­ე­რია.

რო­გორც ცნო­ბი­ლი გახ­და, პარ­ლა­მენ­ტი სა­არ­ჩევ­ნო რე­ფორ­მას­თან და­კავ­ში­რე­ბულ კა­ნონპ­რო­ექტს ეუთო/ოდირ­ში გაგ­ზავ­ნის, რათა აღ­ნიშ­ნულ­თან და­კავ­ში­რე­ბით რე­კო­მენ­და­ცი­ე­ბი მი­ი­ღოს.

მკითხველის კომენტარები / 4 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
ალექს
0

მოსახლეობის აღწერას არ აკეთებთ ?! წინა ყალბია ! იმის წინაც ყალბია და უფრო ადრინდელი უზუსტო დავარქვათ ! საარჩევნო სრული სია საქართველოსი გამოქვეყნდება, ისე რომ სპეცნებართვის გარეშე ყველა ხედავდეს ? სრული რევიზია შესაძლებელი იქნება-ანუ მე და ჩემი ოჯახის წევრი არის თუ არა სიაში, არ მაინტერესებს , მაინტერესებს არარსებული ოჯახები თუ ისევ იქნებიან საარჩევნო სიაში , ზოგი ჩემს მისამართზე და ზოგი გამოგონილზე ! ? ვინ ჩაატარებს რევიზიას ამომრჩეველი, თუ ჩინოვნიკი, ან პარტოკრატი ? ემიგრაცია საარჩევნო სიაში იქნება ? 1 მილიონი ემიგრანტი უცხოეთში ხმის იქ მიცემას შესძლებს , თუ აქ უნდა ჩამოვიდეს ? რეგისტრაციას იქ 14 ათასი გადის ჩვენს საკონსყლოებში , ერთ მილიონს კი ალბათ დეპორტის ეშინია , ან არ არეგისტრირებთ, ამას ეშველება ? 

beso
0

 

 

„რაც შე­ე­ხე­ბა ბა­რი­ერს, მისი თქმით ეს ბუ­ნებ­რივ­თან მი­ახ­ლო­ვე­ბუ­ლი ბა­რი­ე­რია.“ ვინც ამას ახმოვანებს, ან ამ მოსაზრებაზეა ის ან ბრიყვია, ან ხურდელი, ან ამ რეალობის შემქმელი. იმის გათვალსისინებით, რომ საქმედია დღემდე ასოცირებული ან გაგება აქრ გააჩნია ავტორიტეტისა და ინტელექტისა, ეს გაფორმებაა საქართველოსა და ქართველი ერის დაკარგვისა. აგრეთვე, იმის გათვალსწინებით სადაც საქართველოს საპატრიარქოს, უფალმონობის ინსტიტუტს ბერმონაზვნების გაგება არ გააჩნია ნიშნავს იმას, რომ საქართველოსა და ქართველ ერში მართლის, ინტელექტისა და ადამიანის უნარის გაგება არ არსებობს. ამის გათვალისწინებით უბარიერო საარცევნო სისტემა, თაღლითობისა და სოფიქსტიკის ქვეყანაში საქართველოსა და ქართველი ერის საბოლოოდ გადაშენების ტოლფასია. სააქრთველო უკვე ამ რეალობაშია, სადაც უკეთურება სიმრავლეშია, ხოლო ქვეყანა და საზოგადოება ვერტიკალ ჰორიზონტალში გახრწნილია და ჩესტის გარეშეა. არ არსებობს პოლიტიკურ სუბიექტზე მოთხოვნების გაგება და ყველაზე მეტს ახლა ვინც საუბრობს და ვინებსაც ატრიალებს კარუსელში საქმედია, ბურჯანაძე, ბესელია, ჭიჭინაზე, გოგიჩაიშვილი, თუ სხვა 20 კაცსს არა აქვს ხმა მიცემული. ამის გათვალისწინებით ვინც ბარიერს შეეხება პოლიტიკური სუბიექტის რეგულაციის გარეშე ის ეხება ერსა და ქვეყანას, აკონსერვებს მოწყვლადობაში და ასამარებს მას. ყოჩაღ ვახუშტის, რომ გარემოებისა და სტანდარტული გაგების გარეშე მსჯელობა ამაზე. მე მუდმივად გეტყვით სიმართლეს, ჩემი რა გადის, თუ არა თქვენი, რომლებსაც ის საქართველო გეხებათ უკვე. მე ჩემს საუბარში წარვდგები გამოცდის წინაშე, თქვენ იკითხეთ დანარჩენებმა და ზემონახსენებთა თქვენზე.

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
პირველებმა ბექა ონიანზე სასტიკი ანგარიშსწორების პირველი კადრები მოიპოვა
მნიშვნელოვანი ინფორმაცია
ავტორი:

როგორი იქნება საარჩევნო ბარიერი და რა პრინციპით დაკომპლექტდება ცესკო და საოლქო კომისიები? - რა კითხვებს აჩენს ახალი საარჩევნო ცვლილებები?

როგორი იქნება საარჩევნო ბარიერი და რა პრინციპით დაკომპლექტდება ცესკო და საოლქო კომისიები? - რა კითხვებს აჩენს ახალი საარჩევნო ცვლილებები?

საარჩევნო რეფორმაზე მომუშავე ჯგუფის მორიგ შეხვედრაზე “საარჩევნო კოდექსში“ დაგეგმილი ცვლილებების პროექტის საბოლოო ვარიანტი განიხილეს. როგორია ამ ვარიანტით გათვალისწინებული ცვლილებები და აქვს თუ არა პოტენციალი, მოიტანოს რეალური შედეგი საარჩევნო სისტემის გაუმჯობესების თვალსაზრისით?

რამდენიმე ცვლილება ასე გამოიყურება:

  • საარჩევნო ბარიერი, რომელიც ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნებისთვის, რეგიონების შემთხვევაში 4%-დან 3%-მდე მცირდება, ხოლო თბილისში 2.5%-იანი ბარიერი იმოქმედებს;
  • ცესკოსა და საოლქო კომისიების წევრთა რაოდენობა 17-მდე გაიზრდება, რომელთაგან 8 - პროფესიული ნიშნით, ხოლო 9 - პარტიული წევრის პრინციპით დაინიშნება. საუბნო საარჩევნო კომისიების შემადგენლობა 7 წევრით განისაზღვრება და მათ საოლქო კომისია აირჩევს;
  • საარჩევნო უბნიდან 100 მეტრის რადიუსში ადამიანთა შეკრება და ამომრჩეველთა აღრიცხვა, ასევე წინასაარჩევნო აგიტაციისათვის საჯარო მოხელეების სამსახურებრივი ნიშნით შეკრება იკრძალება;
  • ამომრჩეველთა ელექტრონული რეგისტრირების და ბიულეტენების ელექტრონული დათვლის სისტემის დანერგავს ითვალისწინებს;
  • “საარჩევნო კოდექსში“ დაგეგმილი ცვლილებების თანახმად, გასაჩივრების ვადებიც იზრდება;
  • ამავე ცვლილებებით, 73-ვე საარჩევნო ოლქში შემთხვევითი შერჩევის პრინციპით გამოვლინდება და გადაითვლება 5-5 საარჩევნო უბანი.

AMBEBI.GE-სთან არასამთავრობო ორგანიზაცია “ახალგაზრდა იურისტთა ასოციაციის“ წარმომადგენელმა ვახუშტი მენაბდემ ისაუბრა და გამოჰყო ის თემები, რაზეც შეჯერება მოხდა თუ ვერ მოხდა სამუშაო რეფორმაზე მომუშავე ჯგუფის შეხვედრაზე.

- ცვლილებათა ძირითადი საკითხები ორ ნაწილად იყოფა, ესაა ყველაზე პრინციპული თემები და უფრო ტექნიკური ხასიათის, ადმინისტრირების და ორგანიზების საკითხები. ბუნებრივია, მეორე ნაწილში მუშაობა უფრო ადვილად მიდის და როგორც წესი, პრინციპულ თემებზე რთულია ხოლმე შეჯერება. ჩვენთვის ყველაზე პრინციპული სამი თემა იყო:

საარჩევნო ადმინისტრაციის დაკომპლექტება, საარჩევნო სისტემა და ამომრჩევლის ნების კონტროლის წინააღმდეგ მიმართული მექანიზმები. ამ უკანასკნელზე სიტყვიერად თითქოს შევთანხმდით, ვნახოთ, როგორ განვითარდება მოვლენები, რამდენად აისახება შეთანხმება უკვე დოკუმენტში, რომელიც ჩვენ განვიხილეთ და რომელიც უკვე პარლამენტში გახდება მსჯკელობის საგანი.

მეორე თემასთან დაკავშირებით, რაც დაკავშირებული იყო საარჩევნო ადმინისტრაციასთან, აზრთა სხვადასხვაობა კვლავ ძალაშია და ჩვენ კვლავ ვფიქრობთ, რომ ოპოზიციის როლი მეტად უნდა იყოს გამოკვეთილი.

რაც შეეხება მესამე საკითხს, ეს საარჩევნო სისტემა გახლავთ, რომელიც ჩვენთვის პროპორციული ან პროპორციულთან მიახლოვებული სისტემაა. წარმოდგენილი ვერსია ამ კრიტერიუმს ვერ აკმაყოფილებს. პოლიტიკოსებს რამდენიმე ვარიანტი შევთავაზეთ და ვნახოთ, ისინი საბოლოოდ რა გადაწყვეტიებას მიიღებენ. თუმცა საარჩევნო ადმინისტრაცია და ასევე, საარჩევნო სისტემა პოლიტიკური დიალოგის ნაწილია, რომელიც ინტეგრირებულია შარლ მიშელის მიერ ინიცირებულ მოლაპარაკებების, მედიაციის პროცესში და ალბათ, იქ უფრო დეტალურად და მეტს ისაუბრებენ ამაზე“, - განაცხადა მენაბდემ.

მან ასევე ისაუბრა სამი მთავარი მიმართულებიდან ერთზე შეთანხმების დეტალების შესახებ და სხვა მიმართულებებით იმ დეტალებზე, რაც კითხვის ნიშნებს ტოვებს.

"ამ სამი მიმართულებიდან ერთზე, ფაქტობრივად, შევთანხმდით და ვნახოთ, როგორ ფორმას მიიღებს ის, როგორ დაწერენ. ლაპარაკია იმაზე, რომ ამომრჩევლის ნების კონტროლი, რაც დღეს საარჩევნო უბნების მიმდებარე ტერიტორიაზე ხდება, უნდა აიკრძალოს, დადგინდეს რადიუსი, რომლის შიგნითაც არაუფლებამოსილი პირის ყოფნა არ უნდა დაიშვებოდეს. ვნახოთ, ეს ფორმულირების დონეზე როგორ განისაზღვრება.

რაც შეეხება საარჩევნო სისტემას, აქ რამდენიმე მოდელია, მაგალითად, თბილისში 10 მაჟორიტარი და 40 პროპორციული წესით არჩეულია; მუნიციპალიტეტების უმრავლესობაში, ქალაქების გარდა, რაოდენობა სხვადასხვაა, მაგრამ პრინციპი ერთია: მაგალითად, დედოფლისწყაროშია 10 მაჟორიტარული და 20 პროპორციული წესით არჩეული, იგივეა ლაგოდეხში, ახმეტაში, გარდაბანში, მარნეულსი, დმანისში, წალკაშიც ეს პროპორციაა მოცემული. ვფიქრობთ, ეს უსამართლო შედეგების დადგენის მაღალ შესაძლებლობას იძლევა, ვინაიდან მაჟორიტარული ოლქები ყოველთვის უპირატესობას აძლევს დიდ პარტიებს და განსაკუთრებით, მმართველ პარტიას. ამიტომ, ჩვენ თუ გვინდა სამართლიანი შედეგები, ან საერთოდ უნდა გავაუქმოთ პროპორციული ნაწილი, ან ის უნდა დავაზღვიოთ სპეციალური ფორმულით. ამ ეტაპზე, შემოთავაზებული კანონპროექტი არც ერთს და არც მეორეს არ ითვალისწინებს.

რაც შეეხება საარჩევნო ადმინისტრაციას, ჩვენ ვფიქრობთ, რომ საარჩევნო ადმინისტრაცია უნდა დაკომპლექტებულიყო სრულად პროფესიულად. სრულად პროფესიული დაკომპლექტების იდეა არ გავიდა, ამიტომ ახლა დაკომპლექტდება შემდეგი წესით: პროექტის მიხედვით, 8 იქნება პროფესიით და 9 პოლიტიკური პარტიის მიერ დანიშნული პირი, რაც ჩვენს კრიტიკას იმსახურებს პროფესიულის ნაწილში, რადგან პროფესიული წევრები უმრავლესობის გადაწყვეტილებით აირჩევიან, რაც ასევე აჩენს კითხვის ნიშნებს - ანუ უმრავლესობას შეუძლია, მისი აზრით, მისადმი ლოიალურად განწყობილი პირები დანიშნოს ცენტრალურ საარჩევნო კომისიაში, რომელიც მერე დააკომპლექტებს საოლქო და საუბნო საარჩევნო კომისიებს, რაც საბოლოო ჯამში, კვლავ წარმოშობს იმავე პრობლემებს, რაც აქამდე გვქონდა“, - განაცხადა მენაბდემ.

რაც შეეხება ბარიერს, მისი თქმით ეს ბუნებრივთან მიახლოვებული ბარიერია.

როგორც ცნობილი გახდა, პარლამენტი საარჩევნო რეფორმასთან დაკავშირებულ კანონპროექტს ეუთო/ოდირში გაგზავნის, რათა აღნიშნულთან დაკავშირებით რეკომენდაციები მიიღოს.

"აბსურდულია მცდელობა, საზოგადოება დაარწმუნო, რომ კარდაკარ დავდივარ და ბავშვებს ვუსწორდები" - ანზორ ჩუბინიძე ფარულ ჩანაწერებს ეხმაურება

"საარჩევნო კანონმდებლობაში მაინც არსებობს ხარვეზები და ორაზროვნება" - ცნობილია ეუთო/ოდირის საბოლოო ანგარიში, არჩევნებთან დაკავშირებით

"მაშინვე გვქონდა ინფორმაცია, რომ ჩანაწერებს სააკაშვილის დავალებით ამონტაჟებდნენ და ესეც ერთ-ერთი მათგანია" - სუბარი მედიაში დაანონსებულ ფარულ ჩანაწერზე